Kam kráčíš, Česko?


27.02.2019 - 23:03
(Kozoroh) Bosch
Kam kráčíš, Česko?
Článek který popisuje přesně problém zaostávání naší země, místo investic do klíčových odvětví vědy výzkumu vývoje průmyslu opět jen již beztak neefektivní zacelování děr v silnici. Po ní však budou v nejlepším případě opět jen jezdit kamiony s díly do našich montoven. Za dobrou práci montážního dělníka budeme moci nakoupit levné zboží z asie a předražený outlet ze západu.
V inovacích a technologiích ztrácíme pozici i mezi našimi ostblock sousedy.
V dálnicích jsme byli sto postavit za 4 roky 4km cesty. Nově otevřená dálnice na ostravu se zvlnila jezdí se 80max a možná se zavře úplně, řešení v nedohlednu. Kdyby to šlo to hodit na toho saturna a počkat až přeleze pluto..avšak bez přičinění správným směrem se nestane vůbec nic co by mohlo být nějak příznivé..než další trpká zkušenost. Že za pár let budeme opět nadávat na "ty lumpy", stejně tak jako teď nadáváme na ty co tady byli před nimi včetně těch kteří nám otevřeli brány na západ. Jenže ten Brusel není vždycky tak blbej jek jej často vidíme.
Tož práci čest. A je to. :15:
__________________________________________________________________________
Komisaři ve středu zveřejnili návrh toho, kam by v Česku měly do budoucna peníze z evropských fondů jít. Miliardy nechce posílat na stavbu dálnic, ale na dvě základní priority: jednou je snaha o modernizaci české ekonomiky, například prostřednictvím velkých investic do vědy a výzkumu a jejich propojení s výrobou. To má Česku pomoci, aby se z pozice pověstné "montovny" posunulo směrem k nejrozvinutějším zemím v Evropské unii.

"Česko zaostává, co se týče podílu inovativních společností, které jsou klíčovými tahouny konkurenceschopnosti," konstatuje komise. "Vysokou prioritu" tak podle ní musí mít investice do výzkumu a vývoje a do zapojení nových technologií do ekonomiky. Především české malé a střední podniky podle ní citelně zaostávají.

Dnes české firmy často slouží jen jako subdodavatelé především pro německé společnosti. A teprve ty pak finalizují koncový výrobek, který následně prodávají s velkou marží. I kvůli tomu jsou české mzdy mnohem nižší než německé.

Zdroj
https://zahranicni.ihned.cz/c1-6649…

Příspěvky: Všechny | player

Řazení:
01.03.2019 - 10:14 | Filtr
(Býk) player
Dálnice nejsou nic , co by byýt muselo. Tu vědu a techologie bych jednoznačně preferoval.

Ale odpovím na otázku.

Coby osvícená země kráčíme kupředu levá , kupředu levá , zpátky ni krok. Ono jde totiž o jedno...abychom zůstali pokorní. Z rychlých úspěchů se zatočí hlava - a ztatí soudnost. My jsme trpělivý národ , u pivka si to vyčekáme. Chce to klid a nohy v teple (hlavu v chládu - otevřenou klapku vzádu).
01.03.2019 - 22:15 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » player
Šnek podle matematického propočtu leze 30x rychleji, než se u nás staví dálnice.
02.03.2019 - 10:30 | Filtr
(Býk) player » Bosch
Dálnice zase zabraňují přirozenému pohybu zvěře a utvářejí mikroregiony - taky to není moc good. Jen ať hoši nespěchaj. Když budou neděravé zbylé...
05.03.2019 - 17:56 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » player
Zajímavější než dálnice je pro naši zemi euro. To by byla pobídka i k restrukturalizacím základních odvětví, důchodového systému, bankovnictví..což by nás přiblížilo více demokratickým zemím, pak by i investice byly silnější kdyby nedocházelo ke kšeftování s korunou.
Mikroregiony jsou fajn. Na islandu a na severu obecně se takovým regionům dálnice vyhýbají.


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Vodnář Vodnáři
ukázat kalendář »