umelecké sklony - tvorivosť a pohľad na ne


20.04.2018 - 19:44
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====

umelecké sklony - tvorivosť a pohľad na ne
Ešte pred rokom som niekde čítala článok o tom ako sa zle urobilo s prepuknutím tvorivosti, mne sa zdal dosť taký sektársky, ale nejako vo mne zarezonoval a občas mi v mysli naskočí. Teraz som to nikde nevedela nájsť. Takže v skratke čo sa mi zachovalo v pamäti - vlastne prudkým nárastom tvorivosti a podpory tvorivosti sa vlastne zvrhlo tvorenie ako niečo umelecké a vyššie.
Jednoducho nemôže byť 90% ľudí ktorí budú všetko tvoriť, lebo jednoducho logika je taká že nikto neprežije pre nedostatok. Oni tam aj uvádzali že ten enormný nárast kurzov a všetkého potlačil skutočné umelecké duše a tak dal rovnosť tam kde nikde nemala byť.

Ja, duša ktorá je veľmi kreatívna a občas veľmi v živote nepraktická to už roky vidám, hlavne v časoch ked som chodila po trhoch a jarmokoch predávať aj ja. Vtedy som stretla množstvo ľudí ktorí vedeli vyrobiť krásne veci, ale boli to iba kópie iných, dokonca beda ak nebola taká farba, nedošlo jej že môže dať inú konbináciu farieb.
Alebo mnoho hlavne žien, ktoré mi tvrdili ako si paradne vyžijú z toho čo predajú - ceny ale mali relatívne nízke a tak mi to nešlo do hlavy a viem si urobiť oceneneie nejakej práce - to mi ostalo ešte z ekonomickej, no a aké prekvapenie ked nakoniec z jednej vypadlo: - ale vieš ja si neplatím odvody, to za mňa platí manžel, ja neplatím energie to platí manžel no a farby mi kupoval ešte pred pol rokom, takže mňa to nič nestalo a to všetko ostáva mne a je to môj zárobok. Ak si myslite že to bola jediná, mýlite sa, takto uvažujúcich bolo mnoho. Ja som vlastne okrem jednej krajčírky nenašla nikoho kto si zaplatí sám všetko a ešte muostane aj mesačný zárobok aby mohol fungovať, našla som všetkých tak že musia mať bud nejaký pracovný pomer alebo niečo také aby akotak prežili.
Verím že sú aj výnimky, ale ja až tak veľmi tomu neverím.
Odkedy tu študentka písala o tom ako chce nechať školu a chce písať, mi to chodí po rozume.
Koľko bude detí šťasteny? v terajšom svete kedy každý druhý píše či niečo tvorí, školy chrlia umelcov do zbláznenia a mnoho ich skončilo tak že sú predavačky či niečo iné.
Čo ma zaujíma je hlavne to či je dobré ak tvorí hand made každý či skoro každy, sú všetci umelci alebo nikto? Poznám maliarov ktorý oficiálne nepredali jediný obraz, ak tak iba za zlomok ceny aby mali na farby a pritom z môjho pohľadu maľujú pekne, ale tiež poznám maliara ktorý nacapa všetko možné v opileckom vytržení a obrazy predáva, aj ked sa on sám z toho smeje.
Čo ak v tom článku bolo predsa len niečo pravdy.

Příspěvky v diskuzi

Stránka: 1 2 3
Řazení:
23.04.2018 - 15:01 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Už som napísala že mi nevadilo aj ked u nás nebolo toho tak veľa ako vo svete. Neviem, aj ja som sa prispôsobila okolnostiam a to tak že nenakupujem v čínskych obchodoch za a: lebo mi to moje zdravie nedovolí nosiť a za b: veľmi mi vadia tie obchody a ten brakový tovar, ale popravde aj ked kúpiš kdekoľvek tak je to skoro jedno.
Neviem či som zobrala africkým deťom chlieb, myslím že oveľa viac im uškodilo to že ich nalanarili na pestovanie orchidei a somarín a tak oni na dobrej pôde postavili skleníky a pod. veci - lenže paralela? aj u nás, vnucujú nám granty ktoré nemajú ani hlavu ani pätu, aj my máme plno peletkárni, ktoré ale určite nezbierajú konáre v lese ale vyrubujú celé pláne a nikoho to neštve.
No v podstate si mi odpovedal na moju otázku a za to dakujem. Pravda je že už veľmi nerada chodím na jarmoky a pod. akcie, nakoľko mám pocit že toho rovnakého vyrobeného je tam také veľké množstvo ktoré na mňa zovšadiaľ padá až mi to naozaj začalo prekážať.
23.04.2018 - 15:46 | Filtr
(Ryby) MG34 » aktigram
Já se na to dívám z druhé strany - my (někteří) pracujeme a máme se dobře, mnozí z nás dokonce i když nepracují nebo mají pohodovou práci. Oni tam ve třetím světě pracují a dobře se nemají. A tedy je něco špatně v našem vzájemném vztahu - detaily jsou nepodstatné.

Tobě masovost umění vadí kvůli jeho devalvaci, mně kvůli tomu, že nemám rád dekadenci a masové hledání hodnot jinde než ve věcech, určených k přežití nás všech.
23.04.2018 - 16:41 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
áno beriem odpoved, ja som umelecký založená duša od malička aj ked som chcela byť tanečnicou a tou som sa nestala okrem súboru kde som chodila, takže ten vzťah bol od malého dieťaťa. Teraz je všetko dostupné, všetko masové, všetkého veľa, všetko.
U teba? - na prežitie nie sú podstatné ani počítače ani ITčkari, len jednoducho vývoj ide dopredu.
23.04.2018 - 19:14 | Filtr
(Ryby) MG34 » aktigram
Dnes je potřebné k přežití ledacos co dříve potřebné nebylo. Je nás tu hodně a už jen zemědělské výnosy je třeba udržovat na vysoké úrovni, plus doprava, atd. Takže leccos se dá oželet (umění, kosmetika, vrcholový sport, atd.), ale leccos už je nutnost - třeba takový traktor a celý řetězec technologií, které ho umožňují.
23.04.2018 - 19:57 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Mali sme doma Zetor, každý môj brat ho vedel opraviť a tak aj MB či dalšiu škodovku, teraz máme technologie aby sme si nemohli opraviť nič a boli odkazaní na nové, takže sme vedeli vyrobiť aj auta aj traktory aj všetko iné a to aj bez počítačov. S počítačmi prišlo mnoho zlých či nesprávnych veci, prišlo také ovladanie. Viem vdaka počítaču teraz tu zbytočne plácame.
24.04.2018 - 09:36 | Filtr
(Ryby) MG34 » aktigram
Možná si to nepamatuješ, ale tehdy (od 50.-tých do 80.-tých let) šla příroda dost do kytek (díky naší populační explozi). Technologie jsou jednou z věcí, které to tady zachránily, jinak by už Evropa byla poušť.
24.04.2018 - 09:39 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ak myslíš? Viem že umelé hnojiva sa začali vo veľkom používať a pesticídy ale nato netreba technologie aby sa to zastavilo, lenže ty nemáš rád oponovanie a ja doťahovanie takže ok.
24.04.2018 - 11:08 | Filtr
(Ryby) MG34 » aktigram
Bez té chemie není šance dosáhnout takových výnosů, které by nás při našich počtech uživily...
24.04.2018 - 11:13 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Aj toto si prebral a nie je to pravdivé, ak by ľudia nestavali haly a domy a anglické trávniky hektarové pri nich tak by bolo obživý pre všetkých a teraz nemyslím prežierania ako teraz a plné kontajnery. Problém je v v hlave a to čo nám nakukali, ale je to o každom z nás čo si tam vpusti. Ty máš veľmi rád slová ktoré niekto povedal a oháňaš sa nimi a ja zase nie, používam svoj vlastný úsudok aj ked tiež si prečítam čokoľvek.
24.04.2018 - 11:24 | Filtr
(Ryby) MG34 » aktigram
bez chemie a mechanizace by museli všichni lidé robotovat jako ve středověku od nevidím do nevidím - neustálé odnášení kamenů z polí, odplevelování, okopávání, ruční hnojení, sběr škůdců, atd.

VŠICHNI

není to převzatá informace, je to selským rozumem odvozené z toho, jak to tu bylo ještě před 150 lety.
24.04.2018 - 11:34 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Pamätáš sa na to pred tými 150 rokmi? Ja som z gazdovského rodu, družstvo založili až ked som bola preč z domu, robili sme od ráno do večera, aj skaly zbierali, mali sme kone a neskôr aj traktor. Chlapi kosili ručne, neskôr sme mali kosačku. Bola to prekrásna doba, ľudia si zaspievali, boli zrobení od práce ale šťastní. Iné bolo to že sme museli dávať kontigent a to veľký, mama vždy hovorila vajcia nemala pre deti lebo bolo treba splniť kontigent ale sliepka nechcela znášať podľa výnosu. Takže bez nakradnutia iba s plodov svojej práce naši postavili dom aj nás slušne vychovali.
Viem že za čias drábov to muselo byť zlé ale to je obdobné aj teraz, aj ked obdobie drábov poznám iba z kníh či filmov.
24.04.2018 - 11:44 | Filtr
(Ryby) MG34 » aktigram
No vidíš - a KDO by to dělal od rána do večera dnes?

Ale jíst potřebují všichni.
24.04.2018 - 12:50 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ja by som to robila a mnoho iných, ono bolo pri tom aj kopec zábavy a tiež voľnejšie dni a v nedeľu bol oddych.
24.04.2018 - 13:24 | Filtr
(Ryby) MG34 » aktigram
...ale tu armádu líných lidí, co by to nikdy nedělali, bys dnes už neuživila - a tito lidé musí mít mechanizaci a chemii - je jich většina

žiješ tu s nimi - nemůžeš se tvářit stylem, že když to nepotřebuješ ty, tak nikdo :1:
24.04.2018 - 13:53 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Našťastie ja som obklopená inou skupinou ľudí a za to som vdačná, oni robia aj ked nemusia. Takže ja žijem v realite a nevidím iba lenivosť. Ani v práci ťa nikto nebude držať ak nebudeš robiť? alebo áno?
24.04.2018 - 14:41 | Filtr
(Ryby) MG34 » aktigram
bavíme se o tom, jestli je mechanizace a chemie nutná - tvoje blízké okolí je irrelevantní - pokud tedy není schopno uživit a ošatit všechny flákače na úřadu práce a jinde

že ty a pár lidí se bez něčeho obejdeš je sice pěkné, ale co ti ostatní?

a neříkej, že tě to nezajímá, protože ve chvíli, kdy by neměli co jíst, je máš za vraty a vezmou si to tvoje jídlo násilím
24.04.2018 - 15:05 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Vieš čo je na debate s tebou zlé? - si neskutočne únavný - sú zlí a hotovo, nepôjdu robiť ale rabovať - tvoje slová. Takí predsa boli vždy a ja som nikde nenapísala že sa pritom nezmeni aj zákon a prestane chrániť darmožráčov, ale pravda je taká že by to šlo aj ked sa ti to nepáči a ľudia by boli určite viac spokojnejší a bez stresu. No ty nevidíš nič iba to svoje a hotovo, zrejme sa nikto do toho tvojho zorného poľa nedostane.
No a ľudia vždy počas zimy tvorili, opravovali náradie, robili s drevom, plietli košíky, ženy, vyšívali, tkali, štrikovali a rôzne iné. Bolo viac času aj na vypekanie či varenie. U nás je jedna osada kde mnoho vysokoškolský vzdelaných ľudí išlo na tie lazy bývať a naozaj sa živia tým čo pôda da, majú zvieratka aj pre potešenie aj pre úžitok a povedia že už by sa do mesta nevrátili. Skoro nikto z nich nemá gazdovské korene. Dokonca tam žijú aj cudzinci a žiju podobným spôsobom ako oni.
Minule mi povedala pani, že suseda išla na krajčírský kurz aby šila deťom oblečenie a akurát som pozerala a úžasné, dokonca aj dámske vložky či odličovacie tampony, nič jednorazové. Tak naozaj by to išlo, len polovica obchodníkov by skrachovala lebo už ten brakový tovar nikto nepotreboval.
No a ešte jeden krok ak ľudstvo urobí bude super - ak začne nakupovať len naozaj pre potrebu a nie kvanta a to myslím vo všetkom aj drobnostiach čo potešia.
24.04.2018 - 16:08 | Filtr
(Ryby) MG34 » aktigram
Takoví právě nikdy nebyli - nikdy nebyl systém tak moc plný parazitů, co nepracují a nikdy pracovat nebudou. Kdysi to byli "jen" vojáci - občas domácí a občas cizí. Teď by to byly navíc i loupeživé bandy ne-vojáků (ale ozbrojených) - buď bude mechanizace a chemie a všichni se uživí anebo nebude, ale pak by tu byl teror těch, kterým se pracovat nechce a jsou v očekávání smrti hlady schopní všeho.

Pro tebe je to únavné z jediného důvodu - stále hledáš neexistující skulinu jak to všechno bagatelizovat, aby sis nemusela připustit tu možnost, že je ta tvá vize jen utopie

Tak to napiš rovnou - že ti nemám kazit tvou pohádku :3:
24.04.2018 - 16:47 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
To nie je rozprávka to je fakt, ja nemôžem za to že ty vidíš všetko čierne. Nemám s tým problém že oponuješ, nač by bola diskusia, len neviem prečo ma chceš prinútiť k tomu aby som povedala chod do čerta§ alebo dobre a zmažem účet. Proste nie som taká, možno aj skúsenosťami človek ma iný nádhľad, vidí veci vždy v dvoch rovinach a ja pripúšťam obidve, ale rozdiel medzi nami je ten že ty inú rovinu nepripúšťaš.
Tiež máš pravdu že toľko priživnikov nikdy nebolo, ale to predsa nemôže byť naveky ani chémia tomu nepomôže iba ak ta hrozná čo už naši rodičia zažili, proste aj vlády budú musieť vidieť ten problém tak ako je a to že pracujúci krmia nenažrancov a darmožrancov - nenažrancov z vrchu a darmožračov zo spodu, ale to stredná trieda nemôže utiahnuť a myslím že to dochádze už všetkým. Urobila sa chýba pri preberaní takzvanej demokrácie a treba sa poučiť.
24.04.2018 - 17:22 | Filtr
(Ryby) MG34 » aktigram
Jasněže to není navěky - problém částečně zmizí třeba s nějakým masivním úbytkem obyvatelstva - válka, epidemie, pád světového řádu, atd. - prostě najednou by tu byl jen zlomek lidí. Pak jedině by bylo možné od chemie a mechanizace v zemědělství upustit. To se ale nejspíše za našeho života nestane - alespoň ne tak radikálně.

Ale ani v takovém katastrofickém případě není reálné, že by existovaly nezávislé "harmonické" enklávy, které by si žily v klidu jen pro sebe. Byť chemii a mechanizaci už potřebovat nebudou. Oni totiž vždycky přežijí i ti "druzí".

Nějak takto:
https://www.csfd.cz/film/…
25.04.2018 - 16:41 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Žanda001, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ačkoliv žiju a kupuji chemické potraviny.Jakože, co v dnešní době není chemické, že?Pochopitelně když člověk hledá, zajímá se a má na to finanční prostředky tak najde potraviny bez chemie.Ale je to těžký.Bio se tváři, jako bio a bio to není ani zdaleka.Samozřejmě se najdou pěstitelé, kteří jsou poctivý.Jejich velice málo.Měla jsem tu možnost vyrůstat v prostředí, kde se vše pěstovalo přírodně, čistě, zvířata byly krmeny kvalitně.Rukama se sbírali škůdci, okopávalo se, rukama se trhalo atp.Jednou se k tomu chci vrátit a takhle by to mělo být.Ale není možný uživit tento svět jinak, nez chemií a s tim spojenou mechanizací.Pár lidí, par skupin možná.Z vesnic utíkají nemají práci.Ve městě asi obilí pěstovat nebudou, že?Lidi jsou pohodlní, nebo nemají tolik času se drit ještě na poli.A nebo pěstují následně si zaplati vodu ze zavlah, a pak zjisti ze voda neteče.Cim ted honem zalit- je sucho, neprší.Tak vodou z vodovodu, jejda to se proroci vody.A tak se na to vyprdnu, protože mě to stojí cas a spoustu prace.A tak jdu koupit i tu mouku chemicky osetrenou.Slibne to vypadalo.Chyba v systému :4:
25.04.2018 - 18:04 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Žanda001
"..Ale není možný uživit tento svět jinak, nez chemií a s tim spojenou mechanizací."

Možné by to bylo jsou lidé co to dokáží mají větší výnosy nebo srovnatelné jako s chémií a mechanizací, ale je to jako vyrobit lék-panaceu. Kdo to doopravdy chce? Většina by takové lidi ubila čepicemi.
25.04.2018 - 20:14 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ďakujem vám všetkým za komenty, nezáleží na tom či s nimi súhlasím alebo nie. Pozemšťana nikto nepresvedčí o inom názore ako má on a to vieme všetci, je to zbytočne sa doťahovať. To už nemá nič spokločne s tým čo som písala. :29: :29: :29:
25.04.2018 - 20:28 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » aktigram
Já myslím že nejde o to někoho přesvědčovat či dokonce přesvědčit.
Úplně stačí si názory jiných vyslechnout. A i to je někdy až přespříliš.. :-)
26.04.2018 - 08:27 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Áno. súhlasím že to masové tvorenie s nespočetným množstvom kurzov už nemá nič spoločné s umením a teda viac uškodilo ako pomohlo a aj tým tvoriacim a je jedno v ktorej skupine. Ďakujem, myslím že som si uzrejmila tento fakt o ktorom dávno viem.
Parazitujem či neparazitujem. Robila som vždy v práci poctivo, bola som dobrý pracant a bolo na mňa spoľahnutie, ked som ochorela tak áno, ostala som odkazaná na pomoc od štátu, lenže predsa aj ja som prispievala na dôchodky pre všetkých. Myslím že naša generácia odviedla najväčší kus práce, lebo pracovať musel každý, žiadne dlhé materské nič podobné, prídavky 90 korún.
Takže neviem ale mne to príde že mi ešte majú čo vratiť. Teraz som na dôchodku, nikto mi neprispeje nanič, nikoho netrápi že žije chorá žena sama, nežobrem a neprosím, nikoho netrápi že moje telo odmieta potraviny klasické a musím veľa kúpiť kým prídem na výrobcu od ktorého ryžu môžem alebo čokoľvek iné, mäso a udeniny nič také nekupujem, to je pre mňa smrť. V záhrade nestriekam, hnojím iba kuracincami a preto tolerujem skoro všetko z vlasstnej záhrady - vlani som nemohla paradajky, tento rok skúsim iné či by som to nezvládla. Ak tvoje telo tak veľmi stopne všetku chémiu tak prehodnotíš všetko. Odrazu som prišla na to že potrebujem jednu tretinu jedla nma zasytenie. Všetci lekári hovoria že toto začne byť reál a ľudia začnú tak reagovať na nezmyselnosť v potravinarskom priemysle. Takže ja naozaj žijem bez chémie, nemôžem použivať ani len farbu na vlasy a krémy vôbec, všetko mám uvarené doma, mydlo či iné veci. Som rada že zatiaľ tolerujem Jar na umyvanie riadu ale to je tak všetko. Varím si aj prach na pranie z vlastného mydla, vlastne som donútená žiť nad pomery svojho min. dôchodku.
Stále mi to príde že nie som príživník.
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v KozorohKozorohu
ukázat kalendář »