Co vaši učitelé , byli dobří?


22.06.2020 - 15:55
(Býk) player
Co vaši učitelé , byli dobří?
Moji ne , na prstech jedný ruky bych spočítal...Tři na prvním stupni , dva na druhým. Na komunistickým gymplu možná češtinář , ale zase jsme jako povinnou četbu museli číst nečitelné.

Až po odchodu do civilní profese jsem měl učitele , kterej mě naučil vidět věci z vrchu. A pokrčit rameny. K nezaplacení.

Rodiče - no, asi vcelku dobrý , ale já byl dost samotář už od dětství , takže jsem jejich přítomnost vyhledával pomíň a ve čtrnácti se odstěhoval z dosahu. :15:

Příspěvky v diskuzi

Stránka: 2 1
Řazení:
30.06.2020 - 21:40 | Filtr
(Beran) Háňa*
Někteří byli pro mě jako lidé hodnotní, že jsem k nim měla takovou tu lidskou úctu. Na základce tři a na střední dva.
To byli lidé, na které si i občas vzpomenu, v nějaké situaci, a vnímám je tak, že mi skutečně něco dali. Ale nemyslím přímo tu látku, co mě učili, spíš, že mi chvíli byli, jako lidi, v životě průvodci, nebo jak to říct.
25.06.2020 - 21:46 | Filtr
(Ryby) popo
většinou nestáli za nic, jako lidi střed, čili nic moc, jako dítě sem viděl jejich nedostatky, chyby, vady, omyly... tak mě škola nebrala, něco kam se chodilo, vnitřnější prolnutější zájem o žáka nebyl od žádného učitele, vlastně jeden jo, ale ten učil 4 roky a pak šel dělat obkladače a zedníka, to byl machr, škoda ho.
25.06.2020 - 20:15 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » mili111
No tak vis jak, buddha rikal, ne ten nas 1/2 buddha.. tak ten pravy budha rikal, ze prvotni pricina se ztraci v davnoveku.
Nevypatras.
Prvotni pricina neni unikla spermie.
Bylo neco pred ni atd atd cykly k pocatku vseho pred cimz byly zase jine pocatky vseho az k visnuovi ze ktereho ty svety vznikaji jako brahmove kteri je tvori a jedna se o casove cykly v eonech veku.
Takze kdyz zastavis mysl tak to muzes vsechno pekne v sobe sledovat.
Lepsi nez tv.
Blbci s dlazebnima kostkama to uz zacina pravek.
53285435789865335688545.dil serialu.
Jsou i lepsi dily.
SCFD davam 4%.
25.06.2020 - 18:10 | Filtr
(Vodnář) mili111 » Bosch
Myslím, že si zase nerozumíme....tradičně :61:
...zřejmě mým slovům dáváš svůj směr...tradičně :61:
(možná jsi ovlivněn mým horoskopem...to se tu lidem stává...proto jsem tu dlouho měla jiná data...a to bylo taky zajímavé...co z toho občas někdo usoudil)
...možná jen potřebuješ protistranu a já se hodím...ok

PS: ale je pravda, že někde mezi 14-19 jsem střídala různé směry a i tento se mihnul :4:...a na odpověď sedí i opačným směrem....když jsme u :93:...jako :71: na hrnec :3: :61:
25.06.2020 - 17:28 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » mili111
Jasne, kvuli tomu jsme cinkali klicema.
Abychom mohli hazet cihlama do vylohy.
Jupiiiii. :75:

https://youtu.be/6fh9YlKAIOs

Bezim s hovnem proti platnu
Do platna to hovno zatnu
24.06.2020 - 20:51 | Filtr
(Vodnář) mili111 » Bosch
NJ....ale to byl vývoj...který započal (a přispěli do něj někteří vrchovatě) již za působení těch, které si jmenoval....a samo ti před tím...a ti před tím...a... :4:
24.06.2020 - 20:26 | Filtr
(Ryby) Tedy » eau
Můžu vědět, co byly ty destruktivní hodnoty?
24.06.2020 - 13:56 | Filtr
(Blíženci) eau
Asi si vesměs nemůžu stěžovat na učitele : ) spíš přemýšlím jaký já jsem vlastně student x)
Asi nejhezčí vztah jsem měla s profesorkou na konzervatoři, která tak nějak rozuměla mé osobnosti, už tenkrát vyhmátla věci o mně samotné, nejen v repertoáru ale i v povaze. Leč škoda x) kdybych nebyla takový samorost a nedržela se hloupě hodnot, které jsem až časem pochopila jako víceméně destruktivní tak jsem mohla asi být úplně jinde..
I na duchovní učitele jsem měla štěstí...ti poslední mi dali opravdu hodně a dokonce jsem se už i “poučila”...
24.06.2020 - 13:54 | Filtr
(Kozoroh) Argyll » Anilah
Aha, tak to pardon... No, že by se to s těma svačinama na cimrách postupem doby nějak měnilo... :1:
24.06.2020 - 13:47 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » mili111
Mladez rabujici obchody a hazejici cihly do vitrin mc donald. Obraz doby.
24.06.2020 - 13:45 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Žihadlo
Mne taky doma rikali ze kdyz se nebudu ucit, pujdu k lopate.
A meli pravdu.
Co je na tom spatne?
Sedeli jsme v klidu hodku zadne kompenzace pohybu a poho. Ziju nemam nasledky.
Dnesni deti jsou nesoustredene defacto. Proste nemaji vydrz, vytrvalost. To neni muceni byt chvili v klidu a nevrtet se.
Precist celou knihu...a chtit vedet co tam bylo..! To je nasili?
Dnesni doba je precitlivela. Ucitele to maji urcite tezsi.
24.06.2020 - 13:44 | Filtr
(Vodnář) Anilah » kapka růžové
No to by se pak nabízela otázka, jestli je učitel jako odborník zapotřebí a nestačí třeba vychovatel?
24.06.2020 - 13:27 | Filtr
(Býk) kapka růžové » Anilah
...myslím to tak, jestli nestačí být jim vzorem...v jednání a konání... :1:
24.06.2020 - 13:22 | Filtr
(Vodnář) Anilah » Argyll
Tak stará nejsem, na ZUŠ jsem chodila ve zlatých devadesátých.
24.06.2020 - 12:45 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý
Ve druhé třídě skvělá mladá učitelka, tu jsme měli fakt rádi, měla vztah k dětem i naučila.

Na druhém stupni nezapomenu na naši třídní. Měla nás na češtinu a díky ní jsem pak (naprosto nepochopitelně) exceloval na SŠ. Snad i ten vztah k mateřskému jazyku ve mně vypěstovala z velké části ona. Také přírodopisářka a zeměpisář byli skvělí. Zeměpisář možná napomohl i mému dalšímu směřování. Pak už trošku tápu říkám si, čím to je? Protože vybavit si ty učitele umím dodnes i s tvářemi, ale pouze tito tři byli pro mne opravdu dobří učitelé. Není to málo? Průměrných většina a jestli na něco fakt nerad vzpomínám, tak fyzika, chemie a překvapivě výtvarka a hudebka! V hudebce jsme zpívali málo, protože jsme prý byli strašní, takže jsme pořád jen biflovali skladatele a poslouchali vážnou hudbu. No nemyslím, že jsme byli až tak strašní. A ve výtvarce asi výtvarnou činnost znechutila učitelka nejednomu z nás svým přístupem i známkováním (stačilo být oblíbencem a mohl jsi odevzdat i papír pomazaný h... a měl jsi za jedna).

Na SŠ vzpomenu na třídního. Jako schopnost naučit nic moc, ale byl to nesmírný charakter a dost jsme to oceňovali. A možná i proto jsme se byli ochotni učit.
A hlavně Hložek - geodézie. Ten nás připravoval do praxe i do života. Nebyl to kantor, k tomu se dostal až po úrazu s páteří, jinak to byl celoživotní praktik. Ale byl to učitel od Pánaboha. Takoví lidé opravdu nepotřebují pajďák. Zpestřoval nám hodiny a dokázal upoutat naši pozornost natolik, že ještě dnes dokážu odcitovat mnohé slovo od slova, jak to podával (včetně jeho grimas). Do toho si nás stíhal posílat pro pivo, rozdávat výchovné facky (závodili jsme, kdo jich dostane víc) a občas nám napráskal nějaké průšvihy na své kolegy.
Celkově na SŠ byli nejlepší důchodci, kteří si prošli praxí. A pak mlaďáci po škole, u kterých bylo smutné, že vydrželi v tom profesorském sboru vždy nejvýše rok (někteří ani to ne). Vládla tam pevnou rukou střední generace včetně ředitele a ti nebyli přístupní ničemu, co mladá generace chtěla zavádět. Sami si nám v hodinách na to leckdy posteskli. Bohužel tato střední generace nám dala ze všech nejméně. Nejen že to často neuměli naučit, ale po letech v praxi jsem zjistil, že to sami mnohdy pořádně neovládali a učili nás někdy i blbosti.
24.06.2020 - 12:05 | Filtr
(Kozoroh) Argyll » Anilah
:15: Vysočina a gothaj vládly normalizačním kantorům...
24.06.2020 - 11:55 | Filtr
(Vodnář) Anilah » player
Na Lidušku mám nezapomenutelný zážitek - hraju a učitel sedí vyvalený k křesle a cpe se kolečky salámu - servírováno na papíře z obchodu.
24.06.2020 - 11:52 | Filtr
(Kozoroh) Argyll » player
Já jsem z nemuzikantský rodiny, takže jsem si tu cestu musel najít a prorubat sám.

Mně teda učitel vole neříkal, ale taky mě posílal... Pro cigára a čaj. Občas i... jinam.

Ono fakt záleží, jakej mančaft se na tý LŠU sešel, u nás to fungovalo dobře a mimochodem i ta budova školy měla svoje kouzlo
24.06.2020 - 11:45 | Filtr
(Býk) player » Argyll
Já měl v hudebce kantora , kterej hrál s mým papá v kapele. Takže mě oslovoval ty vole , když mi to nešlo , tak mě poslal pro pivo a dal trojku , což já bral jako dar.

Lidušku jsem rád neměl. O to víc hudbu miloval a bylo mi jasné , co budu dělat a že se to budu muset neučit sám.
24.06.2020 - 11:15 | Filtr
(Panna) Žihadlo » Bosch
Zkus si to přečíst celé ještě jednou. Nebo i vícekrát. Mým slovům vkládáš smysl, který jim vložit chceš. Ne však ten, který jsem jim vložila sama.
Jestli jsem to napsala tak, že tvé rozlišovací schopnosti to nepobírají, tak se omlouvám, to jsem fakt napsala špatně. Ale to jsme přesně v té pozici, kterou popisuješ. Já jako ten, kdo sděluje (učitel) se neumím přizpůsobit povaze toho, komu sděluji (žák).
V tom případě stačí napsat, že si nerozumíme a nemusíš mne osočovat a překrucovat významy v to, co si ani sama nemyslím.

A pokud chceš vědět, kde jsem to vzala tu práci rukama (lopatu sis tam dal sám, jsou i jiné druhy práce rukama), tak od učitelů na ZŠ! Tam nás přesně tímto pořád v dosti velkém počtu strašili. No abych byla objektivní, tak to byli hlavně ti ve věku 30-45 let, cca ročník 1955-1970. Mladší po škole byli fajn, plní energie, elánu. A staří zase měli častěji nadhled, ač na některých bylo znát, že se jen snaží doklepat to, ale to bych jim za zlé neměla. Ale ta střední věková skupina... Nechápu. Vždyť v té době měli asi často vlastní děti. Že by toto mělo vliv?
No zpět. Pořád jsme slýchali, že z nás nic nebude, nic nevystudujeme a budeme muset MAKAT RUKAMA! A jak jsem psala, jako kdyby práce rukama snad byla špinavá a lidi živící se řemeslem podřadní, špína, lůza? Kdo nemá maturitu (SŠ) a víc, není člověk? Nemá důstojnost? Nemotivovali nás něčeho dosáhnout, ale nedopadnout jako jiní. Šlapat po jejich hlavách. Sami sebe povyšovali.
Takhle jsem to vnímala. Třeba to tak nemysleli. Třeba jsem to vnímala stejně špatně, jako ty mě. Ale se spoustou spolužáků a spolužaček se na tom shodneme i teď, vnímali to stejně. A tys tam nebyl, tak nás nehodnoť.

Jestli chceš nutit malé děti, aby v hodině seděli bez většiho pohybu s rukama za zády, tak si uvědom, že ze zdravotního hlediska jde o naprosto nefyziologickou věc pro děti tohoto věku! A co víc, ještě si vymýšleli tresty, nutili děti stát (někteří i klečet) na hanbě. Za to, že se děti chovaly přirozeně. Nebo oslovské lavice. Autorita? Nebo strach?
Já nikdy nikde netvrdila, že souhlasím se všemi novinkami, které se zavádějí. Vůbec ne. Ale za mnohé jsem ráda.
Kdysi taky lidi věřili, že Země je placatá. Nebo že nás osvobodila jenom Rudá armáda. No někteří veří obojímu ještě dnes a rádi by to prosadili do osnov. Tak to budeme učit, protože kdysi se to učilo a "fungovalo" to?


PS
Někdy bych učit šla. Tedy jen z jednoho důvodu: když vidím, jak někteří píší na různých diskuzních fórech s hrubkami a vůbec se za svůj projev nestydí, tak bych opravdu učit šla. Hlavně takoví samozvaní "vlastenci", co pořád zdůrazňují národní hrdost atd. Ti by si neměli chybu vůbec dovolit. Já taky udělám chybu, zvláště na klávesnici (psaní rukou si ohlídám snáze), ne že ne. Ale co je moc, to je příliš.
24.06.2020 - 11:12 | Filtr
(Kozoroh) Argyll
Vezmu to z hlediska hudby:
ZUŠ - pan učitel náladový, před hodinou jsem se občas klepal strachy, protože když jsem neuměl, neváhal mě vyrazit (stalo se to ale jen párkrát). Měl vážný zdravotní hendikep - byl skoro slepý - a špatně kontroloval detaily jako třeba držení nástroje a smyčce. Přes to všechno vynikající muzikant s obrovským záběrem (housle, viola, trombón, klavír... hrál i jazz) naučil mě úctě k hudbě a řemeslu.
Konzervatoř:
Hlavní obor - salámistický a pohodářský pan profesor, který dokázal výborně krotit můj tehdejší temperament. Naprostý hudební praktik a pragmatik. Přesně věděl co dělá, co bude a co nebude fungovat, neměl rád vyumělkovanost. Trochu mi u něj chyběla vize.
Vedlejší obor (varhany) - paní profesorka byla ve svých letech špičkovou hráčkou, která po úspěchu na prestižní mezinárodní soutěži dostala stipendium v Julliard School of Music, ale bolševik jí nepustil. Začala pít. Během hodin tedy nastávalo mnoho komických situací. Ale jinak se o nás aktivně starala a zprostředkovávala nám možnost zahrát si na velké varhany po významných kostelech. Rád na to vzpomínám.
Obligátní klavír - tak na ten vzpomínám asi nejraději. Pan profesor - cholerický samorost, vynikající hráč ve své době stále aktivně koncertující na západě. Na hodinách skvělá atmosféra, dovoloval ostatním žákům aby se účastnili hodin a zasahovali do nich. Vytvořil ducha zdravé soutěživosti (měl ve třídě nástěnku, něco jako hitparádu, na které průběžně měnil pořadí jmen svých žáků podle výkonu, a na které byly pozice od "hvězda týdne" až po "chvost")
HAMU - profesorem nejmenovaná a stále žijící legenda české violové scény. Noblesní pán (trochu seladon) a veliký záletník. V přístupu k interpretaci praktický a poměrně liberální, žádný egomaniak, pokud mu člověk zahrál odlišným pojetím, ale přesvědčivě, vzal to. Ve svém věku už toho moc nenaučil, ale hemžil se spoustou historek.
24.06.2020 - 10:49 | Filtr
(Vodnář) mili111 » Bosch
Ano...sídliště (a další pod. věci) a naučení nejlépe poslušní lidé...jsou znakem a obrazem kvality naší generace :63: :61:

PS: v této současné generaci nejsou jen ti, co jsi popsal....a v té minulé nebyli jen ti, co jsi popsal..zaplaťkoště :4:
24.06.2020 - 10:29 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Žihadlo
No, ty nesdelujes negativni zkusenosti, ty negativne hodnotis kantory, jako ty co by meli jit k lopate neb to nezvladaji.
A pritom predjimas ze bys sama nee, takze bys asi taky potrebovala lopatu.
A kdyby vsichni pracovali u lopaty.. :12: ach.
Trochu mi v tom hapruje ten tvuj myslenkosled.

Jinak, nedavno tady byla diskuse o kantorech kde nekteri psali ze ucitele beumi ucit ze jsou blbi zkostnateli a neumi se prizpusobit povaze zaka, neumi podat katku atd atd.
To jsou kecy v kleci tech neprizpusobivych.
Za mne se jeste sedelo v lavicich v hodine s rukama za zady.
O prestavkach se prochazelo po chodbe v urcenem smeru.
Ucilo se vice uciva nez dnes se slabsimi didaktickymi pomuckami.
A znalosti latky byly dobre a hodnotne. Tyto generace udelaly spousty objevu vyvinuli a zreakizovali spoustu velkych projektu.
Dnesni inzenyri kdyz postavi kousek dalnice tak se jim za rok zvlni.
Panelaky tady stoji 50 le 70 let a stale se v nich bydli.
Mne zajima co zustane po teto myslenkove neukaznene generaci, ktera ma problem soustredit se na text delsi dvou radku.
Zajima mne co dokaze generace ktera se nedokaze soustredit dele nez dve minuty, a to je maximum, a pak vini ze sve roztekanosti kantora. Ve skolach chybi predevsim kazen. Studentum. A pak vini system kdyz nedosahnou tam co jini, co tu kazen maji. Skola je porad stejna. Budouci otroci systemu "cau lidi".
24.06.2020 - 08:54 | Filtr
(Panna) Žihadlo » Bosch
Však jsem také nehodnotila negativně všechny. Ono není od věci také vědět, proč bych to dělat nešla. Kdyby všichni jen učili... :4: ach :12: Mmch. kolik lidí z těch, co zde píší (i nedobré zkušenosti) by to dělat také nešla? To kvůli tomu, že by to dělat nešli, nesmí napsat své negativní zkušenosti?
Ale dík za námět k diskuzi. :15:
24.06.2020 - 08:27 | Filtr
(Ryby) Tedy » kapka růžové
Autorita...

:4:
YouTube
Příspěvky: 39-15 14-1
« předchozí  další » »|
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2020
Lunární kalendář
Luna ve Vodnář Vodnáři
ukázat kalendář »