KVINKUNX // mars kvinkunx mars v partnerském horoskopu


10.04.2011 - 13:37
(Ryby) Jan1na
KVINKUNX // mars kvinkunx mars v partnerském horoskopu
Zravím příznivce astrologie :1:,tak co vy na to?Konkrétně mars v raku x mars ve střelciŘeknu vám, místama je to skoro katastrofa. Mars v raku má na všechno dost času, než se sbalí na cestu a tak, nejraději by to odložil na zítra :2:, kdežto mars ve střelci chce všechno hned (nejlépe před minutou).Jsem našla na netu zajímavý článek http://www.poetrie.cz/index.php/… vy na kvinkunx obecně? Máte nějaké zajímavé zkušenosti? Poznatky?Sem s nimi :4: :40: :32:

Řazení:
10.04.2011 - 16:36 | Filtr
(Beran) Flamenca
Tak takovými aspekty se zatím vůbec nezabývám, stačí mi ty klasické a i s těmi mám při výkladu místy potíž. Nějak intuitivně mi přijde, že tyto asi nebudou mít takovou sílu a význam...a je tedy zbytečné si s nima motat hlavu...

Dnes jsem byla na Esoterice na přednášce Tondy Baudyše a ten už zjišťuje i takové vychytávky jako je vliv postavení hvězd (nikoliv tedy jen planet) v době narození člověka... Jmenoval tam takové hvězdy (asi jen nějaké vybrané, o kterých usoudil, že jsou významnější), o kterých jsem v životě neslyšela :6:
10.04.2011 - 23:05 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Flamenca
Mňo, abych pravdu řekla, taky mě kvinkunx nikdy nebral..
Ale teď jsem KONEČNĚ prozřela a chápu, že tohle je DŮLEŽITÝ aspekt..

Tonda asi vykládal o stálicích, ne?
Ty mě moc neberou, to už bych se musela zbláznit, co bych všechno měla sledovat :43:
Ale třeba taky přijde čas, kdy mě "brát" budou..
10.04.2011 - 23:18 | Filtr
(Beran) Flamenca » Jan1na
No akorát nevím, zda to co píšeš je o tom Marsu v Raku. Já mám také Mars v Raku a musím říct, že úkoly nikdy nenechávám na poslední chvíli. Možná to bude tím, že jsem Beran a že mám Saturna na Asc, tj. zodpovědnost by mi to nedovolila. Podle mě se musí brát celý horoskop a jeho vyznění a nelze to takhle říct, že Mars v Raku je lenivý a tudíž moc nepůjde k Marsu ve Střelci... Ten můj by s ním určitě docela hezky pasoval. :75:
11.04.2011 - 07:47 | Filtr
(Beran) Flamenca
Nicméně článeček jsem si teď přečetla a je docela zajímavý... Asi se také podívám, zda v horoskopu nějaký mám :3:. Třeba jsem génius ani o tom nevím a čekám jen na "probuzení" :61:

Také jsem byla na Esoterice na přednášce Zdeňka Bohuslava (předseda Astrologické Společnosti ČR) a ptala se ho na mé oblíbené Lunární uzly. Říkal, že v nativu je bere více méně jako Kefer - jižní jako Saturna, severní jako Jupitera. Nicméně prý má vypozorováno, že hrají velkou úlohu ve vztazích, že tam, kde o něco opravdu jde, bývají propojeny s planetami druhého. Říkala jsem mu, že mám tuto zkušenost z mého ne příliš velkého vzorku dlouhodobých párů také. Ještě mě upozornil, že mám u tohoto brát v potaz i střední body tzv. midpunkty. Těmi jsem se zatím také nezabývala a teprve předevčírem si hledala, co to vlastně je... :6:
11.04.2011 - 08:42 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Flamenca
Ano, prosím, koukni se na svůj horoskop, mrkni, ke máš kvinkunx (třeba i v synastrii k partnerovi) a zkus říct, jak to působí... :16: :32:

Jo, lunární uzly jsou zajímavé, ale to je už jiné téma :3: :2:
11.04.2011 - 09:57 | Filtr
(Beran) Flamenca » Jan1na
Já jen chtěla říct, že to působení nemusí být dáno jenom tímto aspektem mezi Marsy, ale tím, jak máte horoskopy vyladěné jako celek. Pokud ty jsi Ryba a máš Mars v Raku, určitě bych tě netipovala jako příliš aktivního člověka, který se do všeho hrne. Pokud bude někdo např. Beran a bude mít Mars ve Střelci, tak tam bych řekla, že aktivní asi bude, ale neházela bych to na ten kvinkunx.
11.04.2011 - 10:21 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Flamenca
Ano, to samozrejme vim, ze se musime divat na horoskop jako celek.
Ale proto, abychom zvladli celek, nejdrive musime zvladnout jednotlive prvky, abychom byli schopni ten celek usporadat.

A nechtela jsem prvoplanovane diskutovat o mne, ale o kvinkunxu :3:
Ale koukam, ze se kloudneho nazoru nejspis fakt nedockam :16:

Prece, abys mohla zvladnout cely horoskop, musis urcite na beton vedet, jak pusobi v synastrii nebo i v radixu treba pluto opozice venuse. A pak to zasadit do kontextu celeho horoskpu.
Smankote, co na tom, ze chci diskutovat jeden aspekt a kvinkunx k tomu? :43:

A kdyz uz jsme teda u me :3:, na vsechny pusobim jako ryba neryba. Ono to bude nejspis tim, ze mam rozlomene vědro s rybima planetama na držadle vědra a taky mimo jiné plutem v prvním domě..
Atd. atd.
11.04.2011 - 10:46 | Filtr
(Beran) Flamenca » Jan1na
Tak jo, tak tím pádem to mohu z mé strany uzavřít takto: Ne s kvinkunkxem nemám žádné zkušenosti a asi se do něj v blízké době jen tak nepohrnu, stačí mi 5 základních aspektů.
12.04.2011 - 08:16 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Flamenca
Cau Flamenco i Tami, je mi lito, ze to vyznelo tak, ze si nevazim nazoru v diskuzi.

Ale pokud Vas ani jednu kvinkunx nezajima a me zrovna jo :3:, tak mi jsou Vase nazory nebo i rady, ze se jim taky zabyvat nemam, celkem k nicemu :43:.

Jsem nekdy dost ostra (to uznavam), takze pokud jsem se Vas necim dotkla, tak se verejne omlouvam.
:17: :29:
12.04.2011 - 22:06 | Filtr
(Beran) Flamenca
Tak jsem se podívala také na svoje kvinkunkxy a mám v radixu tři. Uran versus Slunce/MC/Merkur, Severní uzel versus Lilith a Luna versus Asc. Jestli to na mě nějak působí ví Bůh.

Přes Lunu mi za chviličku bude mašírovat Neptun, tak třeba to pocítím. No a přes Merkur/MC/Slunce mi zas půjde zanedlouho Uran. Obávám se tedy, že těžko ty vlivy od sebe rozeznám, když mám navíc Slunko v opozici na Pluto a v kvadratuře na Mars... Myslím si, že ty hlavní aspekty budou při těch tranzitech asi stejně dominovat.

13.04.2011 - 17:16 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Flamenca
Zaujal mě ten kvinkunx mezi tím sluncem a uranem ve 4. domě.
Máš na domácí půdě někoho uranistického, s kým si nemáš co říct? Nebo (použiju Petíkovu metaforu) před kým si dáváš na uši sluchátka? :3: :2:
S kým pociťuješ "podivné tlaky" a v podstatě nevíš, co si s tou vzájemnou energií máš počít?
Ještě by to mohlo být spojeno s postavou otce nebo partnera, pokud je to kvinkunx se sluncem..

Nebo nejenom někoho (jako osobu) i něco výstředního, s čím jsi svázaná, ale nějak zvlášť Ti to nesedí?

Jenom teoretizuju, třeba je to všechno úplně jinak :2:

A taky by to třeba nějakej jinej astrologickej znalec vyjádřil líp, jak říkám, jsem v kvinkunxu začátečník a ještě se s ním moc nekamarádím :49:
13.04.2011 - 18:17 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Flamenca
Flamenco, představ si, že jsem si "náhodně" šla číst do astrologického koutku další diskuze, jestli mě tam něco nezaujme..
Všimla jsem si té tvé léčitelské, chtěla jsem Ti tam připsat něco o chironovi, ale bravurně se toho zhostil Falco...
... nicméně diskuze mě zaujala, pročetla jsem si ji celou..
a to jak popisuješ ten zážitek s tou houpačkou, to mi přijde na ten kvinkunx mezi sluncem a uranem jak ulitý..
Je to nejenom od pluťáka (otec měl nad Tebou moc a dělal si s Tebou, co uznal za vhodné) ale viselas ve vzduchu (uránek), nevěděla jsi, co si s tím počít (kvinkunx), vylítla z Tebe nadávka a sama si použila slovo vzpoura (uran) a pak Tě tatík ještě následně honil, což bych taky připisovala uranovi.

A protože ses vzbouřila jenom jednou, máš toho uránka asi takového vytěsněného, což odpovídá kvinkunxu, člověk se spíše soustřeďuje na jedné straně té rovnice a tu druhou jakoby vytěsňuje. Viz příspěvek od Petíka, škoda, že se více nerozpovídal...

No, takže zkus se kouknout na tranzity v ten den, třeba něco zajímavého vykoumáš :49: :16:
13.04.2011 - 18:33 | Filtr
(Beran) Flamenca » Jan1na
Tak na tranzit se už asi nepodívám, byly mi 4 roky... Vím, že mě v dětství rodiče častovali výrazy jako "vzteklina" a "nervóza", tak to by tím aspektem možná také mohlo být spojené...
Jinak jsem dlouhodobě s partnerem, který má na Asc. ve Vahách Urana a moje nejlepší kamarádka má taktéž Urana na Asc. ve Štíru. Oba jsou Raci. Jo a 7. dům mám ve Vodnáři.

Zvláštní blízkost jsem nedávno cítila k jednomu človíčkovi, s kterým jsem si teď napočítala víc jak 10 kvinkunxů v synastrii (tj. asi nejčetnější aspekt). Ale to mohlo být způsobeno i jinými věcmi jako konjunkcí našich Lun v Rybách či vzájemným provázáním našich uzlů trigonem, oba jsou v aspektu na Venuši toho druhého. Ale asi to působí všechno najednou, že?
13.04.2011 - 18:50 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Flamenca
10 kvinkunxů? Tak to už je docela hodně :16:

Beran, kterej neví, co si s uranistickou energií a počít a jenom tak "trochu doutná" a nazývají ho nervózou a má impulzivního tatíka, to s tím podle mě souvisí..

A to že hledáš toho urana spíše u druhých (kámoška, partner) a v sobě toho uránka rozvinutýho moc nemáš, to s tím souvisí asi taky..

Se mi zdá, že Petík taky hledal jistou část své osobnosti u druhých a teď se to snaží rozvinout u sebe.. (snaží se ten aspekt nějak integrovat)

Hmm, hmm, zajímavé..
no vidíš, a tos mě ze začátku s celým kvinkunxem poslala skoro do háje :61:
:2: :3:
13.04.2011 - 19:01 | Filtr
(Beran) Flamenca » Jan1na
Uznávám, že něco na nich i může být...Ale také je možné, že jsem tatíka poslala do háje, protože mám kvadraturu Marta na Slunce. Ono je těžké to rozlišovat. No a výběr uranistických lidí to zas může být ten 7. dům ve Vodnáři, že?
Jinak můj nejoblíbenější tanec - flamenco - asi tou svou rychlostí možná také Uranovi odpovídá, ale možná taky Marsu...
Je to všechno na posouzení, jak kdo to vidí...
13.04.2011 - 19:13 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Flamenca
No ale ta vzpoura (a to slovo jsi uzila) je jasne uranisticka :4:

Jo, jasne, 7. dum ve vodnari, ten nemuzem opomijet..

A jak tak koukam, zas toho urana tak vytesnenyho nemas, protoze flamencove "podupavani" je urcite spojeno s uranem.
Taky me ten tanec hodne zajima.. necetlas mou diskuzi o vodnarich a rychlych pohybech? Opevovala jsem v ni flamenco..

Rekla bych, ze ten tanec je hodne spojen i pluťákem, což u Tebe taky sedí..
Já jsem se taky do něho totálně zamilovala :5: :6:

13.04.2011 - 19:17 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Flamenca
Ještě sem dávám něco z té stranký café.
Je tu zde popsán aspekt mezi lunou a venuší.
Ty planety prostě spolu NESPOLUPRACUJÍ...

Třeba se v tom najdeš :1:


A couple of examples will shed some more light on the theory. With a Moon-Venus quincunx, our emotions (Moon) and our values/love nature (Venus) are difficult to blend. We feel the need to separate satisfying the needs of our Moon (by sign, house, and aspect) and the needs of our Venus (by sign, house, and aspect). This will play out in a variety of ways, depending on the individual involved, and depending on what the Moon and Venus represent, by way of their position and what houses they rule in the chart.

Take for example a mother with this Moon quincunx Venus aspect. She might have a difficult time blending her romantic life with her role as a mother. If she is married, she may compartmentalize her role as a romantic partner and her role as a mother. She might slot the two roles/needs into different categories, and find it too uncomfortable to take on both roles at once. If she is unmarried, she may have a difficult time even imagining that she could fulfill her children´s needs and her partner´s needs in a harmonious way if they are done at the same time. She won´t neglect either role, but she will separate them. As a result, much energy is spent in her life trying to deal with both roles or needs at different times.
13.04.2011 - 19:18 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Flamenca
Sun Quincunx (Inconjunct) Uranus

Your self expressive urges are usually misunderstood by people and this creates frustrations for you. As you disconnect from the need to be understood and get more in contact with the will to achieve positive results from your actions, your true self emerges from the core of your personality. You grow by learning to leave well enough alone.
13.04.2011 - 19:45 | Filtr
(Beran) Flamenca » Jan1na
Ale tento kvinkunx já nemám. Mám kvinkunx Luny k Asc. (tedy zřejmě, pokud sedí můj čas narození...).
Jinak Tvojí diskuzi o flamenku jsem samozřejmě četla. Já už se mu věnuji víc jak 15 let. Ale to všeobecně souvisí s mojí lásku k Iberoamerické kultuře... Tanec mám všeobecně moc ráda, ale flamenko mě očarovalo jednak různorodostí svých stylů, tak svou vášnivostí, ale i tím, že je tak těžké ho zvládnout - pochopit např. 12tkový rytmus, poznat mezidoby, naučit se udržet rovnováhu, točky, koordinaci rukou, nohou a těla, techniku dupů, chce to opravdu hodně trpělivosti a víry v sebe sama, že to jednou půjde. Ale člověk se při něm krásně odreaguje, během hodiny není možné myslet na nic jiného než na provedení prvků a zapamatování si choreografie :3: Všechny starosti z práce aj. jdou absolutně stranou.
13.04.2011 - 19:51 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Flamenca
Jo, já vím, že más jiný aspekt.. dala jsem to jen jako příklad, jak planety mezi sebou mohou působit.. teda spíš nepůsobit.

Já jsem dělala asi 4 roky břišní tanec, takže o koordinaci pohybů těla a rukou, spojit do choreografie a ještě u toho vypadat jak princezna... něco vím..

Teď jsem přičuchla k flamencu a sedí mi to svým založením trochu víc..
No a je to samozřejmě dřina. Tak jako všechno, když to chceš dělat správně a ladně, při flamencu spíš s vervou a vášnivě :4: :2:

Náš lektor říkal, že máme tancovat tak, jakoby nám i vzduch patřil.. tak to se mi strašně líbilo :2: :61:
13.04.2011 - 20:14 | Filtr
(Beran) Flamenca » Jan1na
No, chvilku jsem si pohrávala i s myšlenkou, že bych si mohla otevřít nějaké kurzy, ale tady v Praze už je dost velká konkurence lektorů. Navíc bych asi nedala dohromady nějakou kloudnou choreografii, ono totiž flamenco má svojí pevně danou strukturu, kterou není tak jednoduché pochopit a zvládnout. Ve Španělsku už jsem samozřejmě na kurzu byla několikrát a to konkrétně v Granadě. Často chodím i na víkendovky, kdy jsou sem zváni španělští lektoři. Finančně to je trošku náročnější, ale člověk se posune zas trošinku dál. Jinak doporučuji flamenco festival v Boskovicích (vždy skoro týden v srpnu) či v Klatovech (přes svátky Cyrila a Metoděje).
13.04.2011 - 20:21 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Flamenca
V Boskovicích u Brna? Teda spíš u Letovic?
A tam je přehlídka tanců (podívaná) nebo se tam vyučuje?

Ale dala bys po 15 letech dohromady choreografii..
Nepodceňuj se :17: :27:
13.04.2011 - 20:28 | Filtr
(Beran) Flamenca » Jan1na
Ano u Brna, kdyžtak se mrkni na http://www.iberica.cz/
Jsou tam taneční dílny za účasti předních českých i hostujících španělských lektorů (pokročilejší úroveň). Rok od roku je větší účast flamenco nadšenců. Já tam byla naposledy v roce 2008, ale letos se možná zase vypravím...
13.04.2011 - 20:35 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Flamenca
mrknu, diky :17:


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v BeranBeranu
ukázat kalendář »