Malá úvaha


31.03.2009 - 10:31
(Blíženci) Nuna
Malá úvaha
Setkávám se s názory,že jsou dnes ženy málo ženské. Důsledkem toho je i to,že / i tady/ je plno těch,které jsou samy,bez partnera. Muži se nás bojí,svými projevy a chováním je odrazujeme, nebo se na nás lepí všelijaké podivné existence. Mnoho žen je dlouho samo, nebo naopak jdou z jednoho vztahu do druhého a žádný je nedovede naplnit. Divný fenomén,divné doby. Když se nad tím zamyslím,vidím důvod. Rozvede li se žena, zůstane sama s dětmi,musí ,zákonitě prostě musí přejmout roli muže. Musí jít do práce,zajistit rodinu po finanční stránce,musí se naučit mužské práce,musí ve výchově zastoupit roli otce. Ať chceme nebo ne a ať se nám to líbí nebo ne. Musí být soběstačnější,samostatnější,pracovitější – nikdo se jí neptá,jestli chce nebo ne, jestli to dělá ráda nebo ne,prostě jí nic jiného nezbývá. Potýkajíc se s problémy,které dřív řešit vůbec nemusela, nebo je mohla řešit s milovaným člověkem po boku, stává se tvrdší,praktičtější,realističtější – a také cyničtější a skeptičtější. Tím,jak tvrdě působí,samozřejmě není pro muže nijak atraktivní, každý si řekne“ Tahle vlastně chlapa nepotřebuje“. Nikdo už nepřemýšlí o tom,že do téhle pozice byla vlastně vhozena násilně a to,že se jí přizpůsobila a zvládla ji,by jí mělo být jen ke cti. Ale je chyba myslet si,že taková žena muže nepotřebuje vůbec. Určitě ano a dost možná ještě víc,než kterákoliv jiná. Protože i my toho máme někdy „plný zuby“. Děláme něco,co vlastně dělat nechceme, co je proti přírodě,ale děláme to proto,abychom přežily my i naše mláďata. Je to únavné a zcela jistě si přejeme aby se taky někdy pro změnu někdo staral o nás,abychom nemusely řešit všechno to,co řešíme,abychom měly v někom oporu,pomoc a pochopení. Tahle situace samozřejmě může nastat i opačná – i muž se může ocitnout v roli táty a mámy a muže a ženy zároveň. Kupodivu o takovém muži se neříká,že je zženštilý,ale to je pro společnost „borec“,který zvládne něco takového,jako starat se sám o rodinu. Paradox že? Přitom procento těhle mužů proti procentu žen samoživitelek je minimální. Taky vám to přijde kapku nefér? Mám před očima všechny ty tatínky,jak prchají od svých žen do náručí mladých milenek a zažívají pocity štěstí,zatímco jejich zákonitá polovička doma bojuje s rozbitým lustrem, školními úkoly a rajskou. A jsou to přesně ti,kteří pak ženu „odsoudí“ za to,že je málo ženská. :28: :1:

Řazení:
31.03.2009 - 12:49 | Filtr
(Kozoroh) Tyna_Tynka
I když už to tu bylo, přesto zajímavé téma. :3:

Tedy dá se na to pohlížet z různých úhlů pohledu. Chápu, jak to myslíš. Přesto, že takovou zkušenost nemám a neprošla jsem si peripetiemi, jako ty, myslím, že to umím pochopit a na jednu stranu ženy, které se v této situaci nezhroutí a statečně bojují dál obdivuji. Na druhou stranu v tom vidím, že je něco "špatně" (není to přímo špatně, cítím to ještě jinak, ale nějak pro to nemám pojmenování, možná nepřirozeně, ale ani to není TO ono :25:). Takto to hodnotím pouze já, nikomu neberu, pokud mu to takto vyhovuje.

S jedním nesouhlasím: že žena zastoupí ve výchově roli muže. To si myslím, že nezastoupí nikdy. Žena nikdy nemůže být otcem. Možná se z ní stane matka s nádechem otce. Nikdy se z ní nestane "čistý" otec, to je jasné. A tento "čistý" otec, ať si to přiznáme, či nikoli, potom ve výchově velmi chybí a ještě k tomu, jak se zmiňuješ, žena (pouze) částečně přebírá kus jeho role a to pro ni není dobré (podle mě).

Taktéž by se dalo polemizovat o tom, jestli do této role dotyčná žena BYLA NÁSILNĚ VHOZENA, jak jsi popsala, anebo jestli si ji SAMA PŘIVOLALA. To je samozřejmě na sáhodlouhé debaty, které můžou spadnout do řešení vztahu příčina-následek a duchovnějšího rozměru, který se ti tu poslední dobou někdy zdá až v přemíře :4:, takže o tom už se asi nebudu dále rozvádět, stejně jsem již vše napsala.
31.03.2009 - 12:57 | Filtr
(Kozoroh) Tyna_Tynka » musiúa
Ano, taktéž souhlasím. Není to jen o ženách, je to i o mužích. Určitě ne všichni dnes jsou tím silným ramenem, které dokáže udržet ten největší náklad - ve vypjatých chvílích.
Takto to chápu. Dříve tou vypjatou chvílí bylo ohrožení života rodiny, dnes je to to samé, akorát že to nejde tak přes fyzickou obranu, jako přes hmotné zajištění. Ale samozřejmě nejen to, co takhle chránit čest své rodiny? To u mnohých mužů postrádám, nedokážou se za rodinu postavit. A podobně.

Muž, který vaří a občas uroní slzu mi určitě nevadí, spíš naopak. :4:
31.03.2009 - 13:04 | Filtr
(Kozoroh) Tyna_Tynka » Nuna
No vidíš, jak sis krásně odpověděla.

A proč je to těžší?

Ještě na to si odpověz, klidně jen sama pro sebe a možná tě to "posune někam jinam"...
A nebo taky ne, však je to na tobě.

(Dobře se mi radí, kéž bych se sama dokázala držet svých vlastních rad. :4: :4: :2: To je asi zase poselství pro mě.)
31.03.2009 - 13:22 | Filtr
(Blíženci) Nuna » Tyna_Tynka
Proč je těžké ukázat slabosti? Ono to vlastně není těžké samo ve své podstatě. Ale je v tom strach. Strach z toho,že to někdo zneužije. Strach ze zklamání, obavy z další bolesti,nakonec i strach ze ztráty té silné pozice,kterou sice nechceme,ale když už ji máme... :43:

..byla jsem velmi dlouho silná...velmi dlouho blízko tomu,co jsem tady nahoře popsala..pak přišel člověk a řekl,že mě chce vidět v mé bolesti, slabou,že teprve v tu chvíli to budu já a že by byl rád,kdyby mi mohl pomoci..a já mu uvěřila.. uvěřila jsem tomu,že on to celé změní..no a hádejte co - samozřejmě,že to byla jen hra.. nikdy jsem nepochopila,jaký byl smysl jeho konání - získat něčí důvěru a pak ji zneužít.. rozhodně nejsem sama s takovýmhle příběhem že?..a o tom to v současnosti je... Buď budu otevřená, budu lidem důvěřovat, budu projevovat city a budu si umět užívat to krásné,ale budu zároveň trpět tím ošklivým... Nebo budu silná a nic výše uvedeného si nedovolím. Z obavy,abych se znovu nezklamala. :43:
31.03.2009 - 13:26 | Filtr
(Kozoroh) Tyna_Tynka » Nuna
Možná spíš než pochopit, jaký smysl mělo jeho konání, by ses měla spíš snažit pochopit, jaký smysl mělo tvé konání???

Pak nakonec možná přijdeš na smysl i jeho konání a na smysl celkové situace...(?)

Ale mám tam přespříliš možná, že?
I když to možná je mnohdy více motivující k jiným, novým přístupům, než určitě. :3:
31.03.2009 - 13:33 | Filtr
(Blíženci) Nuna » Tyna_Tynka
Uf.
Nechci,aby se tahle diskuze tady stala zase psychorozborem mojí osobnosti..prosím! :39: :4:
Víš,kam to vede.
Jaký smysl mělo moje konání? Co bys za tím viděla Ty? Já se bránila...nechtěla jsem... stejně jsem podlehla.. :43: :8:
Jaký smysl má celková situace? :43:
31.03.2009 - 13:46 | Filtr
(Kozoroh) Tyna_Tynka » Nuna
Dobrá, dobrá.
Psala si, že jsi mu uvěřila. To je podle mě zásadní moment. Uvěřila jsi mu, tak se stalo, co se stalo.
Co na tom bylo dobrý, co na tom bylo špatný?
To co na tom bylo dobrý (třeba, že jsi se stala silnější) na to buď hrdá, co na tom bylo špatný se nejspíš budeš snažit neopakovat, protože pokud to budeš opakovat, tak to asi pořád bude špatný.
Takhle to teda funguje u mě, co jsem vypozorovala, tak nevím, jestli u tebe taky.
Jasně, že ti nikdo nezaručí, že za chvíli přijde ta pravá láska na doživotí.
Na druhou stranu ty máš určitou hořkou výhodu - že už víš, jaké to je, když se to podělá, tak už se toho nemusíš tak strašně bát, když jsi i to vydržela.
Však ty umíš žít z chvíle na chvíli, tak si to užívej a co přijde, přijde. Minulost se už vrátit nedá, ale někdy se může opakovat, když člověk nepochopí. Tak to bývá. Ale jsem přesvědčena, že zrovna ty si umíš alespoň někdy parádně užívat a ne stále přemýšlet o tom příšerném.
Tak k životu samozřejmě patří obojí, to je jasné.

Končím s psychoanalýzou. :4: :43: :1:
31.03.2009 - 14:04 | Filtr
(Blíženci) Nuna » Tyna_Tynka
To je moc dobře.
Pozoruju,že když se odpovídá někomu jinému,tak se každej snaží použít co nejjednodušší slova a obraty. Ale když se píše Nuně,tak to je samá hádanka. Nuna telepat - vona všechno pochopí! :39: :4:
Někdy taky fakt nevím,co tím těm básník říci a jsem z toho akorát unavená a rozladěná. :43:

Víš,já se i k té víře - uvěřit - musela vlastně dost přemlouvat. Sama bych si ponechala odstup,skepsi a cynismus,ale prý se s tímhle nikam nedojde,víra je lepší. Hm. Takže jsem uvěřila. Nakonec jsem vlastně uvěřit chtěla,bylo to fajn. Že dneska lituju? Je to jiná stránka věci,nebo to s tím souvisí?

Dobrý na tom bylo to,že to díky tomu odevzdání se bylo krásný.
Špatný na tom jsou ty důsledky - za odevzdání se se dneska i stydím. Lituju toho a proto tady filozofuju...i když tohle už je něco,co s původním tématem nemá až tak moc co dělat. :43: Špatná je ta ztráta důvěry a špatné je i to,že sama na sebe koukám "jako na debila co naletěl" :39: :4: :43:


...když přemejšlím "nahlas",je to lepší...

..děkuji.. :17: :27:


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Váhy Vahách
ukázat kalendář »