Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
šamanismus a keltové - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
šamanismus a keltové
06.01.2009 - 18:16
petinovka
šamanismus a keltové
četla jsem pár knih na toto téma ale autoři si navzájem protiřečí. chtěla bych vás poprosit o něaké tipy na spolehlivou knížku. předem srdečně děkuji
17.01.2009 - 23:41
| Filtr
atraM
Ahoj, mně třeba docela zaujala knížka
"Šamanské léčení"
(setkání s přírodními silami)
od Frieda Froemera.
Vyšlo to v nakl. Pragma v r.1996. Nevím, nakolik Ti ta knížka bude připadat spolehlivá či nespolehlivá, ale mně při četbě docházely některé zajímavé souvislosti...
"Šamanské léčení"
(setkání s přírodními silami)
od Frieda Froemera.
Vyšlo to v nakl. Pragma v r.1996. Nevím, nakolik Ti ta knížka bude připadat spolehlivá či nespolehlivá, ale mně při četbě docházely některé zajímavé souvislosti...
18.01.2009 - 13:49
| Filtr
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele bedla, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ahoj já nemám pro tebe žádný odkaz na dobrou knížku jen takový názor.Zajímám se o Kelty a pokud vím tak po Keltech nezůstali žádné písemné svědectví,svá moudra asi předávali ústně.Víme o nich díky Římanům a to co o nich psali může být zkreslené protože je posuzovali podle sebe.Proto nečtu žádnou knihu o kelském šamnismu,nebo keltské horoskopy.Podle mě to jsou jen doměnky současných autorů těch knih.Jestli máš na to jiný názor,tak si ho ráda přečtu.
ahoj bedla
=====
Ahoj já nemám pro tebe žádný odkaz na dobrou knížku jen takový názor.Zajímám se o Kelty a pokud vím tak po Keltech nezůstali žádné písemné svědectví,svá moudra asi předávali ústně.Víme o nich díky Římanům a to co o nich psali může být zkreslené protože je posuzovali podle sebe.Proto nečtu žádnou knihu o kelském šamnismu,nebo keltské horoskopy.Podle mě to jsou jen doměnky současných autorů těch knih.Jestli máš na to jiný názor,tak si ho ráda přečtu.
ahoj bedla
19.01.2009 - 21:07
| Filtr
kačkaj
Zdravím,
kvalitní knihy o šamanismu v češtině prakticky neexistují, veř mi, studovala jsem religionistiku a pokud se chceš opravdu něco dovědět, tak zabrus do cizojazyčné literatury.
kvalitní knihy o šamanismu v češtině prakticky neexistují, veř mi, studovala jsem religionistiku a pokud se chceš opravdu něco dovědět, tak zabrus do cizojazyčné literatury.
20.01.2009 - 09:14
| Filtr
růžička
Tento článek se mi líbí:Co vy na to?
Léčitelství, šamani a medicína
Jednotliví lidoví léčitelé, pak šamani jako terapeuti větších celků, již institucionovaní, posléze se vytvořila regionální terapie a diagnostika. Ta už není ani lidovým léčitelstvím, ani šamanismem; je to medicína svého druhu... Podnes je více než polovina populace naší planety odkázána na lidové léčitele, šamany nebo regionální terapie. Naše medicína vznikla také jako jedna z regionálních terapií; globalizovala se. Stínem takových globalizací je, že potlačuje ostatní, většinou méně rozvinuté regionální terapie, šamanismus i lidové léčitelství - aniž by se z nich čerpalo. Důsledkem každé globalizace jako monopolu je nedostatečnost péče o člověka, včetně péče zdravotní. Chybí řada nezbytných služeb, na zdraví návazných. Vyvolává to opět amatérismus. Kořeny jsou kořeny; a žádné vyhlášky a nařízení je nezdolají. Mohou je pouze uzemnit, vyřadit - téměř vždy ke škodě populace. A následuje další škoda: amatérismus provázený diletantismem. Originály, osobnosti mají talent a jeho navigaci, inteligenci, adekvátní talentu. Není to všechno. Nesmí chybět vzdělanost a etický profil. Nikoliv ideologický profil. Ideologie je konec osobnosti. Mění její růst v růst figurky, duchovního trpaslíka, zmítaného velikášstvím, dogmatičností, svou vlastní omezeností... K tomu patří povahové vlastnosti a další dispozice. Osobnost je nejsložitější fenomén vůbec; a není na ni recept. Před dvaceti lety jste potkali dobrého léčitele. Řekl vám leccos dalšího o vás, nejen vás vylepšil zdravotně. Setkali jste se s ním po dvaceti letech znovu. Byl stejný. Řekli jste si, že je dobré, když ten člověk ještě je. Byli jste však poněkud zklamáni. Tento talent se z různých důvodů nedostal do vývojového proudu. Stal se osamělým vlkem. Namítneme, že originál je originál. Má být stále stejný... Je to u lidské bytosti pravda jen polovičatá.
Léčitelství, šamani a medicína
Jednotliví lidoví léčitelé, pak šamani jako terapeuti větších celků, již institucionovaní, posléze se vytvořila regionální terapie a diagnostika. Ta už není ani lidovým léčitelstvím, ani šamanismem; je to medicína svého druhu... Podnes je více než polovina populace naší planety odkázána na lidové léčitele, šamany nebo regionální terapie. Naše medicína vznikla také jako jedna z regionálních terapií; globalizovala se. Stínem takových globalizací je, že potlačuje ostatní, většinou méně rozvinuté regionální terapie, šamanismus i lidové léčitelství - aniž by se z nich čerpalo. Důsledkem každé globalizace jako monopolu je nedostatečnost péče o člověka, včetně péče zdravotní. Chybí řada nezbytných služeb, na zdraví návazných. Vyvolává to opět amatérismus. Kořeny jsou kořeny; a žádné vyhlášky a nařízení je nezdolají. Mohou je pouze uzemnit, vyřadit - téměř vždy ke škodě populace. A následuje další škoda: amatérismus provázený diletantismem. Originály, osobnosti mají talent a jeho navigaci, inteligenci, adekvátní talentu. Není to všechno. Nesmí chybět vzdělanost a etický profil. Nikoliv ideologický profil. Ideologie je konec osobnosti. Mění její růst v růst figurky, duchovního trpaslíka, zmítaného velikášstvím, dogmatičností, svou vlastní omezeností... K tomu patří povahové vlastnosti a další dispozice. Osobnost je nejsložitější fenomén vůbec; a není na ni recept. Před dvaceti lety jste potkali dobrého léčitele. Řekl vám leccos dalšího o vás, nejen vás vylepšil zdravotně. Setkali jste se s ním po dvaceti letech znovu. Byl stejný. Řekli jste si, že je dobré, když ten člověk ještě je. Byli jste však poněkud zklamáni. Tento talent se z různých důvodů nedostal do vývojového proudu. Stal se osamělým vlkem. Namítneme, že originál je originál. Má být stále stejný... Je to u lidské bytosti pravda jen polovičatá.
20.01.2009 - 09:19
| Filtr
růžička
Člověk a entropie ,i tento článek je zajímavý
Člověk musí překonávat entropii všeho druhu - nejen tělesnou - neustálým rozvojem. Zakonzervovat svou úspěšnost znamená posléze její zánik. Bez lidského týmu není pokroku; nebo jen malý a pomalý. A to je hlavní důvod sdružování žáků kolem Mistra, existence škol. Systém je dán v základech Mistrem. To by nestačilo. Zakonzervovaný Mistr je obvykle Mistrem stále spornějším. Do systému vstupují talenty, aby se staly osobnostmi. Svými originálními přístupy - až jsou jich schopni -systém rozvíjejí a obohacují. Vzájemně se obohacují ze zdrojů originality jednotlivců... Tyrš řekl „jedinec není nic, ale celek všechno“ Masaryk k tomu podotkl „je-li jedinec nic, pak je celek nula. Oba výroky mají něco do sebe. Stínem školy je upřílišněná nápodoba Mistra; nebo Mistrova autoritativnost - nikoliv autorita. Autorita je přirozená a nezbytná. Škola svádí některé talenty, aby se „vezly". Nepřiměřenou nápodobu si pak obstarávají sami. Aktivita, tvořivost osvobozuje žáka od upřílišněné závislosti na Mistrovi. Talent se nepřiměřené nápodobě nejen brání, ale rozvíjí se v osobnost. Domnívám se, že máme místo, které ponechává neomezený prostor pro talenty, spojený s disciplínou, ukládanou zvoleným systémem.
Člověk musí překonávat entropii všeho druhu - nejen tělesnou - neustálým rozvojem. Zakonzervovat svou úspěšnost znamená posléze její zánik. Bez lidského týmu není pokroku; nebo jen malý a pomalý. A to je hlavní důvod sdružování žáků kolem Mistra, existence škol. Systém je dán v základech Mistrem. To by nestačilo. Zakonzervovaný Mistr je obvykle Mistrem stále spornějším. Do systému vstupují talenty, aby se staly osobnostmi. Svými originálními přístupy - až jsou jich schopni -systém rozvíjejí a obohacují. Vzájemně se obohacují ze zdrojů originality jednotlivců... Tyrš řekl „jedinec není nic, ale celek všechno“ Masaryk k tomu podotkl „je-li jedinec nic, pak je celek nula. Oba výroky mají něco do sebe. Stínem školy je upřílišněná nápodoba Mistra; nebo Mistrova autoritativnost - nikoliv autorita. Autorita je přirozená a nezbytná. Škola svádí některé talenty, aby se „vezly". Nepřiměřenou nápodobu si pak obstarávají sami. Aktivita, tvořivost osvobozuje žáka od upřílišněné závislosti na Mistrovi. Talent se nepřiměřené nápodobě nejen brání, ale rozvíjí se v osobnost. Domnívám se, že máme místo, které ponechává neomezený prostor pro talenty, spojený s disciplínou, ukládanou zvoleným systémem.
© 2007-2024 Najdise.cz