Čtyři směry nebo jeden ?


28.10.2017 - 11:19
(Rak) dan162
Čtyři směry nebo jeden ?
Ve vedlejším vlákně Duchovní růst jsme se shodli, že to je zásadní součást našich životů a že není u každého stejná cesta ani motivace. Motivace je různá, od snahy odstranit zásadní životní problémy po vizi nějakého cílového stavu, včetně osvícení. Někdo jde podle cesty, kterou prošli jiní, někdo se řídí svým pocitem, čím že se mu vylepšuje život (tělo ví, kde ho co brzdí). Tady na najdise jsme v diskuzích asi všichni, kteří sebe hledáme, najdeme se :-)

Zatím si myslím, že existují 4 směry duchovního rozvoje dle 4 živlů a my mířící do středu mezi nimi. Bosch tu psal názor, že jde o koloběh, jinde jsem četl, že jde o posun ve všech čtyřech směrech. Je možné, že směrů je víc, to nevím. Zatím beru Zemi (vnímání, tělo, klid), Vodu (emoce), Oheň (tvoření, nadšení), Vzduch (myšlení). Škatulky nejsou důležité, jsou spíš pro pochopení, ne jako návod, jízdní řád.

Když sleduju třeba playerovu cestu tvoření, kumštu, tak sleduju, jak je ta cesta jiná - a přece se mu to dobře rovná, nelze říci, že je ta cesta horší, i když nerozvíjí tak silně emoční část člověka jako u lidí, kteří jsou emočně založení. Myslím si, že jsme silně ovlivněni rodným horoskopem, rozvíjíme přednostně to, co více ovládáme. Zároveň vidím, že někdo zůstane u toho jednoho směru, třeba rozvíjí vnímání, dovede ho na excelentní úroveň a přitom má v životě silné emoční problémy. Koukám se na to zespodu, ale nějaké znaky excelentnosti si myslím že jsou vidět navenek - například přebytek vnitřní energie, který okolí vnímá nebo pružnost postavy, která je zbavena vnitřních ztuhlostí/vnitřních bariér.

Docházím k hypotéze, že je třeba rozvíjet všechny směry, je to tak ? Sice ne nutně současně, ale nezapomenout na ty zbylé.

Stránka: 1 2 3
Řazení:
28.10.2017 - 14:13 | Filtr
(Rak) dan162 » Háňa*
Rušení živlů bylo pro legraci.

Na mé úrovni poučení z chyb existuje, třeba udělám rozhodnutí, kde jsem měl vše jen nechat plynout, nebo porozumím něčemu, co mi dlouho nešlo přijmout.

Celé vlákno nastalo z mé potřeby pochopit nebo nějak překonat to, že vidím krásné lidi, kteří se tak trápí. Hodně mne to znepokojuje. Proč nejsou šťastní při tom, co se jim podařilo do sebe zahrnout a co mne ani kouskem ? Taky tam dojdu ? A asi proto v nouzi sahám po tom, co mám rozvinuté, po myšlení, samozřejmě až příliš, vytvářím neživotné kategorie, struktury, hranice, kde nejsou.
28.10.2017 - 14:15 | Filtr
(Rak) dan162 » Buddha/2
jo, ale necítím jí v sobě, nerezonuje mi.
28.10.2017 - 14:38 | Filtr
(Beran) Háňa* » dan162
Ano, znám, a hlavně znala jsem, několik krásných lidí, kteří se trápili.
Osobně myslím, že se tak narodili - krásní. A nejsou - nebyli šťastní proto, že se taknějak tady cítili osaměle, neplodně, ztraceně ... přes to, že svými plody a svojí krásou a čistotou spoustu ostatních velice obohacovali a i to třeba věděli.
Ale je tady nic moc neobohacovalo. Spíš jim častěji bylo na zvracení.
Většina z nich také odešla brzy - jejich duše rezignovaly a zabalily to tu ...
Jmenovat nebudu, jistě si každý alespoň jednoho takového vybaví.
28.10.2017 - 17:04 | Filtr
(Rak) dan162 » tronco
:61: :61:
Tys mne zboural - vrchol duchovního směřování je víceméně na té židli sedět, používat ji. :-)
28.10.2017 - 17:20 | Filtr
(Štír) tronco » dan162
Vsak? Je to svanda. Zidle neposlusna jedna. :3: .... kdyby byla nirvana, osviceni, raj, cokoliv takoveho, jako ooooommmm nekonecne totalni extaze... nebo ja nevim co.... to by byla ve finale nuda, ne? Zivot je. Buh neexistuje, je... JE znamena pohyb. JE je sloveso, ne podstatne jmeno....
28.10.2017 - 17:27 | Filtr
(Rak) dan162 » tronco
Jo, i při zahrnutí ontologie to sezení na krchhch-židli vychází nejlépe :-)
28.10.2017 - 17:47 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele AL8EX, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
TY ČTYŘI V ROVNOVÁZE VYTVOŘÍ JEDEN ...ale taky platí, že součástí vyváženého života je i občasná ztráta rovnováhy...
28.10.2017 - 19:05 | Filtr
(Býk) player » dan162
No - ono je to trochu jinak. Teda v tom srovnání se mnou.

Takhle - tvorba je pro mě svízel. Můz je málo , přiletí jen někdy. Mnohem víc je ta muzika rasovina a dřina s nástrojem na klíně , kdy se snažíš o pár procent zlepšit. Je to hrůza. Abys udělal dvouprocentní pokrok ročně , měl bys to mačkat hodinu denně.

Vrcholné (a ty jenkladnější emoce) jsou ne při tvorbě - ta bolí a je velmi namáhavá , ale naopak , když poslouchám uvolněně hudbu jiných , nebo vyjímečně - když při konceertu ty aury roztáhnem tak , že to publikum spolknem. Je s námi na jednom záchranném člunu v nekonečných pustinách oceánu.
28.10.2017 - 19:07 | Filtr
(Býk) player
Jinak - myslím si , že jedu podle tvého členění na všech frontách. Země - tělíčko , i když ho mám s nějakými handicapy si užívám celoživotně. Oblažuji ho. Nevím ovšem , žda to oblažování je duševní či duchovní růst.

A vzduch - no , mám ascendent vodnáře. Takže pořád něco čtu , filosofuju. :3:
06.11.2017 - 17:36 | Filtr
(Blíženci) dasma » dan162
Tvorba z bolesti je třeba Dvořákovo Stabat Mater- jedno z nejkrásnějších a nejduchovnějších hudebních děl. Myslím, že podmínky duchovního růstu i určují jeho směr. Spíš by mi vyhovovalo to přirovnání ke světovým stranám, jak píše Hana. Jinak děkuji, moc zajímavá diskuse!
09.11.2017 - 08:38 | Filtr
(Rak) dan162
Změnil jsem názor: jeden chybějící nebo zanedbaný živel je problém, ne že není. Máme po ruce jeden, dva, které vnímáme jako přirozené, snadno v něm děláme pokroky, je to výkladní skříň, obliba, zázemí, ale taky opřetížení, nadpoužívání, slepost. Ten nerozvinutý živel je pak brána našich problémů. Střed leží mezi všemi čtyřmi, židle trnožky nebrat.
30.11.2017 - 12:10 | Filtr
(Rak) dan162 » dan162
http://diskuze.najdise.cz/prispevek…

Vytáhnu sem co mne zaujalo:

:78:
- Prevaha zemneho živlu činí cloveka mentalne malo pohyblivym a teda spravidla viac zaujatym urcitou myslienkou,co znizuje jeho chápavosť.
- Vodny živel zas činí myslenie zavislé na emociach.
- Ohnovy živel činí myslenie aktívnym a prave tymto sposobom zaujatým.Taky clovek ma svoje vlastne myslienky,ale bez toho ze by skumal ich hodnotu.
- Vzdusny zivel sa v dobrom aspekte uplatnuje,ako cinitel,vytvarajuci genialitu.Ale v horsom aspekte vytvara debilných ludí.

:78:
- Ak je clovek intelektualne zalozeny,tak to znaci ze je v nom rozvinuty zivel vzdusný.Nevyhodou je,ze moze byt na mystickej ceste zvadzany špekulaciami.
- Ak je v cloveku nadmieru rozvinuty živel vodný,znamena to že vidí "svoju pravu cestu" v dalsom rozvijaní a uplatnovaní citov,co sposobuje ze si predstavuje duchovno,ako cestu k stupnujucemu sa citovemu prežívaniu.
- Ak je rozvinuty živel ohnovy,tak v duchovne vidí metodu k stupnovaniu moci,ci uz vonkajsej,alebo vnutornej.Je to ctitel sily.
- Prevaha zemneho živlu čini cloveka nechapavým,indolentnym,casto v duchovnych veciach neschopnym aj ked sa v nom tuzby po duchovnom uz prebudili.

:78:
Najprv sa cvicí zemny živel.Nim sa ma stabilizovat a upevnit mysel,cim sa cely dusevny zivot stane stálym,nepohyblivym,schopnym nemenit sa pod vplyvov tlakov z okolia.Tym clovek dosiahne dusevneho kludu,ktory je vychodzou zakladnou dalsieho procesu napredovania.

To nadvezuje v dalsom procese k cvicení vodneho živlu,pretoze cvicením sa city rozvlnuju,takze ich uspesne zvladnutie je mozne iba za predpokladu rozvinutia kvalít,ziskanych cvicením zeme.Iba tato nehybnost umoznuje laskyplne myslenie a citenie učinit jednoznacnym.Takto mystik poznava celu sferu citoveho života zo vsetkymi radostami aj komplikaciami,co vedie k ovladnutiu citov,vysledkom coho je prekonanie vsetkych utrpení a strastí života.

Na tomto uz zjavne vyssom stupni žitia mozno prikrocit k cviceniu ohnoveho živlu.Ním ma clovek "vypaliť" vodu,coho viditelnym prejavom je absolutna netecnost k vsetkym prejavom citoveho života.Iba tym je clovek uchraneny pred utrpením a stava sa tvrdy realista bez toho,ze by musel citove stavy bagatelizovat a tím sa vystavit rozvinutiu krutosti povahy.Tvrdy realizmus a s ním suvisiaca netecnost voci citovym podnetom je uz znakom vysokeho stupna mystickeho vyvoja,ale tym,ze mal clovek pred tym hlboku skusenost citoveho žitia,tak tym ostava nedotknuty jeho sucit,ktory je vsak sucitom neosobnym.

Na najvyssom stupni vyvoja nasleduje cvicenie vzdusneho živlu.Na jeho zaklade sa rozvinie mudrosť,ktora je potrebna k pochopeniu nezbytnosti tzv.cesty odtelenia k spase v sfere sebepocitovania.
09.12.2017 - 20:02 | Filtr
(Blíženci) Lupi
O směrech jsem nikdy neuvažovala - pro mě je to hlavně osvobození duše a posléze/současně čištění.
Tak bych řekla, že všemi směy střídavě...ale nevím, z tohohle úhlu jsem na to nikdy nekoukala.
10.12.2017 - 00:44 | Filtr
(Rak) dan162 » Lupi
čistit bych řekl mohu jen vodu/emoce, snad i myšlenky/vzduch. Ale oheň a zemi ne, ty mohu jen rozvíjet nebo tlumit ?
10.12.2017 - 04:51 | Filtr
(Lev) Marhon
teda, já si nejsem jistá, jestli sem pochopila otázku, ale nemluví o tomhle čínská medicína, čínský horoskop prostě čínská nauka, nebo jak to mam napsat? tam je jen jiný rozdělení, ale že člověk vlastně i nevědomky vyhledává to ostatní, co nemá? setkala sem se s tímhle tvrzením u člověka, který o tomhle mluvil právě v souvislosti s čínským rozdělením. ale nevim, jestli to nebyl třeba jen jeho postřech.
že takovýho člověka, nebo takový chování vyhledává, že mu prostě chybí, jednoduchý tvrzení, že protiklady se přitahují, den - noc, slunce - měsíc, klid - akčnost, nebo tím, že ho takový člověk, takový chování rozčiluje, takže vzniká konflikt a člověk se jím, tím, zabývá?
10.12.2017 - 11:24 | Filtr
(Býk) 144
Občas sledujem slovensku politiku

Predstava 4 x Smer

Ma hodne desí
10.12.2017 - 11:29 | Filtr
(Býk) 144
Židle 4 nohy

Ten model neumožnuje proudeni energie

Kruh s 5 prvkami nebo dvoukruh s 2x5 elementami

Počet neni důležitý

Energie cirkujuje a interaguje s kazdym prvkem na kružnici

Je jedno kde je blok nebo pohlcujici černá díra

Energie zůstane stát anebo se strácí a koloběh zastme
Energie neproudi

Milè dámy
Jakkoliv je velikost nohy pritazliva
Ve skutečnosti de o proudeni energie
10.12.2017 - 11:36 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ešte že si to na konci napísal - podľa mňa je treba rozvíjať všetky smery, nestačí ísť iba jednou, pred dverami ostaneš stať a musíš si doplniť citovú či inú. Jednoducho jedno nevylučuje druhé a ak by sme to hľadali aj c hviezdach tak to určite nájdeme, ak už nie planéty tak domy či iné body vo zverokruhu.
Nemôžeš byť plný ak po citovej stránke si prázdny - takže všetko s mierou.
10.12.2017 - 14:11 | Filtr
(Blíženci) Lupi » dan162
Já myslím čistit duši. I ten oheň pak líp hoří a nedusí se - já mám ohnivej trigon, tak to cítím dost zřetelně.
10.12.2017 - 21:59 | Filtr
(Rak) dan162 » Marhon
v čínském pohledu jsou 4 živly + dřevo, což je asi nejspíš ten střed mezi živly.
10.12.2017 - 22:02 | Filtr
(Rak) dan162 » Lupi
živly v sobě vnímám jako principy, jsou pro mne konkrétní, možná i díky vazbě na astrologii. Volitelné principy, koktejl. Mohu namíchat si koktejl jaký zrovna potřebuji. Pojem "čistit duši" mi nic takového neumožňuje, pro mne je takový nekonkrétní.
10.12.2017 - 22:12 | Filtr
(Lev) Marhon » dan162
voda dřevo oheň země kov. je jich pět.
sem byla na jednom kurzu a tam právě kluk popisoval, vliv ostatních živlů, ve kterých on nebyl, jak to on sám cítil, jak se snažil si je nastavit v sobě. asi to bude totéž, co popisuješ ty.
on měl ve středu jing a jang.
10.12.2017 - 22:38 | Filtr
(Lev) Marhon » dan162
jo a ještě ke všemu sem ten chudák tygr. :39: :42: :41: :43: :63: :24:
:4:
YouTube
11.12.2017 - 13:12 | Filtr
(Blíženci) Lupi » dan162
Volitelné? Jako jak? "Teď budu víc emotivní a za půl hodiny víc intuitivní?" To si prostě nedokážu představit.
Vlastně mě to ani nenapadlo. Mým cílem asi bylo něco jiného.
11.12.2017 - 13:52 | Filtr
(Rak) dan162 » Lupi
Docela jo. Volim si prostředí, lidi kolem, své vnější reakce, mam volbu variant z každého zivlu.
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Lev Lvu
ukázat kalendář »