Hlavní strana > Diskuzní fórum > Poslední příspěvky v diskuzích

Filtr:

THX1138 - Poslední příspěvky (Archiv)


  
 
 
 
30.09.2019 - 21:09

THX1138 » Bosch
Mluví jasně, věcně a s přehledem
19.09.2019 - 15:09

THX1138 » Bosch
Uvažuj celý kontext. Spalovací motor sebere 2/3 energie z celého řetězce od těžby po jízdu. To je zatraceně velká penalizace. Vypalování pralesů s tím nemá nic společného.
19.09.2019 - 13:12

THX1138 » Bosch
Účinnost není manipulace, ale fakt. Spotřebu elektřiny pro výrobu benzinu jsem četl mezi 1-1,6kWh na 1l. Pokud je to relevantní hodnota, tak to není zanedbatelné číslo.
Řešit pracovní místa? Za průmyslové revoluce lidé ničili stroje. Mohli jsme zůstat u jízdy na koni. Auta připravila mnoho kovářů a štolbů o místo.
19.09.2019 - 11:30

THX1138 » Bosch
To, co kritizuješ, jsou věci týkající se komfortu. Teď už jsou auta na baterky plně využitelná. Se zlepšováním baterií se bude zvyšovat komfort dojezdu a nabíjení.
Nedává mi smysl vylepšovat spalovací motory. Účinnost se pohybuje kolem 30% a další vývoj za cenu velkých investic zlepšuje efektivitu v řádu jednotek procent a nahoru už příliš jít nejde. Tohle je nevýhoda tepelných motorů. Většina paliva doslova vyletí do vzduchu. Mrháme akorát prostředky. Přitom tu máme motory s téměř stoprocentní účinností. To je jako znovu vynalézat kolo.
Dostatečně množství energie vyrobit umíme. Jinak by všechna ta auta nemohla jezdit. Mimochodem, při výrobě benzinu a nafty se také spotřebuje velké množství elektřiny. Proč ji nevyužít přímo pro pohon aut, ale se ztrátou ji ukládat do paliva?
Btw, postoj Čechů pramení především z neznalosti. S elektromobily tu máme minimální zkušenosti. To je relevantních asi jako kdyby se tu dělal průzkum o názoru na lov kalamárů.
18.09.2019 - 14:16

THX1138 » Bosch
EU se snaží snižovat emise a já si myslím, že je to dobře. Otázka je, zda příliš netlačí na pilu. Ale jak jsem psal, není to o nějakých úřednících. Tradičním automobilkám roste silná konkurence na západě v podobě Tesly a v Číně se trh s elektromobily rychle rozvíjí. Pokud si nechtějí nechat ujet vlak, musí reagovat. Bez ohledu na normy euro.
Nevím, jak to myslíš s těmi náklady. Na provoz vychází levněji. Co se týče výrobní ceny, tak jsou dražší, protože vyrobit baterii o hmotnosti kolem půl tuny zkrátka něco stojí. Také jejich konstrukce je odlišná, VW přišel vývoj techniky pro elektromobily údajně až na 7 mld. USD.
Argument o městském vozítku je dnes zastaralý. Dnes mají některá modely reálný dojezd na úrovni 400km a ten se stále zlepšuje + dobíjení v řádu desítek minut.
18.09.2019 - 12:58

THX1138 » Bosch
Elektromobilita má velký potenciál a v budoucnu se pravděpodobně stane hlavním způsobem dopravy.
Proč? Protože elektromotory jsou oproti spalovacím motorům konstrukčně jednodušší a současně lepší snad ve všech parametrech, především v účinnosti, která je více než dvojnásobná (~90% elektromotor vs. 25% benzín/diesel bez přeplňování, s turbem kolem 35%)
Nízkou účinnost kompenzují spalovací motory vysokou energetickou hustotou kapalného paliva, která je pořád lepší než u současných baterií, ale to zároveň znamená, že většina paliva přijde vniveč. Efektivnější by bylo vyrábět elektřinu z benzínu. Takový provoz by zajistil spalování za takřka ideálních podmínek a tím i lepší využití při současně lepším nakládáním se spalinami.
Slabým místem elektromobilu a překážkou pro větší rozšíření jsou právě baterie - nižší kapacita, delší nabíjení a nákladná výroba, z které plyne vyšší cena oproti autům s klasickým pohonem. Ale baterie se stále zlepšují a pokud je dokážeme vyrábět trvale udržitelným způsobem, těžko hledat lepší alternativu.
K vodíku bych podotknul, že největší podíl na jeho produkci je výroba z fosilních paliv a pokud chcete něco "čistějšího", tedy elektrolýzu, tak jste na tom stejně jako u auta na baterie, které má zdánlivě nulové emise, ale ve výfuk v elektrárně.
Dále jsou dva způsoby použití, buď máte spalovací motor (a to je opět proces s nižší účinností), nebo za pomoci palivového článku, který vyrábí elektřinu - jinými slovy elektromobil, který má místo baterií nádrž na vodík.
U aut na baterie bych vyzdvihl distribuční proces. Ke každé dobíjecí stanici stačí natáhnout kabel, který vyžaduje po dobu životnosti minimální údržbu. A také máte možnost si auto dobít doma. Naftu, benzín, vodík, LPG... to vše musíte pravidelně nějakým způsobem dostávat na čerpací stanice.
Dnes je elektromobilita velké téma. Je to díky tlaku na snižování emisí (automobilky ale nemají nařízeno vyrábet auta na elektřinu) a také díky Tesle, která přišla s opravdu použitelným a sériově vyráběným autem na baterie. V Norsku už se prodává více elektroaut než těch na fosilní paliva. Na tomto příkladě je vidět, že pro takovým autům nečiní problémy ani zimní počasí. Ale nenechte se mýlit, největší trh s auty na baterie je v Číně.
Pokud máte někdo obavy o zisky automobilek, není k tomu důvod. Auta budou vždy vyrábět automobilky. Bez ohledu na druh pohonu.
14.06.2016 - 00:52

THX1138 » Bosch
Kvantová fyzika je zajímavá, až trochu strašidelná věc. Nechává třeba spontánně vznikat částice tam, kde nic není. Kupodivu to funguje i na fórech jí věnovaných. Třeba se tu už zničehonic objevil Jasmuhen, výstřel z Aurory, klér… Možná je to prostě její vlastností, ale ten, kdo s tím není obeznámen, se může cítit být zmaten. Na fóru o kvantové fyzice nachází úplně něco jiného... Zmatek na internetu a ve světě je takřka nekonečný. Není proto zapotřebí ho ještě rozšiřovat. Proto bych poprosil, témata netýkající se názvu vlákna, posílat někam jinam, na patřičná místa :-) Děkuji :-)
14.06.2016 - 00:22

THX1138 » movvin
V jednom pokusu v nádobě s hodně vysokým vakuem sledovali částice. Když se k té nádobě někdo přiblížil, částice tam spontánně vznikaly, když poodešel, tak zase mizely. Tohle snad souviselo s myšlením dotyčného… Ale tady v tomto případě 100% ne. Pokud chceš detekovat elektron tím, že na něj posvítíš, tak do něj drcneš. Je to zkrátka velmi malá částice. Nebo když ho necháš detekovat průchodem nějakým přístroje. Odebere mu to část energie… Takhle nějak to interaguje. Nejsem na to odborník. Ale je úplně jedno, jestli to měření někdo sleduje, nebo ne. Může tam být nějaká bytost metr daleko, nebo kilometr někde za laboratoří na poli, výsledek to neovlivní. Tajemné na tom zkrátka je, že se elektrony chovají jako vlna, ale pokud se začnou měřit (ovlivňovat okolím), tak jako částice (i když se tedy nikdo nedívá). Snad to interpretuji dobře.
11.06.2016 - 14:36

THX1138 » Bosch
Když jí nebudeme přetěžovat, tak to bude jenom žláza. Mě na tom fascinuje, kam se věda dostala. Někdo argumentuje vědou, když chce poukázat na nesmyslnost víry a všech dalších možných, měřením neuchopitelných věcí mezi nebem a zemí. To lze dělat, pokud se držíme znalostí newtonovské fyziky 17.stol. Z pohledu kvantové fyziky nejsou věci tím, čím se zdají být na první pohled. Projít zdí? Být na více místech současně? Ano, to lze. Není to duchařina, je to vědecky zdůvodnitelné :-) Úžasné... :)
10.06.2016 - 18:05

THX1138 » THX1138
OK, raději diskutovat o článku, ne o mých nevděčných pocitech :)
09.06.2016 - 23:57

THX1138 » THX1138
Uf, alespoň nějaké trochu pozitivní reakce. Člověk sem pošle článek, který se dívá za horizonty běžných dní… a jako první se začínají ozývat samí nevděčníci! :-( :D
09.06.2016 - 17:31

THX1138 » player
Ale něco už víme. Sice ne všechno, ale je toho čím dál víc :)


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Vodnář Vodnáři
ukázat kalendář »