Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Diskuze, Diskuzní fórum
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Hlavní strana >
Diskuzní fórum > Poslední příspěvky v diskuzích
THX1138 - Poslední příspěvky (Archiv)
30.09.2019 - 21:09
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
19.09.2019 - 15:09
Ostatní: Úkol zněl jasně..
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
19.09.2019 - 13:12
Ostatní: Úkol zněl jasně..
Řešit pracovní místa? Za průmyslové revoluce lidé ničili stroje. Mohli jsme zůstat u jízdy na koni. Auta připravila mnoho kovářů a štolbů o místo.
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
19.09.2019 - 11:30
Ostatní: Úkol zněl jasně..
Nedává mi smysl vylepšovat spalovací motory. Účinnost se pohybuje kolem 30% a další vývoj za cenu velkých investic zlepšuje efektivitu v řádu jednotek procent a nahoru už příliš jít nejde. Tohle je nevýhoda tepelných motorů. Většina paliva doslova vyletí do vzduchu. Mrháme akorát prostředky. Přitom tu máme motory s téměř stoprocentní účinností. To je jako znovu vynalézat kolo.
Dostatečně množství energie vyrobit umíme. Jinak by všechna ta auta nemohla jezdit. Mimochodem, při výrobě benzinu a nafty se také spotřebuje velké množství elektřiny. Proč ji nevyužít přímo pro pohon aut, ale se ztrátou ji ukládat do paliva?
Btw, postoj Čechů pramení především z neznalosti. S elektromobily tu máme minimální zkušenosti. To je relevantních asi jako kdyby se tu dělal průzkum o názoru na lov kalamárů.
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
18.09.2019 - 14:16
Ostatní: Úkol zněl jasně..
Nevím, jak to myslíš s těmi náklady. Na provoz vychází levněji. Co se týče výrobní ceny, tak jsou dražší, protože vyrobit baterii o hmotnosti kolem půl tuny zkrátka něco stojí. Také jejich konstrukce je odlišná, VW přišel vývoj techniky pro elektromobily údajně až na 7 mld. USD.
Argument o městském vozítku je dnes zastaralý. Dnes mají některá modely reálný dojezd na úrovni 400km a ten se stále zlepšuje + dobíjení v řádu desítek minut.
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
18.09.2019 - 12:58
Ostatní: Úkol zněl jasně..
Proč? Protože elektromotory jsou oproti spalovacím motorům konstrukčně jednodušší a současně lepší snad ve všech parametrech, především v účinnosti, která je více než dvojnásobná (~90% elektromotor vs. 25% benzín/diesel bez přeplňování, s turbem kolem 35%)
Nízkou účinnost kompenzují spalovací motory vysokou energetickou hustotou kapalného paliva, která je pořád lepší než u současných baterií, ale to zároveň znamená, že většina paliva přijde vniveč. Efektivnější by bylo vyrábět elektřinu z benzínu. Takový provoz by zajistil spalování za takřka ideálních podmínek a tím i lepší využití při současně lepším nakládáním se spalinami.
Slabým místem elektromobilu a překážkou pro větší rozšíření jsou právě baterie - nižší kapacita, delší nabíjení a nákladná výroba, z které plyne vyšší cena oproti autům s klasickým pohonem. Ale baterie se stále zlepšují a pokud je dokážeme vyrábět trvale udržitelným způsobem, těžko hledat lepší alternativu.
K vodíku bych podotknul, že největší podíl na jeho produkci je výroba z fosilních paliv a pokud chcete něco "čistějšího", tedy elektrolýzu, tak jste na tom stejně jako u auta na baterie, které má zdánlivě nulové emise, ale ve výfuk v elektrárně.
Dále jsou dva způsoby použití, buď máte spalovací motor (a to je opět proces s nižší účinností), nebo za pomoci palivového článku, který vyrábí elektřinu - jinými slovy elektromobil, který má místo baterií nádrž na vodík.
U aut na baterie bych vyzdvihl distribuční proces. Ke každé dobíjecí stanici stačí natáhnout kabel, který vyžaduje po dobu životnosti minimální údržbu. A také máte možnost si auto dobít doma. Naftu, benzín, vodík, LPG... to vše musíte pravidelně nějakým způsobem dostávat na čerpací stanice.
Dnes je elektromobilita velké téma. Je to díky tlaku na snižování emisí (automobilky ale nemají nařízeno vyrábet auta na elektřinu) a také díky Tesle, která přišla s opravdu použitelným a sériově vyráběným autem na baterie. V Norsku už se prodává více elektroaut než těch na fosilní paliva. Na tomto příkladě je vidět, že pro takovým autům nečiní problémy ani zimní počasí. Ale nenechte se mýlit, největší trh s auty na baterie je v Číně.
Pokud máte někdo obavy o zisky automobilek, není k tomu důvod. Auta budou vždy vyrábět automobilky. Bez ohledu na druh pohonu.
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
14.06.2016 - 00:52
Ostatní: Je život kvantový jev?
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
14.06.2016 - 00:22
Ostatní: Je život kvantový jev?
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
11.06.2016 - 14:36
Ostatní: Je život kvantový jev?
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
10.06.2016 - 18:05
Ostatní: Je život kvantový jev?
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
09.06.2016 - 23:57
Ostatní: Je život kvantový jev?
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
09.06.2016 - 17:31
Ostatní: Je život kvantový jev?
Celá diskuze: od začátku | nejnovější příspěvky »
© 2007-2024 Najdise.cz