Najdise.cz ... najdi a poznej lidi, kteří se narodili ve stejný den jako ty ...
Co si myslíte o tomhle úkazu vy? - Diskuze a zkušenosti
- Astrologie
online Osobní horoskop (radix) Partnerský horoskop Tranzitní horoskop Psychologická astrologie Online výpočty
solár, direkce, revoluce, kompozit a další ...
Lunární kalendář
- Horoskopy 2024
kalendáře a jiné Znamení zvěrokruhu Partnerský horoskop Ascendent a Descendent Horoskopy na rok 2024
Čínský, Keltský, Výklad karet, Léčivé kameny, a další ... Kalendáře na rok 2024
Čínský horoskop 2024
- Slavné osobnosti
astro databáze - Narozeniny
jména, svátky - Numerologie
online - Poznej
znamení - Galerie
uživatelů - Diskuzní
fórum
Co si myslíte o tomhle úkazu vy?
09.10.2015 - 12:43
Najdise.cz
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele plutarch, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele plutarch, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Co si myslíte o tomhle úkazu vy?
Zajímalo by mne co si myslíte o téhle paní, jakou má asi motivaci? Přemýšlím, že bych na tu přednášku jel jako "advocatus diaboli". Jsme tu na najdise posedlí satanem? Cítíte se tak? http://www.farnostsl.cz/aktuality/…
20.10.2015 - 00:18
| Filtr
thééé
» plutarch
Takže Máří feministka - no proč ne, já jsem otevřená možnostem kdoví, jak to vše bylo.
Kdysi jsem viděla dokument BBC o Máří M., bylo to moc zajímavé, celé to pojetí ženství kolem Ježíše Krista, a ve vztahu k postavení žen v té době atd..no (a to si sice nejsem jistá, jestli ten obraz mám odsud) no a zůstal ve mě její obraz jako sirotka, kterého se ujala rodina, v níž byla zneužívána a nucena k prostituci - odsud její psychické onemocnění.
A bylo tam taky něco o tom, že první pravdy předával právě jí..z ostatních evangelií to prý bylo odstraněno, z toho důvodu, že muži tohle nepřekousli.
(podávám to fakt osekaně)
no a kdo nám ženám tohle celé roky tají ?
Takže největší pravdy nám musí být za každou cenu utajeny proto musí být takové přednášky
Kdysi jsem viděla dokument BBC o Máří M., bylo to moc zajímavé, celé to pojetí ženství kolem Ježíše Krista, a ve vztahu k postavení žen v té době atd..no (a to si sice nejsem jistá, jestli ten obraz mám odsud) no a zůstal ve mě její obraz jako sirotka, kterého se ujala rodina, v níž byla zneužívána a nucena k prostituci - odsud její psychické onemocnění.
A bylo tam taky něco o tom, že první pravdy předával právě jí..z ostatních evangelií to prý bylo odstraněno, z toho důvodu, že muži tohle nepřekousli.
(podávám to fakt osekaně)
no a kdo nám ženám tohle celé roky tají ?
Takže největší pravdy nám musí být za každou cenu utajeny proto musí být takové přednášky
20.10.2015 - 09:00
| Filtr
Najdise.cz
» thééé
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele plutarch, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Víš já sice věřím v jednoho boha (Sanctus Unus - The holy One), ale nevěřím že kdy existoval nějaký člověk jménem Ježíš a dokonce ani nevěřím, že se něco z toho vůbec někdy odehrálo. Věřím, že je křesťanství je naprosto falešná, pomýlená a dokonce pro člověka zhoubná víra.
=====
Víš já sice věřím v jednoho boha (Sanctus Unus - The holy One), ale nevěřím že kdy existoval nějaký člověk jménem Ježíš a dokonce ani nevěřím, že se něco z toho vůbec někdy odehrálo. Věřím, že je křesťanství je naprosto falešná, pomýlená a dokonce pro člověka zhoubná víra.
20.10.2015 - 09:27
| Filtr
thééé
» plutarch
Až tak jo? Ale jo, musím říct, a možná to bude znít alibisticky, že jak tak mládnu ( ) tak se snažím mít čím dál víc mysl i srdce otevřené možnostem, jak že to všechno je.
Mě osobně některé věci z NZákona oslovují a hodně, a přímo do srdce, St.Z. mě fascinuje, ale jen cítím co za tím je, cítím tajemství, nedokážu to prakticky uchopit do života. A podle mě je hloupé se řídit doslovným významem.Kromě třeba takového příběhu Mojžíše, ten je!
Ale podle mě všechny skupiny a organizace v historii, které chtěly vytvořit náboženství, neobstály
Mě osobně některé věci z NZákona oslovují a hodně, a přímo do srdce, St.Z. mě fascinuje, ale jen cítím co za tím je, cítím tajemství, nedokážu to prakticky uchopit do života. A podle mě je hloupé se řídit doslovným významem.Kromě třeba takového příběhu Mojžíše, ten je!
Ale podle mě všechny skupiny a organizace v historii, které chtěly vytvořit náboženství, neobstály
20.10.2015 - 10:44
| Filtr
Najdise.cz
» thééé
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele plutarch, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Můj postoj je tento: to čemu říkáme starý zákon vzniklo až někdy na počátku 6 století před naším letopočtem během tzv. babylónského zajetí židů. Nesmíš si to ale představovat tak, že babylóňané odvlekli všechny židy. Ve skutečnosti odvedli pouze vzdělanou vrstvu, zbytek (zemědělce a řemeslníky) nechali v Izraeli. A přesně tahle situace se odráží v celém SZ. Odvlečení židé zjistili, že ztrácí identitu, kterou do exilu udržovali pouze osobním kontaktem a formou ústní tradice. Předexilní judaismus byl něco diametrálně odlišného od dnešního pojetí židovství. Zvláštní místo v Sz mají tzv. Spisy - Ketuvim, které jsou z mého pohledu asi nejoriginálnější věc v bibli a také jsou velmi populární mezi různými volnomyšlenkáři. Pro mne osobně je třeba Kazatel, Přísloví a hlavně Job klíčem k jedinečnosti myšlení starých hebreů, o které v bibli jde hlavně a nikoliv o formální náboženství. Pokud jde o náboženství zdá se mi, že bůh tím přímo pohrdá, zuří nebo se tomu vysmívá. Pokud jde o Ježíše tak sdílím spíš přesvědčení Velerady a hlavě Kaifáše, který ho odsoudil. Někdo takový asi existoval, ale myslím, že šlo o více osob. Je také vědecky doložitelné, že 80% textu evangelií jsou tzv. židovské historky převyprávěné zcela neautenticky pozdními vypravěči a často jsou zasazeny úplně chybně do prostředí a času. Typickým a pro mne závadným znakem křesťanství je výklad bible jako toho co směřuje k Ježíšovi. A to je úplně zcestné. Křesťanství je samý vyšinutý kalkul. Na druhou stranu obsahují evanglia perly je horské kázání, s kterým si oficiální církevní výklady vůbec neví rady. Křesťanské šílenství vrcholí naukou o sv. Trojici, kterou ještě v ranném křesťanství drtil kněz Arius. Zestátněním této víry byla katastrofa dovršena a její dopady cítíme každý ještě dnes.
=====
Můj postoj je tento: to čemu říkáme starý zákon vzniklo až někdy na počátku 6 století před naším letopočtem během tzv. babylónského zajetí židů. Nesmíš si to ale představovat tak, že babylóňané odvlekli všechny židy. Ve skutečnosti odvedli pouze vzdělanou vrstvu, zbytek (zemědělce a řemeslníky) nechali v Izraeli. A přesně tahle situace se odráží v celém SZ. Odvlečení židé zjistili, že ztrácí identitu, kterou do exilu udržovali pouze osobním kontaktem a formou ústní tradice. Předexilní judaismus byl něco diametrálně odlišného od dnešního pojetí židovství. Zvláštní místo v Sz mají tzv. Spisy - Ketuvim, které jsou z mého pohledu asi nejoriginálnější věc v bibli a také jsou velmi populární mezi různými volnomyšlenkáři. Pro mne osobně je třeba Kazatel, Přísloví a hlavně Job klíčem k jedinečnosti myšlení starých hebreů, o které v bibli jde hlavně a nikoliv o formální náboženství. Pokud jde o náboženství zdá se mi, že bůh tím přímo pohrdá, zuří nebo se tomu vysmívá. Pokud jde o Ježíše tak sdílím spíš přesvědčení Velerady a hlavě Kaifáše, který ho odsoudil. Někdo takový asi existoval, ale myslím, že šlo o více osob. Je také vědecky doložitelné, že 80% textu evangelií jsou tzv. židovské historky převyprávěné zcela neautenticky pozdními vypravěči a často jsou zasazeny úplně chybně do prostředí a času. Typickým a pro mne závadným znakem křesťanství je výklad bible jako toho co směřuje k Ježíšovi. A to je úplně zcestné. Křesťanství je samý vyšinutý kalkul. Na druhou stranu obsahují evanglia perly je horské kázání, s kterým si oficiální církevní výklady vůbec neví rady. Křesťanské šílenství vrcholí naukou o sv. Trojici, kterou ještě v ranném křesťanství drtil kněz Arius. Zestátněním této víry byla katastrofa dovršena a její dopady cítíme každý ještě dnes.
20.10.2015 - 11:43
| Filtr
movvin
» plutarch
Jejda to já opravdu nemůžu vědět jakou motivaci má nějaký člověk k něčemu. To by jsi se musel zeptat té paní. Protože jinak všechno co tady napíšeme jsou jen dohady a spekulace. A víš kam Tě odvedou domněnky... no úplně mimo
Drogy taky nejsou vždy škodlivé. Veškeré bylinky obsahují různé drogy a neškodí, ale pomáhají našemu organismu. A taková silná droga jako je třeba ayahuasca pomáhá šamanům dostat se do jiných světů.
Poruchu osobnosti a z astrologie určitě nemám .. teda je to můj názor
Drogy taky nejsou vždy škodlivé. Veškeré bylinky obsahují různé drogy a neškodí, ale pomáhají našemu organismu. A taková silná droga jako je třeba ayahuasca pomáhá šamanům dostat se do jiných světů.
Poruchu osobnosti a z astrologie určitě nemám .. teda je to můj názor
20.10.2015 - 12:48
| Filtr
Najdise.cz
» movvin
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele plutarch, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Takže jinak podle vás. Má esoterika nějakou falešnou tvář, či tváře? Pokud ano jaké to jsou?
Tady je slavná páter Kodet
http://tvnoe.tbsystem.cz/index.php/…
=====
Takže jinak podle vás. Má esoterika nějakou falešnou tvář, či tváře? Pokud ano jaké to jsou?
Tady je slavná páter Kodet
http://tvnoe.tbsystem.cz/index.php/…
20.10.2015 - 13:21
| Filtr
player
To máš tak. Platí pár pravd z minulosti.
Stokrát opakovaná lež se stává pravdou (mj nacismus ,ale vlastně všechny ismy , že?)
Realita , jak jí vnímáme platila poslední století za dogma ,jenže nyní , kdy už vědci samotní se přiklánějí k teorii strun , dimenzí a tak , se může stát , že objevíme co nevidět boha ve zkumavce.
Na Najdise nejsme posedlí satanem. Ale falešné tváře se tu najdou , jako všade.
Stokrát opakovaná lež se stává pravdou (mj nacismus ,ale vlastně všechny ismy , že?)
Realita , jak jí vnímáme platila poslední století za dogma ,jenže nyní , kdy už vědci samotní se přiklánějí k teorii strun , dimenzí a tak , se může stát , že objevíme co nevidět boha ve zkumavce.
Na Najdise nejsme posedlí satanem. Ale falešné tváře se tu najdou , jako všade.
20.10.2015 - 13:30
| Filtr
thééé
» plutarch
No každopádně mi podáváš zase zajímavou inspiraci, i když i já jsem se setkala s celkem netradičním a neklasickým zdrojem informací.Tak zase zůstanu u toho svého srdce i mysli otevřeného.
Ano, kázání na hoře je i pro mě úžasné.
Židovství i SZ mi zůstane neodkrytým tajemstvím.
No a na té přednášce jsi byl? myslíš, že má nějaký význam se o toto přít, když zásadní informace se tak liší? nebo máš nějakou zkušenost?
Ano, kázání na hoře je i pro mě úžasné.
Židovství i SZ mi zůstane neodkrytým tajemstvím.
No a na té přednášce jsi byl? myslíš, že má nějaký význam se o toto přít, když zásadní informace se tak liší? nebo máš nějakou zkušenost?
20.10.2015 - 14:42
| Filtr
Najdise.cz
» Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele plutarch, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Záleží kterýho Satana myslíte. Od tý doby co mu církev vystavila rodný list už má docela bohaté formy a jednou z nich se rád posednout nechám. Nicméně bude asi třeba Exorcista:)
=====
Záleží kterýho Satana myslíte. Od tý doby co mu církev vystavila rodný list už má docela bohaté formy a jednou z nich se rád posednout nechám. Nicméně bude asi třeba Exorcista:)
22.10.2015 - 19:28
| Filtr
Bosch
» plutarch
Po křesťansku, vyhánět čerta ďáblem? Některé tantrické formy tohoto obřadu také vyhovují mému naturelu.
https://youtu.be/q4weR3cC2JA
https://youtu.be/q4weR3cC2JA
23.10.2015 - 01:19
| Filtr
mineal
» plutarch
Celá věc má několik hledisek. Myslím si, že ženy do církve podvědomě přitahuje právě to, že je církevní představitelé vlastně odmítají. Kněží se nemohou ženit, žena byla v církvi celá staletí obviňována, že je hříšná. Ženy mají zvláštní potřebu trpět, ale je pravdou, že to církev dotáhla do extrému - to utrpení. Hlavně se církvi nikdy nemůže podařit, oddělit přirozené spojení mezi mužem a ženou.
Co se týče svátosti přijímání, tak to vypadá, že to je jediný rituál, který paltí a díky kterému církev přežila až do dnešních dnů. To byl totiž v podstatě jediný rituál, který započal Ježíš při poslední večeři. Všechny ostatní rituály a svátosti byly spíše o o vytváření praktické moci nad ovečkami.
Teologické debaty jsou ovšem náročné a nevím, zda je toto to správné místo pro ně.
Co se týče svátosti přijímání, tak to vypadá, že to je jediný rituál, který paltí a díky kterému církev přežila až do dnešních dnů. To byl totiž v podstatě jediný rituál, který započal Ježíš při poslední večeři. Všechny ostatní rituály a svátosti byly spíše o o vytváření praktické moci nad ovečkami.
Teologické debaty jsou ovšem náročné a nevím, zda je toto to správné místo pro ně.
23.10.2015 - 08:53
| Filtr
Najdise.cz
» Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele plutarch, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Máme asi shodný přístup. Podle mne může tantrismus výborně kolidovat s křesťanství. Můj první tantrický zážitek byl s Pannou Marií. Tehdy jsem se vyděsil, ale dnes si uvědomuji, že to bylo velmi božské. Tehdy jsem měl v kostele při nějaké dlouhé modlitbě vizi, jak si ta socha nadzvedla sukni a začala si dráždit vagínu. Pak se na mne lascivně podívala a vyzvala mě abych to dokončil. Podle církevního podhledu je tohle už svádění ďábla. Tohle je důvod, proč když přijdu někdy do kostela a je tam Panna maria, říkám jí Velká Mokrá. Později jsem měl podobný zážitek s Ježíšem. Třeba tzv. Arma Christi je přehlídka sexuálních praktik, kterými lze dosáhnout osvícení. Obrázek je dole a myslím, že nepotřebuje komentář.
Dole trochu jiný pohled na Ježíše
http://www.thegoodatheist.net/2010/…
také mne zaujal tento text. Díky němu jsem začal číst evangelia více jako texty o libidu:
http://www.teologicketexty.cz/casop…
=====
Máme asi shodný přístup. Podle mne může tantrismus výborně kolidovat s křesťanství. Můj první tantrický zážitek byl s Pannou Marií. Tehdy jsem se vyděsil, ale dnes si uvědomuji, že to bylo velmi božské. Tehdy jsem měl v kostele při nějaké dlouhé modlitbě vizi, jak si ta socha nadzvedla sukni a začala si dráždit vagínu. Pak se na mne lascivně podívala a vyzvala mě abych to dokončil. Podle církevního podhledu je tohle už svádění ďábla. Tohle je důvod, proč když přijdu někdy do kostela a je tam Panna maria, říkám jí Velká Mokrá. Později jsem měl podobný zážitek s Ježíšem. Třeba tzv. Arma Christi je přehlídka sexuálních praktik, kterými lze dosáhnout osvícení. Obrázek je dole a myslím, že nepotřebuje komentář.
Dole trochu jiný pohled na Ježíše
http://www.thegoodatheist.net/2010/…
také mne zaujal tento text. Díky němu jsem začal číst evangelia více jako texty o libidu:
http://www.teologicketexty.cz/casop…
K příspěvku je přiložený obrázek, který se zobrazí pouze přihlášeným uživatlům.
(Přihlásit)
23.10.2015 - 10:13
| Filtr
Bosch
» plutarch
Velmi zajímavá sdělení. Hlavně článek o "horském kázání" mně zaujal a dovolím si tady odložit z něj některé poznámky. Mám na tuto událost své určité náhledy o které se později podělím ale toto teď nechám "uležet". Ostatně jsem přesvědčený že toto má s hledáním Shambaly hodně co dělat.
Provokující radikalita této formulace tkví v tom, že zde Ježíš zastupuje názor, podle něhož je „hněvat se“ v podstatě totéž jako „zabít“. Při posuzování jednání se podle toho už neuvažuje, jaké následky z něho vyplynou. Jako jedině relevantní je zde viděn impuls stojící za tímto jednáním...
Je proto jen důsledné, že se v Kázání na hoře „zabití“ a „hněv“ staví na stejnou úroveň.
„Každý, kdo hledí na ženu chtivě, již s ní zcizoložil ve svém srdci.“
Mohli bychom vůbec ještě hovořit o „člověku“, kdyby byla vyřazena jakákoliv pudová energetika?
Podle našich psychologických znalostí je pro člověka zcela nemožné vyřadit všechny pudové dynamické oblasti své osobnosti.
Dotyčný člověk a jeho nejbližší okolí cítí - i když někdy jen atmosféricky - že základem altruismu je dotíravý (orální) nárok, a že za často násilně udržovaným ideálem altruismu nestojí v prvé řadě láska k bližnímu, nýbrž závist a nepřejícnost. V poněkud zjednodušené formě lze tuto dynamiku popsat tak, že člověk, který se sám neodvažuje po něčem sáhnout a podržet si to, nepřeje to ani druhým lidem, a že staví ideál altruismu k ospravedlnění vlastní nemohoucnosti. K tomu přistupuje narcistický zisk z toho, že takový člověk nemusí prožívat svou nedostatečnost a své zábrany jako takové a může se cítit nadřazen druhým v úžasném triumfu, neboť oni jsou podle něj chtivější a sobečtější než on sám.
Jiný patologický výsledek nacházíme v narcistické neuróze. Základem těchto poruch je skutečnost, že dochází k velké disproporci mezi vysokými aspiracemi člověka a jeho skutečným chováním. Jeho typická strategie „řešení“ tohoto konfliktu je stejná jako u neurotika obsedantního: vyhýbání se realitě, která by jej konfrontovala zraňujícím způsobem s mnohostí požadavků na sebe kladených. U člověka s narcistickou neurózou k tomu přistupuje specifický postoj k vysokým ideálům: utíká se k představám všemohoucnosti a velkoleposti svých schopností a tím se diskrepance mezi představami a realitou dále zvětšuje. Musí se proto tím více namáhat, aby se vyhnul konfrontaci s realitou. Snaží se dále posílit své vykotlané sebevědomí tím, že ponižuje druhé lidi, aby se tak cítil „lepší“, nadřazený druhým.
Pro tyto lidi je charakteristické, že se přímo kochají svými ideálními představami, avšak tyto vysoké aspirace se nikdy v realitě nesplní. Vše zůstává v prostoru představ a neodrazí se v konkrétním jednání.
Provokující radikalita této formulace tkví v tom, že zde Ježíš zastupuje názor, podle něhož je „hněvat se“ v podstatě totéž jako „zabít“. Při posuzování jednání se podle toho už neuvažuje, jaké následky z něho vyplynou. Jako jedině relevantní je zde viděn impuls stojící za tímto jednáním...
Je proto jen důsledné, že se v Kázání na hoře „zabití“ a „hněv“ staví na stejnou úroveň.
„Každý, kdo hledí na ženu chtivě, již s ní zcizoložil ve svém srdci.“
Mohli bychom vůbec ještě hovořit o „člověku“, kdyby byla vyřazena jakákoliv pudová energetika?
Podle našich psychologických znalostí je pro člověka zcela nemožné vyřadit všechny pudové dynamické oblasti své osobnosti.
Dotyčný člověk a jeho nejbližší okolí cítí - i když někdy jen atmosféricky - že základem altruismu je dotíravý (orální) nárok, a že za často násilně udržovaným ideálem altruismu nestojí v prvé řadě láska k bližnímu, nýbrž závist a nepřejícnost. V poněkud zjednodušené formě lze tuto dynamiku popsat tak, že člověk, který se sám neodvažuje po něčem sáhnout a podržet si to, nepřeje to ani druhým lidem, a že staví ideál altruismu k ospravedlnění vlastní nemohoucnosti. K tomu přistupuje narcistický zisk z toho, že takový člověk nemusí prožívat svou nedostatečnost a své zábrany jako takové a může se cítit nadřazen druhým v úžasném triumfu, neboť oni jsou podle něj chtivější a sobečtější než on sám.
Jiný patologický výsledek nacházíme v narcistické neuróze. Základem těchto poruch je skutečnost, že dochází k velké disproporci mezi vysokými aspiracemi člověka a jeho skutečným chováním. Jeho typická strategie „řešení“ tohoto konfliktu je stejná jako u neurotika obsedantního: vyhýbání se realitě, která by jej konfrontovala zraňujícím způsobem s mnohostí požadavků na sebe kladených. U člověka s narcistickou neurózou k tomu přistupuje specifický postoj k vysokým ideálům: utíká se k představám všemohoucnosti a velkoleposti svých schopností a tím se diskrepance mezi představami a realitou dále zvětšuje. Musí se proto tím více namáhat, aby se vyhnul konfrontaci s realitou. Snaží se dále posílit své vykotlané sebevědomí tím, že ponižuje druhé lidi, aby se tak cítil „lepší“, nadřazený druhým.
Pro tyto lidi je charakteristické, že se přímo kochají svými ideálními představami, avšak tyto vysoké aspirace se nikdy v realitě nesplní. Vše zůstává v prostoru představ a neodrazí se v konkrétním jednání.
23.10.2015 - 11:45
| Filtr
Najdise.cz
» Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele plutarch, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Článek je na webu teologické texty. Jakkoliv se ohání Freudem nelze přehlédnout, že autor postuluje křesťanský pohled na věc. Na druhou stranu právě tímto spojením otevírá jakási dosud přehlížená vrátka. Všiml jsem si, že se v poslední době rozmáhá mezi katolíky ohánění se psychologií, ačkoliv to není tak dávno co touto vědou naprosto pohrdali. Ale zpátky k tomu kázání a jeho možném propojení s tantrismem. V tantře se setkáváme s něčím čemu říkáme "hněvivá božstva", která slouží jako ochránci na cestě k emancipaci a typická jsou tím, že neustále někoho zabíjí a to včetně adepta-ega, kterému slouží. Ježíš evangelií sám do takové formy upadá, když vyžene penězoměnce z chrámu a nacházíme ho jako hněvem posedlé božstvo v Apokalypse. Analyzujeme-li však text o vyhnání z chrámu, který sespatříme Ježíše jak zcela promyšleně dává průchod hněvu a používá násilí. Můžeme vidět jak hněv ritualizuje. Ježíš na mne působí v této scéně cílenou mužskou sexualitou připomínající Šivův tanec. Podstatnou součástí etického kodexu tantrického adepta je nenásilí - ahinsá. Jenže to neznamená absolutní pasivitu, rezignaci na aktivitu, ale ve skutečnosti je to integrace pudů typu hněv do aktivního jednání. Jak to vypadá v praxi lze spatřit třeba u Gándhího, o kterém jsem zjistil, že byl aktivním tantrikem. Ježíšovi jsou vložena do úst slova: Buďte jako beránci mezi vlky. Vlk nebo vlčice je symbolem nespoutané sexuality, beran je starobylý symbol božské sexuality, podobně jako holub. Představuje kultivovanou a ritualizovanou formu sexuality. Vidím zřetelný rozdíl mezi judaismem a křesťanstvím, které jak jste popsal mi ze všeho nejvíc ve své majoritní formě připomíná narcistickou neurozu a nemluvím obecně ale o naprosto konkrétních případech lidí a vlastní zkušenosti s křesťanstvím. Pro mne je Ježíš ona figura s velkým ztopořeným údem a tak i rozumím tomu horskému kázání.
=====
Článek je na webu teologické texty. Jakkoliv se ohání Freudem nelze přehlédnout, že autor postuluje křesťanský pohled na věc. Na druhou stranu právě tímto spojením otevírá jakási dosud přehlížená vrátka. Všiml jsem si, že se v poslední době rozmáhá mezi katolíky ohánění se psychologií, ačkoliv to není tak dávno co touto vědou naprosto pohrdali. Ale zpátky k tomu kázání a jeho možném propojení s tantrismem. V tantře se setkáváme s něčím čemu říkáme "hněvivá božstva", která slouží jako ochránci na cestě k emancipaci a typická jsou tím, že neustále někoho zabíjí a to včetně adepta-ega, kterému slouží. Ježíš evangelií sám do takové formy upadá, když vyžene penězoměnce z chrámu a nacházíme ho jako hněvem posedlé božstvo v Apokalypse. Analyzujeme-li však text o vyhnání z chrámu, který sespatříme Ježíše jak zcela promyšleně dává průchod hněvu a používá násilí. Můžeme vidět jak hněv ritualizuje. Ježíš na mne působí v této scéně cílenou mužskou sexualitou připomínající Šivův tanec. Podstatnou součástí etického kodexu tantrického adepta je nenásilí - ahinsá. Jenže to neznamená absolutní pasivitu, rezignaci na aktivitu, ale ve skutečnosti je to integrace pudů typu hněv do aktivního jednání. Jak to vypadá v praxi lze spatřit třeba u Gándhího, o kterém jsem zjistil, že byl aktivním tantrikem. Ježíšovi jsou vložena do úst slova: Buďte jako beránci mezi vlky. Vlk nebo vlčice je symbolem nespoutané sexuality, beran je starobylý symbol božské sexuality, podobně jako holub. Představuje kultivovanou a ritualizovanou formu sexuality. Vidím zřetelný rozdíl mezi judaismem a křesťanstvím, které jak jste popsal mi ze všeho nejvíc ve své majoritní formě připomíná narcistickou neurozu a nemluvím obecně ale o naprosto konkrétních případech lidí a vlastní zkušenosti s křesťanstvím. Pro mne je Ježíš ona figura s velkým ztopořeným údem a tak i rozumím tomu horskému kázání.
23.10.2015 - 11:54
| Filtr
Bosch
» plutarch
S tímto podáním souhlasím. Přičemž opět chci podtrhnout velmi důležitý aspekt který jste zmínil na západě často opomíjený.
"Podstatnou součástí etického kodexu tantrického adepta je nenásilí - ahinsá. Jenže to neznamená absolutní pasivitu, rezignaci na aktivitu, ale ve skutečnosti je to integrace pudů typu hněv do aktivního jednání."
Velmi přesné. Zcela v protikladu k našemu kostelnímu eunušství. V tomto ohledu je náboženství mezulemánů dále ti se hněvu neštítí.
"Podstatnou součástí etického kodexu tantrického adepta je nenásilí - ahinsá. Jenže to neznamená absolutní pasivitu, rezignaci na aktivitu, ale ve skutečnosti je to integrace pudů typu hněv do aktivního jednání."
Velmi přesné. Zcela v protikladu k našemu kostelnímu eunušství. V tomto ohledu je náboženství mezulemánů dále ti se hněvu neštítí.
23.10.2015 - 12:21
| Filtr
Najdise.cz
» Bosch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele plutarch, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Mám osobní zkušenost s tím, jak tito lidé dovedou být neuvěřitelně nenávistní a to přes veškeré mentorování toho, že bůh je láska. Jsou speciální oblasti, které v nich vzbuzují nepříčetnou nenávist a to takřka bleskově. Přitom katolická příšera táhne na svém chvostu téměř neuvěřitelné verze křesťanství jako byli třeba čeští adamité. Už v ranných dobách existovaly pokusy zbavit křesťanství eunuchů a dokonce u Hanze Kuenga, což je skalní katolický teolog, jsem se dočetl něco naprosto mysteriozního. Podle něj existovala v raných dobách skupina jakýchsi charismatických proroků a prorokyň, kteří vedly malé křesťanské komunity, ale postupně byli zabiti anebo vyhnání skupinami biskupů a kněží. Myslím, že ani netušíme jak krutá historie to mírumilovné křesťanství je. Chodím na jeden křesťanský web diskutovat. V životě jsem netušil kolik splašků ti lidé v sobě mají.
=====
Mám osobní zkušenost s tím, jak tito lidé dovedou být neuvěřitelně nenávistní a to přes veškeré mentorování toho, že bůh je láska. Jsou speciální oblasti, které v nich vzbuzují nepříčetnou nenávist a to takřka bleskově. Přitom katolická příšera táhne na svém chvostu téměř neuvěřitelné verze křesťanství jako byli třeba čeští adamité. Už v ranných dobách existovaly pokusy zbavit křesťanství eunuchů a dokonce u Hanze Kuenga, což je skalní katolický teolog, jsem se dočetl něco naprosto mysteriozního. Podle něj existovala v raných dobách skupina jakýchsi charismatických proroků a prorokyň, kteří vedly malé křesťanské komunity, ale postupně byli zabiti anebo vyhnání skupinami biskupů a kněží. Myslím, že ani netušíme jak krutá historie to mírumilovné křesťanství je. Chodím na jeden křesťanský web diskutovat. V životě jsem netušil kolik splašků ti lidé v sobě mají.
23.10.2015 - 13:18
| Filtr
thééé
» plutarch
Nu má se paní Pechalová na co těšit, a pokud plánuješ i ten svůj striptýzek, tak bych s sebou přibrala i nějakého zdravotníka.
Je pravda, že křesťanství jako snad jediné ztabuizovalo,a vyřadilo ze života tuhle úplně prvotní životní energii, a to docela dobře.
Je pravda, že křesťanství jako snad jediné ztabuizovalo,a vyřadilo ze života tuhle úplně prvotní životní energii, a to docela dobře.
23.10.2015 - 13:51
| Filtr
Bosch
» plutarch
Ano tento mechanismus přesně popisuje článek z těch teologických listů o kázání na hoře co jste sem dal. To tomu přesně odpovídá s tím se ale člověk setká všude nemusí ani na křesťanské weby naše společnost je "křesťanskou morálkou" za ta staletí nasáklá jako medůza vodou. Asi už bez ní nedokáže tato společnost žít přinejmenším je to tak vžité že jakékoli ohrožení těchto "hodnot" je okamžitě vyhodnoceno jako útok na základní podstatu lidství a jsou podniknuty patřičná opatření. Od upalování čarodějnic a honů na čaroděje nejsme tak daleko stačí jen malá změna v režimu, politice, a je to tady znova zpět. Lidé jsou pořád stejní. Nežiji v iluzi. Křesťanstvím potlačena agresivita nebyla dosud ventilována je to plodné podhoubí pro příští války. Takže možná se toto podhoubí právě proto i záměrně pěstuje. Je to účinný nástroj jak ovládat dav. A hnát ho na jatka například.
23.10.2015 - 13:52
| Filtr
Najdise.cz
» plutarch
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele petamar, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Původní křesťanští gnostikové byli z církve „vyobcováni“ a následně pronásledováni. Podle původních dokumentů se zjistilo, že kniha knih Bible se mnohokrát měnila a upravovala.
=====
Původní křesťanští gnostikové byli z církve „vyobcováni“ a následně pronásledováni. Podle původních dokumentů se zjistilo, že kniha knih Bible se mnohokrát měnila a upravovala.
K příspěvku je přiložený obrázek, který se zobrazí pouze přihlášeným uživatlům.
(Přihlásit)
23.10.2015 - 15:06
| Filtr
Najdise.cz
» petamar
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele plutarch, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Když sleduji některé dokumenty o křesťanství vždy mne překvapí, že vzdělaní odborníci tam silně sympatizují právě s gnostiky a nejen s gnostiky, nedávno jsem se zabýval otázkou arianismu, který ovlivnil později třeba Sira Newtona a žije dosud v některých okrajových proudech křesťanství. Je typický tím, že odmítá božsví JK a vůbec nauku o svaté Trojici, tvrdí, že to je kacířství a že původní víra je The Holy One, nebo Unus Sanctus, protože v bibli nic o žádné trojici není. Vůbec ono pokud se zamyslíme upřímně nad tím co je v Písmu a tím co předvádí KC tak je to naprosto zjevný rozpor. Z biblického hlediska není přípustné třeba aby za boha bylo považováno vína a chleba.
=====
Když sleduji některé dokumenty o křesťanství vždy mne překvapí, že vzdělaní odborníci tam silně sympatizují právě s gnostiky a nejen s gnostiky, nedávno jsem se zabýval otázkou arianismu, který ovlivnil později třeba Sira Newtona a žije dosud v některých okrajových proudech křesťanství. Je typický tím, že odmítá božsví JK a vůbec nauku o svaté Trojici, tvrdí, že to je kacířství a že původní víra je The Holy One, nebo Unus Sanctus, protože v bibli nic o žádné trojici není. Vůbec ono pokud se zamyslíme upřímně nad tím co je v Písmu a tím co předvádí KC tak je to naprosto zjevný rozpor. Z biblického hlediska není přípustné třeba aby za boha bylo považováno vína a chleba.
© 2007-2024 Najdise.cz