Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Satan - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Satan
10.10.2016 - 17:40
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele evanda22, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele evanda22, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Satan
Kto alebo čo pre vás je "Satan"? Vnímate ho ako čosi negatívne alebo pozitívne?Ja som sa stretla s tvrdením, s ktorým sa stotožňujem aj ja...že Satan je vlastne ego v nás a nevnímam ho ako čosi čisto negatívne ale skôr ako veľkého učiteľa, pokušiteľa, ktorý nám paradoxne pomáha na ceste k Bohu. Pretože keby nás nezvádzal z cesty, respektíve nepreskúšaval tak by sme neprešli tou pomyselnou skúškou, cez ktorú sa učíme. takže ideálne by sme ho nemali počúvať/respektíve nemali by sme sa nechať zviesť na cestu od Boha ani ho úplne zavrhnúť či nenávidieť alebo sa ho chcieť zbaviť. mali by sme ho pochopiť a nenechať sa viesť jeho zvodmi. Ako ho/to vnímate vo vašom živote vy?
10.10.2016 - 19:38
| Filtr
Crumb
Satan bývá někdy pokládán za obětního beránka, na kterého je svalováno vše, co je ve světě pokládáno za zlé. Zajímavý pohled na tuto postavu měla gnose, jedno z nejvlivnějších učení starověku. Podle gnostiků je za zlo ve světě odpovědný Stvořitel, Démiurg, tohoto světa a člověka (přesněji pomíjivého lidského těla, v němž je uvězněna nesmrtelná duše). Gnostikové ztotožnili Démiurga s biblickým Hospodinem. Ten byl v pojetí gnostiků jen jedním z nižších bohů, který spolu se svými spolupracovníky, s tzv. archonty, stvořil pro určitý počet duší, pocházejících z duchovního světa, nedokonalá hmotná těla a nedokonalý hmotný svět. Duše jsou nyní drženy jako vězni v okovech svých těl ve vězení tohoto hmotného světa a Démiurg jim spolu se svými archonty brání v úniku do duchovního světa. Z duchovního světa ale čas od času přicházejí bytosti vyššího řádu, které se snaží lidem pomoci uniknout z moci Démiurga a umožnit jim návrat domů, do duchovního světa. Jedním z takových pomocníků měl být např. Ježíš Kristus. Prvním pomocníkem lidí měl ale být Samael, prvorozený syn Stvořitele (Démiurga). Samael, který později dostal přídomek "satan", z hebrejského "ha-satan" tj. "odpůrce", vystoupil prý jako biblický had v Edenu, aby otevřel prvním lidem oči a připravil jim cestu k duchovnímu poznání. Pro gnostiky to byl hrdina. Říkalo se mu "duchovní Prométheus". Kladně je Samael popisován i v některých pasážích rabínské literatury. Teprve později bylo Samaelovi křesťany připsáno všechno zlo světa a jeho jméno bylo nahrazeno jménem Satan.
10.10.2016 - 21:39
| Filtr
Najdise.cz
» Crumb
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele evanda22, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
to bol trošku zložitý výklad na mňa ale niečo na tom bude, že v biblií je mu pripisovaná akoby vina a zlo, pritom v princípe bez neho by sa mnohé situácie ako napríklad vyhnanie z raja a poznanie dobra a zla neudiali a podľa mňa nič sa nedeje bez božieho dohľadu a bez božieho zámeru. v tomto je tá klasická biblia ako ju poznáme trošku mätúca.
=====
to bol trošku zložitý výklad na mňa ale niečo na tom bude, že v biblií je mu pripisovaná akoby vina a zlo, pritom v princípe bez neho by sa mnohé situácie ako napríklad vyhnanie z raja a poznanie dobra a zla neudiali a podľa mňa nič sa nedeje bez božieho dohľadu a bez božieho zámeru. v tomto je tá klasická biblia ako ju poznáme trošku mätúca.
11.10.2016 - 22:59
| Filtr
Crumb
Pokud jde o Lucifera, tak slovo Lucifer (z lat. "lux" - světlo a "ferre" - nést) je překlad řeckého jména Fósforos ("fós" - světlo, "feró" - přináším), které se překládá jako Světlonoš. Ve starém Řecku to bylo označení boha, který byl synem bohyně Éós, bohyně jitra a začínajícího dne. Za tohoto boha byla pokládána hvězda Jitřenka, jitřní hvězda, tedy planeta Venuše, pro kterou římští astrologové používali označení Lucifer.
Jiný význam dostalo jméno Lucifer v křesťanské éře. Svatý Jeroným použil totiž výraz "lucifer" při latinském překladu verše starozákonní knihy Izajáš 14,12: "Jak jsi spadl z nebe, třpytivá hvězdo, jitřenky synu! Jak jsi sražen k zemi, zotročovateli pronárodů!", latinsky: "Quomodo cecidisti de caelo lucifer qui mane oriebaris corruisti in terram qui vulnerabas gentes". Lucifer, zmíněný v tomto překladu, byl křesťanskou tradicí ztotožněn se Satanem.
V původním významu ovšem tento verš nemá s postavou Satana nic společného. Křesťanské mytologie, která se rozvinula po Jeronýmovi, učinila z Lucifera nejvyššího anděla (serafa), který následoval hodností a mocí hned po starozákonním Hospodinovi. Podle zmíněné křesťanské mytologie se prý Lucifer pro svou pýchu postavil proti Hospodinovi a ten jej za trest srazil z nebe spolu s jeho následovníky, kteří se z andělů stali démony.
Jeroným slovem "lucifer" přeložil ve zmíněném verši hebrejský výraz "helel ben šachar" tj. "zářící, syn jitra", kde slovo "helel" označuje planetu Venuši a výraz "ben šachar" skutečnost, že vychází k ránu jako posel dne, jako jitřenka. Izajáš takto hovoří o babylonském králi, který byl pro svou pýchu svržen podobně jako jitřenka (narážka na prastarý mýtus o padlé hvězdě - nabízí se srovnání s řeckým mýtem o Faethóntovi).
Mýtus o Helelovi (Luciferovi) byl přenesen na Satana někdy v 1. století po Kristu. Křesťanská tradice o Luciferovi vychází jednak z Jeronýmova překladu Izajáše, jednak čerpá i z Knihy Zjevení sv. Jana, z Apokalypsy (12,7.10), kde Jan ztotožňuje hada z Edenu (serafa Samaela/Satana) s padlou hvězdou, tedy Samaela/Satana s Luciferem.
Samael byl nejvyšší ze serafů (andělů), prvorozený syn starozákonního Hospodina. Samaelovi se zželelo lidí a rozhodl se přinést jim světlo duchovního poznání. Jméno Samael lze přeložit jako "Bůh slepých", tedy lidí, kterým Hospodin (Jahve) zastírá světlo skutečného duchovního poznání. Samael se Hospodinovi vzepřel, aby lidem otevřel oči, vystoupil proti svému otci jako jeho odpůrce (hebr. "ha-satan"), čímž si vysloužil své druhé jméno Satan.
Křesťanská tradice, založená na Jeronýmově překladu Izajáše 14,12, vytvořila z výrazu "lucifer" vlastní jméno hlavního padlého anděla, který ztratil svou původní slávu jitřní hvězdy a je dnes vnímán jako vládce či kníže pekel. Na rozdíl od pozdější křesťanské tradice však Starý zákon nikde o pádu andělů nebo Samaela/Satana nehovoří. Kořeny legendy o pádu andělů najdeme v apokryfní židovské a raně křesťanské literatuře. Nový zákon (v latinském překladu, v tzv. Vulgátě), pokud hovoří o jitřní hvězdě či o Luciferovi, označuje výrazem "Lucifer" obvykle Ježíše Krista jakožto "jitřní hvězdu" (2. list Petrův 1,19; Zj 2,28; Zj 22,16). Ve Vulgátě najdeme výraz "lucifer" také na místech, kde označuje "jitřní světlo" (Jób 11,17) nebo "jitřenku" (Žalm 109,3).
Jiný význam dostalo jméno Lucifer v křesťanské éře. Svatý Jeroným použil totiž výraz "lucifer" při latinském překladu verše starozákonní knihy Izajáš 14,12: "Jak jsi spadl z nebe, třpytivá hvězdo, jitřenky synu! Jak jsi sražen k zemi, zotročovateli pronárodů!", latinsky: "Quomodo cecidisti de caelo lucifer qui mane oriebaris corruisti in terram qui vulnerabas gentes". Lucifer, zmíněný v tomto překladu, byl křesťanskou tradicí ztotožněn se Satanem.
V původním významu ovšem tento verš nemá s postavou Satana nic společného. Křesťanské mytologie, která se rozvinula po Jeronýmovi, učinila z Lucifera nejvyššího anděla (serafa), který následoval hodností a mocí hned po starozákonním Hospodinovi. Podle zmíněné křesťanské mytologie se prý Lucifer pro svou pýchu postavil proti Hospodinovi a ten jej za trest srazil z nebe spolu s jeho následovníky, kteří se z andělů stali démony.
Jeroným slovem "lucifer" přeložil ve zmíněném verši hebrejský výraz "helel ben šachar" tj. "zářící, syn jitra", kde slovo "helel" označuje planetu Venuši a výraz "ben šachar" skutečnost, že vychází k ránu jako posel dne, jako jitřenka. Izajáš takto hovoří o babylonském králi, který byl pro svou pýchu svržen podobně jako jitřenka (narážka na prastarý mýtus o padlé hvězdě - nabízí se srovnání s řeckým mýtem o Faethóntovi).
Mýtus o Helelovi (Luciferovi) byl přenesen na Satana někdy v 1. století po Kristu. Křesťanská tradice o Luciferovi vychází jednak z Jeronýmova překladu Izajáše, jednak čerpá i z Knihy Zjevení sv. Jana, z Apokalypsy (12,7.10), kde Jan ztotožňuje hada z Edenu (serafa Samaela/Satana) s padlou hvězdou, tedy Samaela/Satana s Luciferem.
Samael byl nejvyšší ze serafů (andělů), prvorozený syn starozákonního Hospodina. Samaelovi se zželelo lidí a rozhodl se přinést jim světlo duchovního poznání. Jméno Samael lze přeložit jako "Bůh slepých", tedy lidí, kterým Hospodin (Jahve) zastírá světlo skutečného duchovního poznání. Samael se Hospodinovi vzepřel, aby lidem otevřel oči, vystoupil proti svému otci jako jeho odpůrce (hebr. "ha-satan"), čímž si vysloužil své druhé jméno Satan.
Křesťanská tradice, založená na Jeronýmově překladu Izajáše 14,12, vytvořila z výrazu "lucifer" vlastní jméno hlavního padlého anděla, který ztratil svou původní slávu jitřní hvězdy a je dnes vnímán jako vládce či kníže pekel. Na rozdíl od pozdější křesťanské tradice však Starý zákon nikde o pádu andělů nebo Samaela/Satana nehovoří. Kořeny legendy o pádu andělů najdeme v apokryfní židovské a raně křesťanské literatuře. Nový zákon (v latinském překladu, v tzv. Vulgátě), pokud hovoří o jitřní hvězdě či o Luciferovi, označuje výrazem "Lucifer" obvykle Ježíše Krista jakožto "jitřní hvězdu" (2. list Petrův 1,19; Zj 2,28; Zj 22,16). Ve Vulgátě najdeme výraz "lucifer" také na místech, kde označuje "jitřní světlo" (Jób 11,17) nebo "jitřenku" (Žalm 109,3).
14.10.2016 - 18:43
| Filtr
Crumb
» tulačka
"Satan, to je cesta sem na zem, do hmoty. Lucifer, to je cesta k nebesům, do duchovní roviny. Sem spadá např. budhismus."
Samael/Satan (Lucifer byl ztotožněn se Samaelem jaksi omylem) připomíná mýtus o Prométheovi, který se postavil proti Diovi, aby pomohl lidem, ukradl pro ně na Olympu oheň atd., za což pak musel trpět nepředstavitelná muka. Samael/Satan představuje cestu z okovů hmoty, v nichž člověka drží biblický Hospodin (pokládaný gnostiky za jednoho z nižších bohů - tedy nikoli za tvůrce veškerenstva či univerzálního Boha), do světa duchovního.
Buddhismus (ten prvotní, ortodoxní) se odmítal zabývat otázkami tzv. Íšvary, Pána světa, Stvořitele, bohů, polobohů a démonů. Tento buddhismus sice uznával existenci bytostí vyššího řádu (bohů, polobohů), pokládal je však za bytosti smrtelné, podrobené zákonům karmy a reinkarnace atd. O Íšvarovi prohlašuje jeden z buddhistických pramenů asi toto: Kdyby existoval Íšvara (Stvořitel světa) musel by to být podle povahy stvoření buďto šílenec, nebo nevědomé dítě. Cílem ortodoxního buddhismu bylo ukázat cestu do duchovního světa, jak minout hmotné světy, vyšší světy bohů a polobohů a dospět do oblasti "nadkosmické", do tzv. lókuttary. Podle ortodoxního buddhismu spekulace o bozích, polobozích, démonech atd. člověka jenom zdržují a odvádějí od cesty směřující do lókkuttary.
Podobný cíl sledoval prý i Samael/Satan, který se snažil ukázat lidem cestu vedoucí z hmotného do duchovního světa.
Samael/Satan (Lucifer byl ztotožněn se Samaelem jaksi omylem) připomíná mýtus o Prométheovi, který se postavil proti Diovi, aby pomohl lidem, ukradl pro ně na Olympu oheň atd., za což pak musel trpět nepředstavitelná muka. Samael/Satan představuje cestu z okovů hmoty, v nichž člověka drží biblický Hospodin (pokládaný gnostiky za jednoho z nižších bohů - tedy nikoli za tvůrce veškerenstva či univerzálního Boha), do světa duchovního.
Buddhismus (ten prvotní, ortodoxní) se odmítal zabývat otázkami tzv. Íšvary, Pána světa, Stvořitele, bohů, polobohů a démonů. Tento buddhismus sice uznával existenci bytostí vyššího řádu (bohů, polobohů), pokládal je však za bytosti smrtelné, podrobené zákonům karmy a reinkarnace atd. O Íšvarovi prohlašuje jeden z buddhistických pramenů asi toto: Kdyby existoval Íšvara (Stvořitel světa) musel by to být podle povahy stvoření buďto šílenec, nebo nevědomé dítě. Cílem ortodoxního buddhismu bylo ukázat cestu do duchovního světa, jak minout hmotné světy, vyšší světy bohů a polobohů a dospět do oblasti "nadkosmické", do tzv. lókuttary. Podle ortodoxního buddhismu spekulace o bozích, polobozích, démonech atd. člověka jenom zdržují a odvádějí od cesty směřující do lókkuttary.
Podobný cíl sledoval prý i Samael/Satan, který se snažil ukázat lidem cestu vedoucí z hmotného do duchovního světa.
14.10.2016 - 18:51
| Filtr
Crumb
» Seher
"Včera zde proběhla debata o možném morálním výkyvu jisté paní numeroložky( stále jest to ke čtení na hlavní straně). Dovolil jsem si u jejího jména malý numerologický rozbor. Byla to energie č. 14. Magie z dopadem na široké masy. Medium. Vibrace těchto pěti písmen o kterých je v této diskuzi řeč je stejná č.14."
Číselné hodnoty jmen Satan a Samael kódují informace, o kterých jsem psal výše. Jsou to vlastně gnostické šifry, tzv. gematrie. Tak např. jméno Satan se hebrejsky zapisuje písmeny "šin", "tet" a "nun" (finální), tedy zprava doleva hebrejskými písmeny שָׂטָן . Tato písmena mají v hebrejské abecedě číselné hodnoty 300 (šin), 9 (tet) a 700 (finální nun). Sečteme-li tato čísla, dostaneme hodnotu 1009, která dává pro redukci číslo 10 (1 + 0 + 0 + 9 = 10), které odkazuje k Zemi, které v kabalistické astrologii náleželo číslo 10. Číselná hodnota Satanova jména tedy odkazuje k Zemi, na které má působit.
Satanovo skutečné jméno je Samael, hebrejsky zapisované písmeny "samech", "mem", "alef" a "lamed", hebrejsky סמאל . Číselné hodnoty těchto písmen jsou 60 (samech), 40 (mem), 1 (alef) a 30 (lamed). Po sečtení dávají číslo 131, které po redukci dává číslo 5 (1 + 3 + 1 = 5). Pětku získáme také převodem jména Satan na čísla podle tzv. Chaldejského převodního systému, vytvořeného na základě analogií mezi hebrejskou abecedou a latinkou, (3 + 1 + 4 + 1 + 5 = 14; 1 + 4 = 5).
Číslo 5 zastupovalo ve starověku pátý element, pátou podstatu (kvintesenci), která platila za substanci nebes. Symbolizovala světovou duši a také člověka. Byla spojována s pýthagorovskou naukou o stěhování duší. Symbolizovala lidské tělo (hlavu a čtyři končetiny) a jeho pět smyslů. Její grafickou podobou byla pěticípá hvězda. V tarotu odpovídá pětce karta Velekněze. Jména Samael a Satan lze tedy interpretovat jako působení člověku nakloněné vyšší bytosti, která operuje v hmotném světě ve prospěch člověka, kterému má být ukázána cesta vedoucí ke hvězdám, do nebes, zpět k jednotě se světovou duší.
Číselné hodnoty jmen Satan a Samael kódují informace, o kterých jsem psal výše. Jsou to vlastně gnostické šifry, tzv. gematrie. Tak např. jméno Satan se hebrejsky zapisuje písmeny "šin", "tet" a "nun" (finální), tedy zprava doleva hebrejskými písmeny שָׂטָן . Tato písmena mají v hebrejské abecedě číselné hodnoty 300 (šin), 9 (tet) a 700 (finální nun). Sečteme-li tato čísla, dostaneme hodnotu 1009, která dává pro redukci číslo 10 (1 + 0 + 0 + 9 = 10), které odkazuje k Zemi, které v kabalistické astrologii náleželo číslo 10. Číselná hodnota Satanova jména tedy odkazuje k Zemi, na které má působit.
Satanovo skutečné jméno je Samael, hebrejsky zapisované písmeny "samech", "mem", "alef" a "lamed", hebrejsky סמאל . Číselné hodnoty těchto písmen jsou 60 (samech), 40 (mem), 1 (alef) a 30 (lamed). Po sečtení dávají číslo 131, které po redukci dává číslo 5 (1 + 3 + 1 = 5). Pětku získáme také převodem jména Satan na čísla podle tzv. Chaldejského převodního systému, vytvořeného na základě analogií mezi hebrejskou abecedou a latinkou, (3 + 1 + 4 + 1 + 5 = 14; 1 + 4 = 5).
Číslo 5 zastupovalo ve starověku pátý element, pátou podstatu (kvintesenci), která platila za substanci nebes. Symbolizovala světovou duši a také člověka. Byla spojována s pýthagorovskou naukou o stěhování duší. Symbolizovala lidské tělo (hlavu a čtyři končetiny) a jeho pět smyslů. Její grafickou podobou byla pěticípá hvězda. V tarotu odpovídá pětce karta Velekněze. Jména Samael a Satan lze tedy interpretovat jako působení člověku nakloněné vyšší bytosti, která operuje v hmotném světě ve prospěch člověka, kterému má být ukázána cesta vedoucí ke hvězdám, do nebes, zpět k jednotě se světovou duší.
© 2007-2024 Najdise.cz