Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
príčiny duševných porúch a psychickej nerovnováhy u ludí - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
príčiny duševných porúch a psychickej nerovnováhy u ludí
20.07.2011 - 12:15
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
príčiny duševných porúch a psychickej nerovnováhy u ludí
Počatky progresivni psychozy jsou dany životospravou,jaka byla vyslednici mechanickeho světoveho životniho nazoru. Pravě tento nazor způsobil, že byly elementarni instinkty a pudy povyšeny na nanejvyš rozhodujici faktory v životě individui. Nasledkem toho se vědomi člověka počalo obracet k subjektivnim pocitovym stavům a odtamtud pochazi postupne zužovani vědomi. Od sameho dětstvi slyšime, že normalnim duševnim stavem je to, když člověk respektuje tendence svych elementarnich instinktů a pudů. Tak je člověk vychovavan k tomu, aby se spokojil s uzkou oblasti všedniho života, čili aby se uzaviral v uzoučkem subjektivismu, a nikdo si nedomysli konečne nasledky toho.Buddhismus jakožto nejvyšši typ intelektualni mystiky poklada za spravnou psychickou životospravu uvědomovani. Nic ze života individua nema byt mechanicke nebo impulzivni.Žaci buddhismu si maji byt vědomi toho, že jdou, stoji, ulehaji, jedi, vykonavaji svou potřebu,mluvi, dychaji atd. Pravě tato životosprava poskytuje dennimu vědomi větši rozsah a tim ovšem i zvyšeni jeho jasu. Mechanicky životni nazor naopak celou řadu běžnych ukonů odsunuje do oblasti činnosti impulzivni, a když se překroči určita hranice zmechanizovani běžnych ukonů, počina se u člověka projevovat nějaky druh psychozy. To znamena, že existuji určite hranice pro zlenivěni v uvědomovacich aktech a jejich překročeni se stava duševni chorobou.Přičiny psychoz jsou dany světovym nazorem, ktery se vyviji k tomu,aby z člověka vytvořil tvora impulzivniho; tvora, ktery ma uznavat elementarni instinkty a pudy.Kdyby se tedy podařilo mechanicky světovy nazor prosadit bezvyjimečně, pak by již všechno lidstvo bylo na spolehlive cestě k zešileni, alespoň pokud jde o dnešni měřitka.Žije-li tedy člověk dlouho proti zasadam buddhisticke nauky – kterou by v časti shora zminěne mohli psychologove přijmout jako směrnice pro zachovani psychickeho zdravi – měni se vic a vic v elementarni typ, ktery pozbyva vlivu na psychicke faktory vlastniho byti. Jeho psychicka přirozenost je stale vice usměrňovana živočišnymi pudy a instinkty a vymyka se vlivu vůle !Z toho přirozeně nasleduje autonomie psychicke přirozenosti a tim i jeji nekontrolovatelne fungovani.Po značnem fyziologickem oslabeni může člověk vnimat formace oblasti představ daleko živěji a rozmanitost těchto formaci spolu s nekontrolovanymi funkcemi psychicke přirozenosti může vest k chybnym logickym zavěrům. To se pak jevi jako určity druh psychozy, jejiž hloubka je dana většim nebo menšim zdůrazněnim subjektivnich vjemů individua.Fyziologicke podklady psychoz mohou byt stejně prvořade jako druhořade. Vychova k hlubokemu uvědomovani si vlastnich počinů i okolniho světa ovlivňuje přimo fyziologicke činitele v duševnim zdravi, respektive fyziologicke zaklady psychoz se mohou vyvinout z psychicke životospravy.Z tohoto hlediska fyziologicka soustava u člověka jistě psychickou oblast jednak formuje, jednak je sama formovana psychickymi počiny. Tim je pak konečně udavano vzajemne ovlivněni psychickych a fyziologickych faktorů. Proto zaleži na životospravě v oblasti uvědomovani, jak se bude vyvijet idealni psychicka rovnovaha člověka sameho a jeho potomků.Apriorni přičinou porušovani psychicke rovnovahy je mechanicky životni světovy nazor, ktery nejvyšši psychicky faktor, totiž vědomi, klasifikuje jako druhotny jev v životě tvorů.Cela psychicka oblast je pak posuzovana jako spontanni funkčni činitel. Vlivem tohoto učeni stoji každy člověk před toutooblasti jako tvor uplně bezmocny, tvor, ktery se musi učit tuto oblast znat, ačkoli by bylo lepe učit se ji ovlivňovat. Zakladnim požadavkem mystickeho ezoterismu je živa vnimavost a bděle uvědomovani.Tim se stavi po bok psychiatrům v jejich snaze zabranit ztratam duševni rovnovahy u lidi. Nemůže však odpovidat za to, že někteři lide mystiku chapou jako pasivitu ve vztahu ke všem duševnim a pocitovym vzdutim. Pasivita a jeji nasledky naleži do mysticismu. Proto je chybne,když psychiatrie poklada za jeden z činitelů způsobujicich psychozy tež mystiku. Měla by je hledat ve spontanni duševni činnosti, vynucovane živočišnym citěnim, jehož rozvoj je umožněn pasivitou vědomi. K tomuto stavu nakonec vede způsob života, jaky je dnes prosazovan mechanickym světovym nazorem na život.Květoslav Minařík
20.07.2011 - 17:46
| Filtr
Najdise.cz
» Countess
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ludí vycerpava chtivost a z toho prameniaci vnutorny neklud.To odobera energiu najviac.Co sa tyka pozornosti a uvedomovacich aktov,tak tie su pritomne u nas permanentne - pretoze stale si nieco uvedomujeme - ovsem s tym rozdielom,ze pozornost je smerovana mimo seba k objektom,po ktorych tužime.
Kdezto vedome sebapozorovanie znamena,ze cokolvek co robím,nevytesnujem z dosahu vedomia,ale - naopak sa snazím vedomím vsetko registrovať,nielen to po com tužim a co chcem - takze aj kazdy svoj pohyb ci pohnutku a vobec uplne banalne veci,ktore robíme pocas dna automaticky.To vedie k poznavaniu seba,pretoze automatika je u ludí vžita ich sposobom života.To vedie k naucenym vzorcom spravania a clovek to povazuje za tak samozrejmé,ze sa tym vobec nezaobera a ani nad tym neuvazuje.
=====
Ludí vycerpava chtivost a z toho prameniaci vnutorny neklud.To odobera energiu najviac.Co sa tyka pozornosti a uvedomovacich aktov,tak tie su pritomne u nas permanentne - pretoze stale si nieco uvedomujeme - ovsem s tym rozdielom,ze pozornost je smerovana mimo seba k objektom,po ktorych tužime.
Kdezto vedome sebapozorovanie znamena,ze cokolvek co robím,nevytesnujem z dosahu vedomia,ale - naopak sa snazím vedomím vsetko registrovať,nielen to po com tužim a co chcem - takze aj kazdy svoj pohyb ci pohnutku a vobec uplne banalne veci,ktore robíme pocas dna automaticky.To vedie k poznavaniu seba,pretoze automatika je u ludí vžita ich sposobom života.To vedie k naucenym vzorcom spravania a clovek to povazuje za tak samozrejmé,ze sa tym vobec nezaobera a ani nad tym neuvazuje.
20.07.2011 - 17:57
| Filtr
Najdise.cz
» Ameliee
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
O ego tu ale teraz vobec nejde.Zaklady vedomeho sebapozorovania sa vztahuju k tomu,aby clovek rozvinul bdelosť a pozornost k tomu,co práve v prítomnom okamihu robí jeho bytosť.
takze napr.egoista tym dojde k poznaniu,ze jeho pohnutky su sebecké a že to co kona nie je správne voci inym.pretoze chamtivec si obycajne nie je vedomy toho,ze je chamtivý.Povazuje to naopak za prirodzeny sposob zivota,nakolko je tento vžity a tym scela mechanický.
vedome sebapozorovanie vedie k tomu,ze sa clovek postupne odhaluje,pretoze si zacina byt dobre vedomý vsetkych svojich pocinov a konfrontacii.To u beznych ludí takmer niet,pretoze kazdy sa stara len o to,k comu ho inspiruju jeho vžite sklony,ktore im preto urcuju ich cestu životom.
No a pokial by si tu prax robila,nikdy by si nemohla dojist k takym bludom o akych pises,pretoze aby sa clovek prijal,tak sa musí najprv poznať,aký doopravdy je.A to bez toho vedomeho sebapozorovania,co ma byt prvoradé,možne NIE JE
=====
O ego tu ale teraz vobec nejde.Zaklady vedomeho sebapozorovania sa vztahuju k tomu,aby clovek rozvinul bdelosť a pozornost k tomu,co práve v prítomnom okamihu robí jeho bytosť.
takze napr.egoista tym dojde k poznaniu,ze jeho pohnutky su sebecké a že to co kona nie je správne voci inym.pretoze chamtivec si obycajne nie je vedomy toho,ze je chamtivý.Povazuje to naopak za prirodzeny sposob zivota,nakolko je tento vžity a tym scela mechanický.
vedome sebapozorovanie vedie k tomu,ze sa clovek postupne odhaluje,pretoze si zacina byt dobre vedomý vsetkych svojich pocinov a konfrontacii.To u beznych ludí takmer niet,pretoze kazdy sa stara len o to,k comu ho inspiruju jeho vžite sklony,ktore im preto urcuju ich cestu životom.
No a pokial by si tu prax robila,nikdy by si nemohla dojist k takym bludom o akych pises,pretoze aby sa clovek prijal,tak sa musí najprv poznať,aký doopravdy je.A to bez toho vedomeho sebapozorovania,co ma byt prvoradé,možne NIE JE
20.07.2011 - 18:18
| Filtr
Najdise.cz
» PetV
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
To ta fakt vycerpalo ?...mne ten text prijde naprosto zrozumitelný.Niet v nom nic,co by bolo treba nejak luštiť A ani ako nejaky dlhy elaborat mi to nepride.
=====
To ta fakt vycerpalo ?...mne ten text prijde naprosto zrozumitelný.Niet v nom nic,co by bolo treba nejak luštiť A ani ako nejaky dlhy elaborat mi to nepride.
28.07.2011 - 23:37
| Filtr
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele tovog, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Odpovídám na nadpis, dále jsem to jen proběhl:
Šílená strava této civilizace, na kterou jsme se navykli, potraviny živočišné, chemicky, mechanicky a tepelně znehodnocené, odpřírodněné, obsahující herbicidy a pesticidy.
V případě psychických chorob (ověřeno u depresí a autismu, tuší se u schizofrenie) je to:
LEPEK, LEPEK, LEPEK, LEPEK, LEPEK !!! (moje vlastní zkušenost)
http://uzkost-deprese.webnode.cz/
Urychluje to samozřejmě stres a mizerné vztahy.
=====
Odpovídám na nadpis, dále jsem to jen proběhl:
Šílená strava této civilizace, na kterou jsme se navykli, potraviny živočišné, chemicky, mechanicky a tepelně znehodnocené, odpřírodněné, obsahující herbicidy a pesticidy.
V případě psychických chorob (ověřeno u depresí a autismu, tuší se u schizofrenie) je to:
LEPEK, LEPEK, LEPEK, LEPEK, LEPEK !!! (moje vlastní zkušenost)
http://uzkost-deprese.webnode.cz/
Urychluje to samozřejmě stres a mizerné vztahy.
29.07.2011 - 10:19
| Filtr
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Garsia, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Jestli můžu napsat pár slov k úryvku od pana Minaříka...Souhlasím s ním, že je důležité,aby člověk v sobě rozvíjel živou vnímavost a bdělé uvědomování jak sama sebe, tak i ve vztahu k okolí. Proč? Protože nás to udržuje jednak v kontaktu sama se sebou, se svým niterným Já (což vede k sebepoznání, uvědomování si, kdo jsme,tak i možnosti sebe sama lépe ovládat, ovlivňovat to co vysíláme, vytváříme ve svém životě), a taky nás to udržuje v přítomnosti tady a teď - čímž můžeme efektivněji využívat svoji energii i svůj čas, nepromrhat jej vzpomínkami na minulost, ani mnohdy přílišným plánováním své budoucnosti či obavami z toho, co bude či nebude..
Na druhou stranu potlačování čehokoliv není podle mě dobré, tedy ani potlačovat své pudy, instinkty a emoce, protože pak na nás působí destruktivně.. Je třeba mít nad nimi kontrolu a nenechat se jimi zcela ovládat, usměrňovat je, ale přirozeně a citlivě je projevovat, ventilovat..Nedusit je v sobě, ani je ignorovat, odmítat či zavrhovat. Protože jsme vším, tedy i naše pudy a instinkty jsou naší přirozenou součástí..A ten, kdo to popírá, tak má sám s tímto problém.
Buddhismus klade důraz na mysl, někdy možná až příliš, že může opomíjet naši citovou, duševní stránku, naše instinkty či představivost..Což může narušovat naši celkovou harmonii a rovnováhu..Protože pak nejsou naplňovány a uspokojovány všechny naše potřeby, potřeby naší duše i našeho těla.. Takže v tomto vidím jistá úskalí..
Jinak na vzniku psychóz se podílí více faktorů - je to nejen spouštěč-jak už bylo řečeno-nějaká krizová událost či situace, ze které si člověk odnáší nějaké trauma, ale hrají tam roli i dispozice a sklony k psychickému onemocnění, konkrétní podmínky a okolnosti... Takže každý to může prožívat zcela jinak a každého to může jinak zasáhnout..Do jaké míry tam hraje roli míra uvědomění - míra uvědomování si nemůžu posoudit..
Člověk se nemůže v životě na vše připravit, tedy ani na různé krizové situace, které mohou přijít.Podle mě i člověku, který má sám sebe relativně dobře pod kontrolou a snaží se žít vědomě, se může stát, že přijde taková rána osudu,že s ním zamává a spustí třeba nějakou nemoc (ať už fyzickou či psychickou),o které třeba nevěděl, ale která v něm dřímala (mohl mít k ní dispozice po svých rodičích či předcích apod.) Takže člověk se může sebevíce snažit jak chce, ale určité (osudové) věci asi moc neovlivní..
=====
Jestli můžu napsat pár slov k úryvku od pana Minaříka...Souhlasím s ním, že je důležité,aby člověk v sobě rozvíjel živou vnímavost a bdělé uvědomování jak sama sebe, tak i ve vztahu k okolí. Proč? Protože nás to udržuje jednak v kontaktu sama se sebou, se svým niterným Já (což vede k sebepoznání, uvědomování si, kdo jsme,tak i možnosti sebe sama lépe ovládat, ovlivňovat to co vysíláme, vytváříme ve svém životě), a taky nás to udržuje v přítomnosti tady a teď - čímž můžeme efektivněji využívat svoji energii i svůj čas, nepromrhat jej vzpomínkami na minulost, ani mnohdy přílišným plánováním své budoucnosti či obavami z toho, co bude či nebude..
Na druhou stranu potlačování čehokoliv není podle mě dobré, tedy ani potlačovat své pudy, instinkty a emoce, protože pak na nás působí destruktivně.. Je třeba mít nad nimi kontrolu a nenechat se jimi zcela ovládat, usměrňovat je, ale přirozeně a citlivě je projevovat, ventilovat..Nedusit je v sobě, ani je ignorovat, odmítat či zavrhovat. Protože jsme vším, tedy i naše pudy a instinkty jsou naší přirozenou součástí..A ten, kdo to popírá, tak má sám s tímto problém.
Buddhismus klade důraz na mysl, někdy možná až příliš, že může opomíjet naši citovou, duševní stránku, naše instinkty či představivost..Což může narušovat naši celkovou harmonii a rovnováhu..Protože pak nejsou naplňovány a uspokojovány všechny naše potřeby, potřeby naší duše i našeho těla.. Takže v tomto vidím jistá úskalí..
Jinak na vzniku psychóz se podílí více faktorů - je to nejen spouštěč-jak už bylo řečeno-nějaká krizová událost či situace, ze které si člověk odnáší nějaké trauma, ale hrají tam roli i dispozice a sklony k psychickému onemocnění, konkrétní podmínky a okolnosti... Takže každý to může prožívat zcela jinak a každého to může jinak zasáhnout..Do jaké míry tam hraje roli míra uvědomění - míra uvědomování si nemůžu posoudit..
Člověk se nemůže v životě na vše připravit, tedy ani na různé krizové situace, které mohou přijít.Podle mě i člověku, který má sám sebe relativně dobře pod kontrolou a snaží se žít vědomě, se může stát, že přijde taková rána osudu,že s ním zamává a spustí třeba nějakou nemoc (ať už fyzickou či psychickou),o které třeba nevěděl, ale která v něm dřímala (mohl mít k ní dispozice po svých rodičích či předcích apod.) Takže člověk se může sebevíce snažit jak chce, ale určité (osudové) věci asi moc neovlivní..
04.08.2011 - 20:23
| Filtr
Najdise.cz
» Garsia
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
V prvej fázy praxe nejde o pracu z pudovymi a citovymi zložkami.Ide len o ich evidenciu tym,ze sa clovek pozoruje stale viac a viac,cim pochopitelne rozsiruje extenzitu uvedomovania.
Cize prve je to,aby sme dosiahli odstup od seba sameho v zmysle subjekt a objekt.Potom sa nenechame ovplyvniť ani zlostou,ani pokleskami ktore príp.vyvstanú a ktore osobne zameranemu cloveku znemoznuju poznanie seba tým,ze straca spominany vedomý odstup.
Vsetko sa v sebe musí najprv rozpoznat a rozlisit,cize poznat ako ZIADUCE A NEZIADUCE.Do toho nemozes miesat ani city a ani vžité a naucene vzorce spravania,lebo to vsetko zastiera poznavanie.Cize inymi slovami – aj keby si niekoho zavraždila,musis to dokazat pozorovať bez toho vsetkeho,ako nejaku udalosť – ako sa tvoja bytost emočne vzdúva,ako reagujes atd.Ak s tym ale splynies,tak to vytesnis z vedomia a to je potom stav nepoznania.Musís byt ako vedec,ktory skuma predmet svojho vyskumu bez toho,ze by bol zaujaty navyknutym chovaním alebo citovostou.
Praca premeny,cize transformacia pudov a citov nasleduje az potom,co budes schopna si drzat dokonaly odstup od seba,nech si aká si.Cize sa snazit predovsetkym o to sa najprv poznat a predovsetkym SPRAVNE ZHODNOTIT SEBA V PREJAVOCH a az potom mozes zacat s tym,nieco zo sebou robiť.
Buddhovo ucenie spravne kladie doraz na mysel.Ide totiz o to,ze ona mysel predstavuje esencialne,cize jemnejsie a tym tvarlivejsie zlozky,nez su city.Preto je prvorade ovladnut mysel,aby nekolisala ,cize sa upevnila a stala sa bdelou,netekavou po svete a neskor potom aj nepohnutou.City nalezia hrubsím a preto nižším kvalitam a preto mozes k nim pristupit az potom,co ovladnes mysel.
=====
V prvej fázy praxe nejde o pracu z pudovymi a citovymi zložkami.Ide len o ich evidenciu tym,ze sa clovek pozoruje stale viac a viac,cim pochopitelne rozsiruje extenzitu uvedomovania.
Cize prve je to,aby sme dosiahli odstup od seba sameho v zmysle subjekt a objekt.Potom sa nenechame ovplyvniť ani zlostou,ani pokleskami ktore príp.vyvstanú a ktore osobne zameranemu cloveku znemoznuju poznanie seba tým,ze straca spominany vedomý odstup.
Vsetko sa v sebe musí najprv rozpoznat a rozlisit,cize poznat ako ZIADUCE A NEZIADUCE.Do toho nemozes miesat ani city a ani vžité a naucene vzorce spravania,lebo to vsetko zastiera poznavanie.Cize inymi slovami – aj keby si niekoho zavraždila,musis to dokazat pozorovať bez toho vsetkeho,ako nejaku udalosť – ako sa tvoja bytost emočne vzdúva,ako reagujes atd.Ak s tym ale splynies,tak to vytesnis z vedomia a to je potom stav nepoznania.Musís byt ako vedec,ktory skuma predmet svojho vyskumu bez toho,ze by bol zaujaty navyknutym chovaním alebo citovostou.
Praca premeny,cize transformacia pudov a citov nasleduje az potom,co budes schopna si drzat dokonaly odstup od seba,nech si aká si.Cize sa snazit predovsetkym o to sa najprv poznat a predovsetkym SPRAVNE ZHODNOTIT SEBA V PREJAVOCH a az potom mozes zacat s tym,nieco zo sebou robiť.
Buddhovo ucenie spravne kladie doraz na mysel.Ide totiz o to,ze ona mysel predstavuje esencialne,cize jemnejsie a tym tvarlivejsie zlozky,nez su city.Preto je prvorade ovladnut mysel,aby nekolisala ,cize sa upevnila a stala sa bdelou,netekavou po svete a neskor potom aj nepohnutou.City nalezia hrubsím a preto nižším kvalitam a preto mozes k nim pristupit az potom,co ovladnes mysel.
04.08.2011 - 22:56
| Filtr
Najdise.cz
» Janíčko Skútrista
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Garsia, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Děkuji za objasnění..Myslím, že Ti rozumím, co tím chceš říci. To pozorování našich myšlenek i emocí je určitě moc dobré a i já se to snažím v rozumné míře dělat. Dělám to ale z toho důvodu, abych věděla, co se ve mně a se mnou děje a taky abych měla sama sebe více pod kontrolou. Určitě je to hodně o té sebereflexi - umět se na sebe podívat z odstupu, zvenku, čehož třeba ale není každý schopen...
Každopádně ať si říká kdo chce co chce - stejně jsem toho názoru, že nikdo nemá sám sebe zcela pod kontrolou, právě proto, že každý má svoje slabiny, svá citlivá místa, případně nějaké nezpracované věci, a když na ně za určitých okolností udeří - tak stejně člověk reaguje podle svého založení,tedy emocionálně či instinktivně (z velké části jsme ovládáni naším podvědomím, které nevymažeš ze světa, stále bude naší součástí, protože představuje naši "minulost", kterou si v sobě stále tady a teď neseme a ta může kdykoliv nečekaně vyplout na povrch). A nikdo se podle mě nedokáže za všech okolností a vždy ovládat, být plně vědomý a mít vše pod kontrolou, že by ho nic nevykolejilo..Takový člověk by snad ani nebyl člověkem, byl by to jen robot bez lidského citu a emocí..
Jak píšeš - být oním vědcem, který jen zkoumá a pozoruje mi připadá zase extrém na druhé straně (oproti přílišné emotivnosti, pudovosti), protože pak tam chybí onen lidský cit - jak ve vztahu k sobě, tak i ke druhým.Lidský cit je především to, co dělá člověka člověkem. Věda Ti dokáže udělat takové roboty, jež předčí naši mysl, ale hloubku a sílu lidského citu robotu nedáš, právě proto, že mu schází lidská duše, jež je obdařena cítěním a vnímáním a díky ní můžeme toho tolik prožívat a zažívat a ve spojení s naším duchem nás posouvá dál v našem vývoji...
Je mi jasné, že nejprve by měl člověk sám sebe pořádně poznat, jaký je, aby věděl, jak na sobě dále pracovat.To uvědomování si všech složek, které nás tvoří, je určitě moc důležité, ale nic bych od sebe neoddělovala ani nedávala nálepku, co je nižší či vyšší kvality. I mysl je moc potřebná, ale mysl bez citu je jako člověk bez srdce.Je to vše propojené a myslím si, že bychom se měli vyvíjet komplexně po všech stránkách, tedy jak stránce duchovní, duševní, mentální, fyzické atd., nejlépe v harmonii a lásce, aby šel náš rozvoj ruku v ruce s celou naší bytostí. Jakmile začneme zdůrazňovat jednu stránku, zaměříme se na ni a ostatní budeme opomíjet, ne-li je budeme považovat za méně důležité, tak nebudeme v rovnováze, ty ostatní naše části budou stagnovat a tudíž se neposuneme o moc dále v našem rozvoji.
Myslím si, že to je asi to nejtěžší - umět v sobě vše harmonicky propojit - mysl s city a tělem, abysme byli Jednotou, a hlavně žít v tomto propojení.. Pro mě nyní není důležité- jestli se budu řídit východem či západem (filozofií východu či západu, "severu" či "jihu"), protože MY JSME VŠÍM, nejsme jen východem (tudíž nejsou správné jen myšlenky východu).
Ale každý máme svobodnou vůli, máme možnost volby - tvořit si sami svůj život dle svých představ, a proto si ze všeho (z každé filozofie a pohledu)beru to, co považuji za přínosné, co mě posune dál a čím třeba i já budu moci pomoci v rozvoji druhých...Jsme tu pro sebe i pro druhé. A když si uvědomíme, že všechno má svůj smysl a význam, že vše je svým způsobem důležité a může nás něčím obohatit, někam posunout, pak přestaneme škatulkovat a oddělovat věci od sebe navzájem, říkat co je či není žádoucí, co je či není pro druhé to správné..
=====
Děkuji za objasnění..Myslím, že Ti rozumím, co tím chceš říci. To pozorování našich myšlenek i emocí je určitě moc dobré a i já se to snažím v rozumné míře dělat. Dělám to ale z toho důvodu, abych věděla, co se ve mně a se mnou děje a taky abych měla sama sebe více pod kontrolou. Určitě je to hodně o té sebereflexi - umět se na sebe podívat z odstupu, zvenku, čehož třeba ale není každý schopen...
Každopádně ať si říká kdo chce co chce - stejně jsem toho názoru, že nikdo nemá sám sebe zcela pod kontrolou, právě proto, že každý má svoje slabiny, svá citlivá místa, případně nějaké nezpracované věci, a když na ně za určitých okolností udeří - tak stejně člověk reaguje podle svého založení,tedy emocionálně či instinktivně (z velké části jsme ovládáni naším podvědomím, které nevymažeš ze světa, stále bude naší součástí, protože představuje naši "minulost", kterou si v sobě stále tady a teď neseme a ta může kdykoliv nečekaně vyplout na povrch). A nikdo se podle mě nedokáže za všech okolností a vždy ovládat, být plně vědomý a mít vše pod kontrolou, že by ho nic nevykolejilo..Takový člověk by snad ani nebyl člověkem, byl by to jen robot bez lidského citu a emocí..
Jak píšeš - být oním vědcem, který jen zkoumá a pozoruje mi připadá zase extrém na druhé straně (oproti přílišné emotivnosti, pudovosti), protože pak tam chybí onen lidský cit - jak ve vztahu k sobě, tak i ke druhým.Lidský cit je především to, co dělá člověka člověkem. Věda Ti dokáže udělat takové roboty, jež předčí naši mysl, ale hloubku a sílu lidského citu robotu nedáš, právě proto, že mu schází lidská duše, jež je obdařena cítěním a vnímáním a díky ní můžeme toho tolik prožívat a zažívat a ve spojení s naším duchem nás posouvá dál v našem vývoji...
Je mi jasné, že nejprve by měl člověk sám sebe pořádně poznat, jaký je, aby věděl, jak na sobě dále pracovat.To uvědomování si všech složek, které nás tvoří, je určitě moc důležité, ale nic bych od sebe neoddělovala ani nedávala nálepku, co je nižší či vyšší kvality. I mysl je moc potřebná, ale mysl bez citu je jako člověk bez srdce.Je to vše propojené a myslím si, že bychom se měli vyvíjet komplexně po všech stránkách, tedy jak stránce duchovní, duševní, mentální, fyzické atd., nejlépe v harmonii a lásce, aby šel náš rozvoj ruku v ruce s celou naší bytostí. Jakmile začneme zdůrazňovat jednu stránku, zaměříme se na ni a ostatní budeme opomíjet, ne-li je budeme považovat za méně důležité, tak nebudeme v rovnováze, ty ostatní naše části budou stagnovat a tudíž se neposuneme o moc dále v našem rozvoji.
Myslím si, že to je asi to nejtěžší - umět v sobě vše harmonicky propojit - mysl s city a tělem, abysme byli Jednotou, a hlavně žít v tomto propojení.. Pro mě nyní není důležité- jestli se budu řídit východem či západem (filozofií východu či západu, "severu" či "jihu"), protože MY JSME VŠÍM, nejsme jen východem (tudíž nejsou správné jen myšlenky východu).
Ale každý máme svobodnou vůli, máme možnost volby - tvořit si sami svůj život dle svých představ, a proto si ze všeho (z každé filozofie a pohledu)beru to, co považuji za přínosné, co mě posune dál a čím třeba i já budu moci pomoci v rozvoji druhých...Jsme tu pro sebe i pro druhé. A když si uvědomíme, že všechno má svůj smysl a význam, že vše je svým způsobem důležité a může nás něčím obohatit, někam posunout, pak přestaneme škatulkovat a oddělovat věci od sebe navzájem, říkat co je či není žádoucí, co je či není pro druhé to správné..
05.08.2011 - 20:40
| Filtr
Najdise.cz
» Garsia
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
"A nikdo se podle mě nedokáže za všech okolností a vždy ovládat, být plně vědomý a mít vše pod kontrolou, že by ho nic nevykolejilo. Takový člověk by snad ani nebyl člověkem....."
-----
Z tvojho celkoveho pohladu mam dojem,ze povazujes cloveka za nieco co je hotové a teda nesposobilé zmenám toho,co ziskal zrodením.Z toho by potom nemohla vzniknut nijaka solidna duchovna nauka,keby tomu tak bolo a preto by nebolo možne ani spieť ku spase v najvysom pojatí tohto slova,kedy uz clovek nie je clovekom,ale bytostou vyssieho rádu.
Vlastne by slo o nazor scela zhodny z materialisticky orientovanymi ludmi.Ti tiez tvrdia že clovek ma pudy a city,ktore je nutne vyžiť a že je to znamka ucelnosti života a spravneho rozvoja.
Lenze to uz je davno prekonané.Teda aspon tými ktorí dospeli k tym najvyssím métam a ziskali mudrost a vhlad,ktory potom odovzdali ludstvu vo forme spásnej nauky,ktora im ma pomoct rozriesit životnu mechaniku a vyviesť ich tak z utrpenia.
K celobytostnej harmonii :
V mystickej praxi je obsiahnuta premena živlovych princípov,co je princíp zeme,vody,ohna a vzduchu ktore sa spracuvavaju presne v tomto poradí.Nimi sa ma bytosť harmonizovať a nasledne pretvoriť.Laska a city náležia vodnemu živlu a preto je ich rozvoj mozny az vtedy,ked sa clovek dokonale upevní cvicením zeme.Tym a myslí dokonale ustalena a netekava mysel schopna preto sustredenia,cím sa nasledne citovy život v zmysle lasky uciní jednoznacnym.Ak by tomu tak nebolo a mysel by nebola ovladnuta a stabilizovaná,nebolo by mozné ucinit kvality zuslachtenych citov v živote dominujucimi.
K nizsím a vyssím kvalitam : je to len charakteristika z hladiska posobenia.Z fyzikalneho hladiska sa teda lísia vybracnou charakteristikou,pricom esencialne zlozky su prvotnejsie a preto jemnejsie.Z hladiska kvality Atmana preto predstavuju prvy stupen degeneracie.Cit,pud a sklony predstavuju substancionalne zložky a preto z hladiska fyzikalnych vln,vlny este pomalsie a preto "hrubsie" z pohladu kvalít esencialnych.preto ten vyraz "vyssie" a vyraz "nizsie".Neznamena to preto preferovanie jedneho nad druhym.
=====
"A nikdo se podle mě nedokáže za všech okolností a vždy ovládat, být plně vědomý a mít vše pod kontrolou, že by ho nic nevykolejilo. Takový člověk by snad ani nebyl člověkem....."
-----
Z tvojho celkoveho pohladu mam dojem,ze povazujes cloveka za nieco co je hotové a teda nesposobilé zmenám toho,co ziskal zrodením.Z toho by potom nemohla vzniknut nijaka solidna duchovna nauka,keby tomu tak bolo a preto by nebolo možne ani spieť ku spase v najvysom pojatí tohto slova,kedy uz clovek nie je clovekom,ale bytostou vyssieho rádu.
Vlastne by slo o nazor scela zhodny z materialisticky orientovanymi ludmi.Ti tiez tvrdia že clovek ma pudy a city,ktore je nutne vyžiť a že je to znamka ucelnosti života a spravneho rozvoja.
Lenze to uz je davno prekonané.Teda aspon tými ktorí dospeli k tym najvyssím métam a ziskali mudrost a vhlad,ktory potom odovzdali ludstvu vo forme spásnej nauky,ktora im ma pomoct rozriesit životnu mechaniku a vyviesť ich tak z utrpenia.
K celobytostnej harmonii :
V mystickej praxi je obsiahnuta premena živlovych princípov,co je princíp zeme,vody,ohna a vzduchu ktore sa spracuvavaju presne v tomto poradí.Nimi sa ma bytosť harmonizovať a nasledne pretvoriť.Laska a city náležia vodnemu živlu a preto je ich rozvoj mozny az vtedy,ked sa clovek dokonale upevní cvicením zeme.Tym a myslí dokonale ustalena a netekava mysel schopna preto sustredenia,cím sa nasledne citovy život v zmysle lasky uciní jednoznacnym.Ak by tomu tak nebolo a mysel by nebola ovladnuta a stabilizovaná,nebolo by mozné ucinit kvality zuslachtenych citov v živote dominujucimi.
K nizsím a vyssím kvalitam : je to len charakteristika z hladiska posobenia.Z fyzikalneho hladiska sa teda lísia vybracnou charakteristikou,pricom esencialne zlozky su prvotnejsie a preto jemnejsie.Z hladiska kvality Atmana preto predstavuju prvy stupen degeneracie.Cit,pud a sklony predstavuju substancionalne zložky a preto z hladiska fyzikalnych vln,vlny este pomalsie a preto "hrubsie" z pohladu kvalít esencialnych.preto ten vyraz "vyssie" a vyraz "nizsie".Neznamena to preto preferovanie jedneho nad druhym.
05.08.2011 - 21:42
| Filtr
Najdise.cz
» Janíčko Skútrista
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Garsia, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Nevím no, asi si moc nerozumíme. Cením si Tvých odborných znalostí, ale na mě je Tvá mluva příliš vědecká. Jde vidět, že máš hodně načteno a rád používáš odbornou terminologii.Já až tak na ty odborné výrazy nejsem. Učím se hlavně ze života a ze svých zkušeností a to mi dává mnohem více než cokoliv jiného.Snažím se tvořit si vlastní filozofii a náhled na svět, ne reprodukovat obsah "moudrých" knih, to co se v nich píše a vyznívá to jako "svatá pravda".
Takže k tomu všemu jen dodám,ať si jde každý svou cestou a dojde vlastním úsilím ke svému cíli, ke své pravdě i poznání..
Měj se pěkně
=====
Nevím no, asi si moc nerozumíme. Cením si Tvých odborných znalostí, ale na mě je Tvá mluva příliš vědecká. Jde vidět, že máš hodně načteno a rád používáš odbornou terminologii.Já až tak na ty odborné výrazy nejsem. Učím se hlavně ze života a ze svých zkušeností a to mi dává mnohem více než cokoliv jiného.Snažím se tvořit si vlastní filozofii a náhled na svět, ne reprodukovat obsah "moudrých" knih, to co se v nich píše a vyznívá to jako "svatá pravda".
Takže k tomu všemu jen dodám,ať si jde každý svou cestou a dojde vlastním úsilím ke svému cíli, ke své pravdě i poznání..
Měj se pěkně
06.08.2011 - 14:04
| Filtr
Najdise.cz
» Garsia
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Je jedno,odkial sa nieco naučíš.Pokial ti tvoje skusenosti neprivedu spravne porozumenie,tak niekde nastal problem,ktory by ti trebars mohli pomoct objasnit tí mistri.Moj nazor je ten,ze si - ako vecsina ludí - moc ovplyvnena tym,co sa vseobecne uznáva ako platna životna smernica.Ja ale z davom nejdem,pretoze ma zaujíma Pravda.
=====
Je jedno,odkial sa nieco naučíš.Pokial ti tvoje skusenosti neprivedu spravne porozumenie,tak niekde nastal problem,ktory by ti trebars mohli pomoct objasnit tí mistri.Moj nazor je ten,ze si - ako vecsina ludí - moc ovplyvnena tym,co sa vseobecne uznáva ako platna životna smernica.Ja ale z davom nejdem,pretoze ma zaujíma Pravda.
06.08.2011 - 20:39
| Filtr
Najdise.cz
» Garsia
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele onka, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Zdá se mi, že se mezi sebekontrolou a sebeuvědoměním dává rovnítko. Ale tyto dva pojmy jsou odlišné už jenom proto, že sebekontrola je vedena myšlenkou. Člověk si dá jakýsi příkaz odstupu, "teď nebudu reagovat, neboť jsem nervózní", odpoutávání pozornosti. Sebeuvědomění je o pochopení svého chování, svých vzorců "co mě vede např. k nervozitě, jaké věci mne znervózní". A právě to pochopení otvírá další možnosti, jak se např. vypořádat lépe s událostmi, které by nás dříve dostaly až k depresi. To ale nemůžeme posoudit ( nebo popsat ) ve fázi sebepozorování
=====
Zdá se mi, že se mezi sebekontrolou a sebeuvědoměním dává rovnítko. Ale tyto dva pojmy jsou odlišné už jenom proto, že sebekontrola je vedena myšlenkou. Člověk si dá jakýsi příkaz odstupu, "teď nebudu reagovat, neboť jsem nervózní", odpoutávání pozornosti. Sebeuvědomění je o pochopení svého chování, svých vzorců "co mě vede např. k nervozitě, jaké věci mne znervózní". A právě to pochopení otvírá další možnosti, jak se např. vypořádat lépe s událostmi, které by nás dříve dostaly až k depresi. To ale nemůžeme posoudit ( nebo popsat ) ve fázi sebepozorování
06.08.2011 - 20:42
| Filtr
Háňa*
Od sameho dětstvi slyšime, že normalnim duševnim stavem je to, když člověk respektuje tendence svych elementarnich instinktů a pudů.
No, já nevím - já od dětství slyšela to, že normální je, když dělám to, co chce máma. Naštěstí jsem časem přišla na to, že je to kec
No, já nevím - já od dětství slyšela to, že normální je, když dělám to, co chce máma. Naštěstí jsem časem přišla na to, že je to kec
06.08.2011 - 21:07
| Filtr
Buddha/2
» Janíčko Skútrista
Já jsem ale četl,že se snaží udělat si svůj názor .
Tady bych souhlasil s vámi oběma.
A ostatně každý dobrý učitel říká,aby si žák jeho slova ověřoval vlastní praxí.
Takže neodmítat teorii ani vlastní praxi,ale nějak to skloubit do vlastní cesty.Stejně to tak všichni děláme,nebo ne ?
Tady bych souhlasil s vámi oběma.
A ostatně každý dobrý učitel říká,aby si žák jeho slova ověřoval vlastní praxí.
Takže neodmítat teorii ani vlastní praxi,ale nějak to skloubit do vlastní cesty.Stejně to tak všichni děláme,nebo ne ?
06.08.2011 - 21:23
| Filtr
Najdise.cz
» Buddha/2
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
No tak to si ja urcite overujem,pretoze ak by som narazil na rozpor ci protiklad,alebo by mi skratka nieco nesedelo,tak by som to scela zamietol.Sa vobec divím sam sebe,ze nieco v živote uznavam.Pri mojej striktne individualistickej povahe je to totiz dost velky problem.Teda uznavam nieco,ale len to,co ja chcem a nie to co by sa mi snazil niekto vnucovať ci ma ovplyvnovať ze toto je super,toto je to pravé atd.A vdaka nauke som si práve mnohe uvedomil o sebe samom,ze aky som.
No tak aspon nejake dobro vo mne je no
=====
No tak to si ja urcite overujem,pretoze ak by som narazil na rozpor ci protiklad,alebo by mi skratka nieco nesedelo,tak by som to scela zamietol.Sa vobec divím sam sebe,ze nieco v živote uznavam.Pri mojej striktne individualistickej povahe je to totiz dost velky problem.Teda uznavam nieco,ale len to,co ja chcem a nie to co by sa mi snazil niekto vnucovať ci ma ovplyvnovať ze toto je super,toto je to pravé atd.A vdaka nauke som si práve mnohe uvedomil o sebe samom,ze aky som.
No tak aspon nejake dobro vo mne je no
07.08.2011 - 20:15
| Filtr
Najdise.cz
» Janíčko Skútrista
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Garsia, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Souhlasím s Tebou, že je jedno, odkud se učíme - někdo se učí více od druhých lidí, někdo se učí více z knih, jiný se učí především sám od sebe..Já jsem ten třetí typ, přičemž knihy i druzí lidé jsou mi velkou inspirací a podnětem k zamýšlení a následně pak i ke změnám v sobě samé..Takže jsem ráda za vše, i za knihy i za vše živé, co je - ať už lidi, zvířata, stromy, rostliny, protože Ti všichni mi pomáhají v mém sebepoznání i rozvoji.
Mimochodem - já jsem taky velký individualista, člověk, který nepůjde s davem, ale který si kráčí po vlastní cestě, za Pravdou a Poznáním...
=====
Souhlasím s Tebou, že je jedno, odkud se učíme - někdo se učí více od druhých lidí, někdo se učí více z knih, jiný se učí především sám od sebe..Já jsem ten třetí typ, přičemž knihy i druzí lidé jsou mi velkou inspirací a podnětem k zamýšlení a následně pak i ke změnám v sobě samé..Takže jsem ráda za vše, i za knihy i za vše živé, co je - ať už lidi, zvířata, stromy, rostliny, protože Ti všichni mi pomáhají v mém sebepoznání i rozvoji.
Mimochodem - já jsem taky velký individualista, člověk, který nepůjde s davem, ale který si kráčí po vlastní cestě, za Pravdou a Poznáním...
07.08.2011 - 20:40
| Filtr
Najdise.cz
» Garsia
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ja som pochopil,ze nestací tie texty studovat len ako predmet zamyslenia,ale že musí clovek v sebe vybudovat uplnu doveru bez pochybností v idealy,ktore Mistri ci nauky vytycujú.Nemozes skrátka v sebe cítit ziadne zapochybovanie o pravdivosti toho.Slova Mistra su potom ako "zasah bleskom",nieco pred cim mas maximalny respekt.
=====
Ja som pochopil,ze nestací tie texty studovat len ako predmet zamyslenia,ale že musí clovek v sebe vybudovat uplnu doveru bez pochybností v idealy,ktore Mistri ci nauky vytycujú.Nemozes skrátka v sebe cítit ziadne zapochybovanie o pravdivosti toho.Slova Mistra su potom ako "zasah bleskom",nieco pred cim mas maximalny respekt.
07.08.2011 - 20:47
| Filtr
Najdise.cz
» onka
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Garsia, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Díky za reakci..Sebekontrola a sebeuvědomění samozřejmě není to samé, i když spolu souvisí a záleží přirozeně na pohledu, jak se na ně díváme...Sebekontrola je dle mého názoru hodně o naší vůli - čím silnější máme vůli, tím je větší pravděpodobnost, že člověk bude sám sebe více ovládat a mít sebe pod kontrolou..
To sebeuvědomění vidím podobně jako Ty - tedy že je to o pochopení svých vzorců chování a myšlení, je to o uvědomění si sebe sama, kdo jsem a jaká jsem. Řekla bych, že na základě toho pak probíhá sebepřijetí -tedy přijetí sebe sama, taková, jaká jsem se vším co je uvnitř mne i vně, i se všemi niternými pochody, stavy, se všemi vlastnostmi, schopnostmi a dovednostmi..Až si uvědomím, jaká jsem, můžu sebe přijmout.Či tyto procesy mohou probíhat současně. Asi to nelze nějak odlišit, kdy začíná jedno a kdy druhé. Všechno se tak nějak prolíná, ovlivňuje, že si myslím ani nejsme schopni to přesně rozlišit.
A sebepozorování vidím jako předstupeň sebeuvědomění. Bez toho, aniž bychom sledovali z odstupu své niterné pochody či své chování asi nedojdeme k potřebnému sebeuvědomění...Uff, to jsou pojmy.. Ale zase je to jen můj pohled, takže druhý člověk to může vnímat jinak..
=====
Díky za reakci..Sebekontrola a sebeuvědomění samozřejmě není to samé, i když spolu souvisí a záleží přirozeně na pohledu, jak se na ně díváme...Sebekontrola je dle mého názoru hodně o naší vůli - čím silnější máme vůli, tím je větší pravděpodobnost, že člověk bude sám sebe více ovládat a mít sebe pod kontrolou..
To sebeuvědomění vidím podobně jako Ty - tedy že je to o pochopení svých vzorců chování a myšlení, je to o uvědomění si sebe sama, kdo jsem a jaká jsem. Řekla bych, že na základě toho pak probíhá sebepřijetí -tedy přijetí sebe sama, taková, jaká jsem se vším co je uvnitř mne i vně, i se všemi niternými pochody, stavy, se všemi vlastnostmi, schopnostmi a dovednostmi..Až si uvědomím, jaká jsem, můžu sebe přijmout.Či tyto procesy mohou probíhat současně. Asi to nelze nějak odlišit, kdy začíná jedno a kdy druhé. Všechno se tak nějak prolíná, ovlivňuje, že si myslím ani nejsme schopni to přesně rozlišit.
A sebepozorování vidím jako předstupeň sebeuvědomění. Bez toho, aniž bychom sledovali z odstupu své niterné pochody či své chování asi nedojdeme k potřebnému sebeuvědomění...Uff, to jsou pojmy.. Ale zase je to jen můj pohled, takže druhý člověk to může vnímat jinak..
07.08.2011 - 21:00
| Filtr
Najdise.cz
» Garsia
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
"A sebepozorování vidím jako předstupeň sebeuvědomění. Bez toho, aniž bychom sledovali z odstupu své niterné pochody či své chování asi nedojdeme k potřebnému sebeuvědomění."
----
presne tak !
a nejde tu o to,ze to niekto moze vnímat inak teda ze to u neho nemusí platit,pretoze principialnosť toho je platna pre kazdeho.Co znací ze by bez toho nemohol mat uspech v duchovnom raste.
=====
"A sebepozorování vidím jako předstupeň sebeuvědomění. Bez toho, aniž bychom sledovali z odstupu své niterné pochody či své chování asi nedojdeme k potřebnému sebeuvědomění."
----
presne tak !
a nejde tu o to,ze to niekto moze vnímat inak teda ze to u neho nemusí platit,pretoze principialnosť toho je platna pre kazdeho.Co znací ze by bez toho nemohol mat uspech v duchovnom raste.
07.08.2011 - 21:37
| Filtr
Najdise.cz
» Garsia
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele onka, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ano, určitě neexistuje nějaká konkrétní hranice, kde si řekneme " tak a teď už si sebeuvědomuji a vše je jinak než dřív". Připomíná mi to trošku Cimmermanna na severním pólu, jak říká : " Jdu na sever, pořád jdu na sever .. a teď jdu na jih" Prostě na své životní cestě se rozhodneme, že chceme poznat sama sebe, kdo vlastně jsme a při tom objevování najednou zjišťujeme, že se různé věci poopravují, získávají odlišný smysl od toho, na čem jsme dosud trvali.
Jen jsem zareagovala na tvoji poznámku, že některé věci ve svém životě nemůžeme ovlivnit za žádnou cenu, protože si to musíme prožít ( tak jsem to od tebe pochopila ). Já si myslím, že v určitém bodě pochopení života se i tyto věci osudové ( nebo karmické ) nějakým způsobem změnit mohou ( přehodnocením - pochopením není nutné prožít, nebo zjemněním, prožitím ve snu aj.)
=====
Ano, určitě neexistuje nějaká konkrétní hranice, kde si řekneme " tak a teď už si sebeuvědomuji a vše je jinak než dřív". Připomíná mi to trošku Cimmermanna na severním pólu, jak říká : " Jdu na sever, pořád jdu na sever .. a teď jdu na jih" Prostě na své životní cestě se rozhodneme, že chceme poznat sama sebe, kdo vlastně jsme a při tom objevování najednou zjišťujeme, že se různé věci poopravují, získávají odlišný smysl od toho, na čem jsme dosud trvali.
Jen jsem zareagovala na tvoji poznámku, že některé věci ve svém životě nemůžeme ovlivnit za žádnou cenu, protože si to musíme prožít ( tak jsem to od tebe pochopila ). Já si myslím, že v určitém bodě pochopení života se i tyto věci osudové ( nebo karmické ) nějakým způsobem změnit mohou ( přehodnocením - pochopením není nutné prožít, nebo zjemněním, prožitím ve snu aj.)
07.08.2011 - 21:38
| Filtr
Najdise.cz
» Janíčko Skútrista
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Garsia, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Chápu, takto to vnímáš Ty..I když v tom vidím třeba právě rozpor toho, jak jsi mi odpověděl, že se nenecháš nikým ovlivňovat a že nejdeš s davem. Přitom sám tvrdíš, jak je důležitá naprostá víra v ideály Mistrů či nauk, které oni vytyčily a dle kterých by se měl člověk řídit,bez jakéhokoliv pochybování. Pokud vím - tak třeba buddhismus zdůrazňuje právě vlastní zkušenost před "bezmeznou" vírou v něco či někoho. Řekla bych, že k pochybování o věcech se nestaví negativně, ba naopak vybízí k přemýšlení a vytvoření si vlastního názoru.Když člověk zjistí, že se věci v praxi mají jinak, tak může přehodnotit své dosavadní názory a změnit je, i když se v knihách píše něco jiného.V tom tkví svoboda lidského myšlení a vzájemná tolerance a respekt k názorům jiných lidí.
Jakmile se člověk zcela a bez jakýchkoliv pochybností oddá nějakým ideálům, které šíří Mistři,znamená to, že se s nimi maximálně ztotožní, s jejich názory, postoji,pohledy atd., je jimi tak ovlivněn - ať už pozitivně či negativně (což nemusí vždy rozpoznat), že přetává být sám sebou a není už podle mě schopen zapojovat zdravý lidský rozum.Na tomto jsou založeny všechny sekty- na bezmezné víře, poslušnosti a oddanosti, aniž by člověk měl možnost vlastního názoru a chování tak jak to on cítí, nikoliv tak jak je od něj požadováno dle různých pravidel a pokynů...
Proto jsem třeba zastáncem názoru, že je lepší být "nestraníkem", vzít si z každého něco, ale nebýt plně ztotožněn se žádným náboženstvím, filozofií či myšlenkovými proudy, protože jedině tak si člověk uchová ještě nějaké zbytky "objektivity" a nezávislosti.A je do jisté míry schopen mít od věcí ještě nějaký odstup, protože ten hlavní opěrný bod i onen Mistr je přímo v něm, nemusí je hledat vně. Čím více jsme v kontaktu sami se sebou, s naším niterným Já, tím méně se potřebujeme upínat ke vnějším ikonám, modlám, náboženstvím či filozofiím.
Proto buďme sami tvůrcem svého života - tvořme si vlastní názory, vlastní filozofie, prožívejme život tak jak to my chceme a jak to cítíme - pak budeme žít opravdu v lásce, Pravdě a svobodě...
=====
Chápu, takto to vnímáš Ty..I když v tom vidím třeba právě rozpor toho, jak jsi mi odpověděl, že se nenecháš nikým ovlivňovat a že nejdeš s davem. Přitom sám tvrdíš, jak je důležitá naprostá víra v ideály Mistrů či nauk, které oni vytyčily a dle kterých by se měl člověk řídit,bez jakéhokoliv pochybování. Pokud vím - tak třeba buddhismus zdůrazňuje právě vlastní zkušenost před "bezmeznou" vírou v něco či někoho. Řekla bych, že k pochybování o věcech se nestaví negativně, ba naopak vybízí k přemýšlení a vytvoření si vlastního názoru.Když člověk zjistí, že se věci v praxi mají jinak, tak může přehodnotit své dosavadní názory a změnit je, i když se v knihách píše něco jiného.V tom tkví svoboda lidského myšlení a vzájemná tolerance a respekt k názorům jiných lidí.
Jakmile se člověk zcela a bez jakýchkoliv pochybností oddá nějakým ideálům, které šíří Mistři,znamená to, že se s nimi maximálně ztotožní, s jejich názory, postoji,pohledy atd., je jimi tak ovlivněn - ať už pozitivně či negativně (což nemusí vždy rozpoznat), že přetává být sám sebou a není už podle mě schopen zapojovat zdravý lidský rozum.Na tomto jsou založeny všechny sekty- na bezmezné víře, poslušnosti a oddanosti, aniž by člověk měl možnost vlastního názoru a chování tak jak to on cítí, nikoliv tak jak je od něj požadováno dle různých pravidel a pokynů...
Proto jsem třeba zastáncem názoru, že je lepší být "nestraníkem", vzít si z každého něco, ale nebýt plně ztotožněn se žádným náboženstvím, filozofií či myšlenkovými proudy, protože jedině tak si člověk uchová ještě nějaké zbytky "objektivity" a nezávislosti.A je do jisté míry schopen mít od věcí ještě nějaký odstup, protože ten hlavní opěrný bod i onen Mistr je přímo v něm, nemusí je hledat vně. Čím více jsme v kontaktu sami se sebou, s naším niterným Já, tím méně se potřebujeme upínat ke vnějším ikonám, modlám, náboženstvím či filozofiím.
Proto buďme sami tvůrcem svého života - tvořme si vlastní názory, vlastní filozofie, prožívejme život tak jak to my chceme a jak to cítíme - pak budeme žít opravdu v lásce, Pravdě a svobodě...
07.08.2011 - 22:01
| Filtr
Najdise.cz
» onka
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Garsia, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
áno, taky to tak cítím, jak píšeš: "Prostě na své životní cestě se rozhodneme, že chceme poznat sama sebe, kdo vlastně jsme a při tom objevování najednou zjišťujeme, že se různé věci poopravují, získávají odlišný smysl od toho, na čem jsme dosud trvali. "
Je to hodně relativní, co můžeme a v jaké míře můžeme ovlivnit, jak je to s těmi osudovými věcmi v našem životě..Asi tam bude i v těch nejhorších případech nějaká, byť minimální šance na změnu - od toho máme svobodnou vůli, která nám byla dána..Ovšem záleží na mnoha faktorech a okolnostech, na vůli dotyčného člověka(na lekcích jeho duše, co se má naučit, pochopit - a někdy si to má dotyčný opravdu prožít,zažít..), záleží i na Vyšší vůli (či Boží milosti),na pomoci nejbližších lidí i na duchovní pomoci, zda a v jaké míře je možné zvrátit osudové věci, případně je zmírnit, jak píšeš..
Určitě tam bude hrát roli i míra uvědomění člověka, v jaké fázi se nachází i případné další možnosti jeho rozvoje..
=====
áno, taky to tak cítím, jak píšeš: "Prostě na své životní cestě se rozhodneme, že chceme poznat sama sebe, kdo vlastně jsme a při tom objevování najednou zjišťujeme, že se různé věci poopravují, získávají odlišný smysl od toho, na čem jsme dosud trvali. "
Je to hodně relativní, co můžeme a v jaké míře můžeme ovlivnit, jak je to s těmi osudovými věcmi v našem životě..Asi tam bude i v těch nejhorších případech nějaká, byť minimální šance na změnu - od toho máme svobodnou vůli, která nám byla dána..Ovšem záleží na mnoha faktorech a okolnostech, na vůli dotyčného člověka(na lekcích jeho duše, co se má naučit, pochopit - a někdy si to má dotyčný opravdu prožít,zažít..), záleží i na Vyšší vůli (či Boží milosti),na pomoci nejbližších lidí i na duchovní pomoci, zda a v jaké míře je možné zvrátit osudové věci, případně je zmírnit, jak píšeš..
Určitě tam bude hrát roli i míra uvědomění člověka, v jaké fázi se nachází i případné další možnosti jeho rozvoje..
© 2007-2024 Najdise.cz