Zrkadlá - Učitelia ... jeden druhému?


21.07.2011 - 07:46
(Rak) Saly
Zrkadlá - Učitelia ... jeden druhému?
Príklad:Niekto veľmi dominantný, manipulatívny a negatívne naladený zareaguje podráždene, keď mu niekto druhý svojim vyjadrením alebo činom dá najavo, že sa mu to nepáči, že mu je to jeho jednanie nepríjemné.Ten prvý človek je z toho podráždený a hneď útočí a ten druhý to nechá tak, ďalej to už nerieši.Je prvotná reakcia druhého človeka iba podvedomým odrazom energetického vyžarovania toho prvého, alebo tak reaguje jedine preto, že sám v sebe má tendencie k podobnému správaniu?Ďalšia otázka je, že ak by naragoval takto na jednanie prvého dominantného, ten by sa ako dozvedel, že vyžaruje negatívnu energiu na druhých ľudí, keby mu nikto nenastavoval zrkadlo?Ten prvý môže byť istým spôsobom učiteľom druhého, ktorému môže pomôcť uvedmiť si, že on sám v sebe má rovnaký problém (tendencie), no ten druhý je tiež učiteľom prvého, aby mu nastavil rovnaké zrkadlo. Alebo nie??Mohlo by to byť i tak, že niekto, kto je veľmi citlivý na energie z okolia a ľahko ich vstrebáva, či už pozitívne alebo negatívne (nedokáže sa im brániť a tým padom ho ovplyvňujú viac ako iných) reaguje podvedome len čisto zrkadlovo a nemusí byť pritom on sám vôbec negativisticky a dominantný??A ak by druhý nereagoval vôbec na nepríjemne jednanie negativisticky naladeného, ak by nechal toho človeka byť dominantným, manipulatívnym a nech si robí čo chce, naučil by sa tým ten prvý vôbec niečo?Neupevnilo by sa tým viac jeho negatívne vyžarovanie a správanie voči druhým??Ak nám nebude druhý človek učiteľom (ak nám nikto nenastaví zrkadlo a ak si my neuvedomíme nejaké pre nás, dôležité poznanie, tak sa tým učiteľom može stať niečo iné, napríklad choroba, nehoda a pod.?

Řazení:
21.07.2011 - 11:50 | Filtr
(Býk) PetV
Podle mě to je tak, že negativní akce ale i podobná reakce na podrážděnou akci vycházejí z pocitu méněcennosti (který si neuvědomujeme) a mají za cíl si zvýšit sebevědomí/sebehodnotu na úkor druhého.
Tudíž že když podobně zareaguje i dotčený "cíl", tak i on se cítí méněcenný, není to tím, že by nebyl vůbec negativistický a jen neosobně odrážel tu negaci toho prvního.

Podle mě se tím roztočí emoční kolotoč negativní akce - reakce, který se většinou jen stupňuje a k nějakému uvědomění si takového "sdělení" o sobě skrze druhé nedojde. Protože ten první si svou negaci odraženou druhým vysvětlí jako útok na sebe, automaticky odpoví ještě silnější negací a bude věřit, že je oprávněná, nezamyslí se nad tím, je to takový obranný mechanismus.

Když tak člověk reaguje, je to proto, že mu chybí odstup od situace, tudíž se z ní ani nepoučí, nemůže ji vyhodnotit. Leda až po čase.

Prý zenoví mistři takhle záměrně negativně vytáčeli své žáky, hráli to, aby jim pomohli si to uvědomit.

Mně se líbil návod, jak to utnout v zárodku, popsaný v Celestínském proroctví.
Jestliže jsme bdělí a dokážeme si ten náběh vlastní negativní reakce na něčí negativní akci uvědomit dřív, než automaticky zareagujeme, a naopak zareagovat přátelsky, ale asertivně dát najevo, že to jednání je nevhodné, usmát se, třeba se zeptat, proč nás k tomu nutí, chápavě podotknout, že toho má dotyčný moc, je přetížený, hlavně nezareagovat nepřátelsky, jak ten první podvědomě očekává.
Tím ho znejistíme, on už dál nebude reagovat nepřátelsky, protože zjistí, že není v ohrožení (jeho sebehodnota) a bude přístupnější tomu uvědomění a změně postoje.
Konkrétně se to tam popisuje v situacích s vojáky a policisty, kteří pronásledují hlavní hrdiny.
No snad jsem to vyjádřil aspoň trochu srozumitelně :1:
21.07.2011 - 12:23 | Filtr
(Panna) Henry108 » PetV
Ano. Vlastně nedostatek sebelásky vede ke vztahovačnosti a hledání lásky mimo sebe. Ale láska je naší podstatou nejsme od ní odpojeni musím se ji otevřít. Jediná lásk je sebeláska, až se začne šířit dál pak mluvíme o bezpodmínečné lásce.
21.07.2011 - 12:32 | Filtr
(Býk) PetV » Henry108
To jo, jenže jsme v rodině a okolí odkoukali špatné vzorce, jak ji získávat :1:
Třeba jak to tady popisujete z toho energického hlediska, braní-kradení energie, to je sice pochopitelné, jen mi přijde, že se v takovém případě opomíjí ten důvod, proč se tak děje, že je to ten nedostatek lásky, jak píšeš, tudíž se pak hůř nachází to pochopení člověka, který se tak chová.
Že se pak zaměříme jen na ty energie a ne na člověka, co je krade, vyzařuje... :74:
21.07.2011 - 14:45 | Filtr
(Vodnář) vdušiklid » PetV
Jsou případy, kdy ani zdravá asertivita a projevené pochopení nepomáhá .... naopak - jsi považován za naivního, slabého, popř. se zajde ještě dál - je opravdu tak nemožný / -á - nebo si na to hraje ? :8:
21.07.2011 - 14:54 | Filtr
(Býk) PetV » vdušiklid
Tak samozřejmě, že to neplatí absolutně a ve všech případech :3:
Ale určitě to je lepší přístup, než reagovat stejným, negativním způsobem, pokud to dokážu ovlivnit.
Ono všeho s mírou, i toho "všudypřítomného zrcadlení" a hledání učitele v každém kolemjdoucím nebo bezdomovci, kterého potkám :1:
21.07.2011 - 14:59 | Filtr
(Vodnář) vdušiklid » PetV
Tak to určitě - já jen, že to člověka zákonitě musí přestat časem bavit, být permanentně - v některém případě - považován za "blázna" ....
21.07.2011 - 15:19 | Filtr
(Býk) PetV » vdušiklid
Pokud je morálně vyspělý a chápe, proč se tak dotyčný negativista chová, tak ne :3:
V takovém případě mu totiž nezáleží na hodnocení okolí, jestli ho považují za blázna nebo ne, dělá to, co považuje za lepší (pro sebe i pro toho negativistu) :1: :74:
21.07.2011 - 15:28 | Filtr
(Vodnář) vdušiklid » PetV
Jistě ... ale mít ho doma dennodenně by určitě nechtěl, ten morálně vyspělý .... :4:
21.07.2011 - 15:32 | Filtr
(Býk) PetV » vdušiklid
Vzít si ho domů záměrně jako takový domácí úkol, to asi ne, ale někdy se to tak holt vyvine, na začátku se to nepozná, nejeví se tak...až pak za čas :4:
21.07.2011 - 15:36 | Filtr
(Vodnář) vdušiklid » PetV
... a pak je to na svatozář ..... :5:
21.07.2011 - 15:41 | Filtr
(Vodnář) vdušiklid » PetV
P.S. ... nebo na blázinec .....
21.07.2011 - 15:43 | Filtr
(Býk) PetV » vdušiklid
To se přece nevylučuje :75:
21.07.2011 - 15:44 | Filtr
(Vodnář) vdušiklid » PetV
Ne, to ne ... to máš pravdu ... jen netuším, v kterém pořadí by to bylo lepší .... :63:


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Vodnář Vodnáři
ukázat kalendář »