Egocentrikem z nouze, aneb lehce (de)generační zastavení


18.10.2019 - 15:02
(Kozoroh) kocour_mivik
Egocentrikem z nouze, aneb lehce (de)generační zastavení
Vážená spolunajdisácká pospolitosti,
odmčel jsem se na delší dobu, nebot jak se říká, nebylo téma, které bych mohl dostatečně rozmáznout a předložit vaší ctěné pozoronosti, tedy přesněji..
Bylo sice, ale čas na jeho protřepání přišel, aspoň dle mého soudu až v tyto časy loučícího se babíhpléta.. Jsa delší dobu bez práce a s důvody vás v tento okamžik nehodlám zatěžovat, pilně prohlížeje
nejrůznější nabídky "narazil" jsem na opradvou perlu..
Parta nadšenců, jež provozuje doučování matematiky, hledala do svého týmu lektorů dalšího nadšence.. V ten moment začalo radostně puslovat mé srdce, neboť matematiku jsem nejen vystudoval ale i léta učil na vysoké škole nu a oni čačtí hoši a čacké děvy právě tuto činnost provozovali.. Zakládáali si na trpělivosti, vstřícnosti atd..
Dokonale jsem se v tom zhlédnul, neboť jsem léta v souladu s předchozím své svěřence vzdělával a skromně podotknu, že se mi to docela dařilo.. Nu, napsal jsem jim nadšenou nabídku a čekal nadšené zavolání...
Přišlo (Sic!) ale jen takové vlažné, s horkostí s jakou jsem je oslovil nemělo nic společného..
Tedy že by byli velmi rádi, a že mne tudíž zvou na pohovor, kde otestují mé znalosti
středoškolské matematiky.. Nejdříve jsem nevěřil svým očím a pak jsem vybuchnul tím nejhroším hněvem a vytočil jsem se do obrátek turbíny..Považoval jsem to a považuji za totální potupu a neslýchanou drzost - životopis včetně dokladů, potvrzujících mou kvalifikaci jsem jim poslal.. Dosud nevychladnouc jsem se svěřil s touto ohavnou kauzou na FB fóru s příznačným názvem "Připadám si jako de*il" nu a se zlou jsem se potázal.. Byl jsem zejména mladšími diskutujícími označen za sebestředného a nafoukaného egocentrika, který zajisté jako učitel nestál za nic a a hojil si své mindráky na studentech,
což není v žádném případě pravda.. Setřeli mě důkladně a opepřili to i vulgárními výrazy. Raději jsem ten příspěvek i s komentáří smazal..
Tonu v rozpacích, jak to všechno reflektovat, zda to není náhodou karmická lekce za přebujelé Ego.. Pohlížím na to jako na neslýchané ponížení a ignoranci a nemohu se ubránit, že je to signifikantní pro nastupující generaci Nu, a nyní svou "Zpověď Egocentrika" přeruším za účelem vytvoření prostoru pro vaše dobrozdání, názory a Glosy.
Do toho najdisáci, vpřed..
Vám stále oddaný a věrný
Kocour Mivik
:1 :1: :1: :1: :1: :1: :1: :1: :1:

Post Scriptum: Zapomněl jsem dodat, že takto testují údajně každého
uchazeče. :75: :75: :75:

Příspěvky v diskuzi

Stránka: 1 2 3 4 5
Řazení:
19.10.2019 - 08:04 | Filtr
(Střelec) verka96 » Bosch
To ano, ale i ve statni správě je to nekdy jako na divokém západě, kdo nema vysledky, tak... Jen tim chci rict, ze ani ve statni správě to neni o kaficku a pohodicce... :5: Samozřejmě v soukromem sektoru to musi člověk makat až do... :94: :27: ale nemůžu moc soudit, teprve se rozkoukavam v novém prostředí.
19.10.2019 - 08:10 | Filtr
(Vodnář) Znovuzrozená » Vivianne
Tady asi nedošlo k úplnému pochopení toho, o čem píšeme.
Nejde jenom o úbytek fyzických sil a kondici, já třeba marodím daleko méně, než někteří moji o polovinu mladší kolegové. Tady jde o to, že pracovní procesy jsou mnohdy nastavené pro mladé, limity, technika, atd. Prostě starší člověk už nemá třeba takový postřeh, šikovnost, hůře zpracovává nové věci, hůř si pamatuje, hůř vidí, některé věci se mu musi ukázat vícekrát....zato je pečlivější, poctivější, vše kontroluje třikrát....jenže to je kolikrát na škodu, protože se hodnotí rychlost, efektivita atd.
A jak píšeš o svých babičkách, že jsou v důchodu a v pohodě, tak se jich schválně zeptej, v kolika letech do toho důchodu šly. V 65 to nebylo.
Dodatek: moje matka i ex tchýně šly do penze kolem 54 let a obě shodně tvrdily, že poslední roky v práci to už nemohly vydržet. :63:
19.10.2019 - 08:17 | Filtr
(Vodnář) Znovuzrozená » verka96
Já dělám v korporátním sektoru (finance) a i když jsem za tu práci ráda, je to fakt mazec a záhul... :41:
19.10.2019 - 08:18 | Filtr
(Beran) Háňa* » Vivianne
Jako osoba věku, o kterém je řeč (53), musím konstatovat, že máš v mnohém pravdu. Ano, pokud člověk není vyloženě neduživá troska od přírody nebo se nezdevastoval otřesným životním stylem, v tomto věku je sice už snadněji unavitelný, ale zase má méně povinností a starostí "okolo", takže mimo práci má víc prostoru k odpočinku, relaxaci, na svoje záliby (čili na duševní hygienu, jak se říká), ...
Děti samostatné a dávno z baráku, v podstatě žádné závazky, dluhy minimální nebo žádné, ... je taknějak zařízený, zabezpečený, ... A když jsou dva, je to ještě lepší - těch pár činností, co je potřeba, si ještě rozdělí, peníze honit nemusí. Ne, že by se nehodily, ale už to není o tom, aby vyžili, ale o tom, že když jich bude míň, míň ušetří. A to jim nevadí, protože všechno už mají.
Takže když člověk přijde z práce, pokud má potřebu nebo chuť, klidně sebou může plácnout a odpočívat do sytosti, nemusí chodit nemocný do práce, když ho sklátí chřipka, je mu to jedno, že bude mít menší plat, ... prostě si může dovolit mimo zaměstnání, kde samozřejmě musí odvést své, v tom ostatním zvolnit a nejet na krev. To je velká výhoda.
A hlavně, v určité moudrosti, která s věkem přichází, ztratí potřebu dokazovat sobě a okolí, jak je schopný, flexibilní, kreativní, ... Nepotřebuje už to poplácávání po ramenou a ujišťování, jaký je pro firmu zrovna on přínos a že bez něj by firma spadla. Z takového toho "žít pro firmu" už dávno vyrostl - žije hlavně pro sebe.
19.10.2019 - 08:24 | Filtr
(Vodnář) Znovuzrozená » Háňa*
Ano, když jsou dva. Já když omarodim, tak je to velký problém s financemi. Přítele rozhodně na sponzoring nemám.
19.10.2019 - 08:27 | Filtr
(Střelec) verka96 » Znovuzrozená
To pak záleží na tom, jestli je šéf nebo vrchnost, ať uz je jakakoliv, dokáže tyto lidi ocenit. Dochází ke stárnutí obyvatelstva, hranice duchodu se zvedla, tak aby náležitě se k tomu trh umel postavit a přijmout tento fakt.
19.10.2019 - 08:30 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » verka96
Tak trh prece tohle vubec neresi.
Zvednou hranici z 55 na 65 a tecka.
Ted ji budou zvedat znovu na cca 72. Koho to zajima zda budou mista. Na trhu prace se dnes vek neresi jinak nez ze starnes, nejsi pro nas pouzitelny(a).

19.10.2019 - 08:40 | Filtr
(Beran) Háňa* » Znovuzrozená
Znám to, také jsem byla se synem sama, když vyrůstal. Bylo to často napínavé. Ale to je v mládí, kdy ještě člověk nemá rezervy, protože je neměl kde vzít.
Ty peníze, to je jedna věc - hlavně to tedy nevnímám jako sponzoring, když jeden z partnerů onemocní. Jsou to přece partneři - hospodaří tedy společně s tím, co dohromady mají. Ale to je jedno - měla jsem na mysli spíš tu práci a povinnosti okolo, že si rozdělí. Ono ve dvou jich zase tolik není a pak mohou v klidu odpočívat - už nic nemusí .... Ale to platí, i když je člověk sám - prostě je starší, unavenější, ale má už míň ostatních povinností a závazků. A má i nižší náklady - zařízený je, to je hlavní, a ostatní nejsou zase tak horentní položky.
Z čehož zároveň vyplývá, že je i víc v pohodě, klidu, není to vystresovaný ulítaný kravský ohon, co je sice hbitý, rychlý a akční, ale o to dělá více chyb. Je rozvážnější, to je v mnoha povoláních velké plus ... zase je to o tom "kvantita - kvalita".
Chytrý zaměstnavatel tohle ví. Ale záleží na druhu práce. Při jejím hledání by měl hlavně ten uchazeč vybírat podle sebe - brát v úvahu tyto svoje přednosti a vybírat podle nich, ne se cpát tam, kam už se prostě nehodí.
Pak nebude zklamaný, nebude se cítit pozadu, jeho kvality najdou uplatnění a budou spokojeni všichni :3:
19.10.2019 - 10:25 | Filtr
(Panna) Wiké » Vivianne
To zdraví je, ale mnohdy spíš není zásluhou člověka.

Není to mechanicky přímočaré, je to tak složité, co je příčinou.

Někdy se narodí dítě neduživé, že sotva leze, protože matka k němu měla zášť, když bylo v břiše.
Nebo dostane mladý člověk najednou těžkou cukrovku, schizofrenii, ochabnutí nějakého svalstva..není to jejich vina, jenom se něco z hlubin rodu demonstruje.
A pak se ti lidi udržujou..
Zdraví je spíš dar než zásluha, spíš tím, jaké má člověk postavení ve spleti rodu.
19.10.2019 - 10:42 | Filtr
(Beran) Háňa* » Wiké
Ano, ale velkou roli hraje i on sám - postavení si volí on - tím, jak se k těm danostem, co si přinesl a nemohl je ovlivnit, postaví. On je ten, kdo se k dané situaci staví. Může ji přijmout a naučit se s ní pracovat a žít nebo se může životem prolitovat v roli oběti osudu.
Jsou lidé s velkou zátěží, handicapem třeba, opravdu katastrofálními startovními podmínkami, kteří jsou obdivuhodní, jak ten svůj náklad zpracovali. A často dokáží ještě povzbuzovat druhé, rozdávat radost, naději druhým. Znám takové.
Všechno není definitivně dané, hodně ovlivníme. Proto tu jsme, abychom se učili fungovat v různých pozicích, situacích, potížích, abychom dokázali šťastně žít s tím, co máme, místo kňourání nad tím, co nám chybí a v čem jsme měli smůlu.
19.10.2019 - 10:51 | Filtr
(Střelec) tiferett » Háňa*
:15:
19.10.2019 - 10:54 | Filtr
(Blíženci) fanik » Bosch
Co chceš to dostaneš, pak se akorát nesmíš divit,že kmitáš 2x a splatíš baráky dva :61:
19.10.2019 - 11:36 | Filtr
(Střelec) verka96 » Bosch
Měla jsem spíš na mysli takový výhled do budoucna, mladých bude málo (méně než nyní), starších většina (stárnout budou silné ročníky). Navíc budou více potřeba sociální služby, péče o starší lidi, jak se tomu trh přizpůsobí??? A zdravotnictví, to je problém sám o sobě... Také záleží na ekonomické situaci, pokud je konjuktura, firmy berou toho, kdo je trochu schopný pracovat, také cizince, u nás třeba Ukrajince, atd.
Navíc bude potřeba důchodová reforma, do které se zatím politikům nechce, ale bude potřeba. Takže stát může nastavit jiné mantinely, např. výhody pro zaměstnavatele jak zaměstnat staršího člověka (kolem 50let)... pak myslím dojde i ke změně trhu. :25:
19.10.2019 - 14:21 | Filtr
(Beran) Háňa* » Bosch
Přičemž ovšem stále dokola omílají, že člověk by měl trávit v důchodu čtvrtinu života. ... Nevím tedy, nějak se nemůžu dopočítat, aby to vycházelo tak, že to odpovídá skutečnosti. To by musel být průměrný věk dožití dneska skoro 87 let, což sakra není, toho se dožije pár lidí a pro ten odchod v 72 dokonce 96 let. Akorát dělají z lidí pitomce - myslí si snad, že jsou lidé negramoti, že si to neumí spočítat ? Nebo to neumí spočítat nebo se neobtěžuje ten, kdo to vypouští z torby ?
Kecy, kecy, kecy ... nevěřím jim nic, sami neví, co žvaní.

19.10.2019 - 15:45 | Filtr
(Vodnář) Znovuzrozená » Háňa*
To máš pravdu, i takoví lidé jsou, ale mnoho jich není. A co my víme, jestli uvnitř je něco netrápí a nesužuje,jenom o tom prostě nemluví do světa.
19.10.2019 - 15:46 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Háňa*
Tu diskusi vedli pred par lety v nemecku chteli dat na tvrdo 72. Ale pak to neproslo. Je to vec socialnich tlaku kolik si politici dovoli protlacit.
Za urcitych podminek to neni problem, 72, kdyz treba jako v norsku vetsina duchodcu pracuje jen proto ze by se doma nudili..spolecensky rozmer.
Ale tak dobre na tom zatim nejsme.
19.10.2019 - 15:47 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » fanik
Hele, denne jeden geriavit a uz zase skacu pres kaluze. :61:
19.10.2019 - 15:59 | Filtr
(Vodnář) Znovuzrozená » Háňa*
Ano, ve dvou se to zkrátka lépe táhne, o tom není pochyb. Já měla vizi o svojí blízké budoucnosti zcela jinou a pak stačil jeden rok a všechno je jinak. Znáš to, "chceš-li pobavit Boha, řekni mu o svých plánech." :75:
Jak píšeš, že starší člověk už je zařízený a nemá tolik nákladů, takže se nemusí v práci tolik honit, s tím zcela nesouhlasím. Už jenom třeba obměna spotřebičů, pračka, lednice, myčka, do baráku kotel....atd. je pro samotnou ženskou zatěžující. Já mám vždy věci tak dlouho, dokud fungují, tak teď se jenom modlím, aby mě cca 13 let staré spotřebiče vydržely ještě co nejdýl... :4:
19.10.2019 - 16:18 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Znovuzrozená
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Vivianne, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Tak jedna z mých babiček si přivydělávala na brigádách i v důchodě - manuální práce, ne sezení na vrátnici apod. Jenže ona má vrtulku v zadku :61: OK, každý není jako moje babička...
19.10.2019 - 16:24 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Wiké
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Vivianne, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Však píšu i o genetice... A možná o tom, že moje rodina nemá špatné geny, když většina funguje celkem normálně i po 50. Minimálně z jedné strany rodiny máme po několik generací dlouhověkost - smrt okolo 90 let. Takže v 50 jsi lehce za půlkou no...
Něco člověk až tak neovlivní. Něco ovlivnit může. Třeba svůj přístup :3: Nevím proč řešit, že mám po 50 brýle. Když někteří je nosí celý život od dětství...
19.10.2019 - 16:28 | Filtr
(Vodnář) Znovuzrozená » Vivianne
Podívej, mě tohle napadlo už dávno, že já budu muset pracovat i v důchodu, abych aspoň jakž takž slušně žila, takže já se tomu nebráním. Ale něco jiného je mít důchod a k tomu třeba práci na půl úvazku a něco jiného po šedesátce makat v korporaci na 100 procent a držet krok s pětadvacetiletýma. V tom prvním případě bych měla daleko víc volného času a předpokládám, že i peněz.
19.10.2019 - 16:36 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Znovuzrozená
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Vivianne, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Jako asi je fakt, že při zvýšení hranice důchodového věku by možná měly být dostupnější možnosti, jak třeba získat invalidní důchod - aspoň částečný. Protože asi je fakt, že někteří lidi asi nebudou úplně fyzicky dávat práci ve vyšším věku. Ale tohle hodně závisí na individuálních možnostech a dispozicích. Mě třeba až tak neděsí práce v 65, pokud teda na tom budu jako členové mojí rodiny. Ale třeba nebudu - kdoví. Ještě je dost času, aby se u mě projevily nějaké ty choroby...
19.10.2019 - 16:40 | Filtr
(Vodnář) Znovuzrozená » Vivianne
Ty mne fakt bavíš, :61: především si zjisti, jaký je rozdíl mezi krátkozrakostí, dalekozrakostí a vetchozrakostí. :85:
Moje rodina funguje taky docela normálně, nikdo není invalidní, ani netrpí chronickým onemocněním, taky se dožíváme kolem devadesatky. Ale myslet si, že po padesátce ta druhá půlka života je stejná jako ta první, je po pravdě řečeno hodně naivní. :61: :61:
19.10.2019 - 16:44 | Filtr
(Vodnář) Znovuzrozená » Vivianne
Tak můj otec pracoval aktivně asi do 73 let, ale zase jenom na částečný úvazek, brigadně, sezónní práce apod. Ale kolem šedesátky už byl v důchodu. Nemyslím si, že je normální na plné pecky pracovat do 65, tenhle sociální experiment se na nás pěkně podepíše.
A je mi jasný, že ty ve svém věku to ani zatím nemůžeš vidět objektivně. :29:
19.10.2019 - 17:17 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Znovuzrozená
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Vivianne, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Já neříkám, že druhá půlka života je stejná jako ta první... To určitě ne. Znám lidi, co právě kvůli zdraví změnili práci. Málokdo zvládne v 60 třeba běhat po lešení a tahat pytle s cementem... To je život, že třeba dělám jinou práci ve 20, ve 40 a v 60.
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Lev Lvu
ukázat kalendář »