Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Mistr vs. hľadajúci...alebo, ako je to z tou pomocou a vedením ? - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Mistr vs. hľadajúci...alebo, ako je to z tou pomocou a vedením ?
02.12.2010 - 13:37
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Mistr vs. hľadajúci...alebo, ako je to z tou pomocou a vedením ?
Vzhladom k tomu,ze je mnohym nejasna problematika ohladne vztahu Mistr - žiak (pravdepodobne asi na zaklade spatneho pochopenia,alebo skúseností),tak vam ponukam zhodnotenie vsetkeho toho,ako ma pravy Mistr pristupovať a viesť žiaka na duchovnej ceste.(výnatok je z Přímej stezky)Nauka,ktoru predklada majster,je vzdy logicka a psychologicky bezvadna.Kto sa domnieva,ze majster moze ziakove mravne zavady sam odstranit,mýli sa.A majster,ktory by toto podporoval,je obycajny podvodnik.Majster musi nabadat ziaka,aby sa postupne zbavil vsetkych presvedceni,predstav,zvykov a vrodenych sklonov.S pomocou paradoxov majster vykorenuje v ziakovi vieru,ktoru prikladal vnemom,predstavam,pocitom vseobecne uznavanym za pravé a nedovoluje mu nahradit novou vierou v paradoxne znalosti,ktore mu predkladá.Jedné aj druhé su len relativnostou.Majster nikdy "neopravuje" nazory ziakov ani ich presvedcenie.Aby svojho ziaka ucinil "ohybnym",tak mu ukladá okrem ustneho vyucovania rozne cvicenia,ktore pokladá za nutne k jeho duchovnemu vyvoju.Pravy majster musi vediet(!) o vsetkych dusevnych dianiach,odohravajucich sa vo vnutornom stave ziaka,ale nesmie pozadovat,aby mu ich ziak vylozil.Musi z velkou presnostou zistit,co je ziakovi treba,aby mohol protiklady uviest do rovnovahy.Za tymto ucelom mu zdeluje rozne cvicenia a vedie s nim diskusie.To znamena,ze neexistuje majster,ktory by mohol meditacne cvicenia generalizovat.Pri roznych povahach ziakov,mozu jednotne cvicenia privodit poruchy v ich dusevnej rovnovahe.Ulohou majstra je,aby dokazal ziaka previest na "druhy breh" a pritom nezasiahol do jeho prirodzeneho vyvoja (!)V tom je zvlastna originalita majstrov.Majster musi mat schopnosti ovladat v sebe vnutorne sily a na zaklade sympatii medzi sebou a ziakom ich musi vediet ovladat aj u svojho ziaka.Majster musi viest ziaka vsetkymi stupnami duchovneho vyvoja. Stava sa ze nahromadene vnemy z astralneho sveta ziaka uvedu do zmetku.Tu je povinnostou majstra,aby tento zmetok dokazal vyriesit v sebe a na zaklade vnutornej sympatie preniest vysledky na ziaka.Je to teda cvicenie majstra za ziaka.Duchovne pokrocily clovek to nedokaze.Majster vie strhnut ziaka do abstraktov,aby ho znovu poucoval,ze abstrakty nemaju pre zivot cenu.Majster vie,ze pozemsky zivot musi byt prežívaný v najnormalnejsom dusevnom stave a ak sa ziak rozhodol zit duchovny zivot,dovoli mu "prilievat" duchovny zivot do pozemskeho,cim mu umoznuje postupovat na ceste.Podla nazoru majstra sa nemoze pokladat za zasvetenie to,ak sa podari ziakovi preniest vedomie do jedneho z dvoch existujucich extremov,totiz do zivota v hmote alebo v duchu.Takeho ziaka poklada majster za nedokonaleho,pretoze nedokazal,aby sa spritomnily obe protiklady v jednom stave,v ktorom ich má ziak ovladnut.Z toho je vydiet,ze povinnost majstrov je velká,pretoze musi ziakovi pomahat,aby sa mu podarilo vyrovnavat zivot hmoty a ducha.Musi mu pomoct spojit tieto dva zivoty v jeden.To je vlastne Dokonalost,ktora bola tymto dosiahnuta.Kazdy majster musi mat schopnosti a vedomosti,ktore bezny clovek nema.Nesmie vsak svojimi vedomostami pustosit ziakove nazory a nesmie posobit proti jeho rozumu.Dalej nie je dovolene,aby majster niekomu svojvolne ublizoval hlavne pre osobny prospech,zabijal zvierata,opijal sa,alebo podliehal vasniam.
02.12.2010 - 22:25
| Filtr
Buddha/2
Všichni opravdoví učitelé učí své žáky,aby je nenásledovali slepě,ale aby pochopili všeobecně platné zásady a poučení a způsob cesty si vybrali sami,a to ten jim samým nejlépe pochopitelný,nejmilejší,tedy nejsprávnější a nejúčinnější.Správné pochopení toho,co žák hledá a proč ,je tu velmi důležité.
Proto pravý učitel nikdy nenutí žáka k uniformnímu následování svého způsobu a také jej nikdy v žádném případě nevede k uctívání své vlastní osoby,pouze obrací soustředěnou a hlavně pročištěnou mysl žáka k pravdě-Bohu jako k nejvyššímu a jedinému guruovi-Mistru všech učitelů,jehož on sám je pouze nástrojem.Základní podmínkou je zdůraznění pevného etického základu,spočívajícího v neustálém pročišťování charakteru.
Učitel jako nástroj boží činnosti vidí do žáka jako do sebe sama,neboť se poznal v prazákladu všech a všeho,a z této úrovně s žákem jedná jako rovný s rovným.Ve skutečnosti jej nevdí jako žáka,ale jako sebe sama,jako přítomnost boží v této žákově podobě.
.......
autorka : Míla Tomášová
myslím je tu vše podstatné jasně a srozumitelně
Proto pravý učitel nikdy nenutí žáka k uniformnímu následování svého způsobu a také jej nikdy v žádném případě nevede k uctívání své vlastní osoby,pouze obrací soustředěnou a hlavně pročištěnou mysl žáka k pravdě-Bohu jako k nejvyššímu a jedinému guruovi-Mistru všech učitelů,jehož on sám je pouze nástrojem.Základní podmínkou je zdůraznění pevného etického základu,spočívajícího v neustálém pročišťování charakteru.
Učitel jako nástroj boží činnosti vidí do žáka jako do sebe sama,neboť se poznal v prazákladu všech a všeho,a z této úrovně s žákem jedná jako rovný s rovným.Ve skutečnosti jej nevdí jako žáka,ale jako sebe sama,jako přítomnost boží v této žákově podobě.
.......
autorka : Míla Tomášová
myslím je tu vše podstatné jasně a srozumitelně
02.12.2010 - 22:48
| Filtr
Buddha/2
» VlastaB
degenerace pokračuje
sice chápu že kdejaký pologramotný novinář potřebuje přitažlivé tituly jako Modní guru,Počítačový guru apod.Jak píšeš- to slovo je ze sanskrtu,kde ale mělo jasný význam-viz citát Míly Tomášové.
ten Tvůj text je příšerná slátanina ,něco podobného jako kdybys sepsal výsledky ankety mezi žáky 3.B
sice chápu že kdejaký pologramotný novinář potřebuje přitažlivé tituly jako Modní guru,Počítačový guru apod.Jak píšeš- to slovo je ze sanskrtu,kde ale mělo jasný význam-viz citát Míly Tomášové.
ten Tvůj text je příšerná slátanina ,něco podobného jako kdybys sepsal výsledky ankety mezi žáky 3.B
© 2007-2024 Najdise.cz