Svou touhu nikdy nepotlačujte


12.01.2019 - 21:28
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Iteza, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====

Svou touhu nikdy nepotlačujte
Když muž tvrdí, že netouží po ženě, ať už proto, že se tak rozhodl, nebo proto, že si na ni zvykl, je to známka depolarizovaného vztahu. Nejen vůči ženám, ale i vůči světu. Pro oživení si pak může najít milenku, jenže to bývá pouze dočasné a složité řešení, protože zákonitě přijde chvíle, kdy si i s touto milenkou vytvoří natolik přátelský vztah, že pro něj jako žena přestane být dostatečně zajímavá. Když se muž vzdá svého mužského pólu ve vztahu se ženou, začne si tato žena připadat odmítaná a nežádoucí. To ji rozzlobí a probudí v ní ničivé síly. Její "neochočená" energie přestane podléhat jakémukoliv řádu a stane se dokonce sebedestruktivní. Pro muže neplatí žádná výmluva - na něm je, aby kultivoval svůj vztah k ženě a ke světu a aby v tomto vztahu zaujal svůj pól, protože jedině tak v tomto vztahu může zůstat.
Máte na výběr. Můžete svůj dar světu předávat jako mnich, který se všeho zřekl a žije v celibátu, a nemá tedy vůči světu ani ženám prakticky žádné závazky. Nebo se naopak ve světě plně angažujete a ženy tvoří součást vašeho života. Tím také předáváte svůj dar. Jestliže jste se nerozhodli pro celibát, je třeba, abyste vůči světu a ženám zachovali určitou polaritu a vzájemnou přitažlivost. Jinak začnete svět i ženy odmítat a zavrhovat, začnou vás rozčilovat a v ztratíte schopnost dávat své dary.

Už jste si patrně všimli, jak se změní tvář vaší ženy, když se rozhodnete, že to s ní "nějak vydržíte", a vzdáte se přitom pokusů do ní proniknout. Ztratí jiskru a začne vypadat vyčerpaně. Její otrávený výraz jen odráží stav srdce a těla, které jste připravili o jiskřivou sílu své mužské lásky. Vaše žena zkrátka nebude vypadat šťastně.
Její nespokojenost se nakonec obrátí dovnitř a na jejím těle se začnou projevovat různé chorobné příznaky. Bude vám uvadat před očima. Její charakteristická vůně vám začne být nepříjemná. S tím, jak její nespokojenost a negativita bude dál narůstat, bude vás to k ní čím dál méně přitahovat, až jí přestanete projevovat i normální lidskou náklonnost. Může se dokonce stát, že vám bude připadat natolik zlá a ošklivá, že se od ní zcela odvrátíte a v duchu ji opustíte. I když budete dál žít vedle sebe, protože něco ze vzájemné lásky zůstane, budete oba zcela depolarizováni a budete se odpuzovat, místo abyste se přitahovali. Současně s tím také nejspíš začnete cítit podobný odpor vůči světu. Časem vás to přestane bavit i v práci a ztratíte zájem o svou kariéru. Napadne vás, že byste si možná měli najít jiné místo a jinou ženu, když váš současná práce i manželka tolik unavují. Třeba by vám prospěla změna. A máte pravdu. Nová žena a nová práce vám znovu vrátí jiskru do života. A přesně tak se chová průměrný muž: zůstává s jednou ženou a v jednom zaměstnání, dokud ho to baví a vzrušuje. Když se počáteční nadšení vytratí, přejde muž k jinému zdroji polarity a vzrušení, a pak k dalšímu… To co vás obírá o radost a požitek, není čas ale rutina, neutralizace a ztráta smyslu. Jinému muži může vaše žena připadat velmi přitažlivá, i když vy ji pokládáte za "obnošenou vestu". A možná vám připadá, že čím míň toho budete mít se svou ženou společného, tím líp. Přitom nepřipoutanost touhy není ničím jiným než nepřítomností touhy. Strávili jste spolu tolik času, že jste se "okoukali", jste jako dva magnety, které se vzájemně odmagnetizovali. Z rutiny se rodí depolarizace a z depolarizace se v partnerství rodí pohrdání. Když se ke své ženě chováte jenom jako ke kamarádce nebo k vychovatelce vašich dětí, neutralizujete tím sexuální rozdílnost, která vás skrytě přitahuje k obchodní partnerce nebo ke slečně na hlídání. Nakonec se ke své vlastní ženě budete chovat s větší sexuální neutralitou, než s jakou se chováte ke všem ostatním ženám, které potkáte během dne. Ženy bývají většinou na sexuální energii citlivější než muži. Vaše žena si pravděpodobně všimne účinků této sexuální neutralizace neboli depolarizace dříve než vy. A když se tak stane, začne si připadat odmítaná. Ne nějak zásadně, ale v drobnostech a neustále, což bude mít negativní vliv na její ženské vyzařování. I když bude zářit ze všech sil, vy se k ní budete chovat s větší sexuální neutralitou, než k ženám v autobuse. Vaši ženu to bude zraňovat, pohasne a vás bude přitahovat ještě o to míň. I když na tom, že klesáte ve spirále depolarizace, máte svůj podíl oba, nesmíte dávat vinu ženě. Pravý muž na sebe bere veškerou zodpovědnost, i když ví, že to není on, kdo všechno řídí, a že ve svých rukou nemá skutečně nic. Ve svém jednání je odvážný a vytrvalý a neočekává nic než radostný pocit vnitřní celistvosti, který pramení z toho, že naplno rozdává svůj dar.Když vaše žena vypadá unaveně, nerudně nebo dokonce ošklivě, přijímejte ji jako bohyni, která potřebuje, abyste její srdce a tělo prostoupili svým božstvím. Zpozorujete-li, že vás začíná odrazovat její pochmurná nálada, vezměte si její proměnu za svou zodpovědnost. Víte, s jakým nasazením pracujete, když v zaměstnání dokončujete nějaký velký důležitý projekt. Se stejnou vervou se pusťte do její nálady. Je to pro vás výzva. Dokážete proniknout do jejího těla a srdce s takovou láskou a důvtipem, že se navzdory sama sobě začne smát, uvolní se a celá se rozzáří? Dokážete se jí dotýkat s takovým sexuálním nábojem, jako byste se dotýkali své milenky? Dokážete se na ní tak dívat? Je jasné, že se vám do toho nebude chtít. Když jste depolarizovaní, jsou takové projevy vůči "vaší staré" to poslední, na co máte chuť. Jenže přesně tak přistupuje pravý muž ke své ženě a k celému světu. Ví, že si za daný stav věcí může sám. Ví, že jeho jediné opravdové štěstí pramení z toho, že přestal světu a své ženě dávat plně sebe sama, a svět i žena podle toho reagují. Někdy je skutečně třeba jít dál a najít si jinou práci nebo jinou ženu. Je to v pořádku, pokud to znamená pokrok. Taková změna je pak jednoznačná, posilující a vychází z vaší potřeby rozdávat váš dar. Častěji ale první impulz ke změně přijde ve chvíli, kdy neprožíváte plně přítomný okamžik, nevyužíváte naplno své schopnosti, lenošíte a místo tvůrčího přístupu jenom kopírujete.V práci vám takový přístup může procházet celá desetiletí, než si uvědomíte, že jste promarnili spoustu času. Stačí ale pár minut, kdy se tak budete chovat ke své ženě, a vaší ženy se to dotkne a dá vám to najevo. Poznáte to podle toho, jak se bude tvářit. Bude to zřetelné z jejího tónu hlasu. Její zdánlivá ztráta krásy bude jen vnějším odrazem vnitřního pohasnutí, ke kterému dochází, když vaše touha přestane být jednoznačná. Její špatná nálada je vám nepříjemná úplně stejně, jako je vaší ženě nepříjemná vaše nejednoznačnost. Stačí okamžik, aby se muž vrátil zpátky k naplňování smyslu svého života. Stačí když se ocitne před skutečnou životní výzvou, dostane se do velkého nebezpečí a krizové situace, která vyžaduje maximální nasazení. A stačí okamžik, ve kterém ženu upřímně pochválíte a oceníte, a žena se naplno rozzáří. Může se to stát třeba v obchodě nebo v lázních, kdy ji neznámý muž vysekne poklonu. Nebo k tomu může dojít u kuchyňského stolu a tím mužem můžete být vy. Můžete se rozhodnout, že půjdete jinam, protože jste příliš slabí na to, abyste překonali vlastní zneutralizovanou ztrátu chuti. Lepší řešení je ovšem chopit se výzvy a vykřesat z deprimujícího světa a nudné ženy lásku. Použijte tělo a mysl, aby chmury vaší ženy ustoupily lásce. Ženy rády tancují, i když se třeba zrovna tváří jedovatě a žlučovitě. Buď vás žena uštkne a vysaje z vás energii, nebo se poddá vaší neohrožené vášni."

David Deida - Cesta pravého muže

Příspěvky v diskuzi

Stránka: 1 2 3 4 5
Řazení:
13.01.2019 - 20:24 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Annie Tea
Může se o to snažit ale myslím si že v lepším případě udrží jen pozitivní přístup v jednání. Směrování libida se řídit nedá. Určovat si vědomě s kým mně to bude bavit. Tudíž když erotická přitažlivost vyprchá, předpokládejme že se nejedná o nástup impotence, pak je asi nejlepším výsledkem oboustranná dohoda.
Psychologie a fyziologie bývají u mužů obyčejně dvě oddělené věci, ženy mají tělo a mysl většinou více propojené. Jsou více racionální.
Vědomě se přimět k opaku se dá, ale nebude to asi fungovat. Tak to vnímám u drtivé většiny případů. Existují jistě výjimky.
13.01.2019 - 20:30 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele :):):), který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
To je tak jak s vejcem a slepicí...s tím jak co bylo.Některé vzorce jsou dost hrozné , těžko se přepisují a často o tom přemýšlím , co jsem napáchala i já.No nic, ty diskuze zde už byly a tato založená je taková vznešená a trošku jinak,než kam se dostáváme, takže bych uvítala, aby se zde k tomu vypsal ještě nějaký vědomý(stačí i trochu) muž.
13.01.2019 - 20:38 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » :):):)
No základy jsou uložené asi někde v mitochondriích a cns dbá nad naší homeostázou tak určuje do značné míry co chceme a pak je zde vědomá část vůle která přetváří realitu na základě zpětných vazeb řídících okruhů skrze nervy a chemii. Přičemž podléháme iluzi samostatného rozhodování.
Co by na to řekl asi buddha: om mani padme húm.
A ježíš asi: miluj bližního svého. :4: Ten to třeba genderově nespecifikoval. Myslím že otázka pohlaví se obecně zbytečně hrotí. Muž -žena..je to jen biologický pohled na člověka.
Ale třeba se objeví ještě někdo s něčím zajímavým a novým..
13.01.2019 - 22:11 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Annie Tea
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Iteza, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Pokud touha pohasíná, proč by nebylo možné ji znovu zapálit? Podpořit? Probudit? Ano, asi to nebude fungovat jen na lusknutí prstu, asi se muž bude muset trochu přenastavit, nejspíš si bude muset vzpomenout, jaké to vlastně je, být mužem, cítit touhu...Podle mě je to hodně o nějakém tréninku. Pokud na to chlap bude dlabat, pak to, podobně jako svaly, prostě nějakým způsobem bude polevovat a atrofovat, a snazší způsob pak je opravdu odejít a třeba se pokusit o něco někde jinde. A naopak, když muž s touhou, se svou mužskou energií, vědomě pracuje, cvičí, pak to půjde daleko snáz a pak je mnohem větší pravděpodobnost, že si onu pozornost a touhu udrží.
14.01.2019 - 07:54 | Filtr
(Rak) aktigram » Bosch
Všetko je možné a ty vôbec nemusíš byť mužom alebo naopak. Takže ja sa rada niečomu priučím ak mi to vysvetlíš.
14.01.2019 - 07:58 | Filtr
(Rak) aktigram » Iteza
A možno si muž ale taktiež žena majú spomenúť že ich partner ma aj dobre vlastnosti a nevidieť iba to č nám vadí. Vidieť v nej tu krásu ktorá tam bola a istotne aj je, len ju treba znovuobjaviť, len na to musí byť človek pripravený.
Ono človek ak je nespokojný so svojím partnerom vidí iba chyby toho druhého a vtedy je ťažko zapaľovať druhý oheň.
14.01.2019 - 09:27 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » aktigram
To vypadalo že mi to chceš vysvětlit ty jak to ti muži mají s touhami.
14.01.2019 - 09:40 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Iteza
Tak libido se posilovat dá, dá se pracovat na sexuální energii což bezopochyby zvyšuje mužskou polaritu. Pokud je cílem posílit slabou potenci. To jsme ale stále v biologické rovině. Ve většině případů to však není hlavní problém, protože když si muž najde milenku tak nemá apriori problém s potencí, libidem, nevyhraněnou polaritou. Spíše naopak. Obyčejně k nevěře a zanedbávání partnerky dochází právě když touha, libido muže vzroste a neudrží je na uzdě.To je klasický vzorec mužů s "druhou mízou" kteří se zblbnou do mladé milenky. Jejich hrneček touhy přetekl. Muž prý není od přírody stavěný jako celoživotně monogamní. Takže se jeho touha často "přelévá"..pokud svoji touhu(libido) nějakým způsobem nepotlačuje, neusměrňuje. Třeba například sportem. Pak je moderní mluvit o kultivaci ale nakonec ani takoví experti na kultivaci jako mantak chia ten společný život vzdali a našli si každý jinou partnerku. Holt posílit libido se dá, ale neporučíš ke komu se tak stane. Ke komu vzplane láska a kam dopadnou amorovy šípy tak to už nejsou svaly které se dají cvičit. To už jde mimo dosah naší vůle. Pokud máš o nějakou konkrétní osobu zájem pak se dá jistě mnoho věcí dotáhnout, zařídit, dopilovat, nacvičit, ale často bývá veškerá snaha jen dlouhodobé trápení. I to je v podstatě přirozenou součástí životních osudů.
14.01.2019 - 10:50 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Žihadlo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Jako ženě se mi to čte velice hezky. :15:
Otázkou je, co na to muži? Fakt by mne zajímalo, jak v praxi jim toto funguje? Nebo ještě spíše zda to dokáží reálně žít? A jak dlouho? Nějaký výkyv na rok, dva nemá význam. Pomohlo jim to dlouhodobě k tomu, aby se oni cítili ve vztazích lépe? Aby jejich vztahy byly stabilní a přinášely jim radost?
Ptám se ne z důvodů, že bych chtěla zpochybňovat Deidu, ale sama za sebe mám důvod k pochybám o tom, že to muži skutečně umí (mohou umět?) žít. Po zkušenostech s muži, kteří Deidu četli... Dokonce si myslím, že pro naprostou většinu mužů toto není cesta ke šťastným vztahům, ale na druhé straně za každé procento, kterému toto pojetí pomohlo, Deidovi díky. A kromě toho nevidím chybu v Deidovi. Chyba je v tom, že hledají cestu pravého muže, ale přitom nenašli cestu ani sami k sobě, ke své podstatě a k člověku jako takovému. Což nemusí být jen jejich chyba, když je to nikdo nenaučil. Ale v určitém věku musí každý převzít zodpovědnost, nevymlouvat se na kohokoliv a cokoliv. Kdo nemá pořádek sám v sobě, tomu nepomůže žádný návod na šťastný vztah.

(Možná si na to založím svůj pokec, abych ti to tu netáhla jiným směrem. Mě se ta myšlenka popsaná líbí a moc. Zajímají mě však reálné osobní zkušenosti. Tam jsem skeptická.)
14.01.2019 - 18:39 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Annie Tea
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Buh je tlak, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
CO ale Deida sám zmiňuje a Štěpán zapomněl uvést, že jeho knihy platí pouze pro muže, kteří mají výrazně jednostrannou, tj mužskou polaritu.
Pokud jsou chlapi, kteří v sobě mají polarity v rovnováze a těch je dnes oproti minulým generacím podstatně více, tak pro ně dle Deidy jeho knihy nemají význam, protože tito muži nehledají opačný sexuální pól, aby vytvořili jednotu.
již ji mají.
14.01.2019 - 22:12 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Slunicko., který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
A proč by ji člověk měl potlačovat?
14.01.2019 - 22:33 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele bubobubo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Přečetla jsem to poctivě několikrát.
Přijde mi, že to je zase to populární házení vztahu pouze do jedné roviny.
Takhle, když to uděláte, tak se póly zazelenají.
Když vezmu v potaz složitost lidských emocí a všeho co člověka a tudíž i jeho vztahy formuje, tak mi to tak, jak je to v článku nestačí.
14.01.2019 - 23:14 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Žihadlo
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Iteza, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Klidně sem piš své úvahy i v rámci téhle diskuze :3:
14.01.2019 - 23:17 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » bubobubo
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Iteza, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Samozřejmě, že to je
1) napsané popularizující a tudíž zjednodušující formou
2) jak tu bylo zmíněno, týká se to spíš mužů s vyhraněnější mužskou částí
3) není to samospásné, není to svatý grál a cíl všeho snažení, spíš to je poukázání "hele, mohlo by to taky jít třeba tudy"...a je na každém, jak to uchopí a co si z toho vezme.
14.01.2019 - 23:39 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Iteza
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele bubobubo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Muži s mužskou složkou to neuchopí, oni takové ´bláboly" nečtou. Stará jim uvaří a když je fotbal a po vejplatě, tak co je víc.
Jen jiný pohled. :1:
14.01.2019 - 23:43 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » bubobubo
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Iteza, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
To bohužel nejsou muži s mužskou složkou. To jsou poškození muži.
14.01.2019 - 23:46 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Iteza
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele bubobubo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Aha...a kdo je poškodil?
Nebo... kde se poškodili?
Nebo... proč se poškodili?
Nebo... kdy se poškodili?
14.01.2019 - 23:54 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele bubobubo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
A nejspíš ten článek nezaujme ani soudobé do sebe zahleděné metrosexuály. Ačkoli jsou to muži. Patrně také poškození...
Takže je to jen takový vzdech po tom, jak bychom si to někteří přáli.
15.01.2019 - 01:54 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » bubobubo
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Iteza, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Hele, kdybys napsala prostě "mně se to nelíbí...", ušetřila by sis asi tři zbytečný posty a bylo by to navíc o dost upřímnější.
15.01.2019 - 09:33 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Iteza
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele bubobubo, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ale o to přece nejde. Ten článek není určen mě a krom toho, se mi líbí, jak se v něm na nás ženy myslí. Jde o to, že si ho patrně přečtou jen muži, kteří ho v podstatě číst nepotřebují, protože se k ženám chovají tak, jak je popsáno v tom článku.
15.01.2019 - 17:23 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » bubobubo
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele :):):), který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Máš pravdu.Proto jsem psala o fantazii.Ti, co to potřebují, nepřečtou ani odstavec, protože to mají za bláboly.Jak jsem ta starší generace, tak prostě tady moc probuzení muži ještě nejsou, vyhovuje jim ten žvanec,někde pivko(občas sdělí, jestli dneska něco bude :4:,výborná předehra) a když mluví o ženě jako o manželce, tak to už je výhra.Plno jich jede ještě v tom patriarchátu, ne všichni samozřejmě.Přitom jsem jich poznala pár naprosto emotivně nestabilních,horší než lecjaká ženská,plačících mi na rameni,chudáci, které opustila žena... :9:
Jako chvála bohu, že se to začíná měnit u těch mladších,že neberou ženu jako služku.A že i ženy si začínají sebe více vážit :30:.
15.01.2019 - 17:58 | Filtr
(Blíženci) fanik » :):):)
A bude hůř, další level bude už jen ten žvanec a pivko,pak už jen to pivko a pak už smrt :76: :61:
15.01.2019 - 18:52 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » fanik
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele :):):), který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
No to už u nich leckdy je hůř, ten level už probíhá :61:.
15.01.2019 - 18:54 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » bubobubo
Mně tenhle jev taky už párkrát zaujal, že dobře míněné rady jako například etické kodexy v praxi realizují vždy jen ti slušní kteří to ze své podstaty vlastně nepotřebují protože takhle žijí.
A ti hajzlíci ti si je přečtou maximálně se zájmem jak s těmi slušnými ještě více vydrbat.
V principu si s takovými výtvory ti kterým by to mělo být určeno vytřou :71: jako s ústavou. :4:
15.01.2019 - 18:55 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » :):):)
No ten už dávno proběhl..si pusť vesničko má středisková. :3:
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v PannaPanně
ukázat kalendář »