Jak reagujete na kritiku?


13.03.2012 - 10:10
(Ryby) Jan1na
Jak reagujete na kritiku?
Caute,zdravim priznivce astrologie :17:,jak reagujete na kritiku?Prvotni reakce, nasledne zpracovani, cokoli, co vas napadne..Predpokladam, ze panny snaseji kritiku asi obecne hure, ale vitam k diskuzi i dalsi znameni, treba se spolecne k necemu dobereme :27:Dekuji predem za vase nazory a prispevky :27: :17:

Stránka: 9 8 7 6 5 4 3 2 1
Řazení:
13.03.2012 - 15:50 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Lendulka*
Asi ano, asi byla.
Jenze decku nevysvetlis (= mne), ze kritika se sice jaktz takz da vstrebat, kdyz pouzijes vhodnou formu.
Nebo mozna bych to i pochopila, kdyby mi to mamka byla schopna vysvetlit.
Odmitla jakoukoli kritiku a to si myslim byla chyba pro zmenu z jeji strany.

Na druhou stranu se mnou to asi nebylo jednoduchy.
Mela jsem a mam svoji hlavu.
Jsem zvedava jednou na sebe a na svou roli matky.
Hu
No, ale budu moct zakladat diskuze a podelit se s ostatnima.. :2: :1:
13.03.2012 - 15:37 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Jan1na
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Lendulka*, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Rozumím...

Vlastně si tak jako ty může připadat i ta moje holka.


Není jednoduché vychovávat děti a ani není jednoduché být dítětem.

Jenže jak už tady zaznělo - je kritika a kritika. Možná byla jen nevhodná forma tvé kritiky směrem k mamce. Nevím, jen tak hádám.
13.03.2012 - 15:29 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Lendulka*
Jenže moje mamka se mnou chtěla mít "kamarádský" vztah. Aspoň to tak tvrdila.
A v mým dětským mozečku mi přišlo jaksi normální, že když teda kamarádský vztah, tak je i kritika oprávněná.
Vlastně doteď nerozumím, co po mně vlastně chtěla.
Buď "kamarádský" vztah se vším všudy nebo teda autoritářský s tím, že k ní budu chovat úctu a nebudu tím pádem ani kritizovat.
Trochu se teď snažím vcítit do mých tehdejších "dětských" pocitů a jde to ztuha...
Tak to možná vše zní trochu kostrbatě.. :16:
13.03.2012 - 15:28 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Jan1na
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Lendulka*, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Jo a ještě jsem zapomněla napsat, že když zrovna není pubertálně hubatá, jsem ochotná s ní i diskutovat... Ale v klidu...
13.03.2012 - 15:25 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Catwoman1
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Lendulka*, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Moc hezky napsané. :1: :15:
13.03.2012 - 15:23 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Jan1na
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Lendulka*, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Obecně si myslím, že má tvoje mamka pravdu...

Ale já jsem měkká matka a vlastně obě děti vychovávám formou POKUS OMYL celej život - nějak mi nebyla dána do vínku vlastnost jako je umění vychovávat bezchybně vlastní děti (a je fakt, že takovejch lidí znám hodně málo)

Kritika od dcery mě ještě před pár lety dokázala dostat na kolena.........a rozložit mě na kostičky a trvalo mi, než jsem se posbírala a složila se zas dohromady... vlastně to přešlo až s uvědoměním si, že jsem vlastně dobrá matka. Svoje děti miluju, i když jsou tak diametrálně odlišné a dělám pro ně to nejlepší, čeho jsem schopna, i když s chybama. :4:

A teď jak to píšu, tak jsem si uvědomila, že možná takhle je to vlastně s kritikou všeobecně - člověka rozhodí jen to, v čem si není jistý, nebo s čím není smířený. (nebo v čem má černý svědomí atp...) :3:

13.03.2012 - 14:49 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Catwoman1
Hej, jo, necim jsi me "chytla".
Ja taky nepotrebuju, aby vyzdvihoval nekdo chyby, o kterych vim.
Jo, to je vono.
Nepotrebuju od mamky slyset: "Ja Ti to rikala".
Moc dobre vim, ze jsem neco podelala sama..
Jo, taky jsem spis typ, na ktereho plati pochvala. Za chybu se dokazu zkritizovat sama.
13.03.2012 - 14:46 | Filtr
(Ryby) Jan1na » lumor
Hej, chlape :1:
Ze zacatku to s Tebou byla "zabava" a pripadala mi ta diskuze s Tebou inspirujici, ale ted uz to zacina byt trochu unavujici.
A konkretne tim poslednim prispevkem jsi to tak cele trochu shodil.
Nemusis me prece chytat za slovicka.
Pokud Ti pripada, ze klickuji, tak pls. vyklop, kde Ti to pripadalo a s cim.
diky
13.03.2012 - 14:44 | Filtr
(Beran) Catwoman1
v prvom rade sa snazim rozlisovat kritiku opravnenu a neopravnenu (prehnane dramatizovanie)

zalezi aj od koho ju pocujem, aky ten clovek je sam. predsa nemozem mat respekt voci slovam niekoho, kto sa sam podla toho neriadi.

Takze ked toto vsetko vyfiltrujem, tak za najopravnenejsiu kritiku povazujem taku, ktora sa tyka mojej prace.

Inak vseobecne som na kritiku alergicka z toho dovodu, ze som sama k sebe dost kriticka a nepotrebujem pocut, ako mi to niekto znova vyhadzuje na oci. O svojich chybach dobre viem. Som ten typ cloveka na ktoreho plati skor pochvala, nez kritika aby bol schopny podat lepsi vykon. Kritika ma znechucuje. Mozno ze keby som mala ego vysoke az k nebesiam, ze by mi kritika pomahala, ale kedze to tak nie je tak mi urobi opak - zhorsi naladu.

Za konstruktivnu kritiku povazujem rozumne argumenty vyjadrene normalnym tonom, tie beriem.
13.03.2012 - 14:37 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Jan1na
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele lumor, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Nemyslíš.Takže to nevíš?
13.03.2012 - 14:35 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Loen
jj, taky znam :15:
nekdy
pak zalozim diskuzi, abych se neceho dobrala :61:
13.03.2012 - 14:33 | Filtr
(Ryby) Jan1na » adelaida
jo, potrebuju cas, pak prijdu na to o co jde
jestli jde o opravnenou kritiku (tzn. stoji za to, abych se nad sebou zamyslela) nebo je to jen blabol..
a vetsinou tu kritiku nerozlustim hned (cas si nevezmu), reaguju impulzivne, utokem atd. to uz jsem psala..
13.03.2012 - 14:32 | Filtr
(Ryby) Jan1na » Lendulka*
Ja se ptam hlavne kvuli tomu, ze ja jsem mou mamku taky hodne kritizovala :39: :49:.
A ona hodne casto reagovala tak, ze se neslusi, aby dcera matku kritizovala, ze ona je maminka, muze vsechno a tak dale... takze me zajimalo, jestli tu kritiku od dcery beres vazne a jsi ochotna s ni o necem diskutovat..
13.03.2012 - 14:32 | Filtr
(Váhy) adelaida » Jan1na
:4: :3: :15:
13.03.2012 - 14:29 | Filtr
(Ryby) Jan1na » lumor
Klickuju?
NO nekdy jo, ale nemyslim si, ze je to tenhle pripak.
V cem konkretne si myslis, ze klickuju?
13.03.2012 - 14:27 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Lendulka*, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Vezmu to postupně... Nevím, jestli jsou si tak nějak všeobecně posílány panny a ryby do cesty, ale mě se to teda děje fest a celej život... :1: Ale je to čím dál lepší :3:

Jinak, jak píšeš, že jsi ryba s asc. v panně, tak já to vnímám velmi pozitivně. Tak jak panna analyzuje a ryba syntetizuje - v tobě se to snoubí obojí dohromady a to si myslím je velké plus. Myslím si, že je to dobré, že ta panna v tobě tě drží při zemi a nesníš si jen tak s hlavou v oblacích. No a na to já právě potřebuju ty vopravdický panny... :15: (jinak když vynechám tu nelásku ke kritice, tak si myslím, že zrovna tahle dvě znamení se moc dobře doplňujou)

A jak ses ptala na mojí dceru, jak to snáším tu kritiku od ní - no... :47:blbě :47:...ale čím jsem starší a vědomě klidnější, snáším i tohle líp. \"Bojujeme\" takhle spolu celej život a přitom se milujeme.
Hlavně to chce zachovat chladnou hlavu :61: a nebrat se příliš vážně...
13.03.2012 - 14:16 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Jan1na
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele lumor, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Stačí říct, že už máš dost, začínáš kličkovat a vymýšlet si.Už tě to zřejmě přestává bavit.


13.03.2012 - 14:03 | Filtr
(Váhy) adelaida » Jan1na
Jakože tě kritik svojí kritikou překvapí a ty nemůžeš reagovat hned, ale potřebuješ nějaký čas, aby sis to v hlavě urovnala a sesumírovala?
No může se stát, že některá obvinění jsou tak absurdní, že si žádají delšího zpracování.
Když mě někdo takhle kritizuje, tak mu řeknu, že musí být konkrétní, musí uvést konkrétní případ, kdy jsem se dopustila toho kritizováníhodného jednání....velmi často je pak dotyčný s dalšími argumenty v :71: :4:
Ale ne vždy to takhle zvládnu, obvzlášť pokud se jedná o někoho blízkého.
13.03.2012 - 14:03 | Filtr
(Rak) Loen
PS: to nejdůležitější sem neřekla - že potom každou kritiku, každou nepatrnou neshodu (která se mě nějak dotkla)v sobě brutálně analyzuju (to ty víš :4: :61:)- z milionu úhlů... začnu se točit v kruhu... zabřednu a sem pak ještě víc zmatená většinou :75:
13.03.2012 - 14:02 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Jan1na
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele lumor, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Kritika je jen slovo a ta teprve vyvolá nějakou emoci, ne?
Jinak byl to jen příklad.Zrovna mě nic lepšího, k tématu, nenapadlo. :2: :1:
13.03.2012 - 14:00 | Filtr
(Ryby) Jan1na » lumor
A i tak se trosku rozchazime.
Kdyz se zenske neco takoveho stane a zabredne v pocitech viny... tak rozhodne nepomuze rozum a dalsi nastroje, ale kvalitni psycholog a terapie.

Teda nevim, co tim rozumem a kvalitnima nastrojema myslis, ale to co jsem napsala ja, to asi nebude.
13.03.2012 - 13:57 | Filtr
(Ryby) Jan1na » lumor
Nedostali jsme se nějak jinam?
Pocit viny atd. když Ti umře dítě, jak to souvisí s kritikou?
13.03.2012 - 13:55 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Jan1na
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele lumor, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ano když je něčeho příliš, tak je toho moc.
Proto jsem ti také poslal to video, ne? :4:
Jasně ideální by bylo užívat vše v míře a součinnosti ke zdaru svému i okolí.
Chtěl jsem tím říct, abych dal příklad, že třeba když ti zemře dítě a pokud budeš jen neustále prožívat/živit v sobě/ smutek spojený třeba s pocity viny atd., tak se ničeho podstatného nedobéřeš, myslim pochopení proč a tedy i poznání vedoucí ke kvalitnějšímu pokračování v životě.TeĎ nemluvim o potlačování emocí z nastalé situace.
Musíš prostě použít rozum a další nástroje, aby mohlo dojít k pochopení/případnému/ a jít zase dál a žít.
Tak myšleno.
13.03.2012 - 13:48 | Filtr
(Ryby) Jan1na » adelaida
Jo!
Jenze hned ted, v tu danou chvili je pro me dost tezke poznat o co se vlastne v tu chvili jedna, jestli mi rozumis.
13.03.2012 - 13:45 | Filtr
(Váhy) adelaida
Pokud jsem si sama vědoma, že jsem něco udělala špatně, tak kritiku přijmu a snažím se o nápravu, protože sama sobě jsem největším soudcem. Ale pokud je to kritika neoprávněná,která má za cíl pouze zvednout sebevědomí kritizujícího, tak to mě vůbec nezasáhne. Hezky kritikovi vysvětlím, že se mýlí a že když kritizuje mně, tak vlastně mluví sám o sobě. :4:
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v BeranBeranu
ukázat kalendář »