Astrologie jako ezoterický svět nebo opravdová skutečnost?


07.06.2009 - 17:59
(Váhy) LemmOny
Astrologie jako ezoterický svět nebo opravdová skutečnost?
:3: ..."remake for ajvy"Jak dalece a hluboce, jste schopní ve svém přesvědčení a hlavně cítění, zajít pod vlivem astrologie?Stalo se vám někdy ve vlastním prožitku nebo v uvědomění to, že jste si sami sobě najednou všechno popřeli a následné cítili opravdu to, že je to vše jen pohádka, která je tak šikovně napsána a zdokonalená po tisíce let lidmi, kteří sami sebe znají a pozorují již od doby kdy se vyskytli na planetě Zemi. Stalo se vám někdy že jste najednou vše vnímali jen jako pohádku, ze které si každý člověk veme své z hlediska jedné klíčové obrovské vrozené vlastnosti, jež je nám někdy dosti osudná (víry v cokoliv neuvěřitelného a silně procítěného) Necítili jste někdy opravdu na vlastní kůži z prožitku a vnímání lidí kolem, že je to jen výborně téměř geniálně propracovaná "sci-fi psychologie" člověka, která je tak šikovně zaobalená, aby se hodila na všechny lidské vlastnosti, které jsou defakto v nás všech jen v jádru uplně stejné? :3:Pokud ano, povězte mi: Máte dokonce nějaké konkrétní příklady, na kterých jste to nejen viděli, ale hlavně opravdu cítili?

Řazení:
07.06.2009 - 23:24 | Filtr
(Váhy) LemmOny » UreaNayal
tak to je mazec :4: :4: :15:
07.06.2009 - 23:13 | Filtr
(Býk) UreaNayal » LemmOny
Je to bezesmyslný výraz zakončující velice složitý a těžko pochopitelný text kvantové fyziky v seriálu The Big Bang Theory. :4: :4: :4: :4: :3: :15: :15: :29:
07.06.2009 - 22:51 | Filtr
(Váhy) LemmOny » UreaNayal
coto toto "bazinga" :25: :4:
07.06.2009 - 22:34 | Filtr
(Býk) UreaNayal » LemmOny
:4: :4: :4:BAZINGA... :4: :4: :15:
07.06.2009 - 22:25 | Filtr
(Hadoken) ži.va » UreaNayal
u posledního odstavce jsem se málem rozplynula :22: :14: :12: :30: :30: :30:
07.06.2009 - 22:11 | Filtr
(Býk) UreaNayal » Janíčko Skútrista
Obávám se, že došlo k nepochopené mé myšlenky. Nebylo to míněno tak, že "rozum" a "víra" jsou protipóly, ani, že mezi sebou svádějí nějaký boj. Mým cílem bylo poukázat na fakt, že jsou oblasti, ve kterých není možné objektivně rozumem operovat a tedy si připisovat právo na objektivní soudy o něčem (v tomto případě o astrologii). Citovaní scholastici a především patristici byly zmíněni především s tímto záměrem. Snažili se totiž zakomponovat nekřesťanské antické myšlení do křesťanského světa. Tím došlo ke konfrontaci víry a rozumu. A abych opět citovala Augistina "Věřím, protože je to absurdní" tedy nechci tvrdit, že je víra více než rozum a ani nechci tvrdit, že rozumem můžu vysvětlit vše, tvrdím že rozum a víra jsou sourozenci, kteří žijí v jednom domě, ale v jiných pokojích.
K měření lásky, citu, srdce...proč měřit nezměřitelné, proč rozumem dokazovat Boha, já cítím, já miluji a k tomu nepotřebuji aby mi to něco potvrdilo.Pokud by přišel laureát nobelovi ceny s vědeckým výzkumem, že láska neexistuje - přestala bych milovat?? Abych mírně parafrázovala Aurelia "Miluji protože je to absurdní". :29:
07.06.2009 - 21:46 | Filtr
(Váhy) LemmOny » UreaNayal
//Opomenul jsi v astrologii velmi podstatný faktor/bez kterého astrologie opravdu mnoho smyslu nedává/-karmu-nebudu se k témě víc rozepisovat,protože Ajvy to napsala naprosto výstižně...U každého astrologického rozboru musí být brán zřetel na duševně/duchovní podstatu člověka//

............................

...a to je právě to. A jsme u toho. Že
astrologie počítá s tím, že člověk je duch v těle, který má navíc karmický efekt akce a reakce. S čímž já nesouhlasím. i přesto že s akcí a reakcí souhlasím ale ne skrz ducha, ale skrz energii, jež je i v každém nádechu a výdechu, jak krásně napsal Tom. To že popisuje onu podstatu bytí a jednotlivého charakteru člověka, defakto hmoty poskytující existenci důše, která je vesmírem ovlivněna na pozemském světě v materiálním prostředí. Samozřejmé jsme ovlivněni, jelikož jsme součástí toho všeho. Když by si celý vesmír teoreticky rozložila na teoretickou nejmenší částici společnou pro všechno živé a neživé, tak bys vyloučila jakékoliv teorie o živé hmotě a neživé. Pak by bylo jasné, že se zde nedá mluvit o hmotě a duchu jelikož se jedná jen o anorganickou věc a organickou, jež se liší od té neživé tím, že je samoobnovitelná! (máme pro to pojem že žije) Tento pojem jako lidé nejsme schopni pochopit můžeme ho jen nepřenosně a nesdělitelné cítit. Ale ta teorie je teoreticky vyvratitelná, stejně jako cokoliv jsme schopní vnímat, jak citem tak i rozumem :3:
07.06.2009 - 21:43 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » UreaNayal
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Domnívám,že nelze ezoterní/abstraktní/nauku dokázat logicky-rozumově.....
------

Prave že v sucastnosti sa situlacia postupne mení,pretoze dochadza k spajaniu vedy a nabozenstva.Precitaj trebars Tao fyziky od Fritjofa Capru alebo spis Veda a joga (joga pre tretie tisicrocie) od Antonína Bajera.To su skutocne vedecke diela.

Vedecke poznanie v atomovej a subatomovej fyzike a tak isto v biofizike a neurofiziologii moze tisic rokov stare duchovne praktiky zdovodnit a ucinit ich racionalnymi.
keby sme v sucastnosti mali citlivejsie pristroje,bolo by mozne zmerať aj to co chapeme pod pojmom laska,city,srdce a vobec vsetko to co sa nam zda tajomne a akosi nepreniknutelné a nepochopitelné.

Prezitky a dogmy minulosti opakujuce stale dookola nezmysly,ze veda je protipolom nabozenstva a pod.je potrebne hodit za hlavu a ist dalej.Dufam ze Vek Vodnara bude v tomto smere prinosom.

:1:
07.06.2009 - 21:39 | Filtr
(Hadoken) ži.va » UreaNayal
hlubokosklon.... :22: už jenom to slovo je mazec :4:

děkuju, chmmm.... :6: :6: :6: :68: :64: :68:
07.06.2009 - 21:36 | Filtr
(Býk) UreaNayal » ži.va
Váááu :20: :6:děkuju....já Ti zas ráda vyjádřím hlubosklon-bo ve Tvém věku mít takový vnitřní rozměr je užasné :17: :17: :17: :15:
07.06.2009 - 21:24 | Filtr
(Hadoken) ži.va » UreaNayal
budu teď spontánní a napíšu todlencto:
až mě zaráží, jak skvěle se mi čtou tvé řádky, tvé myšlenky zpodobněné slovy, prostě jen tak ti to chci říct, takhle dobře se mi tady ještě nikdo "nečetl"... :30: :3: :27: :68:
07.06.2009 - 21:18 | Filtr
(Býk) UreaNayal
Domnívám,že nelze ezoterní/abstraktní/nauku dokázat logicky-rozumově,jsou to oblasti,které mají jiný základ a jsou jako takové-rozumem nepotvrditelné,stejně jako nevyvratitelné.Podobný vztah-tedy vztah víry a rozumu už řešili scholastici a patristici za středověku.Abych citovala tuším sv.Augustina "věřím protože je to absurdní"..Tedy k danému problému člověk zaujme stanovisko a proiri a na základě stanoviska vše interpretuje..dál se mi filozofovat nechce...Astrologie je věda stará tisíce let-obsahuje takovou šíři informací,že přiblížit se k jejímu obsáhnutí trvá mnoho životů-tedy informace,které se k tobě dostanou,jsou jen nepatrnou částečkou ledovce a člověk mívá tendenci-vidět část a nazývat jí celkem/není myšleno směrem k tobě/.Moudří radili"než cokoliv"nepadneš"-pokus se tomu nejdříve důkladně porozumět a pak-za 5-10let se vrat a diskutujme"....Opomenul jsi v astrologii velmi podstatný faktor/bez kterého astrologie opravdu mnoho smyslu nedává/-karmu-nebudu se k témě víc rozepisovat,protože Ajvy to napsala naprosto výstižně...U každého astrologického rozboru musí být brán zřetel na duševně/duchovní podstatu člověka a stupen jeho vyspělosti-a podotýkám,že neexistují dva identické horoskopy-nikdy se neopakuje tatáž jedinečnost...Byl uveden příklad dvojčat-mám 22letá dvojčata a i když byl rozdíl v jejich narození pouhých 5minut-posun asc vytvoří dvě odlišné mapy-jsou skutečně naprosto odlišní-mají také za sebou velmi odlišnou minulost a na jejím základě odlišný přístup s nakládáním dispozic-/které jsou ovšem velmi podobné/.... :29:


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Novoluní v BýkBýku
ukázat kalendář »