Jsou bratři Mašínové hrdinové?


20.01.2016 - 21:54
(Kozoroh) Bosch
Jsou bratři Mašínové hrdinové?
Jsou pro vás bratři Mašínové hrdinové? Ano-protože dokázali vzít zbraň a prostřílet se na svobodu? Anebo dali tím diktatuře nafrak jak tvrdí Sobotka? Pohřeb Milana PaumeraPremiér Petr Nečas na pohřbu Milana Paumera v Poděbradech (4. 8. 2010) oponoval těm, kdo pokládají skupinu bratrů Mašínů za kontroverzní z důvodu lidských obětí jejich činů. Vyslovil názor, že proti zotročení může člověk bojovat všemi prostředky; opak by zpochybnil všechny odboje. Tehdejší předseda senátu Přemysl Sobotka tamtéž řekl, že: „Proti režimu, který popravil stovky nevinných, věznil statisíce svých odpůrců, vyháněl občany z jejich vlasti a devastoval stát, měl každý plné právo zvednout zbraň. Za takové situace měli svaté právo ti nejstatečnější pozdvihnout zbraň proti diktatuře“https://cs.wikipedia.org/wiki/…

Stránka: 1 2 3
Řazení:
21.01.2016 - 12:15 | Filtr
(Kozoroh) kocour_mivik » Mici Angóra
Kdyby poslali k čertu pár příslušníků Státní bezpečnosti, případně vyhodili do povětří stranický sekretariát, byla by situace jiná i když by je mnozí dnes označili za teroristy, je to věc názoru a ten nneí nikdy jednoznačný. I estébáci byli otcové rodin, jimi milovaných.
Ostatně milujícími a pozornými rodiči byli i příslušníci gestapa, a jak svědčí i vzpomínky jeho manželky taková zrůda jako Heydrich
21.01.2016 - 12:18 | Filtr
(Kozoroh) Pithecanthropus erectus » Mici Angóra
kdyby jim šlo o to tento režim poškodit, byť jen demonstrativně, proč se třeba nepokusili o atentát na Gottwalda, nebo nehodili pumu, když bylo zasedání ÚV KSČ ?....to by panečku byli jiní hrdinové....ale zabít pokladníka? .....to už je hodně odvážný tvrzení o odboji.... :63:
21.01.2016 - 12:21 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Pithecanthropus erectus
Ano, souhlasím, že to pojali stylem účel světí prostředky, což je špatně. Měli se nechat chytit a popravit, resp. komukoli, kdo na ně namířil zbraň, se raději vzdát.

Víš, já jsem v tom hnusném režimu fungovala jen chvilku, a proto se neodvažuju takhle šmahem soudit vůbec nikoho (ovšem kromě komunistických prokurátorů a podobných justičných vrahů). Hnusná doba plodí hnusné činy. V případě bratří Mašínů je podle mě potřeba zohlednit kontext, v jaké rodině vyrůstali a do jakých situací se díky tomu dostali a proč se tedy vlastně ve výsledku rozhodli dostat se pryč ZA KAŽDOU CENU.

Takhle od stolu o víc než 60 let později se to soudí hodně jednoduše, ale to už je halt česká specialita :3:
21.01.2016 - 12:23 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Pithecanthropus erectus
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele mawuska, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Přesně :15: Jak by to asi bylo hodnoceno, kdybych šla a zabila bych nevinného člověka jen proto, že nesouhlasím s režimem. Skončila bych za katrem nebo v blázinci. :4:
21.01.2016 - 12:29 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Pithecanthropus erectus
Děláš jako kdyby ten útěk byl jejich jediná akce. Hned po Únoru vznikla odbojová skupina, ve které byli a která sabotovala režim, Ctirad za to i seděl. Pak se právě rozhodli zdrhnout a vstoupit do americké armády.

Dokumenty o plánovaném útoku na Gottwalda se taky dochovaly, ale včas umřel :3:
21.01.2016 - 12:36 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » kocour_mivik
Však poslali k čertu toho esenbáka, co ho NEOZBROJENÉHO A SVÁZANÉHO podřízli-a to je z mého pohledu mnohem kontroverznější než vražda pokladníka, kterému Mašín v podstatě vykroutil jeho vlastní zbraň a zabil ho v sebeobraně.

Ale jak říkám, nikdo z nás u toho nebyl, tak bychom to neměli posuzovat.
21.01.2016 - 12:38 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » mawuska
No, tak tohle bylo snad trochu něco jinýho :3:
21.01.2016 - 12:50 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Mici Angóra
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele mawuska, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
To nevím.. já v tom ten rozdíl nedokážu moc najít. Možná to osvětlí "fakt", proč byli prohlášeni za hrdiny. Že se jim podařilo utéct ? Nebo že u toho zabili nevinného člověka ?
21.01.2016 - 12:53 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » mawuska
Tys to podala jakože nejsi spokojena s režimem, tak zabiješ prvního, koho potkáš, tak to ale nebylo. Jim šlo v těch situacích o přežití. A na začátku diskuze jsem psala, že s jejich povyšováním na hrdiny nesouhlasím (i když za ně byli označeni asi hlavně díky celkové odbojové činnosti, kterou nelze redukovat jen na tento útěk, jak už jsem psala níže). :17:
21.01.2016 - 13:04 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Mici Angóra
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele mawuska, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ale jo, trochu jsem to zjednodušila, přesto... proč si vybrali zrovna tento způsob útěku. Přiznám se, že nevím, jestli byl ten pokladník ozbrojen, ale i kdyby jo, tak on jen plnil svou práci, okradli ho a ještě ho zabili. Stále je to vražda nevinného člověka a ještě okradeného. Když byli oslavováni za odbojovou činnost, pak se k tomu přece nemůže připočítávat obyčejná krádež a vražda. Opravdu se snažím to pochopit, ale nejde mi to. Komunisti taky okrádali a zabíjeli nevinné lidi, v čem jsou tedy Mašíni lepší ?
21.01.2016 - 13:08 | Filtr
(Kozoroh) kocour_mivik » Mici Angóra
To jen dokresluje onu rozporuplnost
Milan
21.01.2016 - 13:10 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » mawuska
No jo, jenže tady je nutno aspoň zkusit pochopit ten jejich pohled na věc, totiž, že kradou peníze patřící totalitnímu režimu/státu/systému a ozbrojený strážce peněz je součást systému.

Nehledě k tomu, že tak, jak popisuje situaci sám Josef Mašín, šlo víceméně o potyčku o pistoli, kterou on holt vyhrál, rozhodně ne o chladnokrevné odpravení ranou do týla. Znovu opakuji-to už mi přijde horší podřezání neozbrojeného příslušníka SNB.

21.01.2016 - 13:12 | Filtr
(Kozoroh) kocour_mivik » Mici Angóra
S tím lze souhlasit, toho pokladníka neměli patrně v úmyslu zavraždit,
to vyplynulo ze situace
21.01.2016 - 13:14 | Filtr
(Kozoroh) Pithecanthropus erectus » Mici Angóra
na rozdíl ode mně, kdy jsem v tom hnusným režimu žil velkej kus svýho života...takže atmosféru znám velmi dobře a proto jsem s odstupem let schopen posuzovat bez zbytečných emocí a s ohledem na všechny aspekty. :1:
21.01.2016 - 13:17 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Pithecanthropus erectus
No a s ohledem na všechny aspekty podle mě nelze jednoznačně Mašíny zavrhnout ani jednoznačně glorifikovat (ostatně proto jsou tak kontroverzní a proto asi taky vznikla tahle diskuze). :3:
21.01.2016 - 16:55 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » mawuska
no možná že kdyby byl každý tak rozhodný jako oni pak bychom tady bolševika tehdá nemuseli trpět.
21.01.2016 - 17:08 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele mawuska, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
To jo, s pistolkou od pokladníka proti tankům spřátelených armád. :4:
21.01.2016 - 17:14 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Mici Angóra
Ano.
Děkuji za příspěvky jsem rád že jste se podělili o svoje názory protože mně zajímá ten posun v myšlení lidí jestli ty věci nějak registrují.
já třeba nesleduju politiku nekoukám na televizi nečtu noviny a jen občas si pustím vltavu. občas vidím nějaký film ale opravdu dobrých filmů je na prstech jedné ruky. a nepřijde mi to nijak nevlastenecké že se nestarám o volby a kdo zvítězí. ale teď už máme svobodné volby a nemůžeme si naříkat.

vykládám si čin palacha jako něco čemu nerozumím, a jako hrdinu bych ho asi nezařadil i když možná neprávem. protože je za ním pár nevyjasněných okolností a opravdová hodnota toho činu mi zůstává zahalena.
bratři mašínové mi přijdou jako správní ostřílení hoši proč se nenasrat a neprosekat se pokud ti protivníci jsou tak silní že budou protiútočit pak má člověk nárok na to se bránit přece.
a to byl konkrétní útok a konkrétní obrana. oni se jen bránili i když drsně. ale v jejich kůži bych se taky nechtěl nechat zastřelit když po mně létají kulky nepřítele.
je potřeba si uvědomit že ty kulky létaly od lidí jako jsme my...á? to si právě nemyslím. byli to podle mně samí tvrdí prolustrovaní komunisti co je pronásledovali. Kdo jiný by mohl nosit zbraně. To nebyli vojíni na vartě ale smečka lidí z okolí. fakt chápu že se skoro doma cítili jako na nepřátelském území.
ale v konečném důsledku nehodnotím ani jednoho ani druhého a ani pro a ani proti. nevím jak to bylo. možná byli mašíni bandité možná ne. palachovi přeji halelujá.
21.01.2016 - 17:21 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Freja
kdo to jsou? james, to je ten co pálil tu whisku?
21.01.2016 - 18:17 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » mawuska
ne ale stačilo říct na pracovišti soudruzi držte hubu.
22.01.2016 - 13:12 | Filtr
(Býk) juditadurynska:) » Bosch
Aha, také v sebeobraně zastřelili pokladníka převážejícího peníze na výplaty zaměstnanců, aby pak peněz použili na svoji odbojovou činnost=nákup nábytku, kožených bund a motorek (mmch tímto na sebe také upozornili), v sebeobraně přepadli policejní stanici, aby získali zbraně a svázaného strážmistra za živa podřízli.
Zažila jsem "besedu" s Milanem Paumerem (tak primitivního antikomunistu bez špetky sebereflexe a pokory jsem nezažila, chtělo se mi z něho zvracet......aby nedošlo k mýlce, ve straně jsem nikdy nebyla a nikdy jsem s tímhle režimem nesouzněla, nicméně je třeba vidět jasná fakta..a ozbrojená loupež nemění svoji podstatu za jakéhokoli režimu...doporučila bych prostudovat si, kdo byl Josef Rošický, jaké měl životní osudy a jaké osudy měla jeho rodina po jeho zavraždšní)
22.01.2016 - 14:21 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » juditadurynska:)
přikládám názor notorického huliče jiřího X doležala.

Chloroformem omámeného a spoutaného Honzátka poté podřízl Ctirad Mašín dýkou.“
To je nesporně ve smyslu ženevských konvencí válečný zločin, protože řadový esenbák rozhodně nesplňoval kriteria tak zavrženíhodného zločince proti národu, aby mohl být bez soudu popraven.

což je asi pravda. nejspíše udělováním ocenění mašínům topolánek a jiní přestřelili.

Více na http://www.reflex.cz/clanek/…
22.01.2016 - 14:33 | Filtr
(Panna) Mici Angóra » Bosch
Jistěže si Mašínové žádné ocenění nezaslouží.

Ovšem výkřiky typu, že syn zavražděného už po letech není zaujatý a vnáší do případu jasné světlo, mi přijdou trochu neobjektivní, je to asi ze stejného soudku jako když psychopatka Semelová žaluje Zdenu Mašínovou za to, že sympatizuje s vlastními bratry :3:

A proč nevystřelil Gabčík jsou dodnes jen spekulace, ať si to JXD maluje narůžovo jak chce. Mohlo to tak být a nemuselo.
22.01.2016 - 14:41 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Mici Angóra
no, jako kluci jsme plánovali přelet nafukovacím balónem anebo ultralight homemade.
ale tenkrát byl problém sehnat vrtule.
musely se z letadel odmontovávat a odevzdávat na policejní stanici.
a příběhy o převaděčích ze šumavy byly pro mně tak lákavé že jsem se chtěl stát "králem šumavy". on opravdu byl a žil nebo ještě možná žije někde na západě.
se střílením bych měl asi problém. dost určitě.
22.01.2016 - 15:01 | Filtr
(Býk) juditadurynska:) » Mici Angóra
Semelová je šílená primitivní komunistka, stačily mi její výroky o Miladě Horákové.
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v PannaPanně
ukázat kalendář »