Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Zenový příběh - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Zenový příběh
01.03.2018 - 16:31
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Petr204, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Petr204, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Zenový příběh
Zenový mistr Bankei seděl uprostřed svých žáků a vyučoval je. Mezi posluchače se vmísil kněz sekty Sinšú, jejíž členové věří na zázraky a na spasení pomocí magických rituálů.
Ze žárlivosti na množství Bankeiových posluchačů působil takový neklid, že Bankei přerušil svůj výklad a muže se zeptal, zda nechce něco povědět. Muž vstal a pyšně zvěstoval: "Zakladatel mého náboženství dokáže z jednoho břehu řeky štětcem napsat své jméno na list papíru, který drží v ruce pomocník na druhém břehu řeky, a ta řeka je široká deset metrů. Jaké zázraky umíš učinit ty?" Bankei odpověděl: "Když mám hlad, najím se, a když jsem unavený jdu spát."
Ze žárlivosti na množství Bankeiových posluchačů působil takový neklid, že Bankei přerušil svůj výklad a muže se zeptal, zda nechce něco povědět. Muž vstal a pyšně zvěstoval: "Zakladatel mého náboženství dokáže z jednoho břehu řeky štětcem napsat své jméno na list papíru, který drží v ruce pomocník na druhém břehu řeky, a ta řeka je široká deset metrů. Jaké zázraky umíš učinit ty?" Bankei odpověděl: "Když mám hlad, najím se, a když jsem unavený jdu spát."
Příspěvky: Všechny | Buddha/2
Stránka:
1 2
03.03.2018 - 20:08
| Filtr
Bosch
» Buddha/2
Není. Bajka je zcela jiný literární útvar než zenová povídka.
Bajka pracuje s ironií a satirou, vznikla v antice a jejím cílem je kritizovat konkrétní společenské nešvary, působit na lidi a vychovávat je k odstranění těchto nešvarů.
V tomto smyslu není příběh zenový. Je to bajka.
Bajka pracuje s ironií a satirou, vznikla v antice a jejím cílem je kritizovat konkrétní společenské nešvary, působit na lidi a vychovávat je k odstranění těchto nešvarů.
V tomto smyslu není příběh zenový. Je to bajka.
03.03.2018 - 21:02
| Filtr
Buddha/2
» Bosch
Třeba nad tím, jestli tomu tady nešéfují myši . Ale je to svým způsobem výsada, na všech planetách se přemýšlet nevyplatí
https://www.youtube.com/watch/…
https://www.youtube.com/watch/…
07.03.2018 - 00:30
| Filtr
Buddha/2
» Bosch
Mistr ví kdy a co komu má říct - od toho je mistr . A věřím, že si dá záležet na tom, aby to dotyčný správně pochopil.
Četls Milarepu? - to rozhodně nebyl člověk, který by se chtěl zbavit odpovědnosti za to co udělal. Jiní by se z toho snažili vykecat nebo utéct, on dělal opak.
Četls Milarepu? - to rozhodně nebyl člověk, který by se chtěl zbavit odpovědnosti za to co udělal. Jiní by se z toho snažili vykecat nebo utéct, on dělal opak.
07.03.2018 - 08:23
| Filtr
Bosch
» Buddha/2
tak jsou to takové duchovní rychlé šípy
když přečteš první dva čísla pak už tě to tak nějak nepřekvapí
z té knihy byli vykolejení hlavně takoví ti vyznavači maharišiho atmavičáry bruntonovci, v principu kniha podporuje filosofii duchovního materialismu
nezakládá na nutnosti bytostné proměny na úrovni fyzické, je to jen čistě duchovně tedy mentálně založená doktrína, dá se říci že v reálu pro život na zemi ve společnosti je to takové učení k prdu
pokud si z toho nevyvodíš že vše je "já" a you can be happy just now
vůbec tu knihu například nezajímá etická základna člověka tu neřeší vůbec
měli bychom se pozastavit například nad tím, jakto že v tak duchovní indii kvete tak totálně hrubý cynismus a materialismus, lhostejnost k bližnímu
ve srovnání s indii jsme my češi opravdová duchovní elita
a tito duchovní primitivové nás chtějí poučovat o duchovnu
jim samozřejmé o nějaké duchovno vůbec nejde exportují sem jen smetí na které se našinec chytá
lidé jsou často tak blbí že koupí i nějakou lahvičku s vodou jakože z gangy a považují to za posvátný elixír
velká část lidí hlavně z esoterických kruhů i těch co se věnují józe propadá zcela nekritickému obdivu této jejich indické hochštaplerské mentality
nejsou schopni prohlédnout podvod
když přečteš první dva čísla pak už tě to tak nějak nepřekvapí
z té knihy byli vykolejení hlavně takoví ti vyznavači maharišiho atmavičáry bruntonovci, v principu kniha podporuje filosofii duchovního materialismu
nezakládá na nutnosti bytostné proměny na úrovni fyzické, je to jen čistě duchovně tedy mentálně založená doktrína, dá se říci že v reálu pro život na zemi ve společnosti je to takové učení k prdu
pokud si z toho nevyvodíš že vše je "já" a you can be happy just now
vůbec tu knihu například nezajímá etická základna člověka tu neřeší vůbec
měli bychom se pozastavit například nad tím, jakto že v tak duchovní indii kvete tak totálně hrubý cynismus a materialismus, lhostejnost k bližnímu
ve srovnání s indii jsme my češi opravdová duchovní elita
a tito duchovní primitivové nás chtějí poučovat o duchovnu
jim samozřejmé o nějaké duchovno vůbec nejde exportují sem jen smetí na které se našinec chytá
lidé jsou často tak blbí že koupí i nějakou lahvičku s vodou jakože z gangy a považují to za posvátný elixír
velká část lidí hlavně z esoterických kruhů i těch co se věnují józe propadá zcela nekritickému obdivu této jejich indické hochštaplerské mentality
nejsou schopni prohlédnout podvod
07.03.2018 - 12:39
| Filtr
Buddha/2
» Bosch
No, jednak nemám rád generalizování a druhak bys měl srovnávat srovnatelné.
Aštavakragíta je (nechci se hádat, neb sami indové mají datování tak nějak "na háku" ) několik tisíc let stará - tedy z doby, kdy Indie byla na vrcholu. Podle Patandžaliho dělení je etika na začátku, tady se bavíme o konci - je to podobné, jako kdybys učebnici pro osmou třídu vyčítal, že neobsahuje učivo 1. třídy.
K té hochštaplerské mentalitě jedno české: Vrána k vráně
Ale pokud bys třeba Krišnamurtiho chtěl označit za hochštaplera budu ho bránit .
Rychlé šípy bych sem snad ani netahal, i když pro někoho to může být vrchol
Aštavakragíta je (nechci se hádat, neb sami indové mají datování tak nějak "na háku" ) několik tisíc let stará - tedy z doby, kdy Indie byla na vrcholu. Podle Patandžaliho dělení je etika na začátku, tady se bavíme o konci - je to podobné, jako kdybys učebnici pro osmou třídu vyčítal, že neobsahuje učivo 1. třídy.
K té hochštaplerské mentalitě jedno české: Vrána k vráně
Ale pokud bys třeba Krišnamurtiho chtěl označit za hochštaplera budu ho bránit .
Rychlé šípy bych sem snad ani netahal, i když pro někoho to může být vrchol
08.03.2018 - 10:48
| Filtr
Bosch
» Buddha/2
v popularizované duchařině jde především o to zaujmout a podbízet se chytrostí líbivostí..v neosobním kontaktu s "duchovnem" je to brnkačka vše jasné srozumitelné a každý je buddha
v konkrétních aplikacích však moudré spisy i takovíto guruové selhávají, jsou bezcenní
zkrátka všechny tyto duchovní autority a písaři mouder jsou podvodníci :-)
transformace začíná až tak kde si to člověk uvědomí, jak je podváděn
v konkrétních aplikacích však moudré spisy i takovíto guruové selhávají, jsou bezcenní
zkrátka všechny tyto duchovní autority a písaři mouder jsou podvodníci :-)
transformace začíná až tak kde si to člověk uvědomí, jak je podváděn
© 2007-2024 Najdise.cz