Fritz Perls


20.04.2013 - 19:03
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Malča, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====

Fritz Perls
Já dělám svoje a ty dělej taky svoje..Nejsem na světě proto, abych žil podle tvého očekávání..a ty nejsi na světě proto, abys žil podle mého..TY JSI TY, A JÁ JSEM JÁ..a jestliže náhodou najdeme jeden druhého, je to krásné..JESTLIŽE NÉ, NEDÁ SE S TÍM NIC DĚLAT..Toto mně fakt hodně oslovilo... :27:

Řazení:
28.04.2013 - 21:48 | Filtr
(Ryby) MG34 » Aristoni
Omlouvám se za vpád do rozhovoru, ale zaujala mne tato věta:

"Manipulovat se už nenechám"

Když si odmyslím obsah a soustředím se na formu, věta vyjadřuje nekompromisní postoj. Lidé s nekompromisními postoji jsou snadno čitelní a nejsnáze manipulovatelní.

Náš svět je celý jen o manipulaci - máme nějaké vnější a vnitřní okolnosti - a ty s námi stále nějak manipulují, protože na ně vždy nějak podle svých vzorců reagujeme (i kdyby tou reakcí měla být nečinnost nebo ignorace).

Když jsou pak těmi okolnostmi jiní lidé, jsme na to obzvláště citliví a bráníme se. Ale je k tomu skutečně důvod?
29.04.2013 - 09:45 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Laera, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Určitě nějaký důvod je, právě ty vzorce a programy. Celý život se s nimi učíme žít. Chceme znát odpovědi na své vlastní pocity. Chceme změnit vnější svět, ale bez změny svého já se nám nepodaří změnit ten vnější. No a tak se stále snažíme, pláčeme, smějeme se, vztekáme..... protože ......přesně tohle máme žít. :68:
29.04.2013 - 19:38 | Filtr
(Ryby) MG34 » Laera
No, nemůžu tvrdit, že bych souhlasil. :5:

Změna vnějšího světa bez změny vlastního já samozřejmě možná je. Vadí mi čeština, tak se odstěhuju do Německa. Vadí mi starost o dům, tak ho prodám. Atd. Je to rovnocenná možnost ke změně vlastního já. Někdy je to dokonce skoro nutná podmínka k následné změně vlastního já. Třeba alkoholik se hůře zbaví svého návyku, pokud bude stále pravidelně navštěvovat se svojí partou hospodu. Potřebuje změnu party a lokálu jako prvotní impuls.

Vzorce a programy také nejsou neměnné. Buď je můžeme přijmout a nějak to s nimi přežít anebo je můžeme změnit. Obojí je možné i skrze nějakou manipulaci s námi. Vlastně to ani jinak nejde :5: Je pak skutečně důvod se vyhýbat manipulaci od živých lidí? Je to jen jedna z možností - ani lepší ani horší.
30.04.2013 - 08:17 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Laera, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
:1: Jedno nevylučuje druhé. .... Když se odstěhujete do Německa, přestane vám tam vadit čeština? Když zavřeme alkoholika, přestane mít chuť na alkohol? Ono je to asi trochu jinak. Partu přestane navštěvovat, protože dojde k rozhodnutí, že tuty cesta nevede. Je to rozhodnutí zevnitř, ne z venčí. S tou manipulací souhlasím, je všude. Všichni manipulujeme i jsme manupulování a stejně jako zavření alkoholika je pouhá manipulace jeho vnějšího světa. Přestat pít musí chtít on.
30.04.2013 - 21:38 | Filtr
(Ryby) MG34 » Laera
No, když se odstěhuju do Německa, tak češtinu až na výjimky neuslyším, takže mi vlastně ani nemůže vadit.

Když alkoholik nebude v partě, bude mít o něco menší chuť si dát. Resp. lepším příkladem je kuřák/kouření (tam to tak funguje mnohem silněji).

Řekl bych, že to jsou typické změny, podmíněné okolnostmi zvenčí. Dalo by se to charakterizovat jako únik, nabrání sil, změna a opatrný návrat.

Oproti tomu zevnitř by to bylo, kdyby mi ta čeština přestala vadit (přijal bych ji), i když bych před ní neutekl a například ji učil na ZŠ.

Trochu jsem se rozepsal, ale měl jsem pocit, že váhy se příliš kloní k jedné straně, tak jsem prostě přihodil na druhou misku :5:
06.05.2013 - 20:29 | Filtr
(Ryby) Aristoni » MG34
Věříš mi,že důvod někdy je? :22: Napsal jsi,že jsem asi nekompromisní,nevím,možná ano,ale tou manipulací myslím,jak kolem mně jsou intriky a pořád někdo mně chce tlačit někde, kde nechci být a proto se nenechám už dneska zmanipulovat.Protože vím,jak tím trpím. :3:
13.05.2013 - 08:19 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Laera, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
:1: Už od narození nás okolí ovlivňuje a my s tím nemůžeme nic dělat, ale v té chvíli je nám to jedno. To až později, kdy nejsme shopni v sobě vliv z venčí zpracovat, dochází k úniku. A nemusí to být alkohol, cigarety, drogy, jídlo, sladkosti ..... může to být i koníček, sport. Nevědomé očekávání druhých a naše vlastní nás vede k jakékoliv závislosti a zdánlivému úniku před ní. No a celý život se snažíme v tom žít tak, abychom byli šťastni, ať jsme kde jsme, ať je s námi kdokoliv a děláme cokoliv. Snažíme se misky vah vnějšku a vnitřku co nejvíce vyvážit. Daří se nám to s občasnými výkyvy. To je holt život. A jak to změnit? Na to neexistuje jednoduchý návod (i když ve své podstatě je ten nejjednodušší) co člověk, to originál. Takže sedíme u PC a hledáme své já. :1: :3:
15.05.2013 - 22:03 | Filtr
(Ryby) MG34 » Laera
Popravdě tomu nerozumím, resp. nechápu na který příspěvek je to reakce - na ten uvedený ne.

Když se na to tedy podívám bez kontextu, tak si vyberu třeba "co člověk to originál" - by ses divila, jak jsou někteří lidé "stejní". :13:

I když - vpodstatě tam směřuješ tím, jak zobecňuješ co všechno všichni děláme. A zrovna tam ale nemáš pravdu, protože to všichni nedělají. Nicméně "pár" lidí takhle "stejných" je. :5: :5: :5: :5: :5: :5:

To je gól, ty si protiřečíš a já ti vyvracím to, čím si protiřečíš. A pak vyvracím i to původní (ale pomocí mírnější verze toho, čím sis protiřečila). :44:
15.05.2013 - 22:11 | Filtr
(Ryby) MG34 » Aristoni
Pak tedy máme jiné chápání pojmu manipulace.

Ty píšeš o psychickém nátlaku, což beru jako poměrně malou a okrajovou podmnožinu v široké rodině všech možných druhů manipulace.

Potom i naše závěry musí být jiné.
16.05.2013 - 08:21 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Laera, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
:1: no a wo tom to je.
16.05.2013 - 08:24 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Laera, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
A co chceš, abych napsala? Neznám Tvé očekávání, nemohu reagovat. Vidíš, celou dobu píšeme k tématu jen to jeden z nás nechce vidět nebo snad dokonce dovolit tomu druhému prostor a sobě trpělivost k pochopení???????? :3:
19.05.2013 - 20:47 | Filtr
(Ryby) MG34 » Laera
No, to je jednoduché - prostě něco jiného než fráze :44: :29:
20.05.2013 - 09:14 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Laera, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
:75: Nápodobně. :3: :2:


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v RybyRybách
ukázat kalendář »