Deprese NENÍ jen stav mysli...


22.01.2012 - 18:56
(Hadoken) Hustokrutě obscénní Morti
Deprese NENÍ jen stav mysli...
...Z toho se dostaneš, chce to jen se trochu snažit - slýchávají často lidé s depresí. Lékaři už dávno vědí, že to není zdaleka tak jednoduché. Teď navíc potvrdili, že depresivní pacienti mají typické změny v některých částech mozku....Mám docela ráda pořad Prizma na ČT 24, zajímavé reportáže...tot běží/běželo dnes...http://www.ceskatelevize.cz/porady/…

Stránka: 7 6 5 4 3 2 1
Řazení:
24.01.2012 - 11:32 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » shakti11
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Laki, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
:3: :1: :1: :1:


:74: :74: :74:


nekdy bychom si mohly dat kafe :3: :34: :17:
24.01.2012 - 10:54 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » shakti11
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
v podstatě předem sám sebe odsuzuje k nemožnosti čehokoli dosáhnout, právě kvůli pocitům marnosti všeho, co běžně lidé považují za smysl života, či radost.
----

Ano a práve preto by si mal volit ine ciele,nez su evidentné v zmyslove postrehnutelnom svete.Zvolit si idealnejsie opory a upnut sa na ne,je proste lahsie ako bezcielne bludiť svetom.

Lebo ak rezignujem len preto,ze nachadzam marnost vsetkeho svetskeho snazenia,tak som v podstate stale hmotarsky orientovany,lebo sa to prejavuje na tom,ze nemozem vo svete nachadzat stastie a tak upadam do depresií.

Cize ak clovek celkove nema ziaden ciel v zivote,tak akakolvek jeho snaha zbavit sa depresii je vzdy ťažsia nez keby si vytýcil nejaky jasny ciel.

:1:
24.01.2012 - 10:38 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Janíčko Skútrista
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele shakti11, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Jenomže člověk v depresi se nedokáže pro něco nadchnout. I kdyby měl nějakou světlejší chvilku a skutečně se nadchl a rozhodl, tak v okamžiku, kdy znovu nastoupí deprese v celé své "kráse", neuvidí žádný smysl toho, pro co se nadchl. A z toho pak vychází naprostý pocit bezvýchodnosti, prohry nad sebou. Pocitu, že to "zase" nedokázal.

A hlavně nemá nejmenší sílu cokoli realizovat, v podstatě předem sám sebe odsuzuje k nemožnosti čehokoli dosáhnout, právě kvůli pocitům marnosti všeho, co běžně lidé považují za smysl života, či radost.

Věř, že se to těžko popisuje teď i mně, když žádnou depresi nemám, protože se mi to najednou zdá být téměř nemožné cítit se tak.
Ale vím, že to tak bylo. A vídám to na lidech s depresí. Jakékoli "naše" lidské vysvětlování, rada, povzbuzení a já nevím co, co myslíme tak moc dobře a opravdu ze srdce, lidé v depresi vnímají jako neskutečnou dálku nás od nich, jako být na druhém břehu než všichni, kdo "normálně" žijí.
Ještě víc je to odsune dál do svého prázdna a hrůzy, že jsou prostě jiní a že to nikdo, ale nikdo nemůže ani pochopit, natož pomoci...

Je to vážně šílená iluze. Hodně moc mocná a těžko prokouknutelná iluze.
Skutečně cesta nevede v něčem, co se snažíme najít ve vnějším světě, v něčem, co se pokusíme chtít od života, abychom se cítili líp. Je to jinak. Je to obráceně.
:29:
23.01.2012 - 23:08 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » exit
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Kareline, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====



Ta chudokrevnost zalezi na tom, v jakys stavu mas streva a zazivaci ustroji. Paklize treba budes nejaky obdobi trpet na plisne, strevo nebude schopny prebirat ziviny a uz se vezes. Mne lecili takovou dobu anemii a po tolika letech prichazim na to, ze se v prvni rade musim dat doporadku se strevy.
23.01.2012 - 22:53 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » shakti11
co dodat............. :14:

došly slova, :44: snad jen :30: :30: :17: :27:
23.01.2012 - 22:39 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Janíčko Skútrista
No, tam je to u ní pořád o těch dvou stranách jedné mince. Jenomže to je mince která neříká pane. A proto je to jenom představa této mince nikoli mince sama. Mohli bychom hovořit o tom že dobro je jen opakem zla a světlo opakem temnoty, kdyby to tak skutečně bylo. Ale troufnu si tvrdit že tomu tak není. Bůh není roven ďáblu, a tma není rovna světlu. A když dostanu ránu, není mi to jedno a hledám poučení.
S tou mincí je to rozkladný pohled na svět. Tvrdí pořád že není dobra a není zla, protože to jsou jen dvě strany jedné mince. A o tom nemá smysl hovořit. Je nutná osobní zkušenost "zla" aby se člověk lekl a začal "hrabat" nahoru. Jinak tomu říkám "zlatý prciny". Nepoznali pravou "hodnotu" dobra, tedy neznají ani "hodnotu" utrpení. Stavějí je na jednu misku vah, jako kdyby si kejklíř hrál s kuličkami. A skutečně je to jenom kejklířství se slovy, nic víc. Je to takováto kejklířina. Halelujá.
K příspěvku je přiložený obrázek, který se zobrazí pouze přihlášeným uživatlům.
(Přihlásit)
23.01.2012 - 22:00 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Tak jasne ze spociatku nikto nema nad sebou moc,pretoze podmienkou toho je vprvorade prekonanie pohlavnosti a to je zalezitost tak tazká,ze by to nikto nezvladol za nejaky kratky cas.

U ludí depresívnych by bolo na zaciatku "boja" z depresiou ucinné,keby si vytýcili nejaky zivotny ciel,cize pre nieco sa v zivote nadchli a zacali tak pre nieco žiť.Pretoze mne títo ludia prijdu,ako keby ziaden životny ciel nemali.

Proste zamerat sa na nieco perspektívne do buducnosti a to myslím je hodne ucinny sposob,lebo akonahle cloveka nieco zaujme,okamzite sa k tomu zbiehaju vsetky jeho dusevne zlozky a sám je tym nadsený,pretoze vidí perspektívy toho.

:1:
23.01.2012 - 19:00 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » shakti11
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele jojojo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
:62: :62: :62: :30: :30: :30: :30: :30: :17: :27:
23.01.2012 - 19:00 | Filtr
(Kozoroh) Tyna_Tynka » shakti11
:15: :17: :17: :17:
obdivuhodné
síla člověka

:74:
23.01.2012 - 18:51 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele shakti11, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Trpěla jsem depresí v podstatě od malička téměř 29 let. Už jako malá - a to si z dětství moc nepamatuju - tak to, co si pamatuju, bylo vždy spojené s pocitem marnosti, odpojenosti, osamocenosti, nechápala jsem, proč "tu" musím být. Trápení, tehdy jsem nevěděla, že je to deprese.
Vždycky jsem byla prostě jiná, než druzí, kteří "normálně" žili. Mně to nešlo. Znám dobře stavy, kdy si člověk ze všeho nejvíc přeje nebýt, neexitovat, necítit, prostě umřít, a zároveň má hrůzu, že se to stane. Chce se zabít, ale nedokáže to. Tím se opakovaně dostává do opravdu šílených stavů neřešitelnosti a beznaděje. Bolí všechno, celé tělo, namá sílu udělat základní věci, vyjít na ulici, alespoň zahrát, že je normální.
Mnohdy jsem nemohla ani dýchat, trpěla srdeční arytmií a kdoví, čím ještě...
Jednou mi dali nějaké léky, po týdnu jsem se dostala do stavu jakoby bez pocitů, ale ve mně to vyvolalo hrozný stav ničeho, prázdna, vnitřní hrůzy, která nešla projevit navenek.Myslela jsem, že se vnitřně udusím. Léky jsem vyhodila.
Pochopila jsem, že je to jinak. Ty pocity, byť jakkoli hrůzostrašné, kdy se chce bít hlavou do zdi, protože fyzická bolest se zdá být proti tomu ničím, tu pro něco jsou. Není cesta ven snažit se je zabít, bojovat s nimi, a znovu zažívat nekonečné prohry. Cesta ven vede do sebe. Přímo do těch pocitů, které tak strašně nechceme cítit. Je to o tom PŘIJMOUT je. Přijmout je se vším, že ke mně patří, že jsou, existují, žijí, i to, že mě ovládají... Prožít si je, ptát se sebe, proč to a to cítím, co se vlastně děje, čeho se bojím, a co je na tom nejhoršího. Jít přímo do toho, do všech svých strachů.

Popravdě jsem si prošla tím vším, nenávistí k sobě, k druhým, k životu, vlastním pocitem neschopnosti, nemožnosti, nicoty, prázdnoty a já nevím čím vším ještě. Jakmile to dokážeš prožít..., resp. rozhodneš se to všechno prožít, procítit, přijmout, tak pod tím vším někde najdeš sama sebe. To období tehdy jsem myslela, že umřu. Byla jsem rozhodnutá, že buď umřu anebo se prostě něco stane, to jsem cítila.
Byla to dlouhodobější práce čistě na sobě a se sebou. Tak půl roku? :1:
Dnes nevím, co je to deprese a zdá se mi skoro nemožné to, co jsem kdysi prožívala. Jakoby sen.
Najednou mám ráda snad všechny lidi na světě včetně sebe samé, miluju život a všechno, co nabízí, snad v každé situaci se cítím dobře. Neexistuje nepříjemná situace. Jsem si vědoma vlastní zodpovědnosti a vlastního rozhodnutí. Vím, že jak na co budu reagovat, je čistě na mě. Můžu si vybrat. O svém životě rozhoduju já. Já ho ovládám, ne deprese. Zmizel pocit, že bych cokoli nezvládla. Smysl slova NEZVLÁDNU je totiž u depresí velmi časté. Řekla bych, že stěžejní.

Dnes při svém zaměstnání pomáhám velmi úspěšně lidem zbavovat se depresí... Právě proto, že vím z vlastní zkušenosti, že to jde. Že je to jen na nás. Tak jako všechno, jako celý život se skládá jen z našich vlastních rozhodnutí. A stejně tak deprese.
Neexistuje slovo "nejde" :62:
23.01.2012 - 17:38 | Filtr
(Kozoroh) Tyna_Tynka » exit
:74: :74: :74:
23.01.2012 - 17:19 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele jojojo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Je to vlastně naprosto to první co mě napadlo když jsem pochopila kudy se mám dát... :3: :62: :62: :62: :62: :62: :62: :62: :27: :27: :27:
23.01.2012 - 17:15 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » jojojo
Přesně, jako žárovka, když praskne, je tma. :15:
23.01.2012 - 17:13 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » exit
No, ty pořád vycházíš z toho že vše můžeš ovlivnit vůlí. Můžeš i nemůžeš. Jsou situace které musíš přijmout ať chceš nebo ne, třeba i smrt. Utrpení i bolest. Někdy i depresi. A jestli žiješ tady na zemi a ne jinde, musíš přijmout taky tělo a s ním i "temné" zatížení své duše. Protože nikdo z nás nemá takové tělo které by vyzařovalo světlo kterým by se to tělo ztrácelo z této hmotné(temné) úrovně tak jako třeba Henoch. Málokdo má duhovou auru, většina je šedá a hněda. Depresivní. Jistěže existuji způsoby jak se to dá změnit, ale to se nestává hromadně, a myslet si že zrovna já jsem ten kdo si vždycky poradí, je omyl, sebeklam. Jsou situace kdy se nedá protitlaku čelit. A pak zaleje nitro. Jsme všichni v moci sil přírody, a ty si s náma dělají co chtějí ony. Jen dočasu se můžeme domnívat že to v%se zvládneme.
Člověku svítí krásné slunce a má báječný život,je šťastný, a připadá mu že tomu nemůže už nikdy být jinak. A v sekundě se může všechno změnit. Všechno co máme a čím jsme nejsme my sami, bylo nám to jen propůjčeno. Dočasně. Musíme všechno odevzdat. A je na nás jestli poděkujeme a půjdeme kam nás to povede dobrovolně, anebo se budeme cukat.
Co jsme my? My jsme ve své podstatě duch. Všechno ostatní jsme si přivlastnili. Nedisponujeme tím takovou svobodnou vůlí jakou si sami přisuzujeme. Neznáme sami sebe, mnozí. A nebude nám li z vyšší moci dáno, tak se ani... :3:
Nejsme nejmocnější, vždy jsou nějací nad náma co vládnou. Pouze Buddhům nikdo nevládne.
23.01.2012 - 17:00 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele jojojo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Moc dobře napsané a ze své zkušenosti, nebyla jsem schopná ani mluvit v té poslední fázi. :62:Navíc mě opravdu léky zachránily. Jsem štastná pokud to někdo dokáže zvládnout bez nich, já nebyla. Díky nim povídání a hlavně najití cesty k sobě samé, to vše vyústilo v to že teď jsem v pořádku a dokáži se smát. :62: Tohle zamyšlení vzniklo v nemocnici. :62: :62: :62:

Duše člověka připomíná žárovku.Svítí a svítí,najednou se ozve rána,žárovka praskne.V tu chvíli je tma. Duše je zrovna tak křehká. Svítí rozdává žár,sálá. Najednou se někde uvnitř ,něco porouchá,praskne a je tma.Tělo je jak ta lampa,slupka bez energie. Lampu rozsvítí nová žárovka,jak málo stačí. Duše člověka,když roztříští se na kousky,pak poskladat ji znova,je nad síly a to přímo člověčí.Zapadne li do skládačky i poslední střípk.Pak těm co chodí jako tělo bez duše,rozsvítí se v očích plamínky.To je naděje, že ten jenž byl ve tmě přichází ke světlu. to byli mé pocity proto říkám jako bych se narodila... :62: :62: :62: :62:
23.01.2012 - 16:27 | Filtr
(Blíženci) cacorka2008 » musiúa
:27 :27: zdravím všechny,prošla jsem depresí i osvícením,vše je složité,ale ve své podstatě jednoduché :1:,stále se učím,učím a učit budu :27:a čím jsem starší,tím víc cítím,jak důležité je to neviditelné a nehmatné :76: :18:
23.01.2012 - 15:37 | Filtr
(Kozoroh) Tyna_Tynka » Ameliee
:17: :17: :17:
jo jo, také vidím jako jedinou cestu od ne-moci k úplnému uzdravení jedině přes znovuobjevení právě opět moci nad sebou, návratu k sobě (nitru), k podstatě, ke skutečnému životu... (v té které oblasti problému, kterou nám manifestuje nemoc - jakou zrovna máme; no ta deprese bude asi hodně rozsáhlá oblast - velký problém v přístupu celkově k žití ...)
Pokud chci žít, musím si vybrat. Mohu si ale vybírat vždy jen to, co uznám za vhodné.

léky mohou pomoci jen na začátku, když je opravdu velký problém, aby to dočasně trochu zmírnily a daly možnost a čas tomu jedinci, ale obecně, jak píšeš, jen překrývají problém, určitě nevyléčí - vyléčit se můžu jen sama v sobě, a to u každé nemoci na takovém principu
samozřejmě jiné je to zas u principů jako vrozené postižení, nebo úraz, který mě např. upoutá na invalidní vozík (stav, který již nejde zvrátit) apod. - no také je to důsledek něčeho, a zase úkol pro mě a možnost, něco se naučit...
(tedy je to tak ve většině případů, někdy mohou nepříznivé situace - jako nemoc - být i kvůli udržení duchovní bdělosti)
23.01.2012 - 15:36 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » exit
No protože dračí žena nám tady tvrdí že deprese je plně zvládnutelná a je v naší moci. Já tvrdím, že když jí nebude dáno, tak nebude v její moci ani zajít si na záchod, natož zvládat depresi. Pyšné pokolení co si myslí že poručí větru dešti. Když nastanou nepříznové podmínky pro tělo, psychika reaguje. A jenom několik málo jedinců je schopno udržet příznivý stav vědomí. Ne všichni.
23.01.2012 - 14:03 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Aika.
Nesmysl, neplatí to pro všechny. Ve vaší moci nejsou mnohem banálnější věci než je deprese. Ve vaší moci je ledatak tancovat svým životem podle nadvlády čehosi o čem nemáte ani představu že to existuje. Ale spousta lidí si stejně pyšně stojí za tím, že jsou sami svými pány. Nikdy nevíte nic dopředu. A to že se vám dosud dobře dařilo a vše jste zvládla přičtěte s pokorou dobrému osudu. Nevíte vůbec jestli zítra sama dokážete vstanout ze židle, vy pochodující pýcho. :22: :14:
23.01.2012 - 13:54 | Filtr
(Kozoroh) OldDog21
Deprese NENÍ jen stav mysli... ano, opravdová deprese je diagnóza... hlavně si skutečnou depresi neplést s obyčejnou, tzv. "depkou", po tom, co nás třeba setřel šéf v práci, kdy si dáme pivko, paňáka, kafe, 2 cíga a depka je pryč.... :3: :29:
23.01.2012 - 13:41 | Filtr
(Blíženci) il*ča
Ono je těch depresí více typů - reaktivní, endogenní ...atd . Reaktivní vzniká jako reakce na nějaku situaci - smrt blízkého člověka, rozvod - ta by se snad se zaťatými zuby i dala zvládnout bez pomocí léků ,ale taková ta vrozená,která se může táhnout rodem i několik generací - tam bych si to bez lékaře nelajzla - hrozí, že si takto nemocný člověk skončí seberaždou. Nedávno byl v telce pořad s Klárou Pollertovou, ona taky trpí těžkou formou deprese a sama říkala,že bez doktorů a léků by tu už nebyla.
U manžela mé kamarádky propukla deprese v sedmnácti letech. Svého času na tom byl hodně špatně ...ted už má ataky choroby tak 3x do roka, to si musí vzít vždy na pár dní neschopenku ( tak týden), není ani schopen vstát z postele. Ale pak zase OK. Léky musí brát dlouhodobě, asi už celý život. Bez nich by byl totálně v řiti.
23.01.2012 - 13:28 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Nuna
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Laki, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
:15: :1: :32:
23.01.2012 - 12:00 | Filtr
(Blíženci) Nuna
Přidám se do zástupu těch,kteří jsou za to,že deprese JE stavem mysli :1:
A zaznělo tady,že nejhorším co na ni může být je chemie - tak to podepisuju též :1:
23.01.2012 - 11:51 | Filtr
(Panna) Ameliee
Mimichodem, Morti a vy ostatní, všímáte si, kolik lidí tu na webu, deprese potkala? :3:
Jen tím chci říct, že to má možná souvislost právě s tím duševně-duchovním vědomím.

Hmm..a co taková temná noc duše a psychospirituální krize versus deprese? :44:
23.01.2012 - 11:46 | Filtr
(Panna) Ameliee » exit
souhlas a osobní zkušenost :15:
deprese je symbol pro bolest duše, která nám dává najevo, že něco zásadního není v pořádku a je už na nás, co s tím chceme a jsme schopni udělat. Netvrdím, že to je lehký, ale jde to, my tu moc máme. :15: To, že se deprese odráží ve hmotě jakože ložiska nefunkčních "míst" v mozku, je až důsledek, ne příčina, domnívám se.
Léky; obecně jen zastírají podstatu problémy, proto je dobré je postupně eliminovat a makat na sobě, ano, dá to kopu práce, ale vidím to jako jedinou cestu.

Evi, u tebe chudokrevnost, u mě astma, cca od 18 let = po letech léčby jsem se rozhodla, že se tomu postavím, resp., co je příčinou dýchacích obtíží?...na té duševní úrovni je to něco, co nemůžeš vydejchat, rozdejchat, něco v soboě dusšít = ok, přijít na to a propracovat se s tím a ejhle, příznak je fuč - astma je fuč. Tím, jak to popisuju, to nechci bygatelizovat, jen tím v ve zkratce demonstruju, že to lze a že vše má svou příčinu na té nehmotné úrovni a že vše, co chceme změnit, tak taky můžeme. :15:
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v RybyRybách
ukázat kalendář »