Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Bajka o mágovi a ovečkách - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2025
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2025
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2025
Čínský horoskop 2025
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Bajka o mágovi a ovečkách
02.03.2018 - 01:40
Bosch
Bajka o mágovi a ovečkách
"Jeden východní příběh vypráví o velmi bohatém mágovi, který měl mnoho ovcí.
Tento mág byl také zároveň velký lakomec. Nechtěl najímat pastýře a nechtěl ani postavit plot okolo pastvin na nichž se jeho ovce pásly. Ovce se proto zatoulaly do lesa, padaly do roklí, ale hlavně unikaly, neboť věděly, že mág chce jejich maso a kůži a to se jim nelíbilo.
Až nakonec mága napadlo jedno opatření. Své ovce zhypnotizoval a všem jim vnuknul, že jsou nesmrtelné a že jim nijak neublíží, když je stáhne u kůže, že jim to naopak prospěje, a bude jim to příjemné, a také že mág je dobrý pán, že své stádo natolik miluje, že by pro ně udělal cokoliv na světě, a konečně ještě to, že jestli se jim někdy něco přihodí, pak se to rozhodně nestane právě teď, určitě né dnes, a ony že proto na to nemusí myslet.
Mág svým ovcím dále vsugeroval, že vůbec žádné ovce nejsou některým z nich namluvil, že jsou lvy, dalším že jsou orly, dalším že jsou lidmi, a dalším že jsou mágy.
Tím všechny jeho starosti s ovcemi ustaly. Ovce už nikdy neutíkaly, ale pokojně očekávaly čas, kdy si mág vyžádá jejich maso a kožešinu.
Tenhle příběh dobře ilustruje pozici, v níž je člověk."
G.I.Gurdžijev
Tento mág byl také zároveň velký lakomec. Nechtěl najímat pastýře a nechtěl ani postavit plot okolo pastvin na nichž se jeho ovce pásly. Ovce se proto zatoulaly do lesa, padaly do roklí, ale hlavně unikaly, neboť věděly, že mág chce jejich maso a kůži a to se jim nelíbilo.
Až nakonec mága napadlo jedno opatření. Své ovce zhypnotizoval a všem jim vnuknul, že jsou nesmrtelné a že jim nijak neublíží, když je stáhne u kůže, že jim to naopak prospěje, a bude jim to příjemné, a také že mág je dobrý pán, že své stádo natolik miluje, že by pro ně udělal cokoliv na světě, a konečně ještě to, že jestli se jim někdy něco přihodí, pak se to rozhodně nestane právě teď, určitě né dnes, a ony že proto na to nemusí myslet.
Mág svým ovcím dále vsugeroval, že vůbec žádné ovce nejsou některým z nich namluvil, že jsou lvy, dalším že jsou orly, dalším že jsou lidmi, a dalším že jsou mágy.
Tím všechny jeho starosti s ovcemi ustaly. Ovce už nikdy neutíkaly, ale pokojně očekávaly čas, kdy si mág vyžádá jejich maso a kožešinu.
Tenhle příběh dobře ilustruje pozici, v níž je člověk."
G.I.Gurdžijev
Příspěvky: Všechny | les osika
04.03.2018 - 02:58
| Filtr
les osika
» Bosch
Myslíš mírou sebeuvědomění toho Gurdžijeva?
Mě na tom připadá divné, že celý příběh vychází už z nějakého vlastnictví ovcí mágem, a člověku je v závěru předkládáno, že to ilustruje jeho pozici. Neblahou minulost a ještě zoufalejší současnost. To, že mág ty ovce nakonec nějak zmákne, je jasné přeci od začátku. Ale jestli i ten Gurdžijev taky prchal před pravdou, je to prostě jenom vymyšlený příběh.
Ten autor románu Zanoni, o něm si taky myslíš, že před pravdou prchal? Nedávno jsem si na ten úryvek vzpomněl. Ale v nějaké souvislosti s tím, jak si víc s druhými lidmi v praxi pomoc při starání se o živobytí
Mě na tom připadá divné, že celý příběh vychází už z nějakého vlastnictví ovcí mágem, a člověku je v závěru předkládáno, že to ilustruje jeho pozici. Neblahou minulost a ještě zoufalejší současnost. To, že mág ty ovce nakonec nějak zmákne, je jasné přeci od začátku. Ale jestli i ten Gurdžijev taky prchal před pravdou, je to prostě jenom vymyšlený příběh.
Ten autor románu Zanoni, o něm si taky myslíš, že před pravdou prchal? Nedávno jsem si na ten úryvek vzpomněl. Ale v nějaké souvislosti s tím, jak si víc s druhými lidmi v praxi pomoc při starání se o živobytí
04.03.2018 - 09:25
| Filtr
Bosch
» les osika
To je věcí pohledů z určitých kritických bodů vnímání.
Takový bod ve vědomí musí nejprve nastat aby bylo možné porozumění souvislostem které jsou transpersonální.
V grofovské psychologii se to pojmenovává psychospirituální krize, v hata astrologii by se dal užít asi termín transformační bod, možná je analogie s křesťanskou cestou ukřižováním, dají se najít asi i jiné příměry jak se tématu přiblížit.
Gurdžijev i Bulwer jsou jen osoby, o ty zde vůbec nejde, řeč je o psychologickém procesu který tito lidé popisují.
Té poznámce o pomoci si při starání se o živobytí nerozumím.
Takový bod ve vědomí musí nejprve nastat aby bylo možné porozumění souvislostem které jsou transpersonální.
V grofovské psychologii se to pojmenovává psychospirituální krize, v hata astrologii by se dal užít asi termín transformační bod, možná je analogie s křesťanskou cestou ukřižováním, dají se najít asi i jiné příměry jak se tématu přiblížit.
Gurdžijev i Bulwer jsou jen osoby, o ty zde vůbec nejde, řeč je o psychologickém procesu který tito lidé popisují.
Té poznámce o pomoci si při starání se o živobytí nerozumím.
05.03.2018 - 02:31
| Filtr
les osika
» Bosch
S tím živobytím to vypadá tak, že pokud v dohledné době nedojde k nějakému zásadnímu posunu "tím správným směrem", velmi pravděpodobně se já i někteří moji bližní budeme muset vyrovnávat s tím, co by se dalo nazvat sestupem po společenském žebříčku, se všemi starostmi i radostmi s tím spojenými...a jelikož takový sestup v současné době vnímám neblaze, snažím se s tím něco dělat. Ten úryvek ze Zanoniho je možná neobvyklá inspirace, jak navýšit hrubý obrat, ale což už..a pak ho celý, jak si na něj pamatuju, čtu tady v diskusi. (to tedy k té poznámce)
Výhoda podnikání oproti filozofii je, že člověk nemusí být kdovíjak ciltivý, aby poznal, jestli věci, které dělá nebo říká, fungují, a nebo ne. Pracuji dost s lidmi, (a mnoho z nich mi dělá překážky, když se chci někam dostat) a tak tak nějak chápu, že o ty osoby vůbec nejde. Přesto slova (někdy až činy), co vychází z úst tu vrátného, tu paní ředitelky, ve svých důsledcích jsou působivá, buď mi to přinese zisk, nebo ne, dá se to snadno poznat. Dá se i celkem snadno poznat, dokáže-li mít ten který člověk za to, co říká, něco jako osobní odpovědnost. Nemusíme se dohodnout, ale mám pocit, že mluvím s člověkem, když ano. Když ne, neosobní síly rozehrávají své hry... a je to o něčem výrazně jiném.
Svým způsobem, vrátný může plácat co chce, a celkem nic se neděje. Když skrze sebe nechá ty neosobní síly bez osobní odpovědnosti vanout třeba spisovatel, guru,..v nedávné době u nás např. kandidát na prezidenta, má to určitě úplně jiný rozsah důsledků. Je těžké nebýt loutkou, když se člověku dostane vyškrábat se relativně "vysoko".
Ptal jsem se Tě, jestli si myslíš, že to tvrzení v závěru příběhu je pravdivé. Nechci rozebírat to, co jak klasifikuje grofovská psychologie. Jestli někdo napíše, že "Tenhle příběh dobře ilustruje pozici, v níž je člověk", měl by počítat s tím, že to bude nějak působit na člověka, který se zajímá o to, v "jaké pozici je člověk". A pak to i případně dokázat obhájit, aby bylo i jemu jasné, že skrze sebe nenechá vanout kdejaké právě neosobní síly. Bohužel ten Gurdžijev ze života, ve kterém to napsal, odešel zřejmě už před mnoha lety, tak se ptám tedy Tebe, když jeho citaci uvádíš. To co z toho čtu je vzkaz lidem, byli jste ovce, a protože mág něco, jste teď navíc zhypnotizované. Čteš to z toho také?
Výhoda podnikání oproti filozofii je, že člověk nemusí být kdovíjak ciltivý, aby poznal, jestli věci, které dělá nebo říká, fungují, a nebo ne. Pracuji dost s lidmi, (a mnoho z nich mi dělá překážky, když se chci někam dostat) a tak tak nějak chápu, že o ty osoby vůbec nejde. Přesto slova (někdy až činy), co vychází z úst tu vrátného, tu paní ředitelky, ve svých důsledcích jsou působivá, buď mi to přinese zisk, nebo ne, dá se to snadno poznat. Dá se i celkem snadno poznat, dokáže-li mít ten který člověk za to, co říká, něco jako osobní odpovědnost. Nemusíme se dohodnout, ale mám pocit, že mluvím s člověkem, když ano. Když ne, neosobní síly rozehrávají své hry... a je to o něčem výrazně jiném.
Svým způsobem, vrátný může plácat co chce, a celkem nic se neděje. Když skrze sebe nechá ty neosobní síly bez osobní odpovědnosti vanout třeba spisovatel, guru,..v nedávné době u nás např. kandidát na prezidenta, má to určitě úplně jiný rozsah důsledků. Je těžké nebýt loutkou, když se člověku dostane vyškrábat se relativně "vysoko".
Ptal jsem se Tě, jestli si myslíš, že to tvrzení v závěru příběhu je pravdivé. Nechci rozebírat to, co jak klasifikuje grofovská psychologie. Jestli někdo napíše, že "Tenhle příběh dobře ilustruje pozici, v níž je člověk", měl by počítat s tím, že to bude nějak působit na člověka, který se zajímá o to, v "jaké pozici je člověk". A pak to i případně dokázat obhájit, aby bylo i jemu jasné, že skrze sebe nenechá vanout kdejaké právě neosobní síly. Bohužel ten Gurdžijev ze života, ve kterém to napsal, odešel zřejmě už před mnoha lety, tak se ptám tedy Tebe, když jeho citaci uvádíš. To co z toho čtu je vzkaz lidem, byli jste ovce, a protože mág něco, jste teď navíc zhypnotizované. Čteš to z toho také?
05.03.2018 - 03:39
| Filtr
les osika
» Kiyoko
No, to je právě to, jak v praxi udělat, abychom v tom lidském společenství zůstali pospolu. Syn mi včera vyprávěl, že někdo z lidí z Ameriky, se kterými si píše přes cosi, dostal flastr za to, že doma chytal dešťovou vodu, která podle tamních "zákonů" patří státu. Napadá Tě, jak tohle v praxi rehypnotizovat? K reakci na tu "bajku" mě vedly některé paralely :), tak jdu spát, že to bude dobré.
06.03.2018 - 00:11
| Filtr
les osika
» Kiyoko
generacemi ověřená
Tuším, že navenek vedená v rozdělené společnosti to je cesta, která vždycky vybízí druhou stranu ke konfrontaci, a aby se jí vyhnul, tyhle vlastnosti v sobě člověk potřebuje najít jako by-product něčeho jiného, třeba neosobní lásky - ta je nevyvolává a jde dál než třeba i zde diskutovaný gurdžijevův ovčí plán
Udavačství, projev kanibalismu, bohužel se mu daří i uvnitř rodin a je mu metena cestička s nemalým úsilím, jít po ní ale nemusíme :-)
Tuším, že navenek vedená v rozdělené společnosti to je cesta, která vždycky vybízí druhou stranu ke konfrontaci, a aby se jí vyhnul, tyhle vlastnosti v sobě člověk potřebuje najít jako by-product něčeho jiného, třeba neosobní lásky - ta je nevyvolává a jde dál než třeba i zde diskutovaný gurdžijevův ovčí plán
Udavačství, projev kanibalismu, bohužel se mu daří i uvnitř rodin a je mu metena cestička s nemalým úsilím, jít po ní ale nemusíme :-)
08.03.2018 - 03:12
| Filtr
les osika
» Bosch
jediný, opravdu důkladný otřes v individuální rovině Země by zatřásl kolektivní rovinou (nejen lidí) tak, že by to na dlouhé lokty nejspíš nebylo
antropocentrický pohled na svět přinesl dobré podmínky pro sugesce, že lidé jsou ovládáni nějakým všemocným antropo(bohem) nad kterého není, všechnu tu pro člověka zničující soutěživost a snahu zalíbit se takovému (bohu) namísto přirozeného žití ve vědomí (oné božskosti)
však dnes může v podstatě kdokoli rozjet kamion do davu lidí, střílet ve škole, a v téměř okamžiku se to stává v jisté kolektivní rovině principiálním sdělením na které se jen těžko nereaguje
antropocentrický pohled na svět přinesl dobré podmínky pro sugesce, že lidé jsou ovládáni nějakým všemocným antropo(bohem) nad kterého není, všechnu tu pro člověka zničující soutěživost a snahu zalíbit se takovému (bohu) namísto přirozeného žití ve vědomí (oné božskosti)
však dnes může v podstatě kdokoli rozjet kamion do davu lidí, střílet ve škole, a v téměř okamžiku se to stává v jisté kolektivní rovině principiálním sdělením na které se jen těžko nereaguje
© 2007-2024 Najdise.cz