Vysněný (vytoužený) svět


18.01.2017 - 14:42
(Štír) tronco
Vysněný (vytoužený) svět
Jo,to by šlo snad jak nadpis a mezi nebe a zemi se toho vejde :6:
Rád bych založil diskuzi,kde se dá zapojit mnohá fantazie,nebo i věci s kterými jsme se setkaly a třeba byly k neuveření a šlo by to do toho snu zapojit. Jde mi o to,jak si představujete svůj vysněný svět,ve kterém by jste chtěli žít a opravdu bych ocenil trošku více,než jen ...mír a lásku,ale jak by to mohlo mezi lidmi fungovat ... ježiš a jsem v koncích.... Jinak? Lépe? ... vlastně fungovat... a ono to nefunguje? Co se Ti nelíbí? Tak a jsem u toho,je to na vás.

P.S. Toto dodávám až asi druhý den pro objasnění nejasností v bordelu diskuzí vzniknuvších a vytažení toho podstatného. Nápaditost. Zkusím již zde udělat šuplíky a dle toho,na čem se třeba domluvíme,nebo přidáte,přidám sem a snad nám z toho vznikne pěknej mišuge pro námi vytoužené životní prostředí.Tak v současném stavu.

-----------------------------------------------------------------------
1) co mi chybí/co bych přidal:

Permakultura(2x), MMS pro každého(1x), telepatie :44:(2x), :78:(1x), bio tabák :46: a bio slivovica :37: (1x)
-----------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------
2) co považuji za nepodstatné/co bych vyřadil:

Peníze(2x), FB(2X), USA(2x), zákony(1x), všechno(1x)
-----------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------
3) co bych pozměnil:

legalizace :46:(2x), zřízení samosprávních oblasti (1x), pozměnění neplatidel na platidla :78:(1x), zákony(2x), zpátky na :56:!(1x)
-----------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------
4) co bych neměnil(popř.zachoval)

nic-max sebe sama(3x), příroda :56:(4x)
-----------------------------------------------------------------------


A k většímu přehledu pokroku mohu přidávat i videozáznamy z průběhu díla :3:
YouTube

Stránka: 1 2 3
Řazení:
19.01.2017 - 00:37 | Filtr
(Štír) tronco » včielkaMajka
S tím filmem je to prostě tak. Není to jediný,ani první,ani poslední film,který cenzura nechce pustit a přesně kvůli strachu o narušení chodu systému a nebo dokonce o vyvolání pokusů o změnu. No jo,ale kdyby se dostal film o lepším světě plném chemie,kterou by jsme nemuseli a vlastně neměli používat,plného... čkat... co by tam mohli vychvalovat? mmmm.... tak teď mi nic fakt nenapadlo... ke všemu by jim to tam nemohli pustit,protože ve světě,kde lidi mluví telepaticky je nesmysl nejen televize ..... jéééé .... to je bomba! Telepatie! A mám to. Nás zbaví VŠECH zbytečných úředníků a všelijakých zřízení... nemusím ani uzavírat smlouvy. Ty se uzavírají mezi lidmi,kteří si nemohou věřit,ale když si vidí jeden druhému do hlavy,tak mají v otázce nejen důvěry vyřešeno.... :75:
19.01.2017 - 00:53 | Filtr
(Štír) tronco » cerberus
Právě...souhlas s Tvým náhledem na ten určitý problém s uvědomováním si toho více a více a s větším přehledem třeba asi u mě o celosvětovém dění a velké politice a tak... fajn to vědět,protože mi objasní několik věcí důležitých,ale těch je méně než přehršel věcí absolutně nepodstatných,nedůležitých ale se stejnou platností opodstatnění uvědomění si jich.... k čemu? Abych si to nějak srovnal a vypořádal se s tím,aby mi to nepřekáželo v životě,i když o tom vím. Mi napadlo jakoby to dát někam do pokoje ve svém rozlehlém zámku.Takových místností je tam mrtě,ale chodby musí být prázdné,aby se po nich dalo chodit a když potřebuji nějakou vědomost,zkušenost,stačí jen otevřít dveře (pokud jsem je nenechal otevřené a nebo jsem je nezavařil pod mříže) a nahlédnout a vytáhnout,co zrovna potřebuji,ale nenakládat si na sebe moc,dál by šlo chodit po té chodbě,ale už se dá zapotit,nehledě na to,že ten zámek může mít i schody do jiných levelů a ty třeba nevylezu,dokud tam ve spodním patře nenechám všechno....
19.01.2017 - 02:35 | Filtr
(Štír) tronco » funik
Klidně bych tam zařadil víc pohybových aktivit,bude-li mít někdo zájem :3:
19.01.2017 - 09:27 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » tronco
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele funik, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Myslel jsem to tak,že chlap ve čtyřiceti už by měl sklízet ovoce,tedy užívat si to,o čem dřív snil a čeho svojí pílí dosáhl,hmotně i nehmotně,duševně.Být snílek je moc hezký,ale jinak pro život asi k ničemu. Pokud už není jiná možnost,kvuli nemoci,tak to už je jiná věc,soudit tě nechci.
19.01.2017 - 12:50 | Filtr
(Rak) dan162 » funik
1) Někomu se povede užívat si život v duševní oblasti ve dvaceti, někomu se to nepovede v sedmdesáti a jinému nikdy.
2) extrémně silné dary jsou zároveň extrémně silné zátěže, těžko zvládnutelné v jakémkoliv věku. Otázka proto vždy zní jak svůj stav zlepšovat, ne co by být mělo, nebo že tobě se něco povedlo.
3) nepřekročitelnou hranicí je agrese, narušení prostoru druhého, platí pro vás oba.
19.01.2017 - 15:32 | Filtr
(Štír) tronco » funik
Jasně,dík i za trpělivost.
Prostě je pravidlem,že se do mě v každé diskuzi někdo obuje a třeba nejeden a fakt mi to nebaví... nemám ve zvyku nic,ani nikoho mazat,ale potom vynakládám s takovým člověkem mnoho úsilí,abych mu pomohl ve věcech,v kterých se mýlí,nebo tak něco... a i ostatní se mi pak diví,že se s takovými dál bavím a je to na hranici hádky a tak... no to je jedno... každý máme své.... třeba bych se s Tebou rád projel na kole,ale je mi jasné,že ne dlouho :61: ... no,maximálně tak s tím,že pojedem po silnici a já na svém fávu z roku 1,2,3 a Ty na horáku s pořádnýma drapákama a pomalým převodem,abys mi neujel :3: Proto jsem se snažil namířit to v předešlém zase zpět k tématu,protože v dnešním světě se mi nelíbí,že se není na co dívat. Mladý holky prdelatý,neumí ani pořádně chodit... ale vybudování nových hřišť,nebo tak něco,to není způsob změny... něco v tom systému změnit tak,aby lidé měli více času na sebe (často i v otrokářství na sebe měli otroci více času,než lidi v dnešní vychvalované úspěšné době,no o pohyb nouzi též neměli jistě :4:)
Třeba jedno k tomu,aby lidé víc sportovali a zvedli se od kompů již navrhované zrušení FB - tím myšleno celkově sociální sítě a životního stylu na něm vytvářejícím se .... fajn ... makrobiotika... pěstitelské práce... příjemný a zdravý "sport" a tak ..... kdyby Tě třeba něco napadlo......

Fajn..... k mému životnímu stylu.
Ne. Nemám jisté příjmy. Nemám sociální pojištění,natož životní. Ne. Před lety pro mě tenhle systém přestal existovat. roky se snažím najít cetu,jak se tam vrátit,ale je tak krutě nastaven,že jsem zatím cestu nenašel,ale ... vím já? Už podruhé se o to pokouší zas jiná sociální pracovnice. Ta první to též před roky vzdala již při pokusu o mojí občanku. Je to jinej život. Někdo Celej život pracuje jako dělník v jedné fabrice,má rodinu,děti,vnoučata a zná cestu z domu do práce,hospody a do krámu.Max na autobusák,když jede někomu na návštěvu.O.K. a sklízí ovoce,že žije celý život stereotyp a rozhled má úzký natolik,že mu to stačí. Pak jde do důchodu,je o něj postaráno (má-li jako málokterý důchodce štěstí) a pak umře. Já mu to též neberu a často jsem to i vskutku trošku a tiše záviděl... ne nezáviděl,jen jsem si představoval,jestli bych si dokázal takový život představit a prostě dokázal,ale to bych musel být někdo jiný. Nechtěj vědět,v jakých možných povoláních jsem se flákal,jak jsem se flákal vlastně díkybohu i v pokusech o sebevraždu,protože nejsem schopen se postarat o to,aby lidé kolem mě byli spokojení,protože jsem šťastný a tím je můžu bavit a přinášet jim něco nového. Flákal jsem se při výberu svých partnerek tak,že jsem potkával samé kurvy a dceru mám též díky tomu,jak jsem se flákal svojí obranou a nechal se znásilnit. Tak jsem odflákl můj pokus o vytvoření nového (č. asi tak 24) prostředí,kam bych si ovezl dcerku,až mi to málem stálo život .... ty woe... musím stále pokračovat? Už mi chápeš,proč Tě od začátku prosím o respekt,abys na mě nevytahoval takové věci,na které,když mám reagovat,protože mi přijde hrubě neslušné někoho bez varování mazat,nebo mu neodpovídat,nebo tak... prostě jsem v diskuzi..... ale fakt tohle mi otravuje stále a stále v každé diskuzi dokola a má energie tu vydaná je mi k hovnu. Můžu jen doufat,že Ti to něco řeklo... budem v tom pokračovat? Jsem nezačal ještě mluvit,abys pochopil.... :3:
19.01.2017 - 15:47 | Filtr
(Štír) tronco » cerberus
.... ty brďo ...
Teď už je to jak z nějaké knihy.... uáu...
Ty jo mi to nedá .... distancuj se od toho klidně,si to napíšu jen pro sebe..... tak to mi zas připomíná mojí nejoblíbenější kapitolu v Písmu.
Nevím doslova,ale prostě... kdybych mluvil jazyky národů i jazyky andělskými,kdybych vše vědění na zemi znal,ale Lásku nepoznal,nejsem ničím..... jo... dokud jsem byl dítě,smýšlel jsem jako dítě,uvažoval jsem jako dítě,mluvil jsem jako dítě,choval jsem se jako dítě,ale když jsem se stal dospělým,to co bylo dětinské,bylo překonáno .... prostě .... inteligence neznamená moudrost a vše vědění,které na cestě pobíráme je nám k ničemu,pokud v něj zabředneme a zalezeme do toho pokoje,kde máme ukrytou třeba.... mmm... jsme na najdise ... třeba astrologii a budeme-li věřit tomu,že je tam celá Pravda ukrytá,nehneme se z místa,z toho pokoje a nejsme už na té chodbě na té cestě pozná(vá)ní .... nemohu vstupovat do Tvého mailu .... zde je má adresa jakuba.dusan@seznam.cz odešli mi to tam,chceš-li
19.01.2017 - 16:01 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » tronco
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele ., který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
1 Kor 13,1-13 :27: :62:
19.01.2017 - 16:09 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » tronco
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele funik, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Hele já to spíš jen tak plácl, nemám čas to moc řešit,mám práci. Jestli se tě to nějak dotklo tak se ti za to omlouvat nebudu,protože je to jen muj pohled na tebe a tvé téma a respekt u mě taky nečekej.
Na tom kole by s rychlostí asi problem nebyl,jedu často s někým mi blízkým i jentak pro radost třeba na kafe do vedlejšího města..Ale ty mi teda blízký nepřijdeš,když třeba píšeš,že jsi psychicky nemocný nebo ulovíš na nádraží cikánku v šestinedělí a chceš s ní mít hned sex. Myslím,žes tu dřív i psal,že užíváš drogy,tím by se kvalita tvého života vysvětlovala.Respekt u mě zatím nehledej.Možná později.Čau.
19.01.2017 - 16:57 | Filtr
(Štír) tronco » funik
Máme svobodnou vůli. Omlouvat se nemusíš. .. (ale můžeš,chceš-li :61: sorry,to je jen svobodomyslný fórek,nic víc,jo?)
Jezdím průměrnou rychlostí v létě tak 27 - 34,5 km/hod co se týká kratších tras do 30-ti kilometrů,tak nevím,co to znamená.
To je právě ono,co mi vadí .... jen jsi něco plác a fajn. Měl jsem Tě smazat rovnou. Ale to fakt neznamená,že bych Tě nerepektoval tak,jako Ty mě,když to přiznáváš. Jenomže v podstatě se mi to též netýká osobně,protože nerespektuješ jen vlastnosti té sebou samým smyšlené iluze a už jen díky té iluzi máš zkreslené vnímání mnou podávaných informací.... prostě několikrát jsem Tě prosil,aby jsi tu na mě nevytahoval sebou zkreslené již tak dostatečné "sračky",které sám přiznávám a nemažu po sobě v jiné diskuzi a prostě jen přepíšeš můj text a zasereš mi to tady... fajn.... Takže dám Ti příklad. Jak jsi se cítil,kdyby jsi měl nastoupit na maraton se zlomenýma lyžema a nebo na obří můstek na vyfouklém kole ??? Jo,to chce tréning,se s takovými podmínkami popasovat.... :3:
Tu cigánku jsem nelovil,ta po mě beztak čuměla a čekala,až jí oslovim a myslíš si,že to jako vyhledávám a nějak by mi to rajcovalo? Myslíš si,že jsem tu psal,že jsem užíval dříve drogy,protože si to jen myslíš a jsi o mě plný předsudků,ale .... fakt nedáváš mi dobré pracovní náčiní,ani podmínky ke komunikaci .... Hodně zdaru v práci ... Ahoj
19.01.2017 - 17:04 | Filtr
(Štír) tronco » cerberus
:6: to se mi líbí,že se Ti to líbí,ale v podstatě to nejsou mé myšlenky,ty jsem si přečetl a už si nepamatuji přesné znění textu jak bibliografologové,nebo co jsem to napsal :4:,ale jen tu myšlenku a celé to z Korintským 13 mám za nejsilnější ze všeho,co jsem tam při čtení zatím chytil :6: ...kouknu na mail... ík :49: :27:
19.01.2017 - 17:07 | Filtr
(Štír) tronco » .
:3: jasně 1.kniha ... ty pokračování bejvaj slabší i u filmů,viď :63: :61:
(jé... jsi mi předběhla-to doplňuji posléze-a já se teď trapně opakuji :6: :62:)
19.01.2017 - 17:08 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Pietra di Luna, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Když uvažujeme v opozicích černá-bílá, zlo-dobro, špatně-dobře, nepodstatné-podstatné, pak bych se tu mohla rozepsat a psát do aleluja. Jenže copak můžu říct, že to a to je dobře, když nevím, jaký to bude mít v rámci celku dopad na můj život a na životy druhých? Já jsem dřív měla takové ambice, že "zlepším svět". Pak mi postupně došlo, že to, co je dobré pro mě, nemusí být vůbec dobré pro druhé. A i ta univerzální věc, kterou si všichni tak strašně moc přejeme - kterou je láska, pocit, že jsem milován a že miluju - tak ani na té se lidi neshodnou.

A proto já bych neměnila nic. Pouze ty části sebe, které vím, že mi škodí a které mi brání v růstu. A vím, že jenom tak se začne měnit i realita kolem mě, nenásilně, aniž bych já do něčeho zasahovala a prosazovala svoje ego. Prvním krokem je přijetí. V tom je asi ta největší síla.
19.01.2017 - 17:12 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Pietra di Luna, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Jo a ještě mě napadla jedna věc, s tím mírem a láskou - to si každý musí nejdřív najít v sobě. Viz to typické buddhistické "mír přichází z nitra, jinde ho nehledejte." Začíná to s "já" a končí to univerzálnem, splynutím v jedno. Však znamení horoskopu tuhle cestu krásně zobrazují, cesta od Berana až po Ryby :)
19.01.2017 - 17:16 | Filtr
(Štír) tronco » Pietra di Luna
Když já nevím jestli to zapůsobilo nějak změny k lepšímu/horšímu..... to bych byl nerad,protože to tak ani v téhle diskuzi nevnímám.... čkat... jo....dík..... neměnit nic ... super,další chybějící kolonka... ono právě budu v závorkách připočítávat hlasy,tak to bude takové do jisté míry hlasování. Co se týká změn,ty jsou přeci ale už dány a už se dějí .... takže neměnit nic,jako měnit něco (s ohledem našich bezplatných hlasů opičanů,ztrácejících se v tom davu a které jsou přehlasovány těmi pány,kteří to tu vedou... prostě jakýkoliv názor je momentálně jisté teorie v téměř jistém utopistickém duchu)
a v rámci objektivity a kýženého relativně kocourkovského mišmaše musím brát i třeba takové názory jako ... já nevím... skinheadský stát třeba ... a pivo zadarmo.... no jo,jenže to je jasný,když už zrušíme ty peníze,tak bude zadarmo všechno :75:
19.01.2017 - 17:21 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » funik
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele :):):), který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
citace
"Chlap sklízí,co zasel...Píšu to v souvislosti s tím,co zde a jinde o sobě píšeš. Pokud jsi lajdák a o nic dobrého jsi se v životě nezasloužil,nemužeš ted ani nic dobrýho čekat.Možná fakt jen o tom snít..."


Mám jeden oblíbený slogan a to je:Respektuj příběh každého člověka, protože vždy má svou cenu.

I když někdo o sobě něco napíše,neznamená to,že znáš jeho život, je to dost ošemetné, nevíš kolikrát,co vše za tím stojí :3:.
19.01.2017 - 17:36 | Filtr
(Štír) tronco » :):):)
ík :49: :9:
19.01.2017 - 19:36 | Filtr
(Štír) tronco » cerberus
Zblouzením od katolictví,které mi právě věřící lidé z naší rodiny zhnusili svými životními postoji,k různým mysteriím,Buddhismu jsem tam nacházel stále více věcí,které mi objasnili,že se celý život cítím nejvíce být křesťanem,který však nežije úplně bohulibý život....
Takže Ti rozumím a nikterak nevyvracím.... jen jedinou poznámku ....
nedá se zbavit ega. S egem se dá jen uzavřít smír :3:
K tomu tématu... (život je tak vážná věc,že v ní nesmí chybět smysl pro humor) teď v pátek 13. se už i u nás v práci začalo něco dít a všichni jdou do sebe a dělají osobní změny a berou konečně vážně smysl toho,být šéfem,vedoucím a začali nám jít příkladem. Aleluja :75: :61:
Vidím to na brzkou změnu k lepšímu :117:
YouTube
19.01.2017 - 19:38 | Filtr
(Štír) tronco » cerberus
i kdyby to měl být on sám po stočtyřiapadesátýšestýapůltý :85:au :50: :13:
19.01.2017 - 20:58 | Filtr
(Štír) tronco » cerberus
Au... promiň,to se Ti (ne)povedlo ... znám tu scénku a musel jsem jí přerušit
1)moc nemusím ty americký kecy (jsem víc levičák,dá-li se to tak říci)
2)zrovna dneska jsem se chtěl v diskuzi zeptat,jaký to je mít otce.
Nereaguj,hlavně ne omluvou,jo? Tu již jsem tam dal já za to,že Ti vyvolám pocit proviněním už jen tím,že to,co teď píšu,nesmažu a ten pocit bude nemístný,protože jsi to udělal nevědomě a přec má vše svůj smysl,takže dík.

Když se tedy raději ohlédnu zpětně,co jsme to tu vytvořili za svět ....mmm
20.01.2017 - 09:06 | Filtr
(Štír) tronco » cerberus
Jen prostě jaký to je pocit, mít jako dítě někoho (to by měl být v nejlepším případě rodič), na koho se mohu obrátit, když mi není něco jasné a on mi to rozumě vysvětlí. Pokud neumí dát skutečnou lásku, tohle je pro dítě moc důležité. Nejhorší způsob výchovy je žádný a třeba ten "americký" způsob výchovy dětí,kdy ho nechám růst jako samorost, může si dělat, co se mu zlíbí, nemá nastaveny hranice atd. To je to nejhorší jak pro společnost, tak především pro to dítě. To je doslova a do písmene týrání dítěte ! Nejistota je pro děcko fakt "psycho" A ještě horší to může být,když to dítě není vedeno tak,jak jsi to naznačil - jen pouhým pozorováním a směrováním, ale jen příkazy a tresty bez jakékoliv pochvaly a jediné vysvětlení celého dění je: Protože jsem řekla a drž hubu a nedělej ostudu!
Do píči... pardon ... už se zase otevírám a čekám,kdo se do mě zase začne srát ve smyslu holé věty (Si ňákej chytrej chlapečku. Se podívej,jak je vychovávána Tvá dcera) ...jen tak plácnuté do diskuze, protože mám hodně práce, tak si jdu jen tak na internet na někoho plivnout, abych si potěšil ego a sebedůvěru. (ty Funiku,nebo jak přesně,prosímtě to není "jen" na Tebe,jo?)
No,to je též svět jako ze sna. :7: .. jak z kterého :20: :8:
20.01.2017 - 09:50 | Filtr
(Štír) tronco » exit
:75: :75: :75: moje hrdinka :62:
A začal bych těmi pošukanými USA :75:
YouTube
20.01.2017 - 09:53 | Filtr
(Štír) tronco » exit
Všechno špatně! Zpátky na stromy :75: píšu si :6:
pocem :62: :62: :62: :35: to bude dobrý :3:
20.01.2017 - 10:58 | Filtr
(Štír) tronco » exit
Eau :6: tak když máme začít u sebe.... no,pomalu ten můj malý svět už ruším.
A co jsem zrušil? To víte,to máte: Okapy,parapety,okna,stropy,podlahy,dvě zdi,plot,tři palety cihel,21kubíků bordelu ze dvorka,omítky vnitří i venkovní,stropní trámy krovu ..... atd.
To všechno už je zrušené,není,ale to chce krok po kroku :49: :27:
K příspěvku je přiložený obrázek, který se zobrazí pouze přihlášeným uživatlům.
(Přihlásit)
20.01.2017 - 17:51 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele ., který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Tak to tu mám. Asi vyhraju neexistující soutěž o nejdelší komentář na Najdise :61:

Podávám to formou příběhu. Pohádky. Určitě je tam spousta chyb gramatických i logických, ale jsem amatér a dál to (zatím) neřeším :75:

_____________________________________________

Zápisky hvězdného cestovatele XVII

Nad obzor vychází dva sluneční kotouče. Dnes už se ví, které ze sluncí je to skutečné. Obě jsou však krásná a pohled na ně, to je pohled jako pro bohy.

Probouzím se. Opět jinde. Svěží vzduch s jemnou vůní lesa a travin mi jako by s každým nádechem a výdechem očišťoval plíce. Tráva mi láskyplně objímá má bosá chodidla, asi se tak jen ujišťuje, že je mi tu dobře. Je to snad ráj? Je tu snad vše jen ztělesněním zdraví a blahobytu?

Široko daleko nevidím ani živáčka. Jen šumění listí stromů, které hrdě stály jako mohutní bodyguardi tohoto křehkého ekosystému, o impozantních horách v dálce nemluvě. Zurčení potůčků i větších vodních toků, chvějící se stébla trávy, pískání větru… Vše tu tepe životem, ale přesto nikde nikdo. Ani zpěv ptáků neslyším.

A přece jsem objevila něco zvláštního, co mě upoutalo. Uprostřed jedné louky stojí mohutná stavba.

Přicházím blíž a vidím, že jde o obrovské dřevěné dveře zasazené v kamenném oblouku. Dveře, jež nikam nevedou, jen tak uprostřed krajiny, která je jinak nedotčená…? Prohlížím si oblouk lépe. Kolem dokola jsou nějaké symboly podobné runám. Úplně nahoře jsou vyobrazeni okřídlení lvi – je jich tam asi kolem dvaceti, ale jeden z nich s šesti křídly, umístěný uprostřed, je nejpatrnější. Vše bylo zpracováno i s runami jako jeden krásný, detailní reliéf. Dýchlo na mě z toho cosi mystického, možná bych řekla i mimozemského.

Otevírám dveře za studenou, kovovou kliku, a vstupuji do neznámého. Na chvíli mě oslepuje světlo… ale pak jsem to spatřila. Objevila jsem se na úplně tom samém místě, ve stejné krajině, ale tahle byla plná bytostí, lidí i zvířat. Vše bylo jiné a přesto stejné. Dětský smích, štěkot psů, zpěv ptactva, intenzivnější sluneční záře a teplý letní vzduch, který voněl čímsi nasládlým, pro mě neznámým. Kolem dokola stály v trávě větší i menší budovy podobné chýším, z nichž každá vypadala docela jinak. Všechny byly z přírodních materiálů a stavěné zvláštně dokulata, ale každá mě oslovila a vábila něčím jiným, specifickým. Jako by tu žilo pohromadě několik rozličných kultur, ale všechny tvořily jeden kompatibilní celek, které spojuje tolerance a harmonie.

Nejvíc ve mně hrklo ve chvíli, kdy jsem si uvědomila, jak tito lidé vypadají. Velmi obtížně jsem očima hledala někoho, kdo by mi byl podobný. Ve skutečnosti tyto bytosti sice měli podobu humanoidní, jenže většina z nich neměla hlavu lidskou, ale zvířecí. Tahle podivuhodná osada byla tvořena převážně bytostmi s hlavou velkých koček, a jejich šelmovitý vzhled mě trochu zneklidňoval. Občas se vynořila postava s hlavou lidskou, ale nevypadalo to, že by se od ostatních kromě vzhledu nějak odlišovala. To mě trochu upokojilo, i přesto, že rysy takového člověka těm mým stejně nebyly zrovna podobné. Někteří více šelmovití měli i ocasy a tělo značně pokryté srstí, místo nehtů drápy. Všichni ale chodili elegantně po dvou a jejich chování se nelišilo. Vypadali usměvaví a mírumilovní.

Jejich šaty byly tvořeny z jakési jemné látky, převládaly světlé barvy, sem tam se ale vynořil i někdo, kdo měl oděv hodně tmavý, modrý až do černa. Taková osoba byla celkově jiná, než ostatní – pohybovala se pomalu a rozvážně, často se zdobenou holí v ruce, měla spoustu rozličných náhrdelníků a talismanů, u pasu váčky plné neznámých předmětů. Možná se jednalo o místní šamany.

Jedním z častých jevů, na které by mi asi chvíli trvalo si zvyknout, byly místní dětské hry. Jen obtížně jsem to dokázala sledovat. Vypadalo to, jako by děti v dlaních nějakým způsobem utvořili barevné energetické koule, které vyhazovaly do vzduchu, kde se následně odehrál malý „ohňostroj“. Nebyla to nějak hlučná podívaná, ale barvy byly hodně intenzivní a nečekané, a můj zrak je nestíhal zpracovávat, takže mě po chvilce rozbolela hlava. Proto jsem se od dětí musela brzy vzdálit.

Strávila jsem v této osadě spoustu dní, a za tu dobu jsem se naučila spoustu různých věcí. Zkusím aspoň shrnout pár z nich, které mě zde dost zaujaly. Nutno podotknout, že v každé osadě funguje dost věcí jinak, ale základním rysem je vždy tolerance a mírumilovnost ke všemu, co na tomto světě existuje.

Nikdo společenství nevede, ale naslouchá se těm „nejintuitivnějším“, což bývají většinou koloniální šamani (šaman je asi to nejbližší označení, co jsem pro to našla). Intuice je ale rozvinutá u všech, a vyslechnutí jsou všichni, kdo chtějí něco říct. Nikdo nemá větší nebo menší hodnotu než jiný.

Typické je rozhodně absolutní sžití s přírodou. Většinou jedí to, co jim příroda dá, ale neřekla bych s jistotou, že jsou místní striktní vegani. Některá zvířata tu jsou chována a jsou považována za vlastnictví všech v kolonii. Vlastnit zvířata tu však znamená také respektovat je jako inteligentní bytosti. A vůbec význam slova „vlastnit“ je zde velmi zvláštní. Trvalo mi dlouho, než jsem pochopila, co ten pojem pro ně znamená. Používají ho poměrně hojně, dokáží říct třeba, že „vlastním tyhle děti“ nebo „vlastním svého partnera“, ale až po delší době jsem pochopila, že slovo „vlastnit“ zde nabývá spíš smyslu „být obdarován“. Tedy v překladu neříkají „vlastním své děti“, ale „byl jsem obdarován svými dětmi“. Prakticky vůbec nepoužívají slova „moje“ nebo „tvoje“, což mi dost zásadně nabouralo můj způsob myšlení.

Ohledně zdraví – nemocní tito lidé mohou být, ale vše je léčeno přírodně a z hlediska psychosomatiky, vážnější nemoci typu rakovina apod. zde prakticky neexistují – ale jsou v lidském povědomí – v podstatě to vypadá, že tato civilizace si vážnými chorobami v minulosti prošla, ale objevil se způsob, jak jim úspěšně předcházet.

Nejsou tu tedy vůbec klasičtí doktoři, jak je známe, ale „šamani“, kteří s uzdravením pomáhají – ano, každý se musí prý uzdravit sám, nikdo jiný to za něj neudělá – kladou obrovský důraz na introspekci. Jsou obeznámeni s různými druhy psychoterapií, z nichž většinu jsem nepochopila, ale postřehla jsem, že vše staví na základě empatie k druhým, na základě jakéhosi vcítění, díky čemuž lze odkrýt příčinu daného problému.

Tipuji, že využívají většinu své mozkové kapacity. Vidí různé věci, hrají si s viditelnou energií, komunikují s předky. Výjimeční jedinci dokáží využít potenciál celého mozku, ale ty málokdo vídá. Takoví většinou žijí dost času odloučeni od kolonie jako poustevníci.

Jejich vnímání smrti je už pro nás pochopitelnější věc. Jejich víra a vědomosti jsou v podstatě ve všech oblastech založeny na principu jakýchsi přírodních zákonů, na neustálých obměnách života, které přichází v podobě jako tzv. „ha’aluki ai-ina“, po našem by se to dalo vyjádřit jako útvar podobný cyklu nebo spirále, ale přesný útvar „ha’aluki ai-ina“, který znají oni a vidí ho, je pro mne bohužel nepředstavitelný a proto nepopsatelný. Smrt je tedy pro ně také cyklus, který se dá poměrně hezky připodobnit k našemu vnímání reinkarnace. Velmi si zakládají na rituálech, a jejich pohřbívání mrtvých je různé v závislosti na přání zesnulého. Pohřeb tu není nikdy událostí typicky nešťastnou, ačkoliv smutek a pláč těmto bytostem není vůbec cizí.

Tím se dostávám k jejich vnímání emocí: Dávají průchod všem emocím, protože si uvědomují, že emoce k lidem patří, stejně jako ego, o které se pravidelně starají a hlídají ho, aby neubližovali sobě nebo jiným. V tomto světě se bytosti s egem rodí, stejně jako my, a moc dobře si uvědomují, o jak nebezpečný nástroj se může jednat, pokud ho nepochopí správně.

Na to navážu k oblasti jejich vzdělávání, kde se mmj. učí právě i techniky „zvládání ega“. Vzdělávací systém, který zde funguje, je teprve něco zajímavého. Předně se klade důraz jen a pouze na schopnosti jednotlivců, na nalezení specifického talentu a jeho rozvíjení. Existují komunity podobné našim školám, dokonce je pro tyto účely i vyhrazená speciální budova „dětem“, ale zapomeňte na přeplněné třídy a několikahodinové sezení na místě.

„Školní“ budova je poměrně malá stavba, kde se nachází pomůcky ke vzdělávání - a není jich mnoho. Drtivá většina informací se předává ústně, a není zde tedy důvod pro knihy. Hojně se však používají například dalekohledy pro sledování nočního nebe a mapy. Mapy hvězd, mapy planety, mapy uspořádání vesmíru. Některé mapy skutečně jsou v klasickém 2D zpracování, ale např. mapa uspořádání vesmíru je podobný jakémusi několikarozměrnému holografickému objektu uprostřed jedné z místností, který nejsem schopná popsat ani pochopit. Už samotná místnost byla opravdu zvláštní. Nechápu, jak se mohla tak obrovská místnost vejít do tak malé budovy, ale zde mi už máloco dává smysl. Můžu říct jen to, že to bylo to nejkrásnější umělecké dílo, jaké jsem kdy viděla. A to jsem se svým mozkem opravdu nedokázala vidět vše. Objekt se dal libovolně natáčet, přibližovat a oddalovat, a to vše jen silou vůle. Strávila jsem tam několik dní, a stále jsem neměla dost. Uvědomila jsem si, jak velká závislost by u mě brzy vznikla, kdyby mě ostatní včas nezarazili a nevysvětlili mi, že bych měla být opatrná. A to jsem opravdu zdaleka nebyla schopná vidět svýma očima vše, co jiní.

Jak jsem ale brzy pochopila, krása vesmíru je utvořená pro každý zrak. Vesmír si najde způsob. Každý ho vidí jinak, ale pocity ohromení a nádhery mě s těmito lidmi – tolik odlišnými ode mě - hluboce spojovaly.

Každý se tedy učí převážně venku v přírodě, kde tito lidé mimochodem tráví prakticky celý den. Děti se učí hrát si mezi sebou, učí se kolektivním činnostem a pracím, které vykonávají dospělí. Učí se meditačním technikám, přesunům vědomí na různá místa, zdokonalují se v telepatii, učí se o vesmíru, vypráví si legendy o jeho stvoření. Učí se pečovat o svou mysl, ale i o tělo (a tělo pro ně není zdaleka jen fyzický nástroj), učí se pokoře.

Vzdělávání tohoto typu začíná asi ve dvou až třech letech a končí zhruba desátým rokem života u dívek a dvanáctým rokem u chlapců. Není to však pevně daný čas, jak jsem psala, přistupuje se zde k dětem jako k jednotlivcům, z nichž každý potřebuje svůj čas a prostor, své vlastní tempo.

Konec studia je završen jakýmsi rituálem proměny, který se u chlapců a dívek trošku liší.
--> Rituál přerodu chlapce v muže – jedná se například o absolvování velkého pochodu přes jiné osady, naučí se hospodařit, přežít a orientovat se sám v přírodě. Klade se důraz na samostatnost, ale zároveň i na spolupráci s ostatními a na celkovou „mužskou moudrost“.
--> Rituál přerodu dívky v ženu – Rozvíjení „ženské moudrosti“, v podstatě se jedná o jemnější variantu mužského rituálu. Není kladen takový důraz na fyzickou zdatnost.

Oba rituály trvají něco málo přes měsíc a mají stanovený program na každý den. Není však pevně dáno, že by se muž musel účastnit jen mužských aktivit a žena pouze ženských – každý si vybírá dle svých preferencí, ale několik povinných aktivit ryze pro své „pohlaví“ mají.

Další vzdělávání probíhá plně v kompetenci jednotlivce. Může se zabývat čímkoliv, jakkoliv. Existují zde přednášky nebo několikadenní výpravy, které se mohou během své „puberty“ účastnit. Jedinec může absolvovat sólové cesty do jiných osad, aby se naučil něčemu novému, případně se tam rovnou přestěhovat.

Sexualita není žádné tabu, naopak se o ní začíná mluvit a učit se velice brzy. Povědomí se rozšiřuje později volitelnými „přednáškami“. Vzhledem k vývojovému stupni této společnosti je asi jasné, že sex zde není brán jako pouhá fyzická aktivita nebo nástroj k rozmnožování. Zde je to posvátná, ale známá věc, jejíž učení je pro některé celoživotní naplňující záležitostí.

Co se týče původu těchto bytostí, pochopila jsem, že znají pouze jakési „legendy“, o kterých tvrdí, že jsou natolik jasné a pravdivé, že nepotřebují znát víc. Nevypadá to, že by to pro ně bylo nějak důležité, ale povědomí o tom zde má každý a každý vnímá tyto legendy jako vzácné a posvátné. Z toho, co jsem pochopila: Těm se zvířecí hlavou se říká „Potomci bohů“, a těm s hlavou lidskou (tedy stejnou, jakou mám já), se říká „Matky a Otcové“. Předpokládám, že matka a otec zde bude vyjádřením původních obyvatelů planety, jelikož jsem pochopila, že ti se zvířecí hlavou přišli odkudsi z vesmíru, a postupně se tu všichni začali křížit mezi sebou jako zcela kompatibilní humanoidní bytosti. Vlivem příchodu těch „z hvězd“ se původní obyvatelé začali díky křížení geneticky upravovat a „opravovat“, díky čemuž za tisíce a tisíce let došlo díky evoluci k postupné přeměně lidstva ke zdraví a blahobytu, a tedy k funkční společnosti.

Dostala se ke mně zmínka o někom, kdo celou tuto „vesmírnou misi“ zorganizoval v rámci zachránění obyvatel a této planety. Prý jde o bytost, která stále žije a pohybuje se na této planetě, navštěvuje všechny osady a rozdává „věčný život“. Nemyslím si, že by se jednalo o něco doslovného, tedy věčný život v rámci tohoto světa, v jednom těle. Bude to asi něco víc, ale co, na to jsem zatím nepřišla. Pojem nebe a peklo tu nikdo nezná. Vím jen to, že je tou bytostí někdo, kdo je „podobný všem, ale zároveň není jako my“, někdo, kdo „drží všechno pohromadě, protože vše vlastní a všichni vlastní jeho“ (jak je zde vnímán pojem vlastnit jsem popsala nahoře), někdo, kdo je „nejblíže všemu a zároveň všemu nejdál, protože vidí odevšad všechny věci“ a tedy „si je jist, jak vše bylo, je a bude“.

Tipuji nějakého nejmoudřejšího šamana. Na víc se má unavená mysl již nezmůže.
_____________________________________________
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Váhy Vahách
ukázat kalendář »