Jak reagujete na kritiku?


13.03.2012 - 10:10
(Ryby) Jan1na
Jak reagujete na kritiku?
Caute,zdravim priznivce astrologie :17:,jak reagujete na kritiku?Prvotni reakce, nasledne zpracovani, cokoli, co vas napadne..Predpokladam, ze panny snaseji kritiku asi obecne hure, ale vitam k diskuzi i dalsi znameni, treba se spolecne k necemu dobereme :27:Dekuji predem za vase nazory a prispevky :27: :17:

Stránka: 9 8 7 6 5 4 3 2 1
Řazení:
15.03.2012 - 08:22 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Argyll
Hej, s Tebou je sranda, chlape :17: :4:
Jj, to s tím procesem popírání a přijetí máme asi stejné.
Já teda neplánuju pomstu :61:, já někdy skládám spoustu fiktivních, emocema nabitých dopisů :16:
15.03.2012 - 08:18 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Argyll, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Není kritika jako kritika.

Pokud něco podělám a dostanu pořádně (ba i nevybíravě) "zjebáno", rozdýchám to poměrně v pohodě. Pokud dostanu zjebáno neprávem, naplánuji brutální pomstu a když je plán hotov většinou se uklidním a zasměju (ale někdy taky ne :21: :4:)
Když nad tím tak přemýšlím, vlastně mě kritika docela stimuluje, zejména pokud někdo trefí hřebíček na hlavičku. Je to docela proces - od popírání, nenávisti a pomsty :4:, až ke smíření a přijetí. Pokud se to takhle podaří, mám doslova královské pocity... :1:

Když tak vzpomínám - hlavně v pubertě jsem reagoval na kritiku hystericky (pamatuju si jak jsem jednou řval na celý sídliště na jednoho kamaráda, že mu uříznu koule a hodím je vlkům... :61: :61:)
15.03.2012 - 08:17 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Pan Božský Nesympatický
Jo, rozumim o cem mluvis, proste jednim slovem projekce nebo stín slovnikem Junga.

Ale Tvuj pohled je kapanek jednostranny. Jasne, ze kdyz slysis nejaky hodnoceni od nekoho jinyho, tak si ten clovek castecne "resi sam sebe".
To je fakt a dobře, žes to připomněl.
Ale v tom, co Ti ten druhej říká o Tobě může být i kus velké pravdy o Tobě, nad kterou se můžeš zamyslet a nebo nemusíš.
Chápeš?
I když si druhej na Tobě řeší sám sebe, tak to s TEbou může souviset a pokud to bereš všechno tak, že se mě to netýká, tak myslím, že to je velká škoda.
15.03.2012 - 08:12 | Filtr
(Beran) Pan Božský Nesympatický » Jan1na
Kritizuje? Hodnotí?

Něco Ti připomenu. Každý mluví o tom, na co myslí. Pokud Ti někdo vytýká, že nezdravě jíš, pak si toho všiml jen proto, že si to myslí o sobě a všímá si toho. Pokud Ti někdo řekne, že máš málo pohybu, pak Ti to řekl jenom proto, že to trápí jeho osobně a myslí na to a všímá si toho i u ostatních, aby se sám srovnal s okolím - zjistil společenskou normu.

To znamená, že pokud Tě kdokoliv hodnotí, řeší jen a jen sám sebe. Ty s tím máš společného jen to, že jdeš zrovna kolem. Můžeš mi věřit, že skoro šesti miliardám lidí na téhle planetě jsi naprosto volná.

Například egoista Tě nemůže urazit ani ponížit, protože si řeší jen a pouze sám sebe. On jen k ukojení toho puzení udělat nějaké ponižující gesto potřebuje jinou osobu k interakci... Proč myslíš, že jsme my všichni tady? Chceme se před Těmi druhými dělat lepší...

Z uvedeného vyplývá, že Tě nikdo nehodnotí ani nekritizuje, ale pouze řeší sám sebe a Ty se na to máš dívat jako pozorovatel a hrát si s tím, že budeš odhadovat, na co tak asi dotyčný myslí...

Prostě záleží na tom, s kým se stýkáš. Ona ta myšlenka pokračuje, ale bylo by to moc dlouhé...
15.03.2012 - 07:55 | Filtr
(Ryby) Jan1na » musiúa
jj, máš pravdu, od Yotis mi to dalo celé tak nějak smysl :27: :17:
15.03.2012 - 07:52 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Pan Božský Nesympatický
Tak to je a ne jinak, pac ja jsem nejlepsi a me nazory taktez :61: :20:

Myslim, ze tahle diskuze a variabilita nazoru ukazuje, kolik lidi tohle tema chytlo a ze to "divna" otazka neni.

Odpoved na Tvou otazku je, jasne, ze me spoustu lidi "kritizuje" ve smyslu "hodnoti".
15.03.2012 - 07:36 | Filtr
(Vodnář) mitea » Pan Božský Nesympatický
Velmi dobrá odpoved,tak to je :15: :30:
15.03.2012 - 00:54 | Filtr
(Beran) Pan Božský Nesympatický
Divná otázka. Tebe někdo kritizuje? Nikdo mě nekritizuje, jen mi ukazuje, jak být „lepší“...a já jsem ten, kdo si zvolí, zda je to oprávněný požadavek nebo ne...


...většinou není :61:
15.03.2012 - 00:28 | Filtr
(Lev) mentalka
každý ať si nejdřív nastaví zrcadlo sám sobě.. kritizovat někoho nebo něco je snad to nejlehčí co člověk může dělat.. kritika mě dokáže fakt totálně rozhodit, naštěstí mám cigárka a mozek a čas.. stále se učím nereagovat na kritiku okamžitě a hlasitě, zjistila jsem, že kritizovaného nejvíce překvapi a rozhodí ticho a klid.. pozitivní kritiku vítám, osobně bych chtěla nekritizovat, ale někdy na to zapomenu.. důležité je si uvědomit, že nám nikdo nedal právo kritizovat někoho jiného...
14.03.2012 - 21:32 | Filtr
(Vodnář) mitea
Myslím,ze kazdý je zranitelný,kazdý má tu strbinku,slabé miesto...nie sme majstri..
Niekedy zabolí,niekedy prejde cez nás,ako by sa nás netýkala...
Mne viac ako na kritike ako takej, zálezí na pocitoch,citoch,ako je zdielaná,na jej energii..
Zrkadlo sa dá nastavit aj s citom,bez uráziek a ponizovania .. :3:
14.03.2012 - 20:25 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Jyotis
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele musiúa, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Hehe, jsem právě cejtila, že jsem řekla něco, co nevyzní úplně tak... no prostě cele a že bych asi měla něco dodat. A netřeba! :30: tohle jsem tady milovala - to doplňování se :15: díky, netřeba dalších slov :74:
14.03.2012 - 11:40 | Filtr
(Býk) marioneta
Sypem si popol na hlavu a verejne priznávam, že na kritiku nereagujem veľmi dobre. Asi je to tým, že mám pocit, že veci robím s plným nasadením, neflákam ich a robím ich najlepšie ako v danej chvíli viem. A možno aj preto, že sa mi moje rozhodnutia a riešenia problémov zdajú tie nasprávnejšie a prijala som ich po dlhom zvažovaní ako najlepšie možné riešenie. Preto ma kritikla vždy zabolí a potrebujem istý čas , aby som sa s ňou zrovnala.
Po nutnom čase sebaspytovania zvyknem oprávnenú kritiku prijať, málokedy má však kritizujúca strana to potešenie, že svoju
"neomylnosť" uznám aj verejne. Väčšinou je to forma môjho vnútorného boja a prerodu, kedy v ďalších podobných situáciách už viac prihliadam aj na iný názor ako na svoj a snažím sa chyby neopakovať. Nahlas moju pokoru málokedy vyslovujem a preto moji najbližší ma mávvajú často za tvrdohlavého neomylného blbca, ktorý musí mať pravdu aj vtedy, kedˇ ju ani zďaleka nemá. :49:
Ešte šťastie, že tej kritiky je v mojom živote ako šafránu :2:
14.03.2012 - 11:19 | Filtr
(Býk) Jyotis » musiúa
Já bych v tom viděla ještě jeden aspekt:

Když nás někdo kritizuje, ne třeba za dílčí věc jako, že jsme něco konkrétního udělali nebo neudělali, ale "jací jsme", tak nám to naruší obraz sebe sama. A čím víc si myslíme, že víme "jací jsme", tím více nás to rozhodí.
Takže lépe odolá kritice člověk, který už ví, že je složitější, než si myslí, než "ví".. a je také fakt, že když přestane kritizovat sám sebe i druhé, tak k němu také přichází méně kritiky.
Typický případ jsou Věci veřejné - založené na negativním programu kritiky (i snad v dobrém myšleno), kteří to zákonitě schytali..

Kritika ovšem může být dobrý postřeh a my bychom měli vzít v úvahu, jestli na tom něco není, a to potřebuje čas - kratší,delší- to vstřebat.




14.03.2012 - 11:08 | Filtr
(Blíženci) Nuna » musiúa
..ukřivděnej spratek.. :75: :4:

Losťa dobře napsala :1:
14.03.2012 - 10:34 | Filtr
(Ryby) Jan1na » player
:15:
Když jsem byla v USA na brigádě na studené kuchyni v Yellostone, bylo nás tam děsně moc Čechů, takže jsme Amíky leccos naučili.

Takže se mi jednou stalo, že jsem jednomu Amíkovi "vysvětlovala", jak se co má dělat, páč předtím něco pokazil... a když mi česky odpověděl: "aby ses neposrala", tak to sedlo, jak záplata na :71:
:4: :4:
14.03.2012 - 10:29 | Filtr
(Beran) Háňa* » musiúa
:15: jo, znám tyhle pocity - zabolí :3:
14.03.2012 - 10:23 | Filtr
(Býk) player
A moje nebožka sousedka (myslím,že štír) reagovala na kritiku:

no aby ses neposral... :61:
14.03.2012 - 10:21 | Filtr
(Ryby) Jan1na » musiúa
To nemusíš :4:
Spíš jde o to, že v jednom odstavci vy vzdušňáci dáváte přespříliš podnětů, že se není čeho chytit anebo naopak je moc bodů, čeho bych se chytla.
Komunikace pro mě je špatně uchopitelná.
Ale to nejsi jenom Ty, stejný "problém" mám někdy i s EAU, Ajvy atd..
A nijak zvlášť bych to neřešila. Fungujete (občas) na jiné dimenzi a já taky.
A tak to asi zůstane :1:
14.03.2012 - 10:16 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Jan1na
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele musiúa, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
:61: :6: se polepčim..
14.03.2012 - 10:13 | Filtr
(Ryby) Jan1na » musiúa
V tomhle se trochu ztrácím.. ale to je normálka.. povšimla jsem si, že když se "vzdušnňák" rozjede, přestávám se u všeho "chytat" :16:
14.03.2012 - 10:12 | Filtr
(Býk) player
Já reaguju:


no hlavně,že týýýýýýýý seš dokonalej... :61:
14.03.2012 - 10:11 | Filtr
(Ryby) Jan1na » musiúa
V tomhle se trochu rozcházíme.

Myslím, že každej má ve svý psychice citlivý místo.
Ano, je to místo, kde se odmítáme, stydíme atd.
Můžeme si být toho místa vědomi, přijmout fakt, že v tomhle ohledu nejsme dokonalí, ale to citlivý místo zůstane citlivým místem bez ohledu na to, jestli jsem se přijali anebo ne.

Jako možná mluvíš o tom samém v souvislosti s tím zraněním, akorát to jinak pojmenováváš... nejsem si jistá.




14.03.2012 - 10:10 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » musiúa
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele musiúa, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
P.S. ... odmítání, ne kritika, je problém. Nemusíme s druhými souhlasit, ale nebrání nám to v tom, je přijmout. Kdybychom už jako malé děti nebyli odmítáni, což jsme všichni - jsme odmítáni takoví jací jsme - neměli bychom s kritikou problém. Vidiš, to je asi ono, kritika je často jen nástrojem manipulace, ať pozitivní, nebo negativní - a vyjadřuje odmítání toho kdo Jsme. Je to výraz nedůvěry. Ánžto nás tohle hodně zraní, máme později problém s přijímáním prostých faktů - toužíme po uznání a potvrzení...

:43: s mě teda nakopla :39: už toho nechám :4:
14.03.2012 - 10:03 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Jan1na
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele musiúa, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Mno, já bejvala kdysi hodně ukřivděnej spratek, a často ukřivděnej právem... než mi došlo, to by bylo na knihu :4: že jsem svobodná bytost a přijala se... nikdo mě nekritizuje nebo to spíš tak nevnímám... nemám citlivý místa, ne v tomto směru. Kritika nám ubližuje přesně tam, kde se sami odmítáme, v místech který chceme schovat a stydíme se za ně...

Jsou ale věci, které mě dokážou zranit, to ale nemá s kritikou nic společnýho a je to na úplně jiný téma.

Příklad teda. Rozhodneš se třeba někomu udělat radost, a on to nejen neocení - rozuměj tu radost nemá - což nevadí, má na to právo, ale v momentě, kdy tě nějak sundá shodí.... to je průser a velikej, to bolí a především kvůli tomu, co to vypovídá o tom člověku a vztahu nejen k tobě atd...
14.03.2012 - 09:54 | Filtr
(Ryby) Jan1na » musiúa
Jo, rozumím Ti.
Včera jsem vařila vajíčka natvrdo, které byly ve výsledku nahniličku :4:. Po celodenních dojmech z této diskuze :16: mě přítelova poznámka, že jsem ty vajíčka zase uvařila nějak divně vůbec nevzrušila :2: ..
Protože měl prostě pravdu, tak jakýpak copak.

Jenže!
Někdy se člověk ztrefí do citlivých míst (a myslím, že každej nějaký má!) a to už člověk nereaguje s takovým nadhledem nebo ano? :3:

Apropo nejhůř tu kritiku snáším vážně od mamky.
Ta se vždycky (vždycky!) strefí tam, kam nemá.
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v BeranBeranu
ukázat kalendář »