Berka se rozhodl zemřít


31.03.2018 - 22:24
(Rak) seven
Berka se rozhodl zemřít
Pro ty kdo ještě neslyšeli. Komentáře a názory nechávám na vás ...

https://wave.rozhlas.cz/berka-se-ro…

Příspěvky: Všechny | Bosch

Stránka: 1 2 3 4
Řazení:
06.04.2018 - 13:16 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
V 50.letech velmi populární heslo "Dědeček a babička ujídají z chlebíčka".
09.04.2018 - 23:22 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Áta22
tohle dobře kontrastuje s berkovou "moudrostí"

Slova moudrosti od nejstarších lidí na světě
http://www.epochtimes.cz/2014051422…
11.04.2018 - 23:53 | Filtr
(Rak) Áta22 » Bosch
Parci nostrum et vestrum centum annos implebunt.
Málokteří z nás a vás se dožijí sta roků. :4:
12.04.2018 - 00:25 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Áta22
čas? co to je? :25:
https://www.national-geographic.cz/…

aneb deus et dóminé vše jednou póminé
12.04.2018 - 10:17 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
K vrcholu by svoji filosofii prospěšnosti dotáhl kdyby se podaroval na orgány.
Třeba by si dal inzerát typu..podaruju vyzkoušené ledviny bez vady, zn nebaví mně to tady. Nejen se bezúčelně podříznout jako ovce bez přidané hodnoty. Vlastně i ta ovce se v jistém smyslu daruje na orgány a nezemře bezúčelně.
Takže se nepřiblížil svým myšlením ani té ovci.
12.04.2018 - 11:53 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
Ano, to mne také napadlo. Sice to asi technicky není ideálně proveditelné - muselo by se složitě domlouvat místo transplantace vers. místo asistované sebevraždy a formální (a rychlé) předání těla mezi institucemi (není to asi papírově úplně snadné). A asi by musel zvolit jiný způsob sebevraždy - injekce nebo prášek/nápoj by nepřipadalo v úvahu. Takže by v tom pro něj bylo jisté "nepohodlí"...

Nicméně kdyby se na něj někdo (čekatel na orgány) adresně obrátil po tom "oznámení o záměru odejít", tak by odmítnutí nějak korektně asi nevyargumentoval.

Další věc je ta, jestli jeho orgány nejsou rozšířenou součástí toho jeho strachu ze závislosti. No, škoda, že se někdo nepřihlásil nebo se o tom alespoň neví.

EDIT: tak mne napadá, že nejstylovější by to bylo jateční pistolí a na ty transplantace by to nevadilo
12.04.2018 - 12:03 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
A toho jídla co vlastně bezúčelně snědl..ošacení a rodiče jej živili prdélku utírala maminka..že by si jeho otec nejspíše raději vzal kondom kdyby to věděl co se z něj vyklube..
12.04.2018 - 12:17 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
Tento svůj dluh předchozím (a vlastně i následujícím) generacím Berka "velkoryse" přešel mlčením - nepřipouští si jej. Možná si naivně myslel, že ty firmy a vydělané peníze mají nějakou skutečnou hodnotu...
13.04.2018 - 09:44 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
Zanechal zde stopu svého ega v prostoru.
13.04.2018 - 12:49 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » Bosch
:4: jo :15:. Myslím že jsi narazil na podstatu problému. A ta spočívá v tom, že otec měl zřejmě chuť :69:, ale zrovna nebyl po ruce kondom :63:.
To se pak rodí děti, které nikdo nechtěl a ono se to na nich podepíše. Snaží se pak celému světu dokazovat svou hodnotu, jenže zjistí, že ta v podstatě nikoho nezajímá. Posledním zoufalým pokusem je "medializovaná" sebevražda.
Jenže ta taky v podstatě nikoho nezajímá. Je dobrá jen jako titulek v novinách nebo námět na diskuzi :4:

(jsem dneska trochu víc cynik, jinak bývám cynický realista :20:)
16.04.2018 - 12:58 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
Berkovy životní náhledy byly nihilistické. Postrádaly jakékoli myšlenky svědčící ve prospěch života. Vědomí hodnoty života jak tomu bývá u lidí. Nejspíše to člověk vůbec nebyl.
Vše co z něj zbylo je kromě toho popela mentální pachuť.
16.04.2018 - 12:58 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » aktigram
Pozitivní na tom může být to že si na jejím kontrastu (té mentální pachuti) živí můžou uvědomit hodnotu svého života. Může to být vlastně takové psychologické očkování proti životní apatii. Podobně jako očkování proti spalničkám občas si někdo vdechnutím toho berkova odéru který zde zanechal může uvědomit absurdnost bezživotí, docenit hodnotu existence..
16.04.2018 - 13:11 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
Ano, tak nějak to vnímám a mám to celou dobu stále na paměti. Odsoudím Berku, abych si o to více vážil života.

V kontrastu s Berkou jsem vyhledal kontakty a příběhy lidí z "opačného konce" - jsou tam ti, co neměli takové štěstí na dobré životní podmínky a přesto mají obrovskou vůli žít.
16.04.2018 - 13:22 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
typickým příkladem člověka z "druhé strany" je Nick Vujicic
trochu mi na tom vadí že je to spojeno s tou agitačkou ale myslím že mu to lze i odpustit pokud mu to pomáhá dolovat optimismus a i ostatním
myslím si že život sám je dán popřením nicoty jako jeho protipól (satan?), aby život mohl vzniknout muselo být něco popřeno, odsouzeno, vytěsněno do bezživotí

https://www.youtube.com/watch/…
YouTube
16.04.2018 - 14:21 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
ano, i takový příklad by šel zmínit

já jsem se teď soustředil na ty hluchoslepé - mají obrovsky ztížené úplně všechno, zejména učení se a poznávání světa - mají asi úplně jinak poskládaný obraz světa - myslíme v pojmech - jejich pojmy ale nejsou uchopené přirozenou cestou, jako je vidění objektů nebo slyšení ucelených zvuků

oni mají svůj svět postavený na pro ně dost abstraktních pojmech (pro nás jsou to přitom běžné věci), které si představují bez nějaké zpětné vazby, nehledě na složité lovení souvislostí - chybí obraz i zvuk - informace zvenku se k nim dostávají velice pomalu (hmatovou abecedou) a v dost přefiltrované podobě - jsou vpodstatě celoživotní vězni v dost krutém žaláři

a v tom všem jim žije svým životem velice aktivní mozek, hladový po informacích, kterých se zoufale nedostává - život ve vnitřním světě je nutnost, ale pouze s minimem známých možností jak se zabavit - tu nudu si ani nedokážeme představit - my si máme co představovat, s čím si v mysli hrát, ale oni toho mají tak zoufale málo, že asi dost brzo vyčerpají všechny kombinace a prostě se nudí - jak se zabavit, to je u takových lidí větší problém, než si dokážeme představit a hlavně má dost hluboké dopady na psychický stav - a sociální izolace tomu rozhodně nepomůže a nepomůže ani vědomí doživotní plné závislosti na někom jiném

...a přesto mají chuť žít - a v kontrastu s tím je zde znuděný Berka s malinkým náznakem, že by mohl nýt na někom trošičku víc závislý
16.04.2018 - 15:31 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
Co se té závislosti týká je nemožné žít a nebýt závislý. To co jsme schopni sami ovládat a zajistit si ne směšně málo proti tomu jaké jsou naše potřeby a nároky či oprávněné nebo údajné.
Sami nevyrosteme ani zrno jedno rýže sotvatak umyjeme po sobě někdy nádobí ale nezkonstruujeme pračku ani se zcela jistě jako nezávislí v přírodě neuživíme i když odhlédneme od toho že k outdorovému způsobu žití nejsou podmínky.
Ve volné přírodě by byla naše nezávislost rovněž jen teoretická neboť potřebujeme k životu podmínky na kterých závislí opět jsme.

Tu informaci o hluchoslepých máš z externích zdrojů nebo vlastní dedukce?
Pokud takový člověk vyrůstá odmala a plnost smyslů nikdy nezažil, pak je to asi jiné neboť nemá srovnání, pokládá věc možná více za přirozenou. Funguje efekt adaptace.
Pak se asi diví když začne srovnávat jaké je to "tam venku".
Prý je těžší být hluchý než slepý, z hlediska psychologického vyrovnávání se s tím stavem.
Pak existují i lidé kteří po způsobení si slepoty pocítili úlevu a vděčnost, a tento stav by za vidění se stavem dřívějším neměnili. Toto se popisovalo v odborné literatuře.
A dále jsou lidé co nikdy neviděli, a byl jim operativně dán zrak. Jsou popisovány případy kdy tito lidé vnímali nový zrakový vjem jako zklamání, jejich vnitřní představa o "realitě" jim byla zajímavější.

A nakonec možná (zcela jistě) existují stavy vědomí které jsou žádoucí, přinejmenším se tak jeví, ve kterých jsou smysly odstíněny a je vnímáno pouze bytí + vnitřní prostor.
A pak jsou i lidé co se na odchod z tohoto světa docela těšili, hodnocení jejich očekávání jsou problematická jelikož nám chybí mnohé vstupy i zkušenosti které by mohly situaci "objektivně ujasnit".
Otázkou pak zůstává sama objektivita světa. Neurovýzkumy mozku ukazují že něco takového jako objektivita vnímání světa je vyvrácený mýtus.

S berkou výše uvedené případy asi vůbec nesouvisí. Ale osoba berky mně doopravdy vůbec nezajímá. Jeho přístup vnímám jako slepou uličku. Vlastně tu nejslepější jakou si lze představit. V tom nasadil laťku asi "vysoko". Ztěží jej v jeho myšlení někdo překoná. Pochybuju že planeta kdy nosila někoho podobného.
16.04.2018 - 15:51 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Bosch
zákon světa č.1 zní: nic nezústane nezpeněženo
https://zpravy.idnes.cz/sebevrazedn…
16.04.2018 - 22:13 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
Ano, bez závislosti to nejde a tímpádem je veškerá ta "nezávislá pýcha" (co ji v sobě měl Berka) falešná - zemřel pro něco, co nikdy neměl - jak už jsem psal.

Informace o hluchoslepých jsem čerpal přímo psaním si s jedním - používá hmatovou klávesnici, pročetl jsem si nějakou literaturu, zejména jednu diplomovou práci, která to pěkně shrnuje a něco jsem si i domyslel, když mi začaly docházet souvislosti ohledně té sociální a informační izolace. Kanál pro kontakt se světem je prostě žalostně úzký. I samotný zrak nebo samotný sluch jsou velmi široké analogové kanály. Což občasné hmatování abecedy rozhodně není.

Našel jsem si i nějaké příklady sluchových implantátů pro celoživotně hluché - i to se děje.

Objektivní vnímání světa je celkem triviální věc. Když objektivně vnímám překážku nebo hrozbu, tak se jí vyhnu. Když nevidím ani neslyším, tak do té překážky narazím. Jinými slovy jakási objektivita je potvrzena (nebo vyvrácena - i to je cenný závěr) zpětnou vazbou nebo její absencí.
16.04.2018 - 22:33 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
Jasně pokud slovo pojem objektivita vztáhnu jen na "objekt" jako takový je to triviální záležitost.
Objektivita ve smyslu celistvosti je zase něco úplně jiného.

Pokud tam u těch postižených nedochází k jakémusi druhu kompenzace ve smyslu vnitřního prožívání je jejich život asi velice tristní. Víc než si dokážeme připustit či uvědomit.
Jistě to není nic automatického nebo přirozeného ale údajně dochází u téchto lidí k intenzivnějšímu prožívání tzv vnitřních smyslů které se dokáží posílit, jako schopnost imaginace, možná existuje i něco jako sluchová představa, jsou lidé co dokáží barvy chutnat atd, což jim jistě neusnadňuje život ve společnosti ale o jejich vnitřním světě si lze asi jen stěží udělat komplexní obrázek, oni budou také případ od případu.

Ano berka zemřel pro něco co si jen představoval ale nikdy neměl. Mluvil o jakémsi potom které neexistuje. Tím že zhasnu svíčku její světlo nepřenesu do jiné sféry, "tam". Myslím že i nějaké pokračování života pokud nějaké v rámci příčinnosti světa existuje, je podmíněno bojem o jeho prožívání. Nikoli sklapnutím futrálu.
17.04.2018 - 09:45 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
Slovo "objektivita" má to slovo "objekt" přímo v sobě obsažené - takže takové chápání významu toho slova je přirozené.

"Kompenzace" je u postižených taková jakási mantra, kterou se všichni alibisticky chlácholí, že je to jakože něco za něco a tímpádem vlastně v pohodě. Ale některé věci se prostě vykompenzovat nedají a v pohodě to rozhodně není.

Už jen posunout se z toho nulového stavu, kdy dítě je nepopsaný list a učí se popisovat a chápat realitu okolo sebe, je v normálním případě celkem snadné, dítě v jednom roce začíná mluvit, je tu nějaká zpětná vazba, atd. U hluchoslepých neexistuje nějaká přirozená zpětná vazba, dlouhá léta se vaří ve vlastní šťávě - takto snadno vzniknou v jejich vzorcích úplné bludy. V tom konkrétním případu, na který jsem narazil, se znaková řeč (a tedy začátek komunikace) začala praktikovat v 5 letech. Tzn. tady bylo 5 promarněných let, kdy neexistovala rozumná zpětná vazba a korekce bludů, potom následují další léta, kdy se doplňování neděje nijak obzvlášť rychle, spíše se rozdíl oproti vrstevníkům ještě více prohlubuje, už jen slovní zásoba je pro ně obrovský problém. Často se v takových případech přidávají i duševní poruchy a k přechodu na plnou hmatovou řeč třeba ani nedojde. Pokud v ideálním případě všechno jde hladce, tak v 20-30 letech odhaduji, že se dostanou na úroveň asitak 10-letého normálního dítěte. Mluvím o slovní zásobě, základních znalostech o světě a nějaké mentální vyspělosti.
17.04.2018 - 09:57 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
Ohledně případného pokračování "života po životě" nemám žádné předpoklady. Nelze předjímat něco tak neuchopitelného z oblasti, ze které nemáme žádnou zpětnou vazbu. Tady jakýkoliv úsudek a zejména intuice musí zákonitě selhat.

Tímméně lze předpokládat, že svět mimo nám známou realitu se chová nějak "příčinně". Zvlášť pokud zapojíme neexistenci času - neexistence času totiž znamená, že neexistuje ani posloupnost příčina => důsledek.

Takže tady vidím jedinou možnost Berkovy obhajoby - co když "sklapnutí futrálu" je z tohoto bláznivého pohledu správně? Protože se to ale tady nedá rozseknout, nemá smysl se o tom bavit. Snad jen ta hypotetická varianta přechodu aktuálního stavu mysli do "jiné dimenze" by stála za probrání - a ta si myslím, že vychází také v Berkův neprospěch.

Pokud by vycházel z předpokladu, že nechce do záhrobí přenášet senilního dědka, ale člověka "při smyslech", musí se dost podrobně podívat i na mikrosekundy těsně před smrtí. Pokud použije nějaký jed, tak ještě nebude hned mrtvý, ale už na tom bude posledních pár sekund (v komatu/agónii) hůř než ten senilní dědek. To je podle mne věc, kterou hrubě nedomyslel (když pominu to, že svoji existenci vsadil na tak ujetou možnost, jako je přenos vědomí do záhrobí).
17.04.2018 - 11:27 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
tak myslím že zde o tom že je to v pohodě nikdo nemluvil
za objekt můžeme zvolit různý "objekt"
může to být schod o který nemám zakopnout
může to být třeba i duševní stav který si objektivizuji, v okamžiku kdy jsem záležitost uchopil svým vnímáním stává se objektem který je možné pozorovat
tím může být třeba i myšlenka
myšlenky lze pozorovat jako letící objekty naší myslí
objektivizací vnitřního světa lze dojít k postupnému poznávání vnitřních obsahů do té doby prožívaných v čistě subjektivní rovině
nejvyšší takto dosažený stav stává se stavem objektivního pozorovatele
17.04.2018 - 11:38 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » MG34
Ano sklapnutí futrálu je z tohoto bláznivého pohledu správně.
Pokud by hodlal vědomě zakotvit v bezpříčinném světě, který jak předpokládáš existuje mimo tento svět.
Nemyslím si že berka dosáhl tento filosofický stupeň odosobnění se od světa příčin právě na základě jeho ignorance prostředí proto se lze domnívat že jeho bytostné složky psýché, nevyhaslé tendence které dal najevo tím si léto ještě užít..atd znovu zaujmou nějaké postavení které se může zformovat různým způsobem.
Může se stát například hladovým duchem, astrální entitou snažící se přisát k nějaké biologické struktuře z říše živých, bloudícím duchem či démonem, může se narodit jako postižené dítě kterýžto případ bývá často u sebevrahů popisován těmi kdo tyto zákonitosti studovali.
Nemyslím si že svět a tedy i to co bude po něm je tak záhadné nepředvídatelné a nepoznatelné jak deklaruje bible pod pojmem nevyzpytatelnost. To co nám brání poznání není objektivní realita ale jen naše vlastní nevědomost.
Není zde řeč o nějakém esoterickém převtělování, ale o příčinné objektivizaci složek v rámci cykličnosti projevů jsoucna.
17.04.2018 - 14:36 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
duševní stav zůstane asi navždy subjektem - do objektu má zejména v různých složitě uchopitelných patologických situacích celkem daleko, někdy blíže, ale málokdy s objektem komplet splyne

pokud se myšlenky podaří převést do objektivní podoby, nejsou to primárně objektivizované myšlenky, ale naopak jsou to známé objekty (nebo jejich odvozeniny), se kterými někdo svoje myšlenky ztotožní (ne nutně korektně)

"nejvyšší takto dosažený stav" - to je celkem dost zavádějící pojmenování - jednak to nemusí stačit k tomu, aby pozorovatel byl objektivní a jednak pozorovatel může být objektivní i v případě, že jeho pokrok v této oblasti není zrovna "nejvyšší"
17.04.2018 - 14:42 | Filtr
(Ryby) MG34 » Bosch
Psal jsem všechno hypoteticky. Podle mne nic jiného než život není - žádné duše, záhrobí, karma, nic takového. Ale obhajovat to nebudu, protože to není silné tvrzení (které by nepřipouštělo možnost omylu).
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v KozorohKozorohu
ukázat kalendář »