Teror formy


15.03.2017 - 12:47
(Ryby) MG34
Teror formy
Trochu se zamýšlím nad některými trendy a tento mi tu bliká celkem výrazně - teror formy, poněkud nepřesně řečeno. Ona je to hodně stará věc - jakmile kdosi kdysi dosáhl moc nad ostatními lidmi, začal od nich v některých případech vyžadovat i úctu. Ne nutně ve všech. Dokážu si představit šamana, který má v rukou životy lidí svého kmene, dostává dary výměnou za svoje činy, nemusí lovit a moc to neřeší. A někdo na jeho místě ještě navíc vyžaduje, aby se mu klaněli. Možná tím to začalo.

Od toho okamžiku začaly existovat i věci, jako jsou pravidla/zákon, urážka, svatokrádež, pochlebování, morálka, atd. Stále je ale nutné mít na paměti, že ta "tradice" vzniká na egu původních a pak následujících mocných. Postupně to prorostlo i na nižší úrovně moci až na ty nejnižší jako je rodič-dítě, silnější vers. slabší partner, atd.

Vznikly i obludnosti typu etiketa, společenské normy, "dobré vychování", atd. Ale stále je nutné mít na paměti, že to někdo skrze svoje egoistické požadavky na "úctu" nějak terorizuje ty druhé (původně v hierarchii pod sebou, ale postupem času i ty ostatní a dokonce někdy i ty nad sebou).

V dnešním světě se to plně odrazilo v "disciplíně" tzv. soft skills. Místo abysme se učili odbornosti - nalézat pravdu bez podmínek - učíme se jakési pokřivené handlování s těmi, co se mýlí, ale jejich ego to nedovolí bez toho handlování připustit. Výsledkem je, že k pravdě je čím dál obtížnější se dobrat a skutečných odborníků je čím dál méně, zato je tu plno ... handlířů a "rozplizlých témat".

Docela mne rozesmálo v jedné diskuzi zde, jak kdosi (bylo jich víc) radil nějakému kovanému studovanému astrologovi (jak moc je astrologie věda bych teď neřešil, pro zjednodušení berme, že prostě je), jak má se svými znalostmi naložit, jak se má chovat ke svým "klientům" a vůbec co všechno má dělat - no vyloženě klasický případ, kdy skrze formu ti slabí terorizují silného a snaží se úplně otočit hodnoty - ve smyslu "není důležité CO mi řekneš, ale JAK mi to řekneš a vůbec co bys MĚL všechno udělat, aby..."

Souvisí s tím i takové ty příhody typu novináři se ptají sousedů masového vraha - a sousedi říkají, že tomu nevěří, že byl takový dobrák, vždycky zdravil... Prostě zdravení se zdá být pro některé důležitější než činy a povaha toho člověka - obrazně a někdy i doslovně.

A kam vlastně směřuju? Pojmenovávám stav. Třídím si myšlenky na toto téma. A ještě mi tu krystalizuje jeden závěr - degenerace. Pro samé ohledy jsou dnešní lidé jaksi přehnaně útlocitní, jen aby někdo někoho nějakým slovem nezranil... a s tím souvisí i radikalizace vůči tomu domnělému zraňování. Hladovění dětí v třetím světě vers. někdo si dovolil mi něco napsat necitlivě k mému citovému problému s mojí babičkou. V té chvíli je ten "necita" VÝRAZNĚ horší nepřítel než někdo, kdo je zodpovědný třeba za to hladovění. Nebo ten masový vrah, co ale zdravil, vers. sousedka, co nezdraví a ještě pomlouvá... Takže směřuju k těmto důsledkům a pojmenovávám jejich kořen a špínu, ze které vzešel.

Případná diskuze je možná, ale je moderovaná - tzn. to, co se mi OBSAHOVĚ (nebo osobou mluvčího) nehodí, mažu. Formu řeším jen v křiklavých případech - např. místo jasné odpovědi ano/ne někdo uvede 10 hodinové video s odkazem, že kolem 3. hodiny se dozvím to, co mi umožní pochopit, jak by asi mohla znít odpověď... ...anebo text je prostě velice chaotický a tedy nečitelný se spoustou zbytečných smajlů.

Stránka: 4 3 2 1
Řazení:
25.03.2017 - 10:14 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele vibe, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
ano, s timto souhlasim :15:
(tak pojdme zase o krucek dale na pomyslnne kruznici o polomeru 10km)
ted uz jenom, jak to zajistit
zminil jsi tu dve alternativy vladnuti
diktatura jedince a diktatura skupiny
pokud by jsi cetl knihu Hitleruv mytus a jine, mohl by jsi vedet, nebo alespon tusit, ze lide uz jen ze samotne podstaty - jejich psychologickeho nastaveni - preferuji jedince (v pomeru dejme tomu 3:1) pred skupinou
proc to tak je? lide miluji mytus prince na bilem koni, ktery je vysvobodi z jejich nesnazi
kdyz uz jsme u toho Hitlera, tak pokud by jsi to nevedel, ten do 9.11.1938 skutecne byl obdivovan napric svetem, jak politiky, tak historiky i filosofy
mimochodem Lida Baarova to tahla s Goebbelsem taktez pred 9.11.1938, i pred 30.9.1938, ale to bych odbihal od tematu(timto zdravim Vaclava Vydru *1902, zdravi i Zorka Janu)
ale pokud se nechces bavit o Hitlerovi, dosad si tam treba toho Pahlaviho, Juana Perona, nebo koho ja vim, treba Putina(i ten jednoho dne skonci - mimochodem uz ted je za zenitem - pokud se mu na stara kolena nepodari zapalit jeste nejakou tu pochoden)
takze pak uz zbyva jen ta skupinka
kterou budto nekdo zvoli, nebo se jakymsi podivnym zpusobem bude volit ona sama
skupinku, co voli lide(starsi 18 let) mame - to jsi zavrhl - takze pojdme dale
jak by jsi si to tedy predstavoval, ten zpusob - jak se ona skupinka bude obnovovat/generovat?
24.03.2017 - 18:58 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Koczka.obyczajna, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Ad čoklové a kuřáci - ano, vzali mi pár klidných let života. Od té doby co jsem je vzala na (ne)milost, tak jako by se vypařili. :1:
Raději už se o tom nebavím, neb u diskuse potom brunátním.

Ad profil. OK, dělám tu trochu nelad, ale ta změna byla životně nutná. Přišla mi zpráva od zajímavého chlapíka a začínala slovy Ahoj babo .... No uznej, že Ahoj kočko zní líp :3: :4:
24.03.2017 - 18:38 | Filtr
(Kozoroh) Pithecanthropus erectus » R5
..nechci tady prasit diskuzi plevelením jiným tématem, takže závěrem k tomuto tématu jen tolik - respekt k tomu čím se kdo živí ( je to právo každého člověka) a být proti opravdovému a zbytečnému týrání zvířat člověkem, protože v přírodě se to děje zákonitě.Nebo snad smečka hyen která uštve antilopu a v zápětí ji roztrhá je snad něco " humánního" ?
Takže už mlčím.... :3:
24.03.2017 - 18:27 | Filtr
(Kozoroh) Pithecanthropus erectus » MG34
…jestli se dá nazvat azylem zajímavé diskuzní téma, tak proč ne? :3: :1:Myslím, že jen rozdílný názor v nějaké diskuzi , nebo ne zrovna přívětivý přístup k řešení tématu, nemůže zakládat důvod k nějaké zášti….to bychom to tu mohli rovnou zabalit.
Jinak s tím dalším co jsi popsal souhlasím….proto jsem taky v oné diskuzi psal, že se dívají na problematiku velmi úzkým koridorem , tedy bez toho aby domýšleli všechny následky, které jsou v mnohých rovinách a které by v součtu znemožňovaly lidstvu další žití. Připomíná mi to zelené komplikátory, kteří svého času, kdy byly peníze, zablokovali stavbu obchavtu města kvůli neopodstatněným „škodám na přírodě“, takže při hustém provozu tak zahynuly vzácné stoleté stromy v parku, který sousedí s vnitřním okruhem města.Pak se nesmí zlobit, že si vyslouží název ekoteroristé. Kousek zdravého rozumu nikomu neuškodí, ale doba prostě nahrává iracionalitě. :39:
24.03.2017 - 16:32 | Filtr
(Ryby) MG34 » Koczka.obyczajna
Myslím, že tu něco na to téma už mám, ale můžu se mýlit.

Problémoví majitelé čoklů a kuřáci byli pro mne jeden čas dost silné téma (teď už ani ne). Ještě když je to v jednom, tak je vymalováno. Tam se už jen z titulu zařazení do téhle škatulky dá předjímat celkem dost negativních vlastností (poživačnost, bezohlednost, slabá vůle, atd.)

Prosímtě kolik ty tu máš (mělas) profilů?
24.03.2017 - 16:21 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » R5
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Koczka.obyczajna, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
Tak to určitě. Stačí nahodit kuřáky a pejskaře a máš to na 100 stránek.
24.03.2017 - 16:15 | Filtr
(Rak) R5 » Pithecanthropus erectus
Před editem tam byl uveden příklad ze života, kdy dotyčná osoba skrze své zdraví maso jíst musí. V kontrastu s těmi rýmovačkami to prostě někoho oprávněně nadzvedlo a ozval se. Pak se nechal uchlácholit a byl edit.

Ono je to asi tak, že někdo víc myslí, jiný zas cítí a soucítí, ale ego máme všichni. A občas se taky stává, že zloděj křičí: "chyťte zloděje".

Diskuze o teorii svobody by mohla být hodně plamenná :4:
24.03.2017 - 15:34 | Filtr
(Ryby) MG34 » Pithecanthropus erectus
To bych nečekal, že "u mne" bude více lidí hledat azyl před trpaslíky :4:

Zajímavé je, že tím terorem formy si mnozí vědomě řežou pod sebou větev a přesto to dělají. Vysvětlím na příkladu té oblíbené diskuze o vegetariánství. Zazněl tam od těch vegan-ultras názor, že jako teda jo - ať si jí každý co chce a v nejhorším že ze zdravotních důvodů by i ti vegani si jako dali říct a slupli nějaké to maso, ALE že nesnáší násilí na zvířatech. No a já se ptám - kdo pak zabije to zvíře, které v nouzi nejvyšší pozřou? Oni ne, nejsou toho schopni. To musí udělat ti druzí - jimi kriminalizovaní - a těch může pod jejich tlakem ubývat (nejraději by je vymýtili všechny).

Takže teror formy si navíc řeže sám pod sebou větev - klasické schéma civilizace/dekadence - vers. barbaři. Vždycky se vynoří nějací barbaři, takže aby civilizace nezanikla, musí si zachovat zdravé barbarské jádro schopné obrany před necivilizovanými barbary.
24.03.2017 - 14:32 | Filtr
(Kozoroh) Pithecanthropus erectus » R5
Tak to mě mrzí, že jsem neviděl diskuzi před editem, ale i to co tam ještě zůstalo mi stačí.Nějaké rýmovačky, které neměly v úmyslu nikoho urážet, ale spíš vylehčit ztěžklou atmosféru, tak byly pokládány za útok , navíc měly přesnou adresu která rozhodně nebyla směrována těm, kteří tam tak hlasitě prolévají své slzy. Takže pár rýmů nečekaně vyrobilo několik „mučedníků“ ( to vždycky zabírá, když jsou argumenty chabé a diskutéři zbabělí diskutovat zpříma) kteří se dožadují soucitu okolí, aniž je k soucitu důvod.Rozdílný názor na stravovací návyky každého , rozhodně důvodem není. Zato označování těch, kteří se stravují vyváženě, titulem –vrahu, vrahové- jen proto že někdo jí maso, je už hodně přes čáru a je jedno, jestli to zaznělo jinde a ne tady, ale zaznělo to z úst vegetariánů a veganů a to opakovaně.Reaguji tady v tomto vlákně proto, že to koresponduje se zde vypsaným tématem- teror formy.Teror, kterým jsme denodenně a čím dál víc, vystavováni různými skupinami počínaje feministkami, vegetariány, genderovými šílenci, nebo i politiky, kteří si osobují právo ovládat a kontrolovat detailně naše životy.A to už začíná být o teorii svobody, která by si zasluhovala samostatné vlákno. :3:
24.03.2017 - 10:59 | Filtr
(Ryby) MG34 » R5
Aha, teď mi teprve došel význam toho druhého odstavce.
24.03.2017 - 10:44 | Filtr
(Ryby) MG34 » R5
njn, ale tu noční můru nepotvrzuju (alespoň ne u sebe) - naopak bývám rád, když někdo něco prohlédne a klade odpor - o to víc mne to pak baví anebo naopak se tomu s dotyčným můžu s nadhledem a oboustrannou znalostí věci zasmát a nechat to být - pro mne je to především hra/sport

já tu diskuzi moc nesleduju (jenom jsem ji založil :4: :3: - ne, teď kecám), nemám na to tolik času, takže vyšel jsem z letmého pohledu na pár příspěvků a podařilo se mi to celkem trefit (a popravdě jsem si tam pro něco takového šel jedním svým vhodně zvoleným krátkým příspěvkem) - já občas takhle získávám materiál pro nějakou základní tezi (zde ten teror formy), která je zrovna aktuální - téma tam bylo dané, ale ten "militant" tam prostě chyběl, to chtělo nápravu.
24.03.2017 - 10:43 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » R5
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele Argyll, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
:15:
24.03.2017 - 10:23 | Filtr
(Rak) R5 » MG34
Víš co je úsměvné? Když se na manipulace ze strany ostatních odvolávají zkušení emo-manipulanti. Pro ně je to něco jako noční můra, že mohou existovat jedinci, kteří si v klidu sečtou 1+1 a tzv. vidí za roh, protože jsou víc ukotvení v mentálu a nehážou s nimi pocity, díky nimž jsou právě tihleti čitelní a předvídatelní.

Včera jsem onu diskuzi sledoval a reakce jednoho diskutéra na básničky mi přišla adekvátní, byť možná vyburcována emocemi. Byla to upřímná a racionální zpětná vazba, kterou druha strana pobrala ublíženě. Už to prošlo editem, takže kdo neviděl, má smůlu. "Halí belí" co se tam následně událo, považuji za výhru kultivovaněji zaobalené hysterie nad dobráckostí od kosti.
24.03.2017 - 09:33 | Filtr
(Ryby) MG34
Zpět k tématu. V jedné z vedlejších diskuzí k vegetariánům a u některých k jejich militantnímu postoji (sám su vegetarián z "jiných důvodů", takže potvrzuju, že ne všichni jsou militantní - já to beru zcela liberálně) zazněla kouzelná obhajoba toho militantního postoje.

Volně parafrázováno to zní asi takto: "Ale když oni zraňují moje city, když zabíjí ty zvířata nebo o tom dokonce jenom mluví."

No, to je přesně ono - svatokrádež, rouhání, urážka, zraňování citů, atd. Co by si ještě kdo nevymyslel, aby ty ostatní (na které nemá jinak žádné páky) nemohl nějak ovládat... Asi nejvíc mne na tom zaráží ten nepoměr mezi reálnou bezmocí stěžovatelů a razancí, s jakou svoje požadavky "křičí".
24.03.2017 - 09:19 | Filtr
(Ryby) MG34 » R5
Přesně tak, je to v podstatě diktatura lůzy, zosobněná často v jedné persóně, která se jí díky nejostřejším loktům postaví do čela.

To, že někdo má víc a někdo míň je v pořádku - je to motivační (a v kontextu se snahou a geny celkem spravedlivé) a je to médium, na kterém se může odehrávat nějaký civilizační vývoj.

Nespravedlnost vnímám v dědičném majetkovo/mocenském zatížení/zvýhodnění. Já su rovnostář jen co se týká nějaké startovací pozice (s výjimkou genů) - pak už ale vůbec ne (s výjimkou některých nedělitelných přírodních zdrojů).
23.03.2017 - 20:47 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » R5
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele vibe, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
"Tak zrovna komunismus byl od začátku utopie"
byl, ale za Stalina v SSSR slapal jako hodinky... za cenu milionu zivotu...
23.03.2017 - 20:39 | Filtr
(Rak) R5 » vibe
Tak zrovna komunismus byl od začátku utopie. "Každý podle svých možností, každému podle jeho potřeb" Tohle by snad mohlo fungovat mezi zralými jedinci-altruisty, ale zcela jistě ne mezi průměrnou masou lidí. A taky že to nefungovalo. Chudí brali bohatým a z neijiniciativnějších bezmozků se rekrutovala vůdčí třída. Bývalou elitu zlikvidovali a pak tam málem chcípli hladem - myslím SSSR. Až někdy nebudeš mít co číst, sežeň si knihu "Zaslepená generace - Paměti starého bolševika". Napsal to jeden takový studovaný idealista, který to tam poznal od prvopočátků a dlouho věřil, že opravdu budují něco skvělého...
23.03.2017 - 19:34 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele vibe, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
a jej, to uz zase zavani filozofii a ladenim pian...
neboj, cist jeste umim, tuto schopnost mi sledovani videi ani neodebralo, ani neumensilo...

"nadefinovat rozumnou obnovitelnou skupinu"
tak ti komuniste to nemeli spatne nadefinovane, obcas sice nekoho semleli - lidi typu Karel Kryl, nebo Ivan Martin Jirous - ale jinak jim to frcelo docela dobre, nebyt Michaila G. ktery narozdil od naseho Milouse http://zpravy.idnes.cz/jakes-rozhov… ani v nejmensim nepochopil, na cem jeho vlada stoji(a tudiz ani netusil, ceho se na systemu svymi ciny dopousti)
23.03.2017 - 19:11 | Filtr
(Ryby) MG34 » vibe
zkratky zde používám pro označení "zanedbávání nezanedbatelného", "zjednodušování v daném kontextu nezjednodušitelného"

ptáš se v čem je problém, ale to já přesně píšu v posledním odstavci, na který reaguješ - abys to viděl, rozhodně nemíním měnit formu a dělat ti z toho video na youtube... spokojím se raději s tím, že tě smáznu
23.03.2017 - 17:53 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele vibe, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
ano, do propasti nahlizim casto, dokonce bych rekl, ze vetsinu casu...
pokud slovo zkratky pouzivas jako synonymum ke "snizovani polomeru kruznice", tak i zde jsi se trefil(ladice pian, co ladi zasadne na obvodu, kdy polomer jejich kruznice musi mit nejmene 10km, skutecne moc nemusim)

no, vzdyt... sam jsi to tu napsal:

"Diktatura nemusí být založena na jednotlivci, ale na skupině a skupina se může obnovovat.
Dnes např. výše zmíněné odbory, politické strany, které se dostanou k moci, lobby, komory, atd."

Tak v cem je problem? Jinymi slovy, proc resit nabidku, kdyz problem je v poptavce.
23.03.2017 - 09:16 | Filtr
(Ryby) MG34 » vibe
Jsi v zajetí zkratek a nepružně černobíle chápaných termínů. (a z toho sypeš závěry s rychlostí Jardy D. - tak dlouho ses díval do propasti, až se propast podívala do tebe...)

Předně demokracie JE TAKY diktatura - lůza diktuje menšinám a lobby diktuje většinám. Už tímto padá všechno co píšeš.

Diktatura nemusí být založena na jednotlivci, ale na skupině a skupina se může obnovovat. Příklady z minulosti - církev, komunistická strana, řemeslnické cechy, městské rady, atd. Dnes např. výše zmíněné odbory, politické strany, které se dostanou k moci, lobby, komory, atd.

Jde jen o to, jak nadefinovat rozumnou obnovitelnou skupinu, která by tu diktaturu ošéfovala. Skoro cokoliv je lepší než stávající stav.
22.03.2017 - 20:58 | Filtr
(Býk) Najdise.cz » MG34
Systémová zpráva: Příspěvek je od uživatele vibe, který(á) již smazal(a) registraci na tomto webu:
=====
"Zákonodárná a hlídací moc (tisk) by měla být jedna strana a na druhé straně by měla být moc výkonná a soudní v jednom."

To zas az tak prevratna myslenka neni(ani jsi netvrdil, ze by mela).
Dusledkem toho by bylo, ze by nemohly vznikat rozhovory jako tento:
http://xtv.cz/archiv/…

"Jejich konkrétní formu v hlavě ale zatím nemám."

Obavam se, ze ani mit nebudes, respektive, to uz se pak pohybujeme za hranicemi demokracie(tzv.demokracie chces-li) a dostavame se k rizeni statu formou diktatury. A diktatury, jak uz tu bylo zmineno, upadaji prave spolecne s upadky jejich vudcu. Tedy vudce muze sice jakoby rychle neco zbudovat, po jeho padu to pak ale stejne rychle prijde vnivec - viz napr. Reza Pahlavi. Tot omyl vsech diktatoru.
21.03.2017 - 17:34 | Filtr
(Blíženci) Lupi
Tak já kouknu na název a řeknu si "hele, nějaká Ryba" :108: :61:
A taky že jo.
Až bude chvilka, přečtu si to celý.....co na to jako zemský znamení :4:
21.03.2017 - 12:57 | Filtr
(Rak) R5 » MG34
Dá se to tak shrnout, ale je třeba to brát jako celek.
Při určitém pohledu je fajn mít napěťové vztahy v radixu, protože člověka dynamizují. Stejně tak ho ale mohou nepříjemně vyhazovat z rovnováhy(jak pro okolí, tak pro něj samého). On tam má převážně kvadratury a u nich je větší tření, než u opozic, které se dají lépe vybalancovat.
Mám takovou zkušenost, že když někde není moc aspektované Slunce, má dotyčná osoba brajgl ve vlastní identitě. Kdyby měl těsné orbisy u jediných aspektů, co jeho Slunce chytá, tak ho to může pudit k tomu, aby byl přísný tyran (vliv Saturnu) a blouznivý bludař (vliv Neptuna). Tím, že to jako celek není zlé, tak tam tyhle věci mohou probleskovat spíš ojediněle - esenciálně.

:63: Možná jste si v něčem podobní - papírově vzato třeba těmi aspekty Slunce vs Neptun a Saturn. Akorát, že ve tvém případě jsou tam vazby, které by měly blokovat negativnější projev směrem ven. Myslím negativnější v důsledku. Pocitově to mohou slabší povahy na první dobrou vnímat podobně.

:4: Díky. Taky mě to potěšilo, že se tady vyskytuje někdo, kdo tomu dává větší hloubku. Proto ostatně lezu z nory. Nesledoval jsem svědomitě, ale po té pauze, kdy tady byly diskuze zatrhnuté, se to nějak nemohlo rozjet. Část bandy utekla na zverokruh.sk a zbytek asi hibernuje, nebo má lepší starosti.

("Potenciální" by pravda bylo lepší)
21.03.2017 - 10:32 | Filtr
(Ryby) MG34 » R5
Takže tady Mars ve Střelci a Venuše v Raku a k tomu to slabě aspektované Slunce ve Lvu a je vymalováno? :1:

Pěkné. A ano, irituje mne ani nevím proč a asi bych měl co mu předat ohledně jeho "problému", ale nedokážu se přenést přes to, že mne irituje, takže natruc mu tu jeho formu odmítám a vznikne patový stav. Ale ten patový stav mne už tak neirituje :4:

Jinak je fajn tu pro změnu číst někoho, kdo píše skoro jako moje uhlazenější dvojče (až na to "potencionální" teda).
Aktuální postavení planet
Aktuální
postavení planet
ukázat planety »
Lunární kalendář 2024
Lunární kalendář
Luna ve Vodnář Vodnáři
ukázat kalendář »