Práce na sobě a tak


01.09.2025 - 16:04
(Rak) dan162
Práce na sobě a tak
Celý život mi toho strašně chybělo – pocit bezpečí/klidu, pocit sounáležitosti (pocit, ne vědomí), plno typů prožitků...Mnoho deficitů, které měly sklon se posilovat a já měl sklon je kompenzovat. Málokdo kdy věděl, že jsem emoční člověk a ne racionál a jestli jeden nebo dva lidé mne poznali ze mne víc než 50% bude jich hodně, ostatně jsem se snažil ve starém vzorci ochrany neukazovat co jsem, dokud se nebudu cítit bezpečně – a to nenastalo, z důvodů na mé straně.

Když odečtu slepé uličky, tak jsem před pár lety zrušil jakékoliv cíle, umožnil tak svým vrstvám nebýt v oslepení Sluncem, aby mohly naopak Slunce ovlivňovat nebo pomáhat v reakcích na okolí. Jenže výsledkem byl jen klid, trčení namístě a vnitřní deficity stále pálily. Měl jsem zato, že nedokážu je uspokojit.

Svůj osobní rozvoj ve své specifické cestě vedené přes hlavu jsem v posledních měsících dost urychlil. Odpověděl jsem si ke svému šoku na všechny otázky, které jsem si kdy položil. Od důvodů mého chování po porozumění událostem, které mne formovaly nebo pronásledovaly, což umožnilo zrušit k nim odpor. Unikátní pocit, mít poprvé v životě jasno, aspoň v hrubých rysech.

Je mi jasné, že se nelze vrátit k žádnému stavu předtím, protože žádný přirozený/vyvážený stav u mne neexistoval, takže nemohu čekat, až se něco samo obnoví. Některé části mne se navíc zatím vůbec nevyvinuly/nikdy nevznikly, třeba střední pocity jen registruju, ale neprožívám. Nemohu také práci na sobě upozadit, že by moje vnitřní deficity/potřeby byly už natolik vyčištěné, že by šlo jen o zvyk negativizmu k sobě – pořád bych třeba své vztahy směroval k uspokojení toho, co mi chybí a to není nikdy trvalý vztah. Mít deficity vyřešené (nemít přetlaky, puzení) vnímám jako nezbytný základ nejen pro vztah, tak i pro další směrování, jinak to jsou jen další a další scestí.

Těší mne, když vnímám mikroposuny, třeba když jsem tu býval minule, tak reakce na mne bývala ve smyslu „je to cizí, držím si odstup“ a „je to prospěšné“, „mám soucit“, nyní když tu na skok zase jsem, vnímám ticho mezi řádky jako „tohle se mne smí dotknout, ale jen opatrně“, asi by se vyvinulo samo k „tohle může být zajímavé“. Furt ale daleko k „tohle může mnou procházet“ nebo „s tímhle chci (občas) plout“. Vážím si velmi každého posunu, který mluví o tom, co se mi povedlo, nicméně další práce je přede mnou.

Nyní i vím, že mohu sebe ovlivňovat, nejsem až tolik kulička stahovaná gravitací jak jsem si myslel. Nedávno jsem po diskuzi s tělem (o tom, které zvuky jsou nebezpečné) zvýšil o 20% kvalitu svého sluchu. Asi jsem kdysi nechtěl všechno poslouchat a nevěděl jsem o tom. Zlepšení přišlo do vteřiny, to mne šokovalo. Nejspíš i zruším ohýbání snů, aby mne neděsily, které jsem zavedl před deseti lety. A na řadě spousta dalších kompenzací, o kterých už ani nevím. Mohu pracovat s tím, že mám přebytek adrenalinu (není bezpečí), strach prožívat (bolelo to), že nahrazuju otevřenost odvahou, že mluvím místo vnímám... A nejít po projevech, ale po důvodech, proč to tak dělám. Nebojovat, spíš přijímat a ptát se sebe. A to, že mi také velmi pomáhá astrologie, tady asi není třeba vyzdvihovat, překvapilo mne, že dobrou zkušenost mám s AI.

Tohle píšu hlavně pro sebe k otočení stránky a pak pro ty, kteří mne znali, případně pro každého, kdo pluje nějak podobně, novým na vysvětlenou co jsem zač a kam jdu. Kdo máte jakoukoliv poznámku, otázku, téma, tak jen houšť a větší kapky.

___________________

cimi: "Začít nejdřív od úklidu, zjistit co je moje a co ne, pak naučit se umění hmotnému zabezpečení, pak přejít k péči - duševní potravě, pak k budování něčeho smysluplného, pak k umění strážit to co vybuduji i svůj život/to životodárné ve mně a teprve pak vylétnout “ven” ve smyslu zaměřit se ven…a odpoutat se od toho kde se celý můj život odehrával…přijetí smrti…."

Příspěvky: Všechny | Lupi

Stránka: 6 5 4 3 2 1
Řazení:
31.12.2025 - 15:32 | Filtr
(Blíženci) Lupi » dan162
A schůdnou cestu, aspoň jakžtakž. Všem spřízněným a spřáteleným duším - síla s námi. Za mně teda mluví moje péefko :4:
K příspěvku je přiložený obrázek, který se zobrazí pouze přihlášeným uživatlům.
(Přihlásit)
24.12.2025 - 11:20 | Filtr
(Rak) dan162 » Lupi
Krásné vánoce všem!

Je mi fajn a je mi skvěle
jen se nesmím ani hnout
laskám touhy rozechvělé
touhy nezbavené pout
Je mi fajn a je mi skvěle
zdravý duch je v zdravém těle
jděte všichni ... někam jinam
a mě nechte, já se přidám
a hodně pus i masa kus
a rythm & blues
(Zatím hodně pus, Nerez)
K příspěvku je přiložený obrázek, který se zobrazí pouze přihlášeným uživatlům.
(Přihlásit)
24.12.2025 - 11:09 | Filtr
(Blíženci) Lupi » dan162
Krásné vánoce! Hodně štěstí, neboť jak praví kamarád námořník - zdraví jako dobrý, ale štěstí potřebuješ víc - na Titaniku byli přeci taky všichni zdraví. Mně o vánocích chytá děsnej sentiment, tak radši končím a ve zdraví (a štěstí) se vždycky sejděmež.
K příspěvku je přiložený obrázek, který se zobrazí pouze přihlášeným uživatlům.
(Přihlásit)
20.12.2025 - 12:27 | Filtr
(Rak) dan162 » Lupi
Super, vidím že vládneš perem, moribundus snad ustupuje, to mne těší a nebude tu smutno.

Nažehlený...no taky jsem to hodinu učesával a je to výběr z posunu za delší dobu, plácnu měsíc. Jo přesně už to, že jsou ve vědomí a není to s odporem dělá divy - a děj.
19.12.2025 - 19:23 | Filtr
(Blíženci) Lupi » dan162
Ježiš, ty to máš srovnaný a nažehlený! Až to voní mátou. Přečetla jsem, pokochala se, na dišputace nemám energii.
Jen poznamenám, že mně když se vynořujou a padají ze skříní všechny ty plesnivý kosti a šanony, že často úplně stačí, že se vůbec zjevily ve světle vědomí. Sice je třeba ještě trochu vzít připečeniny drátěnkou, ale někdy ani to ne a věci se začínají měnit už tak.
Gratuluju tvé račí půlce, že konečně může volně dejchat!
14.12.2025 - 16:43 | Filtr
(Rak) dan162 » Lupi
Nic nenakutáš? Chtěla jsi se zakutat do postele, budiž ti přáno.

Ano, jako malé dítě dávám pokoj s vlnou, to víš chytáme se na to, co píšeš, co tedy vypadá důležitě.

Luňák - dokonalá synchronicita. Jo, to má souvislost. Z mého pohledu bum a prásk má důvod, potřebuje se energie vybít, to není něco mimo nás, to si voláme, v nás se ta energie nahromadí. Podvratně se někdy snažím tomu nechat prostor, třeba karty mám schválně velké, aby při míchání padaly. No to je jen úsměvné, moc energie tudy neodplyne. Beru, že občasné bum a prásk musí ven, aby to nebylo PRÁSK!!, jako ono nedávné poznání, že se zahnízďuju v ráji předčasně. Nedovolil jsem bumy a prásky. A jak mi to vzniklo? Chytil jsem se vlny a příliš držel té jedné, příliš zafixoval, příliš se vyhýbal korekcím. Měl jsem klidně nechat s sebou smýkat, nehledat ještě oporu. Ty to máš jinak, vzdušné bum a prásk bude jiné, podobné bude spíš to nechat probíhat jak potřebuje a koukat kde se ta energie vzala.
14.12.2025 - 15:58 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » Lupi
Pro mě je mazlíček každé zvíře které se chová přátelsky. Jen u některých si nejsem jistý jestli to včas poznám :4:.
Jo, jsou úžasný. V tomhle ohledu obdivuju kočkovité mazlíčky všeho druhu, oni dokážou z relaxu přejít do akce snad během milisekund. Člověk na to pořebuje ninja výcvik :4:
14.12.2025 - 15:44 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » Lupi
Tak popisuju jen absolutní základy. Joga s tím pracuje v daleko větším rozsahu (pránajáma) ale nejsem specialista. Jen vím, že když se to dělá dobře, tak to funguje :5:
14.12.2025 - 15:25 | Filtr
(Blíženci) Lupi » Buddha/2
Dík :61: tos mě pobavil, tím stavěním na hlavu.
Od takový Máji se naučíš ještě víc. Ona fakt není mazlíček - byť se někdy mazlí svým vlčím způsobem. Relaxace jako jo - ale když vidíš to absolutně dokonalý ovládání těla, nebo způsob, jakým chápe.........to je "mazlíček", kterýho si musíš hluboce považovat, chca - nechca.
14.12.2025 - 15:22 | Filtr
(Blíženci) Lupi » Buddha/2
Ani na to nepotřebuješ jógu - s tím pravidelným dejcháním je to zrovna tak, jen to udržet.
14.12.2025 - 15:20 | Filtr
(Blíženci) Lupi » dan162
No teď nic nenakutám, je mi ještě blbě.
Tos mě zaujal že vzdušného nomáda přestane bavit samovolné dýchání. To je fakt divný, co? Ale jak říkám, dnes už nic nenakutám.
Jasně, že je potřeba se něčeho chytat i ve vzduchu! Musíš vnímat proudy a kam tě nesou, přeci! Jednou jsem pozorovala tuším luňáka, jak se takhle zapletl a hned mi naskočila paralela se mnou. Ten luňák krásně stoupal na termice - ale nad Jizerou, tak si dovedeš představit, jak to tam s tím vzuchem je. Stoupal pokojně a očividně radostně když najednou plác - třísklo to s ním doleva a dolů a doprava - měl co dělat. Tak tohle jsem myslela.
Už dejte pokoj s vlnou, milé děti. Je to nárazovka jednou za sto let!
14.12.2025 - 13:46 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » Lupi
Od mazlíčků se dá hodně naučit. Takový pes (nebo kočka) když relaxuje, je to na 100% :5:. My (vrchol evoluce :4:) to neumíme, oni jo a nikdo je to neučil.
No já to chápu, postavit se na hlavu je těžký, postavit na hlavu sebe i chmury je ještě těžší :4:.
Tak se brzy uzdrav :84: :5: :29:
14.12.2025 - 12:45 | Filtr
(Blíženci) cimi » Lupi
“Blbý je, že když mám chmury, nebo řeším něco těžkýho, tak mi to nejde, kdybych se stavěla na hlavu.
Nával jako vlna mi přichází právě když se snažím "nemysle" tak na to musím trochu jinak. A není hnusná - jen je toho moc”

A kdo by s tímhle neměl problém x) : ) ale to už není jen o myšlení ale i o postoji k tomu “nepříjemnýmu” “těžkýmu” k tomu jak se v tom odráží přijetí anebo odpor, selhání nebo kontrola….-někdy- stačí změnit postoj a i když to bolí, začne se ulevovat….

Ať je ti brzy líp :62: :29:
14.12.2025 - 12:13 | Filtr
(Rak) dan162 » Lupi
Protichůdné proudy - a ono je třeba se něčeho chytat? Nejde plout s větrem? Surfovat?

Vzdušného nomáda přestane bavit pozorovat samovolné typy dýchání? Fakt? Nebo nebaví to nucené, dle návodu? V tom dýchání co si myslím nejde o dýchání, ale o pozornost k němu. Asi jako když si svaly odpočinou od nesení kýble.

Ta vlna je si myslím zpráva, když může něco říct tak mluví, svým jazykem.

Kutej kutej, ať ti je dobře!
14.12.2025 - 07:41 | Filtr
(Blíženci) Lupi » dan162
Hele, není mi to úmorné v běžném provozu. Když je všechno víceméně v pořádku. Jsi ve vzduchu, vlastně je to jako bys plachtil po termikách. Úmorné to ačne být, když se dostaneš do protichůdných proudů, kdy nevíš, čeho se přesně chytit.
Dýchání jsem samozřejmě zkoušela - ono mně to brzy přestane bavit. :4: Mimochodem - když máš takovýho vlka naučíš se, že je dobrý dýchat pravidelně. To přináší klid - ani vědomě, ani takový nádech a takový výdech - docela prostě a obyčejně raz-dva
Nádech, raz-dva výdech. Blbý je, že když mám chmury, nebo řeším něco těžkýho, tak mi to nejde, kdybych se stavěla na hlavu.
Nával jako vlna mi přichází právě když se snažím "nemysle" tak na to musím trochu jinak. A není hnusná - jen je toho moc.Jak dělá v těle jsem se nesoustředila, protože s ní přijdu do styku zřídka.
Mimochodem - já nehodnotím skoro nikdy, nezapomeň, že jsem usazená především na ose Blíženci-Střelec, na ose relace, poměřování. Tam se nehodnotí, akorát se kouká, jak to vypadá odjinud.
Nojo, ohrožení.....vysvětluj to mýmu hadímu mozku, že jsme v bezpečí. Teď už to jde, ale ostražitost přesto zůstává.
Jdu se zakutat do dek, miláčkové. Chytila jsem nějaký moribundus a zítra mi přijede uklízecí četa, tak abych byla trošku v cajku.
14.12.2025 - 07:30 | Filtr
(Blíženci) Lupi » verka96
Jógu taky zvažuju. Ale ono to zas není tak dramatický, jak jsem to líčila! Můj ohnivej trigon to vždycky zabarví, no.
14.12.2025 - 07:28 | Filtr
(Blíženci) Lupi » verka96
Jo, koukání do mraků, do prosa či do lesa mi taky pomáhá. Akorát když si lehnu, v tu ránu mě ohryzává Mája :4:
14.12.2025 - 05:37 | Filtr
(Střelec) verka96 » Lupi
Ahoj, já taky mívám často přetlaky v hlavě, vypnout mi někdy dělá potíž, ale už jsem se naučila takovou svoji meditaci - relaxaci, kdy se soustředím jen na postupně uvolnění těla a pak mám pocit, že jsem k té Zemi jako přikována a cítím jemné proudění energie nebo mravenčení. Anebo soustředit se v přírodě jen na koukání do mraků, na strom, pozorovat veverky, sýkorky, nebo se kochat krásným výhledem, atd. To jsou moc hezké chvilky... Anebo se zvířátky, věnovat jen jim pozornost, mě se líbí, když přijde kočka a vrni a nechá se hladit.... :6:
12.12.2025 - 21:00 | Filtr
(Rak) dan162 » Lupi
Tak Blíženec s Merkurem v Blížencích, základní kámen, už jsme tu měli: cogito ergo sum. => Nemyslím = nejsem. Jenže když jde o overthinking, tak to je úmorné.

Podle mne jsi mohla tehdy vymyslet, když jsi zkoušela nedat palivo, že přece nejsi své myšlení, tak že by mělo být možné i něco jiného. Že to je jenom super univerzální šroubovák, který jen nelze snadno vypnout. Ok, ale pokračuj, to je super zjištění. Odfoukávání je myšlenka, takový malý podfuk na tebe, hra že jako nemyslíš, když to teda chceš. Asi jako když jsem zkoušel svým rozhodnutím být neaktivní a aktivně udržet tu neaktivitu. :-D

Nicméně lze myšlení říct "kušuj", to jsi zkusila, a dát pozornost čemukoliv jinému, i když myšlení nechce odejít. Někdo pozoruje své dýchání v detailech například. Nebo dává pozornost emocím, když jsou, třeba vlastnímu pláči, bolesti, smutku...nic nevytvářet, nic nevolat, jen registrovat mikrodrobnosti. Jen pozorovatel. Žádné hodnocení, žádná interpretace, žádná ochrana. času dost. Pak nejspíš ti přijde ten nával, jako vlna. Nerozsypeš se? nebo nedojde k vypaření? Hnusná vlna.Každá přijde i odejde. Jak vypadá? Někde to může bolet, jinde tahat, někde pulzovat nebo to být jinak nesnesitelné. Zůstaneš s tím, to jsi ty, třeba je to současně i malá holka, která potřebuje, aby s ní někdo byl. Ty. V té chvíli není myšlení zapnuté, protože nehodnotí, jen pozoruje. Kde to v těle leží, jak to vypadá, ne k čemu to je a že je potřeba tomu rozumět. Není. Mělo by to ustoupit do ostražitosti, jak ochranný systém zjistí, že ke svému překvapení není ohrožený. Poděkuješ mu. Stačí. A jindy znovu. No a třeba časem zjistíš, že ti myšlenky svým nadměrným zesílením něco záměrně zakrývají (z dobrého ochranného důvodu). Ano, jemně na sebe, to jo.
12.12.2025 - 20:03 | Filtr
(Blíženci) cimi » Lupi
A nakonec dojdeš k tomu, že i mentální přetlak je vlastně nezpracovává sexuální energie…
A ta nezpracovaná sexuální energie je vlastně….
Atd…
x))
12.12.2025 - 18:58 | Filtr
(Blíženci) Lupi » dan162
Hele jak komu. Já když to zkoušela, musela jsem něžně, ale trvale myšlénky odhánět, nebo odfoukávat. Můj muž jednou v diskusi přišel na to, že já ten mozek neumím jako vypnout a nedovedl to pochopit....pro něja to byl běžný proces. Jak jsem pak zjistila, dokáže to hodně lidí - já jsem mentálně zvotročenej zbědovanec!
Když nerozvíjím a nedávám palivo, dopadne to tak, že z toho mám za chvíli nával, jak v létě na plovárně-.
12.12.2025 - 18:47 | Filtr
(Rak) dan162 » Lupi
Jo, to odehnání myšlení je super, tak to vidím taky. Možná spíš nerozvíjení myšlení, nedat tomu procesu palivo, samo se to postupně utlumí, i když myšlenka přijde. Utlumení neznamená už rozvoj něčeho dalšího, co se normálně těžko dostává k naší pozornosti, ale je to nezbytná podmínka.
12.12.2025 - 18:39 | Filtr
(Blíženci) Lupi » Buddha/2
Nic mi neprovedla, nebudu ji směrovat na Otu :4: diškurs s ním je náročná disciplína, on je těžká váha.
Však já se s tebo neměla v úmyslu hádat - jen jsem přihodila jinej pohled úhlu. Teda pro tebe stejnej, no. :46:
12.12.2025 - 17:50 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » Lupi
No, já to o pár příspěvků níž nazval meditací klidu a Funky to nazvala slepou vývojovou linkou. Tak jí zkus třeba přesměrovat na Otu, možná si to vyříkají :4:. Já s ním v rozporu nejsem :20: :5:.
12.12.2025 - 17:10 | Filtr
(Blíženci) Lupi » Buddha/2
Jdu vás jen pozdravit - nějak se mi nahrnulo a nesoustředím se na smysluplnost.
Jen k té meditaci - chodila jsem kdysi na taiči, vedl to u nás přímo Ota Chochola a když jednou přišla na meditace řeč, pravil, že má sloužit k vyprázdnění mysli. Jakože usedneš, zklidníš dech a veškeré myšlénky, co tě tam začnou napadat, jako necháš jít, případně zlehka odeženeš. Jelikož je Ota v Číně pečenej - vařenej a mezi buddhisty zvláště, věřím mu, že tohle má být původním účelem. Páč když tě něco/někdo napadá :4: tak abys jako měl útočiště.
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2026
Lunární kalendář
Luna ve Lev Lvu
ukázat kalendář »