Ako može milujúci človek trpieť ?


02.08.2009 - 19:40
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====

Ako može milujúci človek trpieť ?
Uz neraz som pocul nazory ludí tvrdiacich,ze milujuci clovek moze trpieť.Na zaklade coho vsak usudujeme,ze tomu tak je ? Ja myslim ze preto,ze mylne svoj stav stotožnujeme s dojmom,ze my sme tí,ktorí su milujuci.Uznavam,ze kazdy mame o sebe nejaku mienku.No nemali by sme si ju projektovat pri hodnotení istých skutocností.Je potreba neosobneho vhladu,ak sa chceme dopracovat k spravnym odpovediam na otazky,ktore si kladieme.Laska nepozna bolest,pretoze je to nepriputanosť.Prejavuje sa neosobnym sucitom.Kazdy kto ju prežil,tak pochopil ze v nej niet a ani nemoze byť ani stopy po bolesti a utrpení.A to i vtedy ak sme ju zažili len na kratky cas.Cesta bolesti je nutna len pre tych,ktorí trpia svojimi egoistickymi sklonmi,prejavujucimi sa vzdy osobnymi naklonnostami,alebo odporom.Utrpenie,bolest a pesimizmus su teda znamkou priputanosti k svetu.To je jediná pricina toho,preco trpíme.Tým,ze tvrdíme ze milujuci clovek moze trpieť,tak podavame o sebe dokaz ze tento stav nielenze nepozname,ale ho este ani nechapeme.Pozname len lasku spojenu z bolestou,co je ale laska ludská,ktora sa prejavuje prychylnostou a preto v sebe obsahuje potencial utrpenia.Preto mame poniektorí skresleny pohlad o vyzname niektorych pojmov,pouzívanych v terminologii duchovnych nauk.Milujuci clovek iba vníma utrpenie ostatnych,ale netrpí v subjektívnom zmysle.Jeho vztah k ludom a k svetu je spojený iba laskou.Nevyznacuje sa preto ziadnym inym vnutornym druhom vztahu,aky je typický pre vecsinu ludí.Navonok moze mat vztah partnersky,pracovny atd.Ale vnutorne je spojený zo svetom iba neosobnym sucitom.Ked sa Ram Dassa,Indickeho svetca opytali ako sa pozera svetec na svet a ludí,povedal im toto: Z absolutního hlediska světec nevidí nikde nic jiného než božství, takže nevidí vnější vrstvy, které zakrývají nejvyšší vědomí uvnitř bytostí. Z tohoto úhlu pohledu zde není místo pro otázku pozorování a určování úrovně duchovního vývoje u kohokoliv. Na druhé straně, svým pouhým pohledem světec probouzí to věčné v bytostech. Kdyby světec viděl jakékoliv vady či nedostatky, jeho vize by nebyla dokonalá. On se dívá do toho nekonečného, které dřímá ve všech a probouzí Je. Proto se mu říká ten, který probouzí. V jeho přítomnosti si začínáte uvědomovat svého nesmrtelného ducha. Jeho dotek a požehnání jsou prostě úžasné a podivuhodné ve svém účinku na vás. To je poslání světce.Takže, aby světec mohl kohokoliv změnit, musí to učinit pouze tím, že v dané osobě spatřuje Boha. Kdyby si u lidí všímal jejich slabostí a nedostatků, nebyl by jeho pohled čistý.Cize polozme si otazku : Ako moze milujuci clovek trpieť,ked vidí vo vsetkom len boží prejav ? Ako by sa ho mohli dotykať nedostatky a slabosti ludí,ktorí su v jeho ociach prejavom Jediného ?:1:

Stránka: 4 3 2 1
Řazení:
03.08.2009 - 23:04 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Světlonoš, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
jasný, proč ne.....párkrát jsem si říkal, jooooo, teď už to půjde....ale žárlivost, majetičnost atd. jsou ve mně stále...ale přece se kvůli tomu nebudu trápit...to přijde, jestli to přijít má :27:
03.08.2009 - 22:00 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » musiúa
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
...vsak si vcera spala.

:4:
03.08.2009 - 21:59 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Janíčko Skútrista
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele musiúa, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Haha! Bych musela zapnout tiskárnu a to se mi už nechce... ale budu na Tě myslet :3:

A teď jdu chrnět, dobrou :7: :29:
03.08.2009 - 21:57 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » musiúa
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
No to je sice pekné,ale ja ho chcem vidieť :3:

...sem s ním :4:

03.08.2009 - 21:53 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Janíčko Skútrista
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele musiúa, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Pěknej! :15: :4:

:29: :17:

03.08.2009 - 21:51 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » musiúa
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
No jasne ze mozes....aky mas podpis ?

:5: :29:
03.08.2009 - 21:43 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Janíčko Skútrista
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele musiúa, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Uááá :30: děkuji :15:

Se ti pod to podepíšu, můžu? :17:
03.08.2009 - 21:40 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » musiúa
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Sme tu,aby sme prekrocili to ludské.Sme v zaklade vsetci svetci,ale sme nimi zatial nevedome,koli stotoznovaniu sa z pominutelnymi skutocnostami.

Ja sa snazim o odstup a to mi zarucuje povznesenie sa nad tym,cim sa ostatní trapia.Niekedy,ked to neustojím,tak pozorujem na sebe,ako trpím.Ale nesnazim sa s tym stotoznovat.Moja bytost je len pominutelnym nic.

:29:
03.08.2009 - 21:40 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Janíčko Skútrista
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele musiúa, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Tady na tebe čekám celej den :4:

Nojo, máš pravdu. Jsem zase asi mluvila o něčem jiným a zbytečně. Vlastně jsi říkal - nebrat si nic osobně...to beru.



Ale mě vážně teď mnohem víc zajímá ta praxe? Tvoje zkušenosti...
03.08.2009 - 21:36 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » musiúa
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Sucit je neosobny."sucit" z osobneho hladiska je len lutosť a preto sa nas dotyka prejav diania,ktory vnimame.
03.08.2009 - 12:27 | Filtr
(Rak) Saly
Viem o čom hovoríš, vnímam to tiež nejako takto, len v praxi sa človek dostáva aj do sitácii, kedy zabúda na všetko a nechá sa napriek tomu čo vie ovládnuť egom... :32: :23: :44:
03.08.2009 - 10:03 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » musiúa
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele musiúa, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ako by sa ho mohli dotykať nedostatky a slabosti ludí,ktorí su v jeho ociach prejavom Jediného ?

...právě proto - soucítění... rozumíš mi? :3:
03.08.2009 - 10:02 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele musiúa, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Moc pěkný Jane :15: :17:

A co praxe? čiže zaujíma ma ako si na tom Ty :3:

Proč se ptám? Jsme tady proto abychom byl lidmi. Nejsme a ani nebudeme všichni světci, nějakému utrpení ve vztazích se nevyhneš, už proto ne, že nejsme všichni stejní a tím spíš ne, když "víš" to o čem píšeš. Leda že zůstaneš sám... a je tohle smysl naší existence?
03.08.2009 - 06:15 | Filtr
(Blíženci) Nuna
Nečetla jsem to celé // opět je to příliš dlouhé :42: :4:// ale po prvním odstavci se dalo pochopit,o čem je řeč.
Ano,mnoho lidí si plete lásku s touhu vlastnit - pokud jde o lásku v partnerských svazcích. Od toho se pak odvíjí to,že trpíme i když si myslíme,že milujeme. :1:
Už to tady někde kdysi nadhodil Plája - tomu se to povedlo bez těch crcaček okolo :2: - myslím tak,že to pochopilo víc lidí. Kapku to zkracuj,je tam plno zbytečných slov. Velká myšlenka se dá vyjádřit i jednou větou. :3:
02.08.2009 - 21:19 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Si veci znalý a tvoje kratke slova vyjadruju mnohé.O tom niet pochýb.

Toto vlakno som adresoval tým,ktorí maju este stale pochybnosti.A k tomu opis a formulacia moze napomocť.

tiez ti prajem vsetko dobré.

:29:
02.08.2009 - 21:16 | Filtr
(Panna) Ameliee » atreb
ano, atreb...tak...je to boj, stále, neustále...a jak píšeš, člověk se k tomu nedohrabe vlastními zkušenostmi v konfrontaci s duševní zralostí... :17:
02.08.2009 - 21:14 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » atreb
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Co je náš ludsky zivot oproti vecnosti ?

Co je nas maly priestor tu na zemi oproti nezmernosti kozmickych dialav ?

...a co je utrpenie maleho cloviecika oproti tomu ???

:1:

02.08.2009 - 21:04 | Filtr
(Kozoroh) atreb » Janíčko Skútrista
:15:to potěší, ale cesta je daleká :6:
02.08.2009 - 21:04 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » UreaNayal
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
do tohoto stavu ,se každý musí "prožít"a právě ,vesměs -skrze bolest a utrpení a po mnoho.
-------

To je jasné,ale o to ani v tomto vlakne nejde.Skor len o snahu uviest veci na spravnu mieru,aby sme si neplietli pojmy z dojmami.Sebavedomie nas moze lahko presviedcat o tom,ze nam zacne unikat spravny vyznam pojmu Laska.Potom vmiesavame do nej prvky ludskosti co sposobí,ze pripustame moznost utrpenia v stave nepodmienenej lasky.

Potom je jej vyznam tak pokruteny a zdeformovany,ze ako sa hovorí sto krat vyslovena lož sa stava pravdou.

:1:
02.08.2009 - 20:59 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele haf, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
moje přímluva za člověčí lásku :1:

Petrarca Francesco
(20.07.1304 - 19.07.1374)

Sonety Lauře
Mír nenacházím, k válce síla není.
A bojím se a doufám, žhnu, jsem led.
Na nebe vzlétám, ležím na té zemi;
a v dlaních nic, objímám celý svět.
Vězní, kdo neotevře, nezamkne mi;
nechce mi vlást, nesundá smyčku zpět.
Smrt Amor nedá, pouta nesejme mi;
nechce mě živého, nezprostí běd.

Bez očí vidím, křičím bez jazyka;
po zmaru prahnu, pomoc zaklínám.
Nenávist k sobě, lásku k jiné zas.

Pasu se v bolestech a v smích vzlykám.
K životu, k smrti stejný odpor mám -
a v tomto stavu, paní, jsme jen z vás.

02.08.2009 - 20:54 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » atreb
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Tvoja reakcia uz ale ukazuje,ze mas v sebe predpoklady.Mas nestranny pohlad a schopnost divat sa na seba z odstupom.To uz je dokaz isteho stupna zrelosti.

:29:
02.08.2009 - 20:48 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Pozri

Vela ludí ma problem vyjadrit a formulovat do slov svoj stav,co citia,vnímaju a prežívajú.A preto si mozu nieco spatne vyložit.

Duchovna literatura nam pomoze teda jednak orientovat sa v tom vsetkom a tym priradiť spravny vyznam tomu,co prežívaš a jednak skrz vyroky svatych moze dojist k prebudeniu a tym pochopeniu aj toho,co je este sucastnemu nasmu stavu vzdialené.

To ovsem len vtedy,ak uz k tomu mame v sebe predpoklady.Mozes dat precitat urcitej vzorke ludom jednu a tu istu literaturu a vecsina ju bud nepochopí - teda nic im to nebude hovoriť - alebo ju budu chapať v zavislosti na tom,ako su duchovne daleko.Duchovna zrelost vsak neznamena,ze si uz na tej urovni celobytostne.Ona sa vztahuje na to,ze uz mas hlbší vhlad do istych skutocností.Preto mozes už tušiť,kde ta pravda je.

Je ovsem pravda,ze moze dojist k uchopovaniu - teda osvojeniu si toho,co este nema clovek prežité.K tomu dochadza vtedy,ak nehodnotíme objektívne svoj sucastný stav a tym podlahneme mylnemu dojmu,ze sme napr.milujucimi ludmi (zameníme si podmieneny stav za stav nepodmienený),nic uz nemusime zo sebou robiť atd.

02.08.2009 - 20:48 | Filtr
(Býk) UreaNayal
Hezké,moudré,ale....jak krásně/a lidsky/píše Atreb=do tohoto stavu ,se každý musí "prožít"a právě ,vesměs -skrze bolest a utrpení a po mnoho existencí a pak...jednou..snad.. :16:přijde i"mistrovské úroven"života....
Vesměs ráda čtu Tvé příspěvky i diskuze,někdy se usmívám,ale většinou souhlasím...jen bych ráda- potkávala ve Tvých slovech trochu víc koření obyčenjné lidskosti :62: :6:
02.08.2009 - 20:36 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele haf, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
já jsem jen člověk a zřejmě jím i jen zůstanu...
na chvilku snad umím vystupovat ze sebe a nad sebe, ale jako bych se v té chvíli pohybovala jen v teorii...když se vrátím do sebe, mám ego a s tím vše spojené
:1:
02.08.2009 - 20:31 | Filtr
(Kozoroh) atreb » Janíčko Skútrista
Zdravím Jane, zajimavý pohled, ale nejspíš pro mnoho lidí tady nepřijatelný. Možná ani netuší, o čem je řeč. Prostě musí v životě ještě hodně věcmi projí, hodně toho prožít a pak ti možná i porozumí.
Nejsem nijak duchovně vyzrálá, k tvým příspěvkům mívám často rozporuplný pocity, něco prostě nepoberu, jíné věci mám zažité a vím o čem mluvíš, jen to občas neumím pojmenovat jako ty a za to jsem ti vděčná.
Často si s láskou pojíme spíš naše přání, naše očekávání, naplnění našich potřeb, toužíme po tom aby jsme byli pro někoho důležití a pak jsme moc sklamaní, že věci jsou jinak. Mluvíme o bolesti, o zradě, o křivdě, o nenávisti a to vše ve jménu lásky, ale ono jde vlastně o závislost na někom, na něčem, o potřebě najít viníka za naše španá očekávání. Jenže toto se člověk musí naučit vlastním prožitkem, vlastní zkušeností, to jen málo kdo chce slyšetmu od jiných. :4:
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Vodnář Vodnáři
ukázat kalendář »