Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Autismus - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Autismus
31.05.2009 - 16:35
Putes
Autismus
Už delší dobu přemýšlím, jestli sem mám dát tento příspěvek. Mám totiž 5. letého vnoučka - autistu. Máte někdo osobní zkušenost s tímto postižením? Každá rada, je vítána. Děkuji
Stránka:
1 2
31.05.2009 - 17:33
| Filtr
Putes
» zlatíčko365
No, potěš tě pánbů. To je nadělení. MUsím říct, že spolu vycházíme moc dobře. Jen nesmím vzpomínat rodiče, to pak pláče, protože si najednou uvědomí, že tu nejsou.
31.05.2009 - 17:35
| Filtr
Putes
» zlatíčko365
Ne neviděla, ale asi na tom něco bude, protože já mám 3 vnoučátka, ale tady toho chlapečka mám ze všech nejraději, protože je tak bezmocný.
31.05.2009 - 17:37
| Filtr
Putes
» zlatíčko365
Však se mi potom mrkni na profil, mám tam spoustu fotek i video, právě s Peťou. Řádí jak bolavá noha.
31.05.2009 - 17:39
| Filtr
Putes
» zlatíčko365
Ne, je jedináček, ale on vydá za 4. A dcera se právě rozvádí, tak to bude můj zlatý chlapeček moc těžko nést.
31.05.2009 - 17:44
| Filtr
Najdise.cz
» Putes
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele zlatíčko365, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
no krásný fotečky....a chlapeček andílek ...no tak to teda bude něco..rozvod..,proto jsem se ptala..Filip je také z rozvedené rodiny a to byla bolístka na duši ..veliká ..nj ale to je i u normálních děti...ony to nechápou..milují oba rodiče stejně ..a nechápou ..proc nebudou všichni spolu..a miliony dalších otázek...
ny fotce jsem já se synem Kubou a Filip je ten co má brýličky
=====
no krásný fotečky....a chlapeček andílek ...no tak to teda bude něco..rozvod..,proto jsem se ptala..Filip je také z rozvedené rodiny a to byla bolístka na duši ..veliká ..nj ale to je i u normálních děti...ony to nechápou..milují oba rodiče stejně ..a nechápou ..proc nebudou všichni spolu..a miliony dalších otázek...
ny fotce jsem já se synem Kubou a Filip je ten co má brýličky
K příspěvku je přiložený obrázek, který se zobrazí pouze přihlášeným uživatlům.
(Přihlásit)
31.05.2009 - 17:51
| Filtr
Putes
» zlatíčko365
Vypadá jako úplně normální kluk. A chodí tedy do školy?
31.05.2009 - 17:53
| Filtr
Najdise.cz
» Putes
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele zlatíčko365, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
jj chodí do normální školy..s tím ,že má individuální přístup...chtěli to takto jeho rodiče..te´d už si jakž takž zvyknul ale začátky byli těžké...te´d nastává období puberty tak jsem zvědavá.....
=====
jj chodí do normální školy..s tím ,že má individuální přístup...chtěli to takto jeho rodiče..te´d už si jakž takž zvyknul ale začátky byli těžké...te´d nastává období puberty tak jsem zvědavá.....
31.05.2009 - 18:00
| Filtr
Putes
» zlatíčko365
Aha. Navrhovali dceří, aby ho dala na učení pro hluchoněmé, ale dcera odmítla, že by pak neměl už zájem se začít učit mluvit normálně. Já jsem si naopak myslela, že by to pro něj bylo plus, jakoby uměl další jazyk a to přece není nikdy k zahození. Sama se teď na prahu 60.se učím anglicky. Dřív jsem neměla příležitost ani motivaci.
31.05.2009 - 18:06
| Filtr
Najdise.cz
» Putes
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele zlatíčko365, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
přesně tak...nestranit ho normálním dětem,ale třeba by znakoval skvěle a šlo by mu to líp než řeč..to souvisí s těmi obrázky/Filipa /jeho rodiče/berou jako úplně zdravého a normálního /na první pohled je takový,ale na ten druhý...je jiný/,ale já si spíš myslím že by trocha pokory neuškodila a že by mu bylo dobře kdyby viděl ,že někdo má podobný problém jako on...myslím ,že tím jak je větší..je to víc i znát..nevím tohle rozhodování bude na rodičích...
=====
přesně tak...nestranit ho normálním dětem,ale třeba by znakoval skvěle a šlo by mu to líp než řeč..to souvisí s těmi obrázky/Filipa /jeho rodiče/berou jako úplně zdravého a normálního /na první pohled je takový,ale na ten druhý...je jiný/,ale já si spíš myslím že by trocha pokory neuškodila a že by mu bylo dobře kdyby viděl ,že někdo má podobný problém jako on...myslím ,že tím jak je větší..je to víc i znát..nevím tohle rozhodování bude na rodičích...
31.05.2009 - 18:18
| Filtr
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele akdarka, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ahoj, tak autistů máme u nás v práci všeho druhu. Měla jsem v péči autistu s Aspergrovým syndromem, ti mají celkem hodně vysoké IQ,tím i hodně znalostí zaměřených jen jedním směrem, tak i autisty nízkofunkční a vysokofunkční. Máme i speciální třídy pro tyto děti, navíc jsme speciální krajské středisko pro diagnostiku autistů...takže mi napiš konkrétně, co potřebuješ.. Mám ve třídě i nízkofunkční atypické autisty, zkušeností hodně i z života v rodině....
=====
Ahoj, tak autistů máme u nás v práci všeho druhu. Měla jsem v péči autistu s Aspergrovým syndromem, ti mají celkem hodně vysoké IQ,tím i hodně znalostí zaměřených jen jedním směrem, tak i autisty nízkofunkční a vysokofunkční. Máme i speciální třídy pro tyto děti, navíc jsme speciální krajské středisko pro diagnostiku autistů...takže mi napiš konkrétně, co potřebuješ.. Mám ve třídě i nízkofunkční atypické autisty, zkušeností hodně i z života v rodině....
31.05.2009 - 18:35
| Filtr
Marci12
posílám Ti to,co jsem našla na internetu o autismu a je to psáno docela srozumitelně.Sama jsem se setkala během své učitelské praxe(učím mentálně retardované děti)se třemi autistickými dětmi.Každé bylo úplně jiné,ale společné pro ně bylo to,že měly svůj svět,nesnášely jakékoliv narušení svých stereotypů.Když si zvykly na konkrétní osobu ,která je učila,upřednostňovaly ji před ostatními a nechaly se od ní uklidnit a vést.
takže ten text:
Autismus je jednou z nejzávažnější poruch dětského mentálního vývoje. Jedná se o vrozenou poruchu některých mozkových funkcí. Porucha vzniká na neurobiologickém podkladě. Důsledkem poruchy je, že dítě dobře nerozumí tomu, co vidí, slyší a prožívá. Duševní vývoj dítěte je díky tomuto handicapu narušen hlavně v oblasti komunikace, sociální interakce a představivosti (tzv. základní diagnostická triáda problémových oblastí vývoje u poruch autistického spektra). Autismus doprovází specifické vzorce chování.
Stupeň závažnosti poruchy bývá různý, od mírné formy (málo symptomů) až po těžkou (velké množství symptomů). Problémy se musí projevit v každé části základní diagnostické triády.
Autismus je poruchou, jejíž příčinu se prozatím nepodařilo odhalit. Předpokládá se, že určitou roli zde hrají genetické faktory, různá infekční onemocnění a chemické procesy v mozku. Moderní teorie tvrdí, že autismus vzniká až při kombinaci několika těchto faktorů. Autismus je v podstatě syndrom, který se diagnostikuje na základě projevů chování. Projevuje se buď od dětství nebo v raném věku (do 36 měsíců). Porucha určitých mozkových funkcí způsobí, že dítě nedokáže správným způsobem vyhodnocovat informace (senzorické, jazykové). Lidé s autismem pak mívají výrazné potíže ve vývoji řeči, ve vztazích s lidmi a obtížně zvládají běžné sociální dovednosti.
První nejběžnější postřehy v oblasti celkové komuniakce, řečového vývoje a v oblasti sociálního chování:
Postřehy v komunikaci
. Nereaguje na své jméno
. Neříká, co chce
. Opožděný vývoj jazyka
. Nereaguje na pokyny
. Někdy působí dojmem, že je neslyšící
. Zdá se, že slyší, ale nikoli ostatní osoby
. Neukazuje a nemává na rozloučenou
. Říkal/a několik slov, ale nyní přestal/a
Postřehy v sociálním chování
. Chybí sociální úsměv
. Raději si hraje o samotě
. Dává přednost sebeobsluze
. Je velmi samostatný
. Některé věci dělá velmi "brzy"
. Špatný oční kontakt
. Působí, že žije ve vlastním světě
. Nezajímá se o ostatní děti
. Ostatní lidi dokáže ignorovat
Postřehy v chování
. Záchvaty vzteku
. Hyperaktivita/neschopnost spolupracovat/ negativismus
. Neví, jak si hrát s hračkami
. Zabývá se určitými věcmi stále dokolečka
. Chodí po špičkách
. Neobvyklá fixace na určité hračky (neustále s sebou nosí nějaký předmět)
. Řadí věci do řad
. Reaguje přehnaně na určité materiály či zvuky
. Zvláštní pohyby
Absolutní indikace pro další vyšetření
. do 12 měsíců nežvatlá
. do 12 měsíců negestikuluje (neukazuje, nemává na rozloučenou)
. do 16 měsíců neužívá slova
. do 24 měsíců spontánně neužívá věty
. ztráta jakýchkoli jazykových nebo sociálních schopností v jakémkoli věku
Autismus může být, a často bývá, kombinován s jinými poruchami či handicapy psychického i fyzického rázu (mentální retardace, epilepsie, smyslové poruchy, geneticky podmíněné vady atd.). Často se přidružuje problematické chování rozdílné intenzity. Někteří lidé s autismem mají pouze mírné problémy (např. nemají rádi změny), u druhých pozorujeme agresivní nebo sebezraňující chování. Také hyperaktivita, neschopnost soustředění nebo výrazná pasivita se často s autismem pojí.
K úplnému potlačení příznaků autismu v 98% případů nedochází. Na druhé straně speciální výchova mírní problematické chování (agresivitu, sebezraňování, záchvaty vzteku), byl zaznamenán nárůst IQ, zvýšení adaptability a samostatnosti. Pokud osoby trpící autismem nemají speciální přístup založený mimo jiné na hluboké znalosti dané problematiky, ocitají se na psychiatrických odděleních s vysokými dávkami psychofarmak či jsou vylučovány ze škol, do kterých však úrovní svého intelektu patří.
Jediným obecným a prokazatelně úspěšným způsobem pomoci dětem s autismem je speciální pedagogická péče s využitím metodiky kognitivně behaviorální terapie. Pokud dítěti svým speciálním přístupem umožníme porozumět světu, který ho díky jeho handicapu chaoticky obklopuje, je stoprocentní šance, že u dítěte dojde ke zlepšení. Speciálně vyškolení pedagogové užívají nejčastěji metodiku strukturovaného učení, která za prioritu považuje nácvik funkční komunikace a individuální přístup v psychoedukaci. Vizualizace a strukturalizace jsou základními metodickými pilíři přístupu k lidem s autismem.
takže ten text:
Autismus je jednou z nejzávažnější poruch dětského mentálního vývoje. Jedná se o vrozenou poruchu některých mozkových funkcí. Porucha vzniká na neurobiologickém podkladě. Důsledkem poruchy je, že dítě dobře nerozumí tomu, co vidí, slyší a prožívá. Duševní vývoj dítěte je díky tomuto handicapu narušen hlavně v oblasti komunikace, sociální interakce a představivosti (tzv. základní diagnostická triáda problémových oblastí vývoje u poruch autistického spektra). Autismus doprovází specifické vzorce chování.
Stupeň závažnosti poruchy bývá různý, od mírné formy (málo symptomů) až po těžkou (velké množství symptomů). Problémy se musí projevit v každé části základní diagnostické triády.
Autismus je poruchou, jejíž příčinu se prozatím nepodařilo odhalit. Předpokládá se, že určitou roli zde hrají genetické faktory, různá infekční onemocnění a chemické procesy v mozku. Moderní teorie tvrdí, že autismus vzniká až při kombinaci několika těchto faktorů. Autismus je v podstatě syndrom, který se diagnostikuje na základě projevů chování. Projevuje se buď od dětství nebo v raném věku (do 36 měsíců). Porucha určitých mozkových funkcí způsobí, že dítě nedokáže správným způsobem vyhodnocovat informace (senzorické, jazykové). Lidé s autismem pak mívají výrazné potíže ve vývoji řeči, ve vztazích s lidmi a obtížně zvládají běžné sociální dovednosti.
První nejběžnější postřehy v oblasti celkové komuniakce, řečového vývoje a v oblasti sociálního chování:
Postřehy v komunikaci
. Nereaguje na své jméno
. Neříká, co chce
. Opožděný vývoj jazyka
. Nereaguje na pokyny
. Někdy působí dojmem, že je neslyšící
. Zdá se, že slyší, ale nikoli ostatní osoby
. Neukazuje a nemává na rozloučenou
. Říkal/a několik slov, ale nyní přestal/a
Postřehy v sociálním chování
. Chybí sociální úsměv
. Raději si hraje o samotě
. Dává přednost sebeobsluze
. Je velmi samostatný
. Některé věci dělá velmi "brzy"
. Špatný oční kontakt
. Působí, že žije ve vlastním světě
. Nezajímá se o ostatní děti
. Ostatní lidi dokáže ignorovat
Postřehy v chování
. Záchvaty vzteku
. Hyperaktivita/neschopnost spolupracovat/ negativismus
. Neví, jak si hrát s hračkami
. Zabývá se určitými věcmi stále dokolečka
. Chodí po špičkách
. Neobvyklá fixace na určité hračky (neustále s sebou nosí nějaký předmět)
. Řadí věci do řad
. Reaguje přehnaně na určité materiály či zvuky
. Zvláštní pohyby
Absolutní indikace pro další vyšetření
. do 12 měsíců nežvatlá
. do 12 měsíců negestikuluje (neukazuje, nemává na rozloučenou)
. do 16 měsíců neužívá slova
. do 24 měsíců spontánně neužívá věty
. ztráta jakýchkoli jazykových nebo sociálních schopností v jakémkoli věku
Autismus může být, a často bývá, kombinován s jinými poruchami či handicapy psychického i fyzického rázu (mentální retardace, epilepsie, smyslové poruchy, geneticky podmíněné vady atd.). Často se přidružuje problematické chování rozdílné intenzity. Někteří lidé s autismem mají pouze mírné problémy (např. nemají rádi změny), u druhých pozorujeme agresivní nebo sebezraňující chování. Také hyperaktivita, neschopnost soustředění nebo výrazná pasivita se často s autismem pojí.
K úplnému potlačení příznaků autismu v 98% případů nedochází. Na druhé straně speciální výchova mírní problematické chování (agresivitu, sebezraňování, záchvaty vzteku), byl zaznamenán nárůst IQ, zvýšení adaptability a samostatnosti. Pokud osoby trpící autismem nemají speciální přístup založený mimo jiné na hluboké znalosti dané problematiky, ocitají se na psychiatrických odděleních s vysokými dávkami psychofarmak či jsou vylučovány ze škol, do kterých však úrovní svého intelektu patří.
Jediným obecným a prokazatelně úspěšným způsobem pomoci dětem s autismem je speciální pedagogická péče s využitím metodiky kognitivně behaviorální terapie. Pokud dítěti svým speciálním přístupem umožníme porozumět světu, který ho díky jeho handicapu chaoticky obklopuje, je stoprocentní šance, že u dítěte dojde ke zlepšení. Speciálně vyškolení pedagogové užívají nejčastěji metodiku strukturovaného učení, která za prioritu považuje nácvik funkční komunikace a individuální přístup v psychoedukaci. Vizualizace a strukturalizace jsou základními metodickými pilíři přístupu k lidem s autismem.
04.06.2009 - 00:09
| Filtr
atraM
Ahoj, vůbec s tím nemám zkušenosti,
ale zrovna jsem dočetla fakt zajímavě napsanej článek v poslední "Psychologii dnes".
Taková polemika dvou specialistů, jestli se to dá nebo nedá léčit a proč...
(Tak jsem to tu chtěla jenom přidat, a že na vás myslím...)
ale zrovna jsem dočetla fakt zajímavě napsanej článek v poslední "Psychologii dnes".
Taková polemika dvou specialistů, jestli se to dá nebo nedá léčit a proč...
(Tak jsem to tu chtěla jenom přidat, a že na vás myslím...)
08.06.2009 - 11:17
| Filtr
Expert
Ahoj Putes,
Zrovna jsem si koupila výbornou knížku o autismu. Jsem nadšena tím, jak krásně je ukázáno a popsáno jaké je myšlení autistů. Je to průkopnická kniha s novým pohledem na autistické myšlení.Tato kniha jasně přibližuje k pochopení myšlenkových pochodů lidí s autismem a tím pádem jasnější komunikaci s nimi.
Peter Vermeulen - Autistické myšlení.
Přeji ti plodné počtení a nový pohled na společné pobývání s vnučkou.
Měj se - Expert
Zrovna jsem si koupila výbornou knížku o autismu. Jsem nadšena tím, jak krásně je ukázáno a popsáno jaké je myšlení autistů. Je to průkopnická kniha s novým pohledem na autistické myšlení.Tato kniha jasně přibližuje k pochopení myšlenkových pochodů lidí s autismem a tím pádem jasnější komunikaci s nimi.
Peter Vermeulen - Autistické myšlení.
Přeji ti plodné počtení a nový pohled na společné pobývání s vnučkou.
Měj se - Expert
08.06.2009 - 11:23
| Filtr
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ak je dieťa autista,alebo ma nejaku inu tazsiu psychicku poruchu,tak problem musí byt aj na strane jeho rodicov.
=====
Ak je dieťa autista,alebo ma nejaku inu tazsiu psychicku poruchu,tak problem musí byt aj na strane jeho rodicov.
© 2007-2024 Najdise.cz