Hlavní strana > Diskuzní fórum > Poslední příspěvky v diskuzích

Filtr:

THX1138 - Poslední odpovědi


  
 
 
 
19.09.2019 - 15:36

Bosch » THX1138
Spalovací motor bere energii která někde leží v zemi.
Elmotor bere energii kterou musíš teprve proměnou z fosilních anebo jiných zdrojů vyrobit. A to je velký rozdíl. Tyhle náklady připočti. Elektřina do tankovací zásuvky nepřiteče z pouště. Elektřina je nejekologištéjší pro koncového uživatele. Ale né pro výrobce a tímpádem né pro celek (společnost). V případě jadrných reaktorů řešíš vždy kam s tím kromě toho kolik stojí výstavba jaderného reaktoru a s tím spojená stejná závislost na zdrojích jako u ropy.
19.09.2019 - 15:32

Najdise.cz » THX1138
Presne tak. Rafinace ropy je energeticky narocny proces, je to vlastne destilace, musis tu ropu zahrat (elektrinou), aby zacala "varit" a v ruznych vyskach se sbiraji ruzne paliva. Nahore jsou benziny, pak kerosin/petrolej, nafta/lehke topne oleje, oleje, mazut, dehty.

Na mnozstvi elektriny, ktere spotrebujes na vyrobu 50L nafty ujede elektricke auto se spotrebou 20 KWh/100Km 250-400 Km.

Vubec to vrtani, preprava, zpracovani, distribuce ropy je strasne narocne na energii.

Dalsi aspekt je geopolitika. Elektrinu si vyrobime ruznymi zpusoby doma, ropu musime kupovat od sejku, nebo od bolseviku.
19.09.2019 - 13:58

Bosch » THX1138
Ta manipulace je v tom neuvažovat celkový energetický kontext ale brát jen přepočet u konkrétního vozidla.
Započti uhlíkovou stopu při výrobě kw elektřiny.
A ty všechny věci okolo které souvisí s výrobou baterií a jejich recyklací, repasí atd.
Myslím že nežijeme ve středověku abychom opomíjeli sociální kontext, v neposlední řadě politický podmíněná rozhodnutí.
Z ekologických důvodů se dnes vypalují pralesy. To že někdo prohlásil že elektromobily jsou ekologický počin pro přírodu je manipulativní vyjádření za kterým stojí investoři jejichž prodlouženou rukou jsou aktivisté.
19.09.2019 - 12:20

Bosch » THX1138
To prave s tou ucinnosti je manipulativni.
Musis spocist naklady na vyrobu elektriny a jeji narocnost.
Pro vyrobu benzinu z ropy potrebujes rafinerii to jsou chemicke procesy.
Elektriny na to moc nepotrebujes tak max na sviceni mezi agregaty a na cerpadla. To je zanedbatelne.
Cely energeticky retezec je kratsi, jednodussi.
To je podobne jako ekologicka kevlarova plachetnice, kterou abys vyrobil potrebujes spoustu sofistikovanych procesu ktere secteno v dusledku nedavaji lepsi vysledek nez spalit trochu benzinu.
Nejde tedy o komfort ale o energeticky retezec.
A to nemluvim o ekologii recyklace tech baterii.
Pokud neco v soucasnosti zanechava vetsi uhlikovou stopu pak je to elektropohon aut, ale nesmis hodnotit jen samotne auto nybrz i celkovy system energetiky ekologie. A nakonec neni zanedbatelny ani spolecensky rozmer. Ztrata pracovnich mist az celych odvetvi.
19.09.2019 - 11:56

fanik » THX1138
Postoj čechů nepramení jen z neznalosti,ale i ze současných faktů. Auto používám ted a třeba další rok nebo dva, k čemu mi ted je,že třeba za tři roky už si taky mohu auto dostatečně ohřát, zchladit, dojet kam potřebuju nebo ho kdekoliv nabít, když to ted ještě prostě nejde?
Benzín je pořád ještě nejlepší volba, nízké emise pro provoz, při výrobě, skvělý výkon a nízká cena.
18.09.2019 - 15:21

Bosch » THX1138
To se říká že 400km, koukni se na recenze a zkušenosti uživatelů. s dnešními vozítky je problém dojet tak 200km když máš plně nabito. A co v zimě když pustíš klimošku a vezeš 4 lidi. Jedeš na chalupu třeba. Dobíjet ze zásuvky doma se to nedá. Mají to ošacované abys musel k pumpě, kde tě km pomalu už dneska nevyjde levněji než když tankuješ benzín.
A hmotnost baterie, dneska kolem 700 kilo i více, ubrzdit takovou hmotu není snadné. A rozjet také takže výhoda elektromotoru je pryč, protože kvantum energie se spotřebuje na převážení této zbytečné hmoty, hmotnost celého vozu je pak větší než benzíňák.
Pak navíc: radí se nenabíjet do 100% což dojezd ale snižuje, nabíjet pomalu zvyšuje životnost což znamená že krátké nabíjecí časy udělají z baterie brzy nepoužitelnou věc. Životnost baterií? Je to klíčová část auta a dnešní spalováky vydrží 500 tis i více km. Jak často bude zapotřebí měnit baterku?
při její ceně a údržbě započítej do nákladů.
A to už pak není elektromobil nijak zajímavý.
Nehledě na neuhasitelnost hořící baterky. Jak úřady řvaly vždycky kvůli hořlavosti materiálů a náhle toto nikomu nevadí?
No a dále, táhnout jiné porouchané auto? Na to zapomeň.
Čeká se průlom v technologiích ale na ten si ještě min 7-10 let počkáme. A to se ještě uvidí.
Do té doby je současný stav elektromobilů zoufalý. Kdo je má nadává. :3:

S tím snižováním emisí, to je opravdu lobistický tlak. Hoří pralesy vypalují se schválně ale tohle nikdo neřeší i když to je zásadnější problém. Protože to nic moc nikomu nepřinese. Naopak. V tichosti se pálení pralesů toleruje. Vinu na tom mají mít země kterých se to vůbec netýká.
Ale úkol zněl jasně, snížit emise.
18.09.2019 - 13:29

Bosch » THX1138
Auta sice budou vyrábět automobilky, ale bez agregátu je auto jen šasi.
Koukal jsem včera na zdf wieso kde dávali způsob jakým v německu zavádějí emisní politiku.
Rekonstruují budovy což znamená zateplení a přechody na jiný druh vytápění (ekologický) čímž už není plynové topení, ale například spalovna odpadů s dálkovým potrubím.
Důsledek je že zvedají nájmy až o 100% a náklady na vytápění o min 30%. Což si spousta nájemníků nemůže dovolit takže se stěhuje do okrajových čtvrtí.
Finta je v tom že na ego technologie jsou dneska skoro výhradně monopoly takže si diktují ceny.
+ za spolupráce s vládami jsme rukojmími zelené mašinérie které o životní prostředí jde až na posledním místě.
Emisní normy a tlak na jejich dodržování není známkou toho jak vypadá celkový dopad těchto procesů na přírodu. Jedná se spíše jen o úřednický zásah který má určovat lidem od kterých dodavatelů mají brát energie a za kolik.
Nejinak tomu bude v autoprůmyslu. Elektromobil mají šanci v městském provozu jako městské vozítko.
Pokud je jejich provoz a náklady tak výhodné, že jsou výrobně jednodušší, pak se to ale vůbec neodráží na nákladech. A zde bude ten chyták. :3:
15.10.2018 - 13:00

Buddha/2 » THX1138
Hele, já mám problém už se základní věcí, kterou kvantová fyzika prezentuje jako fakt. A tou je, že částice se chová jako VLNA, která je všude současně - což je podle mého úplně proti podstatě toho, jak vlnu definujeme. Vlna totiž postupuje prostředím postupně (navíc každým prostředím jinak, ale nebudu to zbytečně komplikovat). Když to přirovnáme k vlně na hladině, tak dopad kamene rozvlní vodu, ale ne všude najednou a ani ne se stejnou intenzitou. Kámen už je na dně a až pak dorazí vlna ke břehu. Stejně tak to, co vidíme, nevidíme současně - např. můžeme vidět hvězdu, která přestala svítit před milionem let. Vlastně i když se díváš do zrcadla, vidíš minulou verzi sama sebe, i když je to v řádu nanosekund :4:.
Přijde mi, že fyzici se vyhýbají zdůvodnění očividných věcí, třeba toho, proč kdokoli z nás drží formu a nerozpadne se. Ať to klidně zdůvodní na úrovni atomu, nebudu s tím mít problém. Zatím věřím víc Einsteinovi :5:.
18.06.2016 - 22:59

:o)) Nori » THX1138
Verím,že áno, všetok život je kvantový jav... u ľudí je zaujímavé liečenie kvantovaním.
18.06.2016 - 20:41

seven » THX1138
Téma zaručeně vedoucí k postupnému stavu jisté specifické schizofrenie :4:

Jedna věc je ale jistá, že kvantová fyzika potvrzuje a zároveň vyvrací všechny filozofické debaty, které se kdy na tomto webu vedly. :39:


Jinak zajimavé úvahy na tohle téma i tady :2:

http://richardmasek.blog.idnes.cz/b…
14.06.2016 - 07:35

player » THX1138
Je kvantový jev.
14.06.2016 - 07:24

movvin » THX1138
:63: no víš to je na mně moc složitý.... já si to zjednodušuji tím, že je pro mně všechno energie, jedno jaká, jedno jestli ji vidím, nebo ne.... prostě energie. A všechno to vzájemně na sebe reaguje v tak neskutečném rádu, že to pro nás vypadá jak chaos, který náš mozek prozatím není schopen pobrat.
11.06.2016 - 16:20

No.4711 » THX1138
Já bych tedy s dovolením pochybovala o té rychlosti světla. Nebude nakonec tma rychlejší? Přece tam, kam světlo příjde, tma už na něj čeká nebo né :63: :44: :14:
11.06.2016 - 15:07

Bosch » THX1138
jo tomu rozumím.
ale vytloukat klér kvantovým kladivem mi přijde marné. i když zábavné. jako jsme se nezbavili bolševika tak se nelze zbavit ani fanatických do hrudi se bijících ježíšovců co by tě za jiný názor nejraději upálili.
musí to v několika generacích vymřít. pak se bude mozku dýchat líp. na školách ve společnosti a tak..
zatím teda nacvičuj ten průchod zdí. pak dej vědět až se bude dařit přijdu se podívat.
10.06.2016 - 18:31

Bosch » THX1138
to může být právě ten háček. že akorát přetěžujeme mozkovou žlázu.
čímž dokazujeme že o životě víme ještě méně než jsme věděli předtim "kvantováním".
10.06.2016 - 18:05

THX1138 » THX1138
OK, raději diskutovat o článku, ne o mých nevděčných pocitech :)
10.06.2016 - 12:25

movvin » THX1138
Zajímavé... vytisknu a přečtu doma v klidu :4:
10.06.2016 - 11:24

player » THX1138
No dovol - já jsem rozhodně vděčník.
10.06.2016 - 09:52

Najdise.cz » THX1138
nevdecnici? :61: nevdecnici by se ani neobtezovali ti sem cokoliv napsat... :27:
09.06.2016 - 23:57

THX1138 » THX1138
Uf, alespoň nějaké trochu pozitivní reakce. Člověk sem pošle článek, který se dívá za horizonty běžných dní… a jako první se začínají ozývat samí nevděčníci! :-( :D
Stránka 1 / 2
« předchozí   další » »|
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Lev Lvu
ukázat kalendář »