Svatý Tomáš Akvinský: „Potěšení, jaké způsobí pohled na muka zatracených, je jednou z rozkoší nebes.“Je tedy navýsost jasné, že zatracenci, tedy ti nevyvolení, byli stvořeni proto, aby nebeskou blaženost dovršili. Je to sice absolutně zvrácené, nestvůrné, perverzní, úchylné a zvrhlé, ale svatý doktor se přece nemůže mýlit a může mít pouze pravdu pravdoucí. Jenom se podívejme kolem sebe – zjistíme, že sv. Tomáš je naprostý realista.Poznámka: Muslimové Peklo nemají, přece věřící muslim se nemůže dostat do Pekla, to je určeno jenom pro nevěřící, tedy pro židy a křesťany. A nevěřící muslim neexistuje. Aztékové taky nemají Peklo, nač by jim bylo? Stačí ranní obětní rituály. A Číňané a buddhisté na takové přiblblé nesmyslné pitomosti kašlou.A co vidí křesťané z nebeského balkónu? Z čeho mají tak prasečí radost? Vidí veliké kotle, v nichž se vaří jednotliví lidé. V jednom kotli se vaří človíček ve vařící vodě, v druhém ve vřícím oleji, v třetím ve vřícím asfaltu, v dalším ve vřícím olovu a podobně.http://outsidermedia.cz/Nebe-pro-na… sdílíte názor na peklo vy?
Bosch
» movvin
Co tím chceš říct. Chceš tím říct že lidská podstata je nepoznatelná z důvodů nemožnosti oddělit citové složky bytosti? Tak v tom bych řekl že docela si myslím že lidská podstata poznatelná je. Když si přečteš text smaragdové desky jako.. Oddělíš zemi od ohně, jemné od hrubého, opatrně a nanejvýš moudře..a jiné prameny tak řekl bych že spolu dost korespondují i v různých tradicích. Spíše asi myslíš jde o to jestli ten či onen dotyčný opravdu věc provedl podle "návodu", nebo si to jen myslel, oklamán city. Tak to už je asi věc těch jedinců. City - ženy. Jistěže je zde velké riziko. Cherchez la femme. Řekl bych že svět, člověk, vesmír, vědomí, mysl jsou docela dobře poznatelné. Jde spíše o ty všechny mechanismy okolo. Připravenost (zralost) tedy dozrálá karma. Pak už to jde myslím si samo.
A jak si můžeš být tak jistý, že do toho opravdu nevložili své emoce? To, že to jsou oblasti psychologického prožívání, tak s tím bych souhlasila, ale určitě ne oproštěné od vlastních emočních zkušeností, které to či ono vědomí prožilo. Z čehož plyne, že i to peklo každý vnímá jinak a někdo ho nemusí vnímat vůbec. Protože na své úrovni psychologického prožívání už jeho vědomí ví, že peklo jako takové je jen balast emočního marastu z nepochopení podstaty.