Když se dívám z vrchu


22.03.2022 - 16:53
(Býk) player
Když se dívám z vrchu
sleduju tu už dva roky diskuse o Covidu , nyní o válce. O takových abstraktních věcech , jako je svoboda. Protože tohle nikdo neumí definovat. Můžu svobodně zastřelit sousedovi psa , když ve čtyři ráno začne štěkat?

Ale co je markantně vidět - počet lidí , kteří si nabrali konstrukt , že nějaké vyšší moci na nich záleží a že je potřebuje někam dostat. Tito lidé si prostě zasírají závity negací. Jakoby jim furt někdo chtěl brát hračky - pohříchu ale je očividné , že žádné nemají.

Strach? Nevíra v dnešní princip demokracie. Ale hlavně teda - zhoubná moc internetu , sociálních sítí.

Všimněte si - níkdo nedává na youtube skutečnost. Protože proč? Pokud teda to není konkrétní vymezení se proti něčemu. Dám příklad- starosta Chomutova hraje levou a chce se napakovat na pozemcích. Je přistižen. Tak to pak ano. Tahle realita se objeví na youtube a posléze na soc. sítích. Ale běžnou pravdu ? Na co? Ta běží přeci ve zpravodajstvích , tak proč by ji ještě někdo pumpoval do on-line prostoru.

Ale jinak? Co se ve vyhrocených situacích dává na youtube? A na dezniformační weby? Hámotiny. Vakcíny vás zabijí. Trumpoj ukradli demokraté volby , protože hlasovali i mrtví...kdyby to bylo možné , táži se , nedělaly by to jaksi obě strany? Putin má pravdu , protože Ukrajinci taky nejsou hodní. Vlády celého světa proti nám něco strašnýho chystají (třeba 5G sítě nebo povinné očkování). A jak jednou člověk čuchne k alternativě , kterou ale má podanou bez konkrétního důkazu - najednou je to jako lepra. Začnou z něj odpadáat kusy. Kusy všeho. důvěry , radosti , lásky. I tady u ezoteriků si dvě frakce nadávají - ale nikdy ta altenrativa nepřednese důkaz. Jen vyhodí něco z netu. Nález ze smeťáku...

Fakt už jsme zdegenerovali až na kost? Kde je logika a analytické myšlení - alespoň v malém. Samozřejmě - netýká se to všech, je to tady pořád tak nějak půl napůl - ono totiž , křičí ti , které by normálně nikdo moc neposlouchal. Potřebují se vymezit , zaujmout stanovisko.

Mám kakaráda. Od mládí mu bylo vštěpováno , že za vládami je nadvláda skrytých. A on? Má to prostě naučený. Celej život se věnuje kumštu , žije si krásně - ale pořád nosí v hlavě , že je podváděn. Amerikou , EU , svojí vládou , vším. No a já se ptám - řekněte mi - k čemu je to dobrý? Mimochodem - i na Covidu se ukazuje a postupně víc a víc , že pravdu má zkrátka věda. Nikoli politik nebo facebook.

Příspěvky: Všechny | registrovaná

Řazení:
24.03.2022 - 12:05 | Filtr
(Lev) registrovaná » LemmOny
Je to tliachanie, máte pravdu :)
24.03.2022 - 09:34 | Filtr
(Váhy) LemmOny » registrovaná
Tohle je velice trefný postřeh a dobře popsaný problém společnosti respektive některých jedinců. :15:
24.03.2022 - 09:30 | Filtr
(Váhy) LemmOny » registrovaná
Psát cokoliv o čemkoliv třeba do diskuzního fóra, ale nejen tam, je jen "verbální masturbace" každého z nás. Touha se projevit nechat se slyšet a využít tu možnost, že mohu něco, cokoliv říct, respektive diskutovat o tom. Je ale jedno, jestli je to na webu u stolu nebo při procházce s kamarády, s rodinou nebo jen známými.

Obsah diskuze, je ale vždy pouze buď konkrétní nebo teoretický. A pokud zde poukazuji na to, že ten teoretický nemůže být faktický, tak je to proto, že např. nikdo z vás zde, tu nemáte natolik ověřená data, abyste mohli s jistotou říct, že mluvíte o faktech k danému tématu. Ano některé informace jsou skutečné, např. že Ukrajina neleží v Africe, ale v Evropě nebo že onemocnění covid19 není bakteriálního, ale virového původu. Ve finále je toho ale tak málo, co skutečně víme, že je minimálně úsměvné pozorovat jeden nebo druhý tábor, jak si hájíte tu svou teorii a vydáváte ji, za skutečnou a konkrétní, daty podloženou, věc/fakta.

Ano jakékoliv diskuze, tohoto typu a je jedno kde, jsou prostě je tlachání a teoretizování o něčem.

ad
"Umožni mu to ten internet, ktorý vidíte aj ako škodnú tejto doby."

Kdybych viděl internet a zrychlení světa jen jako škodnou, tak bych si protiřečil a byl bych pokrytcem. Ta možnost sama osobě je bez charakteru. Ten smysl a význam tomu dáváme my. Může být škodný, ale také má i spoustu výhod, nic není jednoznačné, ale to už jsem nejedenou psal.
23.03.2022 - 18:11 | Filtr
(Býk) player » registrovaná
Přesně. Svobode je velmi těžko specifikovatelný pojem. Stejně tak , jako pravda. Relativní.

Ale na druhou stranu - podíváme-li ne na konspirace , tak na světě se potvrdily dvě. Afére watergate a zneužívání dětí katolickou církví. Všechno ostatní zamázl čas a ukázalo se jen na bujnou fantazii kohosi kdesi.
23.03.2022 - 18:08 | Filtr
(Býk) player » registrovaná
Přesně. Řekl bych to na Bezdrevu u Najdisáckýho totemu u táboráku. :4:
23.03.2022 - 16:14 | Filtr
(Lev) registrovaná
Z tých alternatívnych zdrojov som čerpala dosť dlhý čas, ešte pred Covidom. Takže chápem tých, ktorí z nich čerpajú aj teraz. Chápem ich myslenie. Však som bola jednou z nich :)

Uvedomila som si, že ide odtiaľ veľa nenávisti, veľa zloby a je to forma zvyšovania si svojej sebahodnoty. Väčšina má o sebe pocit, že vie viac ako tí ostatní. Mnohí z nich majú problém so svojim životom, je ľahšie hodiť vinu za ich stav na niečo "tam vonku".

Čo je to sloboda?
23.03.2022 - 15:59 | Filtr
(Lev) registrovaná » LemmOny
:)
Aké plakanie? Zamyslenie sa nad tým, nad čím sa zamýšľame viacerí. Napísať to do diskusného fóra nie je plač. Umožni mu to ten internet, ktorý vidíte aj ako škodnú tejto doby. Keby nebol net, tak to možno povie "do pléna" za okrúhlym stolom na stretávke najdise :)
Tiež by ste to vnímali ako plač?

Je to podnetná téma na zamyslenie sa.


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Vodnář Vodnáři
ukázat kalendář »