Zkušenosti - Umělá inteligence (AI, UI) používáte ji?


30.09.2024 - 16:03
(Štír) Dr.Voštěp
Zkušenosti - Umělá inteligence (AI, UI) používáte ji?
30.10.24) ahoj, za´s po nějaké době z5.
.
Rád bych tu založil vlákno, na téma umělá, někdy také strojová inteligence.
Jaké s ní máte zkušenosti? Setkávaté se? :4:
Používáte? Pracovně? pro zábavu? :13:
Platíte si nějaké credits/tokens/? :46:
Zkoušeli jste si už vytvořit svého "vlastního agenta"? :12::21:
-----------------------------------------------------------------
.
1.10.24) Díky všem za první reakce. Budu tady postupně, na základě Vašich reakcí, doplňovat.
Zmínili jste chatboty - pro seznámení doporučuji zdarma vyzkoušet tady: https://chatgpt.com/; uděláte si registraci (třeba přes Váš účet od google) a můžete se hned ptát. Poslední verze modelu už mají i "paměť". Je to placené a teprve budu zkoušet.
Jak zde bylo zmíněno, dá se to používat třeba na vysvětlení něčeho, čemu vůbec nerozumíte a nevíte ani jak začít. Postupně se ptáte (volným textem) a ono to umí navázet na kontext.
Můžete psát česky, nebo anglicky, německy, anebo mu pak říct ať to přeloží třeba do hanáckého nářečí :4: - jemu je to jedno. AI "uvažuje" po svém a jazyk je jen vstup/výstup forma, kterou on libovolně zamění.

Pochopil jsem z toho, že si lze vytvořit (naprogramovat) i vlastního agenta :75:.

Vy máte pod svoji správou front. rozhraní a VLASTNÍ!!! znalostní bázi, kontext, nevím co ještě všechno, ale ty kruciální UI algorytmy a veškeré know-how k modelu je někde v Cloudu u provozovatele (microsoft, openai, oracle ..nevím kdo vše tohle vyvíjí), a ke kterému se jen připojíte. Pak dáte "strojově" dotaz + další parametry kontextu a dostanete z Cloudu unikátní odpověď dle Vašeho kontextu a znalostní báze.

Uděláte si tak např. UI agenta/bota/, který "uvažuje" v kontextu "Mimozemšťan" a on se s vámi baví jako mimozemšťan.

No a teď se dostáváme ke kýženému - hledám nápady, "Mimozemšťan" už existuj :3:

Napadají Vás i jiné AI_formy o které by lidé mohli mít zájem a byly by za to ochotni reálně zaplatit? Např. měsíčně/ročně nějaký poplatek za členství, atp.

Mě už pár věcí napadlo - třeba obdoba eMimina. Maminky si docela rády poklábosí a hlavně poradí. Důležité je si uvědomit, že uživatel té služby (maminka), bude "vyprofilovan" - t.j. UI si bude jednak pamatovat o čem jste se bavili včera, tomu se pak přizpůsobí a dále svoji péči zaměří zrovna na váše konkrétní dítě - jeho zvyky, dovednosti, schopnosti.
Mohl by je tak individuálně rozvíjet, atp.

Příspěvky: Všechny | Znovuzrozená

Řazení:
01.10.2024 - 15:59 | Filtr
(Vodnář) Znovuzrozená
Nám se AI snaží už několik měsíců nacpat v práci, máme k tomu i nějaké webináře a možnost školení, ale spíše nás to od práce zdržuje,dokonce AI dělá chyby :4: Věřím tomu, že v krátké době se to však bude rozšiřovat víc a víc a budeme nuceni ji začít používat.
Víc mám obavy ze zneužití ve formě phishingů a vishingů, už teď jsou metody podvodníků tak vypracované a sofistikované, že se nedivím, když i docela inteligentní lidé naletí.
01.10.2024 - 19:28 | Filtr
(Štír) Dr.Voštěp » Znovuzrozená
ahoj, můžeš pls. napsat trochu přesněji, k čemu AI v práci používáte?
Já znám (z rychlíku :4:) officovou verzi CoPilot - ale nemám s ničím takovým praktické zkušenosti.
Zneužití - jasně, bude se to zneužívat a bude se tím páchat i kriminální činnost, manipulace veřejnosti, ovlivňování voleb, apod.

Chystají se regulace - zajímavé, že EU už je vymýšlí :61:, přitom v Evropě není ani jedna firma, která by AI sama vyvíjela :4: :4: :4:
Vše jede v USA; možná teď Čína, ale ta je ve vývoji pozadu (zatím).
01.10.2024 - 20:56 | Filtr
(Vodnář) Znovuzrozená » Dr.Voštěp
Ahoj, tak konkrétně na našem oddělení se plánuje, že by AI za nás vytvářela konkrétní mailové odpovědi konkrétnímu klientovi, který se na nás obrátí s jakýmkoliv problémem či stížností. Já zastávám názor, že každý klient je jedinečná individualita a tak k tomu dosud přistupuji, pro každého vytvářím k jeho případu jedinečnou odpověď. Navíc musíme dodržovat určité zásady, postupy, slovník atd. Když má člověk určité několikaleté zkušenosti tak už celkem "ví jak na to." Shodly jsme se některými kolegy, že než to AI vše polopaticky zadáme, tak už to máme sami hotové. :61:
Ale vím, že někteří, zejm. mladí kolegové s tím začínají pracovat, používají AI na opravu gramatických a stylistických chyb, což naštěstí není můj problém. :4:
01.10.2024 - 21:01 | Filtr
(Vodnář) Znovuzrozená » thééé
ChatGPT a virtuální asistenty máme taky pro rychlou komunikaci s klienty, jak píšeš, odezva klientů není moc kladná, často nám pak uvádějí, že nechtějí komunikovat s robotem.
A přesně jak říkáš, ta komunikace je strohá, neosobní.
01.10.2024 - 21:08 | Filtr
(Vodnář) Znovuzrozená » Dr.Voštěp
To už je úplně běžné delší dobu všude, kde jsou infolinky. Za mne mám dobrou zkušenost s virtuálním asistentem u Innogy, který mne dokázal nasměrovat a poradit, jak vyřešit můj požadavek.
Naproti tomu zcela čerstvý zážitek z Datartu, kde tě hned po první odpovědi co si přeješ, přepíná na člověka. :4:


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Novoluní v KozorohKozorohu
ukázat kalendář »