Michail Gorbačov


31.08.2022 - 10:55
(Kozoroh) Bosch
Michail Gorbačov
Četl jsem v médiích.."politik který dal Rusku šanci, ..přispěl ke konci studené války".
Zdá se, že dal šanci spíše západu posunout hranice svého vlivu před brány Moskvy.
Přispěl ke konci studené války čímž přispěl k začátku studené války nové.
Momentálně dokonce zcela reálné konvenční války (do posledního Ukrajince).
O to smutnější když byl po matce Ukrajinec. Ke konci svého života jistě prožíval nemalá zklamání z vývoje kterému dal sám zásadní impuls. Kam až mohly události zajít kdyby ho skalní komunisté nezbavili moci dočasným zajetím a pak ztrátou pravomoci.
Za mě snílek, opravdový idealista který věřil v dobro a lepší zítřky pro všechny. Bohužel tento svět takto nefunguje.
Po éře pravdy a lásky přichází hořké vystřízlivění. Éra nových prasat.

Napadají mě v tomto kontextu dva citáty.

„Kdo touží po míru, ať připravuje válku.“
Flavius Renatus Vegetius

Každá revoluce končí tím, že se nová prasata dostanou ke korytům. George Orwell

Příspěvky v diskuzi

Řazení:
03.09.2022 - 11:03 | Filtr
(Kozoroh) kocour_mivik
Žádný idealista to nebyl ale aparátčík, tvářící se jako demokrat s ryze pragmatických důvodů, jehož impérium se mu především z ekonomických příčin hroutilo. A proto se glásností a petestrojkou odvrátit pozornost a získat čas pro immplementaci tržního mechanismu v jehož spasitelnost věřil. Ovšem ukázalo se, že systém jd nereformovatelný a pád neidvratný. Systém, který je neslučitelný s demokracií, kterou se mu snažil naroubovat se tím rychleji zhroutil. Systém, který byl od samého začátku postavený na organizovaném zločinu, opíral se o něj a fungoval na něm po celou dobu své chmurné existence. On byl jeho součástí, aktivním článkem, byl de facto zločincem stejně jako všichni kolem. A věděl o tom.Možná zločincem idealistou. Dobře věděl čeho je součástí. Chtěl jen onen systém polidštit. Ale to nelze, zločinny systém zůstává zločinným. Jako zločinný se narodil, jako zločinný žil a takto i odešel - na smetiště dějin.
03.09.2022 - 15:59 | Filtr
(Kozoroh) Bosch
"Největší historickou zásluhou Gorbačova bylo, že nakonec nedělal nic." :4:

Velmi se mi líbila ta bezradnost našich papalášů. Nevěděli vůbec co dělat. Tak nedělali také nic.
A zvolili do čela Jakeše, kůla v plotě.
Všichni ostatní chytřejší se šli připravovat na skutečnou perestrojku. Privatizaci.


https://nazory.aktualne.cz/komentar…
YouTube
06.09.2022 - 10:00 | Filtr
(Kozoroh) kocour_mivik » Bosch
Koukám, že tato vskutku historická osobnost nestojí moc za pozotnost.
06.09.2022 - 14:11 | Filtr
(Panna) mg » MIKULAS
Gorbačov mal životné číslo 1 a takí ľudia zvyknú prichádzač s niečím novým. Aj on prišiel s celkom dobrým nápadom, len na tú dobu to bolo neuskutočniteľné. A mal aj také znamienko na čele, čítala som, že to je od vplyvu Marsu, "Mars značí svoje deti", len on ho mal retrogradný, takže on by o nejaký otvorený boj nemal záujem, skôr o mierové urovnanie. A Lunu, ktorá predstavuje aj manželku mal v zn. Leva, asi preto bola tak dobre vidteľná. Ale získal Nobelovu cenu, čo získa málokto.
09.09.2022 - 21:48 | Filtr
(Býk) player
Jenže ty píšeš o důsledcích , které v tu dobu jen těžko byly předvídatelné , jako např Džihád.

Gorbi byl zkrátka první demokrat ruské politické scény. A to rozhodně není špatně. Ono je to stejné , jako bys dnes hodnotil třeba Karla Marxe. Taky to byly ušlechtilé myšlenky, akorát prostě svět si jede svou.
10.09.2022 - 07:57 | Filtr
(Váhy) Buddha/2
Tak nechci ho nějak vyzdvihovat do nebe, ale co mu upřít nejde je to, že měl odvahu a aspoň to zkusil. Jeden člověk ale není národ. On se prohřešil proti ruské mentalitě a to mu dodnes někteří nemůžou zapomenout. Ta imperiální setrvačnost je obrovská, a nejen ruská.
Ono to začíná už ve školce - ti větší si myslí, že můžou beztrestně brát hračky menším. U malých se to vyřeší pohlavkem, u velkých to musí být něco většího, osudovějšího. Tahle nedospělost je tisíciletý problém. Pak se ani nejde divit různým něco..logům, kteří tvrdí, že jsme tady v polepšovně :49:
11.09.2022 - 22:41 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Buddha/2
Ber to tak že hračky berou všichni velcí těm malým. Jen ne všichni to dělají tak okatě.
A proto lze na ně snadno ukázat.
11.09.2022 - 22:43 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » player
Gorbačov byl nejspíše asi první a poslední opravdový komunista.
13.09.2022 - 19:12 | Filtr
(Rak) aktigram » mg
No ja viem že Marsovo znamenie je na tvári - ale český a teda na liciach a je zlé znamenie, vždy sa jedna o veľké znamienko.
Nobelovu cenu dostalo mnoho tých čo ju nikdy nemali dostať alebo sme nepochopili o čom nobelova cena je.

EDIT: On mal typické znamenie šelmy. Myslím že treba pohľadať v jeho radixe intriganstvo a podvod, alebo sklony nechať sebou manipulovať, lebo Raisa bola viac hlavou perestrojky a on iba panak ako aj teraz v politike vidieť dosť.
Nové čo začal nebolo z jeho hlavy ale pre neho výhodné a o čo naozaj išlo rozbiť silný východný blok čo sa úspešne podarilo.
01.10.2022 - 00:38 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Buddha/2
A ty se domníváš, že my teď nesloužíme zase jinému impériu?
Že zkrátka právě teď neskočil větší na menšího a ten menší nečekal až bude na lopatkách a zaútočil?
03.10.2022 - 17:01 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » Bosch
Když definuješ obranu jako preventivní útok, tak pak je asi možné všechno :32:.
Já bych zůstal u toho, že kdo první zaútočí, je útočník, .
03.10.2022 - 20:05 | Filtr
(Blíženci) fanik » Buddha/2
Ale ted je útočník ten, kdo se brání :))
naštěstí :75:
05.10.2022 - 20:44 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Buddha/2
Tak jak se nato octlo náhle před branami moskvy? Výskyt? Náhoda?
Neser.
05.10.2022 - 22:53 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » Bosch
Argumentuješ pořád stejně naruby: od konce. Pořadí JE důležité.
Pro mě je argument o branách dost mimo (že mi manipulativně podsouváš dvě možné odpovědi pominu :5:). Nejen kvůli vzdálenosti (v době, kdy mají velmoci k dispozici mezikontinentální rakety to stejně ztrácí na důležitosti).

PS: nasíráš se sám, to ještě nevíš ? :20:
20.10.2022 - 13:56 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Buddha/2
Manipuluješ sám se sebou a věříš jen tomu čemu chceš věřit. Z jakýchsi osobních pohnutek, které vydáváš za objektivní. Takové lidi sdružuje čt stejně jako druhou stranu zase populisté typu okamura.
Né tomu co je širší objektivní pravda.
Víš co je to nárazníková zóna?
To je pás území od baltu po turecko široký zhruba 450km který měl zůstat demilitarizovaný. Proč tomu tak není..co bys řekl.
25.10.2022 - 13:11 | Filtr
(Váhy) Buddha/2 » Bosch
Řekl bych, že se asi nikomu nechce žít v demilitarizovaném nárazníkovém pásmu se sousedem, který rád pořádá na hranicích "vojenská cvičení" a ještě radši někoho "osvobozuje".
A teď se rozmysli do kterého chlívku mě chceš zařadit :20: :4:
28.11.2022 - 19:39 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Buddha/2
No ale já to vím kam patřím.
Jenže věci stále nejsou černo- bílé.
08.12.2022 - 12:51 | Filtr
(Býk) player » kocour_mivik
Souhlas. Ale myslel to dobře. :3:
09.12.2022 - 19:04 | Filtr
(Kozoroh) kocour_mivik » player
Jo, máš pravdu. Nějaký ruský politik to vystihnul větou: Mysleli jsme to dobře, ale fopadlo to jako vždycky.
:1: :1: :1:
15.01.2023 - 14:36 | Filtr
(Kozoroh) Bosch » Buddha/2
Zařaď se kam potřebuješ. Rusák potřebuje zahnat zase zpátky nejlépe za ural.


Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Štír Štíru
ukázat kalendář »