Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Léčení pránou... - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Léčení pránou...
04.02.2011 - 12:47
M.A.U.
Léčení pránou...
..už mi doma leží knížtička a začnu číst a zkoušet... Nemáte už někdo k tomuto nějakou zkušenost ze které bych se mohla inspirovat??
04.02.2011 - 13:09
| Filtr
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Iza23, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
prečo a koho chceš liečiť pránou? vieš, čo prána vôbec je?
=====
prečo a koho chceš liečiť pránou? vieš, čo prána vôbec je?
04.02.2011 - 13:14
| Filtr
M.A.U.
» Iza23
sebe .. energetický obal který když se naruší a nezacelý, je dále postiženo fyzické tělo..jestli jsem to dobře pochopila..
..jsem furt unavená a nemocná..dřív jsem se třeba pohádala a byla jsem z toho psych.tak v ..že jsem z toho fyzicky onemocněla..teď už se nehádám (i když teď jsem teda zrovna měla spor s uklizečkou, páč si mumlala pod fousy, že pořád lezu a kopu do dveří - dveře maj tak tunu, takže jinak je neotevřu a hned se mi z toho rozbolelo břicho)
..jsem furt unavená a nemocná..dřív jsem se třeba pohádala a byla jsem z toho psych.tak v ..že jsem z toho fyzicky onemocněla..teď už se nehádám (i když teď jsem teda zrovna měla spor s uklizečkou, páč si mumlala pod fousy, že pořád lezu a kopu do dveří - dveře maj tak tunu, takže jinak je neotevřu a hned se mi z toho rozbolelo břicho)
04.02.2011 - 13:27
| Filtr
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Oldman, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Velice dobrá kniha! Existují ještě dvě knihy novějšího vydání stejného autora. Léčení pránou je jedna z cest, jak snadno léčit sebe i druhé.
=====
Velice dobrá kniha! Existují ještě dvě knihy novějšího vydání stejného autora. Léčení pránou je jedna z cest, jak snadno léčit sebe i druhé.
04.02.2011 - 13:41
| Filtr
Najdise.cz
» M.A.U.
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Iza23, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
PRÁNA- je energia, ktorá sa prejavuje telom a nemá určitú tendenciu. Jej modifikácie sú jemné (vnútorné prúdy, ktoré riadia vnútorné vibrácie a je ich v tele 10) alebo hrubé (duševné a telesné akcie).
JEMNÉ VIBRÁCIE PRÁNY- sú to regulovače telesných funkcií, udržujú človeka v rovnováhe a správnom chode udržujú telesnú činnosť a zdravie. Pri mohutnejších vibráciách sa prejavujú magickými silami.
..Ak žije človek bežným spôsobom, prána z tela uniká neustále a to spôsobuje defekty v zdraví, pretože činy, ktoré človek koná robí s duševným zúčastnením.
Najviac prány zhromažďuje MYŠLIENKA- Keď človek myslí na to, čo koná a aký výsledok to prinesie, nemôže dospieť k vyššiemu stavu ľudstva. Preto sa zhromažďovanie prány nemá uskutočňovať myšlienkami. Človek by sa mal zdržiavať myšlienok a potlačovať všetku svoju duševnú činnosť.
PRÁNA je tiež príčinou každého pohybu a energie. Jej pomocou sa dá prebudiť duchovný život. Je síce obsiahnutá vo vzduchu ale nemali by sme ju prijímať dýchaním, lebo dychové cvičenia len zvýšia možnosť prijímať väčšie množstvo vzduchu, v ktorom je obsiahnutá. Po vdýchnutí však pránu v tele nezužitkujeme ani neudržíme, lebo nevieme ako. Inak s pránou sa neodporúča pracovať, ak je človek začiatočník. existujú rôzne metódy, ale človek by ich nemal prevádzať bez dozoru skúseného človeka, aby sa tak vyhol nežiadúcim účinkom ako pichanie pľúc, srdca alebo postrehovanie rôznych bytostí z iných sfér...navyše zmenou pránického napätia človek vplýva na okolie.
..čo sa týka LIEČENIA CHOROBY DUŠEVNOU SILOU- človek by sa mal sústrediť mysľou k nejakému zdravému orgánu alebo na miesto v tele, ktoré je zdravé a snažiť sa ho dostatočne precítiť. tým je myseľ zaujatá zvoleným objektom a nestotožňuje sa tak s orgánom postihnutým chorobou. Človek tak postupne zabudne na bolesť. Potom by mal v predstavie viesť dych v podobe striebornej pary do oblasti solar plexus (medzi pupkom a rebrovým žliabkom). Odtiaľ nechať predstavou a vôľou vyžarovať vdychovanú silu do celého tela a byť presvedčený, že táto sila všetky defekty v tele urovná. Bolesť tak nebude prechádzať z miesta na miesto, vôľa zmohutnie a bolesť nebudeme tak vnímať.
...ja osobne by som sa do liečby pránou rozhodne nepúšťala
=====
PRÁNA- je energia, ktorá sa prejavuje telom a nemá určitú tendenciu. Jej modifikácie sú jemné (vnútorné prúdy, ktoré riadia vnútorné vibrácie a je ich v tele 10) alebo hrubé (duševné a telesné akcie).
JEMNÉ VIBRÁCIE PRÁNY- sú to regulovače telesných funkcií, udržujú človeka v rovnováhe a správnom chode udržujú telesnú činnosť a zdravie. Pri mohutnejších vibráciách sa prejavujú magickými silami.
..Ak žije človek bežným spôsobom, prána z tela uniká neustále a to spôsobuje defekty v zdraví, pretože činy, ktoré človek koná robí s duševným zúčastnením.
Najviac prány zhromažďuje MYŠLIENKA- Keď človek myslí na to, čo koná a aký výsledok to prinesie, nemôže dospieť k vyššiemu stavu ľudstva. Preto sa zhromažďovanie prány nemá uskutočňovať myšlienkami. Človek by sa mal zdržiavať myšlienok a potlačovať všetku svoju duševnú činnosť.
PRÁNA je tiež príčinou každého pohybu a energie. Jej pomocou sa dá prebudiť duchovný život. Je síce obsiahnutá vo vzduchu ale nemali by sme ju prijímať dýchaním, lebo dychové cvičenia len zvýšia možnosť prijímať väčšie množstvo vzduchu, v ktorom je obsiahnutá. Po vdýchnutí však pránu v tele nezužitkujeme ani neudržíme, lebo nevieme ako. Inak s pránou sa neodporúča pracovať, ak je človek začiatočník. existujú rôzne metódy, ale človek by ich nemal prevádzať bez dozoru skúseného človeka, aby sa tak vyhol nežiadúcim účinkom ako pichanie pľúc, srdca alebo postrehovanie rôznych bytostí z iných sfér...navyše zmenou pránického napätia človek vplýva na okolie.
..čo sa týka LIEČENIA CHOROBY DUŠEVNOU SILOU- človek by sa mal sústrediť mysľou k nejakému zdravému orgánu alebo na miesto v tele, ktoré je zdravé a snažiť sa ho dostatočne precítiť. tým je myseľ zaujatá zvoleným objektom a nestotožňuje sa tak s orgánom postihnutým chorobou. Človek tak postupne zabudne na bolesť. Potom by mal v predstavie viesť dych v podobe striebornej pary do oblasti solar plexus (medzi pupkom a rebrovým žliabkom). Odtiaľ nechať predstavou a vôľou vyžarovať vdychovanú silu do celého tela a byť presvedčený, že táto sila všetky defekty v tele urovná. Bolesť tak nebude prechádzať z miesta na miesto, vôľa zmohutnie a bolesť nebudeme tak vnímať.
...ja osobne by som sa do liečby pránou rozhodne nepúšťala
04.02.2011 - 16:38
| Filtr
nemoomen
» M.A.U.
ahoj
nevímj estli je léčení pránou nebezpečné nebo ne ale Isabell má pravdu že existují i jiné techniky a dle mého názoru za to jak jsme zdraví a nebo nemocný si můžem jen sami podle to ho jak žijem já to praktikuju tak že když se na mě snaží vlézt nějaká choroba tak nejdřív začnu přemýšlet jestli jsem náhodou někomu nějak neublížil protože protože se může stát že člověk ublíží i když nechce a není to jen o činech ale i o tom co vysloví a jak na koho myslí
no a pak následuje pokora a prosba o odpuštění
no a pokud to není karmícká záležitost většinou se člověk uzdraví alespon moje zkušenosti takové jsou a proto i když se ne ubráním jednou za několik let chřipce tak za pár dní je to odbytý pomocí bylinek a tím že ležím a zpytuji svědomí už 20 let neberu prášky na nic a díky bohu jsem stále v pohodě
nevímj estli je léčení pránou nebezpečné nebo ne ale Isabell má pravdu že existují i jiné techniky a dle mého názoru za to jak jsme zdraví a nebo nemocný si můžem jen sami podle to ho jak žijem já to praktikuju tak že když se na mě snaží vlézt nějaká choroba tak nejdřív začnu přemýšlet jestli jsem náhodou někomu nějak neublížil protože protože se může stát že člověk ublíží i když nechce a není to jen o činech ale i o tom co vysloví a jak na koho myslí
no a pak následuje pokora a prosba o odpuštění
no a pokud to není karmícká záležitost většinou se člověk uzdraví alespon moje zkušenosti takové jsou a proto i když se ne ubráním jednou za několik let chřipce tak za pár dní je to odbytý pomocí bylinek a tím že ležím a zpytuji svědomí už 20 let neberu prášky na nic a díky bohu jsem stále v pohodě
05.02.2011 - 19:44
| Filtr
Všemožný
Květoslav Minařík
PRÁNAJÁMA
To, co v sobě můžeme pozorovat jako duševní či tělesnou sílu, je
projevem prány. Prána je příčinou každého pohybu i energie. Kdo
se jí chopil, může ovládat každou samovolnou činnost a stává se
z něho magik. Chopí-li se kdo prány, provádí pránajámu.
Pránajámě se nemůžeme vyhnout ani když se nechceme stát
magiky, neboť jedině její pomocí lze probudit duchovní život ve
fenomenálním smyslu. Z toho je zřejmé, jaký význam má cvičení,
zvanéprá najáma. Její pomocí nejen usměrníme duševní život podle
svého přání, ale můžeme se stát i nezávislými na životě v těle a to
je podstatná část mystického vývoje. V tom je ezoterní význam
pránajámy.
V jógickés oustavě je pránajáma téměř samostatnou vědou. Je
to jedna z cest, po níž může žák dospět až na rozhraní mezi fyzickým
a transcendentálním životem. Bude-li na tomto rozhraní
provádět takéb ezpředmětnou koncentraci, může dosáhnout všeobecnév
lastní dokonalosti a vykoupení. Není v ní nebezpečí, o němž
mluví někteří evropští okultisté. Je nutné si uvědomit, že každý člověk,
jenž cvičí koncentraci nebo meditaci, cvičí vlastně pránajámu,
ať o tom ví, nebo ne. K pránajámě jako ke speciálnímu cvičení
však smí sáhnout jen mystický vůdce dobře znalý duševní dispozice
svého žáka. Žák sám si to nesmí dovolit. Vyvolal by tím totiž
různévj emy a domněle mystické stavy, jimiž by mohl být sveden
z cesty. Pod vedením učitele však její pomocí může dospět
k mnohem reálnějším poznatkům. To vyplývá z toho, že vůdce zná
všechny podmínky, na nichž závisí úspěch, kdežto žák je nezná.
Někdy se ovšem takést ává, že se někdo chopí dechového cvičení,
kterép okládá za pránajámu, a násilně cvičí bez ohledu na
nutnép odmínky, jež ostatně ani nezná. Tak se opravdu dopracuje
nepříznivých výsledků, ale pránajáma s tím nemá nic společného.
Každý by měl vědět, že plíce nejsou z hmoty, která snese násilné
trhání, k jakému dochází u této „pránajámyG, a že každé přepínání
musí mít určiténá sledky. Za takových okolností člověk dospěje
pouze k nepříjemným zkušenostem, i kdyby měl sebesvětější
136
touhu, a navíc si poškodí zdraví. Proto se doporučuje, aby žák,
který nemá zkušeného vůdce, neprováděl žádná speciální cvičení.
To se ostatně týká i pránajámy.
Pránajáma se jako každá mystická i jógická práce dělí na hrubou
a jemnou. Část, nazývaná hrubou pránajámou, zvyšuje fyzickou
i duševní energii, nemění však povahovésl ožky. Druhá část,
kterou nazýváme jemná pránajáma, modeluje povahu podle požadavků,
jež na člověka klade mystická praxe. Tělesnou energii však
nezvyšuje, nýbrž naopak se zdá, že ji snižuje, neboť jejím prováděním
přivádíme do těla vyšší pránu, která zjemňuje tělesnou soustavu.
Takováto soustava není vhodným domem pro hrubou sílu.
Z toho si můžeme dovodit, že každá část mystickén ebo i jógické
praxe může vést ke dvojím výsledkům. To nás však zatím nezajímá,
proto přejdeme k filozofickému rozboru cvičení pránajámy.
Víme například, že mystická nauka vylučuje některép ovahové
složky, neboť je pokládá za překážku pro duchovní život. Ale poněvadž
se její žáci často marně namáhají, aby se jich zbavili, radí
mistři duchovních nauk, abychom si pomohli cvičením pránajámy.
Jsou totiž toho názoru, že má-li člověk hrubou povahu, přisluhuje
jí i jeho dech, a proto se nemůže zbavit nežádoucích sklonů. Takoví
lidéo dstraňují překážky ve změně hrubé povahy v dobrou
a ušlechtilou tímto způsobem:
Odpoutají mysl ode všeho. To je koncentrace vyššího druhu.
Když ji odpoutají, mohou v nitru postřehovat vyšší vibrace. Následkem
toho mohou vdechovat vyšší vzduch. Potom si teprve začnou
všímat dechu a počnou provádět pránajámu.
Výsledek pránajámy, kterou provádějí za těchto okolností, mohou
pozorovat v tom, že všechny jejich povahovév lastnosti zmizí
na úrovni vědomí. To je ovšem stav pro průměrného člověka dosud
nežádoucí. Proto má za úkol, aby v sobě probudil žádoucí vlastnosti.
Toho se docílí velmi snadno, povznese-li mysl nad úroveň citů
a všech vnitřních vzdutí. Potom může začít cvičit pránajámu, neboť
tak získá lepší duševní stav. Když si bude takto počínat, upevní
se jeho novép ovahové vlastnosti a tím bude připraven k dalšímu
stupni zasvěcení.
Těchto zásahů však v mystickék ázni není třeba u všech žáků.
Některým totiž jejich povahovézaložen í neškodí, proto mohou
137
cvičit pránajámu bez ohledu na ně. Tím se ovšem jejich základní
povaha posílí. Vysvětluje se tím také, proč mají rozdílnou povahu
jednotliví jóginovéa mystikové, kteří na duchovním poli dosáhli
stejného poznání, totiž poznání Absolutna. Kromě toho však také
vidíme, jakéne bezpečí je v tom, když člověk provádí mystická cvičení
bez všech nezbytných znalostí. Může totiž i nechtěně posílit
některéne žádoucí povahové složky, jejichž nežádoucnosti si dříve
nebyl vůbec vědom. Když se silně rozvinou, můžeme pozorovat, že
mystická cvičení, jejichž pomocí se z někoho měl stát světec, z něho
případně učinila i sobce, domýšlivce a pokrytce. Nezapomeňte, že
se pránajámou povahovés ložky posilují! Proto nemáte-li při sobě
vůdce, očistěte mysl, srdce i pohnutky a cvičte teprve tehdy, když
jste dosáhli vnitřního míru.
Říkají-li evropští okultistéa mystikové, že je pránajáma dechovécvičen
í, je to jen proto, že neznají psychickép rocesy. O tom,
že dech má s pránajámou velmi málo společného, mluvil již svámí
Vivekánanda, který jistě byl velkou autoritou v józe, jak to potvrzoval
sám jeho vůdce, mistr Rámakršna. Považujeme-li pránu za
podstatnou část síly, kterou chápeme jako spjatou s dechem a jejíž
pomocí můžeme uvolnit energii soustředěnou v orgánech, pak
jsme pochopili význam pránajámy a nepodlehneme již klamu, že
je pránajáma dýchání.
Pránu, která by měla pozorovatelnější vliv na duchovní vývoj,
nemůžeme přijímat dýcháním. Dechovými technikami se nanejvýš
můžeme uschopnit k přijímání většího množství vzduchu, v němž
je prána obsažena. Vdechovanou pránu však nevyužitkujeme ani
ji neudržíme v těle, poněvadž nevíme jak. Hlubokým dýcháním
snad můžeme přijmout tolik prány, že to může mít vliv na zvýšení
psychickéi fyzickéč innosti, ale takový výsledek nemá duchovní význam.
Prostředkem k zadržení prány je soustřeďování. Budete-li se
správně soustřeďovat a přihlédnete-li přitom k funkci dechu, provedete
tím vlastně pránajámu. To je celét ajemství cvičení, zvaného
pránajáma.
Z předcházejícího vysvítá, že při cvičení pránajámy hraje nejvýznamnější
roli soustřeďování mysli. Mezi pránou a myslí je totiž
velmi úzký vztah. Teorie mystiků a jóginů praví, že ten, kdo ovládl
mysl, ovládl taképrá nu, a kdo ovládl pránu, ovládl tím takém ysl.
138
Z toho vyplývá, že mysl, upevněná v nějakém bodu v těle, značí
shromažďování prány, která uvolní skrytou dřímající energii fyzického
nebo nervového střediska, do něhož vstoupila. Když se tato
energie uvolní, začne proudit celým tělem a vyvolává přitom různé
reakce, kteréčlo věk většinou chápe jako dojmy z cizích, totiž vyšších
nebo jemnějších světů. Proto takéj e pránajáma pomůckou
k dosažení vyšších vjemů, kteréj sou všeobecně nazývány mystické
stavy. Tyto stavy však nemusíme pokládat za nezbytnéprův odce
mystického vývoje. Jsou to prostě vjemy, k nimž došlo následkem
naší duševní činnosti. Pokud mají nějaký účel, pak ho můžeme hledat
v tom, že případně mohou přesvědčit nevěřícího žáka o existenci
jiných sfér, v nichž se konečně každý člověk pohybuje vědomě
nebo nevědomě. Kromě toho mají tyto mimořádnéz kušenosti dodat
člověku novéc huti a síly k dalšímu mystickému úsilí.
Zatím jsem se poněkud dotkl účinků cvičení pránajámy, nyní
je rozvedu šíře.
Zkoumáme-li lidskét ělo, poznáme, že v něm jsou různá nervová
centra, v nichž je soustředěna energie ve větším měřítku než
v jiných místech. U člověka duchovně neškoleného tato energie
„spíG nebo není zužitkována. Základní myšlenkou pránajámy je,
aby ji člověk probudil, uvolnil a ovládl. Dokud cvičíme pránajámu
a nevíme jak ovládat uvolněnou energii, prochází tělem a probouzí
nepředpokládanér eakce. Když ji však ovládáme a máme učitele,
který nám může poradit, jak s ní manipulovat, můžeme ji vést do
různých středisek podle svého přání. A tento stupeň je na mystické
cestě nejdůležitější.
Přesuny energie, o nichž mluvím, jsou známy všem žákům
mystiky, kteří provádějí mystická cvičení po delší dobu. Nejsilnějším
jejich projevem jsou ona různá napětí v těle, osobní vliv
a některéas trální zkušenosti. Jenomže žáci mystiky nevědí, čím je
to způsobeno, zatím co jóginovéne bo učitelépra xe Přímé Stezky
znají přesnou metodu jak je vyvolat. Abych podal příklad, zkuste
toto cvičení:
Soustřeďte se na nějaký bod v těle, nejlépe však asi uprostřed
vzdálenosti mezi pupkem a pohlavními orgány, ale hodně hluboko
v těle, téměř u páteře. Posaďte se přitom do některé z běžných
orientálních pozic. Dýchejte stejnoměrně a nehlučně, bez přepínání.
139
Představujte si, jako by vzduch, který vdechujete, byl stříbrnou
parou, a veďte jej do onoho místa. Tam si představte, že onen
vdechovaný vzduch tvoří oheň, který svými plameny silně šlehá
kolem dokola. To opakujte neustále.
Po nějakéd obě tohoto cvičení pocítíte, že vaším tělem stoupá
energie a vyvíjí se takéja snovidnost a jasnocit. Nenecháte-li se
překvapit vyvinutím těchto schopností a budete-li naopak schopni
nereagovat na tyto jevy, přicházející následkem vývoje jemnějších
smyslů, postoupíte duchovně. A když za těchto okolností budete
schopni provádět hlubší koncentraci, podaří se vám donutit dech,
aby vstoupil do duchovních center nalézajících se dole v těle, a tím
získáte velkou duševní pronikavost, pocit blaženosti a spatříte BožskéSv
ětlo.
V praxi se má pránajáma z počátku cvičit mírně. Nikdy ji nemáte
provádět déle než do té doby, kdy v těle vystupuje pocit mírného
napětí, způsobeného intenzivním soustředěním mysli do těla
v harmonii s dechem. Při dobře prováděnéprá najámě se nejdříve
dostaví pocit uklidnění a dokonalév yrovnanosti v nitru. Potom se
vám bude lehce dařit soustřeďování a nakonec pocítíte, že se vám
za jistého tlaku v prsou přesouvá v těle energie.
Tlak v prsou je dvojí. Jednou se zdá, jako by se prsa dmula až
k pocitu, jako by se chtěl hrudník rozestoupit, jindy se dostavuje
pocit stlačování prsou. To záleží na okolnostech, za jakých jste
pránajámu začali provádět.
Jinak jsou pocity dokladem, že se začínáte duševně spojovat
s principy stvoření. Odborně se to nazývá „spojování se s dechem
přírodyG. Dechem přírody jsou tzv. tattvy, neboli principy živlů, tj.
hmoty (země), vody, vzduchu, ohně a dechu přírody, neboli éteru.
Kromě uvedených pocitů se při cvičení pránajámy dostavuje
někdy bolest v srdci, která může být dost ostrá. Jindy je to opět
vytržení v čistém duchu nebo též postřehování neviditelných bytostí
apod. Tyto pocity však patří do tzv. mystických stavů, proto
se o nich nebudu šíře zmiňovat.
Nyní přistupme ke cvičení pránajámy.
Chcete-li cvičit pránajámu, musíte si zvolit nějakou vhodnou
pozici. Páteř při ní musí být rovná. Pak následuje první fáze pránajámy
– vyčištění nervů. Toho dosáhnete soustředěním mysli na
140
nic nebo soustředěním bez umístění a bez opory v nějakém předmětu
(nejlépe v těle), přece jen však s pozorností obrácenou do
vlastního těla na všechny vnitřní stavy a napětí v duševní sféře.
K tomuto cvičení přistupuje regulace dechu. To se provádí takto:
naplníte plíce tak, že vtáhnete vzduch levým chřípím (pravéc hřípí
ucpěte prstem), po malém zadržení vypudíte dech pravým chřípím.
Pak vdechnete pravým chřípím a po zadržení dechu vydechnete levým
chřípím. Vdechování, zadržování a vydechování si rozdělte na
doby. Vdechujte a přitom počítejte do šesti, zadržte dech na tři
a vypusťte jej rovněž na šest. Tuto dobu prodlužte nebo zkraťte
podle schopností. Dbejte však, aby vdechování nebo vydechování
bylo úplně nehlučné– což se stává, když dýcháte hrudníkem a nikoli
branami dechu, totiž nosem nebo ústy – aby plíce nebyly přepínány
a aby mysl spočívala v nitru a nebyla rozrušována fyzickým
přepínáním dýchání. Při cvičení pránajámy nikdy nesmí být vyvoláno
vnitřní napětí a neklid ani nesmí mysl bloudit, jak je jí libo,
nýbrž všechno musí být udržováno v klidu. Soustřeďte pozornost,
umlčte myšlenky i činnost obrazotvornosti, utvořte si opěrný bod,
který nesmí být ani hmotný ani nehmotný, a pak budete cvičit
správně.
Vdechování a vydechování, jež jsem právě popsal, se má opakovat
podle potřeby. Když při něm nebudete zvlášť zaměstnáni
vnějšími povinnostmi, zakrátko dosáhnete vyčištění nervů. Jsou-li
nervy vyčištěny, zmizí všechno napětí, nervozita a neklid, dostaví
se veselá nálada a pocit spokojenosti. Pak následuje cvičení pránajámy.
Pránajáma se však musí cvičit pod dohledem vůdce. Ten poradí,
kam má být prána vedena a jak dlouho tam má být udržována.
I způsob vedení prány do různých míst musí být různý. Proto
pránajámu nemůže žák cvičit sám.
Výsledkem cvičení pránajámy bude, že se probudí tzv. hadí síla
a člověk získá možnost vést ji vědomě do hlavy. O tom budu mluvit
v následující kapitole.
Cvičením pránajámy dosáhne mystik podivuhodných výsledků.
Tak např. bude moci rozdělit její množství stejnoměrně po celém
těle. To znamená, že když unikne z některéč ásti těla, ihned to
pocítí a doplní ji jinou pránou.
141
Později se naučí vzbudit její projevy i mimo tělo. Mystik, který
dovede ovládat pránu, může probudit žádoucí chvění prány i u jiných
lidí a tím je takéo vládne. Toho se může používat v dobrém
i ve zlém smyslu. Pravý mystik, jemuž záleží na tom, aby dosáhl
vyššího stupně člověčenství, ji však většinou používá ve smyslu
dobrém. Prána je síla, která se projevuje stejně u všech lidí. Na základě
toho ji může ovládat takéu jiných ten, kdo tuto sílu ovládá
u sebe. To je zákon přírody. Není žádného rozdílu mezi mnou a vámi
nebo i jiným tělem. Budu-li schopen změnit pránickéna pětí, zvýšit
je nebo snížit, pak to bude mít vliv na vás i na celý vesmír. Proto
mystikovéra dí, abyste při užívání sil ovládnutých pránajámou byli
opatrní.
Pránajámou se otevírají všechny průchody do vnitřní podstaty.
Mystik se její pomocí může chopit všech nervových proudů a sil
a tím ovládnout všechno tělesné. Potom jej již nevzruší žádné touhy
a vášně a nic ho nemůže stáhnout dolů do podřízenosti přírodních
zákonů. Dosáhl nejvyššího stavu, jehož lze dosáhnout v tomto těle
a jeho utrpení tím končí navěky. A to je přáním nás všech. Dokud
nebudeme osvobozeni od strastí, nemůžeme být spokojeni a život
musíme pokládat za peklo. Pohrávat si se silami nebo prožívat
různé„ stavyG nám nemůže přinést trvalé uspokojení. Chceme dosáhnout
stavu, ve kterém skončí všechny bolestivé reakce. A tímto
stavem je osvobození. Reakce se však končí jenom tím, že člověk
získá poznání. Musí chápat radostnéi bolestnést avy z vyššího
hlediska a musí pro ně opustit přesvědčení, že jeho štěstí závisí na
chování jiných lidí. Potom nalezne základnu veškerého štěstí v sobě
a v dokonalém sebeovládání a tím se navždy vyhne všem reakcím,
jež mají původ v působení vnějšího světa.
PRÁNAJÁMA
To, co v sobě můžeme pozorovat jako duševní či tělesnou sílu, je
projevem prány. Prána je příčinou každého pohybu i energie. Kdo
se jí chopil, může ovládat každou samovolnou činnost a stává se
z něho magik. Chopí-li se kdo prány, provádí pránajámu.
Pránajámě se nemůžeme vyhnout ani když se nechceme stát
magiky, neboť jedině její pomocí lze probudit duchovní život ve
fenomenálním smyslu. Z toho je zřejmé, jaký význam má cvičení,
zvanéprá najáma. Její pomocí nejen usměrníme duševní život podle
svého přání, ale můžeme se stát i nezávislými na životě v těle a to
je podstatná část mystického vývoje. V tom je ezoterní význam
pránajámy.
V jógickés oustavě je pránajáma téměř samostatnou vědou. Je
to jedna z cest, po níž může žák dospět až na rozhraní mezi fyzickým
a transcendentálním životem. Bude-li na tomto rozhraní
provádět takéb ezpředmětnou koncentraci, může dosáhnout všeobecnév
lastní dokonalosti a vykoupení. Není v ní nebezpečí, o němž
mluví někteří evropští okultisté. Je nutné si uvědomit, že každý člověk,
jenž cvičí koncentraci nebo meditaci, cvičí vlastně pránajámu,
ať o tom ví, nebo ne. K pránajámě jako ke speciálnímu cvičení
však smí sáhnout jen mystický vůdce dobře znalý duševní dispozice
svého žáka. Žák sám si to nesmí dovolit. Vyvolal by tím totiž
různévj emy a domněle mystické stavy, jimiž by mohl být sveden
z cesty. Pod vedením učitele však její pomocí může dospět
k mnohem reálnějším poznatkům. To vyplývá z toho, že vůdce zná
všechny podmínky, na nichž závisí úspěch, kdežto žák je nezná.
Někdy se ovšem takést ává, že se někdo chopí dechového cvičení,
kterép okládá za pránajámu, a násilně cvičí bez ohledu na
nutnép odmínky, jež ostatně ani nezná. Tak se opravdu dopracuje
nepříznivých výsledků, ale pránajáma s tím nemá nic společného.
Každý by měl vědět, že plíce nejsou z hmoty, která snese násilné
trhání, k jakému dochází u této „pránajámyG, a že každé přepínání
musí mít určiténá sledky. Za takových okolností člověk dospěje
pouze k nepříjemným zkušenostem, i kdyby měl sebesvětější
136
touhu, a navíc si poškodí zdraví. Proto se doporučuje, aby žák,
který nemá zkušeného vůdce, neprováděl žádná speciální cvičení.
To se ostatně týká i pránajámy.
Pránajáma se jako každá mystická i jógická práce dělí na hrubou
a jemnou. Část, nazývaná hrubou pránajámou, zvyšuje fyzickou
i duševní energii, nemění však povahovésl ožky. Druhá část,
kterou nazýváme jemná pránajáma, modeluje povahu podle požadavků,
jež na člověka klade mystická praxe. Tělesnou energii však
nezvyšuje, nýbrž naopak se zdá, že ji snižuje, neboť jejím prováděním
přivádíme do těla vyšší pránu, která zjemňuje tělesnou soustavu.
Takováto soustava není vhodným domem pro hrubou sílu.
Z toho si můžeme dovodit, že každá část mystickén ebo i jógické
praxe může vést ke dvojím výsledkům. To nás však zatím nezajímá,
proto přejdeme k filozofickému rozboru cvičení pránajámy.
Víme například, že mystická nauka vylučuje některép ovahové
složky, neboť je pokládá za překážku pro duchovní život. Ale poněvadž
se její žáci často marně namáhají, aby se jich zbavili, radí
mistři duchovních nauk, abychom si pomohli cvičením pránajámy.
Jsou totiž toho názoru, že má-li člověk hrubou povahu, přisluhuje
jí i jeho dech, a proto se nemůže zbavit nežádoucích sklonů. Takoví
lidéo dstraňují překážky ve změně hrubé povahy v dobrou
a ušlechtilou tímto způsobem:
Odpoutají mysl ode všeho. To je koncentrace vyššího druhu.
Když ji odpoutají, mohou v nitru postřehovat vyšší vibrace. Následkem
toho mohou vdechovat vyšší vzduch. Potom si teprve začnou
všímat dechu a počnou provádět pránajámu.
Výsledek pránajámy, kterou provádějí za těchto okolností, mohou
pozorovat v tom, že všechny jejich povahovév lastnosti zmizí
na úrovni vědomí. To je ovšem stav pro průměrného člověka dosud
nežádoucí. Proto má za úkol, aby v sobě probudil žádoucí vlastnosti.
Toho se docílí velmi snadno, povznese-li mysl nad úroveň citů
a všech vnitřních vzdutí. Potom může začít cvičit pránajámu, neboť
tak získá lepší duševní stav. Když si bude takto počínat, upevní
se jeho novép ovahové vlastnosti a tím bude připraven k dalšímu
stupni zasvěcení.
Těchto zásahů však v mystickék ázni není třeba u všech žáků.
Některým totiž jejich povahovézaložen í neškodí, proto mohou
137
cvičit pránajámu bez ohledu na ně. Tím se ovšem jejich základní
povaha posílí. Vysvětluje se tím také, proč mají rozdílnou povahu
jednotliví jóginovéa mystikové, kteří na duchovním poli dosáhli
stejného poznání, totiž poznání Absolutna. Kromě toho však také
vidíme, jakéne bezpečí je v tom, když člověk provádí mystická cvičení
bez všech nezbytných znalostí. Může totiž i nechtěně posílit
některéne žádoucí povahové složky, jejichž nežádoucnosti si dříve
nebyl vůbec vědom. Když se silně rozvinou, můžeme pozorovat, že
mystická cvičení, jejichž pomocí se z někoho měl stát světec, z něho
případně učinila i sobce, domýšlivce a pokrytce. Nezapomeňte, že
se pránajámou povahovés ložky posilují! Proto nemáte-li při sobě
vůdce, očistěte mysl, srdce i pohnutky a cvičte teprve tehdy, když
jste dosáhli vnitřního míru.
Říkají-li evropští okultistéa mystikové, že je pránajáma dechovécvičen
í, je to jen proto, že neznají psychickép rocesy. O tom,
že dech má s pránajámou velmi málo společného, mluvil již svámí
Vivekánanda, který jistě byl velkou autoritou v józe, jak to potvrzoval
sám jeho vůdce, mistr Rámakršna. Považujeme-li pránu za
podstatnou část síly, kterou chápeme jako spjatou s dechem a jejíž
pomocí můžeme uvolnit energii soustředěnou v orgánech, pak
jsme pochopili význam pránajámy a nepodlehneme již klamu, že
je pránajáma dýchání.
Pránu, která by měla pozorovatelnější vliv na duchovní vývoj,
nemůžeme přijímat dýcháním. Dechovými technikami se nanejvýš
můžeme uschopnit k přijímání většího množství vzduchu, v němž
je prána obsažena. Vdechovanou pránu však nevyužitkujeme ani
ji neudržíme v těle, poněvadž nevíme jak. Hlubokým dýcháním
snad můžeme přijmout tolik prány, že to může mít vliv na zvýšení
psychickéi fyzickéč innosti, ale takový výsledek nemá duchovní význam.
Prostředkem k zadržení prány je soustřeďování. Budete-li se
správně soustřeďovat a přihlédnete-li přitom k funkci dechu, provedete
tím vlastně pránajámu. To je celét ajemství cvičení, zvaného
pránajáma.
Z předcházejícího vysvítá, že při cvičení pránajámy hraje nejvýznamnější
roli soustřeďování mysli. Mezi pránou a myslí je totiž
velmi úzký vztah. Teorie mystiků a jóginů praví, že ten, kdo ovládl
mysl, ovládl taképrá nu, a kdo ovládl pránu, ovládl tím takém ysl.
138
Z toho vyplývá, že mysl, upevněná v nějakém bodu v těle, značí
shromažďování prány, která uvolní skrytou dřímající energii fyzického
nebo nervového střediska, do něhož vstoupila. Když se tato
energie uvolní, začne proudit celým tělem a vyvolává přitom různé
reakce, kteréčlo věk většinou chápe jako dojmy z cizích, totiž vyšších
nebo jemnějších světů. Proto takéj e pránajáma pomůckou
k dosažení vyšších vjemů, kteréj sou všeobecně nazývány mystické
stavy. Tyto stavy však nemusíme pokládat za nezbytnéprův odce
mystického vývoje. Jsou to prostě vjemy, k nimž došlo následkem
naší duševní činnosti. Pokud mají nějaký účel, pak ho můžeme hledat
v tom, že případně mohou přesvědčit nevěřícího žáka o existenci
jiných sfér, v nichž se konečně každý člověk pohybuje vědomě
nebo nevědomě. Kromě toho mají tyto mimořádnéz kušenosti dodat
člověku novéc huti a síly k dalšímu mystickému úsilí.
Zatím jsem se poněkud dotkl účinků cvičení pránajámy, nyní
je rozvedu šíře.
Zkoumáme-li lidskét ělo, poznáme, že v něm jsou různá nervová
centra, v nichž je soustředěna energie ve větším měřítku než
v jiných místech. U člověka duchovně neškoleného tato energie
„spíG nebo není zužitkována. Základní myšlenkou pránajámy je,
aby ji člověk probudil, uvolnil a ovládl. Dokud cvičíme pránajámu
a nevíme jak ovládat uvolněnou energii, prochází tělem a probouzí
nepředpokládanér eakce. Když ji však ovládáme a máme učitele,
který nám může poradit, jak s ní manipulovat, můžeme ji vést do
různých středisek podle svého přání. A tento stupeň je na mystické
cestě nejdůležitější.
Přesuny energie, o nichž mluvím, jsou známy všem žákům
mystiky, kteří provádějí mystická cvičení po delší dobu. Nejsilnějším
jejich projevem jsou ona různá napětí v těle, osobní vliv
a některéas trální zkušenosti. Jenomže žáci mystiky nevědí, čím je
to způsobeno, zatím co jóginovéne bo učitelépra xe Přímé Stezky
znají přesnou metodu jak je vyvolat. Abych podal příklad, zkuste
toto cvičení:
Soustřeďte se na nějaký bod v těle, nejlépe však asi uprostřed
vzdálenosti mezi pupkem a pohlavními orgány, ale hodně hluboko
v těle, téměř u páteře. Posaďte se přitom do některé z běžných
orientálních pozic. Dýchejte stejnoměrně a nehlučně, bez přepínání.
139
Představujte si, jako by vzduch, který vdechujete, byl stříbrnou
parou, a veďte jej do onoho místa. Tam si představte, že onen
vdechovaný vzduch tvoří oheň, který svými plameny silně šlehá
kolem dokola. To opakujte neustále.
Po nějakéd obě tohoto cvičení pocítíte, že vaším tělem stoupá
energie a vyvíjí se takéja snovidnost a jasnocit. Nenecháte-li se
překvapit vyvinutím těchto schopností a budete-li naopak schopni
nereagovat na tyto jevy, přicházející následkem vývoje jemnějších
smyslů, postoupíte duchovně. A když za těchto okolností budete
schopni provádět hlubší koncentraci, podaří se vám donutit dech,
aby vstoupil do duchovních center nalézajících se dole v těle, a tím
získáte velkou duševní pronikavost, pocit blaženosti a spatříte BožskéSv
ětlo.
V praxi se má pránajáma z počátku cvičit mírně. Nikdy ji nemáte
provádět déle než do té doby, kdy v těle vystupuje pocit mírného
napětí, způsobeného intenzivním soustředěním mysli do těla
v harmonii s dechem. Při dobře prováděnéprá najámě se nejdříve
dostaví pocit uklidnění a dokonalév yrovnanosti v nitru. Potom se
vám bude lehce dařit soustřeďování a nakonec pocítíte, že se vám
za jistého tlaku v prsou přesouvá v těle energie.
Tlak v prsou je dvojí. Jednou se zdá, jako by se prsa dmula až
k pocitu, jako by se chtěl hrudník rozestoupit, jindy se dostavuje
pocit stlačování prsou. To záleží na okolnostech, za jakých jste
pránajámu začali provádět.
Jinak jsou pocity dokladem, že se začínáte duševně spojovat
s principy stvoření. Odborně se to nazývá „spojování se s dechem
přírodyG. Dechem přírody jsou tzv. tattvy, neboli principy živlů, tj.
hmoty (země), vody, vzduchu, ohně a dechu přírody, neboli éteru.
Kromě uvedených pocitů se při cvičení pránajámy dostavuje
někdy bolest v srdci, která může být dost ostrá. Jindy je to opět
vytržení v čistém duchu nebo též postřehování neviditelných bytostí
apod. Tyto pocity však patří do tzv. mystických stavů, proto
se o nich nebudu šíře zmiňovat.
Nyní přistupme ke cvičení pránajámy.
Chcete-li cvičit pránajámu, musíte si zvolit nějakou vhodnou
pozici. Páteř při ní musí být rovná. Pak následuje první fáze pránajámy
– vyčištění nervů. Toho dosáhnete soustředěním mysli na
140
nic nebo soustředěním bez umístění a bez opory v nějakém předmětu
(nejlépe v těle), přece jen však s pozorností obrácenou do
vlastního těla na všechny vnitřní stavy a napětí v duševní sféře.
K tomuto cvičení přistupuje regulace dechu. To se provádí takto:
naplníte plíce tak, že vtáhnete vzduch levým chřípím (pravéc hřípí
ucpěte prstem), po malém zadržení vypudíte dech pravým chřípím.
Pak vdechnete pravým chřípím a po zadržení dechu vydechnete levým
chřípím. Vdechování, zadržování a vydechování si rozdělte na
doby. Vdechujte a přitom počítejte do šesti, zadržte dech na tři
a vypusťte jej rovněž na šest. Tuto dobu prodlužte nebo zkraťte
podle schopností. Dbejte však, aby vdechování nebo vydechování
bylo úplně nehlučné– což se stává, když dýcháte hrudníkem a nikoli
branami dechu, totiž nosem nebo ústy – aby plíce nebyly přepínány
a aby mysl spočívala v nitru a nebyla rozrušována fyzickým
přepínáním dýchání. Při cvičení pránajámy nikdy nesmí být vyvoláno
vnitřní napětí a neklid ani nesmí mysl bloudit, jak je jí libo,
nýbrž všechno musí být udržováno v klidu. Soustřeďte pozornost,
umlčte myšlenky i činnost obrazotvornosti, utvořte si opěrný bod,
který nesmí být ani hmotný ani nehmotný, a pak budete cvičit
správně.
Vdechování a vydechování, jež jsem právě popsal, se má opakovat
podle potřeby. Když při něm nebudete zvlášť zaměstnáni
vnějšími povinnostmi, zakrátko dosáhnete vyčištění nervů. Jsou-li
nervy vyčištěny, zmizí všechno napětí, nervozita a neklid, dostaví
se veselá nálada a pocit spokojenosti. Pak následuje cvičení pránajámy.
Pránajáma se však musí cvičit pod dohledem vůdce. Ten poradí,
kam má být prána vedena a jak dlouho tam má být udržována.
I způsob vedení prány do různých míst musí být různý. Proto
pránajámu nemůže žák cvičit sám.
Výsledkem cvičení pránajámy bude, že se probudí tzv. hadí síla
a člověk získá možnost vést ji vědomě do hlavy. O tom budu mluvit
v následující kapitole.
Cvičením pránajámy dosáhne mystik podivuhodných výsledků.
Tak např. bude moci rozdělit její množství stejnoměrně po celém
těle. To znamená, že když unikne z některéč ásti těla, ihned to
pocítí a doplní ji jinou pránou.
141
Později se naučí vzbudit její projevy i mimo tělo. Mystik, který
dovede ovládat pránu, může probudit žádoucí chvění prány i u jiných
lidí a tím je takéo vládne. Toho se může používat v dobrém
i ve zlém smyslu. Pravý mystik, jemuž záleží na tom, aby dosáhl
vyššího stupně člověčenství, ji však většinou používá ve smyslu
dobrém. Prána je síla, která se projevuje stejně u všech lidí. Na základě
toho ji může ovládat takéu jiných ten, kdo tuto sílu ovládá
u sebe. To je zákon přírody. Není žádného rozdílu mezi mnou a vámi
nebo i jiným tělem. Budu-li schopen změnit pránickéna pětí, zvýšit
je nebo snížit, pak to bude mít vliv na vás i na celý vesmír. Proto
mystikovéra dí, abyste při užívání sil ovládnutých pránajámou byli
opatrní.
Pránajámou se otevírají všechny průchody do vnitřní podstaty.
Mystik se její pomocí může chopit všech nervových proudů a sil
a tím ovládnout všechno tělesné. Potom jej již nevzruší žádné touhy
a vášně a nic ho nemůže stáhnout dolů do podřízenosti přírodních
zákonů. Dosáhl nejvyššího stavu, jehož lze dosáhnout v tomto těle
a jeho utrpení tím končí navěky. A to je přáním nás všech. Dokud
nebudeme osvobozeni od strastí, nemůžeme být spokojeni a život
musíme pokládat za peklo. Pohrávat si se silami nebo prožívat
různé„ stavyG nám nemůže přinést trvalé uspokojení. Chceme dosáhnout
stavu, ve kterém skončí všechny bolestivé reakce. A tímto
stavem je osvobození. Reakce se však končí jenom tím, že člověk
získá poznání. Musí chápat radostnéi bolestnést avy z vyššího
hlediska a musí pro ně opustit přesvědčení, že jeho štěstí závisí na
chování jiných lidí. Potom nalezne základnu veškerého štěstí v sobě
a v dokonalém sebeovládání a tím se navždy vyhne všem reakcím,
jež mají původ v působení vnějšího světa.
06.02.2011 - 12:05
| Filtr
Najdise.cz
» Všemožný
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Iza23, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
priamo v texte Minařík upozorňuje:
"K pránajámě jako ke speciálnímu cvičení
však smí sáhnout jen mystický vůdce dobře znalý duševní dispozice svého žáka. ŽÁK SÁM SI TO NESMÍ DOVOLIT."
=====
priamo v texte Minařík upozorňuje:
"K pránajámě jako ke speciálnímu cvičení
však smí sáhnout jen mystický vůdce dobře znalý duševní dispozice svého žáka. ŽÁK SÁM SI TO NESMÍ DOVOLIT."
06.02.2011 - 17:20
| Filtr
nemoomen
» Oldman
ahoj
vím co je prána a jak funguje ale techniku léčení pránou neznám navíc si myslímže každý kdo dýchá používá pránu automaticky a nemoci vznikají když si lidé svými negativními myšlenkami či činy vytvoří na těle takovébloky že energie neprochází po svých draháh tak jak má
a můj názor je ten že je jedno jestli tomu dáme takový nebo onaký název lidé dávají různým vvěcem takové nebo onaké názvy a pak se o ty názvy mezi sebou hádají přičemž to není to coje podstatné podstatné je to že to funguje a funguje to po miliony let a automaticky to je to co je důležité pro mě přeji ti radost a štěstí v každém dni
vím co je prána a jak funguje ale techniku léčení pránou neznám navíc si myslímže každý kdo dýchá používá pránu automaticky a nemoci vznikají když si lidé svými negativními myšlenkami či činy vytvoří na těle takovébloky že energie neprochází po svých draháh tak jak má
a můj názor je ten že je jedno jestli tomu dáme takový nebo onaký název lidé dávají různým vvěcem takové nebo onaké názvy a pak se o ty názvy mezi sebou hádají přičemž to není to coje podstatné podstatné je to že to funguje a funguje to po miliony let a automaticky to je to co je důležité pro mě přeji ti radost a štěstí v každém dni
07.02.2011 - 08:34
| Filtr
M.A.U.
Tééda -- hrozně mě ty komentáře vyděsily..jenže já žila s těmihle věcmi od mala, čím víc do toho pronikám, tím víc se mi vrací vzpomínky (které jsem myslela že už nemám) jak mi táta učil jógu, jak jsme v obýváku zalitým sluncem cvičili pozdravy slunci, jak mi vyprávěl o budhovi a takový tý sloní bohyni - jestli si pamatuju dobře a všechno bylo příjemný, od té doby mám k józe a práci s čakrami kladný vztah a snad čištění a práce s energií (se kterou nevědomě pracujeme všichni)nemůže být nebezpečná. Něco jiného je pro mě astrální cestování, vím, že se strachem popř.obavami se to nesmí, protože strach je nízká vibrace a může přitáhnou stejné nízko - vybrační bytosti, vím, že člověk dostane průvodce, ale mám stoprocentní jistotu, že na tohle připravená nejsem, tak to zkoušet nebudu - a ještě jsem se dozvěděla, že mám těžké astrální tělo. Takže si myslím, že nad tím dost přemýšlím a přistupuji k tomu odpovědně, nechci si hrát na nějakého guru a léčit lidi - chci jen umět pracovat dobře se svou energií. Přijde mi to prostě blízké...
07.02.2011 - 08:52
| Filtr
M.A.U.
» nemoomen
..knížku přečtu a uvidím, pokud je to nebezpečné, jsem si jistá, že něco mi varuje...na tomhle principu jedu celý život tak...zatím mi stačila jen jóga, jenže každý jsem tu na něco - já teď chtěla dělat runy - říkám si jsem sochař, udělám kamenné .. kameny mi leží doma a jakoby mlčí, nevím, jak to popsat, ale spíš se dostanu někomu do hlavy (hrozně snadno mi to jde), než bych rozvázala jazyk runě - a zasvědcování v noci v lese na hlíně..nic pro mě, tak hraje runy kocour (tomu to jde , mrská s nima všude po bytě, jen mi nechce říct, co povídají)
07.02.2011 - 13:23
| Filtr
nemoomen
» M.A.U.
ahoj
je určitě dobré poslouchat svoji intuici podobné to bylo se mnou když jsem se jen tak rozhodl zkusit výklad z karet zaujala mě jedna knížka i jsem si ji koupil ale pak mi přišlo varování jakože proč když mám dar práce z kyvadlem proč to dublovat s kartami a tak jsem se začal naplno věnovat kyvadlu,tím samozřejmě netvrdím že práce s kartami je špatná jenom není pro mne protože už mám kyvadlo a to mi stačí ke všemu co potřebuji tímnetvrdím že není dobré zkoušet jiné techniky filosofie atd ale nejlepší rádce je dle mého srdce ,intuice a svědomí a kyvadlo to však používámpro sebe jen vyjímečně protože mám ten názor že se musím učit žít bez nápovědy i když se tím nevyvaruji chyb a le i o chybách a jejich přiznání si a napravování ten život je
je určitě dobré poslouchat svoji intuici podobné to bylo se mnou když jsem se jen tak rozhodl zkusit výklad z karet zaujala mě jedna knížka i jsem si ji koupil ale pak mi přišlo varování jakože proč když mám dar práce z kyvadlem proč to dublovat s kartami a tak jsem se začal naplno věnovat kyvadlu,tím samozřejmě netvrdím že práce s kartami je špatná jenom není pro mne protože už mám kyvadlo a to mi stačí ke všemu co potřebuji tímnetvrdím že není dobré zkoušet jiné techniky filosofie atd ale nejlepší rádce je dle mého srdce ,intuice a svědomí a kyvadlo to však používámpro sebe jen vyjímečně protože mám ten názor že se musím učit žít bez nápovědy i když se tím nevyvaruji chyb a le i o chybách a jejich přiznání si a napravování ten život je
07.02.2011 - 13:37
| Filtr
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Dévi, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Bohužel ja tu knížku neznám, ani se nehodlám se pustit do nového oboru, již na to nemám čas a energii, ja k léčení používám stravu /ať je strava vašim lékem, řekl jeden filozof/ a REIKI, SAMOZŘEJMĚ CVIČÍM I JOGOVÉ ASÁNY A Pránajámu, ale teorii již neštuduji.
Ty dlouhé příspevky určuje obsahují hodně moudrosti, nejsou vycucané z prstu, ja již nemám co k tomu dodat.
Hodně štěstí.
=====
Bohužel ja tu knížku neznám, ani se nehodlám se pustit do nového oboru, již na to nemám čas a energii, ja k léčení používám stravu /ať je strava vašim lékem, řekl jeden filozof/ a REIKI, SAMOZŘEJMĚ CVIČÍM I JOGOVÉ ASÁNY A Pránajámu, ale teorii již neštuduji.
Ty dlouhé příspevky určuje obsahují hodně moudrosti, nejsou vycucané z prstu, ja již nemám co k tomu dodat.
Hodně štěstí.
07.02.2011 - 13:48
| Filtr
M.A.U.
» Dévi
.. ..nejvíc jedů, který pak brzdí průtoky energií fakt do sebe cpeme v jídle...
..já čekám až po miminku, pak to upravím, možná zkončím i na makrobio - zatím se necítím, ale jsem si stoprocentně jistá, že mi to pomůže ..dokonce hvězdy by chtěly abych jedla jen hnědou rýži, kvůli prozření..ale na to jsem ještě malá
..já čekám až po miminku, pak to upravím, možná zkončím i na makrobio - zatím se necítím, ale jsem si stoprocentně jistá, že mi to pomůže ..dokonce hvězdy by chtěly abych jedla jen hnědou rýži, kvůli prozření..ale na to jsem ještě malá
07.02.2011 - 13:57
| Filtr
Najdise.cz
» M.A.U.
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Oldman, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Každý z nás je jedinečný a je dobré když se u svých představ (cílů) cítíme báááječně. Žít život a představy někoho jiného, vlamujeme se do nesprávných dveří.
=====
Každý z nás je jedinečný a je dobré když se u svých představ (cílů) cítíme báááječně. Žít život a představy někoho jiného, vlamujeme se do nesprávných dveří.
© 2007-2024 Najdise.cz