Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Hnisavej sen - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2025
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2025
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2025
Čínský horoskop 2025
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Hnisavej sen
06.10.2016 - 17:56
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Buh je tlak, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Buh je tlak, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Hnisavej sen
Na stehně mám ranku. beru jehlu a nit, zašívám. Když je rána zašitá, začíná se zvětšovat a postupně zalévat hnisem. Najednou zděšeně civím do její prohlubně, vidím hýbající se maso mýho těla.rána se rychle zvětšuje, bobtná. Pak praskne. Najednou obrovský gejzír hnisu a vzduchu, jak když odvzdušňuju radiátory.pak ticho a prázdno..
06.10.2016 - 19:18
| Filtr
Petr9
mi to přijde (i v souvislosti s tou diskuzí o potřebě Slunce), že Marta máš výborného - hnací motor funguje stabilně a skvěle (Mars v Kozorohu v 1.domě na ASC) - prostě se chopí akce a začne konat, zašívat atd ... ALE bez Slunce, které by mu ukázalo smysl a směr toho všeho (Slunce ve Střelci utopené na hranici 11./12.domu poblíž Neptuna) je Mars tak trochu trouba a tupec ... co kolem sebe máchá kopím, nožem, jehlou - a smysl (Střelec) tomu jaksi uniká ... a vznikají tam akorát různé rány, záněty, hnisy atd ...
(právě i v prostředí toho, kde chybí to Slunce - Střelec -> Stehna)
zkus si přečíst Epos o Gilgamešovi - to je hezký příběh o společném putování Slunce a Marta (Gilgameš + Enkidu) - jeden bez druhého toho moc nezmůžou a až když putují společně a neperou se, tak ten příběh může pokračovat někam dále.
(je spousta lidí, kteří vědí co chtějí, kam chtějí směřovat - ale chybí jim ta energie a hnací motor ... a pak naopak jsou lidi, kteří mají energie přebytek, ale zase neví kam s ní)
(právě i v prostředí toho, kde chybí to Slunce - Střelec -> Stehna)
zkus si přečíst Epos o Gilgamešovi - to je hezký příběh o společném putování Slunce a Marta (Gilgameš + Enkidu) - jeden bez druhého toho moc nezmůžou a až když putují společně a neperou se, tak ten příběh může pokračovat někam dále.
(je spousta lidí, kteří vědí co chtějí, kam chtějí směřovat - ale chybí jim ta energie a hnací motor ... a pak naopak jsou lidi, kteří mají energie přebytek, ale zase neví kam s ní)
06.10.2016 - 21:03
| Filtr
thééé
auu..
Mě evokuje to tvé pluto s černou lunou v 8. domě, přesně takovou hlubokou ránu plnou hnisu...a kde? v každém intimním vztahu, kde dochází k výměně energií? ..velmi stará bolest, prastará, dědičná?
Teď při tranzitu uranu k tomuto místu v opozici to prostě žáda explozi. Dříve tě přes to intuitivně, bravurně nenápadně dostal střelecký mars s neptunem, teď tomu místu ale velí tranzitující saturn, a chce nějaký vývoj?
(saturn ve střelci by se mohl odrážet na ráně ve stehnech, ale taky pluto jako vládce 9. domu..ty stehna, nohy - pocit posunu a vývoje)
Mě evokuje to tvé pluto s černou lunou v 8. domě, přesně takovou hlubokou ránu plnou hnisu...a kde? v každém intimním vztahu, kde dochází k výměně energií? ..velmi stará bolest, prastará, dědičná?
Teď při tranzitu uranu k tomuto místu v opozici to prostě žáda explozi. Dříve tě přes to intuitivně, bravurně nenápadně dostal střelecký mars s neptunem, teď tomu místu ale velí tranzitující saturn, a chce nějaký vývoj?
(saturn ve střelci by se mohl odrážet na ráně ve stehnech, ale taky pluto jako vládce 9. domu..ty stehna, nohy - pocit posunu a vývoje)
06.10.2016 - 21:27
| Filtr
Najdise.cz
» tulačka
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Buh je tlak, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
bylo to pravé stehno.
moc hezkej zemitej postřeh.
dřív byly sny jasný, dostával jsem klíč téměř ihned s šifrou.
teď už se to změnilo, trochu tápu.
hezkej večer
=====
bylo to pravé stehno.
moc hezkej zemitej postřeh.
dřív byly sny jasný, dostával jsem klíč téměř ihned s šifrou.
teď už se to změnilo, trochu tápu.
hezkej večer
06.10.2016 - 21:35
| Filtr
Najdise.cz
» Petr9
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Buh je tlak, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
určitě je tam kus pravdy.
Ke Slunci - topí se, utápí, nebo prostě jen plove a nasává?
Za mě tam jsou ty významy všechny tři.
Anebo ještě jinak - slunce ten konečný cíl nějak ví, tuší, ale nedaří se mu dotoho příliš zapojit tu velkou energii marta.
Protože ten chce velet, budovat a hnací motor je tam ego.
vždycky jsem na to chtěl jít přes marta, ale musím nato jít přes slunce.
šukat slunce prostě
=====
určitě je tam kus pravdy.
Ke Slunci - topí se, utápí, nebo prostě jen plove a nasává?
Za mě tam jsou ty významy všechny tři.
Anebo ještě jinak - slunce ten konečný cíl nějak ví, tuší, ale nedaří se mu dotoho příliš zapojit tu velkou energii marta.
Protože ten chce velet, budovat a hnací motor je tam ego.
vždycky jsem na to chtěl jít přes marta, ale musím nato jít přes slunce.
šukat slunce prostě
06.10.2016 - 21:36
| Filtr
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Buh je tlak, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
a dík všem za zajímavý postřehy
=====
a dík všem za zajímavý postřehy
06.10.2016 - 21:49
| Filtr
Petr9
» Buh je tlak
jak jsem psal - zkus mrknout na příběh o Gilgamešovi - je tam minimálně o spojení Slunce + Marta, aby si nešli po krku a raději spolupracovali.
("vždycky jsem na to chtěl jít přes marta, ale musím nato jít přes slunce.")
oba z těch principů mají co říct - ale do jakési celistvosti mají oba pořád dost daleko.
a pokud budeš chtít jít dále (jakože věřím, že cosi Střeleckého v tobě + Saturnského) bude chtít ... tak můžeš k tomu Slunce+Mars přidat časem ještě Jupiter + Saturn ... a bude to zase o něco bohatší
"slunce ten konečný cíl nějak ví, tuší, ale nedaří se mu dotoho příliš zapojit tu velkou energii marta."
===
a pak už nebudeš psát tyhle voloviny
("vždycky jsem na to chtěl jít přes marta, ale musím nato jít přes slunce.")
oba z těch principů mají co říct - ale do jakési celistvosti mají oba pořád dost daleko.
a pokud budeš chtít jít dále (jakože věřím, že cosi Střeleckého v tobě + Saturnského) bude chtít ... tak můžeš k tomu Slunce+Mars přidat časem ještě Jupiter + Saturn ... a bude to zase o něco bohatší
"slunce ten konečný cíl nějak ví, tuší, ale nedaří se mu dotoho příliš zapojit tu velkou energii marta."
===
a pak už nebudeš psát tyhle voloviny
06.10.2016 - 22:34
| Filtr
Petr9
» tulačka
pochybovačům vzkaž klidně GAGA!
ale jestli to zajímá tebe, tak trochu ze symboliky a mytologie asi už znáš?, aby sis sekeru a dýku uměla spojit? :P
ale jestli to zajímá tebe, tak trochu ze symboliky a mytologie asi už znáš?, aby sis sekeru a dýku uměla spojit? :P
K příspěvku je přiložený obrázek, který se zobrazí pouze přihlášeným uživatlům.
(Přihlásit)
07.10.2016 - 09:29
| Filtr
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele ., který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ty jo.. Ty s těma snama taky jedeš, čéče
=====
Ty jo.. Ty s těma snama taky jedeš, čéče
08.10.2016 - 17:08
| Filtr
Petr9
» tulačka
když tak ještě trochu bohatěji a košatěji:
===
Dříve, než se Gilgameš ujme své civilizační role a poražením stromu choluppu zahájí proces, jemuž se od dob evropského novověku říká podrobování a využívání přírody a jejího bohatství, je nucen si nejprve podrobit svou vlastní mužskou přirozenost. Ta se na scéně světa objeví v podobě divého muže zvaného Enkidu. Mocný, silný a všeho znalý Gilgameš je obrazem vědomého, racionálního a volního úsilí o vybudování městské civilizace. Jako král města Uruku je nechá obehnat vysokými hradbami, k jejichž stavbě přinutí všechny mužské obyvatele města.
Gilgameš je ve svých ctižádostivých plánech zřejmě necitelný a nebere při tom zřetel na životní potřeby a zvyklosti svých poddaných. Obyvatelé Uruku si proto stěžují u mocných bohů, a ti požádají stvořitelku lidí, bohyni Aruru, aby stvořila Enkidua, divého, dosud nezcivilizovaného muže, který je ztělesněním živočišných a pudových vlastností a sklonů. S ním musí Gilgameš změřit své síly. Cílem toho plánu je přiblížit Gilgameše Přírodě a tím ho paradoxně zlidštit.
Divý muž má tělo porostlé srstí, na hlavě vlasy má jak žena, živí se trávou jako gazely a s divokou zvěří k napajedlu se tlačí. Jeho kultivaci zahájí nevěstka Šamchat, která ho zasvětí do svých rozkoší. V důsledku tohoto prvotního zlidštění se od něho zvířata odvrátí. Když se Enkidu seznámí s vymoženostmi civilizace – především s chlebem a pivem a naučí se jich užívat, odebere se do města Uruku, aby se zde utkal s Gilgamešem. V tomto zápase se má rozhodnout, který z nich dvou bude napříště představovat vůdčí mužský princip (princeps urbium).
===
Gilgameš a Enkidu
se chytli
a jak zápasníci do sebe se zaklesli.
Veřeje vyrvali,
až se stěny třásly.
===
Nakonec Enkidu uzná převahu Gilgameše a stanou se z nich nerozluční přátelé. Enkidu je silný a odvážný, ale je to nyní on, kdo vyslovuje obavy z možných následků Gilgamešových ctižádostivých plánů. Gilgameš hoří touhou přiložit ruce k dílu a něčím se proslavit. Když však dojde k boji, zápasí s ním Enkidu věrně bok po boku. Tak je tomu i při Gilgamešově slavné výpravě do cedrového lesa, v němž vládne mocný a všemi obávaný obr Chumbaba:
===
Ruce chci přiložit k dílu a pokácet cedry,
jméno věčné chci zajistit sobě!
...
Gilgameš svou rukou se sekery chopil,
a když cedry se kácet jal, i Enkidu se sekery chopil
a také on cedry kácel.
===
Když se objeví rozhněvaný Chumbaba, Gilgameš i Enkidu se na něho společně vrhnou a přemohou ho. A když Chumbaba prosí o milost a slibuje poslušnost Gilgamešovi, radí mu Enkidu, jenž zná lépe než on instinktivní povahu všech živých tvorů, aby mu nevěřil a raději ho zabil.
Společnými silami přemohou také nebeského býka, jehož na Gilgameše sešlou bohové na přímluvu Ištary, která se cítí pohaněna a pokořena tím, jak se Gilgameš vyjádřil k jejím milostným návrhům. Enkidu by tomuto lákání snad i podlehl, je to však tentokrát Gilgameš, kdo za ně oba nyní promlouvá. Jeho slova lze chápat jako rázné ohrazení proti ženskosti, která by chtěla muže ovládat. Gilgameš odmítá Ištaru s poukazem na neblahý osud, jaký stihl její předešlé milence:
===
Kterého milence jsi navěky měla ráda?
.....
Tamuzovi, milenci tvého mládí,
rok co rok určuješ lkaní.
.....
Milovala jsi lva, dokonalého silou,
sedm a sedm jam jsi pro něho vykopala.
.....
Milovala jsi Išullana, zahradníka otce svého,
jenž stále ti přinášel košíčky datlí
.....
udeřilas ho a v žábu proměnila
a samé útrapy dalas mu zakusit.
===
Není to odmítnutí ženskosti jako takové, nýbrž odmítnutí ženy, která chce Gilgameše ovládnout nebo ho dokonce „proměnit v žábu“ (nebo jako řecká Kirké ve vepře). O několik tisíciletí později odmítne ze stejných důvodů jiný hrdina jménem Parsifal Kundry, a to ne snad proto, že Kundry je krásná a svůdná žena, ale proto, že ji vyslal jeho nepřítel Klingsor, aby Kundry Parsifala ovládla a odvedla ho od cíle jeho cesty.
http://www.neptunica.cz/268ernaacut…
===
Dříve, než se Gilgameš ujme své civilizační role a poražením stromu choluppu zahájí proces, jemuž se od dob evropského novověku říká podrobování a využívání přírody a jejího bohatství, je nucen si nejprve podrobit svou vlastní mužskou přirozenost. Ta se na scéně světa objeví v podobě divého muže zvaného Enkidu. Mocný, silný a všeho znalý Gilgameš je obrazem vědomého, racionálního a volního úsilí o vybudování městské civilizace. Jako král města Uruku je nechá obehnat vysokými hradbami, k jejichž stavbě přinutí všechny mužské obyvatele města.
Gilgameš je ve svých ctižádostivých plánech zřejmě necitelný a nebere při tom zřetel na životní potřeby a zvyklosti svých poddaných. Obyvatelé Uruku si proto stěžují u mocných bohů, a ti požádají stvořitelku lidí, bohyni Aruru, aby stvořila Enkidua, divého, dosud nezcivilizovaného muže, který je ztělesněním živočišných a pudových vlastností a sklonů. S ním musí Gilgameš změřit své síly. Cílem toho plánu je přiblížit Gilgameše Přírodě a tím ho paradoxně zlidštit.
Divý muž má tělo porostlé srstí, na hlavě vlasy má jak žena, živí se trávou jako gazely a s divokou zvěří k napajedlu se tlačí. Jeho kultivaci zahájí nevěstka Šamchat, která ho zasvětí do svých rozkoší. V důsledku tohoto prvotního zlidštění se od něho zvířata odvrátí. Když se Enkidu seznámí s vymoženostmi civilizace – především s chlebem a pivem a naučí se jich užívat, odebere se do města Uruku, aby se zde utkal s Gilgamešem. V tomto zápase se má rozhodnout, který z nich dvou bude napříště představovat vůdčí mužský princip (princeps urbium).
===
Gilgameš a Enkidu
se chytli
a jak zápasníci do sebe se zaklesli.
Veřeje vyrvali,
až se stěny třásly.
===
Nakonec Enkidu uzná převahu Gilgameše a stanou se z nich nerozluční přátelé. Enkidu je silný a odvážný, ale je to nyní on, kdo vyslovuje obavy z možných následků Gilgamešových ctižádostivých plánů. Gilgameš hoří touhou přiložit ruce k dílu a něčím se proslavit. Když však dojde k boji, zápasí s ním Enkidu věrně bok po boku. Tak je tomu i při Gilgamešově slavné výpravě do cedrového lesa, v němž vládne mocný a všemi obávaný obr Chumbaba:
===
Ruce chci přiložit k dílu a pokácet cedry,
jméno věčné chci zajistit sobě!
...
Gilgameš svou rukou se sekery chopil,
a když cedry se kácet jal, i Enkidu se sekery chopil
a také on cedry kácel.
===
Když se objeví rozhněvaný Chumbaba, Gilgameš i Enkidu se na něho společně vrhnou a přemohou ho. A když Chumbaba prosí o milost a slibuje poslušnost Gilgamešovi, radí mu Enkidu, jenž zná lépe než on instinktivní povahu všech živých tvorů, aby mu nevěřil a raději ho zabil.
Společnými silami přemohou také nebeského býka, jehož na Gilgameše sešlou bohové na přímluvu Ištary, která se cítí pohaněna a pokořena tím, jak se Gilgameš vyjádřil k jejím milostným návrhům. Enkidu by tomuto lákání snad i podlehl, je to však tentokrát Gilgameš, kdo za ně oba nyní promlouvá. Jeho slova lze chápat jako rázné ohrazení proti ženskosti, která by chtěla muže ovládat. Gilgameš odmítá Ištaru s poukazem na neblahý osud, jaký stihl její předešlé milence:
===
Kterého milence jsi navěky měla ráda?
.....
Tamuzovi, milenci tvého mládí,
rok co rok určuješ lkaní.
.....
Milovala jsi lva, dokonalého silou,
sedm a sedm jam jsi pro něho vykopala.
.....
Milovala jsi Išullana, zahradníka otce svého,
jenž stále ti přinášel košíčky datlí
.....
udeřilas ho a v žábu proměnila
a samé útrapy dalas mu zakusit.
===
Není to odmítnutí ženskosti jako takové, nýbrž odmítnutí ženy, která chce Gilgameše ovládnout nebo ho dokonce „proměnit v žábu“ (nebo jako řecká Kirké ve vepře). O několik tisíciletí později odmítne ze stejných důvodů jiný hrdina jménem Parsifal Kundry, a to ne snad proto, že Kundry je krásná a svůdná žena, ale proto, že ji vyslal jeho nepřítel Klingsor, aby Kundry Parsifala ovládla a odvedla ho od cíle jeho cesty.
http://www.neptunica.cz/268ernaacut…
© 2007-2024 Najdise.cz