Jiří Heřt - názory na astrologii


08.11.2015 - 10:11
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele mawuska, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====

Jiří Heřt - názory na astrologii
S názory člena "Klubu Českých skeptiků", Pana Jiřího Heřta se neztotožňuji. Jeho argumenty ve 33 bodech naleznete na tomto odkazu:http://www.sysifos.cz/index.php/… astrology o názory a zkušenosti, které mohou tato tvrzení vyvracet. Děkuji. :17:

Řazení:
12.11.2015 - 08:38 | Filtr
(Štír) tommer » mawuska
Ale lidi to tak rádi dělají. Nevím o tom nic ale vím že je to blbost.
Já jsem třeba o astrologii vím v podstatě kul..., teda nic ale i po přečtení názorů toho pána se chci zajímat více. Už jenom proto, že je tam spousta zajímavých věcí, které vedou k zamylšení nad sebou samým.
12.11.2015 - 08:03 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Sosna zvlčelý
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele mawuska, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
S tím zcela souhlasím. Často se setkávám s tím, že astrologii odsuzují lidé, kteří ji neznají. Není logické odsuzovat něco, o čem nic nevím. :4:
12.11.2015 - 01:26 | Filtr
(Kozoroh) Sosna zvlčelý
Popravdě řečeno jsem to nedočetl do konce, přesto se vyjádřím a snad neztrapním.
Astrologii věřím (že funguje). Nevím proč to funguje, o to se nechci přít. Ale výsledky vidím.

Dám zde analogii: Kdybych se narodil řekněme o 200 let dříve, věřil bych v Boha a v to, že stvořil svět za 6 dní, jak psáno v Bibli. Nezpochybňoval bych to. Protože jsem se však narodil v roce 1979, nevěřím, že mu trvalo stvořit svět pouhých 6 dní. Máme důkazy, vědecké poznatky, kterým věřím více. Avšak ty nevyvrátily samotnou existenci Boha. Vždyť i RNDr. Jiří Grygar je člověk hluboce věřící. Nejen že nezpochybňuje existenci Boha, ale umí veškeré vědecké poznatky se svojí vírou skloubit.

Co z toho plyne pro mne jako astrologa (amatéra)? Že nevím, proč astrologie funguje, ale zkrátka nějak funguje. Nebuďme přehnaně konzervativní, nebojme se přiznat, když je k tomu důkaz, že něco není tak, jak jsme si mysleli, ale kvůli tomu není nutno zavrhnout astrologii jako celek, když to funguje (před "důkazy pana Jiřího Heřta i po nich). :15: :3:
09.11.2015 - 20:17 | Filtr
(Býk) player
Je to zajímavé. Já se dlouhou dobu astrologii vysmíval. Nota bene už jen proto , že její základy byly položeny v době , kdy zemská osa byla v jiném náklonu a tak.

Potom jsem ale přečetl Skrytá mystéria od OSHA. A on to popisuje takto:

V okamžiku vašeho zrození planety vždy hrají nějakou hudbu. Vy jí přijímáte pouze zcela podvědomě ,ale je ve vás ta první píseň po vašem prvním vdechu zakomponována.

Tohle mě zaujalo.

Takže za mne: OSHO dále říká - o všem pochybujte , jedině to vás dovede ne přímo do pravdy,ale poblíž.

OK. Takže dost pochybuju , že astrologie má pravdu. Ale na druhou stranu bohužel či bohu dík , sedí to. Ne mě teda tady ten můj rozbor zcela - jak prdel na hrnci.
09.11.2015 - 19:07 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Mici Angóra
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele mawuska, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Zajímalo by mě, kolik procent názorových zmetků se připouští v přednáškách pana Heřta. :4:
Pokud preferuje prvoplánové myšlení, pak se máme na co těšit od naší budoucí inteligence. :43:
09.11.2015 - 18:21 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Mici Angóra
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele 16ka, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Jasně že neohrožují. Proto jich může udělat několik za směnu :3:
09.11.2015 - 17:48 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » 16ka
Nikdo netvrdí opak, akorát když je těch omylů moc, tak si asi povolání zvolil blbě a měl by to přehodnotit. Plus zmetky ve fabrice obvykle nikoho neohrožují na životě, že? :3:
09.11.2015 - 15:18 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Mici Angóra
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele 16ka, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
I lékař je jen člověk, tvor omylný. Dělník u lisu má na zmetky normu. Lékař má na zmetky lékařskou komoru. Vyzní to asi cynicky, ale je to jen povolání, není to poslání.
09.11.2015 - 15:03 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Mici Angóra
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele mawuska, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Bohužel je takových případů hodně a arogance lékařských postojů jde tak daleko, že mi řeknou přímo, "lidé nad 65 let už nemají nárok na dražší léky". Pomohla alternativní bylinná léčba a doktoři to označili za zázrak. :25: škoda slov... chovají se stejně, jako církev, co jim nezapadá do jejich "rámce" je zkrátka špatné.
09.11.2015 - 14:47 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » mawuska
Přesně přesně, lékařská komora se za ně postaví a nazdar.

Ano, hodně pacientů je rádo, že přežili a nechtějí se zabývat žalobou, ale nebylo by špatné důrazně upozorňovat i na "drobná" pochybení. Například moje babička nedávno málem vykrvácela z nosu (opravdu by to tak zřejmě dopadlo, kdyby se jí nepodařilo dovolat se pomoci, sama to zastavit nedokázala), když jí paní doktorka (ke které chodí 30 let!) jen tak od boku předepsala lék na nachlazení, u kterého je v příbalovém letáku na 10 řádkách důrazně napsáno, že ho nesmějí brát lidé s nemocným srdcem, kteří berou léky na ředění krve. Když už si nepamatuje tak výrazného kardiaka, tak má snad kartu pacienta, ne? Bohužel na malém městě není tak snadné změnit lékaře a navíc ta starší generace má bohužel stále tendenci k tomu být "ovce" a lékaře slepě poslouchat. Já bych za ní došla a povykládala jí hodně hlasitě něco o nedbalosti, aspoň aby věděla, že to opravdu vadí a ať se laskavě příště snaží. A babička není jediná a není to poprvé. Ale žije, že jo, takže o nic nejde. :17:
09.11.2015 - 14:20 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Mici Angóra
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele mawuska, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Jo a když někoho zabijou, pak se člověk neubrání, protože získat jiný lékařský posudek je takřka nemožné, doktoři nejdou nikdy proti sobě. Mamka začala mít bolesti ve střevech, tak ji bratr odvezl na pohotovost, tam jí dali léky na zaražený větry. Naštěstí to bratr nepřijal a jel s mamkou 30 km do sousedního města, kde ji vzali ihned na sál, protože měla zánětem perforované střevo, hrozila ji otrava krve. Lítání po soudech pro zanedbání lékařské péče by mi jen ubíralo čas a nervy, protože kdyby to mamka nepřežila, tak by mi ji to už nevrátilo. Je v podstatě jedno, jestli jde někdo k léčiteli nebo k lékaři, následky mohou vyjít nastejno. Doktoři by měli raději držet "ústa" a zamést si před vlastním prahem, pokud chtějí na někoho poukazovat.
08.11.2015 - 19:56 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Martin_B_D
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele mawuska, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Naprosto přirozená a logická reakce, která jen potvrzuje, jak dalece je pan Heřt "mimo mísu" :4:
08.11.2015 - 16:17 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele mawuska, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
:4: Buddha/2, Plutarch :15: :4:
08.11.2015 - 13:24 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele plutarch, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
!Podle astrologů vliv planet, Měsíce a Slunce na člověka nezávisí na jejich hmotnosti a vzdálenosti od Země."

Toto je skutečně zjevná nepravda. V poslední době studuji thema mundi, které je podstatou astrologier a to je vystavěno právě na vzdálenosti planet ovšem od Slunce. Z toho schematu lze ovšem i určit vztahy vycházející z hmotnosti planet, které byly určeny aritmeticky.Kromě toho mají všechny samice rodu Homo Sapines tzv Měsíčky, ale to asi nijak nesouvisí s měsícem:)

"V tom případě ovšem stejným způsobem na člověka působí minimálně kvadriliony hvězd a planet v pozorovatelném Vesmíru."

Posuzujeme i vliv planet vzdáleného vesmíru. Já sám zkoumám v každém horoskopu stálice.

Pán není schopen představit si vesmír jako tabulku. Ze základních zvtahů lze odvozovat vztahy mnohem větší.

"Co je nahoře, je i dole Jedním z východisek astrologie je tato stará představa o existenci magických vzájemných vztahů mezi vesmírem a Zemí. Údajně ji vyslovil mýtický bůh Hermes Trismegistos. Žádná taková paralela mezi vesmírem a životem člověka však nebyla nalezena."

teda představa, že chlap co nechápe mocnění učí někde na faukltě mě fakt děsí...
08.11.2015 - 13:13 | Filtr
(Váhy) Buddha/2
:4: Jeho vědecké názory mi silně připomínají dobu, kdy vědecká argumentace proti existenci meteorů zněla takto : "Kameny nemohou padat z nebe, protože tam žádné nejsou"
08.11.2015 - 12:30 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Mici Angóra
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele mawuska, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Pan Grygar nejspíš věří, že je to "satanovo" dílo.
Tím kontroverzněji může znít i výrok Platóna:
"Planety Bůh vtiskl do našich duší a ony nás vychovávají."
Ale tady se samo sebou bere na zřetel to, že žil v době, kdy byla víra v Boha neodmyslitelnou součástí života každého člověka.
Sama to vidím tak, že pokud existuje nějaký Bůh (nemyslím tím žádného konkrétního), proč by nám měl odpírat poznání astrologie ?
08.11.2015 - 11:44 | Filtr
(Rak) Martin_B_D
1."Výchozí předpoklady Astrologie vychází z pozemského pohledu na oblohu, z geocentrické představy o vesmíru, z předpokladu o dokonale kruhových drahách."
áno, vychádza z geocentrickej predstavy, ale nie z dokonale kruhových dráh telies, ale z reálnych dráh telies, ktoré sú projektované na sféru.
Geocentrická, aj heliocentrická sústava je správna, ide len o inú vzťažnú sústavu, u heliocentrickej sústavy je stre Slnko a geocentrickej je stred Zem, nie sú v rozpore. Je to len iný pohľad na tú istú vec, toto sa bežne využíva vo fyzike, alebo v počítačovej grafike.
2. autor sa mylne domnieva že ide o fyzické pôsobenie telies, preto uvažuje ich hmotnosť a vzdialenosť. Ale v astrológii ide o duševné pôsobenie telies a fyzické telesá sú len ako zrkadlo tohto pôsobenia, nie teleso spôsobuje vplyv, ale len ukazuje na vplyv, podobne ako hodinové ručičky.
3. to či sa niečo opakuje, alebo nie, nemznamená, že sa to nedá overovať na základe skúsenosti. Ak astrológ popíše vlastnosti človeka, ktorého nepozná, na základe horoskopu a tento popis sedí, tak potom je horoskop overený prakticky, na základe skúsenosti.
4."Žádná taková paralela mezi vesmírem a životem člověka však nebyla nalezena."
to že ju on nenašiel, neznamená, že nebola nájdená. Práve skrz astrológiu by sa mohol o tom sám presvedčiť.
5. "Astrologie předpokládá, že planety obíhají kolem Země po kruhových drahách a mají proto stále stejně silný vliv na člověka."
zasa ten istý omyl. Astrológia vychádza z reálnych polôh telies a vzťažná sústava je geocentrická. Planéty obiehajú okolo Zeme z pohľadu Zeme, ak sa zoberie vzťažná sústava Zem, tak je táto predstava v poriadku. S gravitáciou to nemá nič spoločné, autor by si mal najprv naštudovať, z čoho astrológia vychádza až potom sa k tomu vyjadrovať.
6. zasa, nejde o fyzické pôsobenie.
9. to že niekde zatiaľ nevieme ako zostaviť domy, neznamená, že astrológia nefunguje, aj vo vede sú niektoré teoretické medzery a neznamená, že celá veda nefunguje. Zatiaľ sa tým nikto nezaoberal asi preto, lebo na póloch žije málo ľudí.
10. zasa chybný predpoklad, tak to dopedne, ak sa k niečomu vyjadruje niekto, kto to nemá naštudované, nejde o pôsobenie súhvezdí, ale znamení, ktoré sa odvzádzajú do jarného bodu, teda nie od polohy hviezd.
12. zasa ten istý omyl, nejde o súhvezdia, ale o znamenia, ktoré sa odvádzajú do jarného bodu, teda od miesta, kde sa nachádza Slnko na jarnú rovnodennosť.
17. to je nezmysel, bez presného času a miesta narodenia nie je možné zostrojiť horoskop.
18. nie je to pravda, nech si naštuduje prácu Michela Gauqelina.
19. už minúta narodenia môže psunúť určité udalosti aj o 3 mesiace.
20. astrológia nie je veštenie, je to skôr ako predpoveď počasia, ale duševného.
zvyšné argumenty sa mi zdajú príliš slabé.

Problém daného kritika je v tom, že nemá naštudovanú dostatočne astrológiu, aby sa k tomu mohol fundovane vyjadriť.
08.11.2015 - 11:31 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » mawuska
Přesně, a když jsme u církve, tak by mě zajímalo, jak může za iracionalitu a nevědeckost kohokoli kritizovat pan Grygar, který pokud vím dosud neprokázal existenci Boha a ani se o to nepokusil :3:
08.11.2015 - 11:18 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Mici Angóra
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele mawuska, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Připojuji se. :15: Zarazila mě už první věta, kde pan Heřt přišel na to, že astrologie umřela už v 17. století. :75:
Patrně se domnívá, že když ji církev zakázala, tak přestali existovat její stoupenci. :4:
08.11.2015 - 11:03 | Filtr
(Panna) Mici Angóra
Tak řeší pan Heřt to, jestli astrologie funguje (ano, funguje) nebo jestli je a nebo není exaktní vědou (nemusí nutně být)? To jsou podle mě dvě různé věci a neměly by se směšovat.

Jinak na většinu otázek v první části se dá odpovědět tím, že nejde o vztah kauzality, ale synchronicity. Dále radix neurčuje žádný nezvratný osud, ale pouze předpoklady, a jak se s nimi zrozenec popasuje, je už na něm (toto platí i o zmíněných dvojčatech). Co se týče jakýchkoli předpovědí, tak jsem toho názoru, že vše je jen otázkou interpretace, která může být chybná. Proto je často interpretace nejpřesnější u vlastního radixu a jsem přesvědčena, že největší přínos by astrologie měla, kdyby každý člověk zkoumal sebe a své blízké. Body 21-24 závisí čistě na osobnosti a vyzrálosti astrologa, tady nelze paušalizovat, stejně jako např. mezi lékaři je spousta blbců, kteří dokážou klienta vyděsit a naopak. Od bodu 27 už je to iracionální, asi aby toho bylo víc.

Strašně by mě zajímalo, proč má neustále někdo potřebu fungování astrologie popírat. Paradoxně to nejčastěji vidím u lidí, kteří (resp. jejich horoskop) je živým důkazem opaku. A pak u lidí, kteří se astrologií nikdy nezabývali. Až mi někdo, kdo se astrologii intenzívně věnoval aspoň 10 let předloží argumenty, proč nefunguje, jsem ochotna o tom vést diskuzi, ale tohle jsou jen výkřiky do tmy. :17:

08.11.2015 - 10:42 | Filtr
(Kozoroh) Bosch
S panem Heřtem se ztotožňuju.
Přesto mi to nebrání v tom, abych se astrologií zabýval.
Je dobré uvědomit si, že naše vylučovací argumentační postupy stylu: "je-li toto platné, pak nutně neplatí tamto" nemusí být vědecké ani logické a dokonce nepodporují ani zdravý selský rozum.
Nemám s panem Heřtem ani se skeptiky problém sám jsem v tomto smyslu skeptickým astrologem. Zjištění a názory vědy je nutné respektovat. Jinak plujeme jen v oblacích ale ztratili jsme půdu pod nohama.


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Vodnář Vodnáři
ukázat kalendář »