Je inteligence (nikoliv IQ) pro vztah důležitá?


31.08.2009 - 22:38
(Beran) paperman
Je inteligence (nikoliv IQ) pro vztah důležitá?
... mám pocit, že rozhodně ano ... ono, když není o čem se bavit a rozumět tomu, co jeden druhému říká, chápe, cítí .. atd... tak je to naprosto v pytli ...a hlavně, když má člověk pocit, že reakce druhého jsou opravdu hloupaté, tak to prostě nedá... :39:a stejně i na druhou stranu, když cítí, že s druhým nedrží krok on sám a nestíhá pobírat jeho myšlenkové pochody a cítí se jako "momentálně zaostalej", tak se to taky nedá ... :5: co si myslíte vy, a jakou dáváte inteligenci...myšleno zdravý selský rozum váhu...?díky za reakce

Stránka: 1 2 3
Řazení:
01.09.2009 - 00:20 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » paperman
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele musiúa, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Jojo, já ti rozumím... :3:

Akurát tohle proti tobě mám: Ke všemu jsi ještě neupřimnej! :4: :61: :61: :61: :61: (ftip před spaním:))

:29: :17:
01.09.2009 - 00:27 | Filtr
(Panna) Ameliee
kdybysme tolik nekecali, tak věřím, že si máme co říct... :15:
01.09.2009 - 03:38 | Filtr
(Štír) Tasha11
ano, vo vztahu mi prekaza rozumova nedostatocnost partnera , avsak nie je to jedina podmienka vzajomnosti dvoch ludi :2: si vyber :4:
01.09.2009 - 03:43 | Filtr
(Štír) Tasha11
inteligentna zena prekaza muzovi, kedze ho svojou bystrostou a rychlym myslenim, nie hned, ale casom dostava do pozicie nie bezne muzovi prijemnej, casom strata jeho sebavedomia , to je velmi smutny a iste vazny faktor :24:
01.09.2009 - 07:00 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele funik, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Je moc příjemné mít vedle sebe chytrou a bystrou bytost..Ani to vyšší IQ mi až tak nevadí :3:
01.09.2009 - 07:09 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Lenunka, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Určitě je to důležitý faktor. Myslím, že muž vydrží mít vedle sebe "pipku" jen chvíli. Pro ženu je ale lepší dávat najevo, že on je ten chytřejší...Mám totiž pocit, že můžům nedělá dobře, když je žena inteligencí převyšuje :3:.
01.09.2009 - 07:21 | Filtr
(Blíženci) Nuna
..čím víc jsem schopna v partnerství dávat,tím víc taky očekávám.. :1:
01.09.2009 - 07:26 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele haf, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
já ji osobně dávám váhu velkou...
ale může to být rozmanité...proti gustu
:3:
01.09.2009 - 08:03 | Filtr
(Rak) jana@
záleží kdo tu inteligenci přijímá jako fakt,že je potřebná...pro někoho může být neinteligentní člověk naprosto nepřijatelný a naopak někomu to vadit nemusí...třeba když se sejdou dva (dejme tomu)neinteligentní jedinci...otázka je...co je pro koho inteligence...za mě :3:-nemůžu překousnout,když se někdo chová třeba jako hulvát...nebo když si někdo myslí,jak je chytrý a všechno ví-všechno zná..to si pak klepu na čelo...kdežto zdravý,selský rozum je pro mě dost motivující a líbí se mi u lidí :1: :17:
01.09.2009 - 13:54 | Filtr
(Býk) player
Pro mě naprosto zásadní.Sice se říká:Blbá žena-ozdoba domácnosti,ale já NECHCI. :4:
01.09.2009 - 15:08 | Filtr
(Beran) soonik
Když ti dva, co v sobě našli zalíbení nebudou používat ústa jen na líbání a občas je otevřou, aby z nich vypustili nějakou myšlenku, tak se obsah mozkoven obou dotyčných projeví. :2:

A když se blbost projeví, zmizí všechny záchvěvy. :4:

A basta. :46:
01.09.2009 - 15:31 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele spimajim, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ne, myslím, že naprosto není.
Pochopení, o kterém píšeš, není inteligenci vůbec přímo úměrné. Někdy velice inteligentní člověk dokáže být tak nebetyčný sobec, že nemá pochopení už pro nikoho kromě sebe a naopak prosťáček dokáže projevit velkou dávku empatie.
A právě muži občas rádi holdují ženám velmi hloupým (leč sličným) - a klape jim to leckdy.
Pro vztah je možná (???) důležité to, čemu se říká "sociální inteligence", ale ta není vrozená, dá se naučit, rozvíjet.
Ale jinak...za sebe bych řekla, že jsou jedinci, pro které je důležité, aby jejich protějšek měl nějakou úroveň inteligence. Ale jsou jedinci, pro které jsou důležité jiné věci. Rozhodně bych proto důležitost inteligence nevztahovala na všechny vztahy všech lidí globálně.
01.09.2009 - 15:56 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Jan.ina, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Hmmm. Přemýšlím, co je to inteligence...Čím ji poznáš... Jak ji měříš...

Reakce hloupaté jsem zažila od vzdělaných lidí. Kladu si otázku: Nezdála se naopak jim moje reakce hloupatá?

Znám ženu, která nemá vzdělání, život se jí nevyvedl, měla smůlu na chlapy,sociálně je tak trochu na pokraji společnosti...přitom je sečtělá, má selský rozum, umí cizí jazyky... většina lidí ji vnímá povrchně a má ji za "hloupou"

Co je ta inteligence?

Poslední řádek není můj, ale už mi několik dní leží v hlavě:

"Postoj člověka k názoru jiného se mnohdy sveze k osobním emocím"

Ano, posuzujeme druhé skrze sebe a to hodnocení tomu odpovídá
01.09.2009 - 15:58 | Filtr
(Hadoken) Hustokrutě obscénní Morti
Stopro...tak jako pro život obecně.
Nicméně někomu třeba nevadí, že má doma husu, hlavně když je blond a má čtyřky prsa...a opačně...jiný třeba nevadí, že její "drahý" neví jaký i/y se kde píše ale hlavně že z něj kamarádky padnou na :71:.
Takže důležitý ANO...ALE.... snad jako se vším. :44:
01.09.2009 - 23:20 | Filtr
(Beran) paperman » spimajim
sociální inteligence stojí mezi vztahy rozhodně výš než inteligence řekněme logická či pragmatická nebo jak ji nazvat... ano prosťáček může mít mnohem větší empatii než génius, o tom není sporu...

.... rozhodně jsem to nechtěl paušalizovat a vztahovat na všechny vztahy, protože se to nedá ... každý to máme jinak ... byla to jen otázka, téma hozené do éteru... a poněvadž se v tomto prostoru objevují většinou lidé, kteří mají, co říct, tak mě zajímal jejich názor... takže i tvůj a díky za něj ... ikdyž to někdy vypadá, že si některá vyjádření odporují, tak mohou obsahovat něco, co by toho druhého ani nenapadlo a mohou ho obohatit a jeho postoj třeba někam posunout nebo i změnit....

takže díky :3: :1:
01.09.2009 - 23:27 | Filtr
(Beran) paperman » Jan.ina
"Ano, posuzujeme druhé skrze sebe a to hodnocení tomu odpovídá"

- s tím naprosto souhlasím nejen v tomto případě ...

ten příklad ženy na okraji společnosti je ale trochu o něčem jiném, než jsem měl na mysli...

inteligenci neměřím ... :5: to opravdu ne...jak také měřit selský rozum ... ten se dá spíš jen pozorovat na chování a skutcích druhých ...

a jak poznám inteligenci? ...viz. o
řádek výš...

S tím, že postoj člověka k názoru jiného se sveze k osobním emocím souhlasím... ovšem, kdo znás dokáže vždy potlačit osobní emoce a být nestranný a nad věcí...?
02.09.2009 - 07:30 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Wiridian, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Mno, inteligence je podle me rozhodne dulezita. Ale dulezity nez jak je kdo chytry, inteligentni ci genialni je asi ten rozdil mezi partnery. Kdyz si se svym partnerem nebudu mit pomalu co rict, nebo kdyz uz, tak nebudeme absolutne rozumet jeden druhemu (at jsem ta hloupejsi nebo chytrejsi, to je jedno) tak pak ten vztah pujde asi brzo do kytek. Kdyz si ale budeme rozumet v bezne konverzaci a akorat obcas se zasekneme na necem cemu jeden nerozumi, tak to je naprosto v poradku a ten druhy by to mel pochopit a vysvetlit =) Trosku horsi je to pak u prirozene inteligence... Ale zas to je o vyberu, asi nikdo by nechtel mit doma partnera u ktereho by si v duchu rikal - jezis ten/ta je ale tak blby/a... asi je to spis o momentalnim dojmu a pocitu z toho druheho.
02.09.2009 - 09:05 | Filtr
(Váhy) myriam
No bavíme sa o itelekte a inteligencii, človek bez intelektu to je hrúza, nechcela by som sním chodiť ani žiť za nič na svete...na druhej strane proste niekto má inteligenciu nižšiu, ale je manuálne zručnejši dokáže veci, ktoré by som trebárs ja alebo nikto z vás nikdy nedokázal. Tak že určite by som chodila s niekým kto má nižšie IQ ako ja ale nikdy s človek, ktorý má nizky intelekt....

:1:...som si dovolila načrieť do múdrych kníh, aby bolo jasné aký je v tom rozdiel..... :1:

ITELEKT je súhrn schopností tvoriť poznatky z vnemov porovnávaním, abstrakciou, pojmotvorbou, súdením, usudzovaním atď. poprípade kriticky prehodnocovať a analyzovať už získané poznatky.


INTELIGENCIA je súbor rozumových schopností; schopnosť riešiť problémy za okolností sprevádzaných neurčitosťou; Pod slovom inteligencia sa tiež rozumie schopnosť vyťažiť dôležité informácie z daného množstva pozorovaní, ktoré nám zabezpečia prežitie. Inteligenciu môžeme získavať po celý náš život, pričom zásadný vplyv má prostredie a spoločnosť v ktorej jedinec žije.
02.09.2009 - 09:28 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Janíčko Skútrista, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Urcite ano

Vyssí stupen inteligencie ciní cloveka uvedomelejším,stabilnejším v citovej oblasti a tým prisposobivejším.Ide skrátka o vztah dvoch rozvážnych a rozumnych ludí.

:1:
02.09.2009 - 14:25 | Filtr
(Kozoroh) kocour_mivik
Přeji krásný den, položil jsdi zajímavou otázku, žil jsem v přesvědčení možná mylném, kdo ví, že IQ je jistým měřítkem inteligence a mělo by s ním být v odpovídajíícm harmonickém poměru i když lze připustit, že
při různorodém množství rozlišitelných inteligencí nemusí být vyvinuta pro vztah ta pravá, což IQ nedokáže kvantifikovat.
Zdraví
Kocour_Mivik
:1: :1: :1:
02.09.2009 - 17:00 | Filtr
(Střelec) Brouk_
Řekla bych, že než IQ je důležitý OQ-osobnostní quocient. Nebo jak se někdy říká-sociální inteligence. A parneři by si měli být blízcí hlavně v těchto rovinách, aby se nestalo to, co popisuješ. :45:
03.09.2009 - 15:29 | Filtr
(Beran) paperman » Wiridian
naprostá pravda ... skvěle jsi vystihla to, co jsem chtěl valstně říct .... díkys :3: :1: :15:
03.09.2009 - 15:41 | Filtr
(Beran) paperman » spimajim
chtěl jsem odpovědět Janu P., ale tys to fantasticky udělala za mne.... s Janem P. nesouhlasím .... nebo ne docela, nedá se to takto říct, s tvým názorem, spimajim zase naprosto ano ... skvěle si popsala ty singly intelektuály ... bomba :15:

nevím, kde bereš Jane P. tu jsitotu, že mentálně retardovaní mají méně kavalitní vztah nebo vztah na nižší úrovni, myslím si, že se do jejich vztahu prostě nedokážeš vžít stejně jako málokdo další z nás v tomto virtuálním i reálném prostoru a proto to nemůžeš ani soudit ani posoudit.... nezlob se na mě, ale je to trochu mimo rámec této diskuze a téma bylo trochu jinde ...mám pocit, že to zachází až do roviny .... jakéhosi pocitu nadřazenosti, "nadčlověka" a řekl bych skoro až k "rádobyintelektuálskému fašismu", kterým jsi retardované lidi vlastně vyselektoval, vykastoval, a kde je prosím tě hranice mentální retardace, na kterou by platila tvá kritéria ???? jeto IQ 90 (dost vysoké procento populace) nebo IQ 70 nebo kolik, kolik, kolik???? ... :39:

03.09.2009 - 16:07 | Filtr
(Býk) Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele maty.k, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Inteligence je důležitá, je jedním nikoli jediným faktorem pro fungující vztah :3:
03.09.2009 - 16:09 | Filtr
(Beran) paperman » maty.k
o tom není nejmenšího sporu a pochyb ... to je jasné jako facka... diskuze byla právě o tomto jednom z faktorů, podle mě ale nikoliv nevýznamném... :3:
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna v RybyRybách
ukázat kalendář »