Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
príčiny duševných porúch a psychickej nerovnováhy u ludí - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
príčiny duševných porúch a psychickej nerovnováhy u ludí
20.07.2011 - 12:15
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
príčiny duševných porúch a psychickej nerovnováhy u ludí
Počatky progresivni psychozy jsou dany životospravou,jaka byla vyslednici mechanickeho světoveho životniho nazoru. Pravě tento nazor způsobil, že byly elementarni instinkty a pudy povyšeny na nanejvyš rozhodujici faktory v životě individui. Nasledkem toho se vědomi člověka počalo obracet k subjektivnim pocitovym stavům a odtamtud pochazi postupne zužovani vědomi. Od sameho dětstvi slyšime, že normalnim duševnim stavem je to, když člověk respektuje tendence svych elementarnich instinktů a pudů. Tak je člověk vychovavan k tomu, aby se spokojil s uzkou oblasti všedniho života, čili aby se uzaviral v uzoučkem subjektivismu, a nikdo si nedomysli konečne nasledky toho.Buddhismus jakožto nejvyšši typ intelektualni mystiky poklada za spravnou psychickou životospravu uvědomovani. Nic ze života individua nema byt mechanicke nebo impulzivni.Žaci buddhismu si maji byt vědomi toho, že jdou, stoji, ulehaji, jedi, vykonavaji svou potřebu,mluvi, dychaji atd. Pravě tato životosprava poskytuje dennimu vědomi větši rozsah a tim ovšem i zvyšeni jeho jasu. Mechanicky životni nazor naopak celou řadu běžnych ukonů odsunuje do oblasti činnosti impulzivni, a když se překroči určita hranice zmechanizovani běžnych ukonů, počina se u člověka projevovat nějaky druh psychozy. To znamena, že existuji určite hranice pro zlenivěni v uvědomovacich aktech a jejich překročeni se stava duševni chorobou.Přičiny psychoz jsou dany světovym nazorem, ktery se vyviji k tomu,aby z člověka vytvořil tvora impulzivniho; tvora, ktery ma uznavat elementarni instinkty a pudy.Kdyby se tedy podařilo mechanicky světovy nazor prosadit bezvyjimečně, pak by již všechno lidstvo bylo na spolehlive cestě k zešileni, alespoň pokud jde o dnešni měřitka.Žije-li tedy člověk dlouho proti zasadam buddhisticke nauky – kterou by v časti shora zminěne mohli psychologove přijmout jako směrnice pro zachovani psychickeho zdravi – měni se vic a vic v elementarni typ, ktery pozbyva vlivu na psychicke faktory vlastniho byti. Jeho psychicka přirozenost je stale vice usměrňovana živočišnymi pudy a instinkty a vymyka se vlivu vůle !Z toho přirozeně nasleduje autonomie psychicke přirozenosti a tim i jeji nekontrolovatelne fungovani.Po značnem fyziologickem oslabeni může člověk vnimat formace oblasti představ daleko živěji a rozmanitost těchto formaci spolu s nekontrolovanymi funkcemi psychicke přirozenosti může vest k chybnym logickym zavěrům. To se pak jevi jako určity druh psychozy, jejiž hloubka je dana většim nebo menšim zdůrazněnim subjektivnich vjemů individua.Fyziologicke podklady psychoz mohou byt stejně prvořade jako druhořade. Vychova k hlubokemu uvědomovani si vlastnich počinů i okolniho světa ovlivňuje přimo fyziologicke činitele v duševnim zdravi, respektive fyziologicke zaklady psychoz se mohou vyvinout z psychicke životospravy.Z tohoto hlediska fyziologicka soustava u člověka jistě psychickou oblast jednak formuje, jednak je sama formovana psychickymi počiny. Tim je pak konečně udavano vzajemne ovlivněni psychickych a fyziologickych faktorů. Proto zaleži na životospravě v oblasti uvědomovani, jak se bude vyvijet idealni psychicka rovnovaha člověka sameho a jeho potomků.Apriorni přičinou porušovani psychicke rovnovahy je mechanicky životni světovy nazor, ktery nejvyšši psychicky faktor, totiž vědomi, klasifikuje jako druhotny jev v životě tvorů.Cela psychicka oblast je pak posuzovana jako spontanni funkčni činitel. Vlivem tohoto učeni stoji každy člověk před toutooblasti jako tvor uplně bezmocny, tvor, ktery se musi učit tuto oblast znat, ačkoli by bylo lepe učit se ji ovlivňovat. Zakladnim požadavkem mystickeho ezoterismu je živa vnimavost a bděle uvědomovani.Tim se stavi po bok psychiatrům v jejich snaze zabranit ztratam duševni rovnovahy u lidi. Nemůže však odpovidat za to, že někteři lide mystiku chapou jako pasivitu ve vztahu ke všem duševnim a pocitovym vzdutim. Pasivita a jeji nasledky naleži do mysticismu. Proto je chybne,když psychiatrie poklada za jeden z činitelů způsobujicich psychozy tež mystiku. Měla by je hledat ve spontanni duševni činnosti, vynucovane živočišnym citěnim, jehož rozvoj je umožněn pasivitou vědomi. K tomuto stavu nakonec vede způsob života, jaky je dnes prosazovan mechanickym světovym nazorem na život.Květoslav Minařík
20.07.2011 - 14:13
| Filtr
Countess
Za takých predpokladov máme snáď všetci do jedného nábeh na nejaký druh psychózy.
Jeden je čokoládu a pozerá zároveň televízor, ale nevie, či sedí, či leží, ani čo je v telke, ani aká je tá čokoláda. Druhý sedí v kresle, číta noviny a pije kávu. A nevie či je v práci, alebo doma - proste sedí a číta, aj keď nevníma o čom čítal pred chvíľou. Kam tento svet speje...
Neviem, ale takto stanovený predpoklad vzniku psychózy sa mi zdá dosť prehnaný. Ak človek pracuje v bežnej práci aká sa dnes ponúka, potrebuje bežný typ oddychu, aby ho aj ten vedomý oddych nevyčerpával. Tak ma v súvislosti s týmto napadá - ako oddychujú buddhisti? Majú meditácie, pri ktorých načerpávajú stratené sily? (cielené sústredenie vedomia je strašným spaľovačom energie)
Jeden je čokoládu a pozerá zároveň televízor, ale nevie, či sedí, či leží, ani čo je v telke, ani aká je tá čokoláda. Druhý sedí v kresle, číta noviny a pije kávu. A nevie či je v práci, alebo doma - proste sedí a číta, aj keď nevníma o čom čítal pred chvíľou. Kam tento svet speje...
Neviem, ale takto stanovený predpoklad vzniku psychózy sa mi zdá dosť prehnaný. Ak človek pracuje v bežnej práci aká sa dnes ponúka, potrebuje bežný typ oddychu, aby ho aj ten vedomý oddych nevyčerpával. Tak ma v súvislosti s týmto napadá - ako oddychujú buddhisti? Majú meditácie, pri ktorých načerpávajú stratené sily? (cielené sústredenie vedomia je strašným spaľovačom energie)
20.07.2011 - 17:46
| Filtr
Najdise.cz
» Countess
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ludí vycerpava chtivost a z toho prameniaci vnutorny neklud.To odobera energiu najviac.Co sa tyka pozornosti a uvedomovacich aktov,tak tie su pritomne u nas permanentne - pretoze stale si nieco uvedomujeme - ovsem s tym rozdielom,ze pozornost je smerovana mimo seba k objektom,po ktorych tužime.
Kdezto vedome sebapozorovanie znamena,ze cokolvek co robím,nevytesnujem z dosahu vedomia,ale - naopak sa snazím vedomím vsetko registrovať,nielen to po com tužim a co chcem - takze aj kazdy svoj pohyb ci pohnutku a vobec uplne banalne veci,ktore robíme pocas dna automaticky.To vedie k poznavaniu seba,pretoze automatika je u ludí vžita ich sposobom života.To vedie k naucenym vzorcom spravania a clovek to povazuje za tak samozrejmé,ze sa tym vobec nezaobera a ani nad tym neuvazuje.
=====
Ludí vycerpava chtivost a z toho prameniaci vnutorny neklud.To odobera energiu najviac.Co sa tyka pozornosti a uvedomovacich aktov,tak tie su pritomne u nas permanentne - pretoze stale si nieco uvedomujeme - ovsem s tym rozdielom,ze pozornost je smerovana mimo seba k objektom,po ktorych tužime.
Kdezto vedome sebapozorovanie znamena,ze cokolvek co robím,nevytesnujem z dosahu vedomia,ale - naopak sa snazím vedomím vsetko registrovať,nielen to po com tužim a co chcem - takze aj kazdy svoj pohyb ci pohnutku a vobec uplne banalne veci,ktore robíme pocas dna automaticky.To vedie k poznavaniu seba,pretoze automatika je u ludí vžita ich sposobom života.To vedie k naucenym vzorcom spravania a clovek to povazuje za tak samozrejmé,ze sa tym vobec nezaobera a ani nad tym neuvazuje.
© 2007-2024 Najdise.cz