 Najdise.cz (Systémová zpráva)
Příspěvek je od uživatele Levleon, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu: === Schopnosti lidského mozku Duchovní inspirace
Tak, jak jsme již hovořili v předchozích kapitolách, mozek, jakožto nejcitlivější orgán těla vládne v souvislostech s duchovní podstatou člověka schopnostmi, z nichž mnohé dosud nebyly plně poznány a mnohé také nebyly ani vůbec odhaleny.
Jednou z nejzvláštnějších vlastností, která je lidmi odevždy velmi ceněnou, je právě schopnost inspirace. Tuto vlastnost cení si lidé velmi vysoko, neboť správně tuší, že inspirace je předpokladem, kterým nedisponuje běžně každý člověk.
Alespoň ne inspirací, která je opravdu duševního druhu. Pozorní čtenáři kapitol, zabývajících se orgánem mozku, budou vědět, že právě inspirace je úzce spojena s činností Epifýzy. Tato malá mozková část, jež je součástí zadního - Malého mozku, je právě svojí schopností citlivým přijímačem obrazů dějů a forem pocházejících z nadhmotných úrovní Stvoření!
Schopnost jemného naladění Šišinky mozkové je pro člověka v přijímání nadhmotných inspirací nenahraditelnou. Veškeré inspirace velkých umělců různých dob, či také objevitelů vynálezů a vědeckých poznatků, zprostředkovával k vědomému pochopení právě orgán Epifýzy - Šišinky mozkové.
Pro pozemského člověka není jiné cesty k přijímání obrazů z výšin nad hmotou než skrze orgán Šišinky mozkové. Mnozí spirituálně založení lidé hovoří o duchovních inspiracích v přijímání ducha. To je pochopitelně správné, avšak duch pro přijímání inspirací zde na zemi, ve spojení s tělesným aparátem, používá k tomu Stvořitelem předurčených nástrojů. A právě pro zachytávání duchovních obrazů do vědomí člověka slouží orgán Epifýzy. Lékařská věda doposud poznala jen ani ne desetinu schopností tohoto malého kulatého tělíska, uloženého ve středu mozku člověka. Všeobecně se konstatuje, že Epifýza je světločivné mozkové tělísko, které ačkoliv nemá žádného vizuálního spojení s vnějším prostředím, přesto zcela bezpečně poznává, kdy je v okolí člověka světlo či tma. Na základě těchto vjemů začíná pak v Epifýze uložený žlázový systém produkovat nejrozličnější látky, ovlivňující následně celkový tělesný stav člověka. Tak je tomu také i u zvířecích mozků.
Nutno zde upozornit, že tento poznatek zachycuje také jen jeden z vícera hmotně-tělesných činností orgánu Epifýzy. Na jemnější úrovni, na níž především slouží člověku Šišinka mozková - Epifýza, jako impulsivně pracující, přijímací orgán pro zachytávání obrazů z duchovních úrovní, je význam tohoto tělíska lékařskou vědou doposud nepoznán.
Činnost Šišinky je také rozličně intenzivní v čase denní bdělosti a v čase spánku.
Ti lidé, kteří poznali svou schopnost v přijímání inspirací, již vědí, že stav přecházející z bdění do spánku a opačně je nejčastějším stavem, kdy přichází člověku silné, často převratné inspirace v nejrozličnějších oblastech lidské činnosti.
Avšak tento čas není podmínkou. Schopnost přijímání inspirace lze trvale rozvíjet. Nikoliv však duchovními cvičeními, jógou a podobně, nýbrž jedině citovým chtěním ducha v plném nasazení sil v daném směru a oboru lidské činnosti. Zde nepomáhají ani žádné podpůrné prostředky, jako cigarety, alkohol, či nebezpečné omamné látky, jichž občas užívají dnešní umělci ve snaze vyvolání stavu, v němž se někdy posiluje také vibrace Šišinky mozkové.
Všechny takové pokusy vedou také často k zoufalým, ba i tragickým koncům. To také naznačuje, že pravá a přirozená cesta rozvíjení schopnosti přijímání inspirace leží jinde.
Je jí právě již zmíněná cesta duchovního – citového chtění člověka. To ale vyžaduje podmínečně nutný stupeň čistoty, v níž se člověk nalézá, byť by to byl jen určitý stav „vytržení“, jak tomu bývá u opravdových umělců.
Stav niterné čistoty - prožitek vznešeného úsilí přinést či předat lidstvu něco pomáhajícího, ať již ve vědeckém objevu, v uměleckém díle, obraze, skladbě, textu, tanci, je vždy podmínkou pro potřebné rozechvívání Šišinky mozkové na stupeň, kdy se tato následně otevírá přijímání z nadhmotných úrovní Stvoření.
Tento stav čistoty vyvolává v člověku právě jeho nitro, jeho duch, jenž přirozeně nese v sobě touhu po vznešených ideálech, po ušlechtilosti a nezištném dávání druhým. Tyto citové záchvěvy ducha běží pak skrze Malou Sluneční pleteň v oblasti srdce v hrudníku nervovými vlákny do části Malého mozku, kde skrze Thalamus a Hypothalamus spěchají dále k orgánu Epifýzy, na nějž začnou vytvářet zvýšený tlak. Citový tlak pak na nervové bázi rozechvívá Epifýzu na stupeň, na němž se otevírá stále více přijímací pole pro obrazy, které jsou vysílány pomáhajícími bytostmi z duchovních oblastí Stvoření.
Inspirativní obraz je přiváděn po vláknech v odpovídající síle a čistotě chtění dotyčného člověka k Epifýze tak, že tato je schopna jej v této jemnosti zachytit. Zachycený obraz je pak ihned Epifýzou v podobě elektrického impulsu předán zpět do Thalamusu, zároveň pak také do Mozečku, kdy je bezprostředně vytvořen prvotní jemný – hmotný předobraz přijatého vjemu. Skrze Thalamus a Limbický systém vniká pak přijatý vjem Epifýzy a předobrazu z Mozečku zpět do nervových vláken Velkého mozku, kde je v nervových spojeních hledáno přibližné odpovídající zachvívání, aby mohl být přijatý obraz převeden nakonec do plného denního vědomí člověka. Nezřídka se pak také stává, že obraz, jenž byl přijat skrze Šišinku mozkovou, lze jen těžko vyjádřit pozemskými výrazovými prostředky. Odtud pak pramení tak častá vnitřní pnutí umělců, neboť přijaté vjemy jsou pro ně ostatnímu lidstvu nepředatelné. Tak také dochází k přepjetí Velkého mozku a rozumovým poruchám, skrze něž se pak právě jevili mnozí velcí umělci okolním lidem jako podivíni.
Celá záhada těchto stavů však spočívá v tom, že Velký mozek, jenž je vázán ke hmotným racionálním projevům, nedokáže vůbec a nebo jen velmi namáhavě zpracovat převratné, nové, původem nadhmotné obrazy přijaté inspirací. Pokud se to však podaří, vznikají ona nesmrtelná díla přežívající celé generace a nebo zásadní vědecké a technické objevy lidstva.
Jestliže se zde na chvíli zastavíme u Velkého – předního mozku, v souvislosti se schopností přijímání inspirací, pak je zde také nutné zmínit, že i Velký mozek je určitým přijímacím zařízením, jež z oblasti kvarkového a předkvarkového světa hmoty přijímá nejrozličnější impulsy a informace. Zde je však zásadní rozdíl. Zatímco Epifýza čerpá z čistých zdrojů duchovních částí Stvoření, tedy přijímá jedině vznešené a ušlechtilé obrazy a vjemy, pak Velký mozek přijímá vše jedině po stupeň předkvarkové části hmotnosti. Inspirace odtud přijímané nejsou pak často zdaleka tak čisté a ušlechtilé, jako je tomu u Epifýzy.
Epifýza zprostředkovává vždy jen čisté, ušlechtilé a vznešené vjemy. Velký mozek však je otevřen vjemům a vlivům nejrozličnějších druhů. Tedy přijímá i temnější a znetvořenější obrazy a vjemy, kterých je lidstvem vytvářeno prostřednictvím myšlení a nízkého chtění každý den na miliardy.
Odtud pochází také převážně umění dnešní doby. V pravém slova smyslu nemůže také být hovořeno o duchovní inspiraci, jako je tomu u Epifýzy, kdy jsou přijímány obrazy a vjemy jen skutečně čistého duchovního původu.
Velký mozek pracuje s inspiracemi, jež jsou často i staletými a tisíciletými výtvory myšlenek lidí. Z nich čerpá, zpracovává je a kombinuje jejich tvary a obrazy, což je přirozený pracovní postup u dostatečně rozumově rozvinutého člověka. Velký mozek také vždy kombinuje vícero vjemů a myšlenkových světů najednou. Odtud pak čas od času vnikne „nápad“ něčeho zdánlivě nového, jež je však ve skutečnosti jen novou kombinací již jsoucího. Ono „nové“ takového nápadu je tak jen zdánlivé, neboť Velký mozek tvoří z již existujícího materiálu v myšlenkových úrovních. Tak se také stává občas, že na stejnou myšlenku či nápad přijdou současně dva, tři a více lidí najednou. Toto je dáno vzájemným posilováním stejnorodosti, kroužící v kvarkových a předkvarkových světech lidských myšlenek.
Zřídka však může nastat i zvláštní situace, a to ta, že určitý člověk ve své duchovní čistotě přijme nějaký vjem či obraz ze světlých výšin a zpracuje jej pro sebe nebo své blízké okolí do pozemských zformovaných myšlenek, kreseb nebo jiné podoby. Současně s tím však, jak jeho Velký mozek navenek zpracoval hutnější podobu tohoto duchovního vjemu, je ihned po tom tato forma v určitém zdostupnění i pro další z lidí, kteří se v danou chvíli zaobírají podobným tématem, avšak svým niterným stavem vylučují možnost originálního, čistého přijetí z duchovních úrovní. Jejich Velký mozek však dokáže zužitkovat o daném tématu formy, které jsou již zhutněné vyzářeny do světa myšlenek inspirací obdařeným jedincem.
Tak stává se, že na téma vážící se k jednomu pojmu vytvoří se ve světě vícero děl, z nichž každé činí si nárok na vlastní originalitu. Ve skutečnosti je však téměř vyloučeno, aby přijatá forma podržela si stejnou čistotu podání ve všech případech. Na to je dnešní stav na zemi příliš odkloněn od čistého duchovního směřování. Dá se tedy říci, že pravým je jen ten projev, jenž nese si v sobě spolu s novostí i duchovní rozměr a vznešenou ušlechtilost.
Jako příkladu pro doložení tohoto případu můžeme si zde použít pojem Grál. Vezměme si jen několik posledních měsíců letošního roku a nalezneme tento pojem v nejrozličnějších souvislostech v dílech nárokujících si hlasitě výjimečnost originality. Ve skutečnosti jsou však tato díla jen znetvořeninami původních přijatých obrazů v dílech lidí, kteří spolu s obrazem Grálu z Praduchovních výšin Stvoření přijali a zakotvili v souvislosti i nutnou velikost a nepochopitelnou vznešenost tohoto pojmu. Jedině tam, kde je s pojmem Grál spojována vysoká duchovní hodnota čistoty a ušlechtilosti, tam je pravé originální přijetí. Všechny ostatní prezentace jsou jen plagiátorstvím, strháváním vznešeného pojmu, tolik důležitého pro celé lidstvo. Pozemské zákony, žel, plagiátorství tohoto druhu nepostihují! Avšak Zákony Stvoření ano, a to s veškerou silou zpětného účinku vůči dotyčným, kteří svým příživnictvím na čistých duchovních obrazech a výjevech ve své pozemské tuposti někdy způsobili znetvoření, ztržení nebo pošpinění nějakého původního duchovního pojmu.
Tak je tomu v mnoha případech strhávání původních vznešených pojmů po celá tisíciletí vývoje tohoto lidstva. Avšak dnes je tento stav nejhorší, protože není zde na zemi téměř nic, co by se již lidstvu nepodařilo ve svých myšlenkách ztrhnout a pokálet. Vznešené pojmy a obrazy, kdysi přijaté ve viděních omilostněných, jsou dnes v myšlenkovém světě až příliš samozřejmou součástí bahna, v němž převalují se současně ty nejotřesnější a nejodpudivější obludnosti.
Přesto vše je však i dnes umožněno díky orgánu Šišinky mozkové každému člověku přijímání inspirací ze světlých výšin k podpoře vlastní i k podpoře druhým lidem, jimž mohou svá přijetí předat v podobě ušlechtilého umění nebo velkých pomáhajících objevů vědy.
Je však nutné ještě jednou zopakovat, že umělá, vynucovaná a školená cvičení k používání Epifýzy - Šišinky mozkové nejsou nikdy plnocennými. Přirozené používání Epifýzy spočívá především v pohyblivosti ducha člověka. Tato pohyblivost je pak nejlepší cestou ke správnému používání Epifýzy v přijímání duchovních inspirací. Pohyblivost je obsažena v činorodosti, v citovém tvůrčím úsilí, v trvalém, živém úsilí v každodenní práci, jež nepostrádá smysluplnost a širší rozhled v přínosu druhým lidem.
Zároveň se také tato živost ducha vyznačuje právě dostatečnou citlivostí v jednání s bližními. Cit ducha a čistota myšlenek jsou základem každé opravdové tvůrčí činnosti. Vznešené ideály, k nimž usiluje člověk s každým dnem stále silněji a obsáhleji, projevují se také v celé jeho každodenní práci.
Nedílnou součástí správného rozvíjení činnosti Šišinky mozkové je tvůrčí obrazotvornost a v určitém smyslu zdravá pohádkovost ve vnímání světa. Tyto schopnosti mají se proto rozvíjet již u malých dětí v počátcích jejich používání mozkového orgánu od prvního roku života. Tento přístup snadněji rozvine v dítěti jakýkoliv dar schopností, které se obecně nazývají nadáním. Ve skutečnosti jsou přinesenými duchovními předpoklady a zkušenostmi z předchozích etap bytí jednotlivého člověka.
Správným rozvojem schopnosti přijímání inspirací skrze Šišinku mozkovou umocňují se pak nejrozličnější dary ducha, jež si přináší lidé ke zrození na tuto zemi. Nikdo z lidí není v tom ochuzen. Schopnosti a nadání určitého čistého druhu má každý člověk k použití, pokud je však svojí pohodlností nenechá zcela zakrnět a otupět, až je nakonec úplně ztratí. Schopnost stát se mistrem či umělcem v nějakém směru, ať již v umění, v řemeslné činnosti či oboru vědy, je nabídnuta každému.
Je jen na jednotlivém člověku, zda nabídku využije a rozvine svoje schopnosti v čistém úsilí. K rozvoji schopnosti přijímání duchovních inspirací Šišinkou mozkovou v každém případě nejvíce napomáhá osvojení si čisté, procítěné modlitby v každodenním životě. To platí také za nejlepší, nejjistější cestu pro všechny, kdo se chtějí ve svém životě stát skutečnou osobností ducha.
© 2006, VOLÁNÍ, s.r.o. |
|