Filipika proti tradici


28.04.2018 - 10:46
(Rak) dan162
Filipika proti tradici
Sečetlo se ve mne přes noc několik zážitků a diskuzních témat, poslední kapkou byl Uran vstupující v půlce května do Býka.

Žijeme v nejbohatší oblasti na světě, víceméně se máme jak prasata v žitě. A přesto nejsme spokojení. Jak je to možné ? Jsme zvyklí z předešlých dob tvrdě pracovat, abychom se zajistili před tím, co je silnější než my. Majetek jako přežití, později jako pojistka stálosti životních podmínek pro vlastní děti měl přednost před vlastní spokojeností. K tomu se přidávala v minulé éře Ryb potřeba patřit ke smečce víceméně bez ohledu na náplň činnosti smečky, to nyní už naštěstí zmizelo, a jsme zaujati sebou. Je možné, že majetek jako náš úběžník v nejbližších letech ustoupí do pozadí.

Když se dívám na ceny bytů v Praze, žasnu, na jak dlouho se lidé upíší ďáblu "musíš". Jistě, ceny na trhu jsou nebývale vysoko díky nízkým sazbám hypoték, zákazem stavět byty nižší kategorie, zdlouhavým povolovacím procesům a tím pádem nedostatku nových bytů. Přesto o víkendu se Praha vylidní, jak lidé prchají někam, kde jim je příjemněji než doma. Hlavní argument toho, kdo si bere hypotéku bývá, že po uhrazení hypotéky bude byt jeho, tj. majetek je nejvíc a ostatní se musí podle toho porovnat. Dnes ale stoupá naopak počet lidí, kteří bydlí v mobilheimech, na chatách, v zvětšených zahradních domcích, ve spolubydlení. Neboli lidí, kteří tradiční pohled odmítli, majetek nemají jako číslo jedna, a raději přijmou nižší standard bydlení, protože hlavní je pro ně životní styl dle své volby. Je to zatím menšinový proud, ale sílí.

Druhá oblast, kde je patrné společenské napětí, jsou emoční traumata. Pro účel diskuze redefinuju pojem (emočního) traumatu z psychiatrického poškození jako událost, po které se nevrátíme do původního stavu. Sleduju, jak jsme plní takových traumat, která dítě po narození nemá. Obvykle až smrt traumata ukončí, protože jsme nedokázali je ze sebe dostat pryč, teprve nyní jsou dostupné metody jak emoční traumata rozpouštět. Samozřejmě v prostředí, kde je hlavní majetkové zabezpečení, není možné příliš zřetele dávat na to, co prospívá vlastnímu tělu. Potřebujeme ustát splátky, svůj standard, časté jsou ekonomicky slabší single "rodiny", tělo jde do háje, stres je trvalým průvodcem. Podle mne svou volbou, kdy majetek je nejvyšší hodnotou, si zkracujeme život mnohem víc, než komfortem, na který dokážeme dosáhnout. Jsme pod tlakem, který si sami stavíme, a do dětí díky tomu denně vkládáme naše nevyřešené bolístky, emoční traumata, děti to nasávají od strachu z much po vztah k mužům v čele s nepřítomným otcem. Chodil jsem nyní s paní s malými dětmi, tak jsem mohl sledovat, jak hodně jsem se změnil od doby, kdy jsem se staral o své děti. Ona se o své děti stará čímsi, co by se dalo asi označit jako liberální výchova - v otázce majetku možnost jeho zničení pro ní není tak strašné jako možnost být svému dítěti nepřítelem, přednost má dítě, přinejhorším se ta věc rozbije, když to nedokáže vysvětlit. Můj přístup kdysi byl věci chránit, děti šanovat.

Jiná oblast, kde je patrný sílící nový přístup, jsou školy. Tradicí bylo připravit děti pro pracovní život. Od toho lidi ustupují, například učňáky jsou prázdné a zůstanou tak. Školství jako instituce nucené socializace zvolilo komplexní základ pro schopnost se přizpůsobit novým podmínkám, které se mění z roku na rok. Postupem času se tento základ stal robustní, extrémně náročný na zvládnutí. Firmy ale nejsou s takovým výstupem spokojené, znalosti jsou dle nich chabé, návyky také, ochota učit se slábne, roste fluktuace, sílí manažerský způsob vedení pracovníků silou, donucením. Kolik procent se dnes těší do práce? Nové přístupy vzdělávání zavrhují komplexnost, jdou cestou specializace. Neboli dělej to, co tě baví, ale do hloubky. Nebudeš třeba umět derivaci a nebudeš znát Babičku, ale budeš rád dělat svou práci.

Myslím si, že naše posedlost majetkem přišlá z minulých století, je jen externalizace vlastní nejistoty, chudoby uvnitř sebe nahrazená vnější bohatostí. Vypadá to, že tradiční vnější bohatost je neudržitelná, a dobrovolně nebo nuceně se to podle mne projeví v celé společnosti.

Příspěvky: Všechny | Najdise.cz

Stránka: 5 4 3 2 1
Řazení:
03.05.2018 - 15:14 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele ZA 6 MINUT, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
byla, ale byli to oni kdo porazil/ stopnul Hitlera
a za Stalina jim to tam slapalo, jak hodinky
Ada si vytrel s kazdym
s Frantikama, s Anglanama
Amici v ty dobe, byla Sipkova ruzenka
nebejt Stalina, tak tu nejsi: https://www.youtube.com/watch/…
YouTube
03.05.2018 - 15:12 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » aktigram
To je nesmysl že nenávidím dobu naopak ji velebím.
Nečteš anebo nerozumíš tomu co píšu.
Současná doba je pro čechy rájem na zemi kterého si neváží.
Protože češi jsou národem otroků, s(k)lávů, proto potřebují ke štěstí aby jim nad hlavama mrskaly biče. Je to takové zdejší stigma. :3:
03.05.2018 - 15:08 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Zbytočné plytvanie slovami, nenávidiš dobu a ja s tým nič neurobím, serem na to. Nebola som ani súdružka, ani komunistka ani nič také, makala som ako aj iní.
03.05.2018 - 15:01 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » dan162
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ja viem že to nebolo o mojej výchove, vieš mne to prípada ako nie výchova rodič - dieťa, ale starý rodič a dieťa. V tom je neskutočne veľký rozdiel, moja dcéra mi povedala - mama toto by som si nikdy nebola dovolila čo urobil on - no a ja som jej vtedy povedala - vieš lenže tebe som bola rodičom ale jemu som starým rodičom a starí rodičia majú vnúčata rozmaznavať a rodičia vychovávať. Ta obgenerácia si vždy lepšie rozumie ako generácie idúca za sebou. No o to ťažší maju vstup do života mladí ľudia ktorí mali príliš starých rodičov, lebo oni sa k ním už chovali ako k vnúčatám. V tom prípade vek nepustí, zatiaľ je to tak zakodované v nás. Takže tvoj postoj mi príde skôr starootcovský.
03.05.2018 - 14:56 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Buh je tlak, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
před časem jsem si to uvědomil když jsem pajdal o berlích.

celou tvou úvahu bych dal do jedné věty.

člověk dnes povětšinou nemusí bojovat o život a proto má čas soustředit se na to co ještě nemá, co mu schází a čím trpí.
v kombinací s mediální masáží je to skutečný utrpení.

taky jsem rád, že se den co den nemusím rvát o každý centimetr života a půdy, ale je třeba si dávat pozor, co místo toho se svým životem člověk udělá.
03.05.2018 - 14:56 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Kiyoko
Navíc jsi docela bestiálně krutá. K humrům.
03.05.2018 - 14:53 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » ZA 6 MINUT
Milouš nemůže vědět zda byla perestrojka připravená či nikoli nebyl členem kgb ani užšího vedení ruské vlády.
Komunisti to byla vždy horda nevzdělaných mocichtivých mafiánů, šelem kteří chtěli vládnout ale neměli na víc než nastolit opravdovou dikaturu a zakázat prakticky vše co povznáší ducha.
Byli a jsou to jacísi démoni z říše stínů.
03.05.2018 - 14:47 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » aktigram
Tak to je osobní zkušenost možná že u vás na slovensku jste to měli jiné čo ja viem?
Možná že jsi byla společensky potřebná osoba, možná že soudružka třeba jen učitelka nebo tak něco, možná vás husák zásoboval lépe?¨
Neuvěřitelné je jak dneska dokážou lidé plivat po všem co je dobré dnes a znemožňovat ty co dříve a ani dnes s režimem komunismu nesouhlasili a dávali to najevo.
Že by zde byla potřeba tyto lidi umlčet kvůli vlastnímu svědomí? Hamby?
03.05.2018 - 14:19 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele ZA 6 MINUT, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
zastanci starych poradku - to nejsou
jenom nerozumi, proc komunismus fungoval - co bylo jeho hnacim motorem
pak tu mas specifikum Ceskoslovenska
kdy pad z vysin trval dlouho - navic Husak (to byl narozdil od Gorbacova chytrej a proskolenej chlap) presne vedel, na cem to stoji - takze to potom v dobe normalizace taky tak delal
a moc dobre to vedel i Milous: https://zpravy.idnes.cz/jakes-rozho…

ale zpatky k "tvym zastancum starych poradku"
zastanci to nejsou - jen lidi, co maji oci a usi
a co se nenechali opit rohlikem - metodikou vypoctu inflace (vypoctem indexu spotrebitelských cen)
https://finmag.penize.cz/ekonomika/…

http://extrastory.cz/typicky-rodinn…
http://www.pridat-inzeraty.cz/inzer…
03.05.2018 - 14:09 | Filtr
(Rak) dan162 » aktigram
mno, já se tu nebavím o tvé výchově, to se omlouvám, jestli máš ten dojem, ale o své výchově, a v kontrastu s tím o tom, jak se podle mého proměňuje výchova na jiný styl, lépe sedící době.
03.05.2018 - 13:51 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » ZA 6 MINUT
já nerozumím jedné věci
proč všichni zastánci starých pořádků kupují ty západní sračky a elektroniku auta a vymoženosti bez kterých se nechtějí jinak obejít
proč nekupují ruská auta ale ty zasrané fordy?
https://www.youtube.com/watch/…
YouTube
03.05.2018 - 13:44 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele ZA 6 MINUT, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
to jo, jenze to je kolem dokola kavarensky omi/y/l/ani neceho CO BYLO - a neni/uz nikdy nebude
pac pokracovatele Zédōngovi vymysleli (tak jako pan Kudlicka) inovaci - KOCKOPSA
trh maj z kapiku
ale vladnou jako Stalin - jako spravny extrovert vidici jen povrchy veci
a touhle s**ckou mas krome vychodni Evropy, zamorenou i celou Asii a Jizni Ameriku
zatimco klasickej ruskej model/ prototyp mas (krome Kuby a S.Koreje) uz jen v ty Africe: https://www.youtube.com/watch/…
4min54sec
YouTube
03.05.2018 - 13:38 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
To čo za hovadiny píšeš? aké 4 hodiny varenia? Kupovala som často hovädzie mäso a jasné ak si chcel mať super vývar tak si ho dlho varil ale také sviečkovu a pod. stačilo tak ako teraz. Tak neviem o čom trepeš dristy. Tiež neviem že by boli dva vchody mäso bolo v super kvalite a lacné mohol si ho dovoliť každý. Jasné že som nekupovala pravú sviečkovu ale to ani teraz, aj ked som si veľmi rada dala v reštike rosbif či niečo podobné, ja si na surové mäso nepotrpím ale minútky som vždy milovala a veru som ich veľmi často robila z hovädzieho či z mäsa z diviny.
Je tiež ale pravda že do výseku som nechodila ani sme v blízkosti žiaden nemali.
Ta predajňa takto vyzerala každá v sobotu na obed, kedy sa všetko posťahovalo do chladničiek. Nerozumiem prečo potrebujete pošpiniť to čo bolo super a bez dovozu.
03.05.2018 - 13:29 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Kiyoko
paní rudá šátečko :2:
https://www.youtube.com/watch/…
YouTube
03.05.2018 - 13:21 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Kiyoko
a jak to máš se spiritem ty? když jsi ta spirituální.. :4:
http://mojhumor.sk/uploads/posts/…
03.05.2018 - 13:20 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » ZA 6 MINUT
nj to jsou ty somrující smažky :3:
03.05.2018 - 13:06 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Kiyoko
tohle je prosté historický fakt tak to bylo a milouš má pravdu v tom že jsme byli ve studené válce, a je zapotřebí vidět věci v celkovém kontextu
lidé ale rádi vypichují jen to nepodstatné
a nakonec z toho zbyla jen svoboda obchodu a mamonu jak to hned po sedmnáctém shrnul zbyňek fišer..
krásně se v té době odráží povaha českého člověka a dnes je to mnohem lépe vidět oč komu šlo
problém socialismu je ten že lidé v něm nejsou schopni pracovat pro celek jak mají v programu, a tak znárodňují majetek druhých, parazitují na kapitalismu defacto
komunisté jsou vlastně horší sociální parazité než kapitalisté protože se uchylují ke společensky ospravedlňovaným loupežím a vraźdám jako stalin když se dral k moci, a poté co stávající systém ovládli nastolili vždy dikaturu moci mafiánských spiklenců nad "rekcí" což je slušnější většina která se nestihne aneb nechce uchýlit k takové špinavosti neboť mají v sobě něco jako duši
tu soudruzi nemají sami tvrdí že bůh je nesmysl a že je jen matérie
ksč měla být postavena mimo zákon a její příslušníci zavřeni a posláni do pracovních táborů jak to dělali oni to byl jediný způsob jak zabránit tomu co se děje dnes od r.1989
milouš schvaluje pracovní tábory v kldr že jsou potřebné, tak mohl nastoupit tam někam jako jako kopáč v uranovém dole si to vyzkoušet..
Bohužel nebyla vyvozena zodpovědnost. Politická ani ekonomická. Primitivové ničili elity národa v uranových dolech a kriminálech čemu se divit že není materiál? Není odkud čerpat.
03.05.2018 - 13:01 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele ZA 6 MINUT, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
jsi zly :8: - bud dobrym clovekem
https://www.youtube.com/watch/…
03.05.2018 - 12:08 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » dan162
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Neviem Dane bud si silne zamilovaný alebo, jednoducho vniesol si do toho iba to super alebo to vidíš len s tej stránky, ja mám na to iný uhol pohľadu ale to je moja vec, takže môžme tuto debatu z mojej strany ukončiť. Prajem ti aby to čo nazývaš liberálna výchova prinieslo deťom naozaj iba to dobre, len ja stále nevidím nič také hrozné na mojej výchove a celý svoj život som sa nemusela ničoho zbavovať, takže naozaj každý sme iný a to je dobre o tom je svet. Ja mám rada medze ktoré neobmedzuje ale človek vie že ich môže posúvať akýmkoľvek smerom.
03.05.2018 - 11:51 | Filtr
(Rak) dan162 » aktigram
Představuješ si přednášku jak maminka je smutná, když dítě udělá toato, souhlasím, že to je vydírání a manipulace. Co jsem viděl, zažil, tak to tak nebylo. Emoční dusno nevím proč by bylo podmínkou - jedině když se máma nesrovná s tím, že třeba hrníček bude na zemi a ne na stole, kde by se nevylil. Když se na zemi vyleje, tak holt dítě nemá pití a jde se utírat. Když do situace vložíme svůj odpor, je to vždy blbě. A lze konat, a vařící čaj dát z dosahu, bez diskuzí.

Ono dítě takto vyrostlé je dost do světa, přijímá ho, těší se na něj, jen pro nás, co jsme vyrostli v užších mezích je to silně nezvyklé až za hranou. Moje děti měly také užší meze, jasné hranice, nebo si to myslím, ale to zúžení si přenášejí do života, těžko ho setřásávají. Moderní svět už není o životu v mezích, že se stát, rodina, zaměstnavatel postará, ukáží ti tvé místo, děti si ymslím rostou do proměnlivého, nestálého života, kdy se musí naučit jít si za tím, v co věří. Tradiční výchova meze, trestu a příslušnosti ke skupině si myslím byla vynikající v našem, předešlém století.
03.05.2018 - 11:36 | Filtr
(Rak) dan162 » Kiyoko
Uran v Býku pro mne znamená, že kde jsou nějaké býčí hodnoty, zvyky, běžnosti, tam Uran rád vytvoří zelenou louku, aby se to mohlo přeskládat bez brzdících struktur, které rozvoj znemožňují. Místa, kde tuším nějaký podobný proces jsou ta, kde je napětí už dnes, tři takové oblasti jsem dal do zamyšlení.

Ad máma je smutná - asi se bojíš manipulace (citové), ale když je máma fakt smutná, tak je, sdělení stavu je dle mne správně - i kdyby to byla její emoční nevyřešená bolístka. Je tobě i mne přece jasné, že neupřednostníš nějaký cíl dítě někam dostrkat tím, že zalžeš o svém pocitu, ne ? Pravdivé otevírání svého pocitu pro mne nejsou cancy, ale základ.

Liberalismus jako každá svoboda končí na hranicích druhého. Vždy.

Myšlenka nezadlužit se třebas 7 mio za byt v Praze a klidně jít i do evidentně horší chaty se ti nelíbí, ok, každý máme svou vizi štěstí. Chtěl jsem říci, že přílišné vnímání naléhavosti dle mého příliš ovlivní další desetiletí života, kdo tak do toho nyní čerstvě skočí, ten Uran v Býku není vhodný pomocník.
03.05.2018 - 07:22 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » dan162
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele aktigram, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
No super tak tebe sa to páči ok je to tvoja vec. Namiesto zvyšenia hlasu polhodinová prednáška ako je maminka smutná ked jej to dietko urobí a pod. Toto je vydieranie podľa mňa a mal by si počuť tých pubertiakoch ked sa sťažovali ako prosili aby im jednu sekla aby mohli mať pokoj ale ona nie ona len vysvetľovala a vysvetľovala aká je ona mama a dovolí mu všetko ale ak urobí niečo zlé ako ju to bolí.
Ja som nebola liberálne vychovávana, ale rodičia ma nebili, raz som dostala jednu po zadku od otca a raz od matky. Náš otec povedal a dosť, viac nech sa to nestane ale moja mama mi držala prednášku každý raz a bolo to hrozne zlé lebo som sa cítila vinná ale aj nahnevaná a závidela som spolužiačke, lebo u nich sa všetko riešilo buchnatom na chrbat. Takže netreba zabúdať že na každé dieťa platí iné a na niektore naozaj treba zvýšiť ten hlas, dieťa z toho nebude mať traumu ak ho nikto nešikanuje alebo netýra, tie medze sú pre neho oveľa lepšie pochopiteľné a nemusí v sebe nosiť zatvorenú nenávisť.
03.05.2018 - 00:04 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Kiyoko
tak..koukám že s tvojí filipikou to v té nové době ještě jistě někam dotáhneš i bez svazáckých propriet
jak vidíš já už ztrácím přehled asi by mi ta kravata ani moc nepomohla

co ty jsi vlastně socialistka, komunistka nebo co vlastně?
hele tohle je důvod proč socialistická amerika krachuje
a proto musí nakonec vždy válčit za práva lidu dětí rovnosti svobodu atd.
to samé na co dojel experiment marxe englse
na komunismus jsme prostě příliš velcí sobci protože vždy se najde vychcánek co touží ovládat ostatní a to jakoukoli cestou, politika je jen demagogie k uchopení moci nad druhými :3:
https://www.youtube.com/watch/…
02.05.2018 - 22:52 | Filtr
(Rak) dan162 » Kiyoko
Milá K., doba, kdy bude využitý lidský potenciál v tvorbě, mi zní jako povídání o chroustech příští sklizně - podstatné podle mne je, co dělám já, případně ty, z čeho se těšíš - ale dnes, žádné "až".

Nezapomeň, že v těch osadách život začíná kypět, to dávno nejsou samoty.

Výklad liberální výchovy ok. Jen dodám, že hranice "liberální výchovy" je v hranicích druhých lidí, dítě nesmí kopat matku, například a rosič není partner dítěte, protože hranice existují. Jen je nevyžaduje, nepožaduje, neprosazuje, ale uskutečňuje. Tak to vidím, i kdyby to bylo pomýlené. S ostatním souhlas.
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v RybyRybách
ukázat kalendář »