Hlavní strana > Diskuzní fórum > Poslední příspěvky v diskuzích

Filtr:

Bosch - Poslední odpovědi


  
 
 
 
03.02.2018 - 09:34

Buddha/2 » Bosch
A evropskou cenu za architekturu získává ... chvilka napětí :4: ...

https://magazin.aktualne.cz/bydleni…
02.02.2018 - 23:34

Najdise.cz » Bosch
Může být. Vlastně je to celkem logické, v tomhle fungujeme na základě představivosti (spirituální zážitky sem netahám - a i tak má každý jiný vnímání).
02.02.2018 - 22:31

Deam » Bosch
Vida, zase něco nového. :)

Když jsme u asfaltu, byl jsem nadšen z fotky hnojníku obecného prorazivšího asfaltovou vozovku. :)

Co se týče slámy, u nás to vychází docela draho. Nevím, jestli si to pamatuju dobře, ale mám pocit, že malý balík slámy byl za 400 a velký za 900. Tak či tak řádově stovky kč.

Pro mě je nejvýhodnější nechat si navozit hnůj, naštěstí mám zdroj v celkem přijatelné blízkosti. Metrák vychází na 20 kč.
02.02.2018 - 21:05

Lupi » Bosch
To jistě - jen někdy je to důležitější, jindy se lze víc rozevlát :1:
02.02.2018 - 20:00

Najdise.cz » Bosch
Cukám se, protože to je pohled Junga a ne můj, který bych vymyslela. Napsala jsem, že ve mně rezonuje, že je mi tahle myšlenka blízká. To, že se Ti jeví jako mylná, je přeci Tvůj úhel pohledu - jak vnímáš, co sděluju. takže určitě by bylo na místě napsat OK, neztotožňuju se, ale nerozporuju. To by ovšem v Tvém případě nebyla pravda, páč Ty rozporuješ rád a úplně nejradši ty ostatní. :5:

Jasně! jsem napsala, že jde o integrované, tedy bytostné JÁ, nikoli o osobní jáství - EGO!!!! :47:

ad: utrpení je i kol.záležitost atd...
Pouze vlastními slovy popisuješ to, co jsem popsala sama. Kde je rozdíl? Enviromentální znamená ze zkušenosti - OK, ale pořád to jsme my sami, kdo se k té zkušenosti, resp. přenosu bud´ připojí, nebo nepřipojí. To je třeba onen holokaust u Židů, staropaměť národů...
02.02.2018 - 19:41

Najdise.cz » Bosch
ad: Jak víš že je naše podstata božská?

...nevím jestli i ta Tvoje, ale moje dozajista. Vycházím ze svého bytostného já.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

PS: ale řeknu Ti, že mám co dělat, abych udržela svou fantazii a v představách Tě nepřibila na zeď jako netopýra...pro zhmotnění utrpení, které musím občas v dialogu s Tebou prožívat! :47:
02.02.2018 - 18:04

Najdise.cz » Bosch
:5:
ty mě vážně bavíš. To není moje teorie - proto jsem citovala i Junga a to, že je mi jeho pohled blízký. Rezonuje to s mým nazíráním na věc týkající se utrpení.

Ale je fakt, že každý Junga nemusí. Ptal ses na pohledy nás ostatních. Svůj jsem Ti na základě Jungova poznání předložila. A ty napíšeš, že je to falešný. Ještě jednou si přečti svou odpověď a následně ji srovnej s mojí. Vyvozuješ z příkladu nikoli z podstaty, vnímáš formu, přičemž popíráš obsah. Pokus se poodstoupit, abys vnímal celek.

Já Ti svůj, potažmo Jungův, pohled přeci nenutím :)
02.02.2018 - 17:35

Najdise.cz » Bosch
ad: "Takže pokud člověk sám něco za utrpení nepovažuje, pak to utrpení není?"

Nácek v koncentráčním táboře, vnímal plynovou komoru jako očistu, Žid, kterého se to týkalo, jako utrpení. To je příklad - nechci sem zahrnovat všechny proměnné o tom, že i tam se mohl vyskytńout nácek, který musel být trvale pod práškama, aby ten pocit z utrpení lidských bytostí také snesl.

Utrpení hodnotí vždy člověk samotný a to i tehdy, když se utrpení týká skupiny lidí - on vyhodnocuje svou realitu, on vychází ze svého středu, kdy hodnotí jednotlivé polarity ve společnosti i ve své osobní realitě.

Hodnocení utrpení včetně míry, je čistě osobní záležitostí, ať už se to týká utrpení člověka samotného, nebo utrpení více lidí v jeho realitě.

Generalizaci nám následně zprostředkovává médium, které nějakým způsobem vyhodnocuje podle většinového nastavení společnosti.

U Inků, nebo Aztéků byl takovým médiem velekněz. Proto lidé v rámci většinového posuzování rituálního vyjímání srdce obětem, vnímalo jako dobro pro ně samotné, ačkoli osobní realita jednotlivce mohla utrpení oběti vnímat jako špatné.

Vyhodnocení, co je a co není utrpení, vychází tedy ze samotného středu bytosti v návaznosti na její integraci sama se sebou. Nakolik je vědomá, tedy probuzená sama v sobě.
02.02.2018 - 16:37

Najdise.cz » Bosch
Otázku bys musel především směrovat na Junga, resp. si knihu přečíst, abys plně porozuměl tomu, co jsem citovala.

Mně je Jungovo pojetí blízké. Člověk ve svém středu - nositel kříže - sám vnímá a určuje coby bytost polaritu světa. Jde o hodnocení jeho vnímání polarity - co je světlé, co je temné, co je dobro, co je zlo.
Bod středu je tedy člověk sám a jeho nastavení - a opět jsme u integrované bytosti, které nás vede k celistvosti našeho já, od které se následně odvíjí utrpení - tedy to, co on za utrpení sám považuje.
S tím souvisí jeho vlastní transformace, jeho proměna v čase. Toto je z mého pohledu podstata a to jsem chtěla posledním odstavcem také vyjádřit.
01.02.2018 - 22:33

Deam » Bosch
Jo, to je hodně slušné. No já to beru jako dlouhodobou investici, takže ta cena, byť ne zrovna nízká, se časem rozpustí. :)

Vyzkoušet se toho dá spoustu. Plánuju různé pokusy, i když mám urychlovadlo, budu na pár záhonech pokračovat i v kontinuálním dvojitém rytí, i to vršení bych mohl zkusit v nějaké formě.

Uvidím, z čeho budou nejlepší/nejefektivnější výsledky.
01.02.2018 - 22:32

Najdise.cz » Bosch
Přemýšlím nad těmi křesťany v souvislosti s hrdinským pojetím života. Křesťanská mystika hovoří v souvislosti s utrpením o proměně Krista. C. G. Jung vnímá tuto proměnu Krista skrze utrpení metafyzicky. Zmińuje, že se průběh proměny dostavuje v podobě trestu jako nejvyšší stupeň prodělání utrpení - v iniciaci člověka.

Mně se líbil v jeho pojetí opis kříže jako symbolu utrpení:
"Kříž znamená řád oproti neuspořádanosti, resp. oproti chaotičnosti beztvarého davu. V oblasti psychických procesů má rovněž funkci středu, který utváří řád a proto se také objevuje ve stavech psychického zmatku jako mandala rozdělená do čtyř částí, přičemž psychický zmatek je většinou způsoben invazí nevědomých obsahů. Kříž měl pro rané křesťanství - gnostiky, funkci jako to, co Východ odpradávna chápal jako átmán, tj. jako bytostné já. střed je myšlenkou celosti a definitivnosti. Připomíná dichotomii veškerenstva - polaritu."

C.G. Jung, Obraz člověka a obraz Boha.

Tahle představa "nosit svůj kříž" v rámci osobnostní proměny je mi bytostně blízká. Jde o přijetí utrpení, které není apatické, ale transformační. Tvůrčí.
01.02.2018 - 21:35

Bosch » Bosch
"A je mnoho slov v písemném díle Alfreda Fuchse, která by měli zvláště mladí lidé číst.
Dr.Fuchs byl člověk mladý duchem. Bylo to proto, poněvadž se denně obnovoval před oltářem, denně předstupoval před Boha ve svatostánku - "Introibo ad altare Dei, ad Deum qui laetificat iuventutem meam" - "Přistoupím k oltáři Božímu, k Bohu, který obveseluje mládí mé"."
S.27
01.02.2018 - 14:20

Buddha/2 » Bosch
Pěkný :15:. Je vidět, že když se toho chopí výtvarnice a ne architekt/betonář, jde to :5:
01.02.2018 - 13:20

Najdise.cz » Bosch
To je tedy nádhera :30: :79:
01.02.2018 - 11:17
Ostatní: FOTOGRAFUJEME

Znovuzrozená » Bosch
:4:
01.02.2018 - 11:02
Ostatní: FOTOGRAFUJEME

Bosch » Bosch
:74:
01.02.2018 - 10:59
Ostatní: FOTOGRAFUJEME

Bosch » Bosch
caretta
31.01.2018 - 19:51
Mezi nebem a zemí: Štěstí na povel

Najdise.cz » Bosch
Slivovice mi nechutná,ale severští kamarádi zde dokáží udělat kořalku snad i z tkaniček od bot...naštěstí jsem vinař.
31.01.2018 - 19:48
Mezi nebem a zemí: Štěstí na povel

Najdise.cz » Bosch
Vzteklina je seriál,taková krímoška.
31.01.2018 - 19:45
Mezi nebem a zemí: Štěstí na povel

Najdise.cz » Bosch
Třeba se eskymáci nudí a tak mají čas se transformovat pomocí dechu,postupně v klidu,většina z nich určitě nechodí hákovat do rachoty.
A v našich severských poměrech se to řeší chlastem,protože máš pocit že jsi dostatečně transformován,po několika panácích,když z rachoty dorazíš.
Stránka 314 / 347
« předchozí   další » »|
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2025
Lunární kalendář
Novoluní v KozorohKozorohu
ukázat kalendář »