MG34
Shodou okolností jsem se teď také díval, ale první dojem je po těch x opakováních (viděl jsem to víckrát) dávno pryč, spíše jsem se soustředil na kontroverzi, kterou to ve mně vyvolává. A ta je čím dál větší.
Jednak ta obrazová schématičnost vytvářející nereálné situace - třeba kdy druhý nejstarší dědek zaujatě žvaní a všichni se od něj postupně odvrací až tam je "sám" - tohle obrazově funguje třeba v oficiálním klipu k písničce Behind the Wheel nebo ve Starcích na chmelu, ...ale v zákulisí soudní síně je to dost laciné.
A celý ten anglosaský soudní sytém s porotou, přípustnými důkazy, precedenty a podobnými hovadinami... Co kdyby tím obviněným hochem byl třeba Rath, Bakala nebo Babiš a tím proviněním by nebyla vražda, ale nějaká hospodářská kriminalita, kterou ožebračili spoustu lidí (a kteří by pak následně chtěli napravit způsobenou křivdu). Celé to totiž není o tom, že to ten hoch neudělal (on to nejspíše udělal), ale o tom, že mu to "dostatečně" neprokázali.
Kájínek - taky by to mohlo být o něm. Já to beru tak, že kdo s čím zachází, s tím také schází. Hoch byl rváč, Kájínek taky (a k tomu zloděj). Možnost nespravedlivého odsouzení mi v takovém případě přijde (souzený nemá čistý trestní rejstřík) mnohem méně společensky nebezpečná než neodsouzení někoho, kdo je skutečně vinnen - to by byla opravdu vážná chyba.
A to je přesně naopak, než to staví film a celý anglosaský právní systém.