Vesmír nepotřeboval ke vzniku Boha ....


04.09.2010 - 21:25
(Rak) seven
Vesmír nepotřeboval ke vzniku Boha ....
Škoda, že se doposud Stephen nezaregistroval na na Najdi se .... :4: To by byly vášnivé diskuze :21: :21:http://www.novinky.cz/veda-skoly/…

Stránka: 1 2 3 4
Řazení:
09.09.2010 - 21:10 | Filtr
(Rak) seven » Iza23
Cítíš se jeho vrahem? :3:
09.09.2010 - 21:19 | Filtr
(Rak) seven » Janíčko Skútrista
Ano, souhlasím s tebou v tom , že vše jsou symboly a tím i samotný Bůh. O jeho "zhmotnění" se postaral sám člověk ve snaze najít počátek a konec věcí, který však neexistuje v tom smyslu jak ho vnímáme.
09.09.2010 - 21:27 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » seven
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ono Boh je,ale nie v takom znení,ako si vecsina ludí myslí.Boha nie je mozne zhmotnit,pretoze je vsetkym co je,lebo je Sám.Preto sa neda nicim vyjadrit ci prejaviť.A preto Ho nie je mozne nicim ludom predložit.Ak tak,tak iba jeho odlesk,co je uz spominane vedomie Boha.Pritom tvorba uz je prejav a teda vzdy to,co sa Bohu iba vzdaluje.....

09.09.2010 - 22:07 | Filtr
(Rak) seven » Janíčko Skútrista
Myslím, že podstatná část lidí velmi těžce chápe abstraktní pojmy a už vůbec ne celistvost všeho dění. Bůh je určitý zástup toho "slepého" místa ve vědění a symbolizuje tak řád věcí, což je určitá forma jeho "zhmotnění" či možnosti uchopení (pomineme-li jeho vyobrazení na svatých výjevech). Zdá se ale, že řád v tom smyslu, který by přinášel jistoty jaké jednotlivec očekává prostě neexistuje, což je dost nepříjemné zjištění obecně. Odlesky vědomí Boha ,jak říkáš, jsou pak jen snahou toto nepříjemné poznání trochu eliminovat. Zdá se, že Hawking na to jde docela dobře, když říká zapomeňte na Boha a začněte uvažovat jinak :4:
09.09.2010 - 22:08 | Filtr
(Rak) seven » Buddha/2
Je to stejné jako definovat nekonečno. Lze to vůbec? :3:
09.09.2010 - 22:14 | Filtr
(Rak) seven » Janíčko Skútrista
Kde ale existuje důkaz toho, že logika i zákony fyziky platí ? :3:
09.09.2010 - 22:16 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » seven
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Dost by ludom pomohlo,ak by si uvedomili,ze Boh netvorí,ale len umoznuje,aby tvorba prebiehala.

Pekne to vyjadril Ramakrsna : Boh je ako svetlo lampy,pod ktorym moze niekto citat svate knihy a iny falsovat podpisy.

Ale on je k tomu vsetkemu netecný,neosobny a preto "nehladí" na to,kto aky je.Je proste k dispozícii rovnako veriacemu,ci neveriacemu,vrahovi,ci sucitiacej laskavej bytosti.

Boh je skrátka ako slnko...slnko tiez nekona ziadnu cinnost,ziadny pohyb,ale je prícinou kazdeho cinu na svete.V tom spocíva najvyssie pochopenie Boha...

:1:
09.09.2010 - 22:18 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » seven
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Duchovne zakony nemozu odporovat zakonom fyziky a teda ani logike,pretoze existuje len jeden tvorčí proces,jednotne pole síl.Kvalitatívna kontinuita preto nemoze byt nicim prerusena a preto nemozu existovat dve nezavisle posobiace skutocnosti.Vse je Jednota.

:1:
09.09.2010 - 22:26 | Filtr
(Panna) masér Jan kohout » seven
:25:Věz, že přede vším [stvořením] byla veškerá existence jednoduchým světlem, které se nazývá Ejn Sof. Nebyla zde žádná prázdnota ani žádný volný éter, nýbrž vše bylo světlem Nekonečného (or ha-Ejn Sof). Když v Jeho prosté vůli3 povstalo, aby vyzářil emanované4 a to ze známého důvodu, totiž aby byl zván například Milosrdným a Milostivým, neboť kdyby ve světě nebyl nikdo, kdo by od Něj přijímal milosrdenství, nemohl by se pak nazývat Milosrdným, což platí i o jeho dalších přívlastcích, tehdy stáhnul sám Sebe5 ve středu Svého světla, v centrálním bodu uprostřed něj6, a tam stáhnul sám Sebe do stran a do okolí, mezi nimiž zbyl prázdný [prostor]. Toto byla první kontrakce (cimcum ha-rišon) nejvyššího Stvořitele (Maacil)7. Tento prázdný prostor byl rovnoměrně kulatý do všech stran. Až vzniknul svět Acilut a všechny světy umístěné uvnitř tohoto prázdného [prostoru]8. A světlo Nekonečného (or Ejn Sof) ho rovnoměrně obklopovalo ze všech stran.

A hle, když stáhnul sám Sebe, pak skrze jednu stranu tohoto kulatého prázdného [prostoru] vedl světlo skrze jednu přímou tenkou linii, podobnou nějakému kanálu. Světlo sestoupilo z Nekonečného (Ejn Sof) doprostřed onoho prázdného [prostoru] a vyplnilo jej9. Avšak mezi světlem uvnitř prázdného [prostoru] a mezi světlem Nekonečného (or Ejn Sof), které tento prázdný [prostor] obklopuje, jak bylo řečeno, když se [Nekonečný] stáhnul do stran, zůstalo prázdné místo. Spodní konec této linie dole nedosahuje samotného světla Nekonečného (or Ejn Sof). Kdyby tomu tak nebylo, navrátil by se stav do podoby v jaké byl a světlo, které bylo uvnitř prázdného [prostoru], by se vrátilo a sjednotilo se světlem Nekonečného (or Ejn Sof), jako tomu bylo na počátku.
http://kabala.grimoar.cz/htm/texty/…
09.09.2010 - 22:29 | Filtr
(Rak) seven » Janíčko Skútrista
:15:

v okamžiku kdy dojde k onomu nejvyššímu (možnému) pochopení Boha, tak se člověk dobrovolně vzdává víry v něj, která mu už k ničemu není. A slovo Bůh se stává slovem bez významu ...
09.09.2010 - 22:32 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » seven
definovat se dá všechno,otázkou je,jestli je ta definice pravdivá :4:
09.09.2010 - 22:36 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » seven
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Viera existuje preto,lebo vzdy existuje iba vztah clovek - Boh,ale nikdy nemoze existovat vztah Boh - clovek,pretoze On je iba Jeden.preto vztah - a to akykolvek - je dosledkom dekadencie vedomia a teda vzdalovania sa i Boha.Lenze viera je dolezita preto,lebo v tomto nasom stave musíme vytvorit vztah k Bohu,aby sme prekonali vztah k svetu.

gravitacia = vztah

:1:
09.09.2010 - 22:39 | Filtr
(Rak) seven » Janíčko Skútrista
Tvrzením čehokoliv vzniká vždy omezení. Neznamená to ale nutně , že tvrzení (či zákon) nemusí být pravdivý v obecném slova smyslu.
09.09.2010 - 22:44 | Filtr
(Rak) seven » Buddha/2
:4: a jsme zpátky u problému pravdivosti čehokoliv
09.09.2010 - 22:50 | Filtr
(Rak) seven » Janíčko Skútrista
Dobrá a teď se teda zkus zamyslet nad možnou variantou vztahu Bůh-člověk ... :3:
09.09.2010 - 22:50 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » seven
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Iza23, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Vrahom Boha su umelo vytvorene nabozenske systemy, ktore ho vnimaju mimo cloveka, ako nieco nad clovekom...v skutocnosti je Boh vo vnutri cloveka...vrazdi ho kazdy, kto ho v sebe neobjavi...tak to myslel aj Nietzche :3:
09.09.2010 - 22:51 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » seven
Přesně tak :44:

ty naše pravdy jsou totiž jen subjektivní,to znamená platné jen ve vztahu k nám,kdokoli je může prohlásit za blbosti :47:a my s tím nemůžeme nic dělat :4:
09.09.2010 - 22:51 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » seven
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Nekonecno je tiez prejav.

nekonecnost priestoru a potom nasleduje nekonecnost vedomia

....a to este nehovoríme o Bohu,ako najvyssej skutocnosti :5:
09.09.2010 - 22:52 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » seven
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Boh je netečný....

:3:
09.09.2010 - 22:53 | Filtr
(Rak) seven » masér Jan kohout
Ano, věřím tomu, že je to jistý výklad toho co se jíní snaží popsat odlišnými slovy.
09.09.2010 - 23:03 | Filtr
(Rak) seven » Buddha/2
Uděláme, začneme to považovat za blbost taky :4:
09.09.2010 - 23:08 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » seven
:44::15: :4:
09.09.2010 - 23:16 | Filtr
(Váhy) Vladimír1
Fyzik Stephen Hawking přesně svým vzhledem charakterizuje naši současnou vědu a její poznání o vzniku vesmíru, jsoucna,bytí a všech s tím souvisejících kosmologických otázek.
Proto ani nepřekvapuje,že on, jako největší ikona současné vědy dospěl k takovému poznatku...
09.09.2010 - 23:18 | Filtr
(Panna) masér Jan kohout
Teda vážení, z vás by se jeden zbláznil.Máte v tom trochu binec. :27: :15:
09.09.2010 - 23:53 | Filtr
(Rak) seven » Iza23
Upřimně řečeno, vrahem Boha (ve smyslu jak se o něm vede zde debata) nemůže být nikdo. Nietzche svým výrokem tak pouze asi trochu neśťastně obviňuje každého, kdo se takto obvinit nechá a kdo se do této role sám postaví - každého, kdo stvořil takového Boha jehož vražda možná je.
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v BlíženciBlížencích
ukázat kalendář »