Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Lilith - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Lilith
28.03.2010 - 03:52
UreaNayal
Lilith
....jeden z pohledů na Lilith,který jsem "potkala"na síti-s laskavým dovolením ho sem vložím-protože se domnívám,že stojí za přečtení.. Každý začátečník astrologie zcela jistě slyšel o biblické Lilith, první ženě Adamově. Teprve po jejím odchodu z ráje, z důvodu nesrovnalostí v sexualních praktikách dostal Adam ženu náhradní a tou byla Eva. Bytost jménem Eva byla přizpůsobivá, poslušná a oddaná, přesně taková jakou si ji ve svých požadavcích vytvořila křesťanská církev posledních 2000 let.Zda-li jsou tato biblická tvrzení pravdivá, zda je bible knihou svatou, čistě historickou nebo pohádkovou přenechám čistě na úsudku a přesvědčení každého jednotlivce.Nesporné však zůstává, že Lilith fascinuje lidstvo již tisíce let ( např. její vyobrazení z dob Sumerejců z r. 1950 př. Kr.). Proč začala právě Lilith vyvolávat tak silnou rezonanci v kolektivním vědomí? Astrologickým chrámem duše je 4.dům, znamení Raka,vládkyníznamení je Luna, tedy Eva ( Mars, 1.dům, Adam). Chyba? Jako první žena musí být panovnice 4. domu Lilith a jelikož zde byla duše( Lilith) před stvořením hmotné podoby člověka, byla zde Lilith před stvořením hmotného Adama.Z tohoto důvodu se domnívám, že je Lilith vysoce vyspělou duchovní energií, která je v bezprostřední blízkosti pramene Tvoření a zrcadlí se v člověku stejně jako ostatní duchovní planety. Lilith je počátkem Stvoření, přestože je pouhým pomyslným bodem na oběžné dráze Luny kolem Země, tedy není ve skutečnosti žádnou planetou.Pokud by existence Lilith byla neopodstatněná, neměla by tak silnou odezvu v kolektivním vědomí lidí a podstatný význam v astrologické praxi. Bez praktického použití Lilith není možné v radixu objevit skryté „speciality“ lidského charakteru a konání. Například určení tendence k homosexualitě je bez zaintegrování Lilith do výkladu zcela nemožné.Jestli budeme hledat v radixu pohlaví majitele nebo jeho duševní či tělesné postižení, nedojdeme k žádnému výsledku. Při pohledu do radixu nahlížíme do duše, která je je bezpohlavní a dokonalá. Znamení, domy a planety naznačují směr současné inkarnace, jejího cíle a stupně obtížnosti.Co se za těmito skutečnostmi skrývá? Androgynní původ člověka? Počáteční myšlenka tedy nemohla mít záměr v rozdělování rolí podle pohlaví. Ty byly uměle a mocensky rozděleny k vlastnímu prospěchu a neprospěchu kolektivu, menšiny, rasy a pohlaví. I v tomto ohledu začala Lilith nastavovat nekompromisně zrcadlo společnosti.Lilith byla po staletí vymetená z vědomí lidstva, v podvědomí však působila neustále. Člověk zapřel a zaměnil existenci své vlastní duše ve prospěch uctívání materiálních Bohů. I náboženství tohoto světa se ubírají směrem materiálním, přestože hlásájí pravý opak. Lilith se podílí na odhalování těchto nepravd a zatajování skutečností.Lilith a lunární uzly nám dávají šanci nahlédnout do karmické minulosti a chápat často nepochopitelné souvislosti.Vědomí lidí se začíná probouzet a tento duchovní proces se prolíná s obrazy reality. Kolektivní myšlení aktivuje rezonance s astronomickými objevy nových nebeských těles jako např. Chiron, Pholus, Nessus, Ceres, Pallas, Juno, Vesta a další.Abychom zvládli budoucnost, musíme nejprve zvládnout minulost. Je tedy nutné začít na počátku stvoření a od začátku, naše putování nás tedy opět vrací k Lilith.Proč se Lilith prakticky lépe identifikuje s energií ženskou? Vzala si za úkol poukazovat na současnou velmi pokročilou nerovnováhu mezi mužským a ženským principem? Nerovnováhy v neprospěch žen a zdánlivý prospěch mužů? Astrologické aspekty Lilith v radixu se lépe snáší s energií ženskou, tvrdé úhly napětí v radixu mužském způsobují často překvapivé zvraty v jejich životech.Od doby, kdy jsem psala výše uvedený text uběhly přibližně dva roky (2007). Mé poznání a zkoumání na poli astrologie se rozvíjelo dál. Začaly se mi rýsovat kontury souvislostí lidského podvědomí. Jedním z jeho aspektů je Priapus. Je to vlastně mužská Lilith. Odkud se vzali ti dva, Priapus a Lilith? Jsou zhmotněním našich potlačených myšlenek, ovoce, které nám někdo zakázal a my jsme uvěřili, že je nečisté a hříšné. Odmítnutí působí jako magnet, který zakázané přitahuje, konfrontuje nás s vlastním zapřením. Intenzita zapření se musí neustále stupňovat, protože se vědomá touha právě po odmítnutém stupňuje a začne se proměňovat v nezdravý chtíč. V tomto momentě nastupuje Lilith a Priapus. Začíná (nebezpečná) hra na kočku a myš. Chtíč svádí morální vědomí a svědomí. Většinou vyhraje ten silnější…chtíč Lilith a Priapus. Člověk sveden svoji nezvládnutelnou touhou nemá šanci návštěvu v zakázané zahradě zamlčet. Lilith a Priapus se nejpozději při tranzitním přechodu přes hlavní osy radixu (AC, DC, IC, MC) o publicitu zaručeně postarají. Lilith v 1. doměTento aspekt se promítá do schopnosti jedince ve smyslu působení na okolí a jeho vystupování ve společnosti. Snaží se prosadit své názory a přání. Vlastní pro ostatní nevysvětlitelnou přitažlivost, vyzařuje tajemství, které často magicky přitahuje pozornost a zájem ostatních.Jedinec pociťuje konflikt mezi skutečným přáním (tabu téma), potřebou prosadit, zviditelnit se a obavou tyto nutkavé potřeby převést do každodenního života. Je sám sobě brzdou, zakazuje sám sobě tyto neodbytné vnitřní potřeby realizovat a ty živoří ve fantaziích jeho vnitřního světa. Obavy ze ztráty sebekontroly mu ztěžují kontakt s okolím i seberealizaci ve vztazích. Zapíráním svých tužeb dochází k přetlaku v osobnosti a nevysvětlitelným zkratům v chování. Kompenzace pomocí agresivity. Záliba ve zbraních, bojovém umění, střelných zbraních, fascinace ve vojenské nekompromisní disciplíně.Inkarnovaná Duše, která se těžce vzpamatovává z válečných hrůz a násilí. Výjimkou nejsou ani problémy v sexuální orientaci. Lilith ve 2.doměTento dům zrcadlí přístup k našemu materiálnímu i emocionálnímu pohledu na vlastnictví, obsahuje příčku našeho sebevědomí, pocitu vlastní ceny. Naučnou lekcí při tomto aspektu je ztráta materiálních hodnot i lidí, na kterých jedinec nezdravě lpí. Nepochopení a zarputilá snaha si vše udržet za každou cenu vede k častému zklamání nad ztrátami, k nedůvěře a vystavění bariéry k okolí. Hamižnost a touha vlastnit co nejvíce není při tomto postavení Lilith ojedinělá. Tento vnitřní, kompenzačně žitý tlak se může zviditelnit na úrovni nevyrovnaného vztahu k penězům, výživě, péči o tělo a požitcích, které k Venuši, panovnici druhého domu patří. Extrém nutkavé touhy po hodnotách se však může zviditelnit i zcela opačným postojem, absolutním zapřením a odmítáním všech hodnot, dokonce i své vlastní.Co tedy od nás Lilith ve 2.domě vyžaduje?Pokud člověk ovládne svoji žádostivost, nutkavou touhu vlastnit a spokojí se s tím, co patří k jeho skutečným potřebám a naplnění individuálních hodnot, v tom momentě dostane bez většího úsilí a bez bolesti ztrát vše, co obohatí jeho život. Mořský příliv a odliv je toho názorným a fascinujícím příkladem. Lilith ve 3.doměPůsobení Lilith se promítá do komunikace, chápání, schopnosti vyjadřování se na srozumitelné úrovni. Jedinec se potýká již v dětství s komunikačními konflikty, problémy s učiteli, vysmívání ze strany spolužáků a pocitem oddělení od kolektivu. Mohou se vyskytnout i poruchy řeči. Dítě pociťuje nezájem a příliš malou podporu ze strany učitele. To vede k obavám nedostatku talentu či dokonce strachu z vlastní snížené inteligence.Jedinec intuitivně vnímá a odhaluje slabiny v učebním systému, nachází souvislosti tam, kde je ostatní přehlédnou nebo nejsou schopni odhalit. Cítí nutkavou potřebu vyjadřovat tato často zamlčená “tajemství” a hovořit o tabu tématech.Dalším výkladem postavení Lilith ve 3. domě jsou vztahy se sourozenci, které mohou být poznamenány rivalitou. Zamlčená tajemství spojená s narozením sestry či bratra nejsou výjimkou.Mysteriózní zážitky a setkání na cestách nebo zvýšena pozornost při řízení dopravních prostředků je na místě. Lilith ve 4.doměZde Lilith působí jako ukazatel nelehkých rodinných vztahů. Rodina je zatížená dramatickými událostmi, možným selháním jednoho z rodičů. Dítě se cítí cize v rodinném prostředí, není se schopno integrovat, být částí celku, emocionálně hladoví. Často touží po harmonickém domově, který mají jeho kamarádi, vnímá osamělost a zklamání. Je stavěno do role černé ovce rodiny, obětního beránka, což jeho neradostnou situaci ještě více komplikuje. V momentě rané dospělosti domov opouští, aby začalo hledat svůj vlastní domov, což se mu často nedaří. Vnitřně odmítá stát se rodičem svých potomků. Pokud se však rodičem stává, zrcadlí se jeho vnitřní problémy do konfliktů s vlastními dětmi.K dalším možnostem výkladu patří ztráta rodiče v dětství, což zásadně změní strukturu rodiny a její fungování.V rodinách prchajících před válečnými konflikty se Lilith rovněž zviditelňuje ve 4.domě. Lilith v 5.doměPátý dům ztělesňuje kreativní potencionál jedince a jeho touhu se zviditelnit. Přítomnost Lilith však míchá esenci obavy do těchto talentů. Jedinec touží být něčím výjimečný, chce vynikat nad průměrem, chce být tím nejlepším a tím si staví už na počátku překážky pro zdravý rozvoj své osobnosti a talentu. Staví si bariéry k vlastnímu potencionálu, což jej velmi znejistí. Tento člověk však skutečně vlastní nadání, ze kterého však může skutečně čerpat až ve chvíli, kdy se osvobodí od tlaku převyšovat ostatní a představ být oslavován jako hvězda. Každá mince má však dvě strany a tím druhým extrémem jsou obavy z odmítnutí, nedostatku talentu a zesměšnění se před veřejností.Pátému domu vládne Slunce, které v souvislosti s Lilith nevylučuje konfliktní vztahy s otcem. Díky rozvodu rodičů zcela vymizela jeho funkce v rodinném systému, nebo chyběla jeho fyzická přítomnost ve zdánlivě fungující rodině. Další možností je skutečný nezájem otce o výchovu dětí a ty v pozdější dospělosti přestanou přirozeně jevit zájem o otce.Občas se však objevují i tendence dětí, které se odmítají stát dospělými a rády zůstávají v roli opečovávaných a rozmazlovaných dětí i v pozdějším věku, kdy by měly stát už dávno na vlastních nohou a starat se samy o sebe.Málem jsem ještě zapomněla na sběratelé erotických trofejí, kteří jsou fascinování většinou ženami tmavší pleti, mulatkami atd. Lilith v 6. doměZde působí Lilith na poli zdraví, práce a služby bližnímu. Ani zde se jednotlivec nespokojí s rutinou, která se s každodenním životem pojí. Je často nespokojen se svým zaměstnáním, nelogickými postupy svých šéfů a úkoly, které z jeho pohledu nemají velký smysl. Staví se do role podvědomí pracovního kolektivu nebo skupiny, ve které pracuje a intuitivně nasává stávající energie, které třídí a někdy nevhodně komentuje. Tím se dostává do konfliktu s představeným nebo i samotným pracovním kolektivem. Následkem může být vnitřní (duševní) odstup od týmu, pocit osamění a zklamání ze strany kolegů.Pro jedince s Lilith v 6. domě je nesmírně důležitý výběr zaměstnání. Všude tam, kde je nutná dobrá intuice, řešení konfliktů, pomoc bližnímu (zdravotnictví, sociální obory, umění, pedagogika) se bude cítit jako ryba ve vodě. V opačném případě se to projeví nejen na zcela chybějící motivaci, ale i na zdravotních potížích, které se mohou dostavit. Lilith v 7.doměV domě partnerských svazků vyvolává Lilith podobnou magnetickou přitažlivost jako v domě prvním. Z člověka vyzařuje záhadná, nevysvětlitelná energie, která upoutává pozornost publika. Ve vztazích je třeba vyčistit karmické dluhy nasbírané v minulosti. Muže přitahují vnitřně silné ženy, pro které jsou ochotni podstoupit i riziko skandálu, ženy podvědomě přitahují muže, kteří chtějí odkrýt jejich závoj nedotknutelnosti. Lilith však staví mezi vlastníky tohoto aspektu a jejich obdivovatele bariéru nedostupnosti a nerozhodnosti. Tento aspekt je často spouštěčem nevyhnutelných karmických vztahů, přitažlivosti, která je silnější než vůle člověka. Velmi známým je příběh Romea a Julie.Možnost velmi komplikovaných vztahů, kdy je jeden z partnerů zadaný či jinak nedostupný. Tento vzorec vztahů se může často opakovat, přináší neuspokojení a nenaplněnou touhu. Skutečnou příčinou je však podvědomý strach vstoupit do partnerského spojení, ve kterém se jedinec cítí nejistý, vydaný napospas partnerovi.Z hluboké lásky se může vyvinout i bezbřehá nenávist.Smlouvy z minulosti, přísahy věrnosti na věky.Ženy s Lilith v 7.domě si často hledají podstatně starší muže.Pokud je Lilith příznivě aspektovaná u obou partnerů, je vhodné počítat s velmi intenzivním, vášní naplněným vztahem, který neutone v každodenní rutině a nezanikne ani v těch nejtěžších zkouškách. Bude neustále vyživován kosmickým paprskem lásky tajemné Lilith. Lilith v 8.doměSpolečná návštěva Lilith v domu smrti, sexu, peněz našich příbuzných, kreditů bank, genetické výbavy, moci, bezmoci a manipulace nám může přinést zajímavá odhalení. Lilith s Plutem jsou nerozluční spojenci v záležitostech definitivního ničení i sebezničení.Na obětní oltář Pluta jsou Lilith pokládány i lidské oběti v podobě zemřelých rodinných příslušníků, sebevrahů nebo osob, které se fyzicky zcela oddělí od rodiny.Nárok na dědictví končí za podivných okolností prázdnou peněženkou, zrovna jako naděje na vysoké postavení ve společnosti nedojde naplnění.Jedinec je fascinován zážitky, které hraničí s nebezpečím života. Bez ohledu na tělesnou bolest či ztráty hledá příležitosti jak svoje touhy naplnit, cítí se jako dravec na lovu, který chce za každou cenu usmrtit svoji oběť. Je to hra s ohněm, který může zahřát, ale i vše proměnit na popel. Kdo se stane obětí a kdo zločincem? Jedinec s tímto aspektem má na výběr.Období neuhasitelné touhy po sexu se střídají s obdobími absolutní abstinence a zapřením sexuality. Jedinec chce zlomit všechna tabu témata týkající se sexuality a prožívat ohnivé stavy extáze. Při představě, že se při sexuálním aktu vydá na milost a nemilost druhé osobě, odhalí se do morku duše, v něm však vyvolá naprosté vystřízlivění a zapíná záchrannou brzdu.Jedinec s tímto aspektem si je zcela vědom jakou moc sexualita ukrývá a je schopen ji využívat ve svůj prospěch. Je to však skvělý taktik a málokdo je schopen jeho hru prohlédnout. V této hře se hraje o všechno, a nebo o nic. Je lepší mít plutonickou Lilith pod kontrolou než naopak, avšak člověk schopný se na tyto energie napojit, je pozitivně využít se stane vítězem nad vlastní smrtí. I kdyby jí měl být třeba “obyčejný” orgasmus. Lilith v 9. doměZde nás Lilith zastihne na cestách, při studiích, filozofování o světě i právu a v neposlední řadě o pevnosti naší víry či ateistickém postoji k životu.Působení Lilith se může ukrývat za jízlivým a neoblomným obhajování omezujících norem nebo proti nim vehementně vystupovat a staví se do role rebela, který zcela přesně prověří učební materiály i tvrzení vědeckých kapacit.Jedinec může zažít nečekaná překvapení na cestách, být konfrontován s cizími jazyky nebo ve své vlasti s cizinci.Občas se tato aspektace vyskytuje u fanatiků nebo rasistů. Možnost konfliktu se zákonem. Lilith v 10.doměPro jedince s tímto aspektem je téměř nemožné se zapojit do “normálního” pracovního světa a jeho atmosféry. Vykonávat nezajímavou, monotónní práci se pro něj rovná duševní záhubě. Pokud však nemá skutečně jinou možnost, stává se často agresívním a neoblíbeným spolupracovníkem, ve kterém se ukrývá na nejvyšší míru frustrovaná Lilith. Osobně jsem zažila na pracovišti ženu s tímto aspektem a velmi často jsem byla svědkem její běsnící Lilith. Měla jsem pocit, jako by jí obestřel tmavý mrak a nebyla schopna kontrolovat mašinérii svých nenávistných, hlasitých útoků proti ostatním.V domu kariéry a společenského uznání působí Lilith ve dvou rovinách, ženské a mužské. Žena musí často překonávat bariéry svého pohlaví a je konfrontována s nevolí jak mužské, tak ženské populace, což se může odrazit na sníženém sebevědomí, znechucení nebo skutečném vyklizení pracovního kolotoče a stáhnutí se do ústraní.U mužů s Lilith v 10. domě hrají ženy podstatnou roli buď jako manželky, které jim dopomohly ke kariéře nebo v pozici konkurence. Pokud se muž dostal na své místo formou korupce a podvodů je pouze otázkou času jejich odhalení. Tranzitující Lilith desátým domem rovněž odkrývá nelegální i sexuální zápletky na pracovišti a vyvolává skandály, které jsou počátkem konce závratné kariéry.Dalším výkladem aspektu jsou projekce, obdiv úspěšných lidí, bankéřů, zpěváků a herců. Přitom se však dotyčný drží v ústraní a žije zcela nenápadným způsobem života. V jeho fantazii se však staví na prkna, která znamenají svět. Lilith v 11.doměPostavení Lilith v domě přátelství, volného času a dobrovolných spolků přivádí jedince do společnosti, která sdílí jeho zájmy a ideály. Lilith v tomto domě chce šokovat své okolí a jít zcela novými, extrémními cestami. Chce se zcela osvobodit od společenských klišé a najít nová řešení a společníky pro jejich realizaci. Jeden extrém střídá druhý a je trnem v oku konzervativní společnosti. Touha po nových kolektivně – inovativních změnách. Feministické hnutí se řadí právě k těmto ne vždy šťastným projevům Lilith v 11.domě.V přátelských vztazích je často jedinec zrazen svými kamarády, nebo vytlačen ze skupiny, což sebou nese velká zklamání.Skutečně hluboká a blízká nebo příliš zavazující přátelství jsou však dotyčnému nepohodlná, je spíše skupinovým samotářem a nerad se váže na ostatní. V momentě přílišného zasahování do jeho intimní sféry skupinu raději opouští a hledá si nové přátelé.U tranzitních přechodů Lilith přes panovníka Urana (panovník 11.domu) jsem vypozorovala příliv inspirace nebo i možnost spuštění psychických problémů u žen, které souvisí z dlouhodobou neschopností řešit naléhavé problémy. Lilith ve 12.doměPostavení Lilith v tomto domě dává tušit její speciální význam. Člověk je otazníkem pro své okolí. Díky silné intuici a všeobecně neptunskému vnímání se stává významným článkem v zaměstnáních sociálního směru, především v psychiatrických léčebnách.Možnost těžkých, chronických chorob, poslání kolektivní oběti. Stále přítomná melancholie, výsměch okolí, které si neví rady s jeho “záhrobním” vystupováním. Neopodstatněné bolesti a smutek v hloubi duše. Paralelní život v jiném světě, stesk po skutečném domově v jiné dimenzi, kde sídlí i část jeho rozdělené duše.Pokud se tento jedinec nemůže realizovat přes umění (malování, hudba, zpěv), které mu dává možnost uvolnění a uzemnění zároveň může docházet k pomalému hroucení reálného světa a fungování ve světech paralelních, bez potřeby se podílet na společenském a pracovním dění, čímž se dostává do vážného konfliktu se zákonem.Velmi těžce se vzpamatovává ze ztráty partnera nebo blízkého člověka.Partnertské vztahy jsou často zatajovány z důvodu manželského trojúhelníku. Jedinec volí raději tento způsob partnerstvi, než se skutečně vázat. Znám dokonce případ kdy měl muž s Lilith ve 12.domě intimní poměr s jeptiškou.Sestupný (jižní) uzel v konjunkci s LilithDuše při smrti opustí tělesnou schránku a vrací se na místo paralelních světů existence. Tam dochází k rekapitulaci tělesného života, zhodnotí svůj postup k poznání a smyslu existence. Pokud si Duše vytvořila příliš mnoho astrálního odpadu, zhmotnila myšlenky, které nejsou schopny odejít do Světla společně s Duší, zůstávají v universálním prostoru a čekají na vyčištění. Při nové inkarnaci člověka si jeho tělesná schránka společně s Duší přitáhne svůj astrální „odpad“ a je znovu konfrontován s nedořešenými tématy. Tento proces provází podvědomý smutek a pocit nedefinovatelného zranění, které má však kolektivní podtext. Nevylučuji možnost kolektivní viny jednotlivce v minulé inkarnaci.Vzestupný (severní) uzel v konjunkci s LilithVybízí k odvaze odkrýt pravdu, přivést skryté aspekty života na světlo, což vyžaduje nesmírnou odvahu a často překročení vlastního stínu. Udržet si vnitřní sílu,oddělit se od duševního zatmění, bezpráví, které člověk zažívá a není schopen se mu postavit. Vymanit se ze zdánlivě neřešitelných okolností, distancovat se od protiprávních či nehumánních praktik okolí i svých vlastních. Souboj světla a tmy, dobra a zla.
28.03.2010 - 05:38
| Filtr
Saly
Dovolím si k tomu pridať niečo o znameniach v akých je Lilith
Černá Luna ve znamení Berana
Při této konstelaci si žena je vědoma své síly, jedná se o ženu „královnu“. Muži se vzpírá. Muž s touto konstelací hledá dominantní a sebevědomou ženu, která dává najevo i svojí žádost, která je pro něj výzvou, ale současně v něm spouští strach, že „nebude stačit“. V důsledku strachu pak snižuje ženinu hodnotu buď ponižováním, nebo tím, že jí odmítá, často přes sexualitu – „zabiju tě tím, že tě nechám být“. Odmítání se projevuje nejčastěji v poruchách erekce a potence, muž provádí svou vlastní kastraci. V ženě vyhledává ten Lilitin aspekt, který odmítá podléhat, odevzdat se. Tímto způsobem se udržuje trvalý boj. Na jedné straně se muž chce vyhnout boji s „královnou“, na straně druhé odmítá být jejím „zachráncem“. Žena – „královna“ má strach odevzdat se, strach ze smrti (i strach z „malé smrti“). I když ten strach překoná, její celkový způsob bytí a její síla připadají muži natolik hrozivé, že nedokáže vnímat její vstřícnost. Muž nezná žádný příklad, kdy se síla spojuje s odevzdaností. Žena s touto konstelací pak jako východisko volí sebeponižování – svou sílu dává do služeb muže. Hluboko ve svém nitru jím ale opovrhuje, jeho slabostí. Chce muže silného, utíká se pak do fantazií. Důsledkem je, že se muži neodevzdá. Jestli tito dva namíří svou sílu proti sobě, srší jiskry. Pokud ale svou sílu vzájemně spojí, Eros nesmírným způsobem vzroste. Když tato síla, přichází k muži skrze ženu, jeho strach i jeho fascinace jsou pochopitelné. Dokáže-li se v ní poznat, bude k němu skrze ní proudit obrovská energie a nakonec bude fascinován i sám sebou. Žena zase musí v sobě opustit všechna klišé a normy, aby v sobě tuto sílu přijala a nalezla pro ní konstruktivní a tvůrčí kanály, aby se pak dokázala muži odevzdat. V patriarchálním světě je muž značně znejistěn ve své „mužnosti“, když si žena je vědoma své síly (pokud jí použije, zůstane stejně jako Lilit osamělá a vyobcována). Při této konstelaci se je třeba naučit, že síla a odevzdanost, harmonie a agrese, mohou existovat vedle sebe („nejen–nýbrž i“).
Černá Luna v Býku
Podstatou dynamiky této Lilit je smyslnost, naplnění a požitek jako vůdčí životní princip a (nebo) jeho absolutní odmítání. Na jedné straně je člověk zahlcen rozkoší, smyslností, radostmi života, může si jich užít do sytosti. Jsou to chvilky, kdy zapomene na čas a nemyslí na budoucnost. Je přitom důležité, aby mohl kdykoliv odejít. V popředí je tělesný výraz, materiální oběť, požitky jsou stále subtilnější, rafinovanější. Zdráhá se sledovat vyšší cíle, stát se uvědomělým. Užívá si na úkor své duše („buď–anebo“). Na druhé straně – naprosté odmítání požitků a smyslností, asketický způsob života, sexualita je radikálně odmítána, do popředí jde „vyšší duchovno“ a spiritualita. U některých lidí s touto konstelací se tyto dva extrémy střídají. Silné napětí mezi oběma světy je ztělesněním „nutné oběti“, bez které neexistuje přístup k transcedenci. Východiskem je uvědomit si, že ve zdravém a milovaném těle sídlí zdravý duch, věnovat se tvořivým spirituálním oblastem a s vděčností si užívat smyslnost a sexualitu („nejen–nýbrž i“).
Černá Luna v Blížencích
Oblast pocitů je potlačena, rozpitvána, racionalizována, poznamenána chladným intelektem a cynizmem. Člověk díky svému intelektu ví, kdo je a jaké množství pocitů v sobě má, nic však při tom necítí, „stojí vedle sebe“, jeho intelekt se stává jeho démonem. V patriarchálním systému rozum dominuje nad „ženskými hodnotami“. Lidé s touto konstelací mají neuvěřitelnou intuici a pocitovost, neuvěřitelné sny, používají je ale spíše mimochodem, neumí je přijmout, důvěřovat jim, odmítají je v sobě. Slovní bohatství a intelektuální zručnost se tady stává modlou. Vyhledávají intelektuální obraz nepřítele. Tento člověk intelektuál/-ka obvykle najde partnera vroucích citů. Navzájem se pak ti dva ponižují. Čím je jeden racionálnější, tím iracionálnější je ten druhý („buď–anebo“). Jeden druhého „intelektuálně usměrňuje“, druhý zase zcela iracionálně předvádí srdcervoucí scény, plné pláče či smíchu. Intelektuál zůstává chladný a analyzuje partnerovu bolest, cynicky jí komentuje. Je přitom naprosto v obraze a ví že „emotivní – iracionální“ partner k němu patří, že zrcadlí jeho vlastní vnitřek, vůbec nic však necítí. Chladně pozoruje svůj obraz naproti, fascinovaně a nezúčastněně zároveň. Tito lidé můžou vést nevázaný život, lámat protějškům srdce, pořád cynicky rozpitvávají svět. Mluvení a mlčení se tady stávají zbraní. Druhý je eliminován buď přívalem slov nebo hradbou mlčení. Mostem tady bývá psaní nebo hudba. Je třeba si tady uvědomit, že i intelektuál má v sobě v hloubce onu emocionální intuitivní iracionalitu, a že jí potkává a zrcadlí prostřednictvím partnera („nejen–nýbrž i“).
Černá Luna v Raku
Při této konstelaci se objevuje pohlcující matka. Lilit se setkává s Lunou, navazují spojení. Na jedné straně dobrá matka – na druhé straně strašlivá matka. Jsou všudy-přítomné. Častá tady je trvalá kontrola a vedení nadmíru starostlivou matkou. „Dítě“ je přepečlivě zaopatřeno, nemá ale svobodu („buď–anebo“). Za každý krůček ke svobodě se platí vysoké výkupné, láska je zneužívána k manipulaci. Pokud přece jen maminku opustí, nastupuje pocit obrovské viny. Matku tento člověk nenávidí, zároveň jí stále hledá. Muž s touto konstelací hledá v ženě matku. Jeden den jí miluje, velebí, nosí na rukách, druhý den nenávidí a napadá pro pocit spoutanosti a nesvobody. Jako východisko si někdy zvolí ženu – děvčátko, přičemž získává „dítě“, pak ale začíná týž boj s tchýní. Tito lidé se neustále na matku stěžují, stavějí se do role obětního beránka. Odmítají však dospět a převzít zodpovědnost. Žena s touto konstelací má tendence stát se Velkou Matkou, pohlcuje své vlastní děti a ovládá je natolik, že brání rozvoji jejich osobností. Nesnáší konkurenci. Zůstává po celý život dívkou, nikdy nedospěje, bud „rdousí“ své děti, nebo pokud je nemá zardousí své „duševní děti“ – svou kreativitu a tvořivost. V extrémním případě může být mateřství kvůli nenávisti k vlastní matce odmítnuto. Muž i žena hledají v partnerovi maminku, dávají svému partnerovi často nevědomě svolení, aby s nimi jednal jako s malým děckem, odmítají se stát dospělými, vztahy bývají poznamenány značnou závislostí. Úkolem tady je převzít zodpovědnost za svá rozhodnutí, dospět, akceptovat Lunární principy ve spolupráci s Lilit a dostat se tak do kontaktu s nevědomím („nejen–nýbrž i“).
Černá Luna ve Lvu
Tato Lilit vytahuje do popředí dvě říše: denní – patriarchální – ovládanou Sluncem a noční – matrilineární – ovládanou Lunou. Lev doprovází hrdého vládce s požadavkem být něčím mimořádným. Ústředním tématem je sebevyjádření, přičemž jednu stranu představuje totální vydání se, druhou stranu nadměrná zdrženlivost („buď–anebo“). Vyskytují se tady velké zábrany předvést se a spontánně přežívat, strach z blamáže. Slunce musí osvětlit i stíny. Je třeba střetnout se se svou pudovostí, duševně se s ní vypořádat a integrovat ji. Část lidské podstaty se nemůže uskutečnit, pokud Slunce okrádáme o jeho noční stránky. Lidé s touto konstelací se musejí vypořádat s nočními stránkami Slunce, které často prožívají přes svého otce. Otec buď bývá veleben a jeho stinné stránky jsou popírány. Zaslepenost vůči otci pak odpovídá snaze ochránit se před temnotou. Nebo tito lidé okusí nejvíc z temnoty přes svého otce. Existuje tady polarizace – velkolepá matka a strašlivý otec nebo naopak. Muž s touto konstelací může být silně fixován na matku a vybírá si dominantní ženy, zůstává milovaným synem v Matčině říši. Žena zase bývá hrdou královnou a muže, který není schopen rozluštit jí jako hádanku – tvrdě trestá, degraduje ho na ploditele dětí. Otec bývá při této konstelaci obestřen tajemstvím, často není známo, kdo je otcem. Tato žena touží po silném muži, není ovšem ochotna dělit se o vládu, je tady strach z poranění vlastní pýchy, radši proto volí osamělost, z níž jí vytrhuje pouze její syn – muž od kterého očekává, že jí rozluští. Tato žena muže nenechá odejít, drží ho v dosahu své kontroly, poskytuje mu svou vlastní moc, čímž mu nedává šanci ukotvit jí, nakonec proto vždy zakotví sama u sebe. Je třeba se tady vyrovnat s otcovstvím, s mocí takzvaného „mužství“, nebo se vymanit z říše matky královny. Dalším východiskem je najít střed mezi sebevyjádřením a strachem z něho („nejen–nýbrž i“).
Černá Luna v Panně
Při této konstelaci vystupuje do popředí křesťanský hodnotový systém, trestající bůh Jahve vyžaduje absolutní poslušnost. Na jedné straně požadování ctnosti a slušnosti, na druhé straně odmítnutí podřídit se takovým příkazům. Církev zatratila erotiku, udělala z erotiky hřích, ve svých zobrazeních spojovala erotiku se sadizmem a masochizmem, s trestáním. Toto je jedním z problémů této konstelace, rozkoš se připouští jenom pokud současně obsahuje trest („buď–anebo“). Nebo je úplně potlačena. Lidé s touto konstelaci často prohlašují, že sexualitu vůbec nepotřebují, nebo jí nedokážou vnímat bez pocitů viny. I jiné radosti života prožívají jen s pocity viny, mají strach, že by do nich mohl vstoupit ďábel. Setkává se tady problematika „čistá“ versus „poškvrněná“, „panna“ versus „děvka“. Žena s touto konstelací nese břemeno Maří Magdalény. Pokud svou sexualitu rozvine naplno, očekává trest, považuje se za hříšnou. Nechává moc v rukách trestajícího Boha–Otce (v podobě společnosti, manžela, otce…), obklopuje se muži, kteří si jí neváží, ponižují jí, trestají, nebo vyhledává situace, ve kterých je nějakým způsobem potrestána za to, čím se „provinila“. Požadování čistoty a světla ale představuje živnou půdu pro ďábla – pro vztek, který donutí tuto ženu někdy až moc radikálně setřást „mužskou nadvládu“. Partner bývá často hodnocen pohledem vnitřního inkvizitora a žalobce. Muž s touto konstelací vnímá ženu jen ze dvou pohledů, „žena-světice“ a „žena-děvka“. Ta druhá je sice pro tohoto muže fascinující a inspirativní, ale kdo by jí chtěl za partnerku? Role ženy je tady výrazně definována konvenční morálkou. Nikde není ďábel ďábelštější a anděl andělštější než při této konstelaci. Tito lidé i takhle působí navenek – záleží od typu problematiky, kterou řeší. Buď se jedná o mírného sladkého anděla, nebo ďábelsky šarmantního svůdníka. „Panna“ je žena, která nikdy nepatřila žádnému muži, jenom sama sobě. Lilit tím, že utekla, je volná a svobodná, taky patří jen sama sobě. Podle mýtů existovaly kdysi chrámové bohyně, které sloužily jako prostitutky mužům, aby se spojily s Božstvem, samy ale zůstávaly pannami. Z tohoto pohledu je sexualita prostředkem, jak se přiblížit Bohu. Člověk s touto konstelací musí objevit „pannu“ v novém světle, erotika nemusí být tragická, může v ní existovat radost a smích, není už třeba jí z křesťanství odstraňovat, skrze ní se dá k Bohu vrátit. Člověk, který rád žije, se rád obrátí k Bohu („nejen–nýbrž i“).
Černá Luna ve Vahách
Dialog mezi žádostivostí a odpíráním. Životní pocit tvoří dva extrémy – vášnivé nutkání ke splynutí a striktní odmítnutí pustit se do vztahu s TY. Na jedné straně je touha dosáhnout úplnosti prostřednictvím TY, na straně druhé přání potkat v druhém samého sebe. „Chci se v Tobě odrážet, abych viděl/-a, jak jsem fascinující.“ TY se tady stává druhým JÁ, od kterého se očekává všechno. Touha a žádost je tak velká, že vyvolává odpor a odmítání, odstup pak zase posiluje touhu („buď–anebo“). Strach z odmítnutí je tady tak velký, že preventivně se od partnera, který je objektem tak obrovské touhy, utíká. Nejde snést ani pomyšlení na možné odmítnutí, proto je v záloze vždy ještě někdo další, po kom se dá toužit, nebo někdo, kdo naopak zmírá touhou po dotyčném člověku – tomu se ale nejde oddat, jinak by hrozilo, že touha zmizí… atd. V tomto očekávání a neuvěřitelné touze spočívá rozkoš - a současně prázdnota. Touhou člověka s touto konstelací je, aby po něm někdo toužil. Touhu TY potřebuje k tomu, aby mohl milovat sám sebe – svoje tělo, aby mohl prožít svou sexualitu, bez touhy TY je vůči svému tělu bezmocný. Peklem se pak stává vědomí sexuální závislosti na touze TY. Na jedné straně pak stojí žárlivé majetnictví, na straně druhé strach z blízkosti, ze ztráty touhy. Tento člověk je zamilován do touhy. Touha narůstá s zákazy, s tajemstvím. Tato Černá Luna znamená, že TY je pořád tužebně hledáno, nebo je tento člověk sám objektem neutichající touhy. Snaha vyhnout se těmto zkušenostem může vést k trvalému odmítání vášně a sexuality. Vášnivé vztahy se tady střídají s fázemi odříznutosti a osamělosti. Východiskem je nehledat JÁ v TY, ale pochopit JÁ v sobě prostřednictvím TY, akceptovat TY jako část chybějící k dosažení absolutna.
Černá Luna ve Štíru
Symbolika Pluta a symbolika Lilit jsou si velice blízké. Oba bývají spojovány s tabuizací, obětí, stíny a démony. Pluto jako Pán temnoty, je tady, ale neukazuje se. Lilit je Paní temnoty hlavně od spojení se Samaelem, ukazuje se, ale její rozpoznání vyžaduje čas. Lilit je doručitelkou obsahů temné říše, Pluto nařizuje změny a ztělesňuje „Zemři a zroď se.“ „Zemři“ ve smyslu „změň se“ a objev se úplně nový a jiný, tématiku změny určuje Pluto. Při této konstelaci se dostává do popředí tématika rozsudku a „popravčí sekery“. Extrémní potřeba kontroly je podřízena „buď – anebo“, po absolutní kontrole následuje úplné zavržení. Svět smyslné radosti a vášně opět stojí proti duchovnu. „Buď – anebo“ tady vede ke kastraci – člověk tady sexualitu naprosto odmítá, nebo se mu stává jediným prostředkem jak překročit hranice a zbavit se kontroly. Bývá tady silné i další téma: „Buď bude po mém, nebo všechno zničím. A sebe taky, když to bude nutné!“ Pokud člověk s touto konstelací ve fázi změny včas nepochopí symbolické obětování JÁ a opuštění staré identity, může dojít i ke krvavým obětem – sebevraždy, těžké nemoci, nehody... „Zemřít“ v tomto kontextu znamená změnit se. Pokud ke změně nedojde, hrozí přenesení problematiky do tělesné roviny a člověk opravdu zemře, nebo smrt potká jako varování. „Zemři, abys mohl žít“ je tady výstrahou, poučením. K tomu, aby se tento člověk našel, je nutná změna, smrt starého, začátek „nového života“ již v tomto životě. S touto konstelací může člověk narážet na tuto tématiku i u svých blízkých (častá konstelace u partnerů sebevrahů, prožívají příslušné téma v zrcadle). Změna své vlastní identity může být přežívána jako záhuba svého vlastního JÁ. Dále tady najdeme lidi s nesmírnou potřebou kontroly, která se chce vyhnout temnotě – „maluje si svět na růžovo“. I z bolestivé zkušenosti udělá „úžasný zážitek“. To, co způsobuje bolest je okamžitě likvidováno, umrtvováno, negováno. Bolest, smutek a vztek se vůbec nesmí objevit! Všechno jde pochopit díky absolutní „toleranci a lásce“. Válka pak zase probíhá na tělesné úrovni, ve fyzickém těle. Nebo další extrém – člověk, který pořád pranýřuje druhé, protože se neumí vypořádat se svým vlastním stínem. Pomlouvá vše, „co mu nevoní“, vysmívá se tomu, a aby sám takovému chování nepropadl, zůstává ve stínu. „Dokážu se svému stínu postavit, vrhám světlo do svých vlastních propastí“. Touha kdykoliv a kdekoliv odmaskovávat vlastní temnotu. Temnota nesmí existovat! A ve mně? Vše musí co nejrychleji „zesvětlat“, včetně mně samotného. Tady je nutné zjistit, který vnitřní démon tohoto člověka k tomuto konání vede. Tématika smrti jako změny znamená i oběť. Dalším tématem je obětování sexuality, pohlavních funkcí, různé poruchy a zdravotní problémy související s rozmnožováním. Místo své vnitřní změny tento člověk obětuje své pohlavní orgány. Cílem je pak nalézt své potvrzení tam, kde se nachází největší rána, prostřednictvím transpersonálního přežívání sexuality. Lilit tady ukazuje svět extrémů. Vybavuje člověka tendencí neustále přitahovat extrémní situace. Odráží dialog života a smrti. Centrálním životním úkolem se stává: „Zemři, abys mohl žít“, jinak jsi „NE živý ani NE mrtvý“. Tato konstelace, pokud je pochopena, je obrovskou šancí na ŽIVOT, zpřístupňuje nevědomí, vnitřní bohatství, takový člověk se stává iniciátorem, opravdu ŽIJE. Nepochopena vede k pouhému vegetování, existenci mezi životem a smrtí, přežívání bez ŽIVOTA.
Černá Luna ve Střelci
Symbolika Střelce (kentaur s lukem a šípem v ruce, spodní část těla je zvířecí a svědčí o divoké pudové stránce, horní část těla s lukem a šípem směřuje k vyššímu) znamená nalézt spojení mezi divokou pudovou stránkou a vyššími sférami. Při tomto postavení Lilit panuje mezi těmito dvěma světy napětí. Nestřídmost, pohodlnost, lenost, a požitky se buď stávají „modlou“, nebo jsou totálně popírány. Člověk svádí neustálý boj s nízkostí, aby dosáhl výšek, usiluje o čest a slávu. Sexualita se tady stává bojištěm, v němž v se odehrává boj mezi nižším a vyšším. Extází a askezí („buď–anebo“). Hledá se spojovací oblouk. Muž s tímto postavením často hledá velmi pudovou ženu, dnes s ní splyne a zítra jí trestá. Nebo naopak hledá ženy s velmi slabými pudovými instinkty, které mu poskytnou záruku, že se neprobudí jeho „zvířecí tělo“ a on se nesníží k něčemu tak podlému jako je naplňování svých pudů, myslí si, že se tím přiblíží ke svatosti. Žena s touto konstelací se může chovat jako velekněžka, která občas potřebuje k nasycení otroka z masa a kostí. Často tady dochází ke spojení „spirituálního-vyššího“ partnera na jedné straně s partnerem „materiálním-nízkým“ na straně druhé. Spirituální partner klade velký důraz na náboženství, víru, světonázor, důstojnost, materiální partner je popírá. Tato problematika se může odrážet i u rodičů, často právě rodiče člověka s touto konstelací pocházejí z různých sfér a dotyčný pak skrze rodiče řeší symbolické spojování „nízkého a vyššího“. Závojem této Černé Luny je pokrytectví. Mystikům, kteří nechtějí nic vědět o světě, zůstává skryto to podstatné, stejně jako světákům, které nezajímají tajemství duchovna. Pokud tento člověk „odloží luk“, šíp zasáhne. A díky svému vědomí může šíp sledovat k výškám a přesto současně zůstat tady „dole“ („nejen–nýbrž i“).
Černá Luna v Kozorohu
Ústředním tématem je tady téma obětního beránka a zrady. Od Saturnu lze jen těžko oddělit slovo „vina“. Přísnost, pravidla, morálka, soudnost, ortel, zákon, odpovědnost, vyhnanství, osamělost a vina – toto vše jsou obsahy Saturna. Lilit v Kozorohu je plná těchto obsahů. Člověk s touto Černou Lunou zvykne nést již od dětství tajemství, které je pro něj zátěží.Toto dítě je zasvěcováno do věcí, s nimiž se jen těžko může vyrovnat, většinou dělá důvěrníka nějakému dospělému, tajemství nesmí za žádnou cenu prozradit, nesmí tohoto svého dospělého „přítele“ zradit. V oblastech, ve kterých jsme museli předčasně dospět, zůstáváme navždy dítětem, protože přirozený proces zrání je tady nahrazen naučeným chováním. Na důvěryhodném člověku zůstává zátěž tajemství, důsledkem je pak tabuizace vlastní důvěry. Tento člověk může jakékoliv osobní sdělení považovat za zradu, jakákoliv indiskrétnost se ho pak bytostně dotýká. Existuje tady touha být důvěrníkem nebo nositelem tajemství. A opět dva extrémy, jak je u Lilit zvykem. Na jedné straně člověk, který dělá tajemství úplně ze všeho, včetně přirozených věcí a dějů. Okolí, kterému tento člověk projeví důvěru je „zasvěceno“. Pouhou zmínku o sobě pak dotyčný prožívá jako absolutní porušení důvěry. Druhým extrémem je člověk, který ze strachu, aby ho nikdo nezradil, o sobě prozradí absolutně všechno, přestává tak být tajemstvím pro kohokoliv. Své okolí tak přetěžuje, že nutně bývá pravidelně zrazován. I zrada ale může být součástí nejvyššího plánu (stejně jako to bylo třeba u Jidáše), zradou se věci „dávají do pohybu“, prostor se čistí. Je velice bolestné být zrazen, a ještě bolestnější je zradit. Strach, nedůvěra a osamělost doprovázejí člověka zrazeného, i toho kdo zradil. Poznání důvodů zrady vede k odpuštění sobě i druhým. Dalším tématem této konstelace je perfekcionizmus. Střídají se fáze nadlidských perfektních výkonů a depresí z vlastní nedokonalosti. Saturn symbolizuje odpovědnost, práci, těžkosti a strach ze ztráty moci. Lilit naopak . Strach? Né, Lilit riskovala, vzepřela se, iniciovala, důrazně protestovala. Z tohoto pohledu stojí obsahy Lilit a Saturna proti sobě. Právě saturnské obsahy – potřeba jistoty, strach z pomíjivosti, nám brání prožívat obsahy Lilit. Saturn si svého „bytí“ neužívá, nežije jen přežívá. Lilit nám nařizuje ŽÍT, užívat si život naplno, ukazuje nám, že jsme pomíjiví, smrtelní, že život si nesmíme nechat utéct.
Černá Luna ve Vodnáři
Vodnář/Uran má tendence směřovat „vzhůru“ a vzdalovat se tak všemu „nízkému“. Hlavním tématem této konstelace je chlad. Podle mýtů existuje ledová říše hluboko pod pekelnými plameny, je Devátým okruhem pekla, který sestává pouze z ledu. Nenajdeme zde žádný oheň, žádné vášně. Je tady psychický domov strachu a děsu, který nás nutí až k tomu, že se tváříme jako mrtví – naprosto chladní, studení jako led, ztuhlí. Již není ani hněv, ani smutek, ani bolest. Je pouze chlad. V Devátém okruhu pekla je duše jako mrtvá. Chlad umožňuje odstup a nedotknutelnost, krutost vůči tomu, kdo chce přistoupit, vůči TY. Každý člověk část této dimenze duše v sobě má, ale pro člověka s Černou Lunou ve Vodnáři se stává ústředním tématem. Dvojice se hádá. Ona pláče, křičí, prosí, snaží se přiblížit. On se distancuje, mlčí, utíká, je cynický. Čím víc se ona rozpálí, tím větší je u něho chlad. Ona mu vyčítá, že je chladný, že neumí jít do hloubky, neuvědomuje si ale, že on je už hlouběji než ona, chlad je hlouběji než vášně a oheň. Navíc oba neví, že jsou si vzájemně tak blízko, jsou těsně vedle sebe. (Role on/ona můžou být samozřejmě vyměněny). Jeden partner vždy pod kontrolou, s potlačovanými city, racionální, obalen vrstvou ledu, druhý partner vždy emocionální, iracionální, poháněn pocity, srdcem. On znevažuje její city, ona zase jeho chlad. Každý z nich vyžaduje uznání své bídy, svého pekla, konečně jsou spolu, pohled každého z nich je ale odlišný, vidí toho druhého svým pokrouceným okem. Jde tady ale o smíření. „Vše co existuje, je dobré, protože to je.“ Na jedné straně je třeba se smířit s chladem – chlad není zlý, není ani nedostatkem citů, je to jen jiný postoj, ochrana. Srdce, které zmrazíme, nekrvácí. U některých lidí je rána tak velká, že se nemůžou vyrovnat s možností rozmražení, s možností dalšího krvácení. Bojí se, že by to nepřežili. Na druhé straně – oheň a vášeň jsou taky okruhem pekla, utrpením, formou reakce na ublížení, peklem o stupínek výš. Pokud je chlad asociován s povyšováním, stává se prokletím, nejde pochopit, není cesty zpátky („buď–anebo“). Lidé s touto Černou Lunou řeší ve svém životě buď svůj vlastní chlad, nebo na chlad narážejí u svého partnera. Jsou ale i tací, kteří mají v sobě obě tyto problematiky. Muži s touto Černou Lunou mají rádi ženy „vyčnívající z řady“, jakmile ale poznají jejich sílu, schovají se za svůj ochranný „ledový“ štít nebo utečou. Vzhledem k povaze Uranu je při této konstelaci i obrovská tendence bouřit se. Požadavek svobody spolu s velkou kreativitou a touhou po originalitě sehrávají svou důležitou roli. Pokud se v člověku dokáže Uran a Lilit spojit, může sestoupit z „výšky“ a zachytit hloubky („nejen–nýbrž i“), a pak mu narostou křídla.
Černá Luna v Rybách
Hlavním tématem je hloubka a vzestup, hloubka ve směru kvality a duševního rozměru, obrovská touha po splynutí, touha naleznout svou duši prostřednictvím „TY“. Muž s touto konstelací nosí obraz své zachránkyně hluboko v sobě, hledá jej a vidí v každé ženě, které se dotkne. A přece si není jistý tím co hledá, jeho zachránkyně patří snu, který si nepamatuje. Symboliku Neptuna (vládce Ryb) spojujeme se sny, zapomenutý sen odmítá sloužit Egu, vede k hledání, k rozvíjení přístupu k nevědomí. Přístup ke světu snů a obrazů je tady nesmírný, velká fantazie, často i telepatické schopnosti. A zase jako protipól – strach z fantazie a snů může vést k jejich naprostému popírání, odmítání. Jen co se objeví, okamžitě jsou „zapomenuty“. Tito lidé okamžitě zapomenou vše – co se jim nehodí do jejich obrazu světa, vše – co by ho mohlo zpochybnit. Pravda o nich samotných k nim vůbec nepronikne, okamžitě jí zapomenou. Zapomínání představuje ochranu, vše nepříjemné je zakryto závojem. Pravda pak přichází prostřednictvím partnera. Vnímání fantazií a snů se tady stává bolestným, doprovázeno strachem, zklamáním, nejistotou. Buď je člověku odepřeno, nebo ho on odpírá ostatním. Jako kompenzaci si tento člověk pořídí „hroší kůži“ a svět nepochopitelných jevů popírá a potlačuje, obvykle potká partnera, který uznání těchto jevů požaduje. Žena s tímto postavením může mít prorocké schopnosti. Muž s touto konstelací takové ženy vyhledává. K odkrytí poselství obrazů je potřebný pohled do vlastního nitra, ponoření do hloubky, Toto vždy plní jeden z partnerů. Tato Černá Luna podporuje touhu po harmonii. Za každou cenu. Zapomenout na mrzutosti lze i s pomocí alkoholu, léků a podobně, rozpouštějí i pocity odloučenosti. Sexualita může být znehodnocena, potlačena, obětována, sexuální impulzy okamžitě zapomínány. Je příliš ožehavá, aby mohla vystoupit na denní světlo. Svůdnost a vlastní vábení se zastírá závojem. Hlavně nepřebírat odpovědnost za svádění a flirt. Své vlastní vábení tento člověk nevnímá, s údivem pak zjišťuje, že někdo jiný zachytil jeho signál a odvážil se přiblížit. Odpovědnost ale nese ten druhý, i odpovědnost za to, že se rozbije o skály. Vyskytují se tady 2 extrémy – člověk naprosto podléhající své fantazii a snům na straně jedné a fanatik pravdy zcela popírající cokoliv fantazijního na straně druhé. Oba potkávají ve svém partnerovi svůj opak, své zrcadlo. Iluze a fantazie mohou při této konstelaci buď pomáhat, nebo slouží jako sebeklam. Bytí a zdání náhle splyne. Hrozí pomatenost, chaos. Východiskem je akceptovat hloubky i výšky, „vzpomenout“ si na své sny a nezapomenout pravdu o sobě samotném, najít jí v TY.
Rozsudek nebo Cesta?
Lilit v horoskopu na nás může působit jako rozsudek. Když vynášíme rozsudek, soudíme a když soudíme – musíme nejdřív zjišťovat, pátrat, vědět o co jde, kde je problém, dojít k poznání, abychom pak mohli soudit. A jsou dvě možnosti jak uchopit symboliku Lilit v nativním osobním horoskopu – buď nic nepochopíme a přijímáme pak Lilit jen jako rozsudek (rozsudek Boha, nebo Osudu, nebo svůj vlastní, nebo jako karmu atd.), potom je pro nás Lilit prokletím, naplno se podřídíme rozhodnutí – rozsudku, snášíme a odpykáváme si svůj „trest“ – „vždyť to mám v horoskopu, nemůžu být jiný/-á“.
Nebo je tady druhá možnost...
Poznáme a pochopíme sami sebe, spatříme svoje zrcadlo v TY, pochopíme svoje stíny a dosáhneme tak poznání, Vědění, jednoty se sebou samým, s Universem, s Bohem i s partnerem, který pouze odráží to, co skrýváme, před čím utíkáme, co jsme ze sebe vyhnali, popřeli a vymazali ze svého života, co v nás vzbuzuje né strach ale přímo hrůzu. Poznáme svoje hrůzy a přijmeme je. Lilit se pak stává iniciací, splnila svůj úkol, vrací se domů do ráje, z kterého utekla, byla vyhnána. Je akceptována a milována a současně volná a rovnocenná. Toto je skutečný význam a symbolika Lilit v horoskopu.
Černá Luna ve znamení Berana
Při této konstelaci si žena je vědoma své síly, jedná se o ženu „královnu“. Muži se vzpírá. Muž s touto konstelací hledá dominantní a sebevědomou ženu, která dává najevo i svojí žádost, která je pro něj výzvou, ale současně v něm spouští strach, že „nebude stačit“. V důsledku strachu pak snižuje ženinu hodnotu buď ponižováním, nebo tím, že jí odmítá, často přes sexualitu – „zabiju tě tím, že tě nechám být“. Odmítání se projevuje nejčastěji v poruchách erekce a potence, muž provádí svou vlastní kastraci. V ženě vyhledává ten Lilitin aspekt, který odmítá podléhat, odevzdat se. Tímto způsobem se udržuje trvalý boj. Na jedné straně se muž chce vyhnout boji s „královnou“, na straně druhé odmítá být jejím „zachráncem“. Žena – „královna“ má strach odevzdat se, strach ze smrti (i strach z „malé smrti“). I když ten strach překoná, její celkový způsob bytí a její síla připadají muži natolik hrozivé, že nedokáže vnímat její vstřícnost. Muž nezná žádný příklad, kdy se síla spojuje s odevzdaností. Žena s touto konstelací pak jako východisko volí sebeponižování – svou sílu dává do služeb muže. Hluboko ve svém nitru jím ale opovrhuje, jeho slabostí. Chce muže silného, utíká se pak do fantazií. Důsledkem je, že se muži neodevzdá. Jestli tito dva namíří svou sílu proti sobě, srší jiskry. Pokud ale svou sílu vzájemně spojí, Eros nesmírným způsobem vzroste. Když tato síla, přichází k muži skrze ženu, jeho strach i jeho fascinace jsou pochopitelné. Dokáže-li se v ní poznat, bude k němu skrze ní proudit obrovská energie a nakonec bude fascinován i sám sebou. Žena zase musí v sobě opustit všechna klišé a normy, aby v sobě tuto sílu přijala a nalezla pro ní konstruktivní a tvůrčí kanály, aby se pak dokázala muži odevzdat. V patriarchálním světě je muž značně znejistěn ve své „mužnosti“, když si žena je vědoma své síly (pokud jí použije, zůstane stejně jako Lilit osamělá a vyobcována). Při této konstelaci se je třeba naučit, že síla a odevzdanost, harmonie a agrese, mohou existovat vedle sebe („nejen–nýbrž i“).
Černá Luna v Býku
Podstatou dynamiky této Lilit je smyslnost, naplnění a požitek jako vůdčí životní princip a (nebo) jeho absolutní odmítání. Na jedné straně je člověk zahlcen rozkoší, smyslností, radostmi života, může si jich užít do sytosti. Jsou to chvilky, kdy zapomene na čas a nemyslí na budoucnost. Je přitom důležité, aby mohl kdykoliv odejít. V popředí je tělesný výraz, materiální oběť, požitky jsou stále subtilnější, rafinovanější. Zdráhá se sledovat vyšší cíle, stát se uvědomělým. Užívá si na úkor své duše („buď–anebo“). Na druhé straně – naprosté odmítání požitků a smyslností, asketický způsob života, sexualita je radikálně odmítána, do popředí jde „vyšší duchovno“ a spiritualita. U některých lidí s touto konstelací se tyto dva extrémy střídají. Silné napětí mezi oběma světy je ztělesněním „nutné oběti“, bez které neexistuje přístup k transcedenci. Východiskem je uvědomit si, že ve zdravém a milovaném těle sídlí zdravý duch, věnovat se tvořivým spirituálním oblastem a s vděčností si užívat smyslnost a sexualitu („nejen–nýbrž i“).
Černá Luna v Blížencích
Oblast pocitů je potlačena, rozpitvána, racionalizována, poznamenána chladným intelektem a cynizmem. Člověk díky svému intelektu ví, kdo je a jaké množství pocitů v sobě má, nic však při tom necítí, „stojí vedle sebe“, jeho intelekt se stává jeho démonem. V patriarchálním systému rozum dominuje nad „ženskými hodnotami“. Lidé s touto konstelací mají neuvěřitelnou intuici a pocitovost, neuvěřitelné sny, používají je ale spíše mimochodem, neumí je přijmout, důvěřovat jim, odmítají je v sobě. Slovní bohatství a intelektuální zručnost se tady stává modlou. Vyhledávají intelektuální obraz nepřítele. Tento člověk intelektuál/-ka obvykle najde partnera vroucích citů. Navzájem se pak ti dva ponižují. Čím je jeden racionálnější, tím iracionálnější je ten druhý („buď–anebo“). Jeden druhého „intelektuálně usměrňuje“, druhý zase zcela iracionálně předvádí srdcervoucí scény, plné pláče či smíchu. Intelektuál zůstává chladný a analyzuje partnerovu bolest, cynicky jí komentuje. Je přitom naprosto v obraze a ví že „emotivní – iracionální“ partner k němu patří, že zrcadlí jeho vlastní vnitřek, vůbec nic však necítí. Chladně pozoruje svůj obraz naproti, fascinovaně a nezúčastněně zároveň. Tito lidé můžou vést nevázaný život, lámat protějškům srdce, pořád cynicky rozpitvávají svět. Mluvení a mlčení se tady stávají zbraní. Druhý je eliminován buď přívalem slov nebo hradbou mlčení. Mostem tady bývá psaní nebo hudba. Je třeba si tady uvědomit, že i intelektuál má v sobě v hloubce onu emocionální intuitivní iracionalitu, a že jí potkává a zrcadlí prostřednictvím partnera („nejen–nýbrž i“).
Černá Luna v Raku
Při této konstelaci se objevuje pohlcující matka. Lilit se setkává s Lunou, navazují spojení. Na jedné straně dobrá matka – na druhé straně strašlivá matka. Jsou všudy-přítomné. Častá tady je trvalá kontrola a vedení nadmíru starostlivou matkou. „Dítě“ je přepečlivě zaopatřeno, nemá ale svobodu („buď–anebo“). Za každý krůček ke svobodě se platí vysoké výkupné, láska je zneužívána k manipulaci. Pokud přece jen maminku opustí, nastupuje pocit obrovské viny. Matku tento člověk nenávidí, zároveň jí stále hledá. Muž s touto konstelací hledá v ženě matku. Jeden den jí miluje, velebí, nosí na rukách, druhý den nenávidí a napadá pro pocit spoutanosti a nesvobody. Jako východisko si někdy zvolí ženu – děvčátko, přičemž získává „dítě“, pak ale začíná týž boj s tchýní. Tito lidé se neustále na matku stěžují, stavějí se do role obětního beránka. Odmítají však dospět a převzít zodpovědnost. Žena s touto konstelací má tendence stát se Velkou Matkou, pohlcuje své vlastní děti a ovládá je natolik, že brání rozvoji jejich osobností. Nesnáší konkurenci. Zůstává po celý život dívkou, nikdy nedospěje, bud „rdousí“ své děti, nebo pokud je nemá zardousí své „duševní děti“ – svou kreativitu a tvořivost. V extrémním případě může být mateřství kvůli nenávisti k vlastní matce odmítnuto. Muž i žena hledají v partnerovi maminku, dávají svému partnerovi často nevědomě svolení, aby s nimi jednal jako s malým děckem, odmítají se stát dospělými, vztahy bývají poznamenány značnou závislostí. Úkolem tady je převzít zodpovědnost za svá rozhodnutí, dospět, akceptovat Lunární principy ve spolupráci s Lilit a dostat se tak do kontaktu s nevědomím („nejen–nýbrž i“).
Černá Luna ve Lvu
Tato Lilit vytahuje do popředí dvě říše: denní – patriarchální – ovládanou Sluncem a noční – matrilineární – ovládanou Lunou. Lev doprovází hrdého vládce s požadavkem být něčím mimořádným. Ústředním tématem je sebevyjádření, přičemž jednu stranu představuje totální vydání se, druhou stranu nadměrná zdrženlivost („buď–anebo“). Vyskytují se tady velké zábrany předvést se a spontánně přežívat, strach z blamáže. Slunce musí osvětlit i stíny. Je třeba střetnout se se svou pudovostí, duševně se s ní vypořádat a integrovat ji. Část lidské podstaty se nemůže uskutečnit, pokud Slunce okrádáme o jeho noční stránky. Lidé s touto konstelací se musejí vypořádat s nočními stránkami Slunce, které často prožívají přes svého otce. Otec buď bývá veleben a jeho stinné stránky jsou popírány. Zaslepenost vůči otci pak odpovídá snaze ochránit se před temnotou. Nebo tito lidé okusí nejvíc z temnoty přes svého otce. Existuje tady polarizace – velkolepá matka a strašlivý otec nebo naopak. Muž s touto konstelací může být silně fixován na matku a vybírá si dominantní ženy, zůstává milovaným synem v Matčině říši. Žena zase bývá hrdou královnou a muže, který není schopen rozluštit jí jako hádanku – tvrdě trestá, degraduje ho na ploditele dětí. Otec bývá při této konstelaci obestřen tajemstvím, často není známo, kdo je otcem. Tato žena touží po silném muži, není ovšem ochotna dělit se o vládu, je tady strach z poranění vlastní pýchy, radši proto volí osamělost, z níž jí vytrhuje pouze její syn – muž od kterého očekává, že jí rozluští. Tato žena muže nenechá odejít, drží ho v dosahu své kontroly, poskytuje mu svou vlastní moc, čímž mu nedává šanci ukotvit jí, nakonec proto vždy zakotví sama u sebe. Je třeba se tady vyrovnat s otcovstvím, s mocí takzvaného „mužství“, nebo se vymanit z říše matky královny. Dalším východiskem je najít střed mezi sebevyjádřením a strachem z něho („nejen–nýbrž i“).
Černá Luna v Panně
Při této konstelaci vystupuje do popředí křesťanský hodnotový systém, trestající bůh Jahve vyžaduje absolutní poslušnost. Na jedné straně požadování ctnosti a slušnosti, na druhé straně odmítnutí podřídit se takovým příkazům. Církev zatratila erotiku, udělala z erotiky hřích, ve svých zobrazeních spojovala erotiku se sadizmem a masochizmem, s trestáním. Toto je jedním z problémů této konstelace, rozkoš se připouští jenom pokud současně obsahuje trest („buď–anebo“). Nebo je úplně potlačena. Lidé s touto konstelaci často prohlašují, že sexualitu vůbec nepotřebují, nebo jí nedokážou vnímat bez pocitů viny. I jiné radosti života prožívají jen s pocity viny, mají strach, že by do nich mohl vstoupit ďábel. Setkává se tady problematika „čistá“ versus „poškvrněná“, „panna“ versus „děvka“. Žena s touto konstelací nese břemeno Maří Magdalény. Pokud svou sexualitu rozvine naplno, očekává trest, považuje se za hříšnou. Nechává moc v rukách trestajícího Boha–Otce (v podobě společnosti, manžela, otce…), obklopuje se muži, kteří si jí neváží, ponižují jí, trestají, nebo vyhledává situace, ve kterých je nějakým způsobem potrestána za to, čím se „provinila“. Požadování čistoty a světla ale představuje živnou půdu pro ďábla – pro vztek, který donutí tuto ženu někdy až moc radikálně setřást „mužskou nadvládu“. Partner bývá často hodnocen pohledem vnitřního inkvizitora a žalobce. Muž s touto konstelací vnímá ženu jen ze dvou pohledů, „žena-světice“ a „žena-děvka“. Ta druhá je sice pro tohoto muže fascinující a inspirativní, ale kdo by jí chtěl za partnerku? Role ženy je tady výrazně definována konvenční morálkou. Nikde není ďábel ďábelštější a anděl andělštější než při této konstelaci. Tito lidé i takhle působí navenek – záleží od typu problematiky, kterou řeší. Buď se jedná o mírného sladkého anděla, nebo ďábelsky šarmantního svůdníka. „Panna“ je žena, která nikdy nepatřila žádnému muži, jenom sama sobě. Lilit tím, že utekla, je volná a svobodná, taky patří jen sama sobě. Podle mýtů existovaly kdysi chrámové bohyně, které sloužily jako prostitutky mužům, aby se spojily s Božstvem, samy ale zůstávaly pannami. Z tohoto pohledu je sexualita prostředkem, jak se přiblížit Bohu. Člověk s touto konstelací musí objevit „pannu“ v novém světle, erotika nemusí být tragická, může v ní existovat radost a smích, není už třeba jí z křesťanství odstraňovat, skrze ní se dá k Bohu vrátit. Člověk, který rád žije, se rád obrátí k Bohu („nejen–nýbrž i“).
Černá Luna ve Vahách
Dialog mezi žádostivostí a odpíráním. Životní pocit tvoří dva extrémy – vášnivé nutkání ke splynutí a striktní odmítnutí pustit se do vztahu s TY. Na jedné straně je touha dosáhnout úplnosti prostřednictvím TY, na straně druhé přání potkat v druhém samého sebe. „Chci se v Tobě odrážet, abych viděl/-a, jak jsem fascinující.“ TY se tady stává druhým JÁ, od kterého se očekává všechno. Touha a žádost je tak velká, že vyvolává odpor a odmítání, odstup pak zase posiluje touhu („buď–anebo“). Strach z odmítnutí je tady tak velký, že preventivně se od partnera, který je objektem tak obrovské touhy, utíká. Nejde snést ani pomyšlení na možné odmítnutí, proto je v záloze vždy ještě někdo další, po kom se dá toužit, nebo někdo, kdo naopak zmírá touhou po dotyčném člověku – tomu se ale nejde oddat, jinak by hrozilo, že touha zmizí… atd. V tomto očekávání a neuvěřitelné touze spočívá rozkoš - a současně prázdnota. Touhou člověka s touto konstelací je, aby po něm někdo toužil. Touhu TY potřebuje k tomu, aby mohl milovat sám sebe – svoje tělo, aby mohl prožít svou sexualitu, bez touhy TY je vůči svému tělu bezmocný. Peklem se pak stává vědomí sexuální závislosti na touze TY. Na jedné straně pak stojí žárlivé majetnictví, na straně druhé strach z blízkosti, ze ztráty touhy. Tento člověk je zamilován do touhy. Touha narůstá s zákazy, s tajemstvím. Tato Černá Luna znamená, že TY je pořád tužebně hledáno, nebo je tento člověk sám objektem neutichající touhy. Snaha vyhnout se těmto zkušenostem může vést k trvalému odmítání vášně a sexuality. Vášnivé vztahy se tady střídají s fázemi odříznutosti a osamělosti. Východiskem je nehledat JÁ v TY, ale pochopit JÁ v sobě prostřednictvím TY, akceptovat TY jako část chybějící k dosažení absolutna.
Černá Luna ve Štíru
Symbolika Pluta a symbolika Lilit jsou si velice blízké. Oba bývají spojovány s tabuizací, obětí, stíny a démony. Pluto jako Pán temnoty, je tady, ale neukazuje se. Lilit je Paní temnoty hlavně od spojení se Samaelem, ukazuje se, ale její rozpoznání vyžaduje čas. Lilit je doručitelkou obsahů temné říše, Pluto nařizuje změny a ztělesňuje „Zemři a zroď se.“ „Zemři“ ve smyslu „změň se“ a objev se úplně nový a jiný, tématiku změny určuje Pluto. Při této konstelaci se dostává do popředí tématika rozsudku a „popravčí sekery“. Extrémní potřeba kontroly je podřízena „buď – anebo“, po absolutní kontrole následuje úplné zavržení. Svět smyslné radosti a vášně opět stojí proti duchovnu. „Buď – anebo“ tady vede ke kastraci – člověk tady sexualitu naprosto odmítá, nebo se mu stává jediným prostředkem jak překročit hranice a zbavit se kontroly. Bývá tady silné i další téma: „Buď bude po mém, nebo všechno zničím. A sebe taky, když to bude nutné!“ Pokud člověk s touto konstelací ve fázi změny včas nepochopí symbolické obětování JÁ a opuštění staré identity, může dojít i ke krvavým obětem – sebevraždy, těžké nemoci, nehody... „Zemřít“ v tomto kontextu znamená změnit se. Pokud ke změně nedojde, hrozí přenesení problematiky do tělesné roviny a člověk opravdu zemře, nebo smrt potká jako varování. „Zemři, abys mohl žít“ je tady výstrahou, poučením. K tomu, aby se tento člověk našel, je nutná změna, smrt starého, začátek „nového života“ již v tomto životě. S touto konstelací může člověk narážet na tuto tématiku i u svých blízkých (častá konstelace u partnerů sebevrahů, prožívají příslušné téma v zrcadle). Změna své vlastní identity může být přežívána jako záhuba svého vlastního JÁ. Dále tady najdeme lidi s nesmírnou potřebou kontroly, která se chce vyhnout temnotě – „maluje si svět na růžovo“. I z bolestivé zkušenosti udělá „úžasný zážitek“. To, co způsobuje bolest je okamžitě likvidováno, umrtvováno, negováno. Bolest, smutek a vztek se vůbec nesmí objevit! Všechno jde pochopit díky absolutní „toleranci a lásce“. Válka pak zase probíhá na tělesné úrovni, ve fyzickém těle. Nebo další extrém – člověk, který pořád pranýřuje druhé, protože se neumí vypořádat se svým vlastním stínem. Pomlouvá vše, „co mu nevoní“, vysmívá se tomu, a aby sám takovému chování nepropadl, zůstává ve stínu. „Dokážu se svému stínu postavit, vrhám světlo do svých vlastních propastí“. Touha kdykoliv a kdekoliv odmaskovávat vlastní temnotu. Temnota nesmí existovat! A ve mně? Vše musí co nejrychleji „zesvětlat“, včetně mně samotného. Tady je nutné zjistit, který vnitřní démon tohoto člověka k tomuto konání vede. Tématika smrti jako změny znamená i oběť. Dalším tématem je obětování sexuality, pohlavních funkcí, různé poruchy a zdravotní problémy související s rozmnožováním. Místo své vnitřní změny tento člověk obětuje své pohlavní orgány. Cílem je pak nalézt své potvrzení tam, kde se nachází největší rána, prostřednictvím transpersonálního přežívání sexuality. Lilit tady ukazuje svět extrémů. Vybavuje člověka tendencí neustále přitahovat extrémní situace. Odráží dialog života a smrti. Centrálním životním úkolem se stává: „Zemři, abys mohl žít“, jinak jsi „NE živý ani NE mrtvý“. Tato konstelace, pokud je pochopena, je obrovskou šancí na ŽIVOT, zpřístupňuje nevědomí, vnitřní bohatství, takový člověk se stává iniciátorem, opravdu ŽIJE. Nepochopena vede k pouhému vegetování, existenci mezi životem a smrtí, přežívání bez ŽIVOTA.
Černá Luna ve Střelci
Symbolika Střelce (kentaur s lukem a šípem v ruce, spodní část těla je zvířecí a svědčí o divoké pudové stránce, horní část těla s lukem a šípem směřuje k vyššímu) znamená nalézt spojení mezi divokou pudovou stránkou a vyššími sférami. Při tomto postavení Lilit panuje mezi těmito dvěma světy napětí. Nestřídmost, pohodlnost, lenost, a požitky se buď stávají „modlou“, nebo jsou totálně popírány. Člověk svádí neustálý boj s nízkostí, aby dosáhl výšek, usiluje o čest a slávu. Sexualita se tady stává bojištěm, v němž v se odehrává boj mezi nižším a vyšším. Extází a askezí („buď–anebo“). Hledá se spojovací oblouk. Muž s tímto postavením často hledá velmi pudovou ženu, dnes s ní splyne a zítra jí trestá. Nebo naopak hledá ženy s velmi slabými pudovými instinkty, které mu poskytnou záruku, že se neprobudí jeho „zvířecí tělo“ a on se nesníží k něčemu tak podlému jako je naplňování svých pudů, myslí si, že se tím přiblíží ke svatosti. Žena s touto konstelací se může chovat jako velekněžka, která občas potřebuje k nasycení otroka z masa a kostí. Často tady dochází ke spojení „spirituálního-vyššího“ partnera na jedné straně s partnerem „materiálním-nízkým“ na straně druhé. Spirituální partner klade velký důraz na náboženství, víru, světonázor, důstojnost, materiální partner je popírá. Tato problematika se může odrážet i u rodičů, často právě rodiče člověka s touto konstelací pocházejí z různých sfér a dotyčný pak skrze rodiče řeší symbolické spojování „nízkého a vyššího“. Závojem této Černé Luny je pokrytectví. Mystikům, kteří nechtějí nic vědět o světě, zůstává skryto to podstatné, stejně jako světákům, které nezajímají tajemství duchovna. Pokud tento člověk „odloží luk“, šíp zasáhne. A díky svému vědomí může šíp sledovat k výškám a přesto současně zůstat tady „dole“ („nejen–nýbrž i“).
Černá Luna v Kozorohu
Ústředním tématem je tady téma obětního beránka a zrady. Od Saturnu lze jen těžko oddělit slovo „vina“. Přísnost, pravidla, morálka, soudnost, ortel, zákon, odpovědnost, vyhnanství, osamělost a vina – toto vše jsou obsahy Saturna. Lilit v Kozorohu je plná těchto obsahů. Člověk s touto Černou Lunou zvykne nést již od dětství tajemství, které je pro něj zátěží.Toto dítě je zasvěcováno do věcí, s nimiž se jen těžko může vyrovnat, většinou dělá důvěrníka nějakému dospělému, tajemství nesmí za žádnou cenu prozradit, nesmí tohoto svého dospělého „přítele“ zradit. V oblastech, ve kterých jsme museli předčasně dospět, zůstáváme navždy dítětem, protože přirozený proces zrání je tady nahrazen naučeným chováním. Na důvěryhodném člověku zůstává zátěž tajemství, důsledkem je pak tabuizace vlastní důvěry. Tento člověk může jakékoliv osobní sdělení považovat za zradu, jakákoliv indiskrétnost se ho pak bytostně dotýká. Existuje tady touha být důvěrníkem nebo nositelem tajemství. A opět dva extrémy, jak je u Lilit zvykem. Na jedné straně člověk, který dělá tajemství úplně ze všeho, včetně přirozených věcí a dějů. Okolí, kterému tento člověk projeví důvěru je „zasvěceno“. Pouhou zmínku o sobě pak dotyčný prožívá jako absolutní porušení důvěry. Druhým extrémem je člověk, který ze strachu, aby ho nikdo nezradil, o sobě prozradí absolutně všechno, přestává tak být tajemstvím pro kohokoliv. Své okolí tak přetěžuje, že nutně bývá pravidelně zrazován. I zrada ale může být součástí nejvyššího plánu (stejně jako to bylo třeba u Jidáše), zradou se věci „dávají do pohybu“, prostor se čistí. Je velice bolestné být zrazen, a ještě bolestnější je zradit. Strach, nedůvěra a osamělost doprovázejí člověka zrazeného, i toho kdo zradil. Poznání důvodů zrady vede k odpuštění sobě i druhým. Dalším tématem této konstelace je perfekcionizmus. Střídají se fáze nadlidských perfektních výkonů a depresí z vlastní nedokonalosti. Saturn symbolizuje odpovědnost, práci, těžkosti a strach ze ztráty moci. Lilit naopak . Strach? Né, Lilit riskovala, vzepřela se, iniciovala, důrazně protestovala. Z tohoto pohledu stojí obsahy Lilit a Saturna proti sobě. Právě saturnské obsahy – potřeba jistoty, strach z pomíjivosti, nám brání prožívat obsahy Lilit. Saturn si svého „bytí“ neužívá, nežije jen přežívá. Lilit nám nařizuje ŽÍT, užívat si život naplno, ukazuje nám, že jsme pomíjiví, smrtelní, že život si nesmíme nechat utéct.
Černá Luna ve Vodnáři
Vodnář/Uran má tendence směřovat „vzhůru“ a vzdalovat se tak všemu „nízkému“. Hlavním tématem této konstelace je chlad. Podle mýtů existuje ledová říše hluboko pod pekelnými plameny, je Devátým okruhem pekla, který sestává pouze z ledu. Nenajdeme zde žádný oheň, žádné vášně. Je tady psychický domov strachu a děsu, který nás nutí až k tomu, že se tváříme jako mrtví – naprosto chladní, studení jako led, ztuhlí. Již není ani hněv, ani smutek, ani bolest. Je pouze chlad. V Devátém okruhu pekla je duše jako mrtvá. Chlad umožňuje odstup a nedotknutelnost, krutost vůči tomu, kdo chce přistoupit, vůči TY. Každý člověk část této dimenze duše v sobě má, ale pro člověka s Černou Lunou ve Vodnáři se stává ústředním tématem. Dvojice se hádá. Ona pláče, křičí, prosí, snaží se přiblížit. On se distancuje, mlčí, utíká, je cynický. Čím víc se ona rozpálí, tím větší je u něho chlad. Ona mu vyčítá, že je chladný, že neumí jít do hloubky, neuvědomuje si ale, že on je už hlouběji než ona, chlad je hlouběji než vášně a oheň. Navíc oba neví, že jsou si vzájemně tak blízko, jsou těsně vedle sebe. (Role on/ona můžou být samozřejmě vyměněny). Jeden partner vždy pod kontrolou, s potlačovanými city, racionální, obalen vrstvou ledu, druhý partner vždy emocionální, iracionální, poháněn pocity, srdcem. On znevažuje její city, ona zase jeho chlad. Každý z nich vyžaduje uznání své bídy, svého pekla, konečně jsou spolu, pohled každého z nich je ale odlišný, vidí toho druhého svým pokrouceným okem. Jde tady ale o smíření. „Vše co existuje, je dobré, protože to je.“ Na jedné straně je třeba se smířit s chladem – chlad není zlý, není ani nedostatkem citů, je to jen jiný postoj, ochrana. Srdce, které zmrazíme, nekrvácí. U některých lidí je rána tak velká, že se nemůžou vyrovnat s možností rozmražení, s možností dalšího krvácení. Bojí se, že by to nepřežili. Na druhé straně – oheň a vášeň jsou taky okruhem pekla, utrpením, formou reakce na ublížení, peklem o stupínek výš. Pokud je chlad asociován s povyšováním, stává se prokletím, nejde pochopit, není cesty zpátky („buď–anebo“). Lidé s touto Černou Lunou řeší ve svém životě buď svůj vlastní chlad, nebo na chlad narážejí u svého partnera. Jsou ale i tací, kteří mají v sobě obě tyto problematiky. Muži s touto Černou Lunou mají rádi ženy „vyčnívající z řady“, jakmile ale poznají jejich sílu, schovají se za svůj ochranný „ledový“ štít nebo utečou. Vzhledem k povaze Uranu je při této konstelaci i obrovská tendence bouřit se. Požadavek svobody spolu s velkou kreativitou a touhou po originalitě sehrávají svou důležitou roli. Pokud se v člověku dokáže Uran a Lilit spojit, může sestoupit z „výšky“ a zachytit hloubky („nejen–nýbrž i“), a pak mu narostou křídla.
Černá Luna v Rybách
Hlavním tématem je hloubka a vzestup, hloubka ve směru kvality a duševního rozměru, obrovská touha po splynutí, touha naleznout svou duši prostřednictvím „TY“. Muž s touto konstelací nosí obraz své zachránkyně hluboko v sobě, hledá jej a vidí v každé ženě, které se dotkne. A přece si není jistý tím co hledá, jeho zachránkyně patří snu, který si nepamatuje. Symboliku Neptuna (vládce Ryb) spojujeme se sny, zapomenutý sen odmítá sloužit Egu, vede k hledání, k rozvíjení přístupu k nevědomí. Přístup ke světu snů a obrazů je tady nesmírný, velká fantazie, často i telepatické schopnosti. A zase jako protipól – strach z fantazie a snů může vést k jejich naprostému popírání, odmítání. Jen co se objeví, okamžitě jsou „zapomenuty“. Tito lidé okamžitě zapomenou vše – co se jim nehodí do jejich obrazu světa, vše – co by ho mohlo zpochybnit. Pravda o nich samotných k nim vůbec nepronikne, okamžitě jí zapomenou. Zapomínání představuje ochranu, vše nepříjemné je zakryto závojem. Pravda pak přichází prostřednictvím partnera. Vnímání fantazií a snů se tady stává bolestným, doprovázeno strachem, zklamáním, nejistotou. Buď je člověku odepřeno, nebo ho on odpírá ostatním. Jako kompenzaci si tento člověk pořídí „hroší kůži“ a svět nepochopitelných jevů popírá a potlačuje, obvykle potká partnera, který uznání těchto jevů požaduje. Žena s tímto postavením může mít prorocké schopnosti. Muž s touto konstelací takové ženy vyhledává. K odkrytí poselství obrazů je potřebný pohled do vlastního nitra, ponoření do hloubky, Toto vždy plní jeden z partnerů. Tato Černá Luna podporuje touhu po harmonii. Za každou cenu. Zapomenout na mrzutosti lze i s pomocí alkoholu, léků a podobně, rozpouštějí i pocity odloučenosti. Sexualita může být znehodnocena, potlačena, obětována, sexuální impulzy okamžitě zapomínány. Je příliš ožehavá, aby mohla vystoupit na denní světlo. Svůdnost a vlastní vábení se zastírá závojem. Hlavně nepřebírat odpovědnost za svádění a flirt. Své vlastní vábení tento člověk nevnímá, s údivem pak zjišťuje, že někdo jiný zachytil jeho signál a odvážil se přiblížit. Odpovědnost ale nese ten druhý, i odpovědnost za to, že se rozbije o skály. Vyskytují se tady 2 extrémy – člověk naprosto podléhající své fantazii a snům na straně jedné a fanatik pravdy zcela popírající cokoliv fantazijního na straně druhé. Oba potkávají ve svém partnerovi svůj opak, své zrcadlo. Iluze a fantazie mohou při této konstelaci buď pomáhat, nebo slouží jako sebeklam. Bytí a zdání náhle splyne. Hrozí pomatenost, chaos. Východiskem je akceptovat hloubky i výšky, „vzpomenout“ si na své sny a nezapomenout pravdu o sobě samotném, najít jí v TY.
Rozsudek nebo Cesta?
Lilit v horoskopu na nás může působit jako rozsudek. Když vynášíme rozsudek, soudíme a když soudíme – musíme nejdřív zjišťovat, pátrat, vědět o co jde, kde je problém, dojít k poznání, abychom pak mohli soudit. A jsou dvě možnosti jak uchopit symboliku Lilit v nativním osobním horoskopu – buď nic nepochopíme a přijímáme pak Lilit jen jako rozsudek (rozsudek Boha, nebo Osudu, nebo svůj vlastní, nebo jako karmu atd.), potom je pro nás Lilit prokletím, naplno se podřídíme rozhodnutí – rozsudku, snášíme a odpykáváme si svůj „trest“ – „vždyť to mám v horoskopu, nemůžu být jiný/-á“.
Nebo je tady druhá možnost...
Poznáme a pochopíme sami sebe, spatříme svoje zrcadlo v TY, pochopíme svoje stíny a dosáhneme tak poznání, Vědění, jednoty se sebou samým, s Universem, s Bohem i s partnerem, který pouze odráží to, co skrýváme, před čím utíkáme, co jsme ze sebe vyhnali, popřeli a vymazali ze svého života, co v nás vzbuzuje né strach ale přímo hrůzu. Poznáme svoje hrůzy a přijmeme je. Lilit se pak stává iniciací, splnila svůj úkol, vrací se domů do ráje, z kterého utekla, byla vyhnána. Je akceptována a milována a současně volná a rovnocenná. Toto je skutečný význam a symbolika Lilit v horoskopu.
28.03.2010 - 09:51
| Filtr
ži.va
Yvon a Saly, děkuju Vám oběma, zase jsem se dozvěděla něco navíc... a...ufff...plno práce přede mnou eště...
28.03.2010 - 11:34
| Filtr
Nuna
..díky Tobě i Saly za zajímavé čtení..
..Lilith ve Střelci v druhém domě.. tak to "zkoumám"..
..Lilith ve Střelci v druhém domě.. tak to "zkoumám"..
28.03.2010 - 13:06
| Filtr
alassea
Čierna Luna v 1.dome v rakovi-už ma tak nestraší možno je načase prijať svoj vlastný tieň,prijať zodpovednosť,dospieť,nechať sama seba voľne dýchať
28.03.2010 - 13:25
| Filtr
Saly
» alassea
Kým som si neprečítala toto vysvetlenie mojej Čiernej Luny v Baranovi, veľmi ma trápili moje pocity, ale vďaka tomu viac chápem aj seba a aj iných ľudí.
Prijať svoj tieň, vidieť v ňom to úžasné poznanie a dobro, čo so sebou prináša také prijatie...to oslobodzuje
Aj ten 12.dom vystihuje mimoriadne presne to, čo som nevedela opísať, len som to akosi vždy niekde v hĺbke cítila.
Prijať svoj tieň, vidieť v ňom to úžasné poznanie a dobro, čo so sebou prináša také prijatie...to oslobodzuje
Aj ten 12.dom vystihuje mimoriadne presne to, čo som nevedela opísať, len som to akosi vždy niekde v hĺbke cítila.
28.03.2010 - 13:28
| Filtr
Artep77
Taky moc díky za příspěvky...už to mám uloženo pc.
Přeji pěkný nedělní den všem.
Přeji pěkný nedělní den všem.
28.03.2010 - 13:44
| Filtr
pedro222
Ma mě to moc nesedí.(Lilith ve čtvrtém domě v Kozorohu) Domov jsem měl spíše jako zázemí. Na netu jsem našel pro Lilith v Kozorohu jiný komentář:
Zde hraje velkou úlohu výchova rodičů. Smyslnost je opožděná, potlačená. Dochází ke střetu mezi touhou a odmítnutím. Funguje silné sebeovládání, potlačování pudů. Povýšenecky odmítá druhé, jen aby sám nebyl odmítnut.
Asi záleží na úhlu pohledu.
Zde hraje velkou úlohu výchova rodičů. Smyslnost je opožděná, potlačená. Dochází ke střetu mezi touhou a odmítnutím. Funguje silné sebeovládání, potlačování pudů. Povýšenecky odmítá druhé, jen aby sám nebyl odmítnut.
Asi záleží na úhlu pohledu.
28.03.2010 - 13:51
| Filtr
Tanana
Pěkný článek.. už jsem na ty charakteristiky kdysi narazila. Mám ji ve 3. domě a ty komunikační problémy se ve mně velmi odráží a víc než okolí je vnímám hlavně já sama.
Akorát ta rivalita se sourozenci mi nesedí.
Akorát ta rivalita se sourozenci mi nesedí.
28.03.2010 - 13:55
| Filtr
Saly
» pedro222
Ono asi dosť záleží na aspektoch ostatných planét aké máš s tvojou čiernou lunou... môžeš to pociťovať potom v závislosti od toho menej alebo viac intenzívne.
A vysvetlení pôsobenia Čiernej Luny je viacero... podstata je však myslím rovnaká, len uhol pohľadu rôzny.
A vysvetlení pôsobenia Čiernej Luny je viacero... podstata je však myslím rovnaká, len uhol pohľadu rôzny.
28.03.2010 - 14:02
| Filtr
Puzzlle
Děkuji za výborné příspěvky! Mám ji v 1. domě a sedí naprosto přesně všechno, co bylo popsáno...
28.03.2010 - 23:17
| Filtr
Loen
» Saly
Docela dlouho jsem Lilith vnímala právě jako ten rozsudek - zase ta zpropadená panna (děvka X světice)až jsem pochopila, že je lilith v panně je asi nejlepší cestou k znovunalezení té prastaré jednoty, kdy sexualita nebyla oddělena od nejvyššího duchovna... (pochopila jsem to právě skrze Máří Magdalenu... ...)
No a lilith ve 12. domě raději nebudu komentovat ještě, že není v konjunkci s tím jižním lunárním uzlem, ale jen tak tak (cca 10° )
No a lilith ve 12. domě raději nebudu komentovat ještě, že není v konjunkci s tím jižním lunárním uzlem, ale jen tak tak (cca 10° )
29.03.2010 - 13:11
| Filtr
gonerill
Gnostici, potažmo sofiánská tradice vidí též Lilith jako první ženu adamovu, která se odmítla adamovi podvolit, narozdíl od Evy. Lilith je dobrým duchem, který chrání utlačované ženy, dodává jim sílu. Podle gnostického učení se Eva a Lilith sjednotili až v Máří Magdaleně, manželce a dvojčeti Ježíše.
31.03.2010 - 12:59
| Filtr
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Jituliiina, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
...jak mám vědět, kde se ta moje nachází?
=====
...jak mám vědět, kde se ta moje nachází?
31.03.2010 - 13:16
| Filtr
31.03.2010 - 13:40
| Filtr
Loen
» exit
Kvadratury sou ta síla (ale já jich mám tolik, že sem ráda za pěkně aspektovanou Lilith - aji tak je to s ní těžké ), včera sem četla: "...Kvadráty jsou naším nejlepším přítelem, neboť vypovídají o maximální úrovní růstu v dané inkarnaci..." Dál už to sice tak slibně nepokračovalo, ale...
31.03.2010 - 13:53
| Filtr
Loen
» exit
Hohóó Sme to ale borci
PS: ono to potom pokračovalo kavadraturama s chironem, takže...: "...Kvadráty vždy způsobují stres a těžkosti, které se často zobrazují ve fyzické pláni v podobě problému s dospíváním a mezi dvacátým a třicátým rokem.Po třicátém roce znamenají maximální zátěž v práci a po čtyřicátém roce označují oblasti, v nichž se skrývají naše největší dary..."
PS: ono to potom pokračovalo kavadraturama s chironem, takže...: "...Kvadráty vždy způsobují stres a těžkosti, které se často zobrazují ve fyzické pláni v podobě problému s dospíváním a mezi dvacátým a třicátým rokem.Po třicátém roce znamenají maximální zátěž v práci a po čtyřicátém roce označují oblasti, v nichž se skrývají naše největší dary..."
17.04.2011 - 13:07
| Filtr
Muscari
Lilith v 7.domě
..to je tedy "nálož". Já na tom dělám, já na tom makám.
"Pokud je Lilith příznivě aspektovaná u obou partnerů, je vhodné počítat s velmi intenzivním, vášní naplněným vztahem, který neutone v každodenní rutině a nezanikne ani v těch nejtěžších zkouškách. Bude neustále vyživován kosmickým paprskem lásky tajemné Lilith."
... je vhodné počítat, jak opatrně napsáno
..to je tedy "nálož". Já na tom dělám, já na tom makám.
"Pokud je Lilith příznivě aspektovaná u obou partnerů, je vhodné počítat s velmi intenzivním, vášní naplněným vztahem, který neutone v každodenní rutině a nezanikne ani v těch nejtěžších zkouškách. Bude neustále vyživován kosmickým paprskem lásky tajemné Lilith."
... je vhodné počítat, jak opatrně napsáno
© 2007-2024 Najdise.cz