co si myslite o tom argumente, ze sucasna astrologia je vlastne zastarala a nekorektna, lebo od staroveku nastali zmeny konstelacii na oblohe etc...


01.09.2009 - 11:50
(Vodnář) fru
co si myslite o tom argumente, ze sucasna astrologia je vlastne zastarala a nekorektna, lebo od staroveku nastali zmeny konstelacii na oblohe etc...
http://sk.wikipedia.org/wiki/…- CITAT Z WIKIPEDIE -V súčasnosti sa vyskytujú pokusy presvedčiť verejnosť o tom, že astrológia je veda. Autori nových kníh o astrológii píšu o vplyve slnečného žiarenia na človeka, o vplyve fáz Mesiaca na živočíchy, o kozmickom žiarení, o ultrafialových lúčoch, o gravitačných efektoch pri zmene polôh planét, o magnetických poruchách vznikajúcich vplyvom slnečných erupcií, o ionizácii atmosféry a biologických rytmoch. Astrologické predpovede sa však nerobia na základe skúmania toku žiarenia z vesmíru, slnečnej aktivity, záznamov magnetických porúch a gravitačného pôsobenia planét v rôznych konšteláciách, ale v podstate rovnako ako pred tisícročiami, a to z tradovaných formuliek označujúcich polohy planét v určitých súhvezdiach za zlé, v iných za dobré alebo opozíciu dvoch planét za zlú, konjunkciu za dobrú apod. Súčasní astrológovia preberajú staré skúsenosti bez ohľadu na to, že situácia na oblohe sa v priebehu tisícročí zmenila. Vstup Slnka do dvanástich znamení (súhvezdí zvieratníka) počítajú rovnakým spôsobom ako pred 2 000 r, hoci Slnko je v porovnaní s vtedajšou polohou v jarnom slnovrate o 30° ďalej. Pre astrológa je 21. marca Slnko v znamení Barana, na základe toho robí predpoveď, hoci v skutočnosti je Slnko 21. marca v súhvezdí Ryby. Je to dôsledok precesného pohybu zemskej osi. Pred 2 000 rokmi zemská os nesmerovala k Polárke ako dnes a o 12 000 r bude severný pól Zeme pri hviezde Vega v súhvezdí Lýra. Predpovede astrológov sú zhruba o 1 mesiac posunuté vzhľadom na dátum, pre ktorý sa robia. Úspech astrológov spočíva azda v tom, že z nesmierneho množstva predpovedí sa vždy nájdu také, ktoré sa splnia, a tie reklamne využijú.Zástancovia astrológie argumentujú, že moderní seriózni astrológovia si uvedomujú to, že znamenia zodiaku predstavujú určitú časť roka, a teda neuvažujú o postavení planét v súhvezdiach, ako sa mylne domnievajú hlavne kritici astrológie. Napríklad začiatok znamenia Barana predstavuje deň jarnej rovnodennosti a symboliku prírodných rytmov, v tomto prípade "prebúdzanie prírody, foriem života" po "zimnom spánku" a v tomto duchu analogicky stotožňuje symboliku "priebojnosti, iniciácie, seba-zachovania" do oblasti ľudských psycho-somatických procesov.

Řazení:
04.09.2009 - 12:57 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » 0RLAND0
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele spimajim, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
no, tak to jsem tě opravdu nepochopila. :3:
04.09.2009 - 12:49 | Filtr
(Váhy) 0RLAND0 » spimajim
nepochopila si ma :23:
cela zapadna astrologia v podobe aku ju dnes pozname sa minimalne predoslych 1000 rokov rozvijala v Europe, preto je hlavne sita pre sposob zivota, aky sa v tejto casti kontinentu viedol...samozrejme, ze zapadny horoskop sa da urobit (a aj bude platit) pre cinana alebo cernocha, lenze tu sme sa bavili o vyzore jedinca...a ten si musia cernosi, ci cinani z nasej astrologie zistit sami, kedze my sme ich v tomto smere minimalne poslednych 1000 rokov nepozorovali...
napriklad aj indicka astrologia je dost uzko spata s hinduizmom, co vsak neznamena, ze by ich horoskop neplatil na europana...lenze ten europan by mu nemusel tak dobre rozumiet ako klasickemu zapadnemu horoskopu, lebo by bol sity na kulturu a sposob zivota aky sa vedie v indii...
no a s tou cinskou astrologiou...pravdupovediac az tak hojne sa v europe (teda minimalne v byvalom cesko-slovensku) neujala...poznam mozno jedneho, ci dvoh ludi, co sa nou vazne zauberaju...a ked chces tvrdit, ze cinska astrologia je iba o 12 znameni, ktore vyskocia na teba na kazdom ezoterickom webe, tak uz neviem :23: ale tym nepopieram, ze cinska astrologia moze byt aj pre europana (hlavne pre takeho, co prijal taoizmus a ich kulturu) velkym prinosom... :3:
04.09.2009 - 10:57 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » 0RLAND0
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele spimajim, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
A co chudák potomek evropanky a afričana?
Zřejmě má, co se astrologie týče, smůlu. Musí si počkat na nějakého učence mulata, co dá do kupy mulatskou astrologii.

Musím s tebou nesouhlasit. Evropani už dávno pracují i s čínským horoskopem - a světe div, se funguje to.

Jde o principy, které jsou univerzální a je spíš otázka, jestli to, co univerzální není, je správné.

To bys třeba mohl začít konstruovat astrologii jen pro árijce, židáci mají smůlu, ať se vrtaj v kabale.
04.09.2009 - 10:50 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » fru
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele spimajim, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
No, doporučovala bych nějakého pohledat - třeba na netu. Když trochu posurfuješ, podle mě si uděláš nějaký obrázek, ukazatel může být publikační činnost, provozování kursů nebo provozování nějaké astrologické školy - ale ne nějaké rychlokvašky na dva víkendy, ale ty skutečně kvalitní jsou třeba i na dva roky.
Podle mě zpracovávat takovéto téma bez podpory skutečného astrologa (pokud jím nejsi ty sama, jak píšeš) je jako psát o zdraví a ani se na nic nevyptat skutečného lékaře.
03.09.2009 - 22:42 | Filtr
(Vodnář) fru » spimajim
s tymi "rasovymi" rozdielmi mas pravdu a takisto som premyslala aj o jednoznacnosti ascendentu ako absolutneho ukazovatela fyzickost.. nepoznam vsak ziadneho dobreho astrologa s dlouholetou praxi :) ...
03.09.2009 - 19:39 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » fru
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele spimajim, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Jako nápad mi to přijde hodně zajímavé, ale docela bych doporučovala to nejprve konzultovat s nějakým opravdu dobrým astrologem s dlouholetou praxí. Hlavně jde o to, jestli Acendent opravdu je hlavní ukazatel a nakolik jednoznačný je. Obrazně řečeno, kdyby fyzický zjev určoval ze 40% (nebo méně) a zbytek určovaly ostatní prvky horoskopu, které by to mohly někam i zcela převážit, tak asi nemá smysl na tom stavět téma. A taky budeš asi potřebovat jako věcný argument nějakou rozsáhlejší statistiku.

Nechci to zpochybňovat, ale i černoši a asiaté mohou mít na Ascendentu v horoskopu Lva, což může být první protiargument Tvého oponenta. Neumím si představit popis zevnějšku, který by pasoval jak na Petru Novákovou z Prahy, tak Ting Linga z Honkongu a stejně tak na Mombasu z Konga. :3: :4:

Jen zdůrazňuji, že astrologii vůbec nerozumím, tak jestli by se někomu mohlo zdát zcestné to, co píšu, může to být tím. :3: :1:
03.09.2009 - 17:49 | Filtr
(Vodnář) fru » spimajim
tuto temu som otvorila preto, lebo sa zamyslam nad temou mojej diplomky. studujem fyzicku (biologicku) antropologiu a chcela by som sa venovat teme ascendentu ako hlavnemu ukazovatelu fyzickeho zjavu zrodenca/jedinca a porovnat to antropologickymi metodami. ci teda levy vyzeraju skutocne ako levy podla astrologie /ascendentu/ ako aj podla antropologie.. teda taka trochu kacirska myslienka.. :5: nemam tolko nastudovane z astrologie. ja sama sa za vedca nepovazujem, vzdy som si hladala zadne vratka z vedy von, nestaci mi taketo nahliadanie na svet. potrebovala by som veci polozit na serioznom argumente. kazda vasa rada a nazor je teda pre mna napomocna a smeruje ma dalej.. dufam, ze som aspon trochu zrozumitelna, zle sa to takto slovne popisuje.. :1:
03.09.2009 - 17:02 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Jan1na
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele spimajim, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
ano, to s tebou zcela souhlasím, týká se to většiny "vědeckých" komentářů jakýchkoliv esoterických oborů (kartomancie, regresní terapie apod.).
Už jsem četla i pěkné nesmysly od společnosti Sysifos-klubu skeptiků.
Většinou to na mě dělá dojem, že za výchozí zdroje jim slouží jen jejich předsudky a ačkoliv své argumenty vydávají za vědecké, nedají si tu námahu se s kritizovaným oborem hlouběji seznámit.
Chápu, že se jim nechce do hloubky seznamovat s něčím, čím třeba opovrhují, ale pak si tedy mohou ušetřit "vědecké" komentáře.
:3:
01.09.2009 - 12:56 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele spimajim, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Nejsem astrolog, ale myslím, že od starověku se astrologie značně vyvinula též pracuje se všemi možnými novými objevy - např. nově objevenými vesmírnými tělesy a pod.
Jestli je to věda - to by asi bylo dobré si nejprve definovat to slovo "věda".
Když nad tím přemýšlím, tak pro mě to asi věda je, ale rozhodně bych ji neřadila mezi obory přírodních věd - fyziku a pod. - ale někam mezi humanitní vědy - vedle psychologie, filozofie a tak. Pro mě má astrologie blízko třeba k sémiotice/sémiologii.
Jenže se mi těžko vysvětluje, že za nějakým znamením někde (na obloze, v kartách, kdekoliv) nemám potřebu hledat kauzální souvislost - tedy přímou fyzikální spojitost toho znamení s nějakým jevem - ale je to prostě vyjádření toho, že celé Univerzum je jedno velké soukolí kde vše souvisí se vším, i když jsme zatím na to "nevynalezli" uspokojivý fyzikální vzoreček.
Jenže tento náhled může uspokojovat pouze člověka věřícího, je mi jasné, že ateista se ošklíbne a vydá se hledat vědecké důkazy, jak je toto všechno nesmysl.
:1:


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Střelec Střelci
ukázat kalendář »