Zrušení povinné maturity z matematiky


08.05.2020 - 10:26
(Panna) Mici Angóra
Zrušení povinné maturity z matematiky
Z tohoto komentáře mám dojem, že jsme si zavřeli cestu snad úplně ke všemu a čeká nás jen zkáza a zmar :2:

https://echo24.cz/a/SGYfh/…

Se zrušením povinné maturity z matematiky do puntíku souhlasím, co vy? :17:

Příspěvky: Všechny | Mici Angóra

Stránka: 1 2 3 4
Řazení:
09.05.2020 - 22:24 | Filtr
(Beran) Al* » Mici Angóra
Co jsi tady agresivní, skatulkujes lidí. Hlavně ať zruší maturitu z matky a všichni budou happy. Blbost.

Ty jsi liberální?
To má smysl jen odcať pocať
09.05.2020 - 22:29 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Al*
Já liberální rozhodně nejsem a taky to o sobě netvrdím. Kvalitu vzdělání ovšem nezajistí povinnost nebo nepovinnost maturity.
09.05.2020 - 22:36 | Filtr
(Beran) Al* » Mici Angóra
Nerikej, když bude povinná, bude i důležité k ní decka úspěšně dovést .. a je to přece i hodnocení vysledku práce učitelů.
Já ji povinnou neměla a je to škoda, i když dělám dá se říct ve financích a nejsem negramot, na vejšku jsem nešla.
09.05.2020 - 22:40 | Filtr
(Beran) Al* » Mici Angóra
Jasně, k čemu jsi vedena doma .. za nás se na tom víc podílela škola .. i na výchově .. teď to nedělá a přehrává na rodiče, kteří jsou víc než dřív uvázání v práci.
Ale to nemá smysl říkat.
09.05.2020 - 22:43 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Al*
No a to jsi z ní nemohla maturovat volitelně? Nebo já to nechápu.
09.05.2020 - 22:46 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Al*
No jasně, další věc je, že kdybych žila v době technologií jako ty děti, tak bych asi taky nečetla, problém je, že školský systém se na tyhle změny adaptuje jen zčásti a ne dost rychle a taky je dostatečně nevyužívá ve svůj prospěch. Současně jsou jimi děti zdeformované, je to prostě složitý problém.
09.05.2020 - 22:46 | Filtr
(Beran) Al* » Mici Angóra
Nebyla během studia taková příprava .. nepamatuji ale nemohla .. ale šlo spíš o tu přípravu .. to je jedno ..
Myslím že jazyk je důležitý i pro technické obory a matika pro netechnicke .. vždyť je to učivo pro střední školy ..
Zrušením by šla úroveň opět níž o tom to je. Ne o inkluzi.
Vždyť jsi sama psala "kdo chodí učit a jakou má motivaci".
09.05.2020 - 22:50 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Al*
No já jsem se třeba setkala s tím, že studenti, které vzali bez přijímaček na ekonomický obor na nejmenované VŠ stěží ovládali středoškolské učivo, i když z matematiky maturovali. Takže v matematice zabili celý prvák tím, že se v podstatě doučovali, aby mohli navázat. No a oni to stejně nedávali, ovšem škola je nemohla všechny vyhodit, protože na ně potřebuje dostávat peníze, takže RNDr. co je učila dostala od rektora příkazem snížit laťku nebo že může jít. Nejdřív to oplakala a nakonec šla.
09.05.2020 - 22:55 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Al*
Vždyť ta maturita z matiky ještě povinná není, tak jaká laťka dolů? Podle mě se mají učit všichni všechno na vysoké úrovni a pokud to nezvládají, mají je vyhodit už během studia. Jenže to je opravdu i o tom systému financování na studenta. A k maturitě by si student mohl vybrat předměty, ve kterých má největší potenciál a taky ale pak podle toho předvést nějaký výkon a ne že proleze jen tak tak.
Jinak inkluzi bych sem asi nemíchala, i když to s ní taky souvisí, podle ní mají v zásadě všichni stejné schopnosti a to právě není pravda.
10.05.2020 - 08:00 | Filtr
(Beran) Al* » Mici Angóra
No maturita není primárně na předvádění potenciálu ale ověření, že to učivo zvládají.
Gymnázia aspoň dceřino měly matiku povinnou i když povinná nebyla.
Myslím že tady máš odpověď na svoji otázku. Oni totiž ví, proč to dělají. A bez ohledu, jestli pak lidi půjdou na humanitní nebo technické obory.

A inkluze opravdu není o tom že všichni zvládají všechno.
10.05.2020 - 08:30 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Al*
Myslela jsem to tak, že důležité jsou taky výsledky v průběhu studia, čili by se k maturitě neměl dostat ten, kdo celou dobu sotva prolejzá a u maturity má náhodou štěstí na otázky, takže získá středoškolské vzdělání.

No, to jsi nahodila další téma, totiž, aby to nechali na jednotlivých školách, jak to bývalo. A ne, že nastavením jednotné státní maturity se laťka někde sníží a jinde neúměrně zvýší. Podle mě není špatný systém prestižních a méně prestižních škol jako je třeba v USA. U nás ty školy taky mají velice různou úroveň, ale lidi, co mají maturitu se berou na stejné úrovni, i když jeden je z gymplu a druhý z učňáku s maturitou. To samý různé typy magistrů a inženýrů a o bakalářích ani nemluvím :4:

Inkluze se snaží předstírat, že děti s různou úrovní intelektu a schopností se mohou učit najednou, jako kdyby ty schopnosti měly stejné. Tím se děti s větším potenciálem brzdí a ty s nižším i tak kolikrát nestíhají. Pak se nikdo nemůže divit, že rodiče dávají děti na víceleté gymply atd.
10.05.2020 - 08:42 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Áta22
"Mám podobnou zkušenost, výsledek v matice správný, jen ten postup byl jiný, takže za 5."

No to je samozřejmě strašně špatně-jak se může matematika, která má podle mnohých rozvíjet schopnost myslet a logické myšlení učit tímhle způsobem? Čili kolikrát stačí vůbec to nechápat, ale naučit se správný vzoreček a projdeš. Taky proto, že ti učitelé sami nemají kapacity ty jiné postupy prověřovat, jinak by nestihli odučit osnovy. Kdysi jsme s manželem doučovali nevlastní dceru (tou dobou 7.-8. třída), každý z nás se dopracoval k výsledku jiným způsobem a dcera to díky tomu pochopila, nicméně to měla počítat nějakým vzorečkem, takže stejně dostala špatnou známku. Říkala, že učitelka si odvykládá svoje, 2/3 třídy to nechápou, dostanou pětku, ale nikdo to znovu nevysvětlí, jede se prostě dál. Když pak na to navazuje další učivo, jsou poměrně brzy v :71: a už se nechytnou. Další věc je neschopnost zasadit učivo do nějakého kontextu-u některých věcí jsem vůbec nechápala, proč se je učíme a k čemu je to dobré. Když se člověk učí násobilku, trojčlenku nebo rovnici o jedné neznámé, tak si umí třeba díky slovním úlohám představit, k čemu to může využít, ale třeba takový integrál-to jsem nikdy nepochopila, co je a proč se to mám učit.
10.05.2020 - 08:57 | Filtr
(Beran) Al* » Mici Angóra
Jenomže na vzdělání v určité úrovni by nemělo být nic prestižního. O to jim asi jde. Jenže je to shora z ministerstva dolů, aniž by se tam dole mysleno už na běžných základkach něco změnilo.

A promiň ale lidi dávali děti na gympl kvůli klesající úrovni už před inkluzi a v tom tady omilas klišé že někdo někoho zdržuje. Jestli myslíš to jedno dvě děti s asistentem ve třídě.
10.05.2020 - 09:01 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Al*
No tak tady se zásadně rozcházíme, ty zřejmě podporuješ trend všechno jednotně, já naopak. S tím, že rodiče dávali děti na gymply už před inkluzí máš pravdu, jenže důvody byly podobné, ve třídě na ZŠ byly děti, který patřily spíš do pomocný školy nebo rovnou do diagnosťáku, akorát se to ještě nejmenovalo inkluze :2:
10.05.2020 - 09:03 | Filtr
(Beran) Al* » Mici Angóra
No nejspíš když je to k ověření že znáš ten určitý způsob výpočtu a vzorce tak logicky nejde o to jak vybruslit furt s tím samým a neumet nejde jen o výsledek.
Ale za 5 by to být nemělo vždyť se boduje vsechno.
10.05.2020 - 09:05 | Filtr
(Beran) Al* » Mici Angóra
Ne zůstávají tam děti kterým matika nejde jsou na ucňák a mají mindraky je to systém který jede přes mrtvoly nemá doučování jen biflovani.
Měla by mít víc úrovni ta matematika.

A ne nejsou to děti do pomocný ..

Docela si odporujes tady bys je třídila jako pukla vejce a přitom tady něco vykrikujes proti povinné matice.
10.05.2020 - 09:13 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Al*
Já kolem sebe vidím, že děti, kterým matika nebo třeba angličtina "jde" jsou ty, se kterými se doma ještě učí rodiče, protože ve škole toho moc nepochytí (nechci paušálně všechno svádět na učitele, ale fakt je to mnohdy tak). Pak jsou rodiče, kteří na to z pochopitelných důvodů nemají čas ani kapacity nebo o to prostě nemají zájem. A pak jsou rodiče, kteří jsou sami pologramotní, takže těžko můžou někoho doučovat. A říkat, že jejich děti patří do pomocné školy je samozřejmě škaredé, protože za to nemůžou, ale v zásadě to tak je. Určitě je mezi nimi spousta takových, kterým kdyby někdo pomohl, dotáhly by to dál, ale dokud se tohle systémově nevyřeší, bude to pokračovat dál.

Myslím, že si neodporuju, ale vlastně nemám tu maturitu z matiky, tak to možná nedokážu posoudit :3:
10.05.2020 - 10:31 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Korzárka
No, to je zlatá střední cesta, tam ta motivace je jasná a je i pravděpodobné, že si ji ten student sám zvolí. Dneska se volí mezi matikou a jazykem a zřejmě jsou studenti, kteří neumí ani jedno, tak si jako menší zlo zvolí matiku a čtvrtina z nich u maturity propadne. Jak by to asi vypadalo, kdyby byla povinná pro všechny?
10.05.2020 - 10:38 | Filtr
(Beran) Al* » Mici Angóra
Promiň, ale když mají tedy dobré rodinné zázemí, asi tady nebude problém dotáhnout to k maturitě.

Ty máš vidění "svobody" jen pro nějakou svoji skupinu, svoji dejmetomu "střední třídu". Bez ohledu na to, že to je důkaz úrovne vzdělání.
10.05.2020 - 10:39 | Filtr
(Beran) nutelina
Vůbec nesouhlasím, ale matematika by se měla učit jinak. Hlavně když ty děti jsou čím dál tím průměrně hloupější. Zajímalo by mě zda neočkované děti jsou chytřejší a o kolik. Samozrejmě záleží především na stravu, jedla maminka hodně ryb třeba... Genetika hraje roli ale ne až tak velkou jak se zdá.

Ale matematika se dá učit uplně jinak, když se podíváme na 3Blue1Brown, sice v AJ ale super chlapík. Kdyby mě někdo za to platil bych s radosti udělal totéž. Matiku jsem vždycky nesnášel až jsem si jí musel naučit sám. Co se má učit je "Jak přemýšlet abych něco vyřešil", třeba matematickou úlohu ale klidně doma, nejenom vzít tužku a papír ale i různé pomucky a řešit realné věci.

Dále bych platil děti za úkoly a originální řešení. Já bych svoje děti třeba ani do té školy neposílal anebo by musela být velice kvalitní, až ta střední má možná smysl.
YouTube
10.05.2020 - 10:43 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Al*
Nerozumím, co se mi snažíš sdělit, musíš víc polopatě.
To, že žiju v bublině, je možné, tak mi vysvětli, jak to je tak, abych to pochopila. Nějakými skutečnými argumenty.
10.05.2020 - 10:46 | Filtr
(Beran) Al* » Mici Angóra
No to spíš já nevím o co ti jde. Že lidi nejasají, že se zruší maturita z matiky.
10.05.2020 - 10:48 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Al*
Vzhledem k tomu, kolik lidí tady diskutuje, to většině asi bude jedno, někdo jásá, někdo je proti, od toho jsou témata k diskuzi.
10.05.2020 - 12:27 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Mici Angóra
Hlavni je zdravi.
Rekl Pepicek pote co prinesl domu spatne vysvedceni.
10.05.2020 - 12:40 | Filtr
(Beran) Al* » Mici Angóra
Jasně, že se diskutuje o všem.
Já se tě ptala na tvuj názor .. ty si tedy myslíš, že zrušení maturity není příčina ani důsledek snížení úrovně školství?
Protože když píšeš o těch dětech se zázemím, kteří podle tebe do té běžné základní školy patří, tak ty by to tedy zvládly. Tak nemají dělat to na co mají a co zvládnou?
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Lev Lvu
ukázat kalendář »