Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Syn - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Syn
07.02.2022 - 11:40
sindice@seznam.cz
Syn
Zdravím všechny ve spolek a prosím o radu. Mám problémy se synem ?. Vždy milý, hodný, usměvavý a ochotný kluk, submisivní, nadprůměrně inteligentní se zájmem o IT oblast. Docházeli jsme do psychologické poradny ( hůře se orientuje v sociální oblasti), prošel si šikanou. Ze základky šel na školu se zaměřením právě na IT, byli jsme oba rádi, že se dostal na školu, která ho bude bavit a já si říkala, že bude vše fajn. Není. Nechce se učit, propadá (přitom není hloupý, chodí na doučko a dle doučujícího je schopen spočítat příklady vyšších ročníků). Je vzdorovitý, nezodpovědný, že prý školu nepotřebuje, že se uplatní i bez ní, že školu chci já ale on ne. Vše se mu musí připomínat, o nic jiného nemá zájem než o skládání PC techniky a o své nereálné sny, které si pak kreslí na papír ( těžba asteroidů, laserová děla ...), má dokonce svůj jazyk, který vymyslel a píše si v něm poznámky ?. V posledním půl roce začal být i slovně hrubý, včera situace natolik vygradovala, že jsem se spojila s jeho otcem a domluvila krátkodobý pobyt u něj doma ( jsme rozvedení). To co syna zajímalo bylo, jestli si tam může vzít techniku. Jsem v koncích, nepomohlo klidné rozmlouvání, facky ani omezení techniky. A tak se jdu k vám poradit, jak z astrologického hlediska tak i z toho rodičovského. Syn je z dvojčat nar. 21.6.2004 - 20.38 h v Ostravě. A jestli mohu ještě poprosit i k partnerství? Tak nějak mně přijde jako by odcizil (25.10.74- 8h- Ostrava).
Děkuji za příspěvky.
Děkuji za příspěvky.
Příspěvky: Všechny | Sosna zvlčelý
08.02.2022 - 13:33
| Filtr
Sosna zvlčelý
» sindice@seznam.cz
"Omezení přišly jako následek."
A jeho chování, lajdáctví, nezájem přišly jako následek čeho? I jeho postoj je velmi pravděpodobně následkem něčeho. Nejhorší je, že ve svém věku (a možná i "zabředlém stavu") to prostě nechce říct, svěřit se. Možná nedokáže. Také je možné, že příčiny jsou někdy tak hluboké, že se v nich sám nevyzná, takže prostě nemůže dát odpověď, když sám ji nezná.
Bylo by možno dát i data otce?
A ještě by mne zajímalo pár okolností z nejrannějšího dětství. Napsala jste, že je z dvojčat, narozen o minutu před svým bratrem. Z toho usuzuji, že nešlo o fyziologický porod, ale porod císařským řezem. Byly zde nějaké komplikace? Šlo o porod před termínem, nebo v termínu? Stalo se něco zásadního v prenatálu (Vaše strachy, deprese, nejistoty, zdravotní komplikace), při porodu a po něm? Nějaká zdravotní (jiná) komplikace, která vedla k odloučení dítěte od matky?
A jeho chování, lajdáctví, nezájem přišly jako následek čeho? I jeho postoj je velmi pravděpodobně následkem něčeho. Nejhorší je, že ve svém věku (a možná i "zabředlém stavu") to prostě nechce říct, svěřit se. Možná nedokáže. Také je možné, že příčiny jsou někdy tak hluboké, že se v nich sám nevyzná, takže prostě nemůže dát odpověď, když sám ji nezná.
Bylo by možno dát i data otce?
A ještě by mne zajímalo pár okolností z nejrannějšího dětství. Napsala jste, že je z dvojčat, narozen o minutu před svým bratrem. Z toho usuzuji, že nešlo o fyziologický porod, ale porod císařským řezem. Byly zde nějaké komplikace? Šlo o porod před termínem, nebo v termínu? Stalo se něco zásadního v prenatálu (Vaše strachy, deprese, nejistoty, zdravotní komplikace), při porodu a po něm? Nějaká zdravotní (jiná) komplikace, která vedla k odloučení dítěte od matky?
08.02.2022 - 15:36
| Filtr
sindice@seznam.cz
» Sosna zvlčelý
To lajdáctví a nezájem nevím z čeho pramení. Sice ještě i před přijímačkami měl řeči, že školu nepotřebuje, ale když byl přijat, tak se velmi těšil. V prváku se ještě snažil, byť do toho zasáhl covid, ale teď :-(. Já se domnívám, že možná kamarád mu to vykládá. Jde o chlapce cca 23 let, Bc.,ale ve studiu pokračovat nebude a můj syn s ním tráví dost času. Je to v podstatě jeho jediný kamarád a je velmi podobně založen jako můj syn- žije jen technikou. Můj syn není lajdák v důsledku hýření po nocích, nicnedělání, provalení se po celý den v posteli nebo hraním her. Lajdá školu pro to, že celé dny prosedí u stolu a skládá a opravuje mobily, tablety ( ty si kupuje za kapesné z bazaru), ty potom nastavuje, vkládá do nich programy ... Takže ve svém důsledku, činnost záslužná, hezká, tvůrci a mohla bych být ráda, že nechodí po hospodách. A taky jsem, a taky jsem na něj pyšná, že tohle umí. Vše se naučil sám. Jenže ... vše ostatní jde stranou. Mám s dětmi myslím si velmi hezký vztah. Tento o minutu mladší, ale nebyl nikdy sdílný, neřeší problémy, neumí je moc říkat. S tím starším je to trošku jednodušší. Tak tak nějak ve zkratce.
Data otce : 7.12.1971 cca 14,30h Ostrava. Nemůžu říct, že by je neměl rád, ale na výchově se nepodílí, v posledních letech s ním nebyli ani na dovolené, když jdou za tátou, tak jsou převážně u babičky.
Porod byl císařem, měla jsem rodit spontánně, ale porod se zastavil, syn zůstal v porodních cestách. Šla jsem původně epiduralem, ale na sále jsem nemohla dýchat, tak mně museli uspat. Syn byl cca 10 min v inkubátoru, pak již normálně. Kluci byli normálně v 9. měsíci vtermínu, ještě jsem 4 dny přenášela. Porodní váha normální u obou cca 3 kg.
V prenatální nedošlo k ničemu, po porodu si myslím, že jsem byla velmi vyčerpaná. Právě tento syn nespal, hodně plakal. Od jednoho roku cca do 3 let se pravidelně v 1h ráno budil a byl vzhůru do cca 5h rána, pak na hodinu usnul a přes den 3h vzhůru, půl hodiny spánek. Po porodu jsme byli pořád spolu, myslím že až tak cca v 1/2 roce nebo roce měl laryngitidy a byl v nemocnici- několikrát. Když byl malinký, chodili jsme s ním cvičit Vojtovu metodu, byl v pohybech opožděný a nebo některé přeskakoval. Navštěvovali jsme před nástupem do základkylogopedickou poradnu, kvůli špatně výslovnosti- vše se naučil vlastním přičiněním, nic jsem s ním doma nemusela procvičovat, vše prováděl aktivně sám i v tak malém věku. Od lékařů byl vždy popisován jako komunikativní dítě, dobře reagující, s velmi dobře vyvinuto slovní zásobou, nadprůměrně inteligentní s dobrou orientaci.
Od mala rozebíral hračky a zkoumal je, měl destruktivní styl hry. Problémy spíše řeší písemným projevem než ústnim- napíše to na papír. První papírek jsem našla, kde velmi radostně a krásně popisuje své dětství ale pak to zakončil větou " Do třetí třídy jsem si myslel, že jsem normální". Úplně mně to zmrazilo. Vše jsme spolu rozebírali, povídali si. Prošel si šikanou. Pravdou je, když se tak zpětně dívám, tak do té 3.třídy bylo vše ok, oba kluci byli vždy a všude perfektně hodnocení, vychvalováni, ale pak s tím mladším se to začalo pozvolna měnit.
Data otce : 7.12.1971 cca 14,30h Ostrava. Nemůžu říct, že by je neměl rád, ale na výchově se nepodílí, v posledních letech s ním nebyli ani na dovolené, když jdou za tátou, tak jsou převážně u babičky.
Porod byl císařem, měla jsem rodit spontánně, ale porod se zastavil, syn zůstal v porodních cestách. Šla jsem původně epiduralem, ale na sále jsem nemohla dýchat, tak mně museli uspat. Syn byl cca 10 min v inkubátoru, pak již normálně. Kluci byli normálně v 9. měsíci vtermínu, ještě jsem 4 dny přenášela. Porodní váha normální u obou cca 3 kg.
V prenatální nedošlo k ničemu, po porodu si myslím, že jsem byla velmi vyčerpaná. Právě tento syn nespal, hodně plakal. Od jednoho roku cca do 3 let se pravidelně v 1h ráno budil a byl vzhůru do cca 5h rána, pak na hodinu usnul a přes den 3h vzhůru, půl hodiny spánek. Po porodu jsme byli pořád spolu, myslím že až tak cca v 1/2 roce nebo roce měl laryngitidy a byl v nemocnici- několikrát. Když byl malinký, chodili jsme s ním cvičit Vojtovu metodu, byl v pohybech opožděný a nebo některé přeskakoval. Navštěvovali jsme před nástupem do základkylogopedickou poradnu, kvůli špatně výslovnosti- vše se naučil vlastním přičiněním, nic jsem s ním doma nemusela procvičovat, vše prováděl aktivně sám i v tak malém věku. Od lékařů byl vždy popisován jako komunikativní dítě, dobře reagující, s velmi dobře vyvinuto slovní zásobou, nadprůměrně inteligentní s dobrou orientaci.
Od mala rozebíral hračky a zkoumal je, měl destruktivní styl hry. Problémy spíše řeší písemným projevem než ústnim- napíše to na papír. První papírek jsem našla, kde velmi radostně a krásně popisuje své dětství ale pak to zakončil větou " Do třetí třídy jsem si myslel, že jsem normální". Úplně mně to zmrazilo. Vše jsme spolu rozebírali, povídali si. Prošel si šikanou. Pravdou je, když se tak zpětně dívám, tak do té 3.třídy bylo vše ok, oba kluci byli vždy a všude perfektně hodnocení, vychvalováni, ale pak s tím mladším se to začalo pozvolna měnit.
09.02.2022 - 19:40
| Filtr
Sosna zvlčelý
» sindice@seznam.cz
Zatím odpovím jen neastrologicky. Tedy odpovím... Není to odpověď, je to příběh bývalého kolegova syna.
Jeho syn byl studoval střední elektrotechnu. Sám si to vybral, protože o to zájem měl. Přesto ve druháku začal propadat. Když se to otec dozvěděl (až na rodičáku, syn sám se nepřiznal), vedl s ním rozhovor. Důvod ho překvapil. Syn uvedl, že ho nebaví učit se základy, které jsou již historií a dávno překonané. Že to, co je učí na škole, tomu že vůbec, ale vůbec nerozumí. A ani nechce rozumět.
Uzavřeli nejprve tajnou dohodu, že to ututlají před mámou! Aby se zbytečně netrápila. A hlavně ať to zvládne na čtyřku, aby prošel, že víc se po něm nechce, než aby nepropadl.
Přestože k tomu asi nebyla vhodná chvíle, syn vzápětí vyslovil přání začít podnikat. A to hned. Klukovi bylo 16 let! V té době se rozjížděl bezdrátový internet. Do toho se chtěl vrhnout spolu s dalšími třemi spolužáky, stejně starými (mladými).
Otec to chvilku vydýchával, protože mu bylo jasné, že syn jejich předchozí dohodě o učení nepřikládá váhu. Nicméně po vydýchání se ho věcně zeptal na představu, detaily a kdy se hodlá učit. A byl docela překvapen, že syn to má promyšlené. Sice mu chyběly některé reálné základy, ale buď to na tom můžeš shodit, nebo pomoci.
Zkrátím to: Otec na zkoušku povolil. Syn s kamarády založil firmu, kterou registrovali na staršího bratra jednoho ze spolužáků, než jim bude 18 let. Ve všední dny měli školu, po večerech přijímali objednávky, objednávali zboží. Víkendy měli na montování a zapojování. Občas zašli do nějakého paneláku na jednání se společenstvím vlastníků, za jakých okolností by jim rozvedli internet po domě. Časem na to zaměstnali to staršího bratra, papírového majitele firmy, protože šestnáctiletí „cucáci“ neměli potřebnou váhu.
Po několika měsících přestali stíhat, kolik měli práce. Tehdy dal můj kolega výpověď a nechal se zaměstnat synem, aby jim pomohl. Šestnáctiletý zaměstnával svého otce! Prováděl ještě s dalším zaměstnancem přípravné práce (vrtali v bytech, sklepech, tahali kabely) a kluci (šéfové) to o víkendech chodili jen zapojit, zprovoznit, odzkoušet a podepsat smlouvy. Pravdou je, že na školu to mělo dopad, byli z nich docela slušní čtyřkaři.
Po maturitě se vrhli naplno na podnikání. Na VŠ nebyl čas. Zatím. Ostatní nevím, ale kolegův syn se po pěti letech na VŠ přihlásil a dálkově vystudoval zcela bez problémů. Už na to měl čas, firma byla zavedená a on mohl zvolnit. Čtyři spolumajitelé se časem zredukovali na dva a pokračují, už jedou v optice a co já vím jakých kosmických technologiích.
Dnes do práce chodí kontrolovat zaměstnance a řídit to. Koupil si na Vysočině statek z 19. století i s okolními pastvinami. Rekonstruuje a má se jak málokdo. Prý teď čekají se ženou třetí dítě. A svému otci děkuje, že jej tenkrát podpořil a nenutil ho učit se víc, než nejnutněji potřeboval. Kdyby ještě dva roky musel studovat, než by mohl začít podnikat, už by se v tomto oboru neuchytil, trh by byl rozebrán.
Tímto nechci nabádat k tomu, že máte syna nechat být. Ale možná bych v jeho situaci , pokud řekne, že definitivně nechce studovat, řekl: Dobrá, nutit tě za každou cenu nebudu. Obstarej si práci! Legální práci, žádnou černotu, žádnou levotu! Dokud nemáš práci, studuješ. Chceš-li tu bydlet, na domácnost budeš přispívat jako ostatní (tolik a tolik). Na pracech se budeš podílet tak a tak. Za těchto podmínek můžeme požádat o roční přerušení studia, ať si vyzkoušíš, jak Ti bude vyhovovat pracovat. Po roce uvidíš.
P.S.
Ještě později zkusím kouknout do astra. Myslím, že i tam mohou být zajímavé vazby patrné, ale ve skutečnosti nic, na co by se nedalo přijít i bez toho.
Jeho syn byl studoval střední elektrotechnu. Sám si to vybral, protože o to zájem měl. Přesto ve druháku začal propadat. Když se to otec dozvěděl (až na rodičáku, syn sám se nepřiznal), vedl s ním rozhovor. Důvod ho překvapil. Syn uvedl, že ho nebaví učit se základy, které jsou již historií a dávno překonané. Že to, co je učí na škole, tomu že vůbec, ale vůbec nerozumí. A ani nechce rozumět.
Uzavřeli nejprve tajnou dohodu, že to ututlají před mámou! Aby se zbytečně netrápila. A hlavně ať to zvládne na čtyřku, aby prošel, že víc se po něm nechce, než aby nepropadl.
Přestože k tomu asi nebyla vhodná chvíle, syn vzápětí vyslovil přání začít podnikat. A to hned. Klukovi bylo 16 let! V té době se rozjížděl bezdrátový internet. Do toho se chtěl vrhnout spolu s dalšími třemi spolužáky, stejně starými (mladými).
Otec to chvilku vydýchával, protože mu bylo jasné, že syn jejich předchozí dohodě o učení nepřikládá váhu. Nicméně po vydýchání se ho věcně zeptal na představu, detaily a kdy se hodlá učit. A byl docela překvapen, že syn to má promyšlené. Sice mu chyběly některé reálné základy, ale buď to na tom můžeš shodit, nebo pomoci.
Zkrátím to: Otec na zkoušku povolil. Syn s kamarády založil firmu, kterou registrovali na staršího bratra jednoho ze spolužáků, než jim bude 18 let. Ve všední dny měli školu, po večerech přijímali objednávky, objednávali zboží. Víkendy měli na montování a zapojování. Občas zašli do nějakého paneláku na jednání se společenstvím vlastníků, za jakých okolností by jim rozvedli internet po domě. Časem na to zaměstnali to staršího bratra, papírového majitele firmy, protože šestnáctiletí „cucáci“ neměli potřebnou váhu.
Po několika měsících přestali stíhat, kolik měli práce. Tehdy dal můj kolega výpověď a nechal se zaměstnat synem, aby jim pomohl. Šestnáctiletý zaměstnával svého otce! Prováděl ještě s dalším zaměstnancem přípravné práce (vrtali v bytech, sklepech, tahali kabely) a kluci (šéfové) to o víkendech chodili jen zapojit, zprovoznit, odzkoušet a podepsat smlouvy. Pravdou je, že na školu to mělo dopad, byli z nich docela slušní čtyřkaři.
Po maturitě se vrhli naplno na podnikání. Na VŠ nebyl čas. Zatím. Ostatní nevím, ale kolegův syn se po pěti letech na VŠ přihlásil a dálkově vystudoval zcela bez problémů. Už na to měl čas, firma byla zavedená a on mohl zvolnit. Čtyři spolumajitelé se časem zredukovali na dva a pokračují, už jedou v optice a co já vím jakých kosmických technologiích.
Dnes do práce chodí kontrolovat zaměstnance a řídit to. Koupil si na Vysočině statek z 19. století i s okolními pastvinami. Rekonstruuje a má se jak málokdo. Prý teď čekají se ženou třetí dítě. A svému otci děkuje, že jej tenkrát podpořil a nenutil ho učit se víc, než nejnutněji potřeboval. Kdyby ještě dva roky musel studovat, než by mohl začít podnikat, už by se v tomto oboru neuchytil, trh by byl rozebrán.
Tímto nechci nabádat k tomu, že máte syna nechat být. Ale možná bych v jeho situaci , pokud řekne, že definitivně nechce studovat, řekl: Dobrá, nutit tě za každou cenu nebudu. Obstarej si práci! Legální práci, žádnou černotu, žádnou levotu! Dokud nemáš práci, studuješ. Chceš-li tu bydlet, na domácnost budeš přispívat jako ostatní (tolik a tolik). Na pracech se budeš podílet tak a tak. Za těchto podmínek můžeme požádat o roční přerušení studia, ať si vyzkoušíš, jak Ti bude vyhovovat pracovat. Po roce uvidíš.
P.S.
Ještě později zkusím kouknout do astra. Myslím, že i tam mohou být zajímavé vazby patrné, ale ve skutečnosti nic, na co by se nedalo přijít i bez toho.
10.02.2022 - 12:31
| Filtr
sindice@seznam.cz
» Sosna zvlčelý
Zdravím Sosno, děkuji za příspěvek. V podobném schématu to proběhlo i u nás. Jednak by mně stačily ty čtyřky, jen ať proleze, mávla jsem rukou i nad VŠ- k těm školám, mám několik známých z IT oboru, kteří řeknou, že ty školy pro jejich obor jsou " nepotřebné". Ony totiž ty školy logicky nejsou schopny se přizpůsobovat tak rychlému vývoji v této oblasti, musí se držet koncepce. Se synem jsme vše probírali. Tu Vš jsem brala jako pojistku, pokud by byl ve státní sféře, pak bez vš je to o ničem, když to řeknu zjednodušeně. V soukromé sféře je vš, nebo může být opravdu k ničemu. Brala jsem to jako startovní čáru, kdy si bude moci a mít z čeho vybrat a sám se rozhodnout, zda ji využít či nikoli. Když přišel s tím, že školu nepotřebuje a že se bude živit sám, jak píšeš, taky dostal šanci- dobře, zkus to, máš na to půl roku, abys něco ukázal, ale budeš stále studovat, tak abys prošel. Za půl roku uvidíme. I já se ptala na detaily, ale na rozdíl od tvého příběhů to můj syn promyšlené nemá. Za mně je někde ve virtuálním světě.
Budu určitě ráda i za tvůj astro rozbor.
Dnes jdu se synem ke specialistovi, něco i naznačil, ale uvidíme až po osobním setkání. Určitě dám vědět.
Budu určitě ráda i za tvůj astro rozbor.
Dnes jdu se synem ke specialistovi, něco i naznačil, ale uvidíme až po osobním setkání. Určitě dám vědět.
14.02.2022 - 17:26
| Filtr
Sosna zvlčelý
» sindice@seznam.cz
Když jsem se minule ptal na okolnosti okolo porodu a času kolem, již jsem vycházel z toho, že jsem z radixu syna vnímal jisté "odtržení" od Vás. Nejprve jsem myslel na ztrátu důvěry, která může mít někdy počátky již v ranném dětství, ale jak jsem se nořil dál, nevím, jestli nedůvěra je vhodné slovo. Spíše bojkot. Nějaká budovaná bariéra. Možná i pocit, že vy jako matka mu nemůžete rozumět. Nebo že ho svojí péčí (tlakem) dusíte. Což v jeho věku ale není nic neobvyklého.
Váš syn si hledá své místo muže. Dospívá. Hledá (vyžaduje) uznání své identity. A potřebuje to uznání tady a teď. Ne až... (dostuduješ; až mi dokážeš, že se sám o sebe postaráš atd.) ... někdy. Stejně jako dítě potřebuje pro zdravý rozvoj lásku svých rodičů prostě jen proto, že je jejich dítětem. A ne za zásluhy (když dostaneš jedničku, budu tě mít raději). Navíc autority v této době nemusí vůbec uznávat.
Nevím, jestli někde bylo napsáno, jak vychází s Vaším partnerem. Zajímavé by bylo sledovat, jak ve Vaší rodině (i rodu) je zastoupena mužská a jak ženská energie? Má (měl) v rodině nějaký dobrý mužský vzor? Tady mi přijde, že se hledá a možná tápe. Je zajímavé v této souvislosti vidět některé styčné body s jeho otcem, jako by měli do vínku dány tytéž možnosti a schopnosti, ale každý s nimi nakládal jinak. Možná i proto, že otec mu toto nepředal, když píšete, že se na výchově moc nepodílel.
Mužská energie by zde potřebovala podpořit, takže pokud je u Vás v rodech dominantní ženská linie, zvolněte a nechte ho nadechnout!
Abych to neokecával, leze na mě silně, že nyní od Vás potřebuje především cítit důvěru a to více než ultimáta. I s tím rizikem, že třeba tu školu mít nebude. Nebo ne teď.
Dejte si svoji vlastní hranici, za kterou nechcete jít VY SAMA ZA SEBE! Třeba že v různých situacích nebudete jím vykořisťovaná (nebudete ho živit, když se vykašle na školu a nebude pracovat). Ale netlačte ho silou. Řeči, že až bude mít maturitu, pak teprve může něco mluvit a dělat si, co chce, to jenom zhorší a on bude nešťastný. Cesta do pekel je dlážděná dobrými úmysly.
Jak jste psala, že se začal hrubě vyjadřovat... Za tím něco je. Pokud takový nebyl dříve, asi tím něco ventiluje. Kdyby mu nebylo na duši zle, měl by potřebu se tak vyjadřovat?
Ať přijde on se svojí představou. Neshazujte mu ji jen proto, že Vám přijde nereálná, zkuste mu naopak pomoci zasadit ji do reálu. Vysvětlit, proč podle Vás něco nebude fungovat. A pomoci mu k reálu se přiblížit. Ať se zkusí zamyslet a poupravit svoji představu k něčemu, co by mohlo fungovat. Tak to nebude hned napoprvé. Ale může to být pro něho cenná lekce a vést k uvědomění si toho, že jste ho podpořila ne proto, že souhlasíte zcela s jeho kroky, ale naopak přes rozdílný pohled jej respektujete a podpoříte (neodvrátíte se).
Váš syn si hledá své místo muže. Dospívá. Hledá (vyžaduje) uznání své identity. A potřebuje to uznání tady a teď. Ne až... (dostuduješ; až mi dokážeš, že se sám o sebe postaráš atd.) ... někdy. Stejně jako dítě potřebuje pro zdravý rozvoj lásku svých rodičů prostě jen proto, že je jejich dítětem. A ne za zásluhy (když dostaneš jedničku, budu tě mít raději). Navíc autority v této době nemusí vůbec uznávat.
Nevím, jestli někde bylo napsáno, jak vychází s Vaším partnerem. Zajímavé by bylo sledovat, jak ve Vaší rodině (i rodu) je zastoupena mužská a jak ženská energie? Má (měl) v rodině nějaký dobrý mužský vzor? Tady mi přijde, že se hledá a možná tápe. Je zajímavé v této souvislosti vidět některé styčné body s jeho otcem, jako by měli do vínku dány tytéž možnosti a schopnosti, ale každý s nimi nakládal jinak. Možná i proto, že otec mu toto nepředal, když píšete, že se na výchově moc nepodílel.
Mužská energie by zde potřebovala podpořit, takže pokud je u Vás v rodech dominantní ženská linie, zvolněte a nechte ho nadechnout!
Abych to neokecával, leze na mě silně, že nyní od Vás potřebuje především cítit důvěru a to více než ultimáta. I s tím rizikem, že třeba tu školu mít nebude. Nebo ne teď.
Dejte si svoji vlastní hranici, za kterou nechcete jít VY SAMA ZA SEBE! Třeba že v různých situacích nebudete jím vykořisťovaná (nebudete ho živit, když se vykašle na školu a nebude pracovat). Ale netlačte ho silou. Řeči, že až bude mít maturitu, pak teprve může něco mluvit a dělat si, co chce, to jenom zhorší a on bude nešťastný. Cesta do pekel je dlážděná dobrými úmysly.
Jak jste psala, že se začal hrubě vyjadřovat... Za tím něco je. Pokud takový nebyl dříve, asi tím něco ventiluje. Kdyby mu nebylo na duši zle, měl by potřebu se tak vyjadřovat?
Ať přijde on se svojí představou. Neshazujte mu ji jen proto, že Vám přijde nereálná, zkuste mu naopak pomoci zasadit ji do reálu. Vysvětlit, proč podle Vás něco nebude fungovat. A pomoci mu k reálu se přiblížit. Ať se zkusí zamyslet a poupravit svoji představu k něčemu, co by mohlo fungovat. Tak to nebude hned napoprvé. Ale může to být pro něho cenná lekce a vést k uvědomění si toho, že jste ho podpořila ne proto, že souhlasíte zcela s jeho kroky, ale naopak přes rozdílný pohled jej respektujete a podpoříte (neodvrátíte se).
© 2007-2024 Najdise.cz