Kamoš mi popírá astrologii, jde mu to dobře...


27.10.2009 - 12:57
(Ryby) Vincent12
Kamoš mi popírá astrologii, jde mu to dobře...
(kdo věří na charakteristiky znamení podle planet tak ho to trochu nakopne)Takže uveďme věci na pravou míru.Máme tu Vincenta, který byl pravděpodobně překvapen jak horoskop sedí. Bohužel pro něj to nebylo proto, že by souhvězdí a postavení planet vůči nim měli nějaký vliv na něj a jeho budoucnost, ale protože stačí vzít soubor všech charakterových vlastností a náhodně je rozprostřít mezi znamení zvěrokruhu a bude to sedět. Proč? Protože psychologie a nedokonalost lidského mozku.Horoskop právě tak jako astrologie patří do oblasti esoteriky, a samozřejmě nemá žádnou vypovídací hodnotu. Nebeská tělesa, kromě Slunce a Měsíce, člověka ani společnost neovlivňují. Pravdivost předpovědí získaných pomocí horoskopu byla ověřována i exaktními vědeckými testy. Vždy ukázaly, že astrologie ani horoskop nefungují. Úspěšnost astrologů u veřejnosti a víru v horoskop lze vysvětlit tím, že horoskop umožní astrologům, aby jejich věštění získalo na přesvědčivosti a „vědeckosti“, a aby před věštěním navázali se svými klienty bližší kontakt a blíže je poznali. Přesvědčivost astrologů lze snadno vysvětlit psychologicky: uplatňuje se zde Barnumův efekt, selektivní myšlení, „cold reading“ i placebový efekt.Barnumův efektJako Barnumův, resp. barnumský (podle majitele cirkusu P.T. Barnuma, mistra psychické manipulace), nebo také Forelův efekt označujeme obecně platný psychologický fenomén, kdy člověk má tendenci akceptovat jakékoli obecné a vágní popisy osobnosti jako přímo ušité na jeho osobu. Tento jev popsal jako první Forel, který jej dokumentoval následujícím experimentem: 50 studentům navrhl, že jim vypracuje osobní posudek a požádal je, aby přesnost posudku zhodnotili stupnicí od 1 do 5 (nejpřesnější). Po 14 dnech jim vypracované posudky přinesl a požádal o zhodnocení. Průměrná známka byla 4,3. Studenti tedy posudky považovali za téměř přesné, odpovídající dokonale jejich osobě. Studenti byli přesvědčeni, že Forel má parapsychologické schopnosti. Pak však Forel studentům k jejich překvapení sdělil, že všichni dostali jeden a tentýž posudek, který navíc doslova opsal z astrologického horoskopu. Podobný pokus byl se stejným výsledkem proveden opakovaně. Tento efekt se významně podílí na úspěchu grafologů, astrologů, chiromantů, senzibilů a léčitelů - diagnostiků, kteří vždy formulují své hodnocení nebo proroctví neurčitě, nekonkrétně, ale které obsahuje vedle několika negativních vlastností škálu vlastností pozitivních, z nichž se vždy některá na klienta hodí. Klient tedy vnímá a za správný považuje takový posudek, který takové pozitivní informace obsahuje. Podle psychologů je podkladem Barnumova efektu podvědomá psychická reakce, sebeklam, „selektivní myšlení“, resp. jde o „subjektivní validizaci“. Potřeba takého sebeklamu je větší u osob nejistých, neurotických a nacházejících se v kritických situacích, kdy hledají naději. Podobný smysl má i jiný, v anglické literatuře často používaný a jen opisem přeložitelný termín „wishful thinking“, tedy „přání otcem myšlenky“. Barnumův efekt je vědecky prokázaný psychologický fenomén, uplatňující se podvědomě u každého, ale v různé míře podle jeho individuální psychiky a aktuální subjektivní situace. Zneužívají ho provozovatelé různých paranormálních řemesel k výdělečné činnosti a ke klamání pacientů nebo jiných klientů.

Řazení:
28.10.2009 - 14:20 | Filtr
(Kozoroh) atreb » Ameliee
- pokud clovek dokaze s pokorou pristoupit k obemu, vede i esoterickym naukam a dokaze je propojit navic v praxi, je to pro me maximum lidskeho snazeni...

jen muzu souhlasit, jsou to jen dve protilehle strany jedne osy, patri k sobe, je potreba jen najit ten spravy a primereny stred, vzit si z kazdeho to podstatne a pro nas zivot to dulezite, extrem v kterem koli smeru uz neni o jednote, celistvosti...
28.10.2009 - 12:19 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Ameliee
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele spimajim, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Se závěrem beze zbytku souhlasím.

(...ale to předcházející jsem moc nepobrala, je to pro mě vyjádřeno příliš obecně, ve stylu, jak něco říct a nic přitom neprozradit :4: :4: :4:, asi bys musela být konkrétní.
Ale to je jedno, opravdu nepotřebuji vědět všechno :5: :3: :1:)

:17:
28.10.2009 - 11:10 | Filtr
(Panna) Ameliee » spimajim
Uvedu ti příklad z praxe, mého života :4:

Pracuji na průzkumu jednoho předpokladu, o kterém jsem vnitřně přesvědčena, že je tak, jak jej popisuji, jelikož vychází z mých a nejen mých zkušeností s danou problematikou. Ale, teď stojím před "problémem", jak tento, v podstatě již platný obecný předpoklad, dokázat. No a mně nezbývá, než se pokoroně sklonit před metodami výzkumu a vědecky dokázat to, co je již platné.

Trošku to dře, ale je to pro mě výzva a věř, že opravdu s pokorou a překonanou nechutí jdu do toho. :44:

A můj závěr - pokud člověk dokáže s pokorou přistupovat k obému, vědě i esoterickým naukám, či vlastním zkušenostem, a dokáže je propojit navíc v praxi, je to pro mě maximum lidského snažení v tomto. :3:
28.10.2009 - 11:02 | Filtr
(Panna) Ameliee » Janíčko Skútrista
a opět, naštěstí, vše má svůj vývoj, který bez změny jak myšlení, vnímání a cítění, není možný... :15: :74: :4:
28.10.2009 - 10:54 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Ameliee
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele spimajim, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Reagovala jsem na tuto Tvoji větu:

"Jen mě napadlo, proč má člověk potřebu VŠECKO soukat do vědeckých definic a statistik?? Co si tím vlastně chce dokázat, své egoistické postavení v hierarchii světa a života, na tož Vesmíru?"

:3:

Jen bych ráda upozornila, že věda není věc nebo předmět, je to lidské počínání. Bez člověka neexistuje věda. Nelze tedy odtrhávat vědu a lidské počínání do dvou rozdílně hodnotitelných kategorií.
Takže podle mě pokud se vyjadřuješ k přístupu člověka, který má potřebu vše vysvětlit rozumem a tak si vše zaškatulkovat, pro mě se prostě vyjadřuješ k vědě, protože toto počínání člověka je "vědecká snaha".
No nic, jsem zkrátka detailista. :3: :4:
28.10.2009 - 10:46 | Filtr
(Blíženci) il*ča » Ameliee
...souhlasím! :74:
28.10.2009 - 10:43 | Filtr
(Panna) Ameliee » il*ča
A tak...hmm, říkám si, že pro nás je největším požehnáním a darem, že vše se vyvíjí, mění, neustále, tudíž i my. :68:
28.10.2009 - 10:40 | Filtr
(Panna) Ameliee » spimajim
Nevím, z čeho soudíš, že hodnotím vědu.
Pokud, vyjádřila jsem se k přístupu člověka, který má potřebu vše vysvětlit rozumem a tak si vše zaškatulkovat :44:

Věda je pro mě o ráciu, výzkumu, definicích a daných zákonitostech, ano, bez vědeckých aspektů a vlivů na společnost bychom o mnoha věcech mohli jen dumat. Vědě její místo pod Sluncem neberu, to sis jen nejspíš něco nepřesně vyložila.

A nakonec - vše je zneužitelné, ale to dělají jen a pouze lidé, ne věda a ne astrologie. :3:


28.10.2009 - 10:25 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Ameliee
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele spimajim, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Nehodnotila bych vědu takto přísně.
To teď děláš vlastně to samé, co ti vědci - oni se staví bez respektu k esoterice, ty zde přisuzuješ hanlivé motivace vědě. Je to zase jen vymezování se jednoho proti druhému a je jedno pod jakým "praporem".
Buďme za vědu vděčni.
Nemusí to být nutně nástroj něco si egoisticky dokazovat, ale třeba i nástroj jak svět, život a Vesmír pochopit.
A že je občas zneužita?
A copak esoterika nikdy zneužita není?
:3:
28.10.2009 - 09:08 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Ameliee
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
U vedcov sa vseobecne predpoklada,ze su najnestrannejsí,ale nie je tomu tak.Aj oni vmiesavaju do vedeckych vysledkov svoje sklony,citovosť a tym aj presvedcenia.Preto nedokazu prijat nieco,ako dokaz aj ked uz na 100% je jasne ze to nemoze byt inak.Preto si tak velmi zakladaju na tych dokazoch.Clovek nepredpojatý vsak nema problem odosobnit sa a prijať nieco nové neprebadane,netradicné a doverovat tomu.....nuž chýba asi tá Uránska kvalita.

Zober v uvahu napr.aj tu na najdise.Clovek sa snazi prezentovat novy pohlad na podstatu Boha a uz tu mas ludí,ktorí este stale lipnu na starych vžitych nazoroch a nedokazu sa od nich odosobnit a preto prijat scela novu koncepciu Boha,ktora je vzhladom na tuto dobu netradicná.Proste sa zdrahaju tomu doverovať.

:1:
28.10.2009 - 08:54 | Filtr
(Panna) Ameliee
Jen mě napadlo, proč má člověk potřebu VŠECKO soukat do vědeckých definic a statistik?? Co si tím vlastně chce dokázat, své egoistické postavení v hierarchii světa a života, na tož Vesmíru?
Pokud jde o hodnocení astrologie jako vědy - první bod tohoto, astrologie není věda, nezakládá se na vědeckých schématech, je to pradávná nauka u fungování základních energií a symbolů a není snadné v ní "číst".
Ten, komu vadí, nechť se věnuje tomu, co jemu je blízké. Ale posuzování astrologů, že jejich práce je o psychologické manipulaci, vypovídá samo o sobě, resp. o tom, kdo toto vyřkne, že zbla nepochopil, na jakých principech astrologie je založena.

Tudíž, prosím vás, každému, co jeho jest, ale s úctou a respektem k druhému a k tomu, co jemu je blízké. A to, že někdo nedokáže astrologii vnímat, ale jde na ni pouze rozumem, bohužel, takto to opravdu nefunguje, a proto doporučuji tomuto člověku, aby se opravdu zabýval jen vědou.
:68:


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v RakRaku
ukázat kalendář »