Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Obejměte své vnitřní dítě.. - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Obejměte své vnitřní dítě..
18.05.2010 - 07:10
18.05.2010 - 07:13
| Filtr
karamel
přesně s touto knihou né, ale je to podbné jako v kynezi a o odpustění..
18.05.2010 - 09:09
| Filtr
karamel
» Im the one
Cvičení:
Najděte si klidné místo a zajistěte si, aby vás nikdo nevyrušoval.
Představ si sebe sama jako velmi malé dítě v postýlce, v kočárku nebo u mámy či táty v náručí. Jsi tak malý/á, že ještě nevíš, jak to na světě chodí. Chvíli počkej, nalaď se a pak svému malinkému Já řekni:
"Vítám tě na světě."
"Moc jsem se na tebe těšil/a."
"Jsem moc rád/a, že jsi tu se mnou."
"Jsem moc rád/a, že jsi kluk/holčička."
"Vždycky budu s tebou."
"Na světě je mnoho zajímavých věcí, stojí za to žít a já budu s tebou, až je budeš poznávat."
"Čeká tě spousta zajímavých a krásných zážitků."
"Stojí za to žít."
"Mám tě moc rád/a."
Najděte si klidné místo a zajistěte si, aby vás nikdo nevyrušoval.
Představ si sebe sama jako velmi malé dítě v postýlce, v kočárku nebo u mámy či táty v náručí. Jsi tak malý/á, že ještě nevíš, jak to na světě chodí. Chvíli počkej, nalaď se a pak svému malinkému Já řekni:
"Vítám tě na světě."
"Moc jsem se na tebe těšil/a."
"Jsem moc rád/a, že jsi tu se mnou."
"Jsem moc rád/a, že jsi kluk/holčička."
"Vždycky budu s tebou."
"Na světě je mnoho zajímavých věcí, stojí za to žít a já budu s tebou, až je budeš poznávat."
"Čeká tě spousta zajímavých a krásných zážitků."
"Stojí za to žít."
"Mám tě moc rád/a."
18.05.2010 - 09:10
| Filtr
karamel
objevovat a dělat si věci po svém.
Cvičení:
Opět si najdi klidné a nerušené místo a zajisti si soukromí. V představě se setkej se svým vnitřním dítětem ve věku cca 2 roky a představ si ho, že se cítí velmi dobře a spokojeně, jak vyjadřuje svou radost a lásku a současně je křehké a zranitelné.
Řekni mu:
"Můžeš cítit lásku a naději."
"Můžeš se s druými setkávat s radostí a pohodou."
"Mám tě moc rád/a líbíš se mi právě takový/á jaký/á jsi."
"Vnímám tovu citlivost a budu tě ochraňovat před zraněnímí."
"Chci s tebou být a chránit tě za všech okolností."
"Můžeš se na mě spolehnout."
Na chvíli z imaginace vystup a nech doznít všechny pocity. Později se opět setkej se svým vnitřním dítětem ve věku asi dva roky, ale tentokrát si ho představ, když se zlobí, vzteká se a je nešťastné. Přijmi jeho pocity a řekni mu:
"Ano, teď se zlobíš, jsi nespokojený/á, chceš něco jiného. To je vpořádku, i já se tak občas cítím."
"Můžeš cítit nespokojenost."
"Můžeš cítít vztek a zklamání. to je OK."
"Pořád jsem s tebou."
"Vždycky s tebou zůstanu, nevadí, že se teď zlobíš."
"Můžeš cítit, co cítíš!"
"Mám tě rád/a takového/takovou jaký/á jsi."
Možná tě napadnou další, tak je klidně použij. Kdyby tvé douleté malé Já chtělo sobě nebo druhému ubližovat, zadrž ho, postav mu hranice.
Pak si ještě chvíli se svým malým dvouletým Já pohraj, obejmi ho ho nebo udělej to, co zrovna potřebuje.
Zakonči prohlášením:
„Chci a mohu být citlivý/á a otevřeně vyjadřovat svoje pocity.“
Můžeš s přitom dívat v zrcadle sobě do očí.
Cvičení:
Opět si najdi klidné a nerušené místo a zajisti si soukromí. V představě se setkej se svým vnitřním dítětem ve věku cca 2 roky a představ si ho, že se cítí velmi dobře a spokojeně, jak vyjadřuje svou radost a lásku a současně je křehké a zranitelné.
Řekni mu:
"Můžeš cítit lásku a naději."
"Můžeš se s druými setkávat s radostí a pohodou."
"Mám tě moc rád/a líbíš se mi právě takový/á jaký/á jsi."
"Vnímám tovu citlivost a budu tě ochraňovat před zraněnímí."
"Chci s tebou být a chránit tě za všech okolností."
"Můžeš se na mě spolehnout."
Na chvíli z imaginace vystup a nech doznít všechny pocity. Později se opět setkej se svým vnitřním dítětem ve věku asi dva roky, ale tentokrát si ho představ, když se zlobí, vzteká se a je nešťastné. Přijmi jeho pocity a řekni mu:
"Ano, teď se zlobíš, jsi nespokojený/á, chceš něco jiného. To je vpořádku, i já se tak občas cítím."
"Můžeš cítit nespokojenost."
"Můžeš cítít vztek a zklamání. to je OK."
"Pořád jsem s tebou."
"Vždycky s tebou zůstanu, nevadí, že se teď zlobíš."
"Můžeš cítit, co cítíš!"
"Mám tě rád/a takového/takovou jaký/á jsi."
Možná tě napadnou další, tak je klidně použij. Kdyby tvé douleté malé Já chtělo sobě nebo druhému ubližovat, zadrž ho, postav mu hranice.
Pak si ještě chvíli se svým malým dvouletým Já pohraj, obejmi ho ho nebo udělej to, co zrovna potřebuje.
Zakonči prohlášením:
„Chci a mohu být citlivý/á a otevřeně vyjadřovat svoje pocity.“
Můžeš s přitom dívat v zrcadle sobě do očí.
18.05.2010 - 09:11
| Filtr
karamel
iniciativa a kreativita - cvičení
Malé dítě je od svého narození přirozeně aktivní. K tomu, aby tato vlastnost přetrvala jsou třeba dvě zdánlivě protichůdné podmínky
• podpora iniciativy ze strany rodičů
• jasné a láskyplné vymezení hranic ze strany rodičů
Tak jak dítě roste, vyvíjí se a mění i hranice, ve kterých dítě svoji iniciativu uplatňuje. Její rozvoj nastává v období předškolního věku, kdy děti dostávají poprvé nový a velký prostor pro uplatnění iniciativy mezi vrstevníky. Dochází k tomu tedy i v případě, kdy v předchozí etapě byla jejich iniciativa výchovou potlačena.
Cvičení:
Opět si najdi klidné a nerušené místo a zajisti si soukromí. V představě se setkej se svým vnitřním dítětem ve věku cca 3-6let a představ si ho, že se cítí velmi dobře a spokojeně. Zeptej se ho, co chce dělat. Pokud má náladu k nějaké činnosti, podpoř ho v jeho iniciativě nápadech, tvořivosti. Současně mu poskytni hranice, kdyby směřovalo k něčemu riskantnímu. Řekni mu, že máš o něj strach a že nedovolíš, aby sobě nebo někomu ublížilo. Pokud se mu nechce nic dělat, nech ho odpočívat.
V obou případech mu řekni:
„Můžeš být zvědavá a nezávislá.“
„Můžeš zkoušet zajímavé věci. Já budu s tebou a budu hlídat, aby ses nezkoušel/a o něco nebezpečného.“
„Můžeš být zvědavý/á a na všechno se mě ptát.“
„Smíš být svobodná/ý a nezávislá.“
„Smíš věci dělat jinak než máma a táta.“
„Líbí se mi tvoje nápady, tvoje tvořivost.“
„Chci si hrát s tebou.“
„Mám tě moc rád/a.
Možná tě napadnou další, tak je klidně použij. Kdyby tvé malé Já chtělo jakýmkoliv způsobem riskovat, zadrž ho, postav mu hranice.
Pak si ještě chvíli se svým malým Já pohraj, obejmi ho ho nebo udělej to, co zrovna potřebuje.
Zakonči prohlášením:
„Chci a mohu být aktivní a tvořivý/á.“
Můžeš s přitom dívat v zrcadle sobě do očí.
Ke cvičení se v následujících dnech vracej tak dlouho, jak potřebuješ.
Malé dítě je od svého narození přirozeně aktivní. K tomu, aby tato vlastnost přetrvala jsou třeba dvě zdánlivě protichůdné podmínky
• podpora iniciativy ze strany rodičů
• jasné a láskyplné vymezení hranic ze strany rodičů
Tak jak dítě roste, vyvíjí se a mění i hranice, ve kterých dítě svoji iniciativu uplatňuje. Její rozvoj nastává v období předškolního věku, kdy děti dostávají poprvé nový a velký prostor pro uplatnění iniciativy mezi vrstevníky. Dochází k tomu tedy i v případě, kdy v předchozí etapě byla jejich iniciativa výchovou potlačena.
Cvičení:
Opět si najdi klidné a nerušené místo a zajisti si soukromí. V představě se setkej se svým vnitřním dítětem ve věku cca 3-6let a představ si ho, že se cítí velmi dobře a spokojeně. Zeptej se ho, co chce dělat. Pokud má náladu k nějaké činnosti, podpoř ho v jeho iniciativě nápadech, tvořivosti. Současně mu poskytni hranice, kdyby směřovalo k něčemu riskantnímu. Řekni mu, že máš o něj strach a že nedovolíš, aby sobě nebo někomu ublížilo. Pokud se mu nechce nic dělat, nech ho odpočívat.
V obou případech mu řekni:
„Můžeš být zvědavá a nezávislá.“
„Můžeš zkoušet zajímavé věci. Já budu s tebou a budu hlídat, aby ses nezkoušel/a o něco nebezpečného.“
„Můžeš být zvědavý/á a na všechno se mě ptát.“
„Smíš být svobodná/ý a nezávislá.“
„Smíš věci dělat jinak než máma a táta.“
„Líbí se mi tvoje nápady, tvoje tvořivost.“
„Chci si hrát s tebou.“
„Mám tě moc rád/a.
Možná tě napadnou další, tak je klidně použij. Kdyby tvé malé Já chtělo jakýmkoliv způsobem riskovat, zadrž ho, postav mu hranice.
Pak si ještě chvíli se svým malým Já pohraj, obejmi ho ho nebo udělej to, co zrovna potřebuje.
Zakonči prohlášením:
„Chci a mohu být aktivní a tvořivý/á.“
Můžeš s přitom dívat v zrcadle sobě do očí.
Ke cvičení se v následujících dnech vracej tak dlouho, jak potřebuješ.
18.05.2010 - 09:12
| Filtr
karamel
a poslední cvičení
Důvěra v sebe a svět, přijetí vlastní citlivosti a citovosti, iniciativa – to vše by samo o sobě zůstalo neúplné, kdyby to nebylo završeno schopností věci a vztahy realizovat. V průběhu tohoto procesu, v průběhu realizace záměrů se stává, že dochází k různým nezdarům, že se dítě dopouští chyb a omylů. Je-li vhodně podporováno a vedeno rodiči je schopné unést negativní prožitky a dotahovat věci do konce, rozvíjí svoji schopnost spolupracovat. Rozvoj těchto schopností dostává zelenou u malých školáků.
Cvičení:
Opět si najdi klidné a nerušené místo a zajisti si soukromí. V představě se setkej se svým vnitřním dítětem třeba v době, kdy začíná chodit do školy a v jeho životě se objevují nové povinnosti, nové úkoly - skutečná vážná práce. Setkává se s tím, že se od něj očekávají výsledky. Zeptej se ho, jak se cítí v nové situaci-
A pak mu řekni:
"Jsem tady s tebou a budu tě podporovat."
"Můžeš děla věci, jak je děláš."
"Můžeš při tom dělat chyby."
"Možná se ti to napoprve hned nezdaří, to se stává ,když se něco učíš"
"Jsi šikovný/á a schopný/á."
"Můžeš se radovat z úspěchu."
"Můžeš spolupracvat s ostatními."
"Mám tě ráda tokového/takovou jaký jsi:"
Možná tě napadnou další, tak je klidně použij.
Pak si ještě chvíli se svým malým Já popovídej, zeptej se ho, co potřebuje a je-li to možné, splň mu to. Můžeš mu nabídnout, že ho budeš brát sebou při všech činostech, na které je zvědavé. Pak to v představě dělej.
Zakonči prohlášením:
„Chci a mohu věci dělat po svém, smím se radovat ze své práce, smím dělat chyby.“
Můžeš s přitom dívat v zrcadle sobě do očí.
Ke cvičení se v následujících dnech vracej tak dlouho, jak potřebuješ.
Důvěra v sebe a svět, přijetí vlastní citlivosti a citovosti, iniciativa – to vše by samo o sobě zůstalo neúplné, kdyby to nebylo završeno schopností věci a vztahy realizovat. V průběhu tohoto procesu, v průběhu realizace záměrů se stává, že dochází k různým nezdarům, že se dítě dopouští chyb a omylů. Je-li vhodně podporováno a vedeno rodiči je schopné unést negativní prožitky a dotahovat věci do konce, rozvíjí svoji schopnost spolupracovat. Rozvoj těchto schopností dostává zelenou u malých školáků.
Cvičení:
Opět si najdi klidné a nerušené místo a zajisti si soukromí. V představě se setkej se svým vnitřním dítětem třeba v době, kdy začíná chodit do školy a v jeho životě se objevují nové povinnosti, nové úkoly - skutečná vážná práce. Setkává se s tím, že se od něj očekávají výsledky. Zeptej se ho, jak se cítí v nové situaci-
A pak mu řekni:
"Jsem tady s tebou a budu tě podporovat."
"Můžeš děla věci, jak je děláš."
"Můžeš při tom dělat chyby."
"Možná se ti to napoprve hned nezdaří, to se stává ,když se něco učíš"
"Jsi šikovný/á a schopný/á."
"Můžeš se radovat z úspěchu."
"Můžeš spolupracvat s ostatními."
"Mám tě ráda tokového/takovou jaký jsi:"
Možná tě napadnou další, tak je klidně použij.
Pak si ještě chvíli se svým malým Já popovídej, zeptej se ho, co potřebuje a je-li to možné, splň mu to. Můžeš mu nabídnout, že ho budeš brát sebou při všech činostech, na které je zvědavé. Pak to v představě dělej.
Zakonči prohlášením:
„Chci a mohu věci dělat po svém, smím se radovat ze své práce, smím dělat chyby.“
Můžeš s přitom dívat v zrcadle sobě do očí.
Ke cvičení se v následujících dnech vracej tak dlouho, jak potřebuješ.
18.05.2010 - 09:19
| Filtr
hajounek
Leží mi tu v knihovně. Zatím se na ni jen dívám. Že bych si početla?
18.05.2010 - 09:27
| Filtr
miluška medvídková
mám doma pěknou knihu Síla je ve Vás od Luise Hay, tam je pěkně napsané, jak s vnitřním dítětem pracovat. Je tam zajímavě napsané, že zhruba do 5 let s tím dítětem spolupracujeme, pak díky výchově v rodině ho v sobě musíme potlačovat, musíme být "rozumní", máme v sobě v dospělosti rodičovskou nahrávku o délce asi 25 tisíc hodin, kolik tam je pozitivních sdělení, jak jsme bystří a inteligentní? Můžeme s ním komunikovat i v zrcadle, mluvíme na něj, že jsme tu s ním, ať se nebojí, že ho máme rádi. Taky je dobré vzít tužky barevné a napsat rukou, kterou používám - dominantní na papír otázku a druhou rukou odpověď jinou barvou.
18.05.2010 - 09:39
| Filtr
karamel
» miluška medvídková
jo ony ty knihy se jen v málo čem liší, některé jsou skoro stejné protože vychází ze stejné fylosofie..
18.05.2010 - 09:52
| Filtr
miluška medvídková
» karamel
to je jasný, v reiki knihách je o tom taky hodně napsaného. Tak holky, co dnes slíbíme našemu dítěti? Já mu slíbila, že se dnes budeme mít spolu dobře, budeme si v teplíčku, topím si v krbu, pak si přečtu něco hodně hezkýho, mám novou knihu od Dale Carnegie - jak se zbavit starostí a začít žít. Moc pěkně napsané, vyšlo to znovu.
18.05.2010 - 13:50
| Filtr
karamel
» Im the one
"ZDRAVÝ STRACH JE STRÁŽCE, KTERÝ NÁM NEODVOLÍ RISKOVAT. NUTÍ NÁS ZASTAVIT SE A PŘEMÝŠLET, VYHNOUT SE NEBO MINIMALIZOVAT NEBEZPEČÍ. JE TO UŽITEČNÝ POMOCNÍK."
Dvořák,L.: Obejměte své vnitřní dítě
Dvořák,L.: Obejměte své vnitřní dítě
© 2007-2024 Najdise.cz